-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
v.attis
őstag
válasz Corsa02 #105276 üzenetére
Ezzel több gondom is van:
1. A P0300-at kivillogtattam és nem tudom hogyan lehet törölni. Mivel előzőleg volt jele a hibának a motor viselkedésében és mivel még a gyári trafó volt benne, kicseréltem és minden jó is lett. Most is jó, csak ég a motorhiba lámpa. Szóval lehet házilag törölni?
2. Mivel most nincs jele hibának a motor viselkedésben, azt tudom mondani, hogy meleg motornál, városon kívüli stabil 90-es tempónál jött elő a "hiba lámpa", de azóta folyamatosan ég hideg indításnál is. Ugyanakkor jól húz már hidegen is, egyenletes az alapjárat.Az autóban 201.000 Km van.
Diagnosztika részletesebb hibát lát, vagy az is csak a P0300-at látja, mint "gyújtő hibakód?
-
Corsa02
őstag
válasz v.attis #105301 üzenetére
Sajnos azt ki kell törölni, vagy, ha nem áll fent akkor bizonyos üzemóra/km után törlődik.
A kiolvasás sem fog többet látni ennél, meg kellene nézni, hogy repordukálni lehet e a hibát. Utána lehet okoskodni, mert lehet most nincs is csak így maradt a "lámpa"
Ha újból előjön én egy endoszkópos vizsgálatot is javasolnék, mert több ilyet javítottam ami ezt produkálta azért mert szorultak a szelepek és azt endoszkóppal lehet látni, mert a nyitott szelepeknél a szeleptányéron es üléken látszik.
The Truth Is Out There --->
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #105266 üzenetére
Sok szerelő sok videóban elmondja hogy a tisztító adalékok komoly hibákat is okozhatnak, ha elkezdik leoldani a lerakódott dolgokat
Legrosszabb esetbe olajárat dugulást is ami motor kárhoz is vezethetKét megoldás lehet
Teljesen szétszed és úgy elpucolni a lerakódásokat, persze ez jó sokba kerülne, ha amúgy is kell motorfelújítás akkor szokták megejteni
Másik ami segíthet idővel, sűrűbb olajcsere periódus, így a friss olaj cseréről cserére tisztítja a belsejét, mondjuk ne évente vagy 10e Km hanem, fél évente vagy 5000Km csere.....
Motor olaj adalékokhoz egy videó [link], ennyit az adalékokról(videó eleje és 4:14-nél is téma)
Üzemanyag adalékhoz öcsém példája
Volt neki egy 16éves autója, dízel, gondolta milyen jó lesz ha tesz az üzemanyagba valami tisztító adalékot
Eredmény eldugult az üzemanyag szűrő, cserélte nem ment vele sokat megint eldugult nagyon koszos lett az új szűrő is, ekkor ki lett véve a tank és ki lett mosva, na ezután nem dugult el
Az adalék feloldotta a tankba lévő lerakódást és azt dugította el a szűrőt[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ncc1701
veterán
válasz bul07 #105304 üzenetére
365ekm van a motorban, rendszeresen használok motormosót (A20DTH). Olajcsere 5-10ekm. Képet már nem fogom megtalálni, de tavaly cseréltem az olajfelszívócső tömítést fémre, ezért az olajteknő le lett szedve. Tökéletesen tiszta volt, semmiféle lerakódás, sár nem volt sehol.
-
nagyúr
válasz bul07 #105304 üzenetére
Köszönöm mindenki javallatát, véleményét a téma kapcsán.
Mivel régi 23 éves autóról van szó, motormosás, adalékolás nem történt soha, így nem ugranék neki rögtön öblítőadalékkal.
Viszont a többszöri, 5w30 olajos cserét fogom megtenni, ez talán olyan középút.
(Már össze is állítottam a csomagot Kovácséknál)Ami pedig a jól meghajtást illeti, tegnap kiszaladtam az autópályára, és nyomtam egy Tata-Komárom oda-vissza utat, 3600rpm-en.
Ma reggel nem volt annyira capuccino-s. Még azért egy kicsit igen, de látható volt a különbség. Lehet, hogy a jövő héten is megkergetem.
Ja, és 3500 felett nem jött a kopogásérzékelő hibajel. Aztán visszamentem a közútra, 90, nyugi gáz, egyből jelzett...Fiam többet használta mostanság, így már 6k km van benne fél év alatt, tehát ha kicsit enyhül az idő, cserélem is az olajat, szűrőt, de az olajteknő tömítést is kell (ott szökik az olaj, cseppenként)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bul07
nagyúr
válasz ncc1701 #105306 üzenetére
Na de az se mindegy hogy miótta van nállad
Meg hogy előtte milyen törődést kapott
Tehát hogy egyáltalán volt e mit leoldaniHa van látható dolog amit le kellene oldani akkor már okozhat gondott
(#105307) cappa72
Ha a teknő lejön akkor azt legalább ki tudjátok takarítani meg a szívókosarat is
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ncc1701
veterán
válasz bul07 #105308 üzenetére
Persze, egy totál elhanyagolt, 30ekm-es olajcsereperióduts betartott vasnál lehet gond. Ez a vas a nagybátyámé volt elöttem, 8-10 ezrenként cserélt olajat benne. Úgyhogy én sem gondolom, h ebben sok mindent le lehet oldani, ezt a bontás is igazolta.
A céges swiftemben gyerekkora óta használok olajcsere óta tisztító adalékot, ott sem számítok gondra. Mivel szkeptikus voltam, ezért a szerelő haverral egyszer játszottunk olyat, h olajcsere elött leengedtünk egy kis mintát, majd adalék bele, és 10 perc járatás, és az utána leengedett olaj sokkal sötétebb volt, ergo hoz ki plusz szemetet. Vagy az adalék olyan, h az olajat megszinezi, és így parasztvakítás. -
bul07
nagyúr
válasz ncc1701 #105309 üzenetére
Mint a linkelt videóban is mondja a szerelő jó lerakódás is van, ami jó ha van, nem kell tisztító adalékokkal bántani
Én úgy gondolom ha egy motor új kora óta rendesen kapja az olajcserét felesleges ilyen olyan dolgokkal bolygatni a lelkivilágát
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
válasz bul07 #105308 üzenetére
Ha a teknő lejön akkor azt legalább ki tudjátok takarítani meg a szívókosarat is
Hűha... olyan is van?
Majd lehívom apóst, ő jobban képben van.
Érdemes brigéciol vagy féktisztítót használni, hogy a teknőt is lepucoljuk kicsit, vagy inkább ne, mert ott is oldódhat ki olyan piszok, ami eltömődést okozhat később?Amúgy miért teszitek off-ba? Nagyonis on-topik .
Jó ám olvasni ezeket egyik ill. másik szemszögből is, megismerni a hátterét. Így az ember a saját autójára is ki tudja vetíteni, hogy mi az, amit jónak lát alkalmazni.
Nálunk először a hivatalos 15k/1év csereintervallum volt, aztán átszoktam a 10k/1év periódusra. Persze itt-ott elcsúszott 1-2e km-t, vagy 1 hónapot, de azért akkor már nem elsődleges autó volt...[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz F_Zolee #105313 üzenetére
Oksi, köszi a kiegészítést!
Szeretnék valamennyire jót tenni ennek a Kisöregnek, mert látom, hogy ugyan vannak korlátai, de egy nagyon megbízható társ, egyszer nem hagyott még cserben. Soha; tényleg soha.
Egyszer volt olyan, hogy menet közben köhögött, de hazavitt akkor is, és miután kipucoltam az EGR-t, utána (és azóta is) rendben muzsikált (kivéve kopogix)[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
OPiiPO
addikt
válasz ncc1701 #105319 üzenetére
Szétkapták a szervizben, kettőstömegű ment tropára 134eKm-nél, a kuplungnak semmi baja nem volt de biztos ami biztos alapon cserére került az is. Meg hamár ott vagyunk, akkor a váltóolaj is, állítólag élettartalomra van méretezve a gyári, de szerviz szerint valami ganaj állapotút eresztettek le. Azóta mondjuk a váltó is picivel finomabban jár.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
bul07
nagyúr
válasz cappa72 #105312 üzenetére
2-3doboz féktisztító legyen(egy legyen olyan is amit fejel felfelé is lehet használni), azzal lemosni kimosni a teknőt
A szívó kosarat is lehet azzal takarítanibrigéciol az nem párolog el nyom nélkül ha jók az emlékeim így az nem használnám a belső felületén
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
OPiiPO
addikt
válasz ncc1701 #105324 üzenetére
Hallgattam rájuk, cserélték a váltóolajat is
#105325 MaddeNNNN: remegés teljesen megszűnt, alapjáraton mozdulatlan a kasztni csak a fordulatszámmérőből tudni hogy jár a motor,
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
hi,
omegában kipufogó dobot cserélek
a gyári dob olyan, hogy 2 65mm átmérőjű cső megy a végdobba, viszont én olyan néztem ki, aminél egy kiálló "cső" van ami 60mm átmérőjű, szóval még ez előtt valahol egyesíteni kell a két csövet.
ez rontana a teljesítményen?V6
-
MaddeNNNN
őstag
válasz OPiiPO #105326 üzenetére
Kéttömegű meg kuplung csere?
Nekem most érdekes megint. Eddig 2x tankoltam bele december óta 100-as Shell V-Powert, akkor remegett alapjáraton.
Most kapott megint 100-as OMW-t, most nem remeg. De ugye közben melegebb is lett a hőmérséklet, nincsenek fagyok.A váltó felújítás esedékes lesz majd nálam, mert ha terhelésen rakom hármasba akkor üt egyet a váltókar. Ha eljutok odáig akkor valószínű megy mellé a kuplung csere is. De ez majd max. nyár végén lesz.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
nagyúr
Most jutott eszembe, hogy volna egy Meriva-s kérdésem is.
B Meriva, (B?)14NEL (120LE)Após kapott 3 hibakódot.
p0138 https://www.700r4transmissionhq.com/p0138-opel-meriva/
p0140 https://www.700r4transmissionhq.com/p0140-opel-meriva/
p2271 https://www.700r4transmissionhq.com/p2271-opel-meriva/Hát próbálkoztam értelmezni, de asszem' nem megy.
Ez akkor szezor hiba lehet? Mert ha jól nézegettem, akkor van vagy 3 lambdaszonda ennél.
(vagy katalizátor?)
Leállítás után egyébként egy darabig jó, aztán megint jön neki a cskk-endzsin.A fenti kódokból esetleg sejthető, hogy melyik szernzort kellene megpróbálni cserélni? Már ha az a baja...
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Greentea
senior tag
Vezérműszíj + vízpumpa cserénél ti hol húznátok meg a lélektani küszöböt árban? (Dízel Astra H 1.7 cdti)
Két szervízt kérdeztem (Budapest), 180k és 210k-t mondtak, tehát 200.000 Ft kb. Ez tud szerintetek máshol olcsóbb lenni? Igazából a tételeket felsorolva (ha nem a kedvezményes bardi, cromax stb. árat nézem) akkor kijön minden + munkadíj. Gondolom pofára máshol se kapnám meg a kedvezményes árat[ Szerkesztve ]
2x2 néha 5
-
vzsryl
nagyúr
válasz Greentea #105338 üzenetére
Az alkatrész harmada/negyede a teljes összegnek. Nekem márkaszervizes árazásnak tűnik a dolog. Én biztos, hogy keresnék valami normális szerelőt, akár távolabb is.
#105340 ncc1701 : Itt Tolna megyében kb. ennek a feléből kihozható olyan szerelőnél, akinél ehetsz a padlóról, olyan rend és tisztaság van a műhelyében (Szekszárd). Természetesen a munkája is ilyen, ezért járok hozzá már kb. 5 éve. Konkrétan megéri eljönni BP-ről, nyomni egy pár napos bortúrát, aztán hazamenni. Ugyanannyi pénze fogy, de még szórakozni is tud.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Greentea
senior tag
válasz Tikakukac #105339 üzenetére
Sajnos tényleg. Gates szíj cromaxnál 35k, az egyik szervíz meg 84.000-et írt az árajánlatba rá.
ncc1701 Cseréltem az utóbbi időben sok mindent már rajta, de kár eladni, mert jobbat ennyi pénzből nagyon nem kapnék. Csak persze valahol legbelül ez a bújtatott költség kicsit zavar, de ha ennyi akkor ennyi.
vzsryl Az a durva, hogy nem márka, 13. kerületi szervízek, egyik sima, másik szak, de kérek majd egy márkaszervízes árajánlatot is, most már érdekel.
[ Szerkesztve ]
2x2 néha 5
-
ncc1701
veterán
Szerencsére nekem ilyen dilemmám nincs, huszon éve szerelő haverhoz hordom a vasaim. Annyit kér, amennyit kér, nem olcsó a srác, de spec azt szereti, ha én viszem az alkatrészt, és nem neki kell a rendeléssel aszakodni.
-
Black_Raven
veterán
-
mephi666
nagyúr
válasz Petyyyyy #105346 üzenetére
Szekszárdról van sajnos személyes tapasztalatunk, aminek a lehető legpozitívabb lett a végkimenetele szerintem írtam anno, de újra leírom
...2 éve vettük a B Zafit, átvizsgálásnál mondta a szerelőm a főbb hibákat (pl hogy futóművet teljesen rendbe kéne rakni, mert azt ránézésre telibesz*rták az évek során) ...kereskedő erősködött utána, hogy teljesen jó a futómű, padon is mérték, friss műszakit is kapott akkor a kocsi, ami "bizonyítja" ezt... hiába mondtam, hogy "mondja el nyugodtan, ha cserés", mert kalkulálunk vele, hogy költeni kell a következő hónapokban párszázat a kocsira, hogy teljesen oké legyen... "teljesen rendben a futómű" ...oké...
szóval használtuk már 3 hónapja a kocsit, leginkább kecskeméten és 50km-es körzetében, majd elmentünk nyaralni bogyiszlóra a dunapartra... odafelé semmi gond nem volt, visszafelé pedig elindultunk, haladtunk kb 5km-t és a gát felénél valami enyhébb döccenő után elkezdett zörögni valami elől... olyan hang volt kisebb úthibáknál is, mintha gallyra szaladtunk volna... megálltunk, megnéztem, semmit nem láttam, szép lassan elgurultunk szekszárdig és ott kerestem szervizt, ahol azonnal rá tudnának nézni, hogy "így kibír-e még kb 120km-t kecskemétig?" ...elsőre ide a bosch-hoz szaladtam be, hogy tudnak-e tippet adni... ők beküldtek ide az épület mögé, ahol egy szerelő dolgozott... mutatom hogy itt a família a kocsiba, 4éves fiunk, asszony, anyós... nagyon készséges volt: mondta, hogy egyedül van, ott van 2 kocsi emelőn, totál szétbontva: ha leengedné, se tudná arrébb rakni ezeket... de nekiállt telefonálni, pár perc múlva adott egy nevet meg egy számot és átküldött minket ide az autóklub vizsgapontjára ...itt kb 5perc várakozás után átnézték páran, megrángatták és konstatálta a "főnök", hogy "ez toronycsapágy, ne aggódjunk: kecskemétig ki fogja bírni, nem fog szétesni alattunk, de célszerű mielőbb javíttatni" ...mindezt szívességből ...amit azért nem hagytunk: összeszedtük a párezer forint papír kp-nkat és nagy nehezen rátukmáltuk... tényleg kibírta a kocsi kecskemétig: dunaföldvárig jobb volt az út és meg sem döccent, viszont az 52-esen kivételesen örültem, hogy beakadtunk valami 70-el döcögő vonat végére, mert így nem nekem kellett feltartanom a forgalmat
ui: rohadtul telik az idő... 03.10ig volt műszakis a kocsi, most szerdán megtoldottuk ezt +2 évvel 1 hónap múlva megcsinálom az olajcserét és júniusban még átviszem egy 6ezres átvizsgálásra, hogy olasz út előtt tutira rendben legyen a gép
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.