-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
hdman (#19317) aham.
BMW001 (#19319) az lehet, nem figyeltem hogy csak a jobbkormanyosokrol van szo.
emvy (#19322) Nekem volt E90 meg E91 is, 320d meg 318i. A 320d szerintem minden jozan igenynek megfelel, attol felfele mar az elvezeti faktor fokozodik, ami persze szinten indokolhato Vezettem 330i-t is*, az is jo, de pl. a 320d utan ugy tunik mintha nem lenne benne eleg nyomatek. En annyira a sorhatos hangert sem vagyok oda, ugyhogy engem kulonosebben nem nyugozott le. Hathengeres dizelek kimaradtak az eletembol, de pl. a 325d egy jo valasztas lehet, 330d es folotte nekem mar kicsit tulzasnak tunik. A 335i detto, engem nem nyugozott le kulonosebben, szerintem kifejezetten szar hangja van. Nyilvan megy mint az okor.
Megbizhatosagot tekintve nem tudok nyilatkozni, de jozan esszel nezve valamelyik szivo benzines keves kilometerrel jo valasztas lehet. Sok kilometerrel meg mindegyik lutri.
Nagysagra meg szerintem tok megfelel. Mi mindig elfertunk benne, meg ugy is hogy a gyerek akkor meg gyerekulesben volt. Magam mogott is elfertem, 193 centi vagyok. A 5er annyival nem nagyobb SZVSZ. Az 1er meg sokkal kisebb.
* gyakran hasznalok M3-akat, es megvolt az M3 GTS is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem az enyem, ceges, csak nalam van a hosszu hetvegere....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
M GmbH-nal vagyok motorfejleszto. A 12es-atlag München-Gyor kozott alakult ki tegnapelott, nagy forgalommal, Nemetorszagban max 200-220, Ausztriaban 150, Magyarorszagon 160, atlagos vezetesi stilusban (ami egyebkent atlagautohoz kepest mar sportos dinamikat jelent), nem sporolva, forgalomhoz igazodva. Ha az ember nagyon tolja neki, akkor sem megy hosszu tavon 14 liter fole. Varosban is 14-15 liter a max. kabe, nade ez nem varosi auto.
22-ot szerintem kozuton max. rovid szakaszokon lehet vele megetetni, de akkor is amokfutassal, vagy versenypalyan
Nagyon sporolosan, odafigyelve 11 liter ala lehet vinni, orszaguton akar 10 liter ala is.
(egyebkent inkabb 40 millas, ennek a peldanynak a listaara kabe 145.000 Euro lenne)
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #19714 üzenetére
ez butasag, mar bocs.
(#19729) BMW001
nem a CO kibocsatasa annyi, hanem a CO2 kibocsatasa, ami minden csak nem karos. Viszont a dizelkorom az sulyosan egeszsegkarosito hatasu. Ha DPF akkor jobb a helyzet, de ugy sem tokeletes, mert ott is van reszecskeemisszio. Ha meg csippelteted, akkor eloszor pont az emisszio megy el, szoval ha kornyezetet akarsz kokemenyen szennyezni, akkor a legjobb egy csippelt dizel.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #19771 üzenetére
ennyi hulyeseget, edes istenem....
"De valszeg ezek mind hülye emberek, legalábbis szerinted.."
Meglepo modon a BMWs csavo ert a legjobban a temahoz, bar ott is lehet vitatni egy-ket dolgot.
Az autoszerelonek meg maradnia kene a kaptafanal, es nem elkezdenie szakerteni. ha mar sikhulye hozza.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #19774 üzenetére
szerinted miert van a benzines turboknak kulon elektromos kiegeszito vizpumpaja (mar amelyikben nem eleve elektromos vizpumpa van)?
Elarulom: azert hogy leallitas utan keringesse a vizet a turbo csapagya korul es ezzel akadalyozza meg a tulhevulest. Igy aztan a jaratas tok felesleges es kornyezetszennyezo.
Dizelekben ez a kerdes nehany komolyabb teljesitmenyu motoron kivul fel sem merul, mert a turbok messze nem lesznek olyan melegek mint a benzineseknel.
Hogy meg kene varni amig a turbo leporog az meg egy oltari nagy marhasag. A turbo a maximalis fordulatszamarol nehany masodperc alatt leporog. Nehany autonal meg hallani is lehet.
"ez esetben biztosan autómotorokat tervezel"
Igy van, lassan 14 eve.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
motofejlesztesen dolgozik egy cegnel nehany szaz, attetelesen beszallitokkal egyutt tobb ezer mernok. Egy motort a nullarol 3-4 evig terveznek es tesztelnek, tobb ezer tesztkilometer, fekpadi jaratas, egyeb nyuzoteszt zajlik, amig egy uj motor az utcara kerul.
Es akkor Kelemen Gyorgy autoszerelo aszondja hogy hat a start-stop tonkreteszi az oninditot, meg kinyirja a turbot.
Es erre a tobb ezer fejlesztomernok a homlokara csap es aszondja hogy baszki erre nem is gondoltunk!
ez az utolagos szerkesztesi leheotseg egy nagy faszsag, na mindegy.
Szoval
"A bolygó fő problémája, hogy a CO2-es kibocsájtást mérsékelni kell, mert ez okozza a globális felmelegedés felgyorsulását. Az összes egyezmény, mit az ipari nagyhatalmak aláírtak ezzel kapcsoltban, mind e gáz kibocsájtásának a drasztikus csökkentése mellett szólnak. Jelenleg ez a legnagyobb probléma..."
van akik szerint ez okozza, van akik szerint mas okozza, van akik szerint egyaltalan nem okoz semmit. Ha a CO2 kibocsatas neked oriasi problema, akkor szerintem hagyd abba a lelegzest.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz dragonfx #19777 üzenetére
most meg lejart az idolimit....
" vannak torzitások.4-5 percig járasd a motort állóba minuszba?hmm..nem hinném hasznos sosem melegszik fel."
Ha az ember a havat kaparja, akkor be lehet inditani a motort, de ha nem szukseges, akkor nem kell, inditas utan egybol el kell indulni, ugy melegszik a motor a legjobban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #19779 üzenetére
"Az autógyártóknak nem érdeke ezt tudatni, nekik ez nem lenne üzlet."
Persze, mert az micsoda uzlet amikor egy feleves auto tonkremegy es garanciaban a gyar koltsegere kell javittatni.
"A CO2 -ről pedig felesleges vitázni, a szén-dioxid az, ami az üvegházhatást kiváltja, így a felmelegedést okozza. "
Vagy nem. Erdekes modon az elmult tobb szazezer ev soran rengetegszer volt lehulesi-felmelegedesi ciklus, aztan nem volt emberi CO2 emisszio. van egy baromi eros tudomanyos lobbi, aki a CO2-hisztibol el, es vadabbnal vadabb elorejelzesekkel sokkolnak, holott ez az egesz lehules-felmelegedes-ciklus teljesen termeszetes es normalis. Jelenleg egy hideg idoszakbol jovunk kifele. Kis jegkorszak mond valamit?
Ajanlom tajekozodj egy kicsit a temaban, es ismerd meg a szkeptikusok velemenyet is, akkor nem lesz szamodra sem olyan egyertelmu.
Az egesz CO2-hiszti rendkivul karos, mert az egyeb szennyezok a hatterbe szorulnak, lassan egy atlagember (mint te) is azt hiszi, hogy a CO2 baromi veszelyes holott egy teljesen termeszetes gaz, te is azt lelegzel ki.. Es a valodi veszelyekkel, mint a CO, HC, NOx, korom meg nem foglalkozunk, aztan az meg rakot okoz. Nezi hogy a dizelautoja milyen kis CO2 emisszioval rendelkezik, aztan az nem zavarja, hogy a babakocsis gyerekek orra ala tolja a kormot. Raadasul meg jol meg is csippeli, hogy lehetoleg fossa a szennyezoanyagokat mindenhova.
"Ez meg az autógyártóknak fáj, mert őket is nagyban érinti a folyamatos szigorítás"
Szinte CSAK az autogyarakat erinti. Ugyanis az autogyartas es jol beazonosithato, konnyu celpont. Lehet ra ujjal mutogatni, hogy háhá, itt van a bunos.
Holott a vilagon az emberi CO2 emiszio mindossze 10-12%aert felelos a szemelygepjarmuforgalom.
De hogy egy kicsit a szamokat is lassuk: a termeszetes CO2 emisszio (vulkanok, tuzek, biomassza kibocsatas, stb) evi 770-800 gigatonna korul van. A teljes emberi CO2 emisszio kabe 30 gigatonna. Ennek a 10%-a azaz 3 gigatonna a szemelyauto-kozlekedes. Kabe nulla ertelme van az autogyartast fingatni, de annal tobb politikai haszna.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
ahhoz hogy vorosizzasba menjen a turbo, eleg komolyan kell tolni neki, kozuton nem igazan van ra lehetoseg, plane ha nagyobb teljesitmenyu autorol van szo. Azert vmax-ot meg Nemetorszagban sem tudsz tartosan menni.
De ettol fuggetlenul nem veletlenul van hutes a csapagyazas korul, es nem veletlenul van elektromos kiegeszito szivattyu a turbo hutokoreben.
De pl. az x35i-kben nincs, (N54, N55) mert azokban eleve elektromos a vizpumpa, es leallas utan is tudja keringetni a vizet.
A tobbire meg nem reagalnek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
nem hiszem hogy a kisebben ne lenne. Ahany turbot lattam mostanaban, mindegyiken volt. Lehet hogy 10-15 evvel ezelott nem volt altalanos, de ahogy irtam, Audi fele 1,8Tn peldaul mar volt az elejetol fogva, es az a 90es evek kozepe.
(#19808) BMW001
Azt ugye tudod hogy Grönland 1000 evvel ezelott egy viragzo, zold sziget volt? Hoyg mi hogyan mukodik a klimaban pontosan, arrol fogalmunk sincs. Elmeletek vannak, az antropogen globalis felmelegedes elmelete meg manapsag igen jol fizet. Meresi adataink alig tobb mint 100 eve vannak, hogy mi volt 100 ezer eve, azt csak tippelgetjuk. Egy biztos: korabban voltak ettol joval melegebb es joval hidegebb idoszakok is.
Van aki szerint a CO2 koncentracio novekedese nem oka hanem kovetkezmenye aglobalis felmelegedesnek. Erdekessegkeppen megnezheted a The Great Global Warming Swindle cimu filmet, vagy esetleg Dr. Miskolczi Ferenc munkassagat.http://www.youtube.com/watch?v=Sg6kw78lDvw
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
mondjuk az en sajat ertekrendem szerint ha az ember nem keres 4000 eurot nettoban, akkor a 35d is tulzas, meg hasznaltan is.
En tobbet keresek 4e-tol, csaladi jovedelem meg plane felette van, aztan egy 9 eves Mondeoval jarok, pedig lenne 21% kedvezmenyem barmire a cegtol...
Nade mindenki maskepp szervezi az eletet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz whitezo88 #19865 üzenetére
egy evig jartam BMWvel, E90/E91, ceges berauto volt. Aztan megvaltoztak a prioritasok, jott a Mondeo. A jovoben biztos lesz meg BMWm, hogy mikor azt nem tudom, engem valahogy jobban zavarnak az adossagok mint az hogy egy Mondeoval kell jarnom
Meg aztan oszinten: ha az ember neha M5/M6 kategoriaju autoval jarhat, akkor annyira nem motivalt, hogy mondjuk egy 320dt vagy 520d-t birtokoljon. Abbol pont ugyanolyan szar ezekbe visszaulni, mint egy Mondeoba.(#19866) dragonfx
A kocsi nem befektetes, mert az csak viszi a penzt, nem hozza...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20016 üzenetére
A versenysportokban ha dominalnak a dizelek, azt azert teszik, mert a szabalyok kedveznek nekik. Eleve nem lenne szabad egy versenypalyara benzinest meg dizelt egymas ellen engedni, mert akarhogy is szabalyozod a dolgot, nem tudsz egyenlo felteteleket teremteni.
A sportossag nem motorero kerdese, es nem is a menetteljesitmenye. Attol meg hogy valami bazi eros meg nem lesz sportos.
Hogy mi a sportos az fugg a futomutol, sulytol, kormany kozvetlensegetol,. gazreakciotol, hangelmenytol, hasznalhato fordulatszamtartomanytol, es meg sok mas apro dologtol.
Szerintem egy jol kinezo, sportossagot sugallo autoban rendkivul hervaszto a dizelkerreges, meg a 4000/min-nel elverzo motor.
Nekem volt szerencsem eleg sok BMW-hez, dizelekhez is, M550d-ig bezarolag, meg az utobbira is azt mondtam, hogy jo, megy mint a vaddiszno, de nem az igazi, a fasorban sincs pl. egy M5-hoz kepest.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20029 üzenetére
Almat almaval hasonlitsunk ossze, ha turbodizelt kuldesz szivo benzines ellen, akkor nyilvan le fog maradni a szivo. De csinaljanak a dizelesek is egy versenymotort korlatozas nelkul, meg a benzinesek is egy versenymotort korlatozas nelkul, es akkor a dizelek a fasorban sem lesznek...
1983-ban a Brabham BMW F1es motorja 1,5 literes 4 hengeres volt, es edzesen a pletykak szerint 1500! loeros volt. Te rakhatsz a dizelre akarhany es akarmekkora csigat, ilyen literteljesitmenyt a budos eletben sem fogsz elerni. Utcai autoknal most dizelben az M550d a litertljesitmeny kiralya, 3 literbol hoznak ki 380 lovat. Benzinesben ezt lassan 2 literbol kihozzak utcara.... Versenypalyan meg meg nagyobb lenne a kulonbseg. Csak eppen ott a sok szabalyozas, szukitok, miegyebek, johogy eselyes a dizel...
" a 35i az egyik legmegbízhatatlanabb BMW erőforrás"
Nincs a 35ivel semmi kulonosebb gond, hogy egy komplex motor es felmillio kilometerrel, 3x visszatekerve vannak problemai, az nem meglepo. Egyebkent csak az N54-en van ket turbo, az N55-on csak egy van.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20032 üzenetére
"Utcára tudok olyan diesel autót mondani, ami 1db turboval bír, 2L-es, és 400 fölötti ló van benne. "
Melyik az? Ugye gyari szeriamotorrol beszelunk, nem pedig valami tuningolt izerol?
Az uj A 45 AMG ketliteres motorja 360 lovas.
Hogy kinek melyik karakterisztika jon be jobban, a benzines vagy a dizel, az nyilvan egyeni izles kerdese.
(#20035) Tálydi
ja, bar a 114i-hez nem sok kozom van, szerencsere
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
ez a gyari M6 kipufogo.
http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/official-bmw-m6-gran-coupe-images-leak-onto-the-web_2.jpg
egyebkent a hirdetesben is irja:
Ligne complète d'échappement inox MEISTERSCHAFT (USA) SuperLight GT avec valve électronique +
azaz komplett nemesacel kipufogorendszer Meisterschaft (USA)
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20171 üzenetére
a valto inkabb a pillanatnyi stilushoz adaptalodik, ezeket a gondokat az adaptacio nem oldja meg. Annal valoszinubb, hogy te fogsz raerezni a vezetesre, hogy mikor mennyire kell lenyomni a pedalt hogy az auto azt csinalja amit te akarsz. Egy ido utan mar erezni fogod hogy mennyire kell taposni ahhoz, hogy pl. ne valtson meg vissza de azert gyorsuljon, vagy mennyire kell lenyomni hogy csak egyet valtson visza, ne tobbet.
Megszokod majd a teljesitmeny meg a motorkarakterisztikat is, meglatod sokkal jobb lesz es nem kell hozza sok ido.
Es ettol a pillanattol kezdve a kezivaltasi lehetoseget el fogod felejteni, van ra egy fogadasom hogy nehany proba utan soha nem fogod mar hasznalni mert felesleges leszPazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20283 üzenetére
ja, csakhogy az elsot egy olyan fejlesztomernok irta, aki tobb mint 10 eve gyari fejlesztest vegez, a masodikat meg szerintem egy bolcsesz, annyi faszsagot hordott ossze.
"A motorok különbözőek lehetnek, az elektronikák viszont egységesek, ezért van az, hogy a teljes egészében autónkra szabott motorvezérlő elektronika több lóerőt, nagyobb nyomatékot, és egyenletesebb teljesítményleadást is jelent egyben. "
Ez igy ebben a formaban marhasag.
". Chiptuninggal átlagosan 20-30 százalékos teljesítmény és forgatónyomaték-növekedést lehet elérni (turbós motornál), anélkül hogy megrövidítenénk annak élettartamát"
Ez meg nagyobb marhasag.
"álunk a cégnél az összes MAN chippelve van"
Az osszes csippelt kamion megbukna az ervenyes EU tesztciklusban, ugyanis fogyasztascsokkentest csak az emisszio lerontasaval lehet elerni. Tehat nyomjak a pofankba a merget, es meg tapsoljunk is neki.
Gondolod olyan hulyek a gyarban hogy nehany parameter atallitasaval 10%-ot lehet sporolni anelkul, hogy barmi negativat is okoznank? Ne rohogtess mar, egy gyari fejlesztok a fel vesejuket odaadnak 10%-os fogyasztascsokkentesert.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20289 üzenetére
Igazabol minden tuner arra szamit, hogy a termekuket nem fogjak tartosan gyilkolni. Foleg a nagy teljesitmenyu motorokra pakolt plusz teljesitmenyekkel van gond: oriasi tevhit az hogy a gyartok barzi nagy tartalekokat hagynak a motorjaikban. Nem hagynak, sot minnel feljebb megyunk teljesitmenyszintben, annal inkabb kozelednek a motorok mechanikusan a megbizhatosag hatarahoz.
Ezt a tunerek minden tovabbi nelkul atlepik, mert nem erdekli oket a hosszutavu megbizhatosag, masreszt meg fogalmuk sincs hol vannak egyaltalan azok a hatarok.
Attol meg hogy az autok nagy resze chippelt, meg nem jelenti azt hogy az ugy rendben is van. Egyebkent is, az emberek 99,99%-a sohasem hasznalja ki az autoja maximalis teljesitmenyet, ugyhogy nem csoda ha nem hullanak halomra a chippelt autok, de akkor meg minek, ugye.
es akkor ott van hogy emisszios szempontbol ezek mar nem is teljesitik a torvenyi eloirasokat. En szemely szerint ezeket a chippeleseket betiltanam, kamionoknal meg plane. Azert az eleg furcsa dolog, hogy a gyartok szo szerint milliardokat invesztalnak a fejlesztesbe es a tesztelesbe, hogy a jarmuveik megfeleljenek az aktualis kornyezetvedelmi normaknak, aztan meg jon egy chiptuner, eltol 3 parametert, es az egesz fejlesztes gyakorlatilag mehet a kukaba, es a karosanyag meg omlik...
Meg aztan azt sem igazan ertem, miert is akarsz chipet valojaban, azon kivul hogy el tudd mondani: chippelt. a fogyasztas nem igazan szamithat nalad, ha ekkora BMWt vettel, mert az egyeb koltsegeid baromi magasak lettek, fel liter ide vagy oda nem szamit. A nyomatekot mar most sem birod levinni az utra, gyakorlatilag 120-ig minden fullgaznal kapcsol a kiporgesgatlo, es leszabalyozza a nyomatekodat. Sot neha folotte is, ha az utviszonyok olyanok. Tehat a nyomatek emelesebol gyakorlati hasznod megint nem lesz.
Nyakadba veszel viszont egy csomo kockazati tenyezot, amit a legjob gondossaggal sem tudsz igazabol megitelni.
(#20295) Zewa ez szepen hangzik, de nem igy van. Egyreszt attol meg hogy forro egovon vagy, meg nem lesz oxigenszegeny kornyezet.
A tengerszint feletti magassagtol fugg hogy mennyi oxigened van, es mekkora legnyomassal kell szamolnod. De itt Europaban azert eleg extrem homersekleti ingadozasok is elofordulnak, a -20-25 foktol akar 40 felett is lehet a homerseklet, es van nem egy 2000 meter feletti hago is. A tuner persze megcsinalhatja hogy csak a normal magasagot veszi figyelembe peldaul a turbo fordulatszamkorlatozasakor, csak akkor a hagon meg siman szetporog a cucc. Egyebkent meg ahogy fentebb irtam: annyira nincs nagy tartalek a motorokban.
Kibocsatasi normak nelkul inkabb a fogyasztas lenne alacsonyabb, esetenkent akar 15-20%-kal is. Igaz mind megdoglenenk a merges gazoktol.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Stukker1987 #20312 üzenetére
gazolaj egyebkent is keveredik a kenoolajhoz. Nincs ebben semmi kulonleges.
Ha felevente AGR-t kene tisztitani minden dizelben, akkor allandoan fullon lennenek a szervizek.
A dizel kormol. Rendkivul kornyezetszennyezo es egeszsegkarosito hatasu anyagokat bir kipufogni. Azert van rajta AGR meg DPF, hogy a leheto legkevesebb ilyen anyag tavozzon. Aki dizelt uzemeltet, az szamoljon azzal, hogy ezek a rendszerek meghibasodhatnak, esetenkent karbantartast igenyelnek.
Ezek kiiktatasa tulajdonkeppen a tobbiek tudatos mergezese.
Az nem megy hogy baszunk is meg szuzek is maraduk: a dizel nagyobb hatasfokat es az abbol adodo fogyasztasi elonyt valahol meg kell fizetni.
Akinek ez nem tetszik, vegyen benzines autot. Vagy bicikilit, azon nincs DPF.
A legnagyobb surmosagnak tartom ezen rendszerek kiiktatasat.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Stukker1987 #20317 üzenetére
valoban, de a 9 eves Mondeomon igyekszem mindent rendben tartani, ami az emisszioval kapcsolatos. Pedig lehet egyszerubb lenne kiiktatni az AGR-t, mint draga penzen kipucoltatni...
Ha valaki nem birja kifizetni a DPF-es, AGR-es auto fenntartasi koltsegeit, akkor vegyen olyat, amit fenn tud tartani.
Nyilvan mindenki szennyez, csak ezt a szennyezest azert probaljuk keretek kozott tartani, es legalabb a meglevo eszkozoket ne iktassuk mar ki csak azert mert nekunk ugy kenyelmesebb/olcsobb, vagy ami meg durvabb, mert nem eleg 630Nm, amit egyebkent sem tudunk kihasznalni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20336 üzenetére
ha van osszkerekhajtasod, akkor talan ki lehet hasznalni, de nem lepne meg ha a vezerloegyseg a hajtaslanc kimelese erdekeben leszabalyozna a nyomatekot az alsobb fokozatokban.
de nem igazan tudom elhinni, hogy te allandoan padlogazon maszkalnal, vagy annyira fontos lenne hogy legyen meg 20-30 Nm-ed, hogy ezert szet kene cseszni a DPF-et.
Azert remelem a nyomatek meg a loero kozotti osszefuggest ismered.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz ignorant #20340 üzenetére
"egy m3-at vezetve tracken, hanem futomu, valto, steering miatt teljesen mas vilag."
Raadasul az M3 fel van keszitve versenypalyara, a sima autok meg nincsennek.
" nem fogjak tulmeretezni az alkatreszeket egy utcai sportos auton, csak azert hogy mindenki oruljon aki spec-en kivul, moddolva hajtja. Minel tobb elromlik, nekik + profitot jelent."
Valoban nincsennek tulmeretezve. Az oriasi tevhit, hogy a kozuti autokban csak ugy 20-30%-os tartalekok lennenek altalanosan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Mahrenburg #20342 üzenetére
126,568 loero/liter
komolyabban: nem tudok neked ilyen erteket megnevezni. nem is lehet szvsz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Mahrenburg #20344 üzenetére
A kornyezetvedelmi csavart en elso korben kivennem a kerdesbol. Mechanikai oldalrol alapvetoen azt lehet mondani, hogy sok mindent meg lehet csinalni, csak
- nem mindig sikerul
- koltsegesEn azt mondanam, hogy olyan 120 Le/literig igazabol standard feladatnak szamit, amit illik mindenkinek normalisan megcsinalni. 120-150 kozott mar konstrukciotol fuggoen trukkosebb problemak is feluthetik a fejuket, 150 Le/liter felett viszont kifejezetten nehez megbizhatoan osszerakni a dolgot.
Az is igaz alapvetoen, hogy minnel nagyobb egy motor, annal nehezebb novelni a fajlagos teljesitmenyt, azaz egy ketliteres 4 hengeresnel konnyeb megoldani a 150Le/litert, mint mondjuk egy 4 literes V8-asnal.
Visszaugorva a kornyzetevedelemre, termeszetesen a nagyobb fajlagos teljesitmenyt nehezebb megoldani az aktualis emisszios keretek kozott.
(#20345) BMW001
"Nem tudom elképzelni, hogy akkora melléfogást csinálnának, hogy pont a váltó méretezésére fittyet hányva árulnák a sok-sok milliós csomagjukat."
Jaj dehogynem. Meg az Alpina is siman megcsinalja, hat meg a tobbiek. Konkretan leszarjak a valto meretezeset. Meg ugy az egesz motor meretezeset is. Egyebkent sincs fogalmuk arrol, hol vannak a motorban a neuralgikus pontok, amik a gyenge lancszemet jelentik.
(#20349) whitezo88
ismernunk kellett volna?
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
a Winklernek nem jott be az M6
http://totalcar.hu/tesztek/2013/06/26/bmw_m6/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel