-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz planbmokus #652 üzenetére
Milyen áttétellel tekersz?
-
hoffman_
nagyúr
válasz planbmokus #654 üzenetére
hú az jó lazás áttétel, nem haladsz lassan? a gép nagyon szép a linket köszi, érdekel
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Tomi_Sci
őstag
válasz planbmokus #652 üzenetére
Az útvonalnak van valami köze a testvérvárosi kapcsolathoz? Sok sikert amúgy, kemény lehet
Szóval ti ragaszgattatok tele mindent fényvisszaverős matricával Király ötlet volt, köszi!
Egyszer éjszaka egy olyan fehér betontömbbe úgy belementem a bicikliúton, hogy azt hittem ottmaradok.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
zoli03
őstag
válasz planbmokus #654 üzenetére
Akkor az jó pörgetős, de legalább az emelkedőkön se halsz meg. Én most 2,33-as áttétellel (42/18) megyek, így a környéken levő emelkedőkön még fel tudok menni, síkon meg 25-30 km/h-t kényelmesen tudom tartani.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz planbmokus #1419 üzenetére
akkor jovore, mert iden valszeg gane nyar lesz. [link]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz planbmokus #1423 üzenetére
remelem is, mar faj a terdem, ki kellene hajtanom....
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz planbmokus #4404 üzenetére
Kötelező használnod a Kerékpárutat, ha az párhuzamos a forgalmi úttal.
A Gyalog- és Kerékpárutat nem kötelező használnod, de azt is csak akkor, ha a gyalogosforgalom akadályozna.
Vmint járdázni is járdázhatsz szó nélkül, ha még nem múltál el 12 éves ill. ha a forgalmi út biciklis közlekedésre alkalmatlan (pl. tábla tiltja), de persze csak a járdán uralkodó szigorú feltételek mellett (gyalogtempó és gyalogosok zavarása - Kresz szerinti értelemben - nélkül).Ezt a szegélytől 1m-t honnan vetted?
Magyar Kerékpáros Klub honlapjáról leginkább. Bár már biztos belefoglalták a Kresz szabálykönyvébe is.Engem is tavaly ősszel feljelentettek, amikor egy kamiontól nem láttam egy vasúti átjárót, ami 45'-ban szelte át az utat, s elsodorta az országúti kerekét.
Hát ez para és ezt a kamion számlájára kellene írni szerinted?
Mondjuk a feljelentést se értem egészen, gondolom vmi nagyon kifordított értelmezése lehetett a hatályos szabályoknak.(#4405) mickemoto
Nekem csak útszéle van ahol véget ér az aszfalt és kezdődik az akármi más(sóder,föld, bozót,susnyás).
Amikor ezt a szabályt próbáltam értelmezni, akkor én is erre a következtetésre jutottam.
De ugye csak akkor, ha alkalmas rá. Amúgy marad az aszfalt.Na most nekem műszaki emberként elég nagy fejfájást okoz, hogy nem egzaktul vannak megfogalmazva a szabályok. Simán lehet két egymástól gyökeresen eltérő értelmezést is alkalmazni, az ügyvédek meg ebből élnek. Meg a rendőr se úgy gondolkodik gyakran, ahogy mi várnánk. (Pl. rossz látási viszonyok - nekem a felhős nappal a mai napig nem minősül rossz látási viszonynak, hisz adott esetben sok km-es látási távolságok vannak, mégis az gépjárművek többsége ilyenkor már fényszórókkal közlekedik és rajtam is számon kérhetik a világítást meg a mellényt. Ezzel már a Kresz oktatómat is zaklattam, aztán abban maradtunk, hogy törődjek bele... )
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz planbmokus #4409 üzenetére
10 év profi versenyzői tapasztalat van a hátam mögött, szerintem tudok kerékpározni.
Az emberek szinte kivétel nélkül összekeverik a járművezetési tudásukat a közlekedési tudásukkal.
A kettő köszönőviszonyban sincs egymással.
Autós ismerősöket szoktam gyakran idegesíteni vele, hogy hiába pampog nekem azzal, hogy milyen jól vezet, ez nem jelenti azt, hogy a forgalomban is jól kiismeri magát.
Meg a jól vezet is kérdéses általában, elvégre a gépjárművezetők 99%-a soha életében nem vett részt vezetéstechnikai oktatáson. Csak a képzeletükben vannak felkészülve az extrém helyzetekre és ez elég szomorú.
Aztán ha helyzet van, akkor vagy ösztönből helyesen reagál, vagy összetöri magát.Talán nem kell ecsetelnem ezt a te esetedre vonatkozóan.
Egy rally versenyző valószínűleg le fogja reagálni, ha megcsúszik az autója az úton, de egy átlagember közel sem biztos.
Ugyanakkor hiába kezeli vki magas szinten a járművet, ha közlekedni nem tud.Az elmondottak alapján még mindig úgy gondolom a saját hibádból mentél rá a sínekre, nem így van?
szerk:
Találtál vmit a legfrissebb szabályokról? Az egyirányúba való behajtás épp érdekelne, mert ellentétes értesüléseim vannak róla.(#4410) mickemoto
A biciklis továbbra is puhatestű, mint a gyalogos.
Bár legalább figyelmesebbek úgy vettem észre, mint a gyalogosok, akiken legszívesebben Carmageddon módjára hajtanék át kocsival, annyira idegel a bamba birkaszellemük. Körülnézés nélkül lelépnek elém, meg izé. Hülye puhatestűek![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz planbmokus #4409 üzenetére
"Egyirányú utcába is be lehet hajtani kerékpárral"
Igen, amennyiben ezt tábla jelzi, egyébként természetesen nem. Ez mondjuk nem új szabály, a KRESZ 2010-es módosításakor lépett érvénybe.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Teasüti
nagyúr
válasz planbmokus #4415 üzenetére
mert f@sz kamionos beláthatatlanná tette előttem az utat..
Aha ok, itt buktad el a dolgot.
Akkor egy beláthatatlan kanyar esetén meg a f@sz kanyarra fogjuk a balesetet?Véletlenül sem kell ecsetelned, de ha látok előre legalább 10 méternyit, akkor meglepetés nem érhet.
Ráhibáztál. És miért nem láttál előre legalább ennyit? Csak nem szabálytalankodtál?Úgy van, ahogy leírtam, az MKK-nak köszönhetően lépett érvényre, tudom, én is náluk tevékenykedek...
Értem én, de kérhetnénk erre vmi hiteles forrást?
Ezt a hsz-t mégse dörgölhetem az ordibáló autós orra alá.(#4416) -HajTömeg-
Pedig végignéztem.
Én számítottam rá, ismerős környék (az ő környéke ráadásul), én lassan feltettem rá a bringát egyik kereket a másik után, ő meg fékezés nélkül felugratott mellettem, nem emlékezett rá, hogy van ott szegély.
Teljesen merőlegesen a padkára amúgy.
A kosarából amúgy minden kirepült, de a lány a nyeregben tudott maradni a döccenő után is.
Teljesen óvatlan volt, mégis a lendület és a tehetetlenség könnyedén átlendítette. Nem fordult ki a kormány, nem tört a kerék.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz planbmokus #4415 üzenetére
Rosszul tudod.
"Enyhültek az egyirányú utcák ellenkező irányú használatának feltételei - amit sajnos sokan félreértenek. Lényegi változást nem hozott az új KRESZ, mert a főszabály szerint az egyirányú utcába szemből TOVÁBBRA SEM LEHET kerékpárral behajtani! Kivéve, ha azt tábla külön jelzi."
Forrás pl. Új KRESZ (és nem csak KRESZ) a kerékpárosok védelmében…
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Monya78
veterán
válasz planbmokus #4437 üzenetére
Köszönöm szépen! Néhány dolgot meg kell szokni az előző bicajhoz képest (kelly's quartz 2006)
pl. kormány szélességét kb. 20cm szélesebb mint az előző, a váltókar fordított működését (hátsó váltónál), légrugó kényelmét. -
Teasüti
nagyúr
válasz planbmokus #4441 üzenetére
Én értem és elfogadom, ha te itt dolgozol és hálás vagyok az MKK munkásságáért, de ennek ellenére rácáfoltál saját magadra, ami nem segít épp a hiteled felépítésében.
Az "érvényben van" és a "dolgozunk rajta" az én olvasatomban elég messze van egymástól.
Nem úgy tűnik, h tájékozottabb lennél.
MKK aktivistaként meg elvárható lenne sztem, h képben legyél a közlekedési ismeretekkel és ne másokat okolj a vélhetően saját hibádból eredő balesetért. (Csak az elmondottakra alapozva - 35 km/h és kevesebb, mint 10 méter előre látás -, elvégre nem voltam ott.)
Ettől függetlenül köszönöm neked, hogy próbálsz tenni az ügyünk érdekében![ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz planbmokus #4404 üzenetére
egy kamiontól nem láttam egy vasúti átjárót, ami 45'-ban szelte át az utat, s elsodorta az országúti kerekét.
Ha ismeretlen az út és erősen takarva van a látóterem, inkább ráfékezek, hogy ne érjen meglepetés... mert amin a kamion átmegy, azon bringával fent lehet akadni.
Más kérdés, hogy az út gazdája is felelős lehet, de ez a menet közbeni veszélyelhárítás szempontjából nem mentő körülmény.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz planbmokus #4404 üzenetére
Erről az esetről írhatnál bővebben, én is veszprémi vagyok, nem szeretném, ha engem is megszivatna a yard.
Hogy lett belőle amúgy rendőrségi ügy? Azért mert mentő vitt be?Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz planbmokus #4459 üzenetére
Hát ez egy kellemetlen történet, valóban. Nem tudom, hogy hol van pontosan a sín amiről írsz, de el tudom képzelni milyen lehet. Elég gusztustalan módon bántak veled, remélem nem lett semmi probléma később.
Ilyenkor jobb "technikai probléma miatt" elesni? Vagy arra van külön díjszabás az őrsön?
Mondjuk a vallomás tüzetes elolvasása tisztázhatta volna a dolgokat.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
lukaszokni
aktív tag
válasz planbmokus #4402 üzenetére
Hát erre a hétre asszem elég volt ennyi bringázás, de köszönöm a meghívást! Szombat estig itt vagyok, aztán indulás haza.
(#4403) Teasüti: Nem tudom miért, de a rozskenyér volt a ludas, másra nem reagáltam így, érdekes. Bemeggyeztem, azzal nem volt gond, strandon tócsi, pisztráng, sültkrumpli, fröccs, ezekkel sem. Végülis ezeket ettem, úgy tudom a fehér hal jó ilyenkor.
(#4407) deicide: Sajnos fém betétes alul a tatyó, ezért cseszte szét a gerincem, valszeg egy puhával nem jártam volna így.
És köszönöm az elismerő szavakat!
mAtx4ever!
-
Alchemist
addikt
válasz planbmokus #4459 üzenetére
Jól ismerem ezt a helyet (Bp. és Arács közötti tekerések), egyszer esős időben nekem is volt ott egy "beavatásom". Ismertem a sínt, de alábecsülhettem a síkosságát, pedig nem mentem gyorsan. Nem volt nagy ügy, Pestre érve már a térdemen a sebről is elfeledkeztem.
Pedig már 40 körüli tempóban stéherelve is átrobogtam rajta, megfelelő szögben. Ha nem számít rá az ember, tényleg nagyot lehet zúgni.
Amerre tempót megyek, arrafelé általában már előre köszönök az ismerős kátyúknak.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
rétisün
veterán
válasz planbmokus #4459 üzenetére
a bringával ilyenkor mi történik? vitték veled a mentőben, vagy mi van ilyenkor?
(#4468) Toomy: "nálam 2 havonta gumi csere van" látod, kell neked ennyit menni?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
válasz planbmokus #4459 üzenetére
Biciklivel és felszereléssel mi történik a sztenderd eljárás szerint miután téged elvitt a mentő?
De van itt pár okosabb, bölcsebb ember, aki ezt cáfolja, biztos jogszakértők.
Értem a célzást; mi nem jogi értelemben tartunk felelősnek a balesetedért.
Nyilván nem.
Hanem mint a forgalmi célú közlekedés résztvevőjeként - talán jogosítványod is akad, elvégre nem vagy már tinédzser - biztos tisztában vagy a baleset-megelőzés fogalmával.
Lehet másokat hibáztatni gondatlan veszélyeztetésért ésatöbbi, hogy nem megfelelően kezelted a veszélyes helyzetet - még igazad is lehetne -, de attól még te vagy az, aki a kockázatot vállalta.
Biztos átgondoltad már párszor, mint csinálnál másképp, ha újra megtörténne.
Na ez az, amiről beszélünk.
Nem attól lesz vki jó járművezető, hogy képes eljutni A-ból B-be. Inkább attól, hogy nem hibázik és előre látja mások szándékát, adott esetben kivédi azokat. Ez tesz egy járművezetőt jó sofőrré.Ez hiányzik a többségből. Ezért annyi a barom az utakon. Mindenkinek csak az arca a nagy a forgalomban, de csoda, hogy életben vannak (még). Elég kevesen látják be, hogy ez veszélyes üzem. Sokan meg is halnak.
Akkor is, ha nem ők okozták a bajt.
Ne vedd magadra, ez nem neked szólt. Csak kikívánkozott.
Vigyázz magadra jobban!(#4479) attiati
A két kerék egyáltalán egy vonalban fut?
Nem lehet, hogy csálé és az egyik papucsban félre csúszott a tengely?[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz planbmokus #8225 üzenetére
Szép-szép, de egy krossz(?) gépre minek 203-as tárcsa?
Mert ha jól látom merev az első villa.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Packersbay
tag
válasz planbmokus #9697 üzenetére
Bár sejtjük,hogy honnan sikerült beszerezni,de azért reméljük mégis elárulod
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz planbmokus #9697 üzenetére
Turkálóban tettél szert erre a gyöngyszemre?
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
-
Drótszamár
őstag
válasz planbmokus #9730 üzenetére
Szia!
Ezek nem impregnálásra vannak inkább? /google keresés alapján/
Nekem most inkább egy "fertőtlenítés" kéne.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz planbmokus #9790 üzenetére
Neked ilyen van?Ha igen,meg vagy vele elégedve?Köszi!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rii
nagyúr
válasz planbmokus #10132 üzenetére
köszönöm!
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
venember83
nagyúr
válasz planbmokus #10244 üzenetére
Lehet azt tárcsafékkel használni, csak nem sokáig. Előbb-utóbb agyperem-törés lesz a vége, de így egész könnyű kereket lehet olcsón összedobni.
-
HollyBoni
veterán
válasz planbmokus #10326 üzenetére
Igen .
Lehet hogy öregedik, végülis 2001-es a váz. Viszont múltkor hűvösvölgyön voltunk ott kapott rendesen, utána vettem észre a repedéseket. Elég könnyű vagyok szóval szerintem még bírni fogja ha óvatosan használom.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz planbmokus #10335 üzenetére
Nem nagyon akarok foglalkozni már a bringával, igazából örököltem, már nagyon korlátoz szóval elkezdek spórolni valamilyen FR/DH gépre. Meghagyom így, ha nem nyúzzák még sokáig élhet szerintem.
Én itt lakok a gyár melletti faluban, maga a fémforgácsolás még megy, csak a Hungary:A márka szűnt meg. Hogy miért, passz.
[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
válasz planbmokus #10347 üzenetére
és mennyibe kerül vagy került??
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Muton
addikt
válasz planbmokus #10323 üzenetére
azért Te is durva cuccot szedhetsz...
ennek nem az a lényege, h szép-e vagy sem, hanem hogy fékezés esetén nem torzul az első tag, ergo nem befolyásolja a rugózást a fékezés. normál villánál fékezéskor a becsúszó nekifeszül a lábaknak, itt ilyen nincs, mindig axiális terhelést kap a tag
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #10382 üzenetére
Ismerem a típust, a boltban ahol dolgozom árultak ilyet. Ki is próbáltam, de én nem nagypapa kerékpárt akarok hanem egy elektromos montit. Ráadásul ezek a green sparkok 30 kiló körül vannak, én meg szeretnék 20 kiló alatt maradni. Van egy Specialized Epic bringám, ebből akarok elektromostat, de úgy hogy bármikor vissza tudjam alakítani. Csak kicserélem a kereket, rádobom az aksit és ennyi. Ezenkívül nekem nem elég a 250w-os motor, pláne nem 300 ezerért.
venember83: Köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
-
Daniel Alves
őstag
válasz planbmokus #10432 üzenetére
Lehet növelem a keretet és akár 170.000ft-ig is eltudok majd menni.
De ahogy nézem itt sincs méretben sőt az előzőleg linkeltek között is csak 1 bicikli van adott méretben.Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
fpeter07
veterán
válasz planbmokus #10440 üzenetére
Még van Critical Mass? Gondolom nem este 8 után kezdődik, így ez kimarad.
-
kk831228
addikt
válasz planbmokus #10432 üzenetére
Üdv!!
Nézegetem én is a bicókat ,és az lenne a kérdésem hogy használ-e valaki alacsony emberke mint én (164cm) 29-er montit itt a fórumon?? Kíváncsi lennék hogy mennyire jó választás 29er ilyen magasághoz vagy egyáltalán nem ajánlott...
Üdv!!
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Tomi_Sci
őstag
válasz planbmokus #10456 üzenetére
Üdv!
Én léptem oda, csak a nick lemaradt. Élő szóban elég bután hangzikHollyBoni:
Sima SPD? Lehet benne járni, kevésbé kopik, könnyebb belelépni a kétoldalas pedálba.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
fpeter07
veterán
válasz planbmokus #10647 üzenetére
Társuljunk akkor, én három cseresznyéset kérnék! (pirosat)
-
planbmokus
senior tag
válasz planbmokus #10647 üzenetére
(2 pirosat, 1 kéket - bocsi, ez kimaradt!)
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Zola007
veterán
válasz planbmokus #10748 üzenetére
Milyen magas a cimborád?
Anno azért lett véve ez a 19,5"-es is, mert a 17,5 sokkal kisebb volt.
Végül is arra lettem volna kíváncsi, hogy mások ilyen magassággal milyen hosszúságú vázakat használnak, de ahogy nézem _seth_ Meridaja 18-as méretben 590-es effektív hosszal bír.
Nem értem egyébként ekkora cégeknél a francért nem lehet colonként legalább kis darabszámban gyártani pár méretet.
Kellysnél van 15,5 - 17,5 - 19,5 - 21,5, de mondjuk fele-harmada olyan mennyiségben csinálhatnának 18,5 - 20,5 méretben is.Nem kisebb cég mint a Merida, ahol ellenben találni pl az említett TFS 300-ból 14.5" - 16" - 18" -19"- 20" - 22"- 24" méretben is
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz planbmokus #11350 üzenetére
Gratula a sikeredhez!
Jöhet majd a folytatás!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Solad
őstag
válasz planbmokus #11648 üzenetére
Köszönöm szépen, eddig nekem is oké, de abba belegondoltál, hogy itt az erőkar ~1,5%-ot rövidül?
Nem elméleti, sokkal inkább gyakorlati tapasztalatra voltam kiváncsi
Szakbarbár, ---Lasali---, Zola007: Köszi Mint mondottam elég rövid lábú vagyok, 172 magassághoz 76 centi belső lábhossz társul. Meglátjuk milyen lesz, ha kényelmetlen, akkor marad a mostani hajtókar, csak a lánctányérok kerüülnek át az újról
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
hoffman_
nagyúr
válasz planbmokus #12213 üzenetére
valami nem jó a linkkelvagy itt nálam.
nagyon csinos darab. mit tud ez az RST Blaze? már nézegettem neten, de kevés dolgot találtam róla, mivel van pariban?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz planbmokus #12215 üzenetére
hm, az tényleg nem túl combos. köszi szépen. jobb villa dukál ebbe a vasba sokkal, de legalább a többi része ellensúlyozza.
ui.:
ez az mt2 egész jónak néz ki, most, hogy utánaolvastam.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #12213 üzenetére
Én 26-os mtb-ot már nem vennék, vagy 27,5 vagy 29.
A 29-annyira nem szimpatikus, bár vannak jó geometriával rendelkező 29-es gépek, csak azok többnyire a felső kategóriában vannak. Viszont a 27,5 nagyon bejött nekem, jól gyorsítható, kellően fürge és még is érzeni a nagyobb kerék előnyeit.Annyit helyesbítenék, hogy természetesen vennék 26-ost, de csak a Downhill kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #12281 üzenetére
A 26-ost én semmiképp sem állítanám szemben a 29-el. Azt csak azért említettem, mert először az sem tetszett, de aztán rájöttem, hogy vannak jó 29-ek is. Nyilván egy 26-os kerék jobban gyorsítható mint a 29, de van a 29-nek is előnye, ha megindítod sokkal jobban tartja a tempót mint a 26, ami xc/marathon versenyen nem kis előny. persze technikásabb pályákon elvérzik egy 26-al szemben, de van létjogosultsága el kell ismerni. Én a 26-ot inkább a 27,5-el állítanám szembe. Itt a gyorsíthatóság különbség elenyésző, de a 27,5 nagyobb stabilitást is ad. Persze biztos megmaradnak a 26 mellett elkötelezettek, de ez a 27,5 véleményem szerint nem csak marketing, hanem tényleg van benne potenciál. 2014-től biztos vagyok benne sok cég kínálatában megjelennek a 27,5-ös modellek, így lesz lehetőség próbára is.
Még valami, pl ha valaki 1 bringát akar, de városban is használná meg terepen is mondjuk 50-50%, lefelé menetben nem az a fajta aki nagyon technikás terepen akar száguldozni, szóval az az átlag felhasználó, szerintem egy 29-es montival sokkal jobban jár mint egy 26-al.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz planbmokus #13186 üzenetére
Elcseszték a Ruga geo-ját? Vagy a merevségével van baj?
-
D.Orion
veterán
válasz planbmokus #13192 üzenetére
Thx, az Asgard már jobb?
-
hoffman_
nagyúr
válasz planbmokus #13220 üzenetére
az outi fékkar nagyon szűk keresztmetszet a fenti kérdésben, ez vitathatatlan.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szjoci
őstag
válasz planbmokus #13267 üzenetére
Nekem csak egy Recon Silver TK Soloair-em van (tavalyi modell), és elméletileg ez is motion control-os. Még nem tapasztaltam hogy teljesen kinyitott volna (max 2-3 centit mozog), igaz nem is adtam neki igazán esélyt rá, mert eddig mindig oldottam ha lefele következett. A marketing szövegből nem tudtam kihámozni hogy kellene működnie
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Nők, nőügyek (18+)
- iPhone topik
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- További aktív témák...