Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #108415 üzenetére
...le kell törni a másik oldalon, sőt a bentit is, hogy mennyivel javul úgy a fogyasztás
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
veterán
válasz cappa72 #108360 üzenetére
Gyerek hasonló korú Hyundai-ába is mannol ment, valami spéci (de nem drága), az a motor (1.4 benzin) gyárilag fogyasztja az olajat, ezzel a spécivel sokkal kevésbé. Vagyis a régi motorba ott sem a sima, megfelelő értékű olajat tettük hanem 'hittem a leírásnak' és ilyen ment bele:
[link]
Korábban mindig márkásabb került bele, azokat jobban csipegette.
Viszont lehet hogy indításkor ezzel jobban traktorozik kis ideig, ezt nem tudom pontosan.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #107916 üzenetére
Az olajszintet azért kérdeztem, mert azt írtad, hogy a csere után könnyebben, simábban lehet váltani sebességet. Szerintem azért mert most megvan az olajszint, korábban meg nem.
Mennyire volt koszos az olaj, esetleg még most is piros?Az olajszint ellenőrző furaton könnyebb, és gyorsabb betölteni az olajat mint a szuszogón.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ncc1701
veterán
-
SafE84
tag
válasz cappa72 #107606 üzenetére
Nekem ősszel azt mondták a szerelők meg a bontós is, hogy váltóba csakis GM olajat. Meg is vettem (2x is...). Mikor kibontod, olyan szaga van, mint az erjedő málna szörpnek. 😀
Ja igen, és azt is mondták hogy mehet bele mind a két liter, túl kell tölteni (F23).[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz cappa72 #107585 üzenetére
A defender jó választás lehet, de én azért vmi full synthetic-et választanék inkább (GM 10W-40 pl. pár ezressel drágább). A váltóba én shell spirax-ot szoktam önteni de semmi baja nem lesz sztem valamelyik 75w-90 mannol-tól sem. Váltó dekli tömítést majd ne feledd, oda nem kell paszta (bár nem árthat ha van kéznél )
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
gban
veterán
válasz cappa72 #107585 üzenetére
A DEFENDER-t vettem a gyereknek a 20 éves Hyundai-ába, csipegetős az a motor de maximálisan megbízható állapotú.
Más, márkásabb olajokkal nem bírta ki közel sem 2 csere között rátöltés nélkül, ezzel majdnem.
Traktorozik viszont vele indítás után, de a többivel is ezt csinálta.Postázást nem vállalok.
-
Tothgera30
Ármester
válasz cappa72 #107585 üzenetére
Van topikja. Extra Getriebeoel-t kapott az F13-as Astra-ban (két litert), nincs vele gond, szépen, könnyen veszi a fokozatokat. Mannol alap motorolajait nem szoktam ajánlani, egyedül az Energy Formula PD-t használtam, azzal nagyon elégedett voltam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ncc1701
veterán
válasz cappa72 #107206 üzenetére
Insigniáról haverral szedtük le tavaly, olajfelszívó cső tömítés csere végett. Valami 4 óra körüli idő volt, látszik, h úgy tervezték a történetet, h ilyenkor a váltót is le kelljen szedni, meg a jobb féltengelyt kihúzni. Egyiket sem tettük nyilván.
Magyarul szartak a szerelhetőségre. -
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #107034 üzenetére
Én hajtottam egy Peugeot Expertett 2003-as gyártás volt és 2.0hdi igaz csak 90lóerős
Nagyon jó motor volt, pedig céges kocsiként a 20e Km olaj csereperiódus tartva volt, sőt egyszer 43e Km ment bele két olajcsere között, mikkor végre megvolt az olajcsere még megkönnyebbült a motor(főnök nem engedte a cserét mert hogy nincs pénz rá)
2003-ban kaptam és 2011-ben adtam le 245e Km-rel, úgy hogy az utolsó pár évben havi pár ezer kilométer ment bele[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Markizmark
addikt
válasz cappa72 #106236 üzenetére
Nem, az egész más rendszerű, lényegében sűrűn szőtt csövezésből állt az egész és köztük voltak a fűtőelemek, menet közben tudtak fűtőelemet cserélni.
A paksi az VVER nyomott vizes, nagy fém kapszulában úszik a sok fűtőelem ami körül 280-320 fokos, nagynyomással folyékonyan tartott víz van.
Szóval a csernobili és a paksi nagyon-nagyon más. A VVER-re mondhatjuk, hogy a legbiztonságosabb.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
csoszogi
tag
válasz cappa72 #106215 üzenetére
ez körülbelül olyan, mint a sport. Otto motor adott, akárcsak az emberi test. Lehet feszíteni, túlhúzni, hegyezni stb.., lásd hihetetlen rekordok versus szinte levegőt pöfögő autók. Aztán kiderül, hogy, vagy nem úgy van(dopping), csalás (VW), vagy meghal a sportoló/keveset bír a motor...
És igen, lehet a régebbi motor környezetszennyezőbb, de ha 100000 km-ként motort cserélsz? Nekem ne mondja senki, hogy az "környezetkímélőbb"
-
nagyúr
válasz cappa72 #105569 üzenetére
Miután megvolt az olajteknő-tömítés csere, így 2 hó után is úgy gondolom, hogy megérte.
Az elején még kicsit mintha gyöngyözött volna, aztán szerintem megállt, mert nincs egy csepp olaj sem az autó alatt.
Azért ennek örülök.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
ArthurShelby
addikt
válasz cappa72 #105807 üzenetére
A zöld jó szín, de nem ez a zöld!
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
nagyúr
válasz cappa72 #105764 üzenetére
Már elszidtam a középkonzol izzók cseréjére vonatkozó tervezőt és feljebbmenőit, a hétvégén újra megtettem ezt.
Na azért remélem, hogy a ledes verzió nem döglik meg pár éven belül.
És ha már szétkaptam, akkor az óracsoport is ledet kapott, igaz nem sárgát, hanem zöldet.
Majd meglátjuk mennyiben nyugisabb (elivleg ugye a ződ' az nyogodtságot sugároz, mint a műtőben )
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
addikt
válasz cappa72 #105782 üzenetére
A tompított / távolságit / első ködlámpát nem szabad lecserélni (igazából egyiket se ) de azokat ha lecseréled 100%, h vakítani fogod a többi közlekedőt. Nálam még a féklámpa izzó cseréje kavart be (hibakódot dobott) amit vissza kellett tegyek "simára". Ezeken kívül minden led-es a kocsin, szal lehet nálad is faragni még bőven
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nagyúr
válasz cappa72 #105778 üzenetére
Mégis belenyomtam egy csíkot abból a led szalagból, és teljesen jó lett. Mivel melegfehér, ezért nem igazán üt el a gyári színtől. Szerintem vállalható.
Így most 5W helyett 0.5W a fogyasztása.Eddig 1,2A-t spóroltam, vároma a folytatást.
A főfényszórót nem cserélem led-re, szóval ott nem tudok nyerni (pedig az lenne az igazi... 2x55W-ból faragni), de a folyamatos világításokat, amik nem zavaróak, vagy közlekedésbiztonságilag szerintem rendben lesznek, azoknál próbálok áramot megtakarítani. Remélem tovább fogja bírni a kapcsoló.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz cappa72 #105765 üzenetére
Ha már váltóolaj.
23 éves korban érdemes lehet lecserélni? (F Astra)
Találtam videót, elvileg nem vészes művelet (az olajteknő tömítés seréjénél egyszerűbbnek tűnik - nekem laikusnak).[link] itt meg a feltöltési mennyiségek, tech adatok (kicsit magamnak meg a keresőnek)
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Tothgera30
Ármester
válasz cappa72 #105756 üzenetére
Csomagtérbe lehet venni LED paneleket, lényegében én ilyet tettem be, és rendszámtáblát is ilyen világítja meg. Belülre pedig sofita példányok kerültek. Lényegesen erősebb fényt ad mint a led szalag, és semmit nem kell faragni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Sanki
addikt
válasz cappa72 #105758 üzenetére
Éjszakai beltér - sajnos az eredeti képen kékes beütésű (amúgy fehérre van minden ledezve), próbáltam a valóságosra hozni. [kép]
Világítás kívülről nézve. [kép] [kép] ez úgy jön össze hogy elől térképolvasós lámpa, hátul kapaszkodóba lámpa. [kép]
Csomagtartó [kép]
Kesztyűtartó [kép]
Fényre sötétedő lámpa aljába is cserélve a sárga izzó fehér ledre, de ez nem világít semmit se mert visszavettem meg fólia van rajta. [kép]Illetve a 2 kis tartó is kapott 1-1 ledet, ami a fényerő szabályozóra van kötve, így ahogy tekerem a világítás kapcsolót úgy változik ezeknek fénye is. [kép] [kép]
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz cappa72 #105755 üzenetére
Meg is csináltam, és a csomagtartóban olyan fény lett, hogy olvasni lehet.
Persze kimértem, hogy mennyit fogyaszt. 40mA, tehát ~0,5W. 2 kis csíkkkal az már 1W, de a meleg fehér nagyon kellemes.
Na ezen febuzdulva a szofita (LED-es az is, de hideg fehér) mellé is tettem egy szekciót, az is tetszetős. A hideg és a mefeg keveréke nem rossz.
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #105729 üzenetére
"Megműtötték, azóta olyan az egyik keze, mint a másik..."
...azóta 2 jobbkeze van, vagy 2 bal?
engem félegyházán láttak el töréssel: csuklómat törtem el kb 14 évesen és fél centivel el is mozdult... helyretették szépen... utána mondták sokan, hogy "soha nem lesz az igazi meg fájni fog frontra, stb" ...3 évvel később edzettünk komolyabban 1 évig és fekve simán ment mázsa fölött 1-1, 83.5kg-val meg 4x6-os széria... úgy hogy 66kg voltam semmit nem vettem észre abból azóta se, hogy az a csuklóm ne lenne jó
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mirci18
addikt
válasz cappa72 #105698 üzenetére
cappa72 köszönöm a választ.
Megmondom őszintén a testvéremnek is Polo van de annyira nem vonz amolyan semmilyen autó.
De sajnos ennyi pénzből ezek az opciók vannak hellyel közzel.gban köszönöm a választ.
Sajnos tudom belépő szint árban de mivel második autónak kell többet nem tudok rászánni.
Sok 3 hengeres Fabia lenne eladó főleg fapados. Pofátlanul drágán ebben az ársávban.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
csoszogi
tag
válasz cappa72 #105596 üzenetére
Mint látjátok fentebb, én is csomagtartóban utazom. Ha fixpontos, ott a cumi, hogy az eddigi használt hirdetések átnézése után az a véleményem: ami jó, és jó árban is van az gyorsan elkel. Viszont rengeteg pontatlan hirdetés is van, ha rákérdezek, a pontos típusra, vagy hogy jó-e nekem, vagy tudja vagy nem lásd #105593 kérdésem, még én sem tudom És túl sok idő ez a keresgélés, vagy én vagyok a béna..
Ezért is hajlok affele, hogy veszek egy újat, ami biztos jó. A régi F Astra-ra is vettem azt hiszem a Cora-ban valami nonamet, és jól tette a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
gban
veterán
válasz cappa72 #105566 üzenetére
F-nél nekem nagyon hamar meg lett oldva a világítás-kapcsoló ellendarabjában a vastag piros vezeték csatlakozása, mivel eléggé melegedett, a kapcsolók is attól mennek tönkre (meg attól hogy gagyik...).
Az a foglalat ki lett vágva, és egy hosszabb kábellel lett megoldva az az egy kontakt - kivettem a kapcsolót, az az egy kábel jött is vele, külön lehúztam, majd vissza fordított sorrendben ment.
Ha úgy hagyom, az egész foglalat szétolvad / bekeményszik rövid úton.Nappal indokolatlanul villognak - nappal igen, nem is akkor villogtak
LED hátul: legelső szériás J-ben nincs led (2009-es gyártás)
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
ncc1701
veterán
-
Sanki
addikt
válasz cappa72 #105560 üzenetére
Hasonlóan gondoltam én is.
#105561 Tikakukac
Én bevállaltam, legalább a kábelezést a pár extrának most el tudom vezetni a kasztniban, most konkrétan szét van szedve az egész belül.De legalább a tompított visszajelzés már normálisan bekötve és működik.
[kép][ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz cappa72 #105532 üzenetére
Nagyon körbejártam már a témát. S-Max, Galaxy a célkeresztben... illetve kacsintgatok a Tourer irányába. Sok mindent figyelembe veszek, illetve vannak márkák amiktől ódzkodok.
De egy ilyen juliskát bevállalnék ...
[ Szerkesztve ]
Onkyo TX-L20D, 4K Dolby Vision, streamer, HDMI, USB, phono, fehér 2.1-es erősítő eladó
-
ArthurShelby
addikt
válasz cappa72 #105525 üzenetére
Igaz, az s-max jobb (minőségibb, jobban néz ki), viszont ott ritka a panoráma tető, és nem létezik panoráma szélvédő. Ezek tényleg sokat dobnak a hangulaton vagy a térérzeten.
Vezetőként a panoráma szélvédő (ha épp nem süt szemedbe a nap, vagy épp nem pottyantotta le egy madár) iszonyat jó.
Lassan valószínűleg el fogjuk adni a paripát (2019-es golf kombi lesz), de mindenki sajnálja a családban, mert valahogy hozzánőtt a szívéhez (pedig sárnehéz, nem egy kanyarvadász, és kapta az ívet)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Sanki
addikt
válasz cappa72 #105512 üzenetére
Ha kell valami segítség, hogy mit hova kellene, akkor írj és megnézhetjük privátban, nincs F Astra a környéken, de neten sokminden fent lehet igen.
Ma reggel óta bent van az óra, nagyon tetszik (eredetileg kéket akartam, csak rosszat rendeltem így az nekem nem lett jó.)[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz cappa72 #105452 üzenetére
Örülök, h sikerült
Nekem is előjött felújítás után = normálisan össze lett rakva a leömlő -> kipufogó rendszer, mindjárt rinyál az autó az alacsony katalizátor üzem miatt - ami természetes mivel herélt van rajta Egyébként aki ilyen problémába futna van egy elmés kis "kütyü" amivel megoldható:
Annyi a dolog lényege, h ezen keresztül kap egy pici friss levegőt is és minjárt jó értékeket fog mérni a szonda - vagyis lesz különbség a 2 szonda értékei között
Persze senkit nem szeretnék a környezetvédelmi előírások áthágására buzdítani!
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
gban
veterán
válasz cappa72 #105380 üzenetére
Az a gyártó csillaga nem a terméké ahogy nézem.
A gyári korábban elvileg Bosch volt, nem tudom most mi, de vagy itt vagy máshol olvastam, hogy egy Bosch univerzális, amit listázott a webshop az adott motorhoz, rosszabb volt működésileg mint a lecserélt, csak a kifejezetten ahhoz gyártott (és drágább) Bosch oldotta meg a gondot.
Vagyis nekem gőzöm se lenne melyiket válasszam...
Igaz, arról sincs gőzöm se hogy miben tér el az univerzális Bosch a gyári, specifikus Bosch-tól.Postázást nem vállalok.
-
addikt
-
nagyúr
válasz cappa72 #105314 üzenetére
Tegnap megint meghajtottam Kisöreget, ma megint mennem kellett vele, és azt tapasztaltam, hogy melegen is volt capuccino-effect.
Viszont most kint voltam előkészülődni a holnapi túrázáshoz (lenge 20km), á, mondom ránézek. Hm... most hidegen nincs kávésodás. Ez vajon jót jelenthet?B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #105312 üzenetére
2-3doboz féktisztító legyen(egy legyen olyan is amit fejel felfelé is lehet használni), azzal lemosni kimosni a teknőt
A szívó kosarat is lehet azzal takarítanibrigéciol az nem párolog el nyom nélkül ha jók az emlékeim így az nem használnám a belső felületén
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #105266 üzenetére
Sok szerelő sok videóban elmondja hogy a tisztító adalékok komoly hibákat is okozhatnak, ha elkezdik leoldani a lerakódott dolgokat
Legrosszabb esetbe olajárat dugulást is ami motor kárhoz is vezethetKét megoldás lehet
Teljesen szétszed és úgy elpucolni a lerakódásokat, persze ez jó sokba kerülne, ha amúgy is kell motorfelújítás akkor szokták megejteni
Másik ami segíthet idővel, sűrűbb olajcsere periódus, így a friss olaj cseréről cserére tisztítja a belsejét, mondjuk ne évente vagy 10e Km hanem, fél évente vagy 5000Km csere.....
Motor olaj adalékokhoz egy videó [link], ennyit az adalékokról(videó eleje és 4:14-nél is téma)
Üzemanyag adalékhoz öcsém példája
Volt neki egy 16éves autója, dízel, gondolta milyen jó lesz ha tesz az üzemanyagba valami tisztító adalékot
Eredmény eldugult az üzemanyag szűrő, cserélte nem ment vele sokat megint eldugult nagyon koszos lett az új szűrő is, ekkor ki lett véve a tank és ki lett mosva, na ezután nem dugult el
Az adalék feloldotta a tankba lévő lerakódást és azt dugította el a szűrőt[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ncc1701
veterán
válasz cappa72 #105285 üzenetére
Jaja, az olajhoz való adalékokat én sem használnék. Ez egy mosó cucc, 10 percet kell vele járatni olajcsere elött.
Ami motor meg olyan retkes, h leoldható darabok vannak benne, amik eltömíthetnek olaj járatokat, ott komolyabb a gond, mert vagy betartották a gyári 30 ezres periódust, vagy ezt még el is felejtették, úgyhogy annak a mocinak jó eséllyel már úgyis kb vége. -
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #105244 üzenetére
esetleg nagyobb út nincs tervben, ahol a lecsapódás miatt megjelenő vizesedést kidolgozná magából? ...mániám nézegetni a vízcsöveket, főleg ha munka volt a kocsin és piszkálgatták... én egyenes talajon felönteném szintre (lehetőleg jó büdös fagyállóval ), mennék vele 30-40-50km-t, majd leállítanám újra egyenes talajra... (persze útközben is ellenőrizném legalább egyszer, nehogy nagyon meginduljon a fogyás) kocsi alá meg mehet papír, amin látszódna a nagyobb csöpögés... motor+víz lehűlése után azonnal nézném, mennyire esik le a szint, jegyezném... majd pl 12óra elteltével újra nézném a szintet+papírt, hogy állásában csöpög-e... ha esetleg olyan helyen van a szivárgás, hogy azonnal elpárolog, akkor azért lehet a motortérben fagyállószagot érezni ha hosszabb járatás után eltűnik a mustár, akkor az lehetett korábban a lecsapódás miatt is... legrosszabb, ha a mustár marad, víz fogy, de nem a motortérben csöpög el, hanem megeszi hengerfej miatt (de akkor meg a kipufugógázt kellene szagolgatni és gyakran nézni a tükörben, hogy 0fokban reggel a lámpától indulásnál marad-e a kocsi mögött ködfelhő )
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #105244 üzenetére
Ha arra gondolsz amit a hűtő folyadékba kell tenni akkor azt felejsd el, életbe ki nem lehet uttána pucolni
És okozhat dugulást( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #105235 üzenetére
a kalendárium azt mondja, hogy lehet így télidőben a lecsapódó pára miatt is enyhe vizesedés... de ha a hűtővíz fogyik, az már jelezhet hengerfejesedést is motor nem erőtlen kicsit? nem ereget még fehér gőzt a kipufogóból? esetleg nincs fagyállószaga a kipufugó gáznak?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
válasz cappa72 #104899 üzenetére
Ugyanez volt nálunk is.
Aztán 4 év kitérő és egy elég nagy bukta után csak Astra lett a vége.
Tanulság: Ha van/volt Astrád és szeret(t)ed, akkor utána is Astrát kell venni. Ha gondolod, akkor privátban leírom a teljes sztorit.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
user2
csendes tag
válasz cappa72 #104881 üzenetére
A leírt felhasználásra nem vennék J Astrát. Ahogyan a többiek is írták, nehéz, egyik motorral sem fog keveset fogyasztani. Tesómnak van A16XER J, 8 liter alatt nem igazán áll meg, csak ha a nyugisabb, hosszabb utakkal le tudja húzni az átlagot. "Cserébe" nem megy. (Nekem H van, A16XER, majdnem új kora óta. Lekopogom, gondmentes eddig és a H-ban teljesen élhető.) Fenntartani (motorikusan) nem egy ökör ára, persze lehetnek gondok. Nagy előnye, hogy kb az összes lehetséges hiba ismert.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz cappa72 #104885 üzenetére
1.4 jóval igénytelenebb mint az 1.6, ha csak ez számít.
1.4-nél: lánc, gyerta->gyujtótrafó
1.6-nál: szelepfedél membrán szakadás, olajhűtő tömítés elhasználódásra kell figyelni mert itt mehet össze a víz az olajjal a kiegyenlítő tartályba. gyujtótrafó itt isTo protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
gban
veterán
válasz cappa72 #104883 üzenetére
Nem tudom mennyivel enne kevesebbet egy 1.4-es, nekem A16XER van, sajnos eszik is, de ilyenkor is 8 - 8,2 a max.
Annyira nehéz és annyira lomha motorok hogy nem vagyok biztos hogy az 1.4 az kevéssel beéri ebben.
Nekem 6 éves kora óta megvan, most 13, tehát ráadásul eső széria, eddig ami cserés volt és nem fék - lengéscsillapító - vezérlés - hasonlók, az a trafósor, meg a hűtés egy vékony csöve.
Ezek alapján azt mondanám, nem az a lényeg hogy milyet veszel hanem hogy milyet találsz jó állapotban.
Ha olvasod a topicot, sokaknak ezer gondja van ha sajnos belenyúl, teljesen függetlenül attól hogy milyen típus meg motor.Postázást nem vállalok.
-
csoszogi
tag
válasz cappa72 #104883 üzenetére
Nekem A16XER van, sima szívó benzines, első generációs 2010-es. Ha visszaolvasol, rákeresve a nevemre, van/volt vele gond. Benzines városi használat van (1-2 személy) főképp és így 8.3l a komputer szerinti átlagfogyasztás. Nehéz nagy autó. Legalábbis kívülről. Belül már nem olyan nagy. A gyerkőcök megnőttek (2), 180-190 cm magasak, emberes testalkat, és ez így szűkös négyünknek, főleg télen. Én 178 cm vagyok de a fejem súrolja a kárpitot. Csomagtér kb. 10l-el nagyobb mint az F-é volt. A kerekek nem is férnek simán a csomagtartóba, mikor cserére viszem, le kell hajtani a hátsó üléseket.
Motorról:ugyanaz mint a H Astra, csak kicsit húztak rajta, hogy euro 6-os legyen, így szerintem rosszabb/érzékenyebb lett.[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
válasz cappa72 #104881 üzenetére
Attól függ mire kell és milyen J Astra.
Ha csak városi "kis" autónak egy sima 5 ajtós akkor elég a sima 1.4-es.
Ha már ki akarsz merészekdni a városon kívülre is, ne adj isten messzebbre menni a családdal egy Sport Tourerben akkor viszont 1.6 mert az 1.4 nagyon kevés országútra.
Ha főként hosszabb távokra akarjátok használni akkor viszont dízel egyértelműen.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
mephi666
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest