-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaddeNNNN
őstag
Sziasztok
kinezett J Astra 2012
ezt talaltam rajta, kereskedo azt mondta at lett nezve az auto de errol neki nem szoltak. Mekkora problema anyagi es hasznalati viszonylatban? Motor elotti tartobak?rol az elso lokharitohoz nyulvany.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
-
MaddeNNNN
őstag
válasz ncc1701 #103022 üzenetére
Bedugtam az ujjam a kifolyó nyilásokba de ott nem éreztem semmit. Sima volt a felület körülötte, se rozsda se lerakódás. Megpróbálom majd kompresszorral kifújni, hátha beljebb van valami.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem.
Milyen motorolajat, gyertyát és váltóolajat ajánlotok egy 2012-es 1.4T (A14NET) Astrába?Motorolajban gondolkodtam a Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30 kipróbálásán gyári helyett.
Váltóolajban gondolom gyári kellene bele, csak a gyári mennyiségnél több.
Gyertyáról viszont ötletem sincs, gyári abba is jó vagy van jobb?To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz thomasvold #103171 üzenetére
Amit én néztem azon is ugyan ez volt, jeleztem a kereskedőnek amire másodjára mentem már kicserélték benne. Azt hiszem 7000 Ft-ot mondott rá.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz thomasvold #103173 üzenetére
Maga az elem volt ennyi, a munkadíjról nem tudok nyilatkozni nem nekem kellett fizetnem. Ha ez az amire gondolsz.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Fecogame #103279 üzenetére
Bár tudom ez nem vígasztal, de félig-meddig én is így állok egy frissen vásárolt autóval.
Vásárlás után pár nappal elindultam hosszabb távra vele és egyik előzésnél kiírta hogy vigyem szervízbe az autót és jól érezhetően visszaesett az ereje. Aztán volt hibakód olvasás ami turbó alulnyomást hozott ki.
Jövő héten kiderül hogy a J Astrákban szokásos turbó öntvény repedés és így komplett turbó csere vagy csak egy nyomás szabályzó/szenzor hibásodott-e meg.
Beszéltem én is az autókereskedéssel, sőt ők mondtak vásárlás után hogy ha bármi baj van az autóval őket hívjam először. Aztán nyilván mondták hogy ha elektronikus baja van arra nem él a jótállás (csak motor,váltó). Mondom rendben, de ha a turbo öntvény van megrepedve azt biztos hogy a vásárláskor is fent állt és ugye én laikus szemmel ezt nem tudom megnézni és a próbaúton sem derült ki.
Úgyhogy semmiképpen se hagyd magad.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz diablo1984 #103469 üzenetére
Nehez valtas megoldodik egy valto olajcsere utan. Csak nem masfel litert kell bele rakni hanem 2.8-3-t. Meg a valtot leg egyszerubben ugy tudjatok megnezni mennyire elhasznalodott ha minden fokozatban kiprobaljatokba motorfeket rajta2.5-3ezer fordulatrol. Ha nem berreg vagy remeg akkor olajcserevel jo lesz. Az elso ajto belso eleinek korrozioja sajnos J Astra betegseg. En minden mosas utan letakaritom, fujkalom. 1.4 turbo alatt pedig tenyleg csak varosi hasznalatra alkalmas.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz diablo1984 #103501 üzenetére
Azt hiszem nalam is cseres lesz a rendszer. Mert ketlem hogy ez a tartalybol jon.
Ez a bal elso sarvedo gumija. Valahonnan oda folyik le a fagyallo.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
H7 foglalatba ki milyen halogén égőt használ tompított fényszóróhoz? Balosom most égett ki.
ezt néztem:
Philips H7 X-tremeVision PRO150To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
-
MaddeNNNN
őstag
válasz body007 #103619 üzenetére
J Astrán nekem is furcsa volt először, hogy kell azért erőlködni a fékpedállal többi céges autóhoz képest (Xtrail,Hilux). De már megszoktam. Nem tudom egy fékfolyadék csere segítene-e rajta.
Amikor sokat vezettem a sajátomat és a cégeseket kevesebbet, akkor vicces volt hogy az első fékezésnél mindig lefejeltem a kormányt.
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Peppi.hu-n 20%-os akció van a SUMMEREND kuponnal, ha esetleg valaki épp nézeget onnan. Könyöklők pl. egész jó árban vannak így.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz MaddeNNNN #103502 üzenetére
Ma mentem érte a szerelőhöz. Vízcsőcsonk és hűtőcső csere volt, víz már benne marad. Viszont a képen látható folyásról kiderült, hogy az ablakmosó. Úgyhogy azzal is lesz még egy köröm. Kapott 3 liter olajat is a váltóba. Így azért már finomabban lehet váltani vele.
A Philips H7 X-tremeVision PRO150 -es égőket is belerakták. Érdekes, hogy ha automata világításra van rakva hibát ír a bal oldalira és nem is világít. Viszont ha manuálisan felkapcsolom akkor világít és hibát sem ír. Ugyan ez a helyzet a nappali menetfényben cserélt MTEC T20 W21/5W 7443 fehér izzópárral. Ha manuálisan kapcsolom működik és nem jelez hibát, ha automatára rakom kiírja a balost hibásnak.[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tothgera30 #103647 üzenetére
LED-es égőt szabad berakni gyárilag halogénes lámpába? Én valami olyasmit olvastam talán hogy nem szabályos. Megnézzük ez meddig bírja, igazából csak azért akartam ezt hogy ne az az index sárga színe legyen a nappali menetfénynek. Ha nem bírja sokáig megy vissza bele a gyári.
Nem tudom, hogy sikerült-e nekik elszakítani valamit. Mondani nem mondták. Gondolom ezzel a problémával érdemesebb autó villamossági szakit keresni.#103646
mephi666Még a kézügyességem meg is lenne hozzá, se tudásom, se kedvem nincs ezekhez. Rábízom inkább a szerelőkre.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Akiknek nincs BT és USB az autóban, ti hogy oldottátok meg a telefonról való zene lejátszást, telefonálást?
Előző autómban volt egy szivargyújtós BT transzmitter de az nagyon zajos volt.
Ebben van aux csatlakozó, így azon gondolkodtam, hogy veszek egy USB-Jack BT vevőt. Így a jackről kapja a hangot, ami jó minőségű és az USB-ről kapná az áramot amit pedig USB-s szivargyújtóval szolgáltatnék neki. Ez szerintetek így működhet?
erre gondoltam: UGREEN BLUETOOTH 5.0 AUDIOADAPTER USB AUXTo protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz MaddeNNNN #103502 üzenetére
Megoldódott az ablakmosó folyás is. A szivattyúnál szivárgott így az cserés lett. Illetve a bal oldali tompított/nappali menetfény hiba jelzés is sikerült megcsinálni. Kiderült, hogy amit vettem nappali menetfénybe izzónak az egyik szála el volt törve és ezért jelzett vissza. Kicserélték és most csönd van.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Sajnos az összes M32 váltó gyárilag rossz hézagolással és kevés olajjal volt szerelve, aztán 2012 körül kiadtak egy javítottat, de az is hajlamos meghalni. Meg akkor ezek szerint ez is 10 évvel később.
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz saril #103952 üzenetére
Rangatas: nekem gyujtotrafo csere volt
gumi: nekem 1.4t-n 5 ajtoson most 215/55 R17 negy evszakos van, jovore lehet cserelem
Csomagtarto aljan es a felso reszen a tetonel szokott nekem mosas utan vizes maradni
Valtoba nekem 3 liter ment. Lenyeg hogy cserelve legyen a gyari GM olajjal
Fek: zimmerman tarcsa es betetet ajanlottak nekem, jovore nekem is cseresTo protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Hamár lóerők és nyomaték... egy unortodox kérdés:
Ha én szeretném optimalizáltatni az autó teljesítményét, akkor tényleg kell előtte engedélyeztetni meg utána új forgalmit csináltatni neki +kb 20-30 lóerő meg 40-50Nm nyomaték miatt, vagy az ég világon ezt senki nem fogja többet nézni még vizsgán sem? Azt tudom, hogy a károsanyag kibocsájtást nézik, de hivatalos helyeken erre figyelnek.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tothgera30 #103978 üzenetére
Rendben köszönöm. Csak egy sima szoftveres optimalizálás lenne szóval nem látszik meg.
Mi a helyzet pl. az ültetés vagy a sport dob esetében? Azt tudom, hogy TÜV engedélyes alkatrész kell, de ezt már be kell jelenteni?To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Ahogy öregszem, az ilyen hűvösebb reggeleken rájövök hogy az autóban a 2 legértékesebb dolog az ülésfűtés és a kormányfűtés
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
-
MaddeNNNN
őstag
válasz ncc1701 #104067 üzenetére
Drága barátom, 1-2 dolgot tisztázzunk:
1. Nem vagyunk egyformák, mindenkinek más igényei vannak. Elhiszem hogy te egy szibériai husky vagy és fecskében alszol a hóban, de hogy úgy fogalmazzak ahogy te, engem meg az nem érdekel. Leírtam egy szubjektív véleményt erre te felsőbbrendűségedet nyomatékosítva kijelented, hogy csak lányok fáznak télen.2. Nem mindenkinek van fűtött garázsa.
Részemről veled befejeztem.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz ncc1701 #104075 üzenetére
Isten ments, hogy ezen megsértődjek. Csak az évek alatt megtanultam, hogy felesleges leállni vitatkozni olyan emberekkel akik teljesen biztosak abban, hogy mindig mindenben nekik van igazuk.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz fesii #104142 üzenetére
Olaj, fagyálló, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, benzinszűrő. Fékbetéteket + fékfolyadékot ha koszos, esetleg tárcsa ha nagyon nagy válla van. Szervó folyadékra is érdemes ránézni mennyire sötét/koszos.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz grizlisandor #104146 üzenetére
Váltóban mindenképpen, az M32 szeret megdögleni. Gyári GM kézi váltóolajból (akár a 2012 előtte akár a 2012 utániból) mehet bele 2.8-3 liter.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz mephi666 #104182 üzenetére
Velem is hasonló volt. Astra J típusbetegség a turbó öntvény repedés. Ugye csak úgy tudod fizikálisan megnézni, ha leszeded a katalizátort a turbó előtt és megnézed van-e benne hajszál repedés. Vagy mész vele fél órát amire üzemmeleg lesz benne minden és főúton előzgetsz. Nyilván egyikre sem volt lehetőség.
Pereskedhettem volna én is, de nem láttam értelmét. 86-ért kapott egy kevés kilóméteres bontott turbót aminek az árát elfeleztük a kereskedővel.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz saril #104184 üzenetére
1.4T benzin, ezeknél szokás.
Elhiheted ugyan így tettem, hónapokat olvastam utána fórumokban, fb csoportban mindenről. Át is néztem mindent, amiket írtak. Kereskedő kérdezte, hogy gyakran nézek-e át autókat mert olyan alapos vagyok. Mondtam hogy ez életem első autó vásárlása. Sőt a kereskedésben én vettem észre, hogy a bal oldali hűtő tartó alu nyúlvány el van törve. Legközelebb mentem már kicserélték.Lehet, ha hívtam volna rá egy szakit aki járó motornál tud nézni diagnosztikát kiderült volna az öntvény repedés de az sem biztos. És azzal is tisztában voltam, hogy kell költenem majd az autóra vásárlás után.
Egy 10 éves használt autónál, ami már a megjelenéskor is legjobb esetben középkategóriás volt előbb utóbb elfáradnak sorban a dolgok. Nálam egy vízcső és egy csonk csere, a hátsó fék rohadt be, gyújtó tekercs csere és az öntvény repedés volt.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Superhun #104358 üzenetére
Ha ebben is a csodas m32-es valto van azt alaposan nezd meg. Ne bugjon, ne mozogjon miutan berakod sebessegbe, ne legyen nehez berakni sebessegbe.
1.4T-nel nekem rogton elrepedt egy vizcso es egy csonk. Kiegyenlito tartalyban tiszta legyen a fagyallo.
Ja hat meg a turbo. De azt csak askor tudod meg hogy van-e ontveny repedes ha leszeded a katalizatort elole vagy uzemmelegen terheled es elmegy az ereje.
vezerlesre 6-10 ev vagy 120-140k km. Ha nem csorren meg inditasnal nincs baj.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz hdanesz #104422 üzenetére
Ilyen motoros J Astra-m van július óta, nem sokat mentem vele eddig kb 5000km szóval az én tapasztalataim ez alapján:
-turbora nagyon kell figyelni nehogy hajszál repedéses legyen az öntvény. ez vagy turbo előtti katalizátor leszedés és szemügyre vételezés alapján lehet kideríteni vagy ha már üzem meleg akkor kell pár gyorsítást megcsinálni országúti tempónál. ha egyszer csak kiírja hogy szervíz és teljesen elmegy az ereje akkor nagy valószínűséggel turbo. vagy ha van normális szervízes kiolvasó akkor kiolvasni. a P0299-es hibakód lesz a turbó öntvény repedés vagy jobb esetben csak a szenzor
benzines turbosként figyelni kell az olajra. csak dexos 1 gen2 vagy mostmár gen3 5w30.
azért is visíthat, mert bár lehet hogy lecserélték az olajat de a fedélzeti számítógépben nem nullázták le. nívó pálca aztán az olaj színe sokat elmond.
a vízcsövek szoktak benne elöregedni, főleg ami rögtön jobbra az olajbeöntő nyílástól van egy vízcső elosztó. ott szokott ereszteni általában(nálam is ez volt). ugyan ez a helyzet a tartállyal. vagy a kupaknál kezd el engedni vagy a tartály reped meg. abból vagy FEBI vagy gyári ha megtörténik.
lánc papíron 60-80ezer km vagy 6-10 év. amíg nem csörög indításnál nincs gond.
szelepfedél és szívósor idővel megadja magát. motor jobb felső sarkában a burkolat alatt van egy kis membrán azon van egy kis lyuk. ott ha süvít és ujj odatételnél beszívja az ujjad akkor szakadt.
gyújtótekercs probléma szokott még lenni(nálam volt)igazából ennyi lehet a nagyobb baja motorikusan.
egyébként a fogyasztása sem vészes. nálam vagyes használat mellett napi kb. 50km amiből kb 20 város többi országút + havonta 1-2 hosszabb (200km+) út 6.5-7.5 liter úgy hogy azért szeretek a saját tempómban haladni. nyilván a 140 ló meg a 200nm nem világverő, de kb 2700-as fordulattól azért van ereje.
elnézve a képeket elég patika állapotban van. ha gondos volt az előző tulajdonosa akkor olyan nagy meglepetés nem érhet.
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz hdanesz #104425 üzenetére
Az 5 ajtós hatchback papíron 1392 vagy 98, valóságban majdnem 1.5 tonna. Azzal még azt mondom megbírkózik. Lehet a Zafirához már kevés lenne. Tavaszra kap majd egy kis szoftveres optimalizálást azért a plusz 20-25 ló és 50-60nm nyomatékért.
#104424
legelekÜlésfűtés kikapcsolás nem feltétlenül jelenti azt, hogy elszakadt. Nekem pl magától kikapcsol ha elér egy bizonyos hőfokot. Aztán ha visszakapcsolom fűt újra ugyan úgy amíg újra ki nem kapcsolom.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz bexinho23 #104429 üzenetére
Szavatosság általában fő darabokra van(motor,váltó). Minden más kopó alkatrész az nem szokott bele tartozni.
Próbakörön voltál vele? Bizos meg fogják kérdezni, hogy ott nem vetted-e észre. Meg mennyi idő telt el a vásárlás óta? Mert ha sok akkor azt fogják mondani hogy náluk jó volt, biztos te használtad rosszul az autót és nálad romlott el.
Egy telefont megér, de valszeg jobban jársz ha elviszed szerelőhöz és ők megnézik.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz M0ng00se #104705 üzenetére
viszkozitás mellett azért érdemes figyelni arra is, hogy milyen gyári specifikációjú motorolaj kell.
pl. nekem az A14NET-be GM Dexos1 Gen2. a gyári előírás. biztosan a tiédhez is tartozik.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz thomasvold #104771 üzenetére
Szia!
Véletlenül nem a tankszellőztető szelepet hallod? A14NET-nél ott van közvetlenül a motor fölött és ugyan ilyen varrógép hangja van melegen ha alapjáraton megy. A14XER-nél is gondolom ott kell lennie.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tamagocsi123 #104794 üzenetére
Ide beírod az alvázszámot és megtudsz mindent róla.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tamagocsi123 #104798 üzenetére
B14XER-t az F17-hez írja.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz cappa72 #104881 üzenetére
Attól függ mire kell és milyen J Astra.
Ha csak városi "kis" autónak egy sima 5 ajtós akkor elég a sima 1.4-es.
Ha már ki akarsz merészekdni a városon kívülre is, ne adj isten messzebbre menni a családdal egy Sport Tourerben akkor viszont 1.6 mert az 1.4 nagyon kevés országútra.
Ha főként hosszabb távokra akarjátok használni akkor viszont dízel egyértelműen.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz cappa72 #104885 üzenetére
1.4 jóval igénytelenebb mint az 1.6, ha csak ez számít.
1.4-nél: lánc, gyerta->gyujtótrafó
1.6-nál: szelepfedél membrán szakadás, olajhűtő tömítés elhasználódásra kell figyelni mert itt mehet össze a víz az olajjal a kiegyenlítő tartályba. gyujtótrafó itt isTo protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.