-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz forceberg #80298 üzenetére
https://baleset-info.hu/?p=8430
Elölről képek.
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ez egy egyes Megane lenne? -
MC Pite
veterán
válasz rob210 #80291 üzenetére
Köszi, akkor megnyugodtam. Azt meg franc tudja órák és egy mosás után honna jött még benzinszag, másnap azzal mentem melóba (meg ma is), most szerencsére nincs már.
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megane 2 1.6 16v 2003
Ma mentem vele egy 50km egyhuzamban ebbe a latyakos idoben mikor megálltam.nem.állitottam le mert csak beszaladtam.5perc utan beűltem és halványan vilagitott a sárga motor lámpa.elindultam 30m mulva el is tűnt.Ötlet?már jártam igy máskor is(2 hete)latyakos időben[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #80286 üzenetére
Szia,
köszi szépen a segítséget!Az az igazság, hogy volt ilyen jeladó a helyi bárdiban 4000 Ft ért, nem volt drága, és nem bírtam ki, úgyhogy megvettem
Mindkét ellenállásnak 2,5k ohmot mértem kapásból, uh már beszerelés előtt sejtettem, hogy jó lesz, és jó is lett🙂 Abban viszont tévedtem, hogy a kohm-os ellenállás a rossz, pont az a fele volt jó
Egy kötegelővel elszorítottam a kiegyenlítő tartály csövét, így kb. 1-1,5 dl folyadékot veszítettem, rá se kellett tölteni....Azért ki van ez találva, hogy a termosztát tök önálló cucc, és, ha rossznak érzékeli a szenzort, automatikusan indítja a hűtő ventilátort, nehogy nagyobb kár keletkezzen. És nem is olyan hülyeség ez a beszélő computer
...azt megjegyezném, hogy a sasszeg szerű műanyag, amit adtak hozzá, nem volt jó, uh a régivel raktam össze , de, gondolom a 10ezer forintos tuti jó lett volna, szerencsére ez volt helyben, és sikerült összerakni.
Köszi a választ mégegyszer!
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #80279 üzenetére
Örülj neki ha nincs rajta.
Egyébként rezonancia kiegyenlítő, de lófütty az egész.
Arra jó, hogy a tövébe beül a sár és körberohad a tengely aminek köszönhetőn nagyobb terhelésváltásra törik.Renault power
-
passat77
tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni.
Renolink 1.87 szoftver használatában jártas valaki? Hollandiából származó 2007-es Lagunám nyelvét szeretném vele át állítani angolra. -
Cyborg
őstag
Sziasztok,
egy kicsit a segítségeteket kérném.
Adott egy Laguna 1 PH2 1,9dci, 107LE
Tegnap bemondta a computer, hogy túlmelegedett a motor, álljak meg.
Indítás után pár perccel már bekapcsol a ventillátor, amikor még a mutató sehol sincs.
Egyébként a víz hőfok mutató jól mutat érzésre, de ahogy bemelegszik, dobja a hibát megint, és 1500-ra leszabályozza a fordulatot, persze a termosztát még nem is nyitott, és a motort is kézzel tudom érinteni, annyira meleg csak.
Ha lehúzom a hőfok jeladót, hiba eltűnik, a mutató nem mutat, tudom pörgetni a motort, de a ventillátor akkor is elindul.Méregettem a szenzort hideg motornál, az 1-4 láb között 3,2 k ohm, a 2-3 láb között viszont csak 225ohmot mértem. Sejtésem szerint az egyik a mutatónak adja a jelet, a másik a számítógépnek.
Gondolom a hőmérséklet szenzor lesz a ludas, de erősítsetek meg.Milyen értékeknek kellene lennie egyébként a szenzoron? Sejtésem szerint a 3,2k ohm a rossz érték, de ugye, ezek az értékek változnak a hőmérséklettel..
Lehúzott jeladóval közlekedhetek 1-2 napot szerintetek?
