-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
beg
veterán
válasz dave0825 #53630 üzenetére
Bármelyiket választod, készülhetsz a rendőrség fokozott érdeklődésére. Ha hiányzik, válaszd bármelyiket A gyári izzó pedig h7.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
F_Gergely
őstag
válasz dave0825 #53635 üzenetére
Ha van E jelzese nem kothet bele a rendor, es muszakin sem fognak szolni erte. A ledbe mar belekothetnek, jogszabaly szerint a nappali menetfeny a helyzetjelzovel egyutt nem vilagithat. A bekotes siman megoldhato hogy pl helyzetjelzore lekapcsoljon, es mondjuk gyujtasra csak a led kapcsoljon automatikusan. Ez csak bekotes kerdese. Mindent lehet.
Nyugodtan veheted barmelyik lampat, nem dog erte szolni a rendor, az hogy milyen izzo megy bele reszletkerdes.
A nightbreakert tudom ajanlani nekem is az van -
dave0825
őstag
válasz dave0825 #53641 üzenetére
Egyébként most beszéltem egy csávóval, neki ugyanilyen Daylight lámpája van, én a helyzetjelzőre van kötve a ledsor, a tompított és a reflektor pedig a helyén. Neki kintről behozott az autója, és kpm vizsgán így ment át. Szerintem mivel nincs benne külön helyzetjelző, csak ez a ledsor, így helyzetjelzőnek számít (ahogy a hirdetésben is írják az oldalon, ott is azt írták, hogy helyzetjelzőként funkcionál). Mert gondolom úgy nem lehet nappali menetfény az autón, ha nincs helyzetjelző, bár ezt csak én gondolom.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
F_Gergely
őstag
válasz dave0825 #53647 üzenetére
Nekem ezekkel az angeleye-al az a bajom hogy tele van veluk a net, mindenki szabadul toluk mert hulladek a vetitesi kepuk. Persze, ez lehet nem igy van, de az teny hogy mindenki arulja, es gyari lampat beszamol. En most csereltem lampakat, vehettem volna ilyet is de inkabb maradtam a gyari utan gyartottnal. Igaz erre is azt mondtak nem latni vele, en elegedett vagyok.
Nappali menetfeny nalam nincs, igazat megmondva en nem szeretem, mert sokan akiknek utolagos egeszen teljes sotetsegig ezt hasznaljak, viazont hatul igy semmilyen vilagitasuk nincs. En helyzetjelzot szoktam kapcsolni igy elol es hatul is van vilagitas, aztan ha mar szurkul johet a tompitott. Helyzetjelzoben meg osram led van messzirol is jol latszik. (Teljesen legalis, es 0,5W-ot fogyaszt) -
F_Gergely
őstag
válasz dave0825 #53650 üzenetére
Nem lattam meg olyan lampat amin nem volt helyzetjelzo csak led menetfeny. Altalaban bixenon szokott lenni egyazon lampa a tompitott meg a refi a masik meg mint helyzetjelzo funkcional. De ha olyan a lampa hogy nincs kulon helyzetjelzo hanem a ledsor maga az akkor hasznalhatod. A lenyeg az, hogyha van helyzetjelzod meg kulon led akkor a ketto egyutt nem vilagithat. A led meg hogy vilagitson bekotes kerdese. Nekem ket gondom van, egyik hogy az angeleye a bmw fejlesztese, tehat ha ilyen lampat akarok veszek egy bomost. Ezek az ulcso utanzatok nagyon gagyi es rossz minosegu koppintasok. Akkor mar inkabb projectoros lampat tennek be. A masik hogy ez a ledes csik nem ugy vilagit mint pl a mercin hogy egyseges vonalban hanem latod a ledeket egyesevel. Igy meg tok olyan mint egy karacsonyi ledfuzer. Ha vennek is ilyen lampat a ledeket kidobnam es betennek egy ledcsikot (nem egy darab led van hanem a szalag egysegesen vilagit) es ugy raknam ossze. Az mar valamivel kulturaltabb megjelenest ad. De persze ez csak maganvelemeny.
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz dave0825 #53843 üzenetére
szia,
érdemes, esőben gyönyörűen lehet vele látni. Ugyan ugy állítható a magassága mint a fényszorónak, ha nem látsz vele, általában azért van mert nincsen beállítva a magassága és vagy nagyon fel, vagy nagyon le világít, vagy szét van törve a foncsor a burán belül.(#53842) Declare
Egy nagyobb motor jobban bírja a terhelést, főleg ha nagy a kasztni is. F1 autót esetében évente de még szezonon belül is cserélik, nincs javítás. Hiába kisebb a motor, lehet hozza ugyan azt a teljesítményt, de nem hiszem hogy élettartamra ugyan annyit fog bírni. De ez úgyis a jövő zenéje, aztán idővel kiderül ezek birnak-e 500-700 ezer km-t különösebb generál nélkül.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz dave0825 #72288 üzenetére
nálam eddig 2 dolog miatt hagyogatott ki a 4-es henger: (c14nz)
- 1-2 éve melegen a rossz hall jeladó miatt (komplett gyújtásmodul lett cserélve)
- most év elején kezdett átengedni a hengerfej és kihagyogatott a 4. henger (volt amikor csak hidegen nagygázra, de olyan is, hogy 2000es fordulat körül folyamatosan... gáz volt, amikor 5ösben 70-80 közt már elkezdett ráncigálni)"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ufonauta
aktív tag
válasz dave0825 #72288 üzenetére
Valóban volt némi torpanás meleg motornál a Z14XE-vel, ami egy teli tankolás után megszűnt. Ezen felbuzdulva öntöttem bele egy injektor tisztító lötyit és így adtam el sógornőmnek a gépet. A hiba azóta nem jött elő, igaz még alig ment az autóval. Pedig már kínomban kölcsön trafósorért kuncsorogtam, amit amargo kolléga nagylelkűen fel is ajánlott. De végül a trafósor csere elmaradt.
amargo! végül sikerült eladni a gépet?
-
adorjant
senior tag
válasz dave0825 #74065 üzenetére
Hello!
Második észrevételedre annyi jut eszembe,hogy a bal első keréknél a sebesség jeladó van,ha jól tudom,abs-től függetlenül.
A torpanás lehet gyertya miatt is,ellenőrizd, de én az EGR szelepet kifordítva is kipróbálnám,hogy akkor hogy viselkedik az autó (nekem 2 hónap után már szarakodott az új,olcsóbb szelep...)
A hangot pedig mindenképpen hallani kellene,esetleg tölts fel ide egy videót a jelenségről, hátha tudunk segíteni -
odorgg
addikt
válasz dave0825 #74065 üzenetére
1
Én innét vettem ezt Pioneer fejegységhez. Ezzel megy a kormánytáv G Astrán. Viszont nem mindegyik fejegységen van csatlakozó hozzá, így vásárláskor oda kell figyelni hogy olyan fejegységet vegyél, amin van kormánytávhoz csatlakozó.
Több féle fejegységhez is van egyébként, igen.(#74066) tutis
Jól döntöttél. 10 perces munkáért 25 ezer, az tényleg rablás, és még pofátlanul az alkatrészen is nyerészkednének.. Az ilyeneket el kell kerülni.
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
adorjant
senior tag
válasz dave0825 #74069 üzenetére
Az egyik csavarral legyen rögzítve,és így szabadun tud járni a szelep,viszont kipufogógáz nélkül (a csatlakozó legyen rádugva,hogy az ECU érzékelje-működtesse)
Vízhőfok-gombát is szokták mondani,hogy az is okozhat ilyen torpanásokat,de én személy szerint 3db G Astrán sem tapasztaltam,de ha már a motortérben matatsz,nézz rá,hátha látsz valamit. -
mohabá 007
aktív tag
válasz dave0825 #74460 üzenetére
Nem sok semmi, de hátha mégis..
"....A szonda kerámiatestének platina-bevonattal ellátott csúcsa közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti potenciál-különbség a szondában, rendkívül gyors ( ezredmásodpercnyi nagyságrendű ) feszültségváltozásokat hoz létre. Ha az érzékelő kimenő feszültsége huzamosabb ideig a 450 mV-os vezérlőfeszültség fölött vagy alatt marad, az ECU enyhén változtat a tüzelőanyag keveréken, hogy a tüzelőanyag ellátás a katalizátor felügyelete szempontjából megfelelő legyen. A magasabb feszültség a kelleténél dúsabb, tehát benzingazdag, az alacsony pedig benzinszegény keveréket jelent..."
A szöveg alapján, és a diagot nézve nekem úgy tünik,hogy a feszültségváltozás már nem elég gyors,lassú,lusta,valszeg csereérett.Mielőtt cserélnéd,mérettesd ki normális szervízben.Az is lehet,hogy még jómáshol kell a hibát keresni.Amikor műszakin volt a gépem,a CO méréskor a mérőműszer mérte a katalizátort,és a lambdaszondát,hogy megfelelően működnek e.Ha nem jó nem enged tovább.
"...gyorsítás" közben (idézőjelbe, mert nemigen lehet annak nevezni, ha kb. 2-3 km-ig tart, mire a 90-et elérem)..."
A fordulatszám 4500 fölé is felmegy könnyen akár 6000 ig is?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz dave0825 #74431 üzenetére
"….Lambdaszonda csatlakozóját kihúztam, nem változott semmi…. Légtömegmérőt lehúztam szintén, semmi…. "
Én is lehúztam a lambdaszonda csatiját,a lámpácska egyből pislogott.Egyből dobott 2 hibakódot: 0130,és 0135.
A légtömegmérő csatiját is lehúztam,0100 hibakódot dobott.A csatikat visszatéve,a hibajelzés is megszünt.A tárolt hibakódokat a mezei kivillogtatós módszerrel hoztam ki belőle,nem "okos" műszer árulta el."...ECU a tüzelőanyag befecskendező rendszer vezérlő központja. Állandóan figyeli a különböző érzékelők által szolgáltatott adatokat, és vezérli azokat a rendszereket, amelyek a jármű működését befolyásolják. A rendszer diagnosztikai funkciói is az ECU hatáskörébe tartoznak. Az ECU felismeri a működési rendellenességeket,figyelmezteti a vezetőt a hibajelző lámpa (MIL) segítségével, és olyan diagnosztikai hibakódokat tárol, amelyek megkönnyítik a javítást..."
A te ECU-d pedig így működik: "...Hibakód semmi nincs, se motorellenőrzés lámpa nem világít…"
Ha ez igaz akkor vagy a hibajelzőbe nincs izzó,vagy ki van égve,azért nem világít,vagy az ECU nem százas.
(csak azokra a tünetekre reagáltam amiket leírtál)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz dave0825 #74498 üzenetére
Mégegyszer visszaolvastam amiket írtál,van egy,két dolog ami nem tiszta,de a végére járunk,ha te is akarod.
Elsőszámú gyanú gyanúm a leírtak alapján,hogy az autó jelenleg „vész üzemmód”-ban üzemel.Az erre utaló jelek:
1- nem akar gázadásra gyorsulni,csak lassan pörög fel,és bedadog.- "..nemigen lehet annak nevezni, ha kb. 2-3 km-ig tart, mire a 90-et elérem….50-ről kb. 80-ra egy örökkévalóságig tart, míg gyorsít. 5.-ben 90-ről 100-ra 2-3 km alatt gyorsít föl! 4.-ben 70-ről 80-ra tartott neki 5-600 méterig…”
- "…Kb. 100-110 a vége most, eddig volt olyan 145 max….”
Ezek szerint az ecu nem engedi felpörögni a motort akár 6000 ig is,mert kb: 4000 körül letilt.Engedi/nem engedi?
(nekem is volt vész üzemmód,ezek voltak a tünetek,4500 nál letiltott,nem engedte felpörögni.Vez tengely jeladónál volt gubanc)2- Valszeg azért nem vátozik semmi a csatik lehúzásakor,(lambdaszonda,map)mert vész üzemmódban működik a motor.
- Ha nem így lenne,akkor a map csati lehúzásakor az ecu érzékeli ha a map hibás,mivel a hibás működésű map " kihagyások gyorsulás közben,teljesítményveszteség " tüneteket okoznak.3- "...Korábban a gyújtás hibát is jelezte, az EGR szelep hibát is…”
Lehet ezért nincs tárolt hibakód se,mert amikor nem vész üzemmódba üzemelt,hibakód is volt.Lesz mit csinálni,de csak szépen sorjában.
- Akkusarut este levenni,hagyni pihenni reggelig,(az egész cécót akár lehet ezzel is bármikor kezdeni)majd sportosan,erőteljes gázadással gyorsítani,egész magas fordulatig felpörgetni a motort.Rosszabb nem lesz,de lehet meggyógyul.- Ha a helyzet változatlan,nézd meg a gyertyákat,egyformán vannak e kiégve,hézagok egyformák e.Ellenőrizd le,nem húz e át valahol a gyertyapipa,kábel,gyujtótrafó.kb 1 méteres vezetékdarab két végét megpucol,motor beindít,kesztyű a kézre,vezeték egyik vége test,másik végét közel a pipához,gyujtókábel-
hez tartva lassan végighúz a trafóig.Ha nem lesz áthúzás,iv,ok.- Ha már ott jársz,nézd meg mennyire koszos a pillangószelepház (fojtószelepház),ill a csatlakozó csövek épek,repedésmentesek e,tiszta e a kartegáz visszavezető cső,nincs e tele vizes trutyival.
- Ha a helyzet továbbra is szar,marad a vez tengely jeladó,és a főtengely helyzetérzékelő ellenőrzése.
- Amúgy mi a biztosíték arra,hogy a lecserélt gyujtótrafó most is hibátlanul üzemel?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz dave0825 #74595 üzenetére
A csevegő topikból lassan szakmai topikot csinálunk,de talán még ennyi belefér.
Igaz,eddig szóba se került, de szerintem a leírtak alapján, a motorkód: Z1.4XE
Megnéztem a videót.Végig padlógázon mentél,a fordulat mégse ment 4200 fölé,nem engedi az ECU,hogy tovább pörögjön, vagyis jelenleg vész üzemmódban működik a motor. (ezt már korábban is mondtam) Húzd szét a csatiját,szerintem semmi nem fog változni,vagyis ő lesz a bűnös.(a csati helye a képen)
Szerintem ezért a vez tengely jeladó a rossz:
"….A vezérmű tengely jeladó-jelet küld a motor-szabályozó modulnak (ECU). Az ezt a jelet "szinkronizáló impulzusként" használja a befecskendező szelepek megfelelő sorrendben történő kivezérléséhez. Az ECU a vezérmű tengely jeladó érzékelő jelét arra használja, hogy meghatározza az 1. sz. henger helyzetét a munkaütem közben….. Ha a motor működése közben a vezérmű tengely jeladó érzékelő jele eltűnik, a tüzelőanyag-befecskendező rendszer számítás-alapú szekvenciális befecskendező üzemmódra áll át az utolsó tüzelőanyag-befecskendező impulzus alapján, és a motor működésben marad…... Működése számítás-alapú szekvenciális üzemmódban történik, amelyben 1:6 annak esélye, hogy a befecskendezési sorrend helyes…." (valszeg ezért is világosszürke szinű a gyertya, = benzinszegény a keverék,)"…p0505 hibakódot villogott ki, ami alapjárati léptetőmotor hiba…"
P0505 Alapjárati levegő szabályzó rendszer"…Ha megtaláltam volna a motortérben a léptetőmotort, megnéztem volna,… csak nem találtam meg, hogy hol van…"
Azért nem találtad az alapjárati motort,mert nincs neki.Az alapjáratot,az ECU működteti a pillangószelep mozgatásával.Valszeg érzi hogy koszos,betapad,nem könnyen mozdul,(az elmozdulással + levegőt adna) ezért is dobja a hibakódot.
"…Elég olajosnak tűnik, amit nem igazán értek, mitől lehet…."
A ráégett olajos koszosság oka: a szelepfedélből visszavezetett olajpára lerakódása,ráégése a pillangószelepházra,szelepre.A vastagabb cső (1) a vékonyabb cső (2) pedig alapjáraton vezeti vissza a kertergázt a pillangószelep alá. (A kép alapján megérett a tisztításra)
A muskátlis láda gondolom a „rezonátor”
Méréssel a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is ellenőrizheted,hogy jól működik e.(nem ártana)
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (IAT)
A beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) érzékelője egy termisztor, azaz olyan ellenállás, amelynek értéke a motorba beáramló levegő hőmérsékletének függvényében változik. Alacsony hőmérséklet magas ellenállást (4 500 Ohm -40 °F [-40 °] hőmérsékleten), magas hőmérséklet pedig alacsony ellenállást (70 Ohm 266 °F [130 °C] hőmérsékleten) eredményez.
A motor-szabályozó modul (ECU) egy belső ellenálláson keresztül 5 voltos feszültséggel látja el az IAT-érzékelőt, és a feszültség változása alapján határozza meg az IAT értékét. A feszültség magas, ha a beszívott levegő hideg, és alacsony, ha a beszívott levegő meleg. Az ECU a feszültség mérésével állapítja meg a beszívott levegő hőmérsékletét.
Ha a szívócsatornába áramló levegő hideg, az IAT-érzékelő a gyújtásidőzítésben is szerepet játszik.Ennyit tudtam segíteni,bocs,ha túl hosszú voltam
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
válasz dave0825 #106586 üzenetére
Termosztát az nem pucolós, cserélni kell.
A tünetek alapján arra tippelnék, bár az inkább vagy nem nyit vagy nem zár, ez meg mintha nem megfelelő értéknél nyitna-zárna.
Ilyet sose láttam de attól még nem lehetetlen.
Majd a többiek megerősítik / megcáfolják.Postázást nem vállalok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Iqos cigaretta
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Stellar Blade
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Mobilhasználat külföldön
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest