Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #111265 üzenetére
Csakhogy itt,a motorral ellentétben,a súly nagy részét a "lovas" teszi ki.Amúgy motokrossznál is fontos a könnyű motor,minél nehezebb annál kezelhetetlenebb a technikás pályán.
(#111258) Yahhher...ültem rajta a tesztnapon,de nem volt jó élmény. ...nem tudom miért,talán mert kissé kicsi is volt nekem,vagy mert már nem maradt csak 15 percem az ~5 km pályára. Nejem is próbált egyet,neki sem tetszett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Zsolt74 #110421 üzenetére
Ha jól tudom a Bryton 530-as tud rendesen navigálni. Ez se valami olcsó de még mindig kevesebbe kerül mint egy Garmin, Polar.
jjeahh: a szellőzést látod tényleg nem lehet megmondani csak ha van valakinek valós tapasztalata az adott bukóval. De gyanítom egy Giro, Uvex, Bell csak nem ad ki olyan sisakot amiben megfő az ember feje.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #107689 üzenetére
Attól függ, hogy ki a felhasználó, rutintalan embernek a 25 is lehet sok. Pláne azért mert ezt a tempót pillanatok alatt eléri. Egyébként tényleg valahol 30-35 körül lenne az ideális korlátozás. Átlag bringásnak ez teljesen okés, csak kezdőknek ez baromi sok lenne elsőre. Én úgy gondolom, hogy rendben van ez a 25-ös korlátozás kezdésnek, aztán ezernyi tuning lehetőség van, ha nem megfelelő az amit nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
Véreshurka
senior tag
válasz Zsolt74 #105821 üzenetére
A slime-al nekem vannak kérdéseim, amik lehet csak a tudatlanságom miatt vannak:
1. presta szelepbe hogyan tölti be az ember?
2. ha áll a kerékpár nem fog belekötni?
3. mindig figyelni kell, hogy a kereken a szelep felül legyen ha elteszed.
(#105827) Begbiebike: a tannus nekem is szimpatikus, de ha kell egyszer-kétszer nagyot fékezned akkor nem fog elkockásodni?
Más: valaki nem tudja véletlenül, hogy a Sturmey Archer agyváltókhoz milyen márkájú váltóbowdent adnak alapból?
El Psy Kongroo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
rétisün
veterán
válasz Zsolt74 #101781 üzenetére
és (#101780) Tothgera30: volt BB5-öm (vagy 7-em?) régebben, az outi verzió, de az nem nagyon győzött meg a tárcsafél előnyeről, lehet azért, mert azt outi fékváltókarral használtam.
de ha megint kitalálok valami bringa-variát, az úgyis egyenes kormányos lesz.....[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Because
őstag
válasz Zsolt74 #101776 üzenetére
és akkor kapunk egy az aluval megegyező tulajdonságú anyagot, de 4-5x annyiba kerülne. akkor miért is kellene azt venni
én inkább már a súlycsökkentés miatti elhasználódást rühellem... amúgy is nevetséges árak vannak a kerékpáralkatrészeknél, ahhoz képest, hogy semmi anyag sincs bennük. ilyenkor jövök (buta módon) a crossmocikkal ahol mennyivel nagyobb nyomatékok és erőhatások lépnek fel mégis olcsóbb minden hozzájuk mint egy-egy jobb bicóalkatrész :/
amin még kiakadok, hogy szeretnék merev villát a montihoz, de az acél vackokat aranyárban adják mintha újra feltaláltunk volna valamit, 20 éve meg minden alap kerékpárhoz azt adták (headshot)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #101761 üzenetére
Részben igaz, de a karbonnak van egy olyan jó tulajdonsága a fémekkel szemben, hogy nagyon jól csillapítja a rezgéseket. Még egy hosszabb rugóutas karbon össztelóson is érezhető, hogy kevésbé ráz, kényelmesebb mint az alu össztelós. Brutál falvastagsággal a karbon valószínüleg minden előnyét elveszítené.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Zsolt74 #99753 üzenetére
Attól hogy nem lejtőzöl sokat még ugyanúgy kophat minden a féken kívül.
Ahogy előttem írták az e-bike mindenből többet fog enni, de ha a bringa 1 millió volt nem hiszem hogy gondot fog okozni a fékpofa csere ami 3000ft összesen. Ahogy írtam egy szinteres fékpofa jóval kitolja az élettartamot. De van itt aki e-bike-ban nagyon jártas, majd ő megmondja a tutit.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Zsolt74 #99751 üzenetére
de most e montiról beszélünk, duplán eszik mindent szerintem kb, a nagyobb erő miatt, egy millás bringa.
Amúgy eltekerészni egy bicóval a dunaparton, nekem 10 év alatt szinte semmibe nem került, ez a másik véglet[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
HollyBoni
veterán
válasz Zsolt74 #99748 üzenetére
Sokszor a gyári betét hasonló felső kategóriás fékekben is de az M315 betétje tényleg nagyon őskori.
Ha tartósság a lényeg én szinteres betétet javasolnék első körben, viszont ahhoz lehet új tárcsa is kelleni fog.
Régi de nagyon elterejdt standard (volt) a betét amit használ, ha akarsz még lehet venni hozzá SwissStop-ot is vagyonokért.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #99571 üzenetére
...és egyre csak távolodunk a hagyományos értelemben vett kerékpártól.Vagy nem?
(#99569) 5381...pofásak és a sisakjaik is tetszenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #97236 üzenetére
Nyilván. De normál hajtásúak közt a CX a leggyorsabb.
makoss: 10 ezer alatt, újonnan csak a legolcsóbb kerekeket lehet megvenni. Jobb fajtából 10 körül lesz egy agy, hasonló áron a felni is, és akkor még nincs befűzve. 25 körül ki lehet hozni egy jobb minőségű hátsó kereket, gyorszárral.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #97238 üzenetére
Előbb-utóbb lesz,hisz egy-egy kis ledhez elől,hátul már a napenergia is elég lenne,hogy világítson.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #96371 üzenetére
Szerintem meg ideologizálni nincs értelme. Felülsz egy közlekedési eszközre, alap, hogy felveszel egy bukót. Persze nem kötelező, de felelőtlen dolog nélküle menni, pláne erdőben. Simán előfordulhat, hogy elesel és összetörik a sisak a fejeden, megúszod egy agyrázkódással, ha nincs rajtad akkor meg életed végéig a szüleid vagy egy ápoló fog etetni. Persze nyilván nem törvényszerű, hogy így legyen, de minek kísérteni a sorsot? Csajokat még csak-csak megértem, hogy a frizurát nem akarják összekócolni, bár az is gyenge kifogás, na de egy férfi minek ellenzi a sisakot, azt nem vágom. Azért mutattam a saját sisakom, mert ez védi rendesen a tarkót is.
Ma mentem benne egy karikát, baromi kényelmes cucc.[ Szerkesztve ]
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Zsolt74 #96388 üzenetére
Miért ne védenék a tarkót? Az enyém simán védi, a tarkóm alatt van az "állítócsavar" amivel rá lehet állítani/húzni a fejedre, plusz az állkapocs alatt is rögzítve van. Egy borulásos-fejbeverős esés ellen jól véd, de mondjuk egy kamion ellen nincs esély...
De szerintem kár erre az időt pazarolni esetedben, mert mindhiába, hajthatatlan vagy. Kívánom, hogy sosem legyen igazam és éld le az életed baleset nélkül. Mindenki úgy vigyáz az egészségére, ahogy akar, viszont ebből csak egy van, nem lehet letölteni másikat...
Peace!
[ Szerkesztve ]
-
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Zsolt74 #96371 üzenetére
Ne haragudj Zsolt, hogy ezt írom, de nagy butaságot gondolsz a témával kapcsolatban. Abban igazad van, hogy lehet enélkül is bicajozni stb. Még ha szerencséd van le is élheted az életedet sisak és minden baj nélkül. Ám a sok esetből is csak egyszer sérüljön meg a koponyád komolyabban már az is sok!!! Ahogy írták a kéz és láb könnyen gyógyul, de az agysérülés nem játék.
Egy biciklin, ha lassan közlekedsz a magasabb súlypont miatt könnyebben billenthető vagy és egy esésnél nem nehéz beverned a fejed bármibe. ÉS igen, inkább legyen feleslegesen rajtad éveken keresztül, minthogy anélkül közlekedve egyszer is megsérülj.
-
5381
aktív tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #96350 üzenetére
Tessék, épp tegnap jött meg az új Enduro-s sisakom.
Vegyél ilyet.Levehető az állvédő, ha épp nem durvulsz annyira. De maga a sisak is kb kétszer erősebb mint a normál kerékpáros sisak.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Mint ahogy fentebb is írják, sisak és szemüveg nélkül bringára ülni, elég nagy felelőtlenség. Ha nem mész erdőbe, esetleg a szemüveg elhagyható, bár sokkal kellemesebb egy bringás szemüvegben. Erdőben viszont bármikor belecsaphat a szemedbe egy ág, és olyan szemsérülésed lehet, hogy akár meg is vakulhatsz arra a szemedre. A sisakot meg szerintem nem kell kiemelnem, életet menthet.
[ Szerkesztve ]
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Zsolt74 #96346 üzenetére
Ki kell hogy ábrándítsalak. Nem kell nagy sebesség ahhoz, hogy akár életveszélyes sérülést szerezzél a koponyádon. Földúton, vagy erdőben is jól jön a sisak és a szemüveg, mert egy fejmagasságban lévő vékony gally is tud komoly szem vagy fejsérülést okozni. Nem vicc ez.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #96119 üzenetére
Nekem elöl 15t van, a sor pedig 10-42. Őszintén szólva, nekem nem hiányzik az első váltó. Én még nem találkoztam olyan meredek emelkedővel ahova Bosch CX kevés lett volna. Mentem a Turbo Levo-val, de nem tűnt erősebbnek a Brose mint a Bosch CX, hiába erősebb papíron. Inkább más, van amiben jobb. Például a csendes, rezonancia mentes működésében, de erősebbnek nem erősebb. Sőt, a Bosch szerintem agresszívebb a Sport és Turbo fokozatban. A Shimano is hasonló mint a Brose, csak kicsit hangosabb. Szerintem a legerősebb a Yamaha PW-X. Én legalább is így éreztem.
Ha egy teljesítményben növekvő sorrendet kéne felállítanom, akkor a Brose és Shimano E8000 egy szinten, utána a Bosch CX, majd a Yamaha PW-X. Mindettől függetlenül nekem továbbra is a Shimano a legszimpatikusabb, elsősorban az alacsonyabb tömege és mérete miatt. Annyival meg nem gyengébb, hogy megérje a nagyobb, nehezebbet választani. Ráadásul az E8000-hez lehet a legfaszább monti vázakat gyártani. És ez a legfontosabb szempont, véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #95357 üzenetére
Onnan,hogy mi lesz ha rákerül véletlenül a betétre,oda jutottak,hogy egyenesen azzal fújjuk be,majd valahogy megjavítjuk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsolt74 #95156 üzenetére
"Egy Bosch középmotorral kéne, és 11-46-os vagy 11-50-es hátsó sorral, azzal bárhová el lehetne jutni."...ha motorja van nem mindegy milyenek az áttételek? ...mármint csak nem állítanak össze olyant mely nem bír felmenni veled a hegyen,nem?
(#95155) jjeahh...az,hogy a 34 visszalépés-e a 44-hez viszonyítva erősen az első tányérok méretének függvénye is,hisz 40/44 kábé ugyanazt tudja mint 30/34.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsolt74 #95156 üzenetére
Ja a fatbike telókról én is ezt olvastam már több tesztben is. Valszeg csak azért erőltetik amiért az olcsó suntour telókat is trekkingeken: ha az elején egy bármilyen telónak kinéző tárgy, akkor jobban veszik az emberek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #90669 üzenetére
Papíron a Brose erősebb mint a Bosch, de tesztek alapján a Bosch-t erőteljesebbnek érzi mindenki.
Persze a Brose is több mint elég, és van azért olyan is amiben jobb mint a Bosch, például a belső szíjhajtás, ami sokkal csendesebbé, rezonanciamentessé teszi.
Ezekben a fejlett pedelec rendszerekben van nyomatékszenzor és fordulatszenzor is.A 3-as 4-es fokozat már nagyon ritkán kell a Bosch-nál is.
geotigris9: Nem jártam arra.
fpeter07: Baromi jó pálya, bringáztam ott párszor.
Ironizer: Nagyon egyszerű a megoldás, tekerd ki a vég állás csavarokat, aztán kezdj el úgy bringázni, meg fogod tapasztalni, hogy mi a szerepük. Persze nincs kizárva, hogy utána kell venned egy új hátsó váltót, meg pár küllőt is ki kell cserélni, de legalább megérted a működését a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Zsolt74 #89208 üzenetére
Csak kicsit macerás a használata(fel kell olvasztani, és bele kell a láncot áztatni).
Ezért jó a Squirt, mert ott ugyanez oldószerbe van felvíve, ami elpárolog, és visszamarad a viasz. Amíg meg össze van keverve, egy rendkívül folyós tejszerű cucc az egész.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
veterán
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Zsolt74 #87129 üzenetére
És akkor mi van? Gondolom a patentszemet is le tudják ugyanolyanra gyártani.
Eléggé elterjedt a 10-es rendszer, szerintem biztos van aki patentszemmel használja.A múltkor valaki linkelt Shimano patentszemet.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #87082 üzenetére
Persze, hogy felesleges a Turbo üzemmód. Nagyon ritkán van szükség akkora rásegítésre, és azért az az akkut is szippantja, ha folyamatosan legmagasabb fokozatban használod.
Ezekben a rendszerekben van fordulat és nyomaték szenzor egyaránt, tehát mondhatni elég kifinomult.
Viszont azért nem motorok, (bár sokan így gondolják) hanem kerékpárok, tehát muszáj visszaváltani, hogy meglegyen az optimális pedálfordulat. Nagyon hamar rá lehet érezni, hogy milyen pedálfordulat a legideálisabb.
Ha nem jó a fokozat, és belassul nagyon a pedálfordulat, szinte nem is segít a motor, hiába van Turbo-ban.
Mondhatni elég sűrűn kell használni a hátsó váltót, kb ugyan úgy mint egy hagyományos bringán.
Ameddig újdonság, mindenki hajlamos legnagyobb rásegítés mellett hajtani, de ahogy hozzászoksz, egyre kevesebbet kérsz majd a rásegítésből, mert érdemes takarékoskodni az akkuval, és inkább a túra vége felé tartalékolni a több energiát.
Nekem csak hátul van 11 fokozat, de nem hiányzik az első váltó.
A jó idő már jöhetne.jilian: Először is azt kéne magadban letisztázni, hogy pontosan mi az elvárásod egy montival szemben? Illetve mennyire vagy jó lejtőző? Szereted elereszteni durvább lefeléken is? Szeretnél esetleg felvonós bringa parkokba is kilátogatni? Ha így van, akkor jól járhatsz egy Enduro bringával, tehát a Strive jó választás lehet.
Ha a fölfelé tekerés is ugyan ennyire fontos, mint a lefelé, akkor a Spectral fölé nem mennék rugóútban. Illetve lehet, hogy a Strive 5.0 és a Spectral 7.0 közel egy árban vannak, de azért azt is nézd meg, hogy a Strive majdnem 2kg-al nehezebb. 14,8kg a Strive AL 5.0, azért ez nem kevés ha hosszabb túrára mennél. Tapasztalatom szerint 13kg körül van az a határ ami még egy elviselhető súly egy hosszabb túrán, amikor sok az emelkedő. Ennél nem nagyon van értelme nehezebb fully-t venni, mert szenvedős lesz fölfelé.
Én egyébként nem vennék alu vázas Enduro bringát, maximum akkor ha pedelec-ről van szó. Enduro-t karbon vázzal érdemes venni, tehát a Strive-ból a CF verziók lennének értelmes választások. Már a Spectral is egy igen durva lejtőző képességekkel rendelkező mtb kerékpár, kevés montis van idehaza, aki egy ilyen AM kategóriás gép határait eléri lefelé. Szóval afelől ne legyenek kétségeid, hogy bőven marad tartalék a 140mm rugóútban, maximum akkor lesz szűk keresztmetszet lefelé, ha DH versenyző vagy.[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #87061 üzenetére
Egy ismerősömnek van egy Turbo Levo-ja, azzal mentem egy rövid karikát. De a legnagyobb tapasztalatom a Bosch-al van, mivel jelenleg is ilyenem van.
Próbáltam több féle agymotorost, Shimano Steps-et, Yamaha PW-t.
Az új Shimano E8000-hez viszont még nem volt szerencsém, illetve a Yamaha PW-X-hez sem.Elég sok teszt van, de ezek inkább angol nyelvűek: [link] Illetve én is próbáltam összefoglalni valamennyire a logout-os cikkemben.
Hegyi körülmények között nem próbáltam még ki a Brose-t, de ami feltűnt, hogy jóval halkabb mint a Bosch.
Ez a belső szíjhajtásnak köszönhető. Tesztek alapján mindenhol azt olvasni, hogy a Bosch CX a legerőteljesebb, és én is így éreztem. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Bosch a legjobb, de egy érv mellette.
Viszont a Brose és az új Shimano E8000 jobban integrálható, pláne az E8000, jelentősen kisebb és könnyebb. Ezáltal rövidebbek lehetnek a láncvillák mint pl egy Bosch esetében, ami jót tesz a kerékpár fordulékonyságának. Ez mondjuk leginkább MTB felhasználásnál lehet szempont.
Neked milyen bringában van a Brose? -
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #87031 üzenetére
Tudom, jól ismerem a típust. Kicsit gyengébb a Brose mint a Bosch (bár papíron ez nem így van), viszont a Speci váza egyértelműen a legjobb! Bár a mostani gépem se rossz, de azért na, a Speci az Speci, akkor is ha pedelec-ről van szó.
fpeter07: Az enyém L-es méretű volt, de jó volt a 1178 centimhez. Gondolom, hogy egy ilyen régi bringán már sok mindent kicseréltek, ritka a gyári állapotú. Elvileg Crossmax SLR kerékszett volt benne gyárilag, az tubeless-es, de ezek szerint akkor már nem az van benne.
Hasaggymeg: Tudtommal még nincs férjnél, ezek szerint kamuzott!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mast A1 vezetéknélküli tetoválógép újszerű 6hó jótállással!
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón szett - 5,4k video, 1" SONY CMOS (2S4)
- Corength dönthető pad + 20kg-os súlyzókészlet + 2x5kg tárcsa + francia rúd
- Roventa hajformázó új 6hó jótállással!
- DJI Air 2s FMC RC (Fly More Combo) drón - kijelzős távirányítóval
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest