-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #105351 üzenetére
ezt ismerem
...itt rendkívül korrektek voltak már azt vizionáltam, hogy szállást kell kivenni, család nagy részét buszra ültetni és hazaküldeni, majd helyi szervizben tartani 3-4 napig a kocsit, végül kicsengetni vagy 400ezret ...aztán mondjuk kecskeméten lett is 300ezer fölötti számla: toronycsapágyak, lengéscsillapítók, fékek... plusz egy olaj+szűrőcsere
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz cappa72 #105314 üzenetére
Tegnap megint meghajtottam Kisöreget, ma megint mennem kellett vele, és azt tapasztaltam, hogy melegen is volt capuccino-effect.
Viszont most kint voltam előkészülődni a holnapi túrázáshoz (lenge 20km), á, mondom ránézek. Hm... most hidegen nincs kávésodás. Ez vajon jót jelenthet?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
juvegamer
tag
Üdv!
B14XER (Euro 6) benzinmotorba milyen gyertya kell? Használati utasításban nem találok erre adatot. 2014-es Meriva.
Előre is kösz. -
Pikaa
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Opel D Corsa, 2007-es, 1.3CDTI (Z13DTH) autó. Amikor használtan vásároltam, már ki lett állítólag szedve belőle a részecskeszűrő. Megvásárlás után 2 évre rá jelentkeztek a következő problémák: menet közben sokszor letiltott, bizonyos sebességnél nem hagyta, hogy jobban gázaljam, majd egyet gondolt, s helyre is jött. Ugyan csak a napokban, hideg indításkor, kissé meghajtattva indult az autó, majd a fordulatszám le-fel ingadozott, s dadogott a motor, majd a motor leállt. Hiába gázaltam, nem reagált semmit, olyan, mintha féket nyomtam volna. Ezt megcsinálva kb. 15x, majd utána nehezen elindult. Hibakód semmi nem jelent meg! Elvittem egy szervízbe, ott a részecskeszűrőre utaltak, ami hiányzik ugye az autóból, de az "agyából" nem (állítólag), s ez csinálhatja a leírt problémákat. Ez után még egy szervízbe elvittem, ott a teszter már az EGR szelepet adta ki hibakódnak.
Azt mondták, hogy EGR szelep kiiktatásával megoldódna a probléma.
Most mit csináljak, mi a véleményetek?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Pikaa #105357 üzenetére
A helyedben én törekednék az eredeti állapot visszaállítására.
Szívósor, EGR takarítás és egy akár bontott DPF beszerzése. Vannak már erre szakosodott műhelyek, ahol kitakarítják/felújítják és mehet össze az egész.Legnagyobb ön-tökönszúrásnak tartom az EGR vagy DPF kiíratását. Ha nem megy eléggé a technika, nagyobbat kell venni, cserébe ne fulladjon meg senki.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mephi666
nagyúr
válasz Petyyyyy #105360 üzenetére
kopasz pont a napokban rakott ki videót, hogy a vw kisbusz részecskeszűrőjéből milyen zsebbenyúlós buli lett volna egy új (valami 700k körüli összeg rémlik) ...aztán egy győri céggel felújíttatta a régit, akik profi munkát végeznek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Staradder
tag
Halli
Adott egy 96-os F Astra 1.6 16V, melyen néhány éve EGR szelep lett cserélve majd ez év elején újra kidobta ezt a hibakódot. A szerelőm most is kicserélte, de a hibajel így is elő jön 20-30 km után ha 100 km körüli tempóról lassulok motorfékkel.
Kiolvasva EGR hibát dob most is, elvileg műszeres teszt alatt azt mutatja hogy ilyenkor az új EGR jelet ad az ECU-nak, de az nem ad viszont jelet a nyitáshoz vagyis zárva marad az EGR. Ha leveszed a gyújtást minden helyre áll a legközelebbi 20-30 km-re.
Ha bontott ECU-t rakok bele az immobilisert mennyire nehéz beállítani? Mire kell figyelni? Ha immoval együtt adják a bontottat azt könnyebb összehozni?
A mostani immo nem elemes csak simán benne van a fix kódos transponder a kulcsfejben.
Más gebeasz lehet az ilyen cserével?
Köszi -
Petyyyyy
addikt
válasz ncc1701 #105361 üzenetére
Nem biztos hogy a DPF cserét is a klasszik fenntartási költségek közé sorolnám, tekintve hogy jó esetben sok év és km után kell megejteni és addigra az alkatrész ára az autó értékének egy jelentős százalékát teszi ki. Fene tudja. Nem szabad elfelejteni hogy a dízel nem spórol, csak kölcsön ad.
Sőt, ma már ide vehetjük a benzineseket is. Magasnyomású, DPF, kettőstömegű, turbó ugyanúgy megvannak ezeken is. Ára van a 4-5-6 literes fogyinak is.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
mephi666
nagyúr
5.: sz*rni a környezetvédelembe és falazni egr-t, majd kiíratni minden dpf+egr hókuszpókot szoftveresen is
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
-
addikt
-
nagyúr
válasz body007 #105379 üzenetére
Köszi!
após alámászott, azt mondta, hogy kb. 15cm...
Igyekszem követni a javallatodat.
Azt néztem, hogy 20k-ért van csatlakozós Hella, és 5 *-ot kapott (22cm-es kábelhosszal).Ja, és úgy tervezzük megcsinálni, hogy először akkusaru le, és csak utána cserélni, majd akkusaru vissza. Ki tudja, hogy kell-e szoftverezni, ha nem így cselekszünk.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
gban
Közösségépítő
válasz cappa72 #105380 üzenetére
Az a gyártó csillaga nem a terméké ahogy nézem.
A gyári korábban elvileg Bosch volt, nem tudom most mi, de vagy itt vagy máshol olvastam, hogy egy Bosch univerzális, amit listázott a webshop az adott motorhoz, rosszabb volt működésileg mint a lecserélt, csak a kifejezetten ahhoz gyártott (és drágább) Bosch oldotta meg a gondot.
Vagyis nekem gőzöm se lenne melyiket válasszam...
Igaz, arról sincs gőzöm se hogy miben tér el az univerzális Bosch a gyári, specifikus Bosch-tól.Postázást nem vállalok.
-
mephi666
nagyúr
válasz bercsi #105386 üzenetére
Zafira csoportban láttam pont tegnap hirdetést, de sajnos nem ugyanaz a motorkód:
"Eladó egy teljesen felújított Z18XE motor.
Hengerfej gépműhelyben végzett teljesen felújított,
Blokk szintén gépműhely által végzett hónolás , tisztítás.
Összes csapágy, gyűrű, dugattyú,szimering , vezérlés cserélve lett. Garanciával eladó 350 e Ft. Igény esetén be is építem."...alatta pedig kommentek, hogy ilyen jellegű motorfelújításra simán eldobtak 400-500ezreket az elmúlt években (Farkas Henrik egyébként a hirdető, akit itt kecskeméten kb mindenki ajánl... karácsony körül beszéltem vele én is, amikor azt a hülye jeladót hajtottam, de olyanja sajnos épp nem volt... bont egyébként sokmindent, lehet passzoló motort is tudna a közeljövőben, ha akkora a gebasz)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DjDanee87
addikt
Üdv
Tudnátok-e valami okosat mondani a következő hibára, amit a pedál teszt dob ki:
[kép1] , amit találtam a neten [kép2] .Astra H Z16xer motorral. A probléma az, hogy nem indul jelenleg. Már jó ideje viselkedik furcsán, de hiába vittem autóvillamossági szerelőhöz korábban, azt mondta reprodukálható probléma kell neki, különben nem tud mit mondani. Heti 1x van használva mostanában a kocsi, sőt néha csak két hetente. Olyat csinált eddig, hogy néha (már legalább 4-5 alkalommal) ilyen hetes garázsban parkolás után, gyújtás után beindult a hűtő ventilátor. Motor indítása után is ment egy darabig, néha hang alapján maximum fokozaton. Biztosan jól felmelegedett a motor a fagyközeli hőmérsékleten egy hét alatt... Mivel ezt a jelenséget csak első indításkor csinálta, mutatni a szereplőnek nem tudtam. Ráadásul nem minden alkalommal ilyen, és így ott sem hagytam nála hogy nézze meg pár nappal később, mert teljesen véletlenszerunek tűnik a hiba.
Erre most a hétvégén az fogadott a garázsban, hogy nem is indul a kocsi és a fent linkelt képen látható a hiba amit kidob. Illetve azon felül még a motor lámpa is morzézik egyet utána. Valami ötlet mi lehet? -
peet137
tag
Reggel az autóm üzent egy kis alacsony olajszint üzit... Astra H, z16xe1. A hiba azóta nem jött vissza, az olaj hidegen a pálca felénél van. Áprilisban esedékes az olajcsere, vagyis kb 1 év alatt csökkent ennyit, a hűtőviz tiszta. Kb 200e km van benne, szerintem ez belefer. Itt is egy liter a pálca, ugye? A kérdés, h öntsek-e rá olajat addig? A tavalyibol van még...
-
addikt
válasz DjDanee87 #105395 üzenetére
Hőmérséklet szenzor és gázpedál csere?
Legalábbis a hibák alapján erre gondolnék egyből.#105396peet137
Nálam is ez van, már egy éve. Cseréltem benne olajat is közben egyszer, rátölteni én sem mertem eddig mert a szint jónak tűnik. Volt olyan info róla hogy a minőségét is kifogásolhatja amire valami szenzora van a teknőben, nos ha ez a szenzor nem jó akkor is dobhatja a hibát.
Erre rá kell néznem majd, de a rátöltés engem is érdekel, de elsőnek neked kell kipróbálni.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
peet137
tag
válasz ncc1701 #105398 üzenetére
Innen is meg lehet közelíteni A kérdés inkább az, hogy kb 1 hónap miatt most töltsek bele 2-3 deci "frisset", vagy hagyjam és ha már úgy is marad a jelzés, akkor töltsek. Sosem láttam még ezt a piktogramot, rá is kellett keresni, mi a szöszt jelent... Azóta sem jelent meg újra amúgy.