-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Ez az egység a kormányszervó szivattyúja, igaz?
1,9 dci 107LE, Laguna 1 pH2A hibajelenség, hogy valami füstöl, elég büdös égett olaj szaga van. Abból gondolom, hogy inkább ez lehet,
mint alatta a generátor. Szivárgást nem látok rajta.
A kormányt nem lett nehezebb tekerni.
Ha esetleg a generátor, akkor annak lehet olajos égett szaga? Járó motornal csak 12V-ot mérek az akksin, tehát ott is lehet valami, vagy minden beszart egyszerre?Köszi előre is!
-
Cyborg
őstag
válasz #89309696 #62710 üzenetére
Nem tudom, lehetséges, azért kérdezem rá. Igazából már kétszer kellett a generátort javítani mióta nálam van az autó, de ilyen szagot még sose éreztem, amikor tönkrement. Csak azt vettem észre, hogy lemerült az akksi. Kb. 20 percig ment az autó, utána még 10 percet járattam alapjáraton, végig füstölt finoman, büdösen.
-
Cyborg
őstag
válasz #89309696 #62712 üzenetére
Rendben, köszi a megerősítést, mindjárt ramérek mégegyszer. Kérdés, hogy, ha nem hagyja abba a füstölést, merjem-e így használni, vagy inkább vontassam el a szervízig, mert könnyen leéghet a kocsi.
Rob210
14éve nálam van a kocsi, 4 évesen vettem, most kezdi ledobni a láncot, sorra jönnek a cserélendő dolgok. Szerintem az annyira nem sok, féket is cseréltem már 3x:-)
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Na nekifutottam még egyszer a tesztnek.
A generátor csinálja valóban.
Elindítom az autót szépen felmegy 13,8-14 V-ra a töltőfesz, majd három perc után szépen elkezd esni a feszültség, és ezzel egyenes arányosan nőtt a füst is. Majd elszállt a felerősödött füst, és állandósult egy kisebb füstöcske.
Szépen esik a feszültség, uh szerintem nem jutnék vele nagyon messze.[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz Gombinyó #63228 üzenetére
Arra már felesleges, már elég jó akksipakkok vannak, uh érdemesebb lenne tovább vinni a villanyautós vonalat.
Villany megane, villany laguna...egyébként vajon melyiket lehet egyszerűbben, kevesebb alkatrészből megoldani, Egy hibridet, vagy egy benzinmotoros rásegitésű villanyautót(ampera)?
-
Cyborg
őstag
válasz molnarpeter #63242 üzenetére
Hoppá, köszönöm, ma is tanultam valamit, én azt hittem, az ampera benzin motorja csak akksit tölt.
Rob, ahhoz képest, hogy zsákutca a villanyautó, mindenki dobta a tüzelő anyag cellát, és ráálltak a villanyautóra.
A jövőben szinte az összes nagy gyártónak lesz elektromos autója, és nem is egy.Én arra vágyom hogy szög egyszerű legyen egy kocsi, ne millió alkatrészből álljon, millió hiba forrásból. Lassan már ott tartunk, hogy újabb autót vagy nem képesek megjavítani a szerelők, vagy a számla vége családokat tesz tönkre.
-
Cyborg
őstag
900km-t dízellel se vezetek le egy seggel. 1x minimum, de inkább 2x megállok.
A felét már majdnem tudja pár autó, és nyilván csak jobbak lesznek. 20 perc alatt fel lehet tölteni 80%-ra az akksit, de persze nem tudja megszorongatni a dízelt, ez egyértelmű. De pl. 2. autónak, vagy olyanoknak, akik csak városban mennek, vagy mondjuk az 50kmre lévő munkahelyre ingázni már most is jók.Az uj Hyundai ioniq amúgy simán elmegy 10kW/100km-es fogyasztással, persze olyan 110-zel, és nem 180-nal, ha beleraknák a Tesla 100Kw-os akkupakkját, majdnem meglenne egy dízel hatótávja, egy benzines meg simán.
A töltők is fejlődnek folyamatosan, létezik már 350kw-os töltő. Szóval szerintem ez a jövő, aerodinamika, súly, akku cella sűrűség fejlesztés kell hozzá, ami megy is folyamatosan.[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Megane 2/Laguna 2-ből melyik évjáratot, motort érdemes venni?
Vmi stabil(abb), kiszámítható, és kényelmes benzines lenne a cél 1M-ig.
A korai Laguna 2-ről sok rosszat olvastam, a dizelekről legfőképp, de egyszer próbáltam belőle az 1,8 benzint, nem varázsolt el a teljesítménye.Köszi
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
hátsó tárcsa+betét csere után kopogott a jobb hátulja a kocsinak, szétszedtük újra, elvittük esztergályoshoz az új tárcsát, és kiderült, hogy van benne 1,5mm, tehát üt a tárcsa. De közben meg kiderült az is, hogy szorult az egyik "csúszka", amin mozog az egész hásó nyereg, és a kopogaást valójában sz okozta, hogy nem mozgott a nyereg, és lötyögtek a betétek. Most meg lett kenve a csúszkarendesen, szépen mozog, és most nem kopog a hátulja menet közben.
A kérdésem az lenne, hogy hagyjam a fenébe a tárcsát, vagy reklamáljam meg, mert így gyorsabban fogja enni a betéteket is? -
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63670 üzenetére
Uh, kemény szavak! 😱
Ennyire fos? Azta.
Felvettem a kapcsolatot a boltossal, intézi a cserét.
Mit javasolsz vmi középkategóriás cuccot, ami megbízható? 18 éves, UH valszeg az utolsó tárcsája lesz a kocsinak:-)
Delphi, Meyle, Brembo? Ezek a nevek ismerősen csengenek, a többiekről fogalmam sincs.Köszi
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63678 üzenetére
Köszi Neked is, meg Mágus2-nek is!
Igen, szívesen venném a kerülendő márkákat is, nehogy árnyéka vetődjek mégegyszer.
...btw nagy szemétség, hogy rengeteg a 3betűs, és vagy össze csengő név, pl ABE az fos, az ATE az jó, meg ha nem 100%biztos az ember, könnyen összekeveri őket :-)
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Valaki, aki jártas a hátsó fék tárcsa, és betét cserében Laguna 1-en, tudna rám szánni egy 3 perces telefonbeszélgetést?
Tudom vasárnap van, ígérem rövid leszek, de sajnos muszáj ma megcsinálnom, de szeretnék kérdezni egy-két dolgot mindenképp.Előre is hálás köszönet!
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63822 üzenetére
Igazából csak az a gond, hogy nem vagyok autószerelő, nincs rutinom benne, hogy mire figyeljek:-) Közben meg is csináltam a cserét, de el is basztam:-) Konkrétan nem tudom mi lehet a gond, de a kézifék az nagyon magasan fog, és nem is inkább fog, csak lassít. Sejtésem szerint azt rontottam el, hogy nem tekertem vissza a munkahengert teljesen alaphelyzetbe, hanem csak addig, hogy alá férjen az új tárcsa, meg a betét. Asszem ez önbeállós kézifék, és
így viszont nem a nulláról állt be, legalább is gondolom én 😀...közben meg eleredt az eső
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63822 üzenetére
Szétszedtem mégegyszer, visszatekertem a munkahengereket teljesen kb., összeraktam újra, majd először a lábfékkel keményítettem fel a féket, meghogy beálljon minden, és pár fékezés után használtam a kéziféket. Jobb lett sokkal, nem kattan 10et, sokkal hatásosabb is lett, de farolni nem lehet vele, nem fogja meg annyira menet közben. Fog ez változni, kell ennek is egy kis idő, ha minden összekopott, várható javulás?
Elrontottam valamit, mi a véleményed a korábbi eszmefuttatásomról?Köszi előre is!
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Van egy Laguna 1 B56W , 1,9dci 107LE , F9Q718 motorkódú kocsim.
Világ életemben, értsd 14éve 10W40-es olajat raknak a kocsimba, még a renault szalonban is.
Most kikerestem csak úgy unalmamban, vajon pontosan mi kell bele, és nem találom sehol az én típusomat.
Valaki meg tudná mondani pontosan mi kell az enyémbe?
Csak 1,9 dti-t találtam, az is F9Q ugyan, de 5w30 c3, 5w40 c3-at írnak mindenütt.Köszi előre is!
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #64179 üzenetére
+forceberg:
Javarészt total diesel quarz, castrol magnatec, és elf ment bele eddig, de mindig 10w40!
Nem merek kettőt lépni vissza, uh megprobálom elkezdeni 5w40-el "etetni", hátha nem lesz gond....ja elég ritka jószág, de érdekes, a következő 120Lovas laguna 2vel ellentétben ezzel 13évig nem volt gondom motorikusan/elekronikusan.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz forceberg #64184 üzenetére
Annyi fogy, hogy nem töltök rá 2 olajcsere között, évente cserélem az olajat, mert nem megyek 10.000-et egy évben.
A szimmering már 2x volt cserélve(hátsó) a 14 év alatt, amióta nálam van, és nem bírta sokáig, állítólag ennek a motornak ez a rákfenéje, de nem merek egyelőre új szimmeringet rakatni bele, mert bár filléres tétel, legutóbb egy kuplung, meg kettős tömegű csere is lett belőleKöszönöm!
-
Cyborg
őstag
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Laguna 1 ph2, b56w kasztni, tárcsafékes, 1,9 dci, 107LE
Ma reggelt egy bukkanón koppant egyet hátul, és leült a hátulja, eltört a hátsó híd.
Esetleg bontott hídban nem tudtok vmi kontaktot, aki tudna segíteni, vagy van neki? Felújítottat találtam a neten 80-100e között, garival, de, ha megéri, kockázatnék egy bontottal.
Kell valamire figyelni, ha bontottat néz az ember, vagy bármely laguna 1 hátsó híd jó lehet?
Vas megyei hozzáértő szaki is jó lenne, de gondolom, minden melújító Pest környéki.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz #89309696 #67655 üzenetére
Este "koppant" még egyet, és most érzem azt, hogy innen már nincs lejjebb
Tréler 50 ezer lenne , természetesen a szerelők be vannak táblázva hetekre előre.
A renault bontóba, pestre csak a hidat lehet vinni, mert ugye előre kérik a cserealkatrészt, uh megint az lesz, hogy leszedjük itt helyben kollegákkal. Jó kis csapatépítő lesz, mindenki fel van spanolvaScalar24 Igazából semmi fizikai törés nem látható, gondolom, ahol elfordul a híd, abban van a rugó, vagy mi, azok törtek el, vagy ugrottak át.
-
Cyborg
őstag
válasz Cyborg #67672 üzenetére
Végül kicseréltük a hátsó hidat a kollégákkal, garanciás felújított lett a vége 65.000-ért. Kicsit fent van a feneke a Lagunának most, az öklöm befér a gumi, meg a hátsó ív közé. Gondolom ez most ilyen lesz, ennek nincs "bekopási" ideje, vagy valami
Viszont két hátsó lengéscsillapító is lett hozzá, mert a régi szilentje, meg az a vas kis üreges tengely az a hídban maradt(az bele van ütve, és a bontósok se tudták kiszedni, és azt külön nem lehet venni, a lengéscsillapítóhoz adják) Ahol fix árat írnak a cserére, vajon ilyenkor bevállalják a felmerülő plusz költséget, ami csak ott derül ki kiszedés közben? Gondolom nemMás kérdés.
F9q718 laguna 1,9dci 107LE motorhoz milyen vezérlés szett+ vízpumpa javasolt?
Az összefoglalóban nem szerepel se contitech, se ina, de a bárdin csak olyat láttam készletben, előbbi 71, utóbbi 55 ezer.
Külön összevadászva több lehetőség van, de úgy látom az összefoglalóban javasolt gyártókat -
Cyborg
őstag
válasz Pttypang #71672 üzenetére
Akkor az vmi sima görgös csapágy lehet?
Valami nyiszog folyamatosan, télen-nyáron, és gázadásra, elvételre változtatja a hangját, váltásoknál mint valami kis blow-off szelep hangja van, csak nagyon halk.
Vezérlés most lett cserélve, uh az ékszíj körben lesz valami.Vagy a TP, vagy ez az ID
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Laguna 1, 1,9dci 107LE (F9Q718 mororkód) common rail nem indul tegnap óta.
Indulás után , menet közben egyszercsak leállt a motor pár perc múlva, és nem indult el. Ma haza akartam vontatni, de beindult elsőre, hazahoztam, járattam szépen, leállítottam, ujra próbálom indítani, megint nem indul, majd pár perc mulva beindult, de megint leállt 3 perc mulva.
Izzítás után nem alszik el a motor lámpa, vagyis nem mindig.
Az AC pumpára gyanakszom, volt már hasonló hibám, csak akkor totál nem indult a kocsi, ment a pumpa, de nem csinált elég nyomást.Az első AC-nek mennyi tápnyomást kellene produkálnia, meg tudná valami mondani?
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
egy kicsit a segítségeteket kérném.
Adott egy Laguna 1 PH2 1,9dci, 107LE
Tegnap bemondta a computer, hogy túlmelegedett a motor, álljak meg.
Indítás után pár perccel már bekapcsol a ventillátor, amikor még a mutató sehol sincs.
Egyébként a víz hőfok mutató jól mutat érzésre, de ahogy bemelegszik, dobja a hibát megint, és 1500-ra leszabályozza a fordulatot, persze a termosztát még nem is nyitott, és a motort is kézzel tudom érinteni, annyira meleg csak.
Ha lehúzom a hőfok jeladót, hiba eltűnik, a mutató nem mutat, tudom pörgetni a motort, de a ventillátor akkor is elindul.Méregettem a szenzort hideg motornál, az 1-4 láb között 3,2 k ohm, a 2-3 láb között viszont csak 225ohmot mértem. Sejtésem szerint az egyik a mutatónak adja a jelet, a másik a számítógépnek.
Gondolom a hőmérséklet szenzor lesz a ludas, de erősítsetek meg.Milyen értékeknek kellene lennie egyébként a szenzoron? Sejtésem szerint a 3,2k ohm a rossz érték, de ugye, ezek az értékek változnak a hőmérséklettel..
Lehúzott jeladóval közlekedhetek 1-2 napot szerintetek?
Amíg valami szaki elvállalja, vagy kicserélem én, bár elég rossz helyen van, és gondolom le kéne engedni a fagyállót is hozzá. Elég kis távokat megyek, 5-10km két település között, jellemzően 10perces utak, kizárrt , hogy felforrjon.Jól sejtem, hogy a termosztát és a ventillátor teljesen külön rendszer ettől a szenzortól?
A termosztát mechanikus nyit-zár, vagy kell neki a hőmérséklet adat valahonnan?Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #80286 üzenetére
Szia,
köszi szépen a segítséget!Az az igazság, hogy volt ilyen jeladó a helyi bárdiban 4000 Ft ért, nem volt drága, és nem bírtam ki, úgyhogy megvettem
Mindkét ellenállásnak 2,5k ohmot mértem kapásból, uh már beszerelés előtt sejtettem, hogy jó lesz, és jó is lett🙂 Abban viszont tévedtem, hogy a kohm-os ellenállás a rossz, pont az a fele volt jó
Egy kötegelővel elszorítottam a kiegyenlítő tartály csövét, így kb. 1-1,5 dl folyadékot veszítettem, rá se kellett tölteni....Azért ki van ez találva, hogy a termosztát tök önálló cucc, és, ha rossznak érzékeli a szenzort, automatikusan indítja a hűtő ventilátort, nehogy nagyobb kár keletkezzen. És nem is olyan hülyeség ez a beszélő computer
...azt megjegyezném, hogy a sasszeg szerű műanyag, amit adtak hozzá, nem volt jó, uh a régivel raktam össze , de, gondolom a 10ezer forintos tuti jó lett volna, szerencsére ez volt helyben, és sikerült összerakni.
Köszi a választ mégegyszer!
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Ha már szabályozás, nem tudjátok, hogy van-e vmi féle küszöbérték a hátsó féktárcsa vastagságára?
Meddig lehet, érdemes szabályozni? Van-e vmi minimum vastagság, ami alatt cserélni kell?
Egy Laguna 1-ről van szó, ha jól emlékszem az új tárcsa 10,5mm vastag.Köszönöm
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Szerintetek lehet kapni ezt a gumitömítést külön?
ez egy U alakú gumi, amit rá kell húzni a levegőcső végére, de már annyiszor rakták fel szarul, hogy teljesen elnyíródott, és kifúj, akárhogy próbálom újrarakni. Esetleg létezik erre valami univerzális megoldás?
Laguna 1 , 1.9dci, 109LE , F9Q718 motorkód
Köszi előre is!
...kifúj az egr-nél is, látom, de ahhoz lehet kani tömítést a boltban
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Laguna 1 ph2
Egyszerre most 2 probléma is előjött, nem tudom, hogy van-e köze egymáshoz a kettőnek.
Az egyik, hogy egyszercsak bemondta a computer, hogy sofőr oldali ajtó nyitva van, és kicsivel rá, hogy kézifék be van húzva.
Kérdésem az lenne, hogy hol lehet az ajtó nyitás érzékelő A sofőr oldalon( nem rugós mikrokapcsolós), valamint a kéziféknél van-e vmi szenzor, érdemes-e emiatt kiszedni a kardánboxot.Sajnos Laguna1-ről alig van infó a neten, googleval semmit nem találok 🥺
Köszi előre is🙂🙂
-
Cyborg
őstag
válasz Cyborg #82851 üzenetére
Sziasztok,
Még mindig központi zár téma. Szétszedtem az ajtót. 4 vezeték megy a zárhoz.
A fehér-lila a tápja a zárnak, azt a csatlakozót le tudtam húzni, addig jutottam, viszont a fém klipsz az leesett, és fogalmam sincs , hogy fogom visszatenni.Lehetséges, hogy a fekete-narancs lehet az érzékelője, hogy be van-e csukva az ajtó? Ott bent ahhoz a csatihoz már nem férek hozzá sehogy.
Ki kellene szednem az egész ablakemelő modult, mert annak a végére van applikálva a zár, Sajnos nem megy, az a fekete sín útban van, ami az ablakot vezeti meg, és be van hegesztve.
Van ötletetek, hogyan kellene kijátszani az ablakemelő szerkezetet onnan?
Köszi előre is minden ötletet.
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
válasz Cyborg #82909 üzenetére
Bár nem érkezett válasz, azért leírom a végeredményt, hátha valakit érdekel, mi lett a megoldás.
Szóval jól sejtettem, a fehér lila a ajtózár tápja, a fekete narancs pedig a nyitás érzékelőre megy, ami egy sima mikrokapcsoló a burkolat alatt. Alapból zárva van az áramkör, és, ha nyitom az ajtót, benyomja a mikrokapcsolót egy nyelv, és bontja az áramkört.
Ez volt a ludas. 300Ft, nem nagy tétel, viszont eljutni idág, plusz a két sarut átmenteni az új mikrokapcsolóra már igazi műszerész meló.Végülis úgy sikerült kiszedni az ablakemelő szerkezetet, hogy az a nagy fekete megvezetősín kivehető volt, és miután sikerült leakasztani a kilincsről a zárszerkezetet, simán kifért az ablakemelő szerkezet. A zár leakasztása sokáig tartott, de így, már, hogy érti az ember, 3-adjára már csak pár perces játék