-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Tothgera30 #105900 üzenetére
jeladóval én cumiztam jó fél éven át, mire vettem egy gyári bontott vezérműtengely jeladót 5ezerért (beszerezhetetlen, gyári új lett volna vagy 60ezer) és azóta is tökéletes jeladóból csak gyárit... (ami lehet bontott)
ui: ebből a sümegi bontóból vettem az alkatrészt
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Thom!
veterán
válasz ncc1701 #105895 üzenetére
Nevetségesen sok J Astranál 500eFt+ erre a tételre...
Ezért is valószínűleg hagyom, mert amiket nézek 100-150ekm között semmi garancia nincs mi szarik be alatta 1-2év alatt fél autó árát rá locsolhatom.
Tök mind1 amikor megveszed szakemberrel és jó műszaki állapotban van lehet simán a következő 8000km fogja megadni magát... -
Greentea
senior tag
-
Integrale
veterán
válasz Tothgera30 #105900 üzenetére
Vajon a kései A16/18XER motor szívó okoskereke kompatibilis a Z sorozatéval?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
KisTücsök
addikt
C vectra műszerfalán cserélt már valaki led-eket?
____Tothgera30: Jah, kicsit próbálgatom aztán meglátom.
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz Tothgera30 #105900 üzenetére
2021. szeptemberben került be a bontott szonda nekem, azóta kb. 11 ezer km-t ment az autó és 1x sem jelzett hibát.
-
zsoca29
tag
Üdvözletem!!
Olyan kérdésem lenne,hogy a H astrában a multikormány kapcsolót akarok cserélni.
Van több féle GM gyári számú is.
Jó bele másfajta is,vagy ugyan olyan számú kell mint ami benne van.?? -
kory24
őstag
Hibakód alapján az az egyik okoskerekem csere érett.
Gondolom célszerű lenne őket párban cserélni és ha megbontják vezérlést akkor komplett vezérléssel együtt cserélni.
Ami így egyben elég drága lenne...
Kérdés lehet csak okoskereket cserélni, akár csak az egyiket?
Ha pedig nem, akkor meddig használhatom így?
Károsodik ettől valami vagy csak valamennyivel több benzint fogyaszt a motor?
(a hiba jelet csak gyújtáskor mutatja, járó motornál nem - ha ez számít...) -
bodorjanos
aktív tag
válasz Sanki #105893 üzenetére
Köszi! Akkor a injektorok sincsenek becsavarva a szívósorba?
Esetleg ötleted arra, hogy mitől rángathat még az alapjárat? Nem úgy rángat, mint eddig, de nem olyan szép a járása. Sose volt az, de annyira nem izgatott. Tudom ezer oka lehet, de merre indulnál/indulnátok el a hiba behatárolásánál? Egy opcomot tervezek majd rendelni, talán a live diagból valami kiolvasható... -
Sanki
addikt
válasz bodorjanos #105913 üzenetére
Az injektort azt a 2 db csavar fogja összesen, ha azok kint, akkor simán ki lehet húzni egyben az egész injektort.
Nekem a rosszul összeragasztott szívósor miatt volt remegő motor.
Tehát tömítetlenség tud okozni rossz alapjáratot.
Amúgy gyertya, trafósor is okozhat ilyet talán. -
bodorjanos
aktív tag
válasz Sanki #105914 üzenetére
Köszi, ez így jó hír, hogy nem kell egyenként kiszedni az injektorokat
A trafósor és a gyertyák cserélve lettek, mert kifeküdt a trafó
Előtte is ugyanez a remegés jellemezte a motort, mint új trafóval és gyertyával. Igazából a műszerfalon meg se mozdul a fordulatszámmérő, de meg-meg döccen a motor alapjáraton. Olyan nem szépen jár.
Maga a szívósor volt tömítetlen? Azért ez elég durva... Lehet nekem is végül majd le kéne szednem a szívósort... Persze kezdésnek a vákumcsöveket se ártana végignéznem. 270.000 km után, lehet valahol "szelel" a rendszer[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz bodorjanos #105915 üzenetére
Igen, vettem felújított szívósort, de sajnos 3x cserélni kellett mert rossz volt a ragasztó, amit használtak.
Ja a vákuum részén is tud okozni gondot.
Illetve a szívósoron van 1 pici furat, ha az el van tömődve vagy át lett fúrva, akkor az is elviheti az alapjáratot. -
bodorjanos
aktív tag
válasz Sanki #105916 üzenetére
Igen, azt láttam a szivosor.hu-n a leírásban. Az simán a szabadba nyílik, vagy cső van ott, amihez a kis "lyuk" csatlakozik?
A cseréket követően megjavult az alapjáratod? Szép egyenletes lett a motor járása?
Csodát nem várok már ettől a motorról, de ha ezt meg tudnám oldani, azért jól esne
A ragasztási hibát hogy szúrtad ki? Teljesen szembetűnő volt? Bocs, hogy ennyit kérdezek! -
bodorjanos
aktív tag
válasz Sanki #105916 üzenetére
Ma reggel figyeltem az alapjáratot.
Valószínűleg valamit kompenzálhat a ECU, mert az alapjárat teljesen periodikusan ismétlődően röccen meg. Azaz ugyanolyan időközönként ránt egy aprót a motor és utána pár másodpercig jó, majd újra röccenés. Ilyen röccenéskor jó öblös hangja is van, ahogy lesik a fordulatszám. -
bodorjanos
aktív tag
válasz bodorjanos #105918 üzenetére
Azon agyaltam, hogy esetleg a szelepfedél membrán nem okozhat ilyet? Lehet lehúzom a kartergáz visszavezető csövet és megnézem, hogy mi lesz, ha befogom
-
MaddeNNNN
őstag
válasz bodorjanos #105919 üzenetére
elég járó motornál kihúzni a nívó pálcát, ha süvító hangot és szívóerőt érzel akkor valószínűleg szakadt a membrán.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Messias001
újonc
Sziasztok,
Opel Astra H Z16XER motorral szerelt automban az indítás után elalszik minden kontroll lámpa majd 10mp-en belül felvillanik a motorolajnyomás jelző piros lámpa ~1 mp-re majd el is elalszik. 172xxx km van az autóban. Az Olajcsere betartva.
Olaj és szűrők cserélve.
Ezek előtt volt cserélve olajszivattyú, utána is dobta a hibát.
Olajcserekor cserélve az olajnyomás kapcsoló is.
Bármi ötlete valakinek ?
Köszönöm előre is a válaszokat. -
addikt
válasz bodorjanos #105918 üzenetére
Az ecu jellemzően akkor nyúl bele ha nem tetszik neki az egyik oxigén szenzor értéke. Pedálteszttel nézted már a hibakódokat?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Integrale
veterán
válasz Messias001 #105922 üzenetére
Olajnyomás lett mérve? Olajszűrő házában a szelep jó?
"Bad reklám is reklám too"
-
bodorjanos
aktív tag
válasz body007 #105923 üzenetére
Nincs hibakód most szerencsére Előtte az EGR nem zárt, akkor volt kód, de most béke-nyugalom van Párom kocsija volt korábban, ez az alapjárat örökké ilyen volt. Most átkerült hozzám és engem zavar, szeretném kideríteni az okát. Mondjuk 270.000 km van a kocsiban, így lehet simán a kopásból származik a dolog, de nagyon periódikusnak tűnik a dolog, az a fura. Olyan beböfögős érzés, azaz rendszeresen pár másodpercenként mintha beböfögne (nem a legjobb szó rá) a motor. Minimális rángatás majd visszaáll rendesen. Igazából magasabb 1000+ fordulaton a hiba nem jelentkezik, csak a 800 körüli meleg üzemű alapjáratnál.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz bodorjanos #105926 üzenetére
öblös mély hang nem jöhet a kipufogó oldalról? nálunk akkor volt hangosabb a Z16XE1, amikor a leömlőnél csereérett volt a tömítés... alapjárat ingadozás nem rémlik, de logikusan belegondolva ez is okozhatja
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Sanki
addikt
válasz bodorjanos #105919 üzenetére
Z14XEP-be nincs membrán.
-
peet137
tag
Megint kialudt a jobb helyzetjelzőm a nagy esőzés után... Végignéztem a lámpatest körül porszáraz minden, a kupak a helyén, párát én nem láttam rajta, bár kicsit be van mattulva felül már, ez lehet elfedi a nyomokat kissé. Legutóbb kb 3-4 nap alatt "kiszáradt" és újra működött. Nincs erre valami ötlet? Hol futnak a vezetékeke a lámpatesthez? Alatta vannak bandázsolt vezetékek és melette közvetlenül egy test (ez gondolom a lámpáé lehet) ezeket nagyjából végignéztem. Apropó, h a bánatban szoktatok ti H Astrán helyzetjelzőt cserélni? Nekem nincs tepsi kezem, de még így sem férek hozzá a légszűrőháztól. Ráadásul valami elcseszett rögzítéssel van a lámpában, mintha össze kellene nyomni két fém fület, látni nem lehet, csak érezni ujjal.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bodorjanos #105926 üzenetére
Akkor meg falsot szív(hat) valahol ami miatt leesik a szívósorban a nyomás (vákuum), ezért belenyúl az ecu, h növelje a nyomást = felpörgeti picit a motort. Fordulaton meg nincs ilyen probléma. De ez csak tippelgetés
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
Sanki
addikt
válasz bodorjanos #105933 üzenetére
Első szívósornál féktisztítóval találtuk meg a hibát, fújtuk egy helyen és ott felpörgött.
-
addikt
válasz bodorjanos #105935 üzenetére
Nekem is volt hasonló problémám. Már ott tartottam én is, h féktisztitózok. De "szerencsére" eltört az egyik szeleprugó - így szét kellett borítani a motor és ügye összerakni meg új tömítésekkel kell - megis szűnt minden ilyen baja
Az másik történet, h megette 1000 km-en majdnem az egész olajat (ami mint kiderült inkább 2 liter volt) de az is korrigálva: kapott normális olajat, nem füstöl, nem esziMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz bodorjanos #105937 üzenetére
Nem szelep szakadás lesz valószínűleg, nekem volt nem régiben, azt egyből észreveszed
Se az olajbeöntőt nem tudod levenni, se a nívót kihúzni. (Vagy ha erős vagy igen, de majdnem beletörik szóval ne is erőltesd)
Jah és mellé olyan hangja volt mintha egy szíj nyikorogna, csak egyfolytában.Én is arra tippelek hogy valahol van egy kis lyuk, nekem is ezt csinálja az alapjárat.. Ha megvan azért írd meg hol és hogy találtad meg.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Van egy 2007-es H Astrám. A vezető oldalon az ajtók közötti függőleges gumi elkezdett szétporladni. Mi ennek a pontos neve? Autósboltokban (Unix, Bárdi) lehet ilyet venni?
Köszönöm!
-
Sanki
addikt
válasz bodorjanos #105917 üzenetére
Abba a furatos részbe a szelepfedél felől kövesd a vékony csövet, az vezeti hátra az alapjárati kartergázt. Ugye ott a vákuum dolgozik, ha kicsi a furat akkor nem tud elég gázt elszívni, ha meg túl nagy, akkor meg pont többet szív el.
[kép]Első szívósorom "hangja": [link] (felújítás után kb. 900 km-rel)
Illetve 1 képet találtam az injektor kiszedésemről, itt látod hogy elfér szerelés közben a jobb oldalon. [kép]
-
Integrale
veterán
válasz body007 #105932 üzenetére
Ha falsot szív, akkor nem nyomàsproblémát okoz, és felpörgeti annak a helyreállításához, egyszerûen méretlen levegômennyiség jut a motorba, több, mint amirôl az ECU tud, viszont lambdaszonda észleli, hogy a keverék nem jó.
Ebbôl lesz egy ciklikus, végtelen történet."Bad reklám is reklám too"
-
ncc1701
veterán
válasz Thom! #105903 üzenetére
Azt azért ne hidd, h bármilyen más típusú/gyártótól származó autóban jelentősen olcsóbban megúszod. Ezek már ilyenek. Dízelnél még ott a dpf is. Automata esetén ott az automata váltó felújítás. Benzines eheti az olajat, az sem 2 fillér megcsinálni. Egy turbó felújítás, szerelés is 300e. Audinál alu lengőkarok több 100eft-os mutatvány. Ezek már 8-10 éves gépek, bármi elhalhat, ami a két rendszám között van. És abban biztos lehetsz, h nem vagy benne a szerencsés 1%-ban, aki olyan verdát vesz, ahol már mindent cseréltek, és patika. Ezeket már azért is adják el, mert a tulaj tudja, h innen jön a zsebbenyúlás.
Ismerős most adja el a gyönyörű állapotú A insigniáját. Már 2x otthagyta a családdal az út mentén, most visszajutott az esetem, h automata felújítás 840eft volt... Vett gyorsan egy mercit 8 milláért, ezt meg adja elfele.Vagy vehetsz egy 1.2-es vasaló swiftet, ott abs kocka, meg váltó van, de amúgy fillérekből megvagy. Vagy egy gen2 toyota yaris 1.3.
-
totyino77
tag
válasz Messias001 #105922 üzenetére
hali megkell mérni az oljnyomást, hidegen és üzem melegen is
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
Findzs
addikt
Sziasztok
Nem találtam leírást arról, hogy hogyan lehetne bekötni a tempomatot egy h astrába
(z14xep) ha nincs kuplung kapcsoló, tehát kábel sincs oda húzva.Köszi
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Ukrajnai háború
- Villanyszerelés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Xbox tulajok OFF topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!