Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Steam topic
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Android játékok topikja
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Path of Exile 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Witcher topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz Gravity1234 #96173 üzenetére
Videónál a 400mbps-os rögzítésről olvastam, hogy válogatós, a videós fórumban van aki tud róla gyakorlati infót írni, vagy visszakeresed...
[ Szerkesztve ]
-
csacsi77
senior tag
válasz Gravity1234 #95782 üzenetére
Bár ez a Canon topikból lett átemelve, de az általános részek azért itt is működnek.
Innen is köszönet Ropinak!Öreg fater megoldja!!!!
-
#31733248
törölt tag
válasz Gravity1234 #82021 üzenetére
Azt hiszem, a helyedben én GH3-at vennék és fotóra Capture One-t használnék. A GH2 videóinak színvilága szerintem a leggyengébbek közé tartozik.
-
MrChris
nagyúr
válasz Gravity1234 #82021 üzenetére
Gx7-ben videó alatt nincs stabi, meg bitrátában elmarad a Gh3-tól, abban több videós ficsőr is van. Oly színekről nyílván le kell mondanod és kérdés hogy pl az IS-hoz mennyire ragaszkodsz, mert az csak a Gx80-tól van, Gx8-ban bár van, de 4k alatt nem müxik. Pana jóformán csak 50p-t kapsz, szerviz menüvel lehet ntsc-be kapcsolni. Aztán a fhd is szegmentálódik 24p-ben a gh2 szinte a legjobb, árához viszonyítva meg végképp. Viszont nem egy iso bajnok, valszeg a színeket is ajánlott utómunkázni. 50p-re viszont szerimtem kicsit soványka a gx7/8/80 28mbps-a, bár alig marad el a saját 25p minőségétől. Aztán még lehet tovább fejtegetni, végül gx80 lesz belőle
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gravity1234 #82021 üzenetére
Talán a gx7 a legolcsóbb (használtan), ami ezt tudja, de gyengébb a stabi, nincs mikrofon csatlakozó és bukod az oly színeket. No meg a gh2-höz képest hátrány, hogy nem multiaszpi a szenzor, bár sajnos majdnem az összes újabb panából kispórolták ezt a ficsőrt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gravity1234 #82019 üzenetére
Nem tud a gh2 60fps-t és 50-et sem, 24/25 van, abból is a 24 ami elképesztően jó, a 25fps trágya. Asszem lehet váltogatni PAL-NTSC között és akkor mintha van 30fps. A színprofiljait én imádom videó alatt, de nem olyan eyecandyk a színei mint egy olympusnak vagy fujinak, szal ha olyant akarsz akkor csalódni fogsz, én inkább azért szeretem, mert utómunka nélkül is nagyon "cinematic"... Persze az összhatáshoz hozzátesz egy lapáttal az egész anyag minősége és az a hihetetlen motion cadence is amit a gh2 tud, önmagukban a színprofilok lehet nem lennének annyira ütősek. E-m5 helyett viszont én sem venném meg, ha fotózni is akarsz, fotóban azért az oly erősebb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz Gravity1234 #82015 üzenetére
Ritkán szokott feltűnni, a zindexen néha. Em5 videót leszámítva mindenben jobb, dinamika, zaj, színtartás, jpg. Meg valszeg már hozzászoktál az IS-hez is, az nagyon hiányozna. De ha mindenképp videó fejlesztést szeretnél akkor Studira hallgass. Szerintem azon a piaci áron az em5 mellé bevállalható egy hekkelt gh2 is, kipróbálod és ha nem tetszik kb. ugyan annyiért tovább adható. Viszont fhd-ban 'csak' 30p-t tud! Ha több kell akkor gh3.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz Gravity1234 #82015 üzenetére
Az E-M5 inkább a GH3 szintje szerintem. Ha cserélnél, akkor inkább azt keresd. E-M5 80-85 körül érhet manapság, a GH3 ritkább, ezért picit magasabb az ára, de 100 alatt kell, hogy legyen használtan.
-
Tikakukac
titán
válasz Gravity1234 #80481 üzenetére
Ha mk II akkor Capture, ha mkI akkor max valami 3rd party dolog, aki meg tudta fejteni miként és hogyan kommunikál. Panához egész korrekt leírás van, oda szinte tudás sem kell, böngészőből elérhető.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
csurgoi
aktív tag
válasz Gravity1234 #80447 üzenetére
Ha jól gondolom, akkor jpg+raw-ban fényképezel és ez csak rawban jelentkezik.
Töltsd be a fotót mondjuk a camera rawba és a sharpeningnél a defaultot vedd le az alapértelmezett 25-ről 0-ra.
Így nézd meg az eredményt!https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Lassú Víz
addikt
válasz Gravity1234 #80457 üzenetére
Hogy a túróba ne lenne? A szenzoron keletkező zaj állandó, leginkább a hőmérséklet befolyásolja. Minél melegebb van, annál nagyobb. Ehhez adódik hozzá a fény által létrehozott hasznos jel. Amikor az expót a rawból emeled, akkor a zajt is emeled vele, 1 FÉ esetén megduplázod ahhoz képest, mintha eleve helyesen exponáltál volna. Amennyiben bírja a kép dinamikája és a téma, akkor jobb túllőni a képet és utólag visszahúzni.
Ami a diffrakciót illeti, az elemi pixel méretétől, közérthetőbben a szenzor nagyságától és a felbontásától, valamint a rekesz nagyságától függ. Egy 16-os mFT szenzor esetén valahol f8 és f11 között már lágyul a kép. Nincs értelme jobban szűkíteni a rekeszt, rövidebb záridőt vagy ND szűrőt kell használni. Lehetne még ISO 25 meg 50 is opció, de olyan nincs a vázakban.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Dolphin
tag
válasz Gravity1234 #80457 üzenetére
Nem felhúzni kell, hanem a záridőn lejjebb menni, és/vagy rekeszen tágabbra állítani ISO 200 mellett. Általában mindig felül exponálj kicsit, aztán azt húzd visszább, így kevésbé lesz zajos a képed.
Természetesen F7-en is ugyanolyan zajos lesz a képed, a rekesz nem befolyásolja a zajt Én élességre írtam az F/5.6-ot.. amellett, hogy ha más paramétert nem állítasz, sokkal világosabb is lesz a képed.[ Szerkesztve ]
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Gravity1234 #80453 üzenetére
Baromi alexpós, ez nem szokott segíteni a zajban.
-
Dolphin
tag
válasz Gravity1234 #80450 üzenetére
Most hirtelen ha ez 100%, akkor ettől tisztább sosem volt az E-M5 képe, de lehet tévedek. Ez az alap érzékenység zaja.
De ha E-M5-tel fotózol tájképet, és a kép alapján úgy tűnik, még fény is van... miért rekeszelsz le ennyire? m4/3-os objektivek f/5.6-on karcolnak a legjobban, efölé ha nincs speciális igényed, én sosem tekerném a diffrakció miatt, különben ilyen életlen lesz a képed, bármilyen obit is teszel fel. 1/20-hoz meg még állvány sem kell, kézből stabival nyugodtan meglőheted legközelebb, főleg ha f/5.6-nál még nyersz is pár FÉ-etszerk.: Ez egy E-M1, 12-40mm, f/5.6, 1/50 kézből, teljesen nyers.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #80450 üzenetére
Valamelyik fájlmegosztón nem tudnál egy raw-ot feltölteni.
Az f16-os rekesz kicsit sok. 12-40-em nincs de sztem f8-nál jobban kár rekeszelni. -
asdf_
veterán
válasz Gravity1234 #80447 üzenetére
Elso korben tolts fel egy 100% cropot ide, meg masold be az exifet. Ha allvanyon hasznalva nem volt kikapcsolva a szenzorstabi, akkor eloszor kapcsold ki, loj vele egy ujabb garnitura kepet es nezd meg, tovabbra is jelentkezik a hiba. Ha igen, na akkor tolts fel tesztkepet.
-
Lassú Víz
addikt
válasz Gravity1234 #80297 üzenetére
Természetesen marad 300 mm. DE! Az objektív által rajzolt képnek csak a közepét használjuk, ezért az mFT szenzoros gép csak annyit lát a térből, mint egy FF szenzoros gép 600 mm-es objektívvel. Keresd meg a pixinfo-n Nagy Krisztián fotóelmélet témakörben írt cikkeit. Elég jól elmagyarázza a miérteket egészen a matematikai alapokig.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #74998 üzenetére
NEM
Olyan lesz mintha a 40-es vége helyett 50-es vége lenne.
Kvázi mintha 12-50 lenne a vége a mostani obidnak.
Így egyszerűen fogalmazva. -
Studi
veterán
válasz Gravity1234 #75002 üzenetére
Van fizikai gyújtótávolság, ez van az obira írva. Ez a 12-40-nél 12-40mm, az 50-esnél 50mm.
És van az ekvivalens gyújtótávolság, ez azt mutatja, hogy a 12-40 a m43 szenzoron nagyjából olyan látószöget ad, mint egy fullframen használt 24-80mm-es obi, az 50-es pedig nagyjából olyat, mint egy fullframen használt 100mm-es obi.
-
Gravity1234
tag
válasz Gravity1234 #75001 üzenetére
Maskepp fogalmazva (es ez zavart engem) azert mert valami regi manual Obi ha felteszem nem fogja megnovelni 2x az en atfogsom. az 50 az 50 lesz, a 100 az 100 lesz, a 135 az 135 lesz az en vazamon.
Nem tudok egy regi 50-esbol 100 ast csinalni a vazamon, ez volt akerdes ha igy erthetobb.
Meg egyszer ksozonom.Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
Lassú Víz
addikt
válasz Gravity1234 #74998 üzenetére
Hogy lehet ebbe ennyire belezavarodni?!
Az 50 mm-es gyújtótávolság mindig 50 mm marad. A szenzor mérete miatt a képszög változik, ezért viselkedik úgy mint FF vázon egy 100 mm-es objektív.
Nem, nem lesz 12-100 átfogásod vele.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Studi
veterán
válasz Gravity1234 #74994 üzenetére
"de ettol meg nem fogok 100 hosszu lenni a vazamon, igaz?"
Ezt a kérdést nem is értem.
Az objektíveken a fizikai gyújtótávolság van megadva, minden esetben. Az 50mm pont 10mm-el hosszabb, mint a 40mm.A látószöge pedig egy FF-en használt 100mm-es obiénak felel meg kb. A 12-40 hosszabbik vége pedig egy 80mm-es obiénak.
-
MrChris
nagyúr
válasz Gravity1234 #74994 üzenetére
10 mm-el lesz hosszabb, tehát a 12-40 fölé lesz egy picivel hosszabb fix obid.
-
hemaka
nagyúr
válasz Gravity1234 #74994 üzenetére
De, 100mm lesz. FF értékkel 10mm a difi valóban, de ugye azt is szorozni kell kettővel.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
hemaka
nagyúr
válasz Gravity1234 #74992 üzenetére
Az obikon mindig az FF-érték szerepel, mft vázon 2x a szorzó. Tehát igen, a manuális 50-es az mft vázadon 100mm-es látószöget fog adni.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
MrChris
nagyúr
válasz Gravity1234 #74348 üzenetére
12-40? Akkor 50-est nagyon nem érdemes venned ami olcsó az csak 2.8-tól használható. Jobbak meg 25-35ezerbe kerülnek pláne ami 1.4-es és használható is 1.4-en.
Manuál teléből nekem Olympus OM 100/2.8 van az kiváló nyitva is, mint ahogy a Sonnar 135/3.5. 135/2.8 obiból rengeteg féle van és nagyrészüket rekeszelni kell legalább egyet. Még ami megfordult nálam a Konica 135/3.2 az is elég jó volt 3.2-n. Pont most adott el egy ilyet madgie adapterrel. Van manuál obis topik! -
t72killer
titán
válasz Gravity1234 #74348 üzenetére
m42-n tuti nem megy át a blendeérték elektronikusan. Modernebb obikhoz akad blendeértéket átvivő/állító adapterek, a drágábbak közül pl a Metabones még AF-et is tud ha Canon EF obit teszel rá.
A blendeérték természetesen marad, az ekvivalens fókusztáv nő duplájára ahhoz képest, mintha egy filmes v FF digi vázra tennéd.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gravity1234 #74047 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
PitLee
őstag
válasz Gravity1234 #73454 üzenetére
Érdekességképpen a Pamszerkó. Én erre a kis kütyüre figyeltem fel nem sámli.
-
konyi79
addikt
válasz Gravity1234 #73454 üzenetére
Az a baj -ami tulajdonképpen minden más esetben tök jó- a kis tükörnélküli gépekkel, marha kicsi a tömegük. Lehet abban akármilyen stabi, a kis tehetetlensége miatt a remegéseket nem tudja maradéktalanul megtartani videó alatt. Viszont nem kell egyből méregdrága cuccok felé tekinteni, kis kreativitással könnyen élérhető minimális költséggel egy flycam-hoz hasonló cucc, amivel már korrekt lehet mozgás közben is a videó.
(#73442) jjeahh
Jó lesz az, remélem nyáron lesz alkalmam megnézni egy műsor élőben is, meg a környéket is[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Gravity1234 #73454 üzenetére
GH4 váz lényegesen drágább mint az E-M5, Pana 12-35 ritka használtan és még kitben is drágább ha újonnan veszed mint a 12-40
Nem reális az 1:1Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Dolphin
tag
válasz Gravity1234 #73438 üzenetére
Egy ismerősöm is komolyabban videózik, de GH2-3-4-ről azért váltott OMD-kre, mert a stabilizáció sokkal fontosabb, mint a képminőség! Külső stabilizátort, gimbal-t pedig nem akart használni (manuális üvegekkel videózott). Az utólagos szoftveres stabilizálás meg a legrosszabb választás, úgyhogy ezt szerintem érdemes szem előtt tartani!
Szerintem a tuti kombó valamelyik GH gép gimballal, és olyan üvegekkel, amin a fókuszgyűrű és lencse között nem elektronikus kapcsolat van, mint (azthiszem) az összes AF-es m4/3-os üvegekben. -
hibavissza
veterán
válasz Gravity1234 #73438 üzenetére
Lumix 12-35 ami szóba jöhet. De a 12-40 is tökéletes, ha nem kell stabi.
Teszteket rogyásig találsz. Beárazni a beárazós topikban fogják.Másrészt, sokan a mai napig "komolyan" videóznak GH2-vel.....
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gravity1234 #70067 üzenetére
Ideje beruházni egy 42.5mm F1.2 nocticron-ba és egy forgatható fejű vakuba... Ha ezekkel sem megy akkor esetleg elolvashatsz egy scott kelby könyvet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
addikt
válasz Gravity1234 #70067 üzenetére
Akár még te is berázhatod a gépet, de a záridő ismerete nélkül tényleg nehéz okosnak lenni. Stabilizátor is csak ellened jó, ha a téma mozog nem segít semmit. Illetve nem tudom milyen géped van, de ha tudod elektronikus első redőny mellett készítsd el a képet, hogy még véletlen se rázza be a zár a gépet. Kis állat fotózásnál gyakori hiba a guggolva gép lógatás. Úgy nem lehet stabilan megfogni, a saját tömege meg ezeknek a kis gyöszöknek kevés a zár lendülete ellenében.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
gorgo
őstag
válasz Gravity1234 #70067 üzenetére
mozgó célpontra 1/125 vagy 1/160 minimum kell, ha gyorsan mozog, még gyorsabb. Kevés fényben ez biz emeli az iso-t... Ilyen esetben S-módban célszerűbb lőni, visszanézni, korrigálni ha nem megfelelő.
A vakuval meg arra kell figyelni, nehogy emiatt a default 1/60 vakuszinkron legyen A-módban, mert akkor dettó bemozdul a téma. Itt is S-mód ajánlott.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
jmakk
őstag
válasz Gravity1234 #70067 üzenetére
Ha valami mozog, még ha lassan is, akkor azért javasolt a min. 1/100-1/125 záridő. Ennyi megvan? Az elkészült kép exifjében meg tudod nézni. Ha nincs meg, biza tolhatod feljebb az isot.
-
ati3x
senior tag
válasz Gravity1234 #69639 üzenetére
öö tudom, hogy kicsit más. De.. Szerintem se kell teléhez nagy fényerő.. Vagyis jó ha van, de előtte lehet nem árt kipróbálni egy "olcsóbb" telét.. Mi lenne mondjuk a pana 35-100-al? Syerintem városra jó lenne, és cserébe brutál kicsi. A 12-32-böl kiindulva talán optikailag is jó lehet..
Múltkor a 40-150 akciós volt az amazonon.. 99 dolcsiért ment. Most olyan 180-200...
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Gravity1234 #69639 üzenetére
A 12-50 nem 58 hanem 52 mm. S de, neked pont step-up kell, hogy az 52 / 58-ról step up 62-re, hogy azokon a 62-es szűrőket tudd használni.
Van amúgy step-down is.1.) Időjárás-álló, de nincs garancia semmire.
2.) Fényképeztem én is már trópuson, kvázi-esőerdei részen, esőben, sarkkörön, hóban nem időjárás-álló obikkal. De eddig nem volt belőle gond. Igaz többnyire fixek voltak, a zoomnál is a ki-be mozgó tubusok a legkritikusabb (szvsz). Amikor időjárás-obival fotóztam esőben / hóviharban, inkább az volt a gond, hogy még egy viszonylag nagy napellenzővel is esőcseppes / hópihés lett a frontlencse
3.) Amit viszont mondani akartam: hiába van esőálló 40-150-ed, ha az esőtől és párától úgyse látod azokat a távoli tárgyakat amire használnád. Szvsz a 12-40 hosszú oldala is elég olyankor.Rengeteg 0km-es kitből kivett 40-150 van. Nehogy már megvedd 80k-ért Főleg, hogy 1-2 évvel ezelőtt a külön dobozos is volt 45k-ért boltból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Lassú Víz
addikt
válasz Gravity1234 #69639 üzenetére
Nézd meg .mf linkjeit, kattints a diagramra, és ajánlom figyelmedbe a 100 mm feletti tartományt a két objektívnél. A 2 FÉ előnyről nem is beszélve.
Nem kell ahhoz sportot fotózni, hogy kijöjjön a pro objektív előnye. Elég egy szalagavatót, ahol nem mehetsz közel a gyerekhez, cserébe roppant szar a világítás. Egy koncert dettó.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #69639 üzenetére
Step up ring csak nézőpont kérdése 58-as menetből csinál 62mm-est.
Igen a sima 40-150-nek 58mm-es a szűrőmenete. Tehát egy ilyen gyűrűvel rátekerheted a 62-es szűrőket.Pro előnye fényerő , jobb rajz , ahogy fogalmaztál dzsungelhasználat (időjárásállóság).Építési minőség. Tehát én akkor venném ha ki is használnám és nem a táskába pihen. De ha olyan kell akkor olyat kell venni.
40-150 újjonan az oly mintaboltba 60e.
Sztem nem kell félni a használtól sem[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Gravity1234 #69634 üzenetére
A sima 40-150 kicsi, könnyű, olcsó (30k aprón), és egész korrekten éles. Igen, a Pro-hoz képest sötétebb: nyitva 1-2 FÉ-vel; ha tájkép, akkor annak f4 az élesség-optimális rekesze, ennek f5.6 ill. a legvégéhez f8; kicsit kevésbé éles; és nem időjárás-álló (ha ez tényleg számít: az eső+pára úgyis korlátozza a látótávolságot) -- ennyivel gyengébb. Ha viszont úgyis csak nagyritkán használnád, akkor inkább ebben álljon egy kevés pénz, mint a 40-150 f2.8-ban rengeteg, plusz azt mérete miatt nem is biztos, hogy magaddal cipelnéd. A tömegeik: 190 g vs 760 g vs 1070 g (50-200) + adapter.
SLRgear 40-150 / Pro / 50-200Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #69634 üzenetére
A szűrőidet kiválthatod egy step-up gyűrűvel. Egy 58mm- ről 62mm-re vagy amilyen szűrőd van
Én a nagytelével szemezek a 75-300mm-el de mindig le fogom beszélni magam mert dslr-nél is volt jó telém de nagyon-nagyon ritkán használtam.Akárcsak most a 40-150-et , arra meg pont jó hogy van ha kell és olcsó.
Az időjárásállóságba nemnagyon hiszek inkább vigyázok a cuccaimra. Majd ha viízáló lesz teljesen. akkor érdekelni fog. Sajna láttam már eső után beázott időjárásálló vázat
Jelenleg télre keresek egy vízálló kompaktot és annyi , modjuk egy fuji xp80-at
És az se lesz gond ha hógólyót gyúrok köréTehát ha veszel egy alighasznált 40-150-et 35e-ért sok buknivalód nincs de ha veszel egy pro-t és nemhasználod ki akkor az nagybukta lesz az tuti.
-
jmakk
őstag
válasz Gravity1234 #69634 üzenetére
Na új szűrők azért nem kellenek, elég egy 58->62mm átalakító gyűrű (step-up ring) is pár száz forintért.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Gravity1234 #69631 üzenetére
az vigasztal, hogy az xf 50-140/2.8 is ennyibe kerül...
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #69631 üzenetére
Használtan kell venni. Senki nem vesz egy régi rendszrhez egy új obt. Főleg hogy lehet már nem is tudnál rendelni újat.
Használtan kb 120e ft.
Mig a 40-150 pro-ból nemhinném hogy találsz használtat , ha találsz is biztos 300e lesz legalább..Studi felajánlotta küldj neki privit menj el hozzá és próbáld ki.
Vagy 400ezerért vegyél egy PRO-t. és az biztos tuti leszBár egy kérdés , sportfótózni akarsz. Mert elég király minőséget produkál a sima 40-150mm és még pici is.
Nekem ilyen van , amennyit telézek bőven jó a fényerőre meg telénél nincs szükségem nem fotózok sportot és gyorsan mozgó tárgyakat telével.[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz Gravity1234 #69625 üzenetére
Én szeretem, de leginkább E-M1-en használom. Nem tudom elérhető-e neked Maglód vagy Monor környéke, itt lakom/dolgozom, meg is tudom mutatni, dobj nyugodtan egy privit.
Összehasonlítási alapom nincs, nem fogtam még kézbe se 40-150 Pro-t, szerencsére.
Az biztos, hogy az 50-200SWD lassú lesz E-M5-ön, a PDAF hiánya miatt.Bővebben este, sok a meló.
-
80hun
addikt
válasz Gravity1234 #69628 üzenetére
A gyári m.zuiko a legjobb. Adapterrel van némi kompromisszum. De az ára kicsit több minta a harmada az egésznek a pro-hoz képest.
És nem kell lencsés adapter tök felesleges ,ott a gyári oly adapter hozzá.
De mint a videót mutatam a többi obival , olyan gyors sztem lehet a fókusz e-m5-ön mint a sigma 50-500 hsm-el. De lehet a sigmánál gyorsabb is.Azt kell eldönteni hogy az ár kicsit több mint 1/3-áért jó e neked a 50-200 kompromisszumokkal v. megveszed a 40-150pro-t 400e-ért
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Gravity1234 #69625 üzenetére
Olympus Mzuiko40-150 F2,8 Pro alternativaja letezik-e?
Panasonic 35-100 f2.8 és kifújt a lista.
Esetleg jelátvivős Metabones Speedbooster (650-800 USD, ha jól emlékszem?) egy legalább APS-C vagy FF f4-es zoom is f2.8-as fényerejű lesz (vagy f2.8-asból f2) -- cserébe ez az út sokkal nagyobb, nehezebb, drágább, és autófókusz is csak papíron lesz"OMD-EM5
Odaig eljutottunk hogy ajanlott kategoria lehet a FT 50-200 SWD f2.8-3.5 adapterezve.
Mar az is kiderult, hogy vannak olyan adapterek (Oly MMF1,2,3) amikkel mukodik az autofokusz is es rekesz is, tehat nem kell nelkulozni az automatikat."EM5-tel "működik" az autófókusz. Pár másodperc múlva jó esetben talál is valamit. EM1-gyel menne gyorsabban PDAF-fel. Meg persze nagyobb-nehezebb, és az SWD-verzióknál idővel jönnek elő gondok (a 4/3-ban járatosabbak majd leírják). Képminőségben viszont jó darab ez is és a nem-SWD is (optikailag azonos), és használtpiacon jóval olcsóbbak a mikrósnál. A trade-off a csak papíron létező AF (kézzel gyorsabb), méret, tömeg, kor.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Gravity1234
tag
válasz Gravity1234 #48771 üzenetére
Sracok!
Idevonatkozolag milyen arrol lehet beszelni?
Koszi,
G.Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
gorgo
őstag
válasz Gravity1234 #48771 üzenetére
itt helyben jó eséllyel!
A 10 stoppos kellhet Mercutionak...
6 stop, hát elég egzotikus, hosszú zárhoz kevés lehet, normál használatra meg sok."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
madgie
titán
válasz Gravity1234 #48771 üzenetére
Szűrőméret?
-
b.vr
őstag
válasz Gravity1234 #48127 üzenetére
már másodszor írod hogy 14 de ha ugyanarról beszéltek akkor az 12-40/2.8
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
need
addikt
válasz Gravity1234 #48100 üzenetére
Üdv..
Nekem volt egy Oly 17 mm f1.8 kb. 3 napos volt 20 expóval amikor elcserélem egy Pana 25mm f1.4-re gondolkodás nélkül az hogy milyen..? pazar..egy rosszul megvilágított szobában is bátran használható.hogy még milyen is erről arn tudna neked sokat mesélni.
végül úgy hozta a sors és a körülmények és a komprumisiszúm hogy eladtam az Oly 45 és a Panát is.. és lett belőle 12-40 pro hát ez is pompás üveg..
D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
gorgo
őstag
válasz Gravity1234 #48110 üzenetére
Videónál valóban számíthat, ott lehet további előnye. Oda viszont egy 17-es nem jobb, látószöge miatt? Fényerős zoom, hát igen, a jót meg lehet szokni. Ahhoz képest viszont lesz bő 3 FÉ előnyöd, és tuti háttérmosásod. Cserébe gyakorolhatod a lábzúmot
Tényleg, azt azért nem vágom, hogy egy modern 16mpix értékelő mellett a fejlett videós vázakban nincs elektronyos zúm, ami fokozatmentes, azaz nem "fix" 2.4x ext.konverter? Elvben ez megvalósítható lenne, és lenne minimális zoomolási lehetőség fix obi használata mellett is.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
válasz Gravity1234 #48100 üzenetére
Ez az amit más nem tud neked megmondani, hogy neked mi fontos. Annyival valóban nem jobb, mint amennyivel drágább a 25-ös panalajkához viszonyítva, de ilyen rekesz mellett már exponenciálisan nőnek az árak. Keveseknek "éri" meg, ők jellemzően nem árérzékenyek. Egyébként meg megveszed, kipróbálod, és eldöntöd, hogy megtartod, vagy eladod. Sokat nem buksz, ha nem jön be, ha van időd vevőre várni, annyiért adod tovább mint vetted.
Anno én is majdnem vettem (akkor még nem volt meg a panalajka) de aztán mégsem léptem meg. A panalajkával meg nagyon elégedett vagyok, mint mindenki.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
válasz Gravity1234 #48097 üzenetére
Nem jó vétel, de ennyibe kerül Amúgy a 25-ös a legjobb a három klasszikus trióból (17-es; 25-ös, és ööö 4x-es) szóval ha nem zavar a manuál fókusz és van léd, az obi nagyon jó.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- További aktív témák...
- Gopro Hero 12 Bundle + 2x256gb sd, garanciális
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest