-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Sziasztok! Egyik opeles ismerősöm küzd a következő problémával és teljesen tanácstalan, hátha ti tudtok valamit mondani rá, opel fórumról bemásolom a hozzászólást:
A segítségeteket szeretném kérni, problémám a következő. 1.4 g astrámon rendszeresen világít a motordiagnosztika lámpa gyújtómodul, gyertyák, akkumulátor cserélve voltak, a probléma ideig-óráig megszűnt majd újra előjött. Most menet közben kb. 70km/h körül elkezdett az autó rángatni, hangosabb lett a motor mintha nem menne vmelyik henger, majd üresben gázt adva 800-as fordulatnál jobban nem pörög, fekete korom jön a kipufogón és lehörög. Ezután világítani kezdett egy lámpa (kulcs és autót ábrázol).Leállítottam, majd újraindítás után a lámpa kialudt, de az autó továbbra sem megy rendesen. Szerelőnél volt, EGR szelepet kitisztította, gyújtómodul jó, légtömegmérő működik, üzemanyagszűrő jó, benzinszivattyú jó, gyertyák kormosak szikrát adnak, viszont 2 henger nem megy és motordiagnosztikán hibát nem mutat. Mi lehet a probléma? Segítségeteket nagyon megköszönném, mert tanácstalan vagyok.
-
diegho
nagyúr
Csatlakoztam a közösséghez egy 2003-as Z16XE Meriva-val. Kedden lesz a kötelező vásárlás utáni szerviz. Olaj, szűrők, szíjak, teljes átvizsgálás. Lenne is egy kérdésem, a gyári kulcsnak a távirányítója nem jó, lehet ezt másoltatni?
-
diegho
nagyúr
970k, egy kaposvári kereskedő hozta Ausztriából, tőle vettem. 130k km van benne, digit klímás. Vredestein sportac3 nyári garnitúra felnin és dunlop sp Winter response téli szintén felnin. Pótkerék az nincs, majd egy felnit kell vennem. Bal oldalon volt valami sérülés, 160-ra fújva 3 elem, oszlopokon 30, tehát valami kis dolog volt. Minden más elem 90 körül. Első szélvédőn 3 kavicsfelverődés, szakszerűen feltöltve. Belseje szép, kívül vannak karcok.
-
-
diegho
nagyúr
Ha kész az autó (már ott a szervizben, holnap csinálják) én is lefényképezem, mert látom itt kötelező
-
diegho
nagyúr
DRL-el kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
-
diegho
nagyúr
válasz Declare #43434 üzenetére
4db 1,9 PDTDi Sharan volt a cégnél, már csak kettő van, leírom mi volt velük:
Összes: turbó csere, kettőstömegű csere
1-es autó: 240k-nál hidrotőkés lett a motor, eladtuk
2-es autó: 313k-nál átégtek a dugattyúk
3-as autó: 276k-nál kapott egy szarvast, kettesbe átraktuk a motorját
4-es autó: 440k-nál tart, már volt második turbó csere is, most kezdi megadni magátVolt egy 2.5 TDi audi is, az 240k-nál volt turbócserén. Minden autó mindig Mobil1 olajat kapott 15 ezrenként, mindegyik autóba prémium alkatrészek kerültek. Az autók éves szinten minimum 500k, de inkább 1-1,5M szervizelési költséget generáltak tavaly, természetesen külön-külön számolva. Viszonyításképpen az audi turbócseréje 867k volt.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Ma hívtak a szervizből, azt mondják meg tudják csinálni a kulcsomat. Mikrokapcsolókat kell cserélni, valamint a kulcsházat, azt a gumis részt, amit be kell nyomni. 7000-et mondtak rá, plusz 1-2 ezer munkadíjat.
-
diegho
nagyúr
válasz kriszpontaz #43445 üzenetére
Engem nem az ár érdekel, hanem hogy legyen róla számla és garancia.
-
diegho
nagyúr
válasz Declare #43458 üzenetére
Nálunk évi 80-100k-t mennek az autók, ezért ilyen magas a szervizköltségük.
Valóban csak teherautóra lehet hivatalosan leírni a gázolaj áfáját, de ha olyan cégről van szó, ahol sok teherautó van, akkor csurran-cseppen a gázolajból a személyekbe is és máris meg van oldva ez a kérdés.
-
diegho
nagyúr
válasz McDoug6lak #43468 üzenetére
Én a 2.0 benzines 150 lovas Avensissel 6.7 vegyes fogyasztással közlekedtem, szóval ez a 10 feletti corolla fogyasztás vagy folyamatos rossz sebességi fokozatban történt, vagy nem igaz
-
diegho
nagyúr
válasz McDoug6lak #43474 üzenetére
Toyota klubbos vagyok, mindenki jóval az alatt jár, amit írsz.
-
diegho
nagyúr
válasz McDoug6lak #43477 üzenetére
-
diegho
nagyúr
válasz McDoug6lak #43481 üzenetére
9 liter valóban, de itt nem 9 literről volt szó, hanem erősen 10 felettiről.
-
diegho
nagyúr
válasz F_Gergely #43483 üzenetére
Csurgó-Nagykanizsa-Veszprém-Keszthely-Nagykanizsa-Csurgó táv, klímával a balaton felvidéken és meg is hajtottam kicsit konkrétan egy ilyen 6.7-es átlagos lett. Városon kívül 100 óra szerint 5,3-5,6 között mutatott a fedcomp, tankolásoknál 1 tized eltérés volt. Városban szokott 7,8-8,2 között mutatni, persze én spórolósan vezetek. Nálam minden autó legalább 1, de inkább másfél literrel a nagy átlag alatt van. A klubbon vannak többen, akik vezetik sprintmonitoron a fogyasztást. Van aki kombi 1.6-os avensissel kimegy Németországba és vissza 7 liter alatt, megpakolva. A toyota motorokat kis odafigyeléssel nagyon kis étvágyúvá lehet varázsolni, teljesen abszurd fogyasztások is elérhetőek.
-
diegho
nagyúr
No a Merivánál egy extra hibát találtak. Jeleztem, hogy nem égett az egyik indexem, ezzel járt ugye a furcsa és gyors indexhang, mint kiderült az izzócserével is maradt a hang, valami központi egység ment el benne. Azt mondták vagy leszarom és járok vele így, vagy cseréltetem, árat még nem tudtak mondani. Mennyibe lehet egy ilyen?
-
diegho
nagyúr
Ma mehetek a Meriváért, a motordiagnosztika EGR szelep hibát írt, azt megpucolták, valamint a pillangószelepnél volt elég sok lerakódás, azt is kipucolták, valószínűleg ezek okozták azt, hogy néha be-berángatott az autó. Remélem tényleg jó lesz minden.
-
diegho
nagyúr
Megvolt a szerviz.
Végösszeg 166200 ehhez vettem még injektor tisztító adalékot 3500-ért.
Ami cserélve volt:
olaj, levegő, pollen, üzemanyagszűrő
gyertyák
vízpumpa
vezérműszíj görgővel
hosszbordásszíj görgővel
fagyálló
3 izzó
kulcsház és a mikrokapcsolók
kartercsavar
5w30 Mobil1 Super3000 XE olajVolt EGR szelep és pillangószelep tisztítás, hibakódolvasás, komplett átvizsgálás (elektromos is).
Észlelt, de nem javított hibák:
- pollenszűrő tartó mögött műanyag valami el van törve - valami zörgött ott, nem szóltam nekik, ezek szerint ez volt az, most nem zörög
- index visszajelző néha jó, néha nem, komplett műszeregység (műszerfal) cserével oldható meg 20+munkadíj a bontott, vagy néha ránézek, hogy égnek-e az indexek - utóbbi lett
- jobb axiál enyhén lóg - még nem törődünk vele
- jobb első lengéscsillapító enyhén ereszti az olajat - kimérve teljesen jó, még nem foglalkozunk vele
- első és hátsó billegésgátló kigyengülve - még nem foglalkozunk vele
- hátsó dob előtti toldásnál rozsdás a kipufogórendszer - még nem foglalkozunk vele
- féktárcsák csíkosak, hullámosak, vállasak - ne foglalkozzak vele, ha majd morog, akkor szóljak
- klímakompresszor zajos - imádkozunk, hogy még bírja jövő nyárig
- első szélvédőn kavicsfelverődések - szakszerűen feltöltve, leszaromMindenből prémium alkatrész ment bele, szerintük a 131000 km, amit az óra mutat valós.
-
diegho
nagyúr
válasz gerisz23 #43539 üzenetére
Ez sok baj? Gyakorlatilag a műszerfalon és a klímakompresszoron kívül csak kopóalkatrészekről van szó. A klímakompresszor sem vészesen hangos, de már hallani, hogy baj lesz vele a közeljövőben. A műszerfal egységre azt mondták, hogy ennél a típusnál előfordul gyakran a hiba, de nem kell vele foglalkozni.
-
diegho
nagyúr
válasz AMD Power #43556 üzenetére
Reméljük. Az apróságokat meg majd folyamatosan, ahogy előjönnek javítjuk, a klíma bírja, amíg bírja, szerzek majd bontottat.
haddent nálam az van, ha pl elindítom az autót, a klímát benyomom auto-ra, rögtön felkapcsol maximumra, na ilyenkor, ha kiszállok az autóból és felnyitom a motorháztetőt, hallani, hogy kicsit morog a klíma kompresszor, ha leveszem auto-ról mondjuk 2-es fokozatra, akkor ez a morgás meg is szűnik - lehet morog, de elnyomja a motor hangja. Az utastérben is hallani, ha maxon megy a morgást, ha visszaveszi magát, akkor tök csendben dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Minden autóvásárlásnál szoktam termosztátot cserélni, most nem tettem meg, de lehet kell. Ma 25km-t mentem és 80-at mutatott a mérő, ha városban voltam 85-ig felment, de a 90-et meg sem közelítette. Van lézeres hőmérőm, ha megmérem a vízcsövet, abból kiderül, hogy mi a helyzet gondolom.
-
diegho
nagyúr
Na hazafelé jövet figyeltem a vízhőfok mérőt, amikor beálltam 90-re 5.-ben, akkor olyan 88 fokot mért, majd gondoltam nézzük meg 3000-3500 fordulat között, így mentem 10km-t és simán felment 92-ig, amikor betolattam az udvarba és megálltam, hogy kipakoljak, már közel volt a 95-höz és be is kapcsolt a venti valami elmebeteg sebességben és hanggal kb 1 percig és visszament 92-re. Ez nem tudom mennyire normális, eddig japán autóim voltak, azoknál be volt betonozva 90-re a mutató pár km után, lehetett -15 fok, vagy +40.
-
diegho
nagyúr
válasz kriszpontaz #43665 üzenetére
Én is úgy gondolom, de azért holnap rámérek lézeres mérővel is, hogy lássuk mi az igazság.
-
diegho
nagyúr
Most, hogy már mentem kb 2-300 km-t a Merivával, rájöttem, hogy még az 1.6-os motor is éppen elég ehhez a súlyhoz. Simán vissza kell kapcsolni 90-nél 5-ből, ha előzni akarok, olyan 3200-tól kezd megindulni, klímával meg inkább 3500 felett.
-
diegho
nagyúr
válasz Declare #43689 üzenetére
Az előző autót, 1.3-as corolla, nem hajtottam, nem virgonckodtam vele, de az azelőtti 2.0 150 lovasat igen és az az előtti 1.6 116 lovasat is, ott azért más volt a helyzet, súlyban is kevesebb volt mindkettő és erősebbek is, de mindenki azt mondta, hogy ezt az EGR szelep miatt amúgy is pörgetni kell.
-
diegho
nagyúr
Ha már klímánál járunk. Nekem a kompresszoromnak elég komoly hangja van, pláne magasabb fordulaton. Lehet nekem is elég lenne egy ilyen kuplung csere?
-
diegho
nagyúr
No mértem egy átlagfogyasztást. 806km-en 6,9-re jött ki. Ebben volt város és országút, kb harmada klímával és rengeteg rövid távos (2-12km-es) etap. Szerintem elég jó érték.
-
diegho
nagyúr
Az mitől lehet, hogy ha megyek tök8 milyen fokozatban és kicsit feljebb elengedem a gázpedált, majdnem leszállok róla, majd visszalépek rá egy kicsit, akkor néha ránt egyet az autó. Nem nagyot, de érezni és tényleg nem mindig. Most toltam bele injektor tisztítót, mondván nem árt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek