-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
OPiiPO
addikt
Hali,
J Astra akkumulátor csere után mire számítsak, lesz valami trükk, ablak leengedés stb.?
Köszi!"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
OPiiPO
addikt
Köszi!
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
peet137
tag
válasz mohabá 007 #104349 üzenetére
Amit korábban írtál, az sajnos nem hozott egyértelmű eredményt és mivel ez az alkatrész szerintem roncsolás nélkül nem ellenőrizhető, ezért keresem az alternatívákat. Ezzel együtt persze köszi a segítséget.
Ezzel az egész sztorival az a legnagyobb bajom, hogy a hibajelenség és a hibakód hol van, hol nincs, ezért elég bonyolult igazolni.
A kertergázcső állapota eddig kimaradt azt még meglesem. Van annak valami jelentősége, hogy a motor meleg, vagy hideg ezeknél a vizsgálatoknál? Mert pl az olajbetöltő "vákuum" egyértelműen erősebb melegen, de még úgysem annyira durva, hogy visszaszívja a kupakot.
olajat amúgy szemmel látható mértékben nem fogyaszt, áprilisban volt olajcsere, 3/4 felett van a szint a nívón, ez - megintcsak szerintem - belefér egy 15 éves opel motortól, 200 000 km körüli futás után.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Egy 2013-as, 1.4T-s, 140LE-s Zafira Tourert megyek majd megnézni. Mire kell nagyon odafigyelni? Illetve ezeknél a turbós motoroknál milyen intervallumonként kell vezérlést cserélni?
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Superhun #104358 üzenetére
Ha ebben is a csodas m32-es valto van azt alaposan nezd meg. Ne bugjon, ne mozogjon miutan berakod sebessegbe, ne legyen nehez berakni sebessegbe.
1.4T-nel nekem rogton elrepedt egy vizcso es egy csonk. Kiegyenlito tartalyban tiszta legyen a fagyallo.
Ja hat meg a turbo. De azt csak askor tudod meg hogy van-e ontveny repedes ha leszeded a katalizatort elole vagy uzemmelegen terheled es elmegy az ereje.
vezerlesre 6-10 ev vagy 120-140k km. Ha nem csorren meg inditasnal nincs baj.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
nagyúr
Most néztem, hogy amikor olajat cseréltem, akkor 10w-40 került az X16SZR motorba (pedig motorkód alapján kerestem hozzá olajat)... A gépkönyv 15w-40-et ír. Ugye nem lesz baja szegénykémnek, míg újra lecserélem? (GM olaj)
Tervben van csere, mert az olajteknő tömítés egyre gyengébb. Csöpög az olaj. Megnéztem, és a tömítés mellett szépen gyöngyözik, és mivel szinte mindenhol egy pici távozik, így mondhatom, hogy csöpög, naponta friss olajpöttyökkel találkozok (karton-indikátort teszek szegényke alá); a gyöngyözések szépen összegyűlnek az olajleeresztő csavarnál, így olyan, mintha ott csöpögne, de nem, szárazra töröltem ott, és látszik, hogy oda vezet minden olaj újta (van benne logika, mert az van a legmélyebb ponton - logikusan)Na és akkor a kérdések:
- Jó a 10w-40, vagy maradjak a 15w-40-nél?
-- 15w-40-nél melyik javallott? (Valvoline Maxlife az jó lehet? Vagy elég a Mannol 4705?)- Az olajteknő tömítés mindegy, hogy milyen márka? (Azt láttam, hogy a klímásoknál más, de azon kívül mehet bármelyik?) Egyelőre KovácsAutónál nézelődök.
A gyertyáknál is annyi félét hoz még NGK-n belül is, hogy totál káoszt okoz egy laikus fejében, szóval van ott
Ngk gyújtógyertya 7956 NGK/ND Cikkszám: 7956 NGK/ND
Ngk Gyújtógyertya 7956 NGK/TY Cikkszám: 7956 NGK/TY
7956 Gyújtógyertya 7956 Cikkszám: BKR5EK/LA
... és valahány név a naptárba'...(Merivás B14NEL kérdésem is lesz majd...)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Markizmark
addikt
válasz cappa72 #104361 üzenetére
Még jobb is neki a 10w40. Előbb ér oda ahova kell hidegen, de akár 5w40 is lehetne. Legyen meg a GM minősítése, Mannolt nem tennék bele, próbálgattam többet is de azzal volt a leghangosabb a gép, ráadásul rá van írva a GM megfelelőség, de valamiért a GM nem tud erről...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
addikt
válasz cappa72 #104361 üzenetére
Pont tegnap este cseréltem le én is az olajat meg minden szűrőt (benzin szűrőt is), megtáltosodott a gép Valószínűleg az új gyertyáktól - pont azt a típust tettem bele amit linkeltél: 7956 NGK/ND
Egy ideje mannol olajat kap, most ezt próbáltam ki (dicsérték itt a fórumon is): Mannol 7908 Energy Premium 5W-30
Én is a véknyabb olajat ajánlom, hideg indításnál hamarabb átjárja az olaj a motort.
