-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #73897 üzenetére
"Fűtés nélkül fagyoskodhatunk,mert ugye haza kéne érni."
What?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #73901 üzenetére
elektromos autó többet fogyaszt, ha megy a fűtés is, és sanszosan nincs töltő a közelben/hazáig
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #73902 üzenetére
Az addig oké. De álló helyzetben mennyit fogyaszthat az i4 hőszivattyúja? 0,5 KWh körül?
Ha 16%-on volt az akku, akkor durván 13KWh maradt benne. Abból konkrétan 26 órán keresztül tudsz fűteni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #73903 üzenetére
8 %-on értem haza hajnal 3-kor. Nem akartam kockáztatni. Még jó,hogy vittem kabátot.
Ez a tippelő órá is vicc. Köze nincsen a valósághoz. Ha ezt tudom,akkor nem + 50 km távot töltök rá,mint ami a cél hanem többet. Csak mindenhol ezt olvasni,hogy annyit tölts amennyit menni akarsz. Hát kösziMacbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Speeedfire
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #73905 üzenetére
Tanulság, hogy mindig legyen nálad kabát. És 50% alatt már irány a töltő
Ugyanitt e92 35xi csere model 3 performancra
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73905 üzenetére
A tippelő óra kb. annyira pontos mint a benzinesnél az se valami jó. Csak ott senki se nézi hanem a tankban lévő mennyiség ami érdekes.
Egyszerűen nem is lehet mivel autópálya tempónál abból a 13 kWh-ből mész 60 kilométert, 50-el meg 100-at. Amúgy ha nincs hatótáv, a lassítás mindig jó megoldás.Szerintem most hogy túlestél az első sokkon ezután már csak jobban fogod csinálni.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #73905 üzenetére
8%? Az bőven sok. Mások úgy lövik be hogy 2-3%-kal érjenek a töltőre meg a célhoz
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #73908 üzenetére
Ezeknél a kémia nem kényeskedik a nagyon lemerülés-feltöltésnél?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #73910 üzenetére
Jó is, ha kevesebb hely marad az emberi hülyeségnek.
LFP-re mondják, hogy szinte mindent bír, de azokat nem rakják komolyabb hajtáshoz még sajna (BYD Sealt nem veszem ide)A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #73897 üzenetére
Nem ezt írtam itt 1-2 éve, hogy nincs infrastruktúra és nem is lesz.
BP-n belül tuti nem. Kezdjük azzal hely sincs ahova lehetne ilyet tenni.
Handrás most mondja a videóban, hogy milyen olcsók a EV-k. Ja mert senkinek nem kell használtan.
Olyan kocsit kellett volna venned, ami legalább 1000km tud.Más: A telephelyen van szerviz és ott áll egy fekete E46 M3-as brutális kerekek vannak rajta. Legközelebb lefotózom.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
Szeretem az evt. Jó az ev,de most olyan helyzetben vagyok,hogy messzire kell menni sokat és időre. X5-el persze fordítva volt
Modell 3 olcsóbb lett. Kipróbálnám[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73920 üzenetére
Cégnél nem tudsz tölteni?
-
zsolti75
senior tag
válasz KAMELOT #73915 üzenetére
Két éve mikor indítottam a napelem beruházást, számoltam összevissza, hú wazze megéri, nem éri, mindegy inkább a tetőn legyen mint a bankba.
Na most 1,5 év után már a fele visszajött.
Én komplexen számolom a beruházást, mert volt szigetelés, hőszivattyú és hybrid autó. Ha autó nem lenne, akkor is 5-5,5év a megtérülése a teljes beruházásnak. És ami biztos, az árak csökkenni nem fognak.
Szóval így utólag: megéri.
Ha nem lennék szaldós, akkor is felrakatnám, csak az autó miatt (meg persze meghajtanék róla mást is amit épp tudok), természetesen sokkal kisebbet és nem hálózatosat ezért lényegesen olcsóbban. -
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #73905 üzenetére
Én tankolok 70 litert, mert menni akarok ezer kilométert, de sosem 7 litert eszik az autó, hanem többet
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #73921 üzenetére
Szerintem rosszul olvastad. Te azt írtad, hogy akkor éri meg az EV, ha van napelem. Én meg azt, hogy akkor is megérheti, ha nincs. Másképp fogalmazva, átlagos használatban irreleváns, hogy van-e.
Mire gondolok? Átlagosan mész 15 ezer km-t egy évben, átlagfogyasztás 22 kwh/100 km. Nincs napelem, otthoni töltés 70 ft/kwh. Akkor mindez kerül 231 ezer ft-ba az egész év alatt. Messze nem ez dönti el egy autó megérését (vs. vételár, amortizáció, egyéb költségek pl. biztosítás; ráadásul a napelemnek van egy nagy bekerülési költsége, stb).
-
chess001
aktív tag
válasz Mauzes #73926 üzenetére
Persze, nem mindegy honnan indulunk ki. Milyen kategória, használt-új, stb... Plusz amikor kifut a szaldó a kocsi, mint házaksi is bejöhet még a képbe...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
FIREBLADE78
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73926 üzenetére
Viszont az mind itthoni mind külföldi oldalakon leírják, ha nem tudod otthon vagy a munkahelyen tölteni akkor azért gondban leszel.
FIREBLADE76 esetén ez a 3x Budapestre menés hetente valójában igazi EV kategória lenne, csak ugye sajnos nem tudja otthon tölteni. Mert 1400 vs 4400 (7x630) nagyon komoly árelőny lenne, ami utanként minimum egy tízest hozna. Direkt 300 kilométerrel számoltam, mert van 100-150 amikor töltőn kell ülni és akkor rosszabb a matek, azzal nem is számolok, bár ott is van előny. Ez ugye magában 120e pénz, cégautó hiánya még 42e és máris közel van egy lízing díj fele egy i4-re is.
Anno rengetegen vettek i3-at akik mondjuk Velencéről ingáztak Budapestre, mert gyakorlatilag az áram árán keresztül visszajött a lízing díja (és akkor még 37 forint volt az áram ára). -
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #73929 üzenetére
* cégautó adó hiánya még 42e és máris közel van egy lízing díj fele egy i4-re is
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73929 üzenetére
Havonta járok 1-2x. Most kivétel volt. Sok az ingyenes töltésem,de kezd ritkulni. Sajnos sokan felfedezték illetve 4kw-al sokáig tart.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
Elgondolgodtató eset. Felrobbant a tesla
Cybertruck-nál meg beragadt a gázpedál.tasiadam: Nekem rendesen megy a link!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz Shadowbull #73936 üzenetére
Ott a tűzoltó nem véltelenül azt mondja, hogy az aksi felrobbant?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
kardkovacsi
senior tag
[link] G26 LCI
Ez az új aero kerék tetszik. Mintha a rács is kisebb lenne, viszont az új lámpa elég gáz a régihez képest. Csináltak egy lámpa designt anno ami két projektorra lett kitalálva erre most beleraktak egyet és másik fele meg csak úgy ott lóg. -
nagyúr
válasz kardkovacsi #73939 üzenetére
Ha megnézed, ez az a lámpadizájn, ami a facelift 3-assal jött be, sajnos ezt találták ki, és vinni kell végig a többi modellen is. Annyira szerintem nem szörnyű.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #73937 üzenetére
Annyiban igazad van, hogy a NMC akkumulátorokban a gyakorlatilag olyan anyagok vannak egymás mellett, amik ha összeérnek akkor heves lánggal tudnak égni. Ezeket a szeparátor fólia választja el, de ha megsérül az akkumulátor akkor elég csúnyán tudnak égni, de azért robbanásról ne beszéljünk. Mondjuk ha így odavered a tankot is akkor az is azonnal felgyújtja az autót, láttuk ahogy Paul Walker a Porschéjában benn égett és halt meg.
-
Mauzes
őstag
Részben költői kérdés, de azt valaki meg tudja mondani, hogy miért olyan magas az elektromos fogyasztása a 330e-nek? Városi használatban 20 kwh alá szökőévente tudom csak levinni. Már örülök, ha 20-25 közé beesik, de általában 25-30 között van, hideg időben meg 30+.
Míg amit másoktól hallok EV-k esetén, hogy a városi terepen fogyaszt kifejezetten jól és a 15-20 közötti átlagos fogyasztás teljesen sima. És nem azért van, mert nekem nehéz a lábam, óvatosan vezetve sem tudom levinni. Illetve azt sem hiszem, hogy a hallott EV átlagok mindegyike tojással a láb alatt vezetés és kikapcsolt klímával szenvedés.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73943 üzenetére
Nyilván a lábad az egyik nekem az elmúlt 1300 kilométer 17,4 és 0,4l benzin. 6 literes fogyasztással is a benzin rész olyan 6-7%-ért felelhet azaz valahol 18-19 között lehet. Mondjuk nekem már megvan elég régóta az autó és alapvetően megtanultam mechanikus fék nélkül közlekedni vele azaz nem utolsó pillanatban fékezel hanem szépen folyamatosan ha látod, hogy lassulni fog a sor stb.
A másik amiért nincs villanyautós fogyasztás mert a villanyautóknak egyrészt jóval nagyobb az aksija és a motorja ezért jóval nagyobb a regeneratív fékezésük és nem kell így baszakodni vele mint mondjuk amit én csinálok. i4-en maxra kitekerve olyan erős volt a "motorfék", hogy lejjebb kellett vennem, mert felengedve a gázpedál olyan volt mintha egy jó nagyot fékeznék. Illetve a villanyautók gumijai is villanyautósra vannak hangolva. Keskenyebbek, kisebb a gördülési ellenállásuk. Valszeg a tiéden valami performance gumi van ami alapvetően rossz fogyasztást produkál de tapad
Ez a gumi/kerékméret kérdés amúgy elég durva fogyasztás szempontjából (valahogy sosem gondoltam volna, hogy ez ennyire változtatni tudja a fogyasztást). Mondjuk megnézed a i4 konfigurátorát és a legjobb 17-es kerékkel 590 a WLTP hatótáv, a 19-es kétszéles performance gumikkal meg 526.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73945 üzenetére
Ezek hasznosak, köszi! Valóban a 19-es kerék is dobhat rajta.
Majd megnézem én is a teljes/hosszabb távú fogyasztást, de az kicsit csalóka, mert egyben mutatja az elektromos és benzines fogyasztást. Külön-külön át lehet számolni, ha kettébontod az elektromos km-t és a benzinest. Én amúgy azt szoktam nézni, amikor töltéstől töltésig használom és 100% elektromos üzem (kb minden nap így megy).
Az a bajom, hogy ha olyan módon vezetnék, amit nagyon szeretek (nem agresszívan dinamikus, de azért dinamikus), akkor simán felmegy 35-40-re is az átlagfogyasztás. Pedig egy ilyen, súlya ellenére is agilis autót élvezet lenne agilisen hajtani.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73946 üzenetére
Ez pont ugyanolyan mint a benzinesben. Elmegy valaki 8 literrel is a városban, másnál meg 15. Meg az is kérdés mit nézel, amiket fogyasztási adatokat mondanak emberek az amit az autó kivesz az akkumulátorból, nem az amit betöltesz oda mert a töltésnek is van kb. 10% vesztesége.
Nekem ez most pont egy olyan időszak volt amikor szinte csak a közelben furikáztunk így alig ment a benzin motor. De tényleg rengeteg dolog függvénye ez.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #73945 üzenetére
A PHEV elektromos hajtás fizikailag nem tud olyan hatékony lenni mint egy EV, mert a villanymotor az automataváltó elején csücsül, és működés közben kénytelen meghajtani a váltót, az pedig veszteség.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
Az nem lehet,hogy viszonylag gyenge elektromos motor mozgatja a több tonnát? Mint a 25d X5 mindig 9-10l evett és elvileg a 30d kevesebber beéri
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #73949 üzenetére
Lehet, ezeknek a motorok kb. 100LE-sek és 200-250nm körül van a max nyomatékuk.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!