-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107252 üzenetére
...most őszintén: milyen változást vársz az eddigi rutinhoz képest? más ember nézi meg, vagy mást néznek rajta? ...esetleg lesz megint egy diag, ami sehová nem vezet? maszek guru... olyan nincs a közelben? ez egy kommersz opel, nem pedig egy baromi ritka távolkeleti modell, amiből az egész országban 2db található összesen... valamire való szerelők csukott szemmel is ismerik oda-vissza
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
espi38
őstag
válasz mephi666 #107253 üzenetére
Igazad lehet-de abban reménykedem hogy most több időt szán rá az ember-ráadásul ismerem a szerelőt aki foglalkozik vele.
Első körben nem volt helyén egy cső valamint a pillangószelepet cserélte és bízott abban,hogy ez megoldja ezért nem ment tovább.
Mivel most már a szelepfedél csere is megtörtént mélyebben belenyúl a történetben-ráadásul nem ismeretlen neki ez a hibakód. -
addikt
-
Tikakukac
titán
válasz espi38 #107258 üzenetére
Hát onnantól, hogy elkezdenek random cserélgetni dolgokat, onnantól minimum amit cseréltek ingyér fogják ledolgozni, nyilván te ezt hogyan fogod tudni, hogy tényleg melóztak rajta...
De amúgy ja, én ügyfélel soha semmit nem vetetek meg ami nem biztos ha meg benézem, az én költségem. Csak mondom
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
espi38
őstag
válasz Tikakukac #107260 üzenetére
Amikor ott voltam semmit nem cseréltek csak diagnosztikat fizettem.
Lambdaszondat szombaton kicserelem és ha nem az a baja megy vissza régi az ujját meg ocsoerr eladom. 😄
Hatha bejon, ráadásul erre a P0171 lambdaszonda miatt is dobhatja meg persze sok más alkatrészek miatt is. -
espi38
őstag
válasz Tikakukac #107264 üzenetére
Legtöbb szerelő akivel beszéltem, mindenki azon az állásponton volt, hogy alkatrészeket cserélnének sorban-hátha valamelyiktől megszűnik a hiba.
Nem tartom én sem helyesnek - de ha nincsen más megoldás akkor marad ez a verzió.
Hozzá kell tennem-nincs nyitott pénztárcám erre-főleg úgy hogy már a vételkor jelentkezett a hiba. -
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107265 üzenetére
...olyan ez, mintha ki akarnád dobni az asszonyt, mert mindig húzza a lábát és sántít, ha elmentek sétálni... van aki azt javasolja, hogy le kéne vágni térdből a lábát... más teljes vérképet javasol meg mindenféle kivizsgálást ortopédián... közben meg lehet, hogy csak a kavicsot kéne kirázni a cipőjéből
...amúgy használt kocsinál mindenki azt mondja, hogy érdemes arra készülni, hogy a vételár fele legyen ott arra, hogy a felmerülő hibákat orvosolni lehessen 10-15 éves használt kocsikról beszélünk, amiket sokszor hanyagoltak és ha nincs orbitális mákja a vevőnek, lesz vele munka... jobb esetben csak apróságok, rosszabb esetben meg jobban zsebbe kell nyúlni...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
espi38
őstag
válasz mephi666 #107267 üzenetére
Ez igy van, maximálisan igazad van. Ezzel csesztem, az utolsó fillérem is elköltöttem erre a szemétbányára, most meg bajban vagyok.
Olyan nagyon nagy tétel nincsen ezzel a hibakóddal kapcsolatosan, kivéve a szívósor na az tétel.
Az lesz a legutolsó, hogy cserélem-bár arra látok a legkisebb esélyt hogy rossz hiszen akkor a szelepfedélben lévő membrán is az lett volna. -
MaddeNNNN
őstag
válasz mephi666 #107267 üzenetére
ez sajnos 100%-ig így van. amilyen trehány vagy nem trehány volt az előző tulaj annyira befolyásolja a szopórollerre való felülésed esélyeit.
én szerencsésnek mondhatom magam, csak egy turbo csere, új trafó és 2 vízcső volt rossz az autóban vétel után. ezeket feleztük a kereskedővel.mondjuk én előtte hónapokat olvastam utána, néztem videókat mindent ami csak létezik.
kereskedésben kiszúrtam hogy az egyik hűtő tartó bak el van törve, jeleztem neki és ki is cserélték. próbakörön is voltunk, ott is minden rendben volt.
aztán nyilván egyszerre előjött a rángatás és a repedt öntvény, meg a csöpögő hűtővíz.
de azóta csak pár kopó alkatrész + 10ezres szervízek, lekopogom.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MaddeNNNN #107245 üzenetére
BARO szenzor méri a légköri (barometrikus) nyomást
MAP szenzor
Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit. A szívócsatorna nyomást értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/üzemanyag-arányt.
A MAP-szenzor szolgál a barometrikus nyomás mérésére is. Ha a gyújtás be van kapcsolva, és a motor nem jár, az (ECU) a szívócsatorna nyomást barometrikus nyomásként értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/tüzelőanyag-arányt.MAF szenzor
Légáramlás mérő, ami méri a motorba belépő levegő mennyiségét.
Az (ECU) a MAF érzékelő jelét használja, és megfelelően beállítja a benzin/levegő arányt, a motor minden fordulatszáma, és terhelése mellett.Egy normális motorban vagy MAF van, vagy van beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő és MAP, de az üzemszerű működésükhöz nem kell BARO szenzor. ( lehet, hogy rosszul tudom? )
Az A14NET motorban van MAF: (de nincs beszívott levegő hőmérséklet-ézékelő a MAP működéséhez )
[ U]és van MAP, és BARO szenzor
Kíváncsiságból a keresőbe beírtam a BARO szenzor GM számát,és kiderült hogy az egy sima MAP szenzor.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
espi38
őstag
válasz MaddeNNNN #107269 üzenetére
Sajnos nagyon elbaszt... ezt a vásárlást - belenyúltam a tutiba.
A hibakódon kívül még van jó pár hibája, foncsor felújítás - elkezdett ezen a pár 100km kopogni az elejében-folyt az olaj az olajszűrőháznál/tömítés cserével megoldodott/ most változatosság kedvéért a fagyálló folyik /valami van a hátsó fékkel mert amikor lenyomom a fél pedált hátulról "huppogo" hangot hallani.. 1 es fokozatba nem mindig lehet reccsenes nélkül berakni.... soroljam még -
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107270 üzenetére
Az A14NET motorban két map szenzor van, ez is felel a helyes benzin levegő keverési arany beállításában?
Akkor ezek lesznek a következő cserélendő alkatrészek -
mohabá 007
aktív tag
válasz MaddeNNNN #107273 üzenetére
A képet amit feltettem, azon is csak egy MAP szezor van, és egy BARO szenzor.
Írd be a Google-ba a BARO szenzor GM számát,
és eldöntheted, hogy mi is az valójában.A kérdésem továbbra is:
- Ha van MAF, mi szükség van MAP-ra, ha a működéséhez szükséges beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő nincs.
- De fordítva is igaz az: minek a MAF, ha van MAP?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
MaddeNNNN
őstag
válasz mohabá 007 #107275 üzenetére
gondolom azért raktak bele MAF és MAP szenzort is hogy a lehető legpontosabban tudják megállpítani a motorba jutó levegő mennyiségét. ha az egyik szarakszik a másik besegít.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Markizmark
addikt
válasz espi38 #107272 üzenetére
Szivó H astrákban és B zafikban az első dolog amit ennél a hibakódnál javasolnak azaz EGR tisztítás és a szívósor járatainak takarítása, XEP motorkódok esetén.
Egyébként attól, hogy a membrán nem tűnik szakadtnak még lehet szar.
Z18XER motoron egy új szelepfedéllel szívtam meg nagyon. Látszólag jó volt, alapjáraton nem volt vákuum, nem volt sziszegés, szájjal szívva mozgott ahogy kell, de üzemi körülmények között mégse volt jó. Zabálta az olajat és keveset evett, viszont nem volt hibakód. Ennek ellenére terhelésen sokszor becsörgött, mintha a gyújtás túl korai lenne. Ennek az az oka, hogy a ritka keverék a forró hengerben képen korán gyulladni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #107277 üzenetére
A VVT rendszerű (okoskerekes) motorvezérlésnél nincs külön külső kipufogógáz visszavezetés.
Helyette belső kipufogógáz visszavezetés van. (szelepösszenyitással működik)Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107278 üzenetére
Mindenki ezt a szivosor membránt mondja hibásnak-viszont én leteszteltem a neten található leírás szerint és jó.
De ha ennek ellenére mégis ez lenne a rossz akkor a leírás nem ér semmit?
Ott ugyanis az is le van írva hogyha rossz a szivósor membrán akkor azonnal tönkreteszi a szelepfedélbet levőt az enyémbe viszont ez hibátlan volt akkor most nem értem...
Szivosor.hu oldalon 100 ezer ft körül van egy felújított szivósor.
Autodoc ebay és társai 50 ezer ft körül van egy utángyártott szivósor-ennyit azért nem szeretnék rááldozni-úgy,hogy a teszt szerint jó az autóba. -
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #107278 üzenetére
Én ezt tudom, de az XEP motor nem VVT-s, ezért kell ott az EGR-nek utánanézni ha 0171-es hiba van.
Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
Visszaraktam a gyári szelepfedelet és tökéletes lett.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107279 üzenetére
Másik szívósor csak akkor kell, ha bebizonyosodik, hogy ez a rossz.Ha ez rossz, akkor azok a tünetek, amik neked is vannak.
"- Ha a rövidtávú üzemanyag-korrekció alapjáraton plusz 15-20% fölé emelkedik, de magasabb fordulatszámon leesik, akkor valószínűleg vákuumszivárgás van.."Saját szemeddel győződj meg róla ,hogy meg van e, és ép e a gombaszelep. (lámpával, tükörrel)
Ha megvan, féktisztítóval, ecsettel tisztítsd meg.
Járó motornál vedd le az olajbetöltő sapkát. Nem midegy, hogy könnyen, vagy nehezen tudod levenni.Húzd le a lambdaszonda csatiját. Ne törődj a hibajelző lámpával. Vezess olyan körülmények között, mint amikor dobja aP0171 hibakódot. Ha így is dobja a P0171-et, a lamdaszonda jó.
Ellenőrizd le a turbónál lévő PCV szelep csöveit,csatlakozásait.
Hirtelen ennyi.Van még egy másik szelep is, amiről senki nem beszél.Még ma azt is elmondom,hogy hol van.
Amúgy miért vagy biztos benne, hogy a szelepfedélnél nem tud fals fevegőt beszívni? (mivel még az se mindegy, hogy milyen sorrendben, milyen nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #107280 üzenetére
"Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
Visszaraktam a gyári szelepfedelet és tökéletes lett. "Én a PCV szelep hibájáról beszéltem, ami neked nincs!
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107282 üzenetére
Azt hittem a PCV szelep=szivósorban levő szeleppel.
Na jó ötlet ez a lambda szonda lehúzás-Őszintén szólva én is gondoltam rá de azt hittem akkor be se indul az autó-de gondolom ekkor középállásba áll a computer.
Ha a lambda szonda a hibás a P0171 kódot miatt nem fogja visszadobni a computer-csak konkrétan a szonda hiányára fog bedobni a hibát.
Igen azt láttam,hogy nem mindegy milyen sorrendben húzza le az ember a szelepfedél csavarokat-elképesztő,hogy mikre kell figyelni/természetesen én nem néztem
A gomba szelepet úgy teszteltem,hogy nem tudtam visszaszívni nem engedte magát-de ha ez rossz lenne akkor a szelepfedél membrán szakadt lett volna.
Most egy utángyártott van rajta és semmi nem változott.
A szivósorra menő kartergáz csővet cseréltem újjat kapott.
A tankszellőzetető szelep új jó és működik-ezért gyanakszom a szondára-de ezt a hétvégén próbálom.
Nagyon köszönöm a tippet[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #107281 üzenetére
Húzd le a lambdaszonda csatiját. Ne törődj a hibajelző lámpával. Vezess olyan körülmények között, mint amikor dobja aP0171 hibakódot. Ha így is dobja a P0171-et, a lamdaszonda jó.
Legyen igazad, de félek nem így működik.
Korábban is írtam, lehúztuk a légtömegmérőt, a hiba megszűnt (rángatás nagy gázra alacsony fordulaton).
Hurrá, megvan a hiba.
Hát nem lett meg, trafósor volt, csak ha nem kap jelet egy szenzortól a computer akkor átáll biztonsági üzembe.
Ha nem adja majd a kódot, itt is szerintem lehet hogy ezért nem adja, mert vészüzemben megy.
Vagyis mindegy hogy jó vagy rossz a lambda, nem jön majd a hibaüzenet.
De csak tipp ez is, simán tévedhetek.Postázást nem vállalok.
-
espi38
őstag
Most ahogy jár az agyam ha lehózom a lambda szondát akkor a P0171 kodot biztosaan nem fogja beírni hiszen íggy semmi infot nem kap a computer,hogy szegény vagy dús a a keverék-nem jól mondom?
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107287 üzenetére
Akkor ezek szerint nem gondoltad át ezt a tippet, hiszen ha nincs jel a computernek akkor nem fog semmit beirni a hiba tárolóba.
Az tény, hogy csak alapjáraton jön be a hiba -
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107283 üzenetére
Visszaolvastam a kezdetekig. Mivel viszonylag könnyen levetted az olajbetöltő sapkát,(nincs vákuum a szelepfedélben), tehát jó a szelepfedél membrán, és a szívósorban lévő PCV is.
Lehet ellenőrizni a PCV szelepek csöveit nem jut e be valahol a rendszerbe fals levegő.
A kartergázcső vékony csövét a szívósorba be tudtad dugni?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107288 üzenetére
Öreg vagyok, ezért szövegértelmezési gondom van.
Részlet:
"...A jelkiesés hatása
- Az elő lambda-szonda jelének kiesése miatt a lambda szabályozás nem áll le, az működik tovább, de a lambda adaptáció (igazítás valamihez) nem működik...."Szerintem ha valamihez igazít: - akkor szabályoz. De ezek szerint mégse.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107289 üzenetére
Na azt nem cseréltem ki mert valahol a mélységbe van a vége annak a vékony csőnek. Csak a vastag kartergáz csövet cseréltem ki ami a szívósor tetejére megy.
Igen könnyen letudtam venni a sapkát, és az olaj szintjelző pálcát is.
Igazából két lambda szonda van benne, a második az elvileg ad jelet a computernek lehet mégis igazad lehet[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107292 üzenetére
ha nem tévedek, ez a lambdaszonda gyári cikkszáma B14NET-hez: 55563348 ...találtam is a bontóban 10ért, ahol a jeladót vettem bő 1 éve (itt nem írja ezt a motorkódot, de csergőnél 140 lovas 1.4 C Zafirát hozza mellé)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107292 üzenetére
Megnyugvásként ellenőrizd le, hogy a helyén van e, mert ez a vékony cső a vákuumnyomás mágnesszelep tömlője. Ugyanolyan mágnesszelep (PCV szelep) mint ami elől a turbónál van, csak ez hátul van a szívósoron. (11)
Így még jobban látszik:
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #107295 üzenetére
Nagyon jó helyen van! Azt viszont olvastam ha a vákumtartályban osszegyult motorolaj az okozhat gondot és ez a cső egyik vége ide csatlakozik.
Az a gondom, hogy Opel Zafira C van szó és ezen a szívósor nagyon közel van a tűzfalhoz-de megelem hátha alulról hozzáférek mert felülről nem is lehet látni azért nem cseréltem ki. -
espi38
őstag
Most kaptam egy olyan információt, ami megváltoztatt mindent.
Egy tulajdonos írt nekem, hogy nála is ugyanez volt a szitu a check lámpa világításon kívül minden rendben volt az autóval.
Elvitte a szivosor. hu és megoldották neki, poton 147 ezer ft ért.
Szívósort cseréltek rajta, igy a lambdaszonda hiba nem reális.
Lehet gyűjtögetni, nem tudom ezt érdemes e NTY márkát megvenni, ebayen lehet kapni szállítással együtt 50 ezer ftra jönne ki [link] -
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107297 üzenetére
bontott gyári jeladó meg 10ezer... max lesz egy tartalékban és ha pár éven belül döglik, akkor ott van kéznél ...én ezt lépném meg egy 150ezres kiadás előtt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...