-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
András12345
aktív tag
Sziasztok!
Akinek M54 motoros autója van (esetleg m52bxxtü)
Milyen olajat használtok?Vettem nemrégiben egy E60-at, M54B22 motorral, lecseréltem az olajat, 5W30 M Castrol edge titanium, LL04-et tud.
Melegen felvillog az olajnyomás lámpa, mértünk olajnyomást, 75 fokos olajjal 1 bar alapjáraton, 95 fokon viszont már csak 0.6bar, ebből kiindulva 110 fokos olajjal lof*sz se lenne, csak álló helyzetben nem akart már tovább melegedni forgatva sem.
Emellett 1100-as fordulaton 1.2bar, 2000-en 2.2bar, 3000-en 3.8bar.Több helyről kaptam azt a tanácsot hogy tegyek bele 10w60-at vagy 5w50-et, nem lesz baja tőle, viszont magasabb a nyomás a sűrűbb olaj miatt.
Érdemes ezzel próbálkozni, vagy szedjük szét, csapagyazzuk meg, meg cseréljünk olajpumpát? (Feltéve ha nincs eldugulva a felszívó kosár, meg jók a tömítések)(Volt előtte m52b25 motoros e36-om, abba teljesen jó volt ez az 5w30...)
@Ezredes esetleg vélemény?
-
KAMELOT
titán
válasz András12345 #73251 üzenetére
Mennyi km van benne?
Ezredes möstört keresd fel!dellfanboy: Ez a gyerek úgy lökött ahogy van. Elmentek meg kevés volt a pénz. Kíváncsi lennék miből akar ez fejleszteni?!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz András12345 #73251 üzenetére
Hello.
Ne tegyél bele vastagabb olajat, meg kell keresni a hiba okát. Nekem e46-om van ilyen motorral, 5w30 és 40-es olajakat használunk benne és soha nem villan a hibalámpa. -
CharlieDrop
veterán
válasz András12345 #73251 üzenetére
M54B22 híresen olajproblémás…
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #73255 üzenetére
Eszi az olajat, már amelyik. Az enyémen felújították a hengerfejet, azóta semmi gondom nincs vele.
-
nincsnév007
őstag
válasz FIREBLADE78 #73257 üzenetére
Ma megelőzött egy Tesla, na mondom sutty -100 km
-
chess001
aktív tag
válasz nincsnév007 #73258 üzenetére
Ezzel mit akarsz mondani?
A gyösz 3-as 261-nél már kifekszik, a S bírja csak 300 felett gyárilag. A plusz rondaság meg az, hogy vagy 4,6 Ft- jövedelemadó-ért van betermeled az 1 KWh áramot, vagy a kocsiba töltöd...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz nincsnév007 #73258 üzenetére
Számít? Fel kell tölteni és nyomni
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nincsnév007
őstag
nem ment át
-
chess001
aktív tag
válasz nincsnév007 #73261 üzenetére
De igen, a nyomorult villanyos állhatott volna meg plusz egyszer tölteni, amíg leér a tengerpartra, mert neked többet bír a kocsid egy töltéssel és az sokkal menőbb...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz nincsnév007 #73263 üzenetére
Ja, de a trabi 601 volt talán utoljára, ahol rendeltetésszerű volt a benzin-olaj töltés.
Nekem semmi bajom nincs a villannyal azon kívül, hogy nehéz, de szinte minden új kocsi nagyon meghízott. Nyilván mindennek megvan az előnye, meg a hátránya is...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz nincsnév007 #73265 üzenetére
Izgalmas lesz az biztos, mert az ICE-nel azért sokkal kevésbé parásabb előzni, mint egy EV. De az a legdurvább, hogy iszonyat teljesítményt adnak már az eddigi árak töredékéért.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #73266 üzenetére
Persze mert ott csak belerak egy kicsit nagyobb motort, meg egyel vastagabb kábelt és kész is. Csak ne kelljen hosszabb távra menni De meg fog ez is oldódni idővel, ahogy jönnek a nagyobb aksik. Már elég csak a Porschéra nézni, ott látszik mi lesz 4-5 év múlva egy BMW kategóriában.
Szerintem ilyen 100-120-as aksik lesznek 800V-on és 300-as töltéssel. Ez azt jelenti, hogy 6 perc alatt kapsz 30 kWh-t ami azért még brutál tempóval is 120 kilométer körül van.Én inkább nagyobb problémának látom, hogy nem tudjuk mi lesz ezekkel az autókkal 15 éves korukra, mert itt nem fog működni, hogy meggyűrűzöm és kész
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #73267 üzenetére
"csak belerak egy kicsit nagyobb motort, meg egyel vastagabb kábelt és kész is."
Igazából nincs kész. A Tesla is csak pár másodpercig tudja tartani a papíron megadott teljesítményét.
"4-5 év múlva"
Nem tart ez már olyan sokáig...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #73267 üzenetére
Ha lfp, akkor mehetnek a házba aksinak, a többi része meg újraolvasztásra.
100-120-as aksi tök felesleges, 3 tonnás monstrumok 2-3 mp alatt 100-on az lesz az igazán veszélyes, 8 osztály elég hozzá-már ha van...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #73270 üzenetére
Azért mert kényelmesebb elhízni, magasra ülni, menőbb a 600 le, mint a 200, azért kell a 120-as aksi. Remélem nem a minden porcikájában undorító M SUV lesz a mérce a jövőben
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #73271 üzenetére
A SUV-sag egy dolog, kereslet + talan az egyszerubb akkuelhelyezes miatt van igy.
Az szinte teljesen mindegy, hogy 200 vagy 600 loeros a villanymotor, adott munka elvegzesehez nem fog szamottevoen tobbet enni az erosebb, ez nem belsoegesu motor. A 100-120-as akksi pedig ahhoz kell, hogy 130-as temponal, hidegben/esoben ne csokkenjen 300 km-re a hasznalhato hatotav. Hatekonysagban komolyabb megszoritasok/koltsegek nelkul nem varnek nagysagrendi elorelepest, plane nem egy Model 3/Ioniq 6-hoz kepest.
-
negro
őstag
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #73272 üzenetére
Én szépen elmérgelődöm magamban, hogy minden kocsira új kell felnéznem, meg nem látok át rajtuk. Cserébe meg én élvezem, amikor vezetek, nem csak közlekedek. Igazából nálam az a dilemma, hogy futározni elég lenne egy mini ev-volvo, de itt az új, az meg annyi, mint egy használt m3p.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #73271 üzenetére
Ehhez nem kell M SUV. Ahhoz hogy az én, tök átlagos autóm használhatóságát hozza egy EV ( azaz 450km hatótáv valós 130cal autópályán) kábé 200KWh-s pakk kellene. A 100KWh még egy limuzinban sem igazán üti meg a használhatóság alsó határát sem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Chrys_
addikt
válasz Shadowbull #73278 üzenetére
Gondolom ez meg akkora önsúlyt jelentene (és extra helyigényt) akku + egyéb részek terén, hogy egyáltalán beépíthető legyen, hogy már csak ezért sem érné meg így gyártani sedan-t.
-
Shadowbull
addikt
válasz Chrys_ #73279 üzenetére
Mai technológiával nem is menne, drámaian kellene növekedni az energiasűrúségnek hozzá. Van persze fejlődés, de nem ekkora.
A szilárdtest akku talán ebben is hoz valami komoly változást, de mire az nagy tömegben szériában van, saccra legalább 10 év de inkább több.
Nyilván a gyors töltés kompenzálja a kapacitást valamennyire. Az új Taycan például nagyon brutál módon képes tölteni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #73280 üzenetére
"Az új Taycan például nagyon brutál módon képes tölteni."
Viszont ahhoz kell töltő isNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz CharlieDrop #73281 üzenetére
Az meg itt soha nem lesz
Ma 130-150 között jöttem haza. 4 személy. Pillanatnyi fogy 24 körül volt. 10-12 fok. Teljesen jó.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73282 üzenetére
Ez így 300+ kilométer, teljesen jó. Az ország azért nem nagy, szóval ezzel el lehet lenni. Ha meg mondjuk Horvátországba mész akkor úgyse tolod neki eszetlenül mert egyfolytában mérnek a pályákon.
Amúgy vannak itt ilyen töltők, csak kevés, egyrészt ott van a 6 Ionity, meg most jön az országba a Shell Recharge. Ők sok helyre nagy teljesítményű töltőt telepítenek. Itt van pár kilométerre tőlünk egy, 180 kW-os de elvileg ilyen kerül a Lurdy mellett lévő Shell kúthoz is.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73283 üzenetére
Ionity nekem elérhetetlen. Talán,ha mék horvátba.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73284 üzenetére
Ott a Tea, Kecskeméten az pont jó neked.
Mellesleg ha a város nyugati felén jössz ki mert mondjuk beugrasz a premier outletbe akkor máris útba esik. -
ArthurShelby
addikt
Én úgy tudom, hogy az e39 30i és a 28i között az a nagy különbség, hogy az előbbi magasabb fordulaton jobban húz (ott van benne több nyomaték). Elvileg az m54 motor pörgősebb, vékonyabbak a gyűrűk, és emiatt szokták a 28i vastagabb (tartósabb) gyűrűit áttenni.
Kérdezőnek: én úgy tudom, hogy e39 30i-nél (m54) 5w40, esetleg 5w50 javasolt (ez csak a nagy hőterhelés miatt)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Mauzes
őstag
Első tapasztalatok a G21 330e-ről.
Pozitívum: rengeteg minden, alapvetően nagyon bejön. Minőségi élmény, jó a vezetés, örülök, amikor be kell ülnöm valahová menni. Csomó olyan kis apró okosságot tud, amit eddig a középkategóriás autóim nem tudtak, illetve ami benne van, az minőségien és praktikusan működik.
Negatívum: most ezt fejtem ki jobban, mert konkrétabb és (egyelőre) kevés van.
- A helykínálat so-so, családi autónak én kevésbé tudom elképzelni. A csomagtartóba betettem egy babakocsit magában és szinte fullon volt :-). A vezető mögötti gyerekülésben elfér ugyan gyerek, de éppen hogy.
- A műszerfal kicsit béna, alig van állítási lehetőség. Az enyémben nem a full LED Live Cockpit Professional van, amit sajnálok, mert jobban tetszik és infóban is gazdagabbnak tűnik. Hanem csak a Live Cockpit Plus, és főleg a két kör alakú része, a sebesség és fordulatszámmérő totál sok helyet foglal minimális infóval, és semmit nem lehet állítani rajta. Oké, ez egyáltalán nem tragikus probléma, de az autó többi tudásához képest ez meglepően gyenge.
- Az elektromos hatótáv egyelőre kicsit gyengébb, mint vártam. Azt hittem, a 30 km azért kihozható belőle minden körülmény között, kb. ennyi kellene nekem, hogy egy normál gyerekszállítós-munkábamenős kört biztosan meg tudjak benzin nélkül. Ezt persze árnyalja, hogy az ICE mód tök nagy biztonsági előnyt ad, valójában semmilyen hatótáv para nincs és egyáltalán nem muszáj a hatótávot annyira figyelni, mintha lemerülés esetén megállna az autó.
Példa a legutóbbi menetemre lent. Ezt a fogyasztást persze árnyalja néhány dolog. Egyrészt ebben a körben kis távok voltak városban, kb. 4 utazásból jött össze a 22,5 km, átlagsebesség 24 km/h. Így minden indítás után a fűtés többet elvesz. Másrészt hidegebb volt, használtam ülésfűtést is néha. Harmadrészt nem spóroltam semmin, A/C 20 fokon, zenehallgatás, stb. Menetdinamika pedig közepes, se nem voltam dinamikus, se nem tojáshéj, de közelebb az előbbihez, mint az utóbbihoz. Csak ennek fényében nem igazán tudom elképzelni, hogyan érte el az előző tulaj a gyártástól számított hosszútávú fogyasztást, ami 14,5 kwh/100km-re :-). -
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #73286 üzenetére
Mindegyikre a 5W-30 a gyári. M54B30, M52B28 és M52TU28 is van. Az M54 dugattyút esztergálni kell az M52 gyűrűhöz, nem olyan sima, hogy átrakod. A B30-as alul nyomatékosabb, B28 pörgősebb karakter, bár teljesen gyári körülmények között egyiket sem ismerem.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
nagyúr
válasz chess001 #73288 üzenetére
A műszerfal miatt ne bánkódj! Az enyémben a fullosabb volt, de az is ugyanolyan "buta" mint a tiéd. Számomra az autó leggyengébb pontja volt, az Audi és a Merci sokkal jobb ebből a szempontból. Legalábbis akkor még jobbak voltak, a faceliftes hármashoz/négyeshez még nem volt szerencsém.
[ Szerkesztve ]
-
b.daviid
csendes tag
Sziasztok!
N57 motor, 70ezer km-el ezelőtt az előző tulajdonos lecseréltette a láncot, a csapágyak viszont nem lettek cserélve.
Valakinek van tapasztalata arról, kb mennyibe kerülhet önmagában a csapágyak cseréje ?
Köszi! -
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73287 üzenetére
Úgy ne is várj hatótávot ha elfűtöd az "egészet". Egy 3,6 kW-osnál nagyobb fűtőszál van az autóban, azaz megy 15 percet maxon és 1 kWh ugrott (valaki kimérte, hogy az állóhelyzeti fűtés esetén 16A-en megy a wallbox töltő és mégis vett ki az aksiból is energiát). Ezt eljátszod négyszer akkor kb. a 30-40%-át elfűtötted az aksiban lévő energiának, de ahogy nézem nálad ez inkább 50-60%.
Ezekben nincs hőszipka mint mondjuk egy i4-ben, így a fűtés sok energiát használ. Én ennyit elmentem a régi 330e-vel ilyen időben csak azzal, hogy fűtött (15 fokos) garázsból indultam és még előtte rányomtam az előfűtésre is, meg nyilván nem álltam meg sokszor.Amivel még lehet spórolni, hogy leszoksz a hirtelen nagy fékezésekről (sokan szeretnek "dinamikusan" fékezni is, azaz az utolsó pillanatban vágnak egy nagyobb fékezést), hanem amikor látod, hogy piros lesz a lámpa gázról le a láb, még esetleg enyhén fékezel is de nem annyira, hogy a mechanikus fék fogjon be. Van szerintem egy kijelző ami mutatja is mekkora regen mértéke. Mellesleg ezzel a féket is kíméled.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73287 üzenetére
Szerintem a 14,5 kWh az a kombinált, azaz hozzá kell adni még azt a 2-3L közötti értéket per 100 km és a kettő együtt adja meg a valós fogyasztást. Nekem is valami hasonló volt az aksi cseréig, mert akkor resetelődtek a számlálók. 14,5 kwh és 2,3L ilyen 60e kilométerre összesen.
-
oliwire
őstag
válasz kardkovacsi #73292 üzenetére
Ezeket én is tapasztaltam, amikor a céges G20 330e-t használtam. Óvatos fékezéssel regenerált inkább. Mindig beállítottam azt a kijelzőt, amivel ezt lehetett nyomon követni. Amikor full feltöltött állapotban volt, és reggelre előfűtést állítottam, van, hogy lekapta a negyed akksit.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz oliwire #73294 üzenetére
Rajta kell hagyni a töltőn és akkor az előfűtés onnan veszi áramot, pontosabban egy részét aztán ahogy melegszik utána visszatölti az aksiban is a maradékot. De a legjobb beállítani, hogy reggel 7-kor indulsz akkor akkorra legyen meleg az autó ő meg elintézi, hogy meleg legyen meg az aksi is fel legyen töltve
-
oliwire
őstag
válasz kardkovacsi #73295 üzenetére
Igen, de sajnos a szállás, ahonnan reggel indultam, nem rendelkezett töltési lehetőséggel, szabad ég alatt volt éjszaka az autó
De ezen a héten egy M760e van nálam, ha valakinek kérdése van ezzel kapcsolatban, vagy vacilál, hogy ilyet vesz, állok rendelkezésre tapasztalat megosztással[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Hát ezek eléggé a végét járták. Majdnem fagyos lett a hanulat.
Lassan visszajön a nagyszervízből az ótó.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #73286 üzenetére
Elvileg a gyarilag ajanlottak kozt van a 0W-30 az 5W-30 es az 5W-40. Illetve ACEA A3/B3 spec. illetve LL98 es LL01 amik bele valok. Hozzateszem anno, jo 10-en eve, mikor meg nem birtam a labammal, jartam egy csereperiodust 10W-60-al is de felesleges penz kidobas. S54, S62-be valo olajak ezek plane ha egyvegben nyelen megy az ember.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
András12345
aktív tag
válasz Speeedfire #73297 üzenetére
Uhh... Szép égett színűek a hajtókarcsapágyak, biztos nem fáztak.
Milyen motor ez?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Viccrovat
- Milyen program, ami...?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen