-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Szimpatizálok a Twingo II-vel, de sajnos nincs a környékemen; de egy Twingo I van, amit kitudnék próbálni, hogy férek el benne. A két generáció között a utastér méretei megegyeznek?
Nézegettem a motorkínálatot:
1.6 16V 98kW K4M motorkód EU4, 09/2008–08/2013, visszaolvasva bevált szíjjas vezérlésú Renault motor.
1.2 16V 74kW motorkód D4F 780 EU4, 07/2007–03/2011.
1.2 16V 75kW motorkód D4Ft EU5, 03/2011–08/2013.
Ezek az 1.2 turbósok mennyire vállalhatók? Mit kell tudni róluk? Wikipedia szerint TCE. -
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #80213 üzenetére
Tényleg a Clio is ott van, mondjuk én csak 3 ajtósba gondolkozom.
Mit kell tudni erről a 101le 1.2 turbós motorrol? Gondolom a szokásos, hogy hidegen nem nyomjuk ki a szemét, megfelelő minőségű és gyakoriságú olajcsere, meg figyelni a turbó visszahűtésére.
Szíjjal vezérlésű? Gondolom még nem közvetlen befecskendezős, hogy koxtalanítani keljen(?). -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Renault Clio III-ba szerelt BVA4 jelű automata váltókról mi a vélemények?
A szokásos automata váltós dolgokon kívül? Ha jól olvastam ez egy 4 fokozatú váltó. Olajos váltó?2 féle motorhoz tették ezt a váltót: K4M és M4R.
K4M múltkor mondtátok, hogy ez egy jó motor. Szíjas vezérlésű + okos kerekes?
M4R visszaolvasva, jó kis motor, neten böngészve, a láncos vezérlést írják, hogy 200k km után érdemes cserélni. Van még valami, amit tudni kell? -
grizlisandor
addikt
válasz angyalpc2 #82888 üzenetére
Ha vontatni akarsz, akkor oda valami nagyobb köbcentiméteres motorral szerelt autót érdemes vásárolni.
(#82895) angyalpc2:
Még a Clio 3-ban/Twingo 2-ben a D4FT, 100/101 le az még szíjjas vezérlésű, stabil motor, semmi köze a későbbi TCE-khez.
VAG is rájött, hogy jobb a szíjjas vezérlés, MQB platformos autók mind azok (2012 után) már. -
grizlisandor
addikt
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Cégnél használtam Megana III autót 1.6 benzin, 6 seb váltóval.
A klímával nem voltam kibékülve, kint ~10 fok volt, bentre 21 fok automata üzemmódra állítottam és fűtötte a lábamat. Ez normális?
kicsit szélesebb az ülésnek örültem volna, mert a combjaimat nyomta kicsit.
A deréktámasz az borzasztó volt, de az állító kallantyú le volt törve és akárhogy próbálkoztam a törött csonkot nem sikerült elforgatni. Gondolom ez valami alap ülés, magasabb felszereltséghez adtak jobb ülést is nem?Gondolkozom rajta, hogy saját autónak is el tudnám képzelni.
Eleinte örültem, hogy van CVT váltóval szerelt 2.0 literes szívó, de sajnos M4R motorkóddal és nem F4R. Ha maradok az M3nál, akkor rámegyek a F4RT motorosra. -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Gondolkozom mire cserélhetném le az Alteámat, Renault márkába gondolkozom.
Főleg vegyes használatra lenne, meg évente 2x-6x ~1500km hosszú autópályás útra.Jól gondolom, hogy Twingo II/Clio III autókat az 5 sebességes váltóval szerelt, 1.6 (K4M) 133 ló, 1.2 Turbó (D4FT) 100 ló variációkat felejtsem el erre a használatra?
Jobban járok a 6 sebességes váltóval szerelt Clio III, Megane III 1.6 (K4M) és Megane III 2.0 Turbó (F4RT) autókkal? -
grizlisandor
addikt
Köszi, jól forog a gép, az én off márka VW 1.6 benzin 5 sebességes váltóval 130 km/óránál már 4000-ret forog.
Közben megtaláltam youtuben is a D4FT RPM értékeket.
Szerintem elengedem az 5 sebességes váltóval szeret autókat, találtam a topikban egy hozzászólást, hogy jó lenne egy 6. fokozat a Twingo RS-be. -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Jól látom, hogy az összes Megane 3-ban ugyanaz az ülés van, csak más huzattal? Kivéve a GT felszereltségnél. Ugyanezt tapasztalom a Clio 3 esetében is.
-
grizlisandor
addikt
Megane 3 és Clio 3 ülésekkel kapcsolatban valaki tudna segíteni?
(#85328) Retekegér:
Könnyebb lesz válaszolni meg keresni később, ha motorkód alapján kérdezel.
Itt a Laguna III motorválasztéka.
2.0 szívó benzin, 140 ló, M4R motorkód, japán motorok, ahogy olvasgattam jó technika, visszakeresve van egy pár hibalehetőség, meg Rob írta, hogy nem egy elterjedt motor, így kevesen ismerik.
2.0T benzin, 170 lótól indul, F4RT motorkód, régóta fejlesztett megbízható turbós Renault motor. -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Nézelődök mibe üljek át az Alteából, jelenleg a Clio 3 és a Megane 3 maradtak versenyben.
Egymás után ültem mindkettőben, nagyon meglepő, hogy mennyivel jobban elfértem a Clio 3ban, pedig 2 méter vagyok.
Megane 3 nagyobb autó, adná magát, hogy tágasabb is, de nem. -
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #85839 üzenetére
Lemaradt, hogy Megane 3 sedánról beszéltem.
Fura, hogy a Megane 3 sedán és a Laguna 3 sedán is szűkös, de a Laguna 3 kombi meg egy szoba.
Az a baj, hogy egy jól felszerelt Phase 2 1.2T Clio 3-hoz képest sokkal drágább a Megane 3 1.6 szívóval, 2.0T nem is beszélve.(#85840) Josi:
Csak nincs szükségem akkora bódéra. -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Renault Trafic II talán 2012 évi, dízel 84 KW, M9RF692 motorkódú céges autó.
Mintha megdöglöttek benne a lovak, 3000 fordulat felet mozdul meg, alatta nem sok minden történik.
Persze nagy a bódé, persze a 2 literes motor a 114 lóval nem egy villám. Dinamikusabban előzők a 1.6 szívó Dokkerral.
Üzemmelegen megnéztem tiltáson, hát 4000 fordulat felé nem megy, pedig a 6000-ig van skálázva.
Hibakód nincs.Van egy tippem, hogy a turbó az elment kapálni, jól gondolom?
-
-
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #89516 üzenetére
Cégnèl, lassan kicserélték már az összes Dokkerben a világítás kapcsoló kart. Autószerviz, akik karbantartják a flottát, az ott dolgozó villanyász annyira vágja már, hogy a cserét meg lehet várni, kb 10 perc. Amúgy 2 féle kar van, az egyik végén lehet kapcsolni a ködlámpát, a másikon nem. Valeo kart kapnak a kocsik azt hiszem.
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Renault Modus autókat nézek, a francia wikin írja, hogy létezik 1.6 szívó 110 lóval, gondolom ez a K4M motor lesz.
Nézem mobile-t, de létezik, hogy csak automata váltóval találok ilyen motoros autókat?
4 sebességes hagyományos automata, ahogy olvastam inkább ne akarjak olyat.
Az 1.2T 100 lóval az öreg D4FT lesz a befutó így szerintem. -
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #90353 üzenetére
Az a baj, hogy itthon is automataváltó specialista legközelebb 70 kilométerre van. Tervbe van a németbe kiköltözés, aztán ott meg végképp nem akarok egy automataváltójavításba beleszaladni. Manuálisnál, mondjuk ha beesik a kuplung mégiscsak kisebb cumi.
BVA4 automata váltóról mit érdemes tudni? Azon kívül,hogy buta, meg figyelni kell, hogy jó kondícióban legyen az aksi, mert az alacsony feszültségtől mindenféle hibákat produkál és dob be az automataváltóra.
Azt megtaláltam, hogy 3.5 liter váltóolaj kell bele, a leengedem feltöltöm technikával, generál után 6.0 liter és Elf Elfmatic G3 kell bele, az Elf kereső szerint.
Van neki külön szűrője, amit kell cserélni? Milyen csereperiódusa van az olajra?
Off topik VAG DSG 60 ezer kilométer(én 5 év után cserélném, ha nincs meg a km), Aisin a 20 ezer kilométert vagy 2 évet ír. -
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #92031 üzenetére
Köszi, majd megnézem holnap.
-
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #92031 üzenetére
Én valami jobban felszeretet próbáltam és a 2 méteremmel jól elfértem elől.
Fapad az tényleg fapad, hogy még fordulatszámmérő sincs a teszten szereplő autóban.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen