-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoca29
tag
Üdv!
Olyan kérdésem lenne,hogy használt már valaki ilyen Op-Com diagnosztika cuccot?
Azzal lehet a astra h 1.6 2007 a rejtett menüben aktiválni funkciókat? -
vzsryl
nagyúr
A Z16XEP-ek mindegyike erősen olajzabálásra hajlamos volt, és csak a XER sikerült jobban, vagy a XEP-nél is volt valami javítás, minek következtében javult a helyzet? Ha ez utóbbi is igaz, akkor milyen évjárattól?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #105202 üzenetére
Z16XE1-ünk van, 1000km/1liter volt a fogyasztása, mielőtt előző tulaj kb félmillát rákent a motorra... 8-9hónapja volt olajcsere és kb semmit nem fogyott... előtte levő csereciklusban sem
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
válasz zsoca29 #105204 üzenetére
A XER-ről tudom, hogy kevésbé hajlamos rá, de a XEP-ről szólt a kérdés. Az érdekelne, hogy a Z16XEP-rek közül mind bajos-e, vagy volt valami ráncfelvarrás rajta? Vagy a ráncfelvarrás = XER?
Más: Az 1.3 CDTI mennyire problémás motor?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gban
Közösségépítő
válasz vzsryl #105205 üzenetére
A16XER: Mannol GM specifikus olajat pont megette a minimumig 1 év / 12k km alatt, a kb. ugyanannyiba kerülő Mannol Prémium nemtudommárpontosanmelyik-kel (korábban írtam ha lényeg) meg nem megy le a két csere között minimumra.
Szerintem olajfüggő is.Postázást nem vállalok.
-
Integrale
veterán
válasz ncc1701 #105209 üzenetére
Az egy elég jó motor, láncot szerintem kevered valamelyik BMW motorral. Sajnos cserélni kell amikor megszólal, és kész. Cégnél is van nálunk pár (céges, de magán autók) családban is. Utóbbiban 200e felett szólalt meg, lecserélték és jó. Cégesekben van 3-400e km, láncot kellett cserélni azokban is.
Olajat pedig 10e km vagy kevesebb megtétele utàn, a gyári 30-50e km-es intervallum vicc.Toyotánkon vékonyabb lánc van, mondjuk van is baja.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Igen sok éve Mannolt használok, nekem is, sok másik embernek is bevált.
Valóban nem szerepelnek a GM hivatalos listáján, magyarázat van erre is.
De míg jobban beválik mint a drágábbak, addig inkább hiszek a tapasztalatoknak mint a marketingnek.Postázást nem vállalok.
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Ez az a gm, amelyik szerint nem kell a váltóban olajat cserélni soha?
-
Markizmark
addikt
válasz ncc1701 #105214 üzenetére
Nagyon gyenge párhuzam. De igen ez az a gm amelyik szerint 30e-ként is elég olajat cserélni. De ugye akkor te semmilyen téren nem foglalkozol semmilyen gyártói utasítással, mert te jobban tudod? Egyébként meg a váltó kibírja olajcsere nélkül, csak ők nem 400ezerre gondoltak amikor megálmodták, hanem max 200ra amikor a német legkésőbb újat vesz. Nem cél az örökélet. Kivéve a gyárilag fos m32-t ami 200at se megy.
Egyébként nekem a mannollal volt eddig a leghangosabb az összes autóm, úgyhogy csak abban használtam amelyik megzabálta.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #105219 üzenetére
Nem nagyon szokott érdekelni a gyári ajánlás. Nálam olajcsere+szűrő 15ekm/1év, pollenszűrő, levegőszűrő 15ekm, fékolaj, üzemanyagszűrő, szervoolaj 30ekm, váltó olaj, gyertyák (irídiumos is, leszarom) 60ekm, víz 4 év. Kb ebben benne volt a kopó-fogyó-kötelező. Ezeken én nem spórolok. Illetve az automata váltóban évente cserélek az olajcserénél is fele olajat, nem összeg. Ha szíjas a vezérlés, ott is előrébb szoktam hozni a cserét.
Ha ennél szigorúbb a gyári, akkor azt betartom.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Saját vélemény, tudom hogy a motorolaj topikban is megoszlik, de tényekkel eddig nem igazán sikerült igazolni a negatív állításokat. Gyári GM olaj után Mannol Energy Formula PD 5W40-et dobtam már az A16XER-be és Z14XEP-be kétszer is, ott a spec alapján is szerepel a GM Dexos 2. Úgy hogy 7-8 ezret fut el egy év alatt (kivéve öcsémé, az 10-11-et), Mann-Filter szűrőket kap, bőven jó töltet bele. Bár vizuálisan egy grammot nem evett belőle egyik sem. Most LM-et kap mindhárom muskétás, kíváncsi leszek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
addikt
Elhoztam tegnap du. a vasat, nagyon elégedett vagyok. Megszűnt a hidegen jelentkező szelep kattogás, olyan hangja van mint az újnak Mondjuk 2-3 délutánom ráment a hengerfej / szelepek pucolására de megérte úgy hallom .190 mátyásba állt meg a művelet (100 munkadíj + anyag (vezérlés, tömítésszett, csavarok, olaj, szűrők)). No nem egy drágán szervízelhető jármű ez
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Willis++
csendes tag
Sziasztok!
Gondoltam csak leírom, hogy jártam az alvázszámmal. Ugye gyárilag igen bölcsen a padlólemezbe ütötték be, nem is túl erősen, így beázás miatt ki is rohadt olvashatatlanra. Ezért buktam a műszaki vizsgát (mivel ott derült ki), lehetett keresgélni, mi a menete az új alvázszám kérésének, hiszen így se használni, se eladni nem lehet. Tehát, első körben eredetiségvizsgálat. Ez utána 60 napig érvényes, tehát nem árt jól egyeztetni az időpontokat.
Szóval, először is felhívni az illetékes megyei kormányhivatal közlekedési osztályát. Itt adnak időpontot a megyei központi vizsgabázishoz (csak ott lehetséges a művelet, nekem jó két hétre rá adtak). Itt optimálisan egy nap alatt elintézhető minden helyben: először átalakítási engedély kérvényezése, aztán szigorított műszaki átvizsgálás, és ha MINDEN rendben van, csak utána jöhet az új alvázszám beütése. A szigorított az tényleg az, nekem olyanba kötöttek bele, hogy pl nem elég sárga az index, matt a fényszóróbúra, olajcseppenés, vagy hogy nincsenek letakarítva a fékcsövek. Emiatt mehettem vissza másnap munkaidő végéig a hibákat kijavítva, különben kezdődik az egész procedúra a legeslegelejéről. Érvénytelen műszaki esetén nem ütik be az új alvázszámot... Miután el megvan, az első két ajtókeret sarkába odakerül az új azonosító. Bár mindkét oldalra beütik, mégis ha később neadjisten balesetben megsérül az egyik, a másik se ér semmit, ismét újat kell kérni!
Ezután adnak egy papírt az átalakításról, ezt meg kell őrizni, valamint a kormányablakban kérni kell új forgalmit és törzskönyvet. És ezzel vagyunk készen. Nekem az egész procedúra olyan 80k HUF körül állt meg, a javításokat, útvonalengedélyt, kocsikázgatást nem számítva.
Tanulság: rendszeresen ellenőrizni az alvázszámot, érdemes lelakkozni, ha még nincs baja, mert később sok bosszúságtól kímél meg. Remélem tudtam segíteni annak, aki balszerencséjére ugyanebben a cipőben jár. -
Ferrari fan
tag
válasz Willis++ #105227 üzenetére
Pffuuu ez nem kis hercehurca....lejobb mondat:
"Miután el megvan, az első két ajtókeret sarkába odakerül az új azonosító. Bár mindkét oldalra beütik, mégis ha később neadjisten balesetben megsérül az egyik, a másik se ér semmit, ismét újat kell kérni!" Ez vicc
Köszönjük a tapasztalat megosztását! -
addikt
válasz Ferrari fan #105228 üzenetére
Én is örülök, h ennyivel megúsztam. Gyűrű törésre is gondoltam - akkor kb. kuka lett volna a motor...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Sanki
addikt
G astra km órában aktiválni lehet, hogy mutassa a pontos időt az összes km felett.
Eeprom-ot ki kell olvasni és abban kell módosítani valamit. Valaki ezt csinálta már? -
bul07
nagyúr
Hátha jól jön valakinek
Opel Astra 1.8 szerviz folyamata, vezérműszíj csere (X18XE)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Black_Raven
veterán
Az enyémen(X18XE)4 hónapja lett cserélve a vezérlés, 60k helyett 78k-nél, és simán mehetett volna még pár ezret olyan jó állapotban volt minden. A szerelő is meglepődött..🙂még a gyertya csere sem kellett volna. Megmutatott mindent. Csak érdekességképpen irom.
[ Szerkesztve ]
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
nagyúr
Már nem tudom melyik topikban olvastam, hogy a 710-es alkatrészen ha capuccino jellegű kicsapódás van, akkor az nem jó jel.
Szóval Kisöregen (F Astra, x16szr) azt vettem észre, hogy a hűtőfolyadék fogyogat. Szépen lassan, de fogyogat. Illetve az előbb említett jelenséget látom, ha szépen hidegen letekerem az olajbetöltő zárókupakját.
Ez mire utalhat?(persze gondolom, hogy először célszerű megnézni a hűtőrendszert, nincs-e valami öregedés, repedés, hátha csak simán elcsöpög a "víz", és el is párolog)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #105235 üzenetére
a kalendárium azt mondja, hogy lehet így télidőben a lecsapódó pára miatt is enyhe vizesedés... de ha a hűtővíz fogyik, az már jelezhet hengerfejesedést is motor nem erőtlen kicsit? nem ereget még fehér gőzt a kipufogóból? esetleg nincs fagyállószaga a kipufugó gáznak?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #105237 üzenetére
akár, nálunk állásában is eresztett egy cső 1.5 éve: meg kell járatni, száraz helyre parkolni és miután visszahűl a víz, ránézni a szintre... ha fél nap múlva apadt és nedves folt van a kocsi alatt, be lehet lőni, honnan jön...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #105239 üzenetére
...nálunk pont nem a motornál folyt, hanem egy régi cső kezdte elhagyni magát a hűtőnél
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #105239 üzenetére
Sosem jutott le a víz a kocsi alá amikor fogyott, mert ahogy csepegett a burkolat megfogta és a motor el is párologtatta.
UV színező és lámpa. Az a megoldás. Nekem 2 tekerés volt egy bilincsen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Zola007
veterán
Sziasztok
Opel Astra J 2010 távirányítóba milyen elem való?
Nem az enyém, nincs nálam a kulcs, de vennem kellene ma beleMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
nagyúr
válasz mephi666 #105236 üzenetére
Köszönöm srácok!
Kivizsgálás folyamatban.télidőben a lecsapódó pára miatt is enyhe vizesedés...
Hm... ténylegLehet, hogy azért veszek majd egy olyan tömítő adalékot, hátha.
De azért egy 23 éves autónál már a csövek is öregedhetnek, azt is meg kell nézni.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
...amikor vettük a kocsit, első meglepetés volt, hogy a bicskakulcs nem működik... raktam bele másik elemet, azóta is tökéletesen jó ahogy a videó mutatja: ennyi
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
OPiiPO
addikt
Ez pedig egy teljesen más kulcs mint ami nekem van - az enyémnél a komplett hátfal egyben jön ki, és ha nem vagy eléggé ügyes akkor az egész szétugrik és rakhatod össze apró darabokból. Úgy szoktam hogy megkérek valaki hogy tartson ellent amíg cserélem az elemet, úgy egy perc az egész.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Eredeti játékok OFF topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tippmix
- Hegesztés topic
- További aktív témák...