Amíg valami szaki elvállalja, vagy kicserélem én, bár elég rossz helyen van, és gondolom le kéne engedni a fagyállót is hozzá. Elég kis távokat megyek, 5-10km két település között, jellemzően 10perces utak, kizárrt , hogy felforrjon.Jól sejtem, hogy a termosztát és a ventillátor teljesen külön rendszer ettől a szenzortól?
A termosztát mechanikus nyit-zár, vagy kell neki a hőmérséklet adat valahonnan?Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
75kokoko75
aktív tag
válasz molnarpeter #80280 üzenetére
Köszi!
Ezek szerint nem fontos.
Amúgy azt tudod, hogy mi az?
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 75kokoko75 #80279 üzenetére
Nem lényeg szerintem, Toyota vonalon ezt megelőző jelleggel szokták eltávolítani
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, a M3 igen üzemanyag betöltő az így működik jól? [link]
Ma tankolásnál 2-4 deci (szokásosanál gyorsabban jön itt, de 360Ft-ért egye kukac) kijött, pedig benne volt a pisztoly. Tippem hogy kicsit kicsúszott és a lemezről verődött vissza. 30km-el később azért leöblítettem az autót, a garázsban mégis benzinszag van . Nyomát nem látom sehol szivárgásnak, meg a többi is rendesen belement látszólag.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
polonic
félisten
Azért kipróbálnám mennyivel mehet jobban, mint a 130-as
-
polonic
félisten
Ez a 160 lóerős 1.6 dci csak annyival több, hogy rátettek mégegy turbót?
-
lsebestyen
addikt
válasz Somatom #80266 üzenetére
Azért egy Megane RS Trophy(-R)-t kipróbálnék.
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornelius07 #80259 üzenetére
jó az az edc csak az olaj legyen benne cserélve.
Pontosnak pontos kényelmesnek kényelmes, de a vezetés élvezetét tőlem elveszi.
Én nem vagyok automata párti, tehát elfogult a véleményemRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornelius07 #80257 üzenetére
vállalható utazó autónak nem erőgép egy optimális szerkezet.
Viszont a fentartásában előállhatnak jelentősebb összegek.
NEm motorikusan hanem néhány kopó alkatrész.
Pl. vízpumpa csere , generátor javítás, ezek elég húzós összegek, 100e mozognak.
Igaz ezeket nem minden nap kell cserélni.Kényelemre ideális, a forgalmat nem tartod fel vele az biztos.
A németeknél jelentősen olcsóbb és fenntarthatóságra is az, tapasztalatom szerint.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Kornelius07
csendes tag
Sziasztok!
Rob: 1.6 dci 160-at edc-vel szabad venni? Pedigrés autó, napi 2x50 km pályára lenne használva, városi használat szinte 0. -
Xantomas
őstag
Féléves futómű rendbetétel, meg az extra letudva.
Kormányösszekötők, stabpálcák, talpas gömbfejek cseréje, bölcső szegecsanyái, féltengely támcsapágy, támcsapágy tartó , féltengely pucolás átnézés zsírozás, új csavarok, futóműállítás. 85E JMF pápá"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
troll81
addikt
Sziasztok a twingo ba mekkora a legnagyobb aksi ami belefer. Ezek a mínusz 12 fokok tacsra vágtak azt ami benne van. Ha 2 3 napig nem volt indítva simán lemerült a hidegben.
-
gabika1972
tag
válasz rob210 #80239 üzenetére
Munka után kollégámmal, higgadt fejjel próbáltuk leereszteni a régi folyadékot (legalábbis ami maradt a rendszerben), de úgy eldugta a renault a tömlőt, a jeladó és a klíma hűtő mellé,a alá, hogy nem fértünk hozzá, akna meg nincs a műhelyben, így maradt a b terv, hogy a bekevert fagyállóval pótoljuk a folyadékot.Kissé emelt orral ráálltam egy beton felhajtóra. Majd 4 liter ment bele, szóval reggel jól kidolgozta a rendszer magát, alig volt folyadék a hűtőrendszerbe. Jó fél órát járattam a motort, volt vagy 5-6 ventillátor ki-bekapcsolás és probléma nélkül hazaértem, a hőfokmérő egy helyben állt egész úton mint katiban a gyerek. Kolléga szerint elképzelhető, hogy a termosztát reggel beragadt és nem engedte a nagy kör felé keringeni a folyadékot, onnantól kezdve meg ördögi kör volt hogy a felhevült rendszer folyamatosan kiokádta a frissen beöntött fagyállót.
Rászánnám a többletköltséget egy gyári termosztát beszerzésére.Lehet tudni milyen a gyári termosztátja az egyes clionak?[ Szerkesztve ]
-
sesomaru1989
aktív tag
Udv,
Megane 2 2004 sedan autóról, hogyan tudom a legszebben parent törés nélkül leszedni, a tető díszlécet?
Illetve az újat visszarakni? ;)Köszi előre is.
-
Benir8
senior tag
Renault Megane II 1.6 16V(k4M812)
Rendeltem gyári lambdaszondát. Renault gyári doboza van, made in germany, BOSCH szondát fogadott. Jót rendeltem? Mostani hátsó lambdaszonda is pontosan ugyanolyan van benne, talán az előző tulaj cserélte le, csatlakozó helyett forrasztással kötöttek be a 4 vezetéket. Gyárilag ezzel jött vagy már cserélve lehetett?[ Szerkesztve ]
-
hari69
csendes tag
válasz DonThomasino #80106 üzenetére
Lehet, teljesen olyan hangja volt mintha a toronycsapágy adta volna meg magát. Engem megszívatott. Az érdekes az volt, hogy párás esős időben nem lehetett hallani, csak melegben.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #80238 üzenetére
ki kell próbálni levett hosszbordás szíjal.
HA akkor is kopog terhelésre (fogyasztókra) akkor nem a generátor, ha akkor elmúlik akkor viszont az.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gabika1972 #80237 üzenetére
Akkor első körben nézd meg azt. az a legolcsóbb
Vernetet vegyél.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
75kokoko75
aktív tag
Simán álló helyzetben hallom alapjáraton, amikor rákapcsolom a fogyasztókat (fényszóró,hátsó ablakfűtés,belső fűtés) , de főleg akkor amikor a hátsó ablakfűtést teszem rá. Gondolom ezt érted terhelésen...
Ha igen, akkor fel kell esetleg újítani a generátort?Az olajat most csak nagyon picit csepegteti, nem is érződik, hogy fogy. Tavasszal meg lesz csinálva úgy, ahogy mondtad. Új furatot kap.
[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
rob210
Topikgazda
válasz gabika1972 #80235 üzenetére
Látatlanban nem tudok mit mondani.
Vizsgálni kell, de szerintem átszakadt a hengerfejtömítés.
Ezt gyorsan és könnyen meg lehet állapítani egy hengerfej szivárgás teszttel.
Ha nem ez a baj, az is lehet, hogy megragadt a termosztátod. Nem nyit ki és ezért forralja a vizet.
Szóval az, hogy felforr a víz elég sok mindentől lehet, akár attól is, hogy rossz a kiegyenlítő tartály kupakja.Renault power
-
gabika1972
tag
válasz rob210 #80234 üzenetére
Köszi a gyors választ!
Mitől forrhatott fel a víz? Péntek, szombaton (bár közel sem volt ilyen hideg mint ma éjszaka), használtam a kocsit, nyoma sem volt hibának, ma reggel is ránéztem a kiegyenlítőre, középállásban lötyögött a nívó a tartályban. A sztrádán meg kiakadt a hőfokmérő.... -
rob210
Topikgazda
válasz gabika1972 #80233 üzenetére
Egy hengerfej felújítással.
HA a sztrádán forrt fel a vized ahol üzemmeleg a motor ott már nincs jégdugó!Renault power
-
gabika1972
tag
Sziasztok!
Elért a tél átka, felforrt a sztrádán a vizem, pótoltam de kb 10km után újra felforrt (jégdugóra tippelek valahol a rendszerben). Melóhelyen vagyok de szándékozom lecserélni munka után a teljes rendszerben lévő hűtőfolyadékot és erősebb koncentrátummal feltölteni (-30c-osra szeretném cserélni). 96-os clio 1.4-es energy motorral. Hogy kezdjek neki a teljes leeresztésnek és feltöltésnek?[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Emlékeztek még a fékfolyadék szivárgásra?
A múltkor írtam, hogy rátéptem a kupakot és nem láttam nyomokat.
Most viszont, hogy végre volt egy kis hó az utakon, kipróbáltam az új gumikat, voltak keményebb fékezések is.
Gondolom a fékrendszerben előfordult nagyobb nyomás miatt most megjelent megint a szivárgás. De most sem értettem, hogy honnan.
Na most a kupak alá bedugtam egy papírzsepit és trutyis lett.
Szóval ebből gondolva lehet, hogy a kupak és/vagy a tömítése rossz? Van ilyen?Egyáltalán lehet új kupakot vagy tömítést kapni rá?
-
dudimaki98
újonc
Autó műszerésznél cseréltessek kábeleket? Vagy a csatlakozását nézzük meg?
-
rob210
Topikgazda
válasz dudimaki98 #80228 üzenetére
Nem az ecuval van baj, hanem a rámenő kábelköteggel.
Renault power
-
dudimaki98
újonc
Sziasztok.
Még régebben irtam egy Renault Clio 2 ről, ami hidegben nem szeret indulni. Most olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy ha elkezdjük melegíteni a motorvezérlőt ( Ecu) és az oda vezető kábeleket akkor pöccre elindul. Mit lehet ilyenkor csinálni? A check engine lámpa teljesen megszünt létezni. Még a gyujtásnál sem villan fel. Valamint pár dolog megbolondult a kocsiba ( hátsó ablaktörlő semmire nem reagál, fékezésnél az index enyhén világít, immobiliser ki lett ütve emulátorral).
Relék cserélve. Biztik is. Biztos hogy az Ecuval van baj.
Adatok: Renault Clio 2 (2000 1.4 16V 72kW 98 lóerő)
Ecu: Sirius 32Mit tudunk csinálni? Ötletek?
Előre is köszönöm! -
G.Norbi
újonc
Sziasztok! Laguna 3 1.5dci izzító reléje hol található?
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #80225 üzenetére
Fene tudja, itt vettem anno motor tartó bakot 20.22 ezerért ha jól emlékszem.
Mind1, bontóbol keresek majd. ;), most a vezetek végén lévő sarut kicsit össze nyomtam, igy mar érintkezik.2. Kör:)
Csomagtartónál, bal oldalt van egy gumi harang, ugye abba fut pár vezeték, sztem a rendszám tábla világítás, azt a gumit lehet kapni vhol?vagy az is csak bontó? -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #80224 üzenetére
ezért nem veszi tőlük senki.
utoljára bontóból 1500.- hoztam ez 1 hete volt, tehát nevezhető friss árnak
Garo nagyon el van szállva árak terén.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #80220 üzenetére
ha terhelésre kopog az akár a generátor is lehet.
Az olajszivárgást már megoldottátok a dekninél?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #80219 üzenetére
nincs új, de ha találsz jelezd nekem is
a ph2 es csatija jó az nem ég meg így onnan van a bontóban nyugodtan vehető donor.Renault power
-
75kokoko75
aktív tag
Sziasztok!
Ma tapasztaltam, hogy amikor bekapcsoltam a hátsó ablak fűtését (alapjáraton járó motornál) ,akkor kopogó hang jött a motortérből, mint amikor csapágyas a motor. Ha kikapcsoltam, akkor nem hallottam. Ezt próbálgattam ki-be, és határozottan kopogás volt, egyenletesen, ahogy a motor járt.Ez gyújtás ,vagy motor probléma?
(Scenic 1/2 1,4)[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
rob210
Topikgazda
-
Gombinyó
őstag
De azt is írta, hogy a D4FT egy jó motor, mert az a D4F turbosítva 101LE-vel és, hogy valójában az nem is tce. Nem rég volt róla szó. Megtévesztő, mert rengeteg helyen azt is tce-nek tűntetik fel, de semmi köze a hírhedt 130 lovas 1.2 tce-hez, ami pl a megane 4-ben is volt.
-
harry
veterán
válasz grizlisandor #80214 üzenetére
Robi irta az elso post utan, hogy 1.2 TCE-t ne akarj...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
grizlisandor
veterán
válasz rob210 #80213 üzenetére
Tényleg a Clio is ott van, mondjuk én csak 3 ajtósba gondolkozom.
Mit kell tudni erről a 101le 1.2 turbós motorrol? Gondolom a szokásos, hogy hidegen nem nyomjuk ki a szemét, megfelelő minőségű és gyakoriságú olajcsere, meg figyelni a turbó visszahűtésére.
Szíjjal vezérlésű? Gondolom még nem közvetlen befecskendezős, hogy koxtalanítani keljen(?). -
rob210
Topikgazda
válasz grizlisandor #80212 üzenetére
A 101le clio III grandtour szerintem egy kompromisszum mentes autó.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz grizlisandor #80209 üzenetére
2011től már valóban Tce és egy dolgot kell tudni róluk, nem akarod!!!
Twingo 1.6 16v 133 le igen igen igen! Egy igazi hothatch![ Szerkesztve ]
Renault power
-
grizlisandor
veterán
Sziasztok!
Szimpatizálok a Twingo II-vel, de sajnos nincs a környékemen; de egy Twingo I van, amit kitudnék próbálni, hogy férek el benne. A két generáció között a utastér méretei megegyeznek?
Nézegettem a motorkínálatot:
1.6 16V 98kW K4M motorkód EU4, 09/2008–08/2013, visszaolvasva bevált szíjjas vezérlésú Renault motor.
1.2 16V 74kW motorkód D4F 780 EU4, 07/2007–03/2011.
1.2 16V 75kW motorkód D4Ft EU5, 03/2011–08/2013.
Ezek az 1.2 turbósok mennyire vállalhatók? Mit kell tudni róluk? Wikipedia szerint TCE. -
harry
veterán
Szoval elvileg elso alkalommal is kitisztitottak, beallitottak, fekpadon rendben ment, kezifek is fogott ~4 kattanas utan, megis 2 nap es 50km kesobb a vizsgan 90Nm vs 150Nm difi volt.
Ma kicsereltek a munkahengert es a pofakat, hogy tuti rendben legyen, fekpadon jo volt. A multkori miatt most nem is szamoltak munkadijat, csak az alkatreszeket.Viszont indulas elott feltunt, hogy vagy 8 kattanas a kezifek, mondtam is nekik ezt azert nezzuk meg. Ezt szinten beallitottak rendesen, de most megprobaltak ismet, de ugy tunik, hogy nem marad ugy (?). Na de mi az, hogy ez csak ugy magaban elallitodik?
Hetfon megy vissza es megnezik alaposan megint.Angolul egyezkedunk kocsikrol ugy, hogy egyikunknek sem anyanyelve, ezert nem tudok feltetlenul pontos leiras adni / kerni.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz rob210 #80201 üzenetére
Hm meg egy gondolat (mar inkabb kivancsisagbol), az lehet, hogy az uzemi feknel valoban nincs problema, de pl. kezifeknel igen?
Nem tudom ezt mertek-e, de lenne benne logika, leven mashogy mukodik, es ha mar 'emergency brake', akkor annak is jol kell mukodnie... Mondjuk ha valamiert a normal feked nem mukodik es kezifek kell, ott valoszinuleg mar nagyobb baj van, mintsem a feloldalassag miatt aggodjak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Szét kell szedni meg kell mérni be kell állítani le kell vizsgáztatni.
ha a szerelőd nem tudja megcsinálni keress másikat.
Ne haragudj, de ez nekem érthetetlen, van egy szerelőd és te agyalsz rajta, hogy mi van a kocsival?
Én azért számonkérném rajta, hogy mit is csinált ő?Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- BMW topik
- Társasjáték topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...