-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz SPeti1984 #57002 üzenetére
5-6 éves táv
15ezer km/év
az 75-90ezer km összesen.A BMW-kbe 200ezer km környékétől kell pénzt belelapátolni (ezért is arányaiban nyomottabb az áruk)
2008-ban vettünk új BMW-t:
115ezernél kellett első lengőkarokat cserélni (sportfutómű + magyar utak)
vezérlést cseréltettem 163ezernél (ezt elviekben 200ezer km környékén elég)
lengőkarokat + új akksit 168ezernél (biztonság kedvéért 8 év után)
egyébként olajcsere, fékolajcsere, szűrők cseréje, kerékcserék télen-nyáron, fékbetétcserék (tárcsák 208ezerig bírták, sok autópálya...) és ablaktörlő lapátokat kellett 2 évente cserélni.És most a 2008as kocsi helyett 7 éves 176ezer km-es BMW-t vettem:
a márkaszervizes előélete alapján
22 vagy 55ezer km-nél Adaptív Led lámpák cseréje, és most vagy klímakompresszor, vagy légrugó kompresszor volt még talán
80-85ezer km-nél akív kormánymű cserélve (a típusra jellemző, h ennyi idő után megadja magát, meglátjuk nálam meddig húzza)
155ezernél bal hátsó légrugó cserélve (kb. ennyi az élettartama)
176ezernél jobb hátsó légrugó cserélve (detto)
Mivel automata, ezért féktárcsa-csere is volt már rajta, ami lassacskán megint cserés lesz.
A 100ezer km alatti dolgokat gariban cserélték, mert első 2-3 évben jöttek elő a problémák.Nem tudom, milyen garanciafeltételekkel adják a 218d-t, de ha külföldi fórumokon utánajársz a típushibáknak, és ott nem írnak semmi számottevőt 100ezer km-s futásteljesítmény alatt, akkor nem kell parázni, ha teszem azt csak 3 év a gari, és a maradék 2-3 évre gari nélkül maradtok az 50-100ezer km-s futásteljesítményű időszakra.
Én már csak évi 8-12ezer km-t megyek a diesel kocsimmal (békeidőben ), de a covid miatt a havi átlagom 300km alatt marad, mert melóba sem kell bejárni, rokonokat/barátokat sem látogatunk, stb., és kb. város az egész...
-
Drago1
tag
válasz SPeti1984 #56998 üzenetére
Motor B47 már jönnek a hírek hogy ez is lánc gyenge 200 ezer km körül,ZF 8hp a legjobb autómata váltó,első olaj csere 120 ezer km körül utána 80 ezrenként ez a ZF ajánlása .
enyém 2015 f31 ZF 8hp .Ez az AISIN honnan jött?Peugeot ,volvo meg a japók használnak aisint .Haználod 200 ezer km ig addig nem lesz probléma utána el kell adni vagy nagyobb összeget költeni rá.2- es sorozat az olyan mint régen a 3.16i compakt ki lóg a sorból csúnya és nők vezetik ,férfi nem ül bele ,aki bmw-.és -
Anaren91
senior tag
Na felkerültek a téli gumik, és egyidejűleg akkor mondtam, hogy nézzék már át a futóművemet is, nem-e onnan jön az az érdekes hullámzó érzés, ha roszabb úton megyek.
Futómű hibátlan, nem találtak semmit.
De utánna még elmentem a szerelőmhöz, így hogy a futómű kilőve, még a motor és váltó bakokra tudtam gondolni. Váltó bakok rendbe, alsó borítások rendbe.
Meg lett a probléma. Jobb oldali motortartó bak már nem az igazi, eléggé mozog.Kerestem neten, láttam, hog elvileg a Lemförder is gyárt bakokat, de sehol nem kapni őket....
Tud valaki boltot ahol be lehet szerezni, vagy jó a Febi is? (szerelőm a Febit ajánlotta)[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz H.Ezredes #56903 üzenetére
Közbe alakul a paripa kapott egy kis módosítást,hogy megnézzük,hogy reagál. Egyenlőre kezdésnek jó de még kell finomítani : )
Egy kis érdekesség.Az autóban volt egy EGR hiba és check engine jelzés. Előző szervizben már kicserélték a komplett EGR hűtőt szelepekkel együtt. De a hiba nem szűnt meg. Utolsó mentsvárként lambdaszondát akartak cseréltetni vele mondván akár ez is okozhatja a hibát. Az ügyfél már nem akarta ezt vállalni. A furcsa az volt,hogy szívósor csere után jelentkezett a probléma ami önmagában nem jelent semmit hiszen keletkezhet hiba szereléstől függetlenül is. Szétszedtük a vákuumrendszert és megtaláltuk,hogy a vákuumcsövet odacsípték a szívósorral és gyakorlatilag ketté is szakadt. Hosszú idő után végre működik az EGR rendszer. Az EGR hűtő belsejéből jól látszódott,hogy soha nem volt nyitott állapotban az új hűtő mivel nem volt koromlerakódás benne. Vízpumpa iszonyat csapágyas volt cseréltük azt is illetve a hozzá tartozó dolgokat. Kapott hűtőtakarítást és a futóművet is rendbe raktuk.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
SPeti1984
senior tag
válasz FIREBLADE78 #57005 üzenetére
Szerintem egy 2.0 dízel 150le 350nm nem annyira tatáknak való. Az hogy magasabb egyterűs a kialakítás meg van akinek bejön van akinek meg nem. Én pl szeretem mert nagyobb a hely benne nincs az a gokart érzet, hogy bele vagyok passzírozva. Pl most Ford Kuga 1.5 turbo van ami papíron kevésbé gyorsul mint ez a BMW, akkor az méginkább papáknak való?
Amit kinéztünk 218d egy Sport Line kivitel tehát mondhatni közepes motor, közepes felszereltségi szint, ami szerintem az emberek 99%-nak bőven elég.
Ilyen lenne csak a fekete felnikkel: -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57005 üzenetére
Adaptív ledek akkoriban jelentek meg, gondolom gyári hibás volt, ezért cserélték.
#57010SPeti1984: én is úgy tudom, hogy Aisin váltósak ezek (kérdés, miben mutatkozik ez meg a gyakorlatban).
5 év garival kapcsolatosan: akkor érdemes lehet 4,5 évesen gari lejárta előtt eladni, és nem 5-6 évig megtartani (vagy ha megtartjátok, akkor már 7+ évig), mert a garancia hiánya miatt biztos árban is jóval lejjebb lesz már. -
windlord
őstag
válasz CharlieDrop #57015 üzenetére
Ferraris korokben meg az m5 az.
-
chess001
aktív tag
A V8 turbo azért húzva oda tud pirítani egy kisebb Ferrarinak. 150 le az tényleg tényleg csak a kisautókból nézve lehet komolyabb teljesítmény, de tényleg elég közlekedni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
SPeti1984
senior tag
válasz CharlieDrop #57015 üzenetére
Dehogy veszem. Hétköznapi autózáshoz használathoz nekünk elég. Meg ugye embere válogatja, mert van az a típus aki megveszi a régi de erős autót Én meg inkább az a típus vagyok, aki inkább újban gondolkodok még ha kevésbé erős is.
-
nincsnév007
őstag
válasz CharlieDrop #57015 üzenetére
xD
-
chess001
aktív tag
válasz Drago1 #57024 üzenetére
Na jó, az tényleg kritikán alul csúnya lett-volt aki rárakta az E46 elejét úgy már egész vállalható... Egy előnye, hogy sima motorcserével belemegy az M54B30.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
TnS
újonc
-
chess001
aktív tag
-
negro
őstag
válasz chess001 #57029 üzenetére
5 eve az akkori exem volt anno rakattanva, hogy neki 46 kompot kell de coupe orral. Az a baj ha nem gyari az bmw-nel nem er semmit. Kidobott penz lett volna. Ha az kell vegyel coupet. Persze en osszetortem az almait... Valo ok volt (ez is)
amugy... az ilyen Hartge, Schnitzer valtozatok baromira bejottek.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Rendo84
senior tag
520d E60-as 163 Le kivitelű autónál a titkos menüből is elérhető motor hőfok kijelzést, hogyan tudom beállítani a műszerfalra, hogy ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot, utána se tűnjön el? A youtube-on van erről egy hasonló videó, miről is van szó, persze itt nem tér ki külön erre. A menüben a 7-es pontnál található egyébként. [link]
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
Még anno a powerfanaticson valaki megcsinálta és be is jegyeztette a forgalmiba. Én anno a súly miatt akartam E36 compactot és szintén egy AC Schnitzer építés maradt a fejemben. A mai eszemmel lehet sedant vennék...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szimi57
őstag
válasz Rendo84 #57031 üzenetére
Úgy tudom ez nem működik. Egyszerűbb, ha veszel egy OBD2 BT-os vagy WIFI-s adaptert és a megfelelő appal a mobilod kijelzőjén tudod követni az élő adatokat. Pár ezres tétel.
[kép][ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Newlachka
őstag
Sziasztok,
A képeken látható élőadataim vannak, hibakód nincs.Inpa azt jelzi,hogy sok üzemanyagot vesz fel az autó.Terhelésen bedadog,rángat.4-es henger felől folyamatos kopogás hallatszik.
Hidrotőkézve meglett az autó, disa új, egr,icv új,gyertyák újjak. olajba 40km van.
Jól gondolom,hogy a 4-es befecskendező halott? -
Chrys_
addikt
BMW Fx mekkora akkufeszültség alatt jelzi, hogy alacsony a töltöttség?
-
tixem
addikt
Halihó
Van nekem egy 2001-es manuál E39 525i M54B25 ótóm és termosztát kéne bele, viszont kétfélét is találok ha leszűröm. Van aminek a nyitási hője 85°C és van aminek 97°C
Annyit tudok, hogy talán a Mahle / Behr a gyári beszállító, néztem még Vernetet is, ezek mindegyike 97°C.
Melyik lesz jó bele végül? KösziGalaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz Gézengúz #57039 üzenetére
Én is erre jutottam, legalábbis realoem szerinti cikkszámra szűrve 97-et talál, egy két lowend budget márkától (starline, maxgear stb) eltekintve..
Most már csak az a kérdés melyiket vegyem, behr, mahle, vernet, wahlerGalaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
BossBoss
őstag
válasz MoP_FX 57 #57042 üzenetére
Sziasztok!
Érdeklődnék azon tulajoktól, akik 3-as touring (F31) tulajdonosok, hogy egy babakocsi kényelmesen bepakolható-e? Lassan gyerkőc projekt. Gondolkodok még 3-as GT-n vagy F11 touring-on.
Illetve a 4 hengeres 18/20D-t meg szabad venni(F31)? Bár igazából 6 henger párti vagyok. F11-t 25/30D-el választanám az biztos. 3-ból nem sok 30D van, 18/20D tengernyi...
(Ha nem BMW, akkor még pakliban a Mercedes C 220D, Volvo V60 D5, Audi A4 Avant 2.0TDI).
Sajnos e92 325i-nek mennie kell lassan. Nemrég költöttem rá több mint egy milliót...SUV-at nem preferálom annyira. Nálam az autó az kombi vagy coupe.
Ti mit választanátok családi autónak?
-
Rendo84
senior tag
válasz BossBoss #57043 üzenetére
Természetesen valamilyen kombi. Tapasztalatból mondom, számtalan olyan helyzet van egy családnál, ami miatt előnyt élvez egy Sedan vagy Coupe-val szemben. Szerintem 3-4 tagú családnál alap, de kinek mik az igényei, kérdés ki mennyit kirándul, szaladgál szülőkhöz, családi házban élőknél szintén fontos, kerékpár, mosógép, nagy bőröndök, stb.. röhögve beférnek. Pl munkatársamék Bükkben szarvasbőgéskor a kocsiban aludtak kinyújtózva kényelmesen. Sorolhatnám mennyire hálás egy ilyen autó ég és föld akinek családja van és persze mennyi szempontból hasznos. (Nekem most BMW Sedan-om van, illetve egy Fabia kombi, de a Fabia hiába alsó kategória a csomagtere jóval nyitottabb már annak is a limuzin kategóriájú bömössel szemben.)
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz BossBoss #57043 üzenetére
F31 szerintem, egy 20D-vel. Van belőle 30 meg 35 is amúgy de kevés és drága.
Illetve E91 se rossz választás, de attól függ mit szeretnél.
Jól felszerelt erősebb motoros F31 6-8M.
E91-ben is van pár 35D, de inkább az is 5M felett van, amiből meg veszel egy újabb akár 20D F31-et.
Gt nem igazán jól pakolható, szóval én kombira mennék rá. -
-
Skimaster
senior tag
válasz BossBoss #57043 üzenetére
Szerintem 6 henger kell mindenképp, nekem az F31 lenne a befutó, szerintebb szebb, mint az F11, az e61 biztos nem. Ha nem mész durván sokat, akkor benzinest(ritka tudom) is érdemes. Nekem a másik fő szempont az autómata.
Van itt egypár szép 6 milla körül:
[link][ Szerkesztve ]