Mindegy a tömítés szerintem, de hamár kovácsnál vásárolsz akkor legalább 4 csillagosat vegyélMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #104362 üzenetére
Nincs baj a Mannol-al, pusztán 10 ezer km-enként le kell cserélni. Energy Premium PD 5W40-et kapott már többször a családban lévő Z14XEP és A16XER is. Eddig nem vettem észre különbséget drágább olajokhoz képest.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Tothgera30 #104364 üzenetére
Az, hogy kamuznak az pont elég baj.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nagyúr
válasz body007 #104363 üzenetére
&@#104362Markizmark
Köszönöm szépen!Ez jó hír, legalább akkor nem romlik el idő előtt (legalább az olajtól nem).
Akkor a gyertyára is ráhibáztam.
A tömítésnél is 4-es csillagosat jelöltem be.Lassan összeáll a rendelés, de egy valamit még kérdeznék: gumikéder a csomagtartóhoz lehet ilyen? (Astra F, Sedan).
(Merivás kérdéssel még "adós" vagyok, maj összeszedem a gondolataimat meg infókat.)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
DjDanee87
addikt
Sziasztok
Két H Astrás kérdésem volna.
Egyrészt Insp2 feliratom van, mert bal első fényszóró kiégett. Ez a kisebbik baj. Ha jól láttam youtube szerint nem nagy cucc kicserélni az izzót, megcsinálnám én, csak a milliónyi izzó közül amit feldob az internet fogalmam sincs melyik kell nekem, ebben kérnék segítséget.Másik dolog, pedig hidegindításkor van csak, azután hogy nincs használva napokig az autó.
Indul rendesen, viszont indítás utáni fél percben többször dadogósan jár a motor, ilyenkor pl mikor nyitott ajtónál néztem és égett a lámpa a belső tükör fölött - az pl a motor dadogásával együtt pislákolva világított csak, de amikor egyenletesen jár a motor, akár csak a két pár másodperces rosszulléte között - rendesen világít.
Levideóztuk több alkalommal hogy miről van szó: https://www.youtube.com/watch?v=jKYMJPZhnK8
Vajon ez mitől lehet, pár hete kezdte, előtte sosem csinált még ilyet (csak az 1:26nál hallhatót szokta).
Videó első részében pl 0:08, 0:17, 0:22 nél hallható amire gondolok. Fordulatszám emeléssel "oldja meg" megának a problémát a kocsi aztán ez a jelenség később már nem tapasztalható, csak napi első hideg indításnál.És egy harmadik kérdés ha már így videó van róla. 1:26-nál hallható indítás lenne az, amit traktorosnak említenek egyesek és valami okoskerék csere a megoldása?
-
Ferrari fan
tag
Sziasztok!
Opelem Z16SE caravanom 2001-es gyártással 1800-2000 körüli fordulaton kisebb rángatásba kezd időnként. Ez már egy pár hete jelen van, sajnos időközben a héten vízpumpát kellett cserélni, illetve majd az egyik vízcső is cserés,ha megérkezik, amiből a gyári jó csak úgy nézz ki 36ezerért (ő lenne az [link] ), mert a rendelt utángyártottak rövidebbek és ksiebb átmérőjüek, nem lehet feltenni .
Jelenség az volt, hogy fogyott a hűtőfolyadék szépena kocsiból, nemsok volt a trtályba már egyszer... , meg rá pár napra már a vízpumpa felöli oldalon fagyálló nyomok voltak a motor oldalán és alatta is.
A poén, hogy a párom 2-es puntoja is ezzel egy időben kezdte a fagyállót hasonló módon maga alá engedni, de végül csak egy fagydugót kellett cserélni, ami megadta magát a rozsdának. Mai világban már két autó se elég a családnak, mehett egyzserre mindkettő a szerelőhöz
Ha már elment a szerelőhöz, akkor gyertya és bordás szíj is cserélve lett, a rángatás miatt is, meg az állapotuk miatt is esedékes volt a csere.
Sajnos nem szűnt meg a rángatás. Kábelek jónak tűnnek, így a szerelő szerint marad a trafó.Van e valakinek hasonló taopasztalata mi az amit érdemes még lecheckolni, illetve ha trafó, akkor melyiket érdemes venni? Elég nagy a választék 9ezertől 50ezerig...
Előre is köszönöm a segítséget!
-
Ferrari fan
tag
válasz DjDanee87 #104370 üzenetére
Izzó:
kiveszed a régit és megnézed mi van ráírva.Másik:
Nekem elektromos problémának tűnik, lehet az akksid kezd meghalni, hogy jön a hideg és az is lehet ami még hozzájárul, hogy a generátorod sincs toppon. Érdemes megnézni multiméterrel az akksi feszt indítás előtt és alatt is. -
addikt
válasz Ferrari fan #104371 üzenetére
Előszőr gyertyát mondtam volna utána meg trafósort. Nálam is ezek lettek cserélve és megszűnt az alacsony fordulaton a rángatás, alapjárat ingadozás.
Bremi-t kapott az autó. Mivel fél éve van benne így nem tudok nyilatkozni a tartóságáról, de teszi a dolgátMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
dave0825
őstag
Üdv. Akinek van Opel Corsa D 1.4, tudna róla véleményt mondani, mennyire megbízható, milyen tipikus hibái vannak? Feleségemnek szeretnék 1.500.000 Ft körül 5 ajtóst, valami világos színűt (fehér, ezüst), amiben legalább ABS, ASR, multikormány van, esetleg ha van tolatóradar, kormány/ülésfűtés, stb., nem gond. Nem akarok foglalkozóst, javítandót venni, főleg, mivel 30. szülinapi meglepetés lesz, és mert nincs helyem, időm javítani sajnos. :( Kis autót akarok neki, tetsszen neki, amikor átadom, szép legyen. (Néztem mást is, de semmi szép, cuki, megbízható nincs más szerintem. :( )
Nekem 1.4 G Astrám van, a tipikus 3 hengeres betegségével hidegben (melegen semmi baja), nem tudom a D Corsáknak is van-e ilyen hibája? Az már ugye egy generációval újabb, ugyanúgy, mint a H Astra, és munkatársamnak az 1.6-nak kattogós motorhangja van, hidegen-melegen (G Astrában elhallgat melegen, csak hidrotőke, de neki nem, cserélték, ugyanúgy kattog), és félek, hogy a D Corsa is ilyen lesz. Dízelt nem akarok, városban lenne szinte csak használva, hosszú távon nagyon ritkán, az is max 30 km, így a dízel kiesett. 1.2-re írják, hogy nagyok lomha a C Corsához képest sokkal nagyobb (kb. 200 kg) tömeg miatt. Néztem, hogy az 1.4, ami nyomatékra, gyorsulásra ugyanaz, mint az 1.4 G Astra, ennél azért lustábbat nem akarok, ez sem egy erőgép... Sűrűbb a használtautók között az 1.2 sajnos, abból könnyebben találnék a közelben megfelelőt, de azt nem szeretnék.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
DjDanee87
addikt
válasz Ferrari fan #104372 üzenetére
Ritkán van használva a kocsi, múlt hét vége óta most mentem vele először. Most más érdekességet csinált
Ráadtam a gyújtást és beindult a motortérben hűtőventi. Anélkül hogy elindítottam volna. Kiszálltam, kinyitottam a géptetőt, hogy megnézzem tényleg az zúg-e, és igen. Aztán visszaültem, be is indítottam akkor meg még rákapcsolt és fél percig úgy pörgött hogy hangosabb volt mint a motor, aztán elhallkult. Mindezt úgy hogy 1 hete nem ment a kocsi = nem volt meleg a motor.
-
addikt
Sziasztok,
Tegnap vettem egy 2003-as, 5 ajtos G Astrat es szeretnem egy szervizben atnezetni, plusz 1-2 problemat mar talaltam amit meg kellene oldani.
Bp. 13. kerben lakom, tudtok ajanlani a kornyeken egy megbizhato szervizt?A masik kerdesem a telo toltes lenne szivargyujtorol.
Elore vettem egy usb-s autos toltot, ami nem all meg benne stabilan, mert tul hosszu, de amugy ha epp erintkezik tolt.
Aztan olvastam, hogy ez altalanos gond, hogy ennel a tipusnal valahogy ugy csinaltak meg, hogy a legtobb ilyen autos tolto lotyog benne, nagyon ki kell fogni.
Tudtok esetleg olyan tipust ajanlani ami biztos, hogy jo hozza es stabilan megall? -
válasz birno #104378 üzenetére
hi,
nekem is ilyen kocsim van, ezt a töltőt használom
néha mocorog, de ha megtalálod a jó pozíciót akkor nem fog kijönniV6
-
Integrale
veterán
-
mephi666
nagyúr
-
addikt
Néztem pár "szegény keverékes" videót a hétvégén, és (nagyjából) megvilágosodtam a felderítés kapcsán. Alapvetően 2 módszert láttam:
1. vízzel locsolgatja a szívósort, leömlőt és figyeli a motor járását, kipufogó gáz színét.
2. féktisztitóval a csöveket lehet ellenőrizni.
Féktisztitóval próbálkozva felpörög a motor ha be tudja szívni valahol (ott kell keresgélni a levegő útját) a víznél meg dadog és fehér füstöt ereget (ott lesz a fals útja).
Értelemszerűen féktisztítót nincs sok értelme a meleg dolgokra locsolni - mindjárt elpárolog, nem fog beszívni semmi. És a víz se fog eredményre vezetni üzemmeleg motornál - az is elpárolog pikk-pakk a forró leömlőről
A füstgépes dolog ennek a kiegészítése, azzal pontosan be lehet lokalizálni a helyetMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Sanki
addikt
Leömlőnél hogy lehet vizsgálódni, hogy a tömítés rendben tömít e?
Z14XEP, cseréltem az olajszűrőház tömítést, aminél ugye szépen le kell bontani leömlőt meg a klímakompresszort. Valami még mindig szagot ereszt és ezért nézném meg a leömlő tömítést...
Van valami otthoni módszer? -
mephi666
nagyúr
válasz Gaga_30 #104389 üzenetére
exnek volt valami 2004-es Yaris régen... 2 évig voltunk együtt, azidőben a kocsi 4-5 éves volt és a kötelező olaj+szűrőcseréken kívül soha semmi baja nem volt...
most nézem, hogy még mindig forgalomban van a gép: 2008-9 körül voltunk együtt és akkor még szerintem 100 alatt volt a kocsi (garantáltan, mert ő a második tulaj volt... első a bátyja és családon belül nem tekergették ) jszp szerint 2012-ben volt az első rögzített állás 86ezernél, 2014 már 114ezer és onnantól kezdve viszonylag szép a görbe... most márciusban 181ezer... egy 50-est tekerhettek rajta 2010 körül... nem mintha olyan sokat számítana most hogy 181ezer vagy 230... 5. tulajnál áll a kocsi, mindenkinél lehúzhatott pár évet (sőt ha kereskedésben is megfordult, akkor a valós szám ennél még kevesebb) ...mindenhonnan ezt hallani, hogy városi szaladgálós kocsinak női tulaj részére tökéletes választás a Yaris kicsi, megbízható... és városban ezzel az 1.3as motorral szedi a lábát... anno pályáztunk is vele, az se viselte meg
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Gaga_30 #104394 üzenetére
...minket a 92-es F sem az együtt töltött 9 év alatt leszámítva, hogy egyszer kifogyott a benzin koppra (fel volt akadva a mutató) és egyszer elszakadt városban a kuplungbovden ...valószínű még gyári volt és ezt is bárhol lehetett volna szervizelni cserealkatrésszel percek alatt...
...eddig 1.5 év alatt a Zafi sem viccelt meg így... remélem nem is fog
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
totyino77
tag
Hello srácok z16xer caravan mekkora kapacitású akumlátor kell , első aksim mióta megvan az auto exide volt 6 hónapot bírt, a másik bunner 15 hónapot bírt, rá lett mérve az automata van e esetleg a mi leszivja de semmi ilyesmit nem találtak, arra lennék kiváncsi ti mit használtok és mekkora AH iletve ampert, előre is köszi
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
mephi666
nagyúr
válasz totyino77 #104396 üzenetére
z16xe1-hez 55ah-s banner-t javasoltak, bő 1.5 éve benne van és semmi baj vele (rejtett fogyasztónkat kiismertem, már 1 éve nem szívta le semmi... cd30 a nyűgünk )
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz totyino77 #104398 üzenetére
természetesen nem ha úgy lenne, semmi gond nem lenne...
azt vettem észre, hogy ha cd-ről zenét hallgattam, akkor 1-1 lemeznél ha az utolsó számokra váltottam, akkor néha nyöszörgött és nem akarta olvasni ezeket... ilyenkor próbált váltogatni a kiválasztott és az előző szám között oda-vissza... ha így állítottam le a kocsit, akkor 2-3 nap állással képes volt leszívni az akkut... (gondolom erőlködött oda-vissza, hogy beolvasson egy tracket) úgy jöttem rá, hogy antikváriumban megtaláltam a metallica - black album újrakiadását, azonnal behúztam és azon az első nóták közt vannak a kedvencek: csomót volt ez a lejátszóban és 1 hét állás után is pöccre indult a kocsi ezen kezdtem el agyalni, hogy miként függhet össze a dolog... onnantól az a rutin, hogy kocsi leállítása előtt az első track-ekre váltok akármelyik lemeznél, azt azonnal beolvassa, cd30 kikapcs, kocsi leállít... és nem merül az akku
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Háztartási gépek
- Eredeti játékok OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- Steam Deck
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel