-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
addikt
válasz prandris #93793 üzenetére
20 hónap, akkor nem kéne még garisnak lennie?
Hogy onoljak is, M3/2 (gyengébbik K4M) digitklíma elkezdte azt, hogy vezetőoldal langyos, utasoldal rendes hideg. Csoportban utánaolvasva bizakodtam, hogy egy töltéssel megúszom. Nem úsztam meg, klímahűtő csere, némileg fájaldalmasabb lett.
Még egy érdekesség. Eddig a BC szerinti elfogyasztott mennyiség után egy jó literrel kattant a pisztoly, most a tapolcai shellnél sikerült bc szerinti 47 literre 46-nál kattannia.
Hazafele (este, már klíma nélkül) 77-esen tötymörgés, de a 8-ason azért haladtam, 5,5 litert ír most a bc (direkt néztem a 8-as előtt, akkor is ennyi volt), ez gyanúsan túl jó.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
prandris
tag
Hali! A következő a problémám: [link]
A semmiből jött, bevásárlásból indulnék haza. Néha bekapcsol az ablaktörlő is (bajuszkapcsolón nincs bekapcsolva) és a központi zár is ki-be zár néha. Remélem csak akku… hozzáértőbb szerint? Köszi!szerk.: az ablak is elfelejtette a beállítást
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz angyalpc2 #93789 üzenetére
Nagyon sok alkatrész beszerezhetetlen földi halandónak, ezért 1m sajnos teljesen normális ár. A felette lévő 700e az nem tudom mi 🤣
200e a motor ki be.
120e a gépműhely.
Dugatyú gyűrűk csapszegek, hajtókar csavarok, csapágyak, 300e simán elgurul rá.
240e a vezérlés.
120e a kuplung.
Olaj összes szűrő a maradék.
Magyarán 1m-ig reális az ár.Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
letapadt full beégett gyűrű, gondolom nulla olaj csere..30-nál, majd egy kis rátöltés 60e-nél. Ment az szépen haza flakonban. Mondjuk azt sem gondolom hogy észszerű keretek közt ez 1.7M. Remélem az exszervízt a papírral ügyvéddel leperli. Egyébként már azt is kinézem sok emberből, hogy az egyik beosztottja fusiban leeresztette a friss olajat, sajátba áttölt a használtat meg vissza a cégesbe. Kuplung is érdekes téma.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz angyalpc2 #93787 üzenetére
Ez egy nagyon jó és informatív videó is lehetett volna, ha elmagyarázzák normálisan hogy mizu. De inkább a nyomatékkulcsra rángatták a zoom-ot (gondolom tiktokon erre ájulnak a júzerek).
Cseréljen mindenki időben olajat.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #93784 üzenetére
Robi Figyelmébe:
https://www.facebook.com/watch?v=794657732863950
szervízben cserélték az olajat...
jah csak nem ebben
számla br1.7M egy 1.6 H4M szívóban -
veterán
válasz gergo5991 #93785 üzenetére
Vedd le a dobbetétet, aztán nézd meg, lehet, hogy 1-1-ben ki tudod cserélni a régire!
+ a ködlámpának a bekötése vagy ott lesz, vagy nem.
Nekem is ilyen megoldás van, csak én magamnak csináltam.
Én pl. kivettem a ködlámpa gyári kábelét, hogy ne lifegjen ott.
Ha egyszer majd eladom a kocsit, adom vele a két gyári ködlámpát a kábellel, hogy bármikor visszaalakítható legyen.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gergo5991
őstag
hát most már itt van ez, ha nem lehetlesz bele tenni vagy nem fér el max csak akkor, de az is ki tudja mennyi idő alatt érkezne meg. Aztán a mostanit majd még hirdessem fél évig, szar ez az egész..
ha a fék miatt húztak volna meg azt mondom oké, igazuk van, de a redvás nappali menetfény miatt amit úgyis látnak hogy a fele nem világít azért ez nem közveszély..
ezek az árak is amik vannak vicc..
most már értem miért mondanak mindenre gtk-t, amilyen órabérrel a szervízek dolgoznak semmit sem gazdaságos megjavítani..
régen még javítottak is dolgokat, most mindenhol csak újat akarnak venni és kicserélni, lényegében nem is szervíz, hanem ki és be szerelő üzem[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
válasz rob210 #93770 üzenetére
OK!
Sok helyen oda írják: A TRANSELF NFX SAE 75W kiváltja a TRANSELF NFP 75W-80 és TRANSELF NFJ 75W-80 termékeket és
lefedi célzott alkalmazásaik.
Gyakorlatban, hogy csinálod? Amikor 75w-80 GL 4+ az ajánlott olaj, akkor is a 75w olajat rakod bele?Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #93755 üzenetére
D4F is volt Clio-ban 2018-ig, szívet melengető
-
gergo5991
őstag
válasz rob210 #93777 üzenetére
ködlámpa nincs, nappali menetfény van a helyén, és súlyos hiábaként beregizték hogy a nappali menetfény 2/3 nem működik. pedig csak 1/2 nem működik 4 diódából 2 világít, 2 nem. 2/3 nem tudom hogy jött ki, lehet matek nem ment a csávónak
+ a stabilizátorpálca kopogott és ezért azt is beírta, ami fél éve volt kb cserélve márkakerben, azóta újból cseréltettem, hogy ne kössenek bele.
De lefotóztam a protokol papírt.
[link]tessék
súlyos hiba:
Chybny sveteln droj obrysového alebo denného prevadzkového svietidla s jedinym svetelym drojom (v pripade LED drojov je mene) ako 2/3 funkených resp. je vázne narusená viditeinost). -
Hibás kontúrfény- vagy nappali menetfény, amelynek egyetlen fényforrása (LED fényforrások esetén kevesebb, mint 2/3 működőképes), vagy súlyosan csökkent a láthatósága.
felületi korrózió van még bejegyezve, meg hogy "lóg" a sebességváltó vagy hogy hézag van közte vagy franc tudja akármit is jelentsen, bár arra azt úgy jelölték hogy enyhe.Tartotta a markát, én meg nem voltam hajlandó tejelni, mert rendben van a kocsi.
50 eurót kért zsebre, én meg nem adtam
RL -00,11240, e9
laq 010[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rob210 #93777 üzenetére
De a DRL miatt, mert ha be van szerelve, akkor annak megfelelően kell működnie, mint DRL.
De valóban tehet egy vakdugót is a vizsgára. Ha csak simán kiveszi, akkor lehet hiányosnak fogják felírni.gergo5991:
Az újonnan vett lámpákon milyen feliratok vannak az elején? RL00 0087 van ráírva az Ex melett persze?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
gergo5991
őstag
válasz forceberg #93774 üzenetére
[link]
ilyen papírt adtak a bekötéshez.
meghajtó box nincs.
Most nézem a kábelnak 3 vége van. Piros, fehér, fekete
ahogy mutatja az ábra, gyujtáskor felvillan, ha bekapcsol a lámpa eloltódik, pont ahogy a jelenlegi is működik
neten találtam 1 led-es embert aki kocsikba való led-ek beépítésével foglalkozik, meg kocsik módosításával, azt mondta elvállalja, most meg nem válaszol..[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gergo5991 #93773 üzenetére
Akkor elvileg jó a bekötése DRL-nek. Bár nálunk már a helyzetjelzőre is le kell kapcsolódnia.
Az újhoz meghajtó boxot nem is adtak? Mielőbb nézd meg, hogy kell-e bármi villamos átalakítás? Ha nincs hozzá vezérlés és csak simán 12V-ot kap, akkor lehet egyből eldurran az új. Látatlanban nem lehet megmondani.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gergo5991
őstag
válasz forceberg #93772 üzenetére
úgy van bekötve, hogy ha ráadom a gyujtást és bestartolom a kocsit, akkor felvillan.
Ha felkapcsolom a rendes lámpát, akkor eloltódik.
szóval teljes egészében csak nappali menetfényként funkcionál.
a leírás szerint ez is így funkcionál, bár ehhez csak kábelt látok a dobozban, semmilyen vezérlést vagy bármi egyebet. Nem értek az elektronikához. A régi vezérlésre esetleg rákötni ezt a kábelt?[ Szerkesztve ]
-
-
gergo5991
őstag
valaki megtudná mondani, [link] ez be fog férni a renault megane 3 mas lökhárítóba a ködlámpa helyére?
Ma jött meg, sajnos lemérni azt ami meg van nem tudtam, videókon láttam a lökhárítón a 4 felfogadó pontot ami ezen a lámpán is megtalálható, aztán üsse kő berendeltem.
Ma lehozta a futár, szemből hozzá tettem ahhoz, ami most van bent, és ez kb 20-30%-al nagyobbnak tűnik. Ha a hátsó 4 felfogató passzol, nekem az baj ha szemből nem látszik ki teljesen a lámpa, csak hátulról férjen el.
hoztam 3 képet:
[link]
[link]
[link]ha aug 9.-ig nem hozom rendben a nappali "ködlámpát" aka a nappali menetfényt, akkor kivonják a forgalomból a kocsit
nem tom h miért nem ködlámpa van ott, így vettem a kocsit, a volt tulaj a nappali menetfényt eszkabálta be oda. Mostanáig a műszakin nem volt gond, csak most bele kötöttek hogy 2/4 dióga nem ég, és hogy közveszélyes vagyok ezért.Vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
Kronos3000
senior tag
Ez mennyire számít elhasználtnak? Ez van a Twingo-ban, szépen jár vele! Cseréljem, vagy jó lesz még egy darabig?
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
den89
tag
Lehet hülye kérdés, váltóolajat vajon leengedik a kuplungcsere alkalmával? (1.5 dci 106 le megane II). Illetve ha alapból nem, akkor érdemes lehet, igaz? Ezen az autón nem nagyon volt cserélve életében...
Még egy kérdés, van konkrét ajánlott vezérműszíj+vízpumpa szett?
Köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
-
Sirus86
tag
En vagyok csak vak, vagy a Renault tenyleg megszuntetni a twingotkat is?
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #93758 üzenetére
Bárki bármit belerakhat, én nem szeretem az NGK-t így nem ajánlom.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #93754 üzenetére
Szelep állítós.
Sxr 5w40
Nfx75w
Gyertya beru
Dayco vez. Graf pumpa.Renault power
-
MasterMark
titán
válasz Kronos3000 #93754 üzenetére
Még a kettes twingóba is rakták a D7F-et? Azigen.
Gyertya gyári, olajak meg a belevaló Elf.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Kronos3000
senior tag
válasz Kronos3000 #93726 üzenetére
Lett másik autó. Twingo, 2010. 1149cm3. Motor: D7FA8. 78000km van benne, nagyon szép. Kérdések: Szelep állítós, hidrotőkés? Gyertya milyen? Olaj mennyi, milyen? Váltó olaj mikor mennyi milyen? Vezérlés csere? Nem tudom volt e valaha, osztrák behozott autó, most lett forgalomba helyezve. Napi 30km munkába járás ide Bp-re elég nekünk.
Wasabi...
-
vass1024
tag
Sziasztok!
Tce 1.3-ból az összes verzió bátran vehető, 115LE, 140LE, 160LE?
Kimondottan egy Megane-ról lenne szó, van valami tipushiba amire celszerű odafigyelni vásarlaskor ?
Köszönöm a Válaszokat!
Az emberi agy a világ leggyorsabb számítógépe.
-
senior tag
válasz MasterMark #93731 üzenetére
Így van, erre gondoltam.
#93732 rob210: Dőlés az már más kérdés, én azt egyenlőre nem tervezem piszkálni. De nyilván fogalmazhattam volna kicsit pontosabban azzal kapcsolatban hogy mit is akarok.
-
salieri.
őstag
válasz MasterMark #93742 üzenetére
Castrolnal volt egy pár éve botrány,hogy hamisították, sok autó motorja tönkrement .
-
veterán
Látom, megint hittanóra van!
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MasterMark
titán
válasz salieri. #93737 üzenetére
Ja értem.
[link] Itt azt írják:
Az ELF hazai forgalmazója a terméket jelenleg nem engedélyezi kiskereskedelmi forgalomban értékesíteni, kizárólag márkaszervizeken keresztül. Amint ez változik, azonnal visszakerül a termék állandó készletünkre. Addig is elérhető a 2020-tól hivatalos Renault gyári olaj: CASTROL GTX RN17 5W30 termék.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
den89
tag
Sziasztok!
Van konkrét ajánlott kuplung szett+kettőstömegű 2007-es 1.5 dci 106 le megane-hoz? Ami árban épeszű keretek között van (...), mondjuk 160-180 eFt-ig.
SACHS 2290 601 143 vagy LuK 600 0197 00 ?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz MasterMark #93736 üzenetére
Mert nem talaltam sem kovacson ,sem kaufferen. elf Rn17 szabvany 5W30 tudomasom szerint nem kaphato csak markaszervizben !?
-
t.imi
addikt
válasz Kronos3000 #93726 üzenetére
Részvétem!
Mindenképpen jelezd, hogy valami nem kerek hátul. Megbontásos kárfelmérés.
Én szóltam, aztán úgy kaptam vissza a vasat, hogy hozzá sem nyúltak .....
Mivel én is munkábajárásra használom, sok kedvem nem volt boxolni velük.
Robi cserélt két alkatrészt, az legalább meg lett csinálva becsülettel, és ment futóműveshez.Hirtelen ezt találtam. Bérgépjármű tájékoztató rész szép hosszú.
[link][ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #93731 üzenetére
Azzal dőlést nem tud állítani.
Azt hittem azt akar.
De ha összetartást akkor meg láng lazító és már tekeredik is. De attól nem lesz a dölés jó.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #93726 üzenetére
A biztosítónak térítenie kell a bérautó költségét nézz utána.
Renault power
-
Kronos3000
senior tag
válasz rob210 #93725 üzenetére
Hazajöttem vele vészvillogóval, ennyit kockáztattam, leraktam. Neki is láttam a kárbejelentés után autót nézni, de szűkös a keret és gyorsan kell, én is munkába járok vele, és ami fontosabb a feleségem is hordom munkába, és ha nincs autó éjszakai járattal kellene mennie hogy nyitásra beérjen.
Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #93721 üzenetére
Részvétem eltolta a hidat.
Ezt nem fogja a biztosító javításra kiajánlani, ráadásul hosszú idő mire fizet.
Nekünk most lesz 1 hónapja a verso letéve.
Ma a biztosítós csaj akit végre elértünk annyit tudott mondani egy kis türelmet kérünk még.
Júniusi a káreseményünk azt hiszem türelmesek voltunk.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Kronos3000 #93721 üzenetére
ha a futómű bekötési pont elment akkor gtk lesz a kocsi. Szemlátomást a teteje a keréknek befelé billen, én biztosan nem használnám így az autót.
-
lsebestyen
addikt
válasz Kronos3000 #93721 üzenetére
Kárszakértő ezt egyből le fogja vágni, nem kell bizonygatni semmit, láttak már ezt-azt.
-
Kronos3000
senior tag
Ma belém jött egy 90-éves bácsi, szerinte még sárgán, nekem tele zöld volt, meg kamera felvétel róla. El sem akarta ismerni, rendőrt hívtam, ő közölte, ha elismeri helyszíni bírsággal megússza, egyébként feljelenti. Nagy nehezen elismerte. Nekem viszont komoly szomorúság, oda a hűséges igás lovam. Kollégákat hívtam segítségül, kihajtogattuk a sárvédőt annyira hogy ne érjen bele a kerékbe, ám nagyobb a baj egyenes kormánnyal nem megy az autó, és az eddig pöpec futómű húz jobbra. A kérdésem. Amikor kijön a kár szakértő, hogyan tudom bizonyítani, hogy nem csak ennyi a probléma, hanem valószínűleg a hátsó futómű is kapott ?
Wasabi...
-
tycon
tag
válasz MasterMark #93717 üzenetére
Akkor nem a Windows reset. n csinálam egy U-t Salgóból, és azzal megmérem. Illetve megnézem az elöl-középen és hátul középen távot. Érdekes, hogy a Lagunánál olyan 0,-1- ad, vagyis széttartást a leírása. De kitűzőspaárga is megmondja a hátsó kerékre kötve, ha extra szar, mondjuk egy összekötőt nagyjából tekertek be a régi helyére. Nekem nem állítható gyárilag, mert a drága ilyenolyan készülékkel beállítva csámpásan megy az autó. El van kajszulva a hátsó híd. Ezért az mindig jobbra viszi a kocsi hátulját. Rá kell korrigálnom az elejével, hogy az egyesbe menésnél a kormány középen legyen. Sajátos, de nem kopik semmi. A hátsón semmi nem állítható igazán. Van egy is ovál, és kész.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
Directors
senior tag
válasz LamerGyuri #93712 üzenetére
Rendben, köszi!
Remélem minden rendben lesz.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Directors #93709 üzenetére
Igen, az a gyári, bár én a kovácséktól nem vennék semmit
Cseréled, közben ellenőrzöd a házát, ha kell, kipucolod, gumigyűrűt tegyél újat (elméletileg a dobozban lesz).
Ráadod a gyújtást, vársz, míg elalszanak a lámpák (nyilván 3 nem fog)
Leveszed a gyújtást
Ráadod a gyújtást, indítózol, és mehetsz is"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
senior tag
Üdv!
Toe-t szeretnék állítani, viszont nem tudom meglazítani az anyát, akármit is csinálok vele. Mik a lehetőségeim ? Mindenképp kéne rajta kicsit állítani mert jobb oldalt ránézésre is látszik, hogy valami nem okés. Illetve hátul mi a helyzet ? Sajna ott meg jobb oldalt olyan, mintha kicsit ferdén állna a kerék (elsőnek a nyomtáv szélesítőre gondoltam hogy nem feküdt valahol rá rendesen, de mint kiderült nem ez a probléma).
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2009-es Renault Thalia 1.4 16V 98LE autó. K4J 712Az alapjárati motorja megadta magát.
Cserélnem kellene. 6200 692 605 a házra ez van írva neki.
Ha jól tudom ez a gyárija. [link]
Ha kicserélem akkor ugrálni fog össze vissza az alapjárat ? Ha igen akkor mennyi idő alatt tanítja fel magát az auto ?A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
-
MasterMark
titán
-
Gombinyó
őstag
-
Jaded
őstag
válasz konci79 #93700 üzenetére
Szia!
Nekem 1.6 sce Grandcoupe van. Igazából városban nem használom, így eszik most 5,7-et (tavalyi éves összátlag 6,3 volt). Nem gyűri maga alá az aszfaltot ez tény, de azért lehet vele előzni. Viszonylag nagy is, mi eddig elfértünk benne. Állítólag létezik belőle olyan, hogy eszi az olajat. Nekem most 126 ezer km van benne, nagyon minimális tűnik el belőle két olajcsere közt (10 max 12 ezer km).
Eddig az első fékeket cseréltem rajta (de 20 ezer még lehet hogy lett volna bennük), meg egy bal stabilizátor kitámasztó rudat. Nyilván volt gyertya csere, fékfolyadék, szűrők, hosszbordás szíj, de ezek ugye kopók.
Alapjába véve meg vagyok vele elégedve (most a klíma mondjuk szivat), összeszerelési gondjai vannak inkább (itt-ott tud zörögni, nyekeregni), de szerintem megbízható autó.
Fb-n találsz hozzá csoportot (3/4-es Megane), ott is tudnak segítséget adni, de ott is kb csak én szoktam kiállni az sce mellett , inkább a tce-t szokták ajánlani.Kár hogy itthon nem létezett a 2.0 sce, arra kíváncsi lennék milyen lehet.
Renault Megane IV Limited
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...