Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos XIII
aktív tag
2000-es corsa c 1.2
első lökhárítót akarom leszedni, mire kell ügyelni?
Patentok törnek, érdemes beszerezni belőle többet?
Köszi! -
SafE84
tag
Sziasztok!
Nem tudom, jó helyen járok-e, ha nem, akkor előre is elnézést kérek!
Van egy 2002-es Zafira-m, melynek a váltója kerepel/zakatol, ha üresen van kiengedett kuplunggal. Ha benyomom a kupplungot, akkor megszűnik a hang. Azt mondják, hogy valószínűleg nyelestengely csapágy. Mennyire nehéz a váltó javítása (F23), ha az ember még nem csinált ilyet, de ért az autó szereléshez? Vagy nagyon speckós a váltó javítása? Kicsit félek váltó felújításra elvinni egy "szakihoz", félek túl drága lenne. A bontott váltótól meg pláne óckodom.A válaszokat előre is köszönöm!
-
válasz SafE84 #106403 üzenetére
Valamikor 8-10 éve családban szintén volt baj Zafira váltóval, bontott ment bele, aztán jól ment. Olcsóbb, mint egy váltófelújító készlet, szerintem nem kell tőle félni. Meg nem csak úgy felrakják, hanem elvileg átnézik.
Nekem most pár hónapja a Ford Focusomban váltócsere, ami kb hasonló kategória, ott 185e forintból lett cserélve bontott váltóra, de teljes kuplungcsere is volt meg a két új első kerékcsapágy. Ebből 40e volt a bontott váltó, azt tudom, a többi 145e nem tudom hogy oszlik el, de valószínűleg kb kuplungolás árában lehetett a váltócsere mindenestül.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
gban
Közösségépítő
Érdemes mindig megnézni a gumiméret váltót pl. itt, és akkor látszik hogy mennyi az eltérés átmérőben a méretek között.
Természetesen nem csak az átmérő számít, pl. kormány kiforgatásakor a szélesség miatt érhet oda valamihez.
Itt látszik, a 225/60 R16 az 4,5 cm-rel nagyobb mint a 205/55 R16, ez a gyakorlatban annyit jelent hogy felül 2,25 cm-rel lesz közelebb az ívhez.225/45R17-nél 2 mm az eltérés a 205/55 R16-hoz képest, az semmi.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
válasz SafE84 #106403 üzenetére
Legtöbb opel-nél a kuplungozáshoz nem kell "kivenni" a váltót. Annyira félre tudod tolni, h elférj. Full sachs szett 40 körül van (volt) az egyémbe (B vectra) ha cserélnéd. Azt, h a nyelestengely csapágyat ki tudod-e így bányászni azt nem tom
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
veterán
Sziasztok! 2004 1.4 Astra G alapjárat olajcsere óta magasabb, 1300körül. Mitől lehet ez?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
HoaryFox
Topikgazda
Ide is bedobom a litániámat, hátha valaki.
No, elméleti távdiagnózis óra következik:
Az autó hol hosszabb, hol rövidebb állás után, de elsőre nem indul, szépen megy az önindító, mint mindig, de egy köhintés, annyi sincs. Abbahagyom az önindítózást, pár mp múlva újra és mindig beindul az autó.
Ezt azóta csinálja, hogy ki lettek cserélve a vezérműtengely holtpont jeladók, először kiváló minőségű Würtemberg márkájúra, majd rendeltem 2 db Delphi OE szenzort és most az van benne, de még mindig csinálja. Az autó nem dob semmilyen hibakódot. Az autó menet közben semmilyen rendellenességet nem produkál, jön, megy, dudál, megáll. Üzemanyagszűrő talán 1 vagy 2 éve volt cserélve, jó minőségűre (talán Mann Filter)
A kérdés: mi lehet a probléma?Gondolkodok még egy főtengely jeladó cserén is, hátha.
Ötletek, mielőtt betolom egy szervizbe és még a gatyámat is otthagynám "diagnosztika" címszó alatt?
2009 Opel Vectra C kombi 1.8 benzin 140LE (Z18XER)
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
akey
tag
Sziasztok,
2011-es 5 ajtós Astra Classic III-nál (H Astra) a hátsó ajtó nem mozgatható üvegének szigetelésén penészedést tapasztaltam még márciusban. [kép]
Valaki tapasztalt hasonlót? Szódabikarbónával letakarítottam, de az okát szeretném megszüntetni. Előre is köszönök minden segítséget! -
mephi666
nagyúr
válasz manoarc #106418 üzenetére
...és ha jeladó, akkor meg csak gyári utólag visszagondolva amikor hibakódot nem is dobott, akkor voltak olyan enyhe tünetek, amiket nem tudtam hova rakni... és a vezérműtengely jeladó valeo->gyári cseréjével megszűntek teljesen
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz lezso6 #106421 üzenetére
Sokszor hallom, h csak kinyomót cserélnek egy kuplung teljes élettartalma felénél. Ezt igazából nem értem. Most az van, h valaki nagyon sokat nyomkorássza a kuplung pedált (vagy azon pihenteti a lábát) vagy, h szar minőségű kinyomócsapágyat tesznek be...
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
csoszogi
tag
válasz body007 #106422 üzenetére
Nézd, nekem kerékcsapágyat kellett cserélni, pedig kb. 100000 volt a kocsiban, pedig az adott mennyit forog a kerék, hogy elérje a 100k kilométert....szerintem nem jók az alkatrészek minősége, vagy nagyon tág határ között változnak ezért ekkor, vagy akkor de tönkremegy. . ..F Astrán nem volt ilyen gond kb. 230k km futás után sem. Ha már kuplung: J Astra, sokszor az van, hogy hátramenetbe akarom rakni, kuplung be és recseg miközben próbálom beletenni a hátramenetet. Aztán várok, ismétlés kuplung mozgatás és vagy jó vagy nem, de van, hogy elsőre megy. Ez mitől lehet? Gondolom semminek nem tesz jót a recsegés...
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz lezso6 #106425 üzenetére
Én a mechanikára tippelek, hogy az fárad.
És akkor ez magyarázná is hogy miért csak azt cserélik néhányan - aztán kis idő múlva jöhet megint a munkadíj amikor a kopás miatt lehet cserélni a tárcsát is.csoszogi: hátramenetbe rakáskor recsegés az feature nem hiba
Nekem is ilyen, biztos hogy észrevedd a piros lámpánál ha nem egyesbe teszed[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
válasz Tikakukac #106428 üzenetére
Na meg csak teljesen állóhelyzetben szabad hátramenetbe tenni, különben nagyon reccsen.
Nálam a 20+ éves Focusban is ilyen, az "új" váltóval is, ott nem lehet reccsenteni, hanem egyszerűen érzed hogy csak félig megy be, aztán gázadásra halkan köszörülnek a fogaskerekek, mert nem zárt össze teljesen.
Make Asia Great Again!
-
-
-
Tikakukac
titán
-
mephi666
nagyúr
válasz Tikakukac #106433 üzenetére
nővéreméknek volt valami nagyon régi tata terepjárója (még a safari előtti, franc tudja milyen típus) ...egyszer családi banzáj volt falun, kb mindenki ivott rajtam kívül csak nekem még vissza kellett jönnöm éjszaka közepén kecskemétre, így tiszta maradtam... azzal vittem a társaságot ide-oda... na, annak volt olyan váltója, hogy üresben rajzolni lehetett vele egy 20centi átmérőjű kört sógorom mondta, hogy "úgy kb-ra kell vele váltani, tippeljem meg, hogy hol lehet a kívánt fokozat és vagy eltalálom, vagy nem" ...100% sikerrel ment az eltalálás, de akkor is érdekes élmény volt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz csoszogi #106426 üzenetére
Főleg ha nem Te adod az alkatrészt akkor kerülhet bele bármi... Olyan is előfordult már a történelemben, h az ügyfél odavitte a sachs kuplung szettet és következő (idő előtti) cserénél volt a pillázás, h starline lett belőle - 30e km alatt
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Ace Ventura
addikt
válasz lezso6 #106421 üzenetére
150K baráti ár, ahhoz képest, hogy tőlem 220-at kértek decemberbe egy 2007-es Ford Fusionra...
Momdjuk ők tegnap 50K-t mondtak egy első féktárcsa+betét csere munkadíjra is, es meg hozzátette, hohy 1 óra alatt kész, akár meg is várhatom. A cuccokat én veszem termeszetesen.
Szigetszentmiklóson eléggé beteg áron dolgoznak az autószerelők....Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
válasz Ace Ventura #106437 üzenetére
Ford még olcsóbb lenne. Focusomban pár hónapja ugyanott 145e volt a komplett kuplung, első pár kerékcsapágy cseréje mindenesetül plusz még egy váltócsere munkadíja (bontott váltót hoztam).
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #106437 üzenetére
Az komoly ár
Pont tegnap vettem le a féknyergeket, tárcsákat - merthamár szét van szedve a kocsi, legyen rendesen szétszedve - max. 15 perc volt (ok, a kocsi már kerekek nélkül, bakon állt)Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
iZol92
csendes újonc
válasz lezso6 #106432 üzenetére
Nekem 2011-es H Astra van, 178 ezer km-mel. A16XER a motor, ugyanúgy F17-es váltóval. Most cseréltek pár dolgot a váltókulisszában, állítottak is valamit. Nem mondom, hogy új VW vagy Mazda, de érezhetően jobb az egész, nem lötyög.
Még réges régen ültem új H Astrában, most egész közel van hozzá az enyém. Ha nagyon lötyög a váltókar, ott kopás van, nem azért ilyen, mert az Opel ennyire nem tud váltót gyártani.
Érdekesség, hogy unokatesóméknak volt egy -újonnan vett- focus 2-ese, annak a váltója 90 ezer km után rosszabb volt, mint nekem a javítás előtt a H Astra váltója Szóval nagyon felhasználófüggő is a dolog.
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdés, hogy mennyire ajánlható 2013-tól felel Insignia A megvételre akár diesel akár benzines verzióban?
Az első néhány évben tudom kb mik voltak a gondok és tapasztalatok.
Az egyetlen kitétel az automata, csak olyat nézek.
2.0 diesel, 1.6T megvehető 3-4m között vagy inkább nézzek valami más márkát?
Vecta C GTS-em volt anno Z19DTH motorral, szerettük.
Előre is köszi! -
Greentea
senior tag
válasz iZol92 #106442 üzenetére
"Ha nagyon lötyög a váltókar, ott kopás van, nem azért ilyen, mert az Opel ennyire nem tud váltót gyártani." - Kérdés persze, hogy mennyire nagy az a lötyögés, de az lötyögött már új korában is - a japánokhoz képest mindenképp. És sajnos tényleg nem tudnak hozzájuk képest.
-
ncc1701
veterán
válasz Daffchy #106447 üzenetére
A réginél egyetlen olajfelszívó cső tömítés okozta a rossz hírét. Ezt már lehet kapni fémből, egyszer beleteszed, örök darab. Nekem 2011 év végi van, fém tömítéssel, köszöni, szuper kis gép.
Félreértés ne essék, ezt bármelyik gyártó dízelénél végig fogod járni xkm után. Akár toyota, akár bömös, akár merci, vagy ford, tök mindegy, ez ilyen konstrukció. Valahol 200-250ekm felett ezek elfáradnak.
Opelnél az insignia a prémium. Árban is.
Jaigen. Automata váltót szeretnél. Nos a japó aisin af40-6 felújítása volt nekem most 840eft. Erre most szisszensz, de egy pókvágen csoportos dsg felújítása meg 1.5M. Biztosan automatát szeretnél?
[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
válasz ncc1701 #106448 üzenetére
Nem szisszenek, most is automata van és tisztában vagyok az árakkal, kalkulált dolog sajnos az esetleges felújítás 1M-ért.
Az is nyilván világos, hogy modern diesel az ilyen, volt azzal is tapasztalat, inkább ez a korai példányok iszonyatosan rossz híre. 2 db szalonból vett insignia is motorcserés lett ismerettségi körben és szét szívták vele magukat anno.1.6T vélemény? Az is jó lehet nekünk, ha vehető. Kevés jó leírást, infót találtam róla.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest