-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Van olyan hely ahol cseredarabot kapsz igen, de itt a sajátomat kaptam vissza - már amennyire meg tudtam állapítani. El lett takarítva, le lett festve. A gyári címke rag. szalaggal volt letakarva festés előtt, így simán leszedtem és ott volt alatta az eredeti címke. És az olyannak tűnt mint amit odaadtam
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
hi all,
holnap megyek megnézni egy automata 2000-res évjáratú 3.0v6 c omegát
bármi amire figyeljek? a rozsdán kívülV6
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #104305 üzenetére
...tegnap beszéltem kolléganővel, hogy miért adták le a bmw-t és mi lesz helyette... valami 2000es gáz+benzin bmw-t vettek egy éve és akkora volt vele a gáz, hogy 700as összeget mondtak nekik, hogy annyiból lehetne rendberakni műszakira.... így lett egy 2007es golf, ami jobb, olcsóbb, újabb, kevesebbet kér szervizre... az a durva, hogy vezérlésre 100 fölött mondtak arra is (mint nálunk volt a Zafinál) ...brutálisan elmentek az árak... F-nél kb 7 éve valami 40 alatt megállt a készlet vízpumpával, görgőkkel, munkadíjjal... most meg egy normális készlet majdnem ott van, hogy 100
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ncc1701
veterán
válasz mephi666 #104306 üzenetére
Van olyan bömbi, aminél a vezérlés csere 2 nap szervízben, mert motor ki-vissza. Na, ott az milliós nagyságrend, mert a zseni úgy gondolta, h sosem kell majd cserélni, és hátra tette.
Jövőre viszem automata váltóshoz a kocsit, még nincs baj, de nézzen rá. Ott is lesz majd szép szám, abban biztos vagyok.[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz Tikakukac #104309 üzenetére
És a 60 lovas F-nél mi volt a mozgató hogy a vezérlés mögé tették a termosztátot?
Tudom, hogy ha termosztátot cserélsz, legalább leellenőrzöd a komplett vezérlést is
Meg a hosszbordás cseréjénél le kell oldani az egyik motortartó bakot, nehogy megoldd bárhol ha szakad.
Mondjuk lehet hogy sose szakadt senkinél mert előtte jóval már visít és cserélik, de akkor is…[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
tennis
tag
Sziasztok!
Valaki van közületek, aki mostanában adott el Zafirát?
2008-as 1,7cdti, 148 ezer km, én vagyok az első tulajdonos. Nagyon jó állapotú, általában hosszú távokon volt használva, helyben egy Agilát használunk. Mennyit érhet ez az autó? Köszönöm, ha valaki megosztja véleményét. -
Tothgera30
Ármester
A mai párás, esős délelőtt folyamán városból kifelé egy Opel Vivaro diesel kisteherautó koromfelhője mögött haladva megjelent egy szép check engine. Az első lehetőségnél félrehúzódtam, és megnéztem. Megvolt. Viszont minden optimális tartományban üzemelt. Olajban még nincs ötezer km, friss folyadékok vannak benne, előtte már tíz percet üzemelt városban. Elkerülőn meghajtottam, nem problémázott, lapot szépen veszi.
Hibakódokat kitöröltem. Valakinek valami tapasztalat/ötlet?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
peet137
tag
Még mindig megvan a Z16Xe1 motornak a fantasztikus szegény keverék hibája. Jön-megy, most épp van. A vákuumrendszert kizárnám, mert a fék tökéletesen üzemel és - amennyire tudom - ennek egy vákuum köre van, ami közös a fékkel is. Javítsatok ki, ha tévednék. Az alapjárat néha kicsit ingadozik, de egyáltalán nem veszélyes mértékben, 50-100 ford/perceket, sztem ez még belefér. ezen kívül minimálisan rángat is az autó kitartott gáznál bizonyos fordulaton. Bár ez inkább akkor van, amikor épp világít a check engine.
Tudtok valami viszonylag megbízható módszert a szelepfedél membrán szakadásának/repedésének kiderítésére? A vákuum kicsit erősebb az olajbetöltőnél, de egyáltalán nem az a "szippantós" mértékű. Van annak jelentősége, hogy ezt hideg, vagy meleg motornál nézem?
Az a baj ezzel a membránnal, hogy roncsolásmentesen nem nagyon lehet tesztelni. Ill ha ez a ludas, érdemes a membránházat cserélni csak a gumival együtt, vagy mindenképp a komplett fedél kell? Nem szívesen venném most le a szelepfedelet, ha nem muszáj, úgyhogy valami olyan módszer kellene, ami bontás nélkül ad relative megbízható eredményt.
Másik titkos tipp az EGR kör blokkon lévő "furatai", de ahhoz nagyon sokat kellene bontani, hogy ez kiderüljön, azt egyelőre második helyre tenném.
OPCOM van, ha esetleg valamilyen adattal lehet ezekre "szűrni", csak ötlet nincs hozzá.Minden tippre nyitott vagyok!
-
addikt
[link]
Ez nagyon generátor gyanús..
Majd megpróbálom ma megnézegetni közelebbről. Sajnos felújításra addig nem tudok árat kérni, mert nem tudom mekkora van ebben z16xe1. Milyen árban mozoghat csapágycserével egy felújítás?5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
peet137
tag
válasz ldn218 #104322 üzenetére
Ezt eddig még nem néztem. A kipufogóval nem nagyon foglalkoztam, mert ránézésre kb 3-4 éve lehetett cserélve max, csilli-villi állapotban van, a hátsó lambda szondát cseréltük, még célszerszám sem kellett hozzá, simán kijött egy villáskulccsal. Ezt amúgy hogy tudom kideríteni? Betömöm a kipufogót és ha lefullad, akkor oké? (ez nyilván poén volt)
-
ldn218
tag
válasz peet137 #104323 üzenetére
Ugye én egy ugyan ilyet reszeltem, de a kipufogó oldallal kezdtem. Nem zárt rendesen a hengerfejre. Rendbe raktam majd jött a szívócső felújítás. Mindennek a takarítása az EGR járatok tekintetében. A szelepfedelet nem bántottam mert nem fütyült nem dalolászott. Ez a motor olyan lett mint a doxa.
-
peet137
tag
válasz ldn218 #104325 üzenetére
Mi volt az alaptünet, amiért nekiálltál?
Nálam a tavasszal volt EGR csere, szívósor tisztítás, csak sajna a blokkon lévő kis lemez mögötti rész elmaradt, mert elfelejtettük... Aztán most nyáron cseréltem a twinport gömböt, mert annak a pozíciójeladója is hibát dobott, szétszedtem, tényleg szakadt volt benne a membrán, gondoltam, emiatt volt a "fals" is, de sajna nem (vagy nem csak) emiatt volt. Ráadásul a check engine is pár napig megvan, aztán kimegy és csak több országút (nagyobb fordulat) után jön vissza. -
ldn218
tag
válasz peet137 #104326 üzenetére
Rángatott és sokat is fogyasztott. Hibakódok. A blokkon levö kis lemez mögötti rész garantáltan bevan rakódva. A kis furatok is ami átvezet a szivócsőbe. A pozíció jeladó is lehet szar igaz annyit csinál csak hogy észak vagy dél de az elektronika nem javítható. Az új alkatrész árát meg nem írom le mert öngyi leszel.
-
peet137
tag
válasz ldn218 #104327 üzenetére
A fogyasztásom nekem is magas kicsit, most olyan 9-9,5, de ebben most épp nagyon sok a város, plusz írtam a rángatást is.
Ne is írd le, én is megnéztem, mennyibe kerül(ne ha lehetne kapni egyáltalán), a végén vettem egy bontott szívósort és azét használtam fel (az "új" szívósort meg eltettem jobb napokra ). Kipróbáltam először csak vákuumgenerátorral a kis gömböt, utána meg bemelegítettem a verdát miután feltettem a helyére a cuccot és rárúgtam a pedálra, a rudazat meg ügyesen kitért végállásba, aztán meg vissza . A régi gömb semmit nem csinált már, csak sziszegett erre a műveletre. Plusz a hozzá tartozó hibakód (p1112-61) is megszűnt, már csak a 0171 jön-megy.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz peet137 #104328 üzenetére
P0171: Keverék-összetétel szegény / üzemanyagrendszer meghibásodása vagy szivárgás
A megfelelő levegő/üzemanyag arány fenntartása érdekében a motor vákuum- és üzemanyagnyomásának a gyártó által előírt értékeken belül kell lennie. A P0171 kód azt jelenti, hogy a motor első sorában az üzemanyagrendszer gyengén működik, vagy a motor ezen oldalának közelében vákuumszivárgás van, és az üzemanyagrendszer túl kevés üzemanyaghoz jut. A P0171 hibakód megjelenésekor, a levegő-üzemanyag keverékben túl sok levegő van az üzemanyaghoz képest.
Másoltam, nem magamtól fogalmazok ilyen szofisztikáltan
Ez még érdekes lehet:
How to Diagnose and Fix a Lean Condition - Chevy Cruze P0171
Kell hozzá füstgép is - pont nemrég dumáltunk róla
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
peet137
tag
válasz body007 #104329 üzenetére
Én is eddig jutottam, de mivel üzemanyag nyomást sajnos nem tudok mérni, ezért indultam a vákuum/fals levegő irányába. Bár egy benzinszűrő csere nem különösebben nagy kaland, ez eddig eszembe sem jutott. Most félig van a tank kb, lehet, h tankolás előtt meg is lépem, abból baj nem lehet, reméljük
-
addikt
válasz peet137 #104318 üzenetére
[link] amikor a membrán szakadt, tegnap ez még nem volt. Az olajbeonto sapka meg mintha oda lenne ragasztva, lehetetlen leszedni ha jár a motor.
A vinnyogas sem múlt el csak hidegen nem csinálja.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #104329 üzenetére
...vákuumszivárgás? ez nálam elég paradoxon kijelentés... tudom, mire gondolt a költő, de ez akkor is furcsa így leírva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
válasz peet137 #104334 üzenetére
Tegnap óta vinnyog, meleg motornál, hidegnél nem csinálja, alapjáraton. A membrán pedig tegnap még nem volt szakadt. Még nem tudom hogy lesz megoldva, körülnézek membrán ügyben.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz peet137 #104337 üzenetére
Berendeltem egy membránt, de lesz kéznél egy komplett szelepfedél is, ahhoz akkor nyúlok ha nem sikerül..
Csere majd csak két hét múlva lesz sajnos, de majd írok hogy ment.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
csoszogi
tag
kicsit olvassatok vissza miket írtam ide 2021 nyarán. Nekem is gondom volt a szelepfedél membránnal. A16XER, J Astra. Igen meg lehet próbálni a membránt kicserélni, van akinek sikerül is, de nálunk se jött össze, az a meleg meg olaj nem igazán tesz jót a szelepfedélnek...sok problémám volt, a végén a teljes szelepfedélházat kellett cserélni. Azóta nincs gond vele.
-
Integrale
veterán
válasz csoszogi #104339 üzenetére
Én cseréltem a komplett egységet a szelepfedélben, nem tört el semmi, remekül illeszkedett, de!
A benne levô rugó túl kemény, nem szívja meg a vákuum a fojtószelep felôl annyira, hogy lezárjon, úgyhogy dôlt bele az olaj.
Egyben kell cserélni, most 38-ért meg lehet kapni a gyárit."Bad reklám is reklám too"
-
peet137
tag
válasz ldn218 #104340 üzenetére
Műanyagiparban dolgozom, nagyjából képben vagyok, hogy lehet egy ilyen anyagot "kezelni", de sajnos a fizikai/kémiai öregedés ellen a melegítés csak minimálisan segít... Persze, egy próbát megér, de egyszerűbbnek tűnik "elpusztítani" a membrán házát és darabokban kiszedni, kisebb az esély, hogy megsérüljön a szelepfedél.
-
Integrale
veterán
válasz peet137 #104342 üzenetére
Milyen motor ez, 16XEP? Kell lennie egy kis nyílásnak a szelepfedélen, én paraszt módon úgy csináltam, hogy odahajoltam nyilván álló és hideg motornál, rátapasztottam a számat és megszívtam, megfújtam, megszívtam, megfújtam. Lehet érezni és hallani a membrán mozgását. Ha szakadt, akkor nem fog mozogni. Ezt még lehet fokozni azzal, ha valaki a kartergázt visszavezető csövét fújja/szívja közben. (nyilván ez a része gépesíthető is, csak úgy nincs azonnali biztos visszajelzés).
Csak a visszavezetőt nagyobb vákuummal tudod tesztelni, szájjal talán csak Cicciolina tud akkorát szívni, hogy a membrán zárjon, mondjuk egy porszívó szűkítővel jó lehet, és a hangján hallod, ha zárt a membrán.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #104342 üzenetére
nem gyári
gyári
komplett membránház"...ehhez valahogy be kellene bizonyítani, hogy tényleg ez a hibás,.."
Korábban már leírtam hogyan tudod leellenőrizni. [link]
Esetleg borotvahabot kensz a nyíláshoz, ha beszívja, a membrán szakadt."...A vákuum kicsit erősebb az olajbetöltőnél, de egyáltalán nem az a "szippantós" mértékű..."
A szelepfedélben túlnyomás van. Ha leveszed az olajbetöltő sapit, a túlnyomástól lelöki magáról a szelepfedél,
és ingadozó lesz az alapjárat.
Ha a membrán át van szakadva, járó motornál az olajbetöltő sapkát nehezebb levenni, mert vákuum keletkezik.
Ebből annyit érzékelsz, hogy a motor túlfogyaszt, olajat csipegeti, fix fordulaton, gyorsításkor, motorféknél rángat. Alapjárat ingadozik.
Ellenőrizd le a szelepfedélből elvezető kartergázcső állapotát, és a csatlakozásait is.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Integrale
veterán
válasz mohabá 007 #104349 üzenetére
A borotvahab megtévesztő lehet, nekem pl lökdösi a borotvahabot, vagy amit odarakok, pedig a membrán nem szakadt, csak mivel mozog a membrán fel-le állandóan, így az általa generált légmozgás mozgatja a habot.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Path of Exile (ARPG)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ubuntu Linux
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...