-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #74799 üzenetére
Van, ahol mindent szépen átmosnak brigéciolban, és ez is lehet egy szolgáltatás, de mindenféleképpen plusznak számít, nem pedig alapvetésnek. Az alapvetés valóban az, hogy nem mocskosan viszed oda...
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
-
gergo5991
őstag
Ma olvastam a neten, felvidéken (szlovákia) eltörölték a zéro toleranciát, mostmár 0,5 véralkoholszintig megengedett az alkoholfogyasztás után való biciklis közlekedés. Most kérdem itt a népséget, mert nem igen vagyok jó ebben a számolgatásban (vagy lehet csak lustaság kérdése) 0,5-be mennyi sör fér bele? Nem mintha számítana, de ha úgy van akkor 6 sör után nyugodtabban hazatekerek a kocsmából, minthogy nézzem hol a rendőr és merre menekülhetek
-
hegyimorc
senior tag
válasz makoss #74787 üzenetére
"Ha én értek hozzá, az a minimum, hogy nem a mocskos biciklire rakom a láncot!!!"
Ezért van kiírva sok szervízben, hogy mocskos bringát nem vesznek át
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
StLui
veterán
válasz -=RelakS=- #74791 üzenetére
Hsz-ekhez kéne inkább köszönöm gomb
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
joysefke
veterán
válasz -=RelakS=- #74791 üzenetére
látom, hogy Te is aktív vagy a másik fórumon...
-
pc360
addikt
válasz -=RelakS=- #74791 üzenetére
Csináld magad akció...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
samspade
csendes tag
válasz flash- #74743 üzenetére
Köszi, Neked milyen van? Csalóka a kép, ezen én is úgy látom, hogy előre dől a nyereg, de tényleg nem. Állítgattam rajta sokat minden irányban, mire kvázi kényelmes lett.
(#74673) ---Lasali--- Nem széles a vállam, épp ezért is érzem picit szélesnek a kormányt, meg gondolom azért is, mert a régi tíz centivel keskenyebb volt. Még szokom, aztán ha nagyon kényelmetlen, akkor csak a végső esetben vágok. De amiket nézegettem még a Cube-on kívül azokon is 64-66 cm-es kormányok voltak.
(#74660) Hasaggymeg Netről rendeltem (k2), szóval egy visszavágásért nem küldöm vissza, mert nem pesti vagyok. Majd az első szerviznél rákérdezek helyben és ha azt mondják tényleg hosszú a fékcső, akkor vágatok belőle.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #74788 üzenetére
Normális lámpa vagy fel van csavarozva a vázra (mert dinamós), vagy szilikonos rögzítésű, a műanyag rögzítés nem ér semmit, nagyon gyorsan eltörik, főleg az ilyen sínes, a bepattintós az egy fokkal jobb.
-
geotigris9
tag
válasz dokee78 #74772 üzenetére
Az, hogy aksis az jó szempont lámpánál a sarkalatos kérdés a fényerőn túl, hogy a rögzítés menyire állja meg a helyét és marad úgy a lámpa ahogyan beállítottad. Tehát kisebb ugratást bírja pl. csak pátkáról leugratsz nem mozdul- e el vagy vagy csak normál használat közben ugye a rázkódásoktól.
(Minél nagyobb /tömegű/ egy lámpa annál nehezebb megfelelően rögzíteni a vázhoz, hogy ne mozduljon el essen ki a konzolból netán.)Ennyiért arra azért biztosan alkalmas lehet, hogy ha rád sötétedik még haza tudjál menni. Nyilván teljesen éjszaka közvilágítás nélküli helyen csak nagyon lassan haladva érdemes vele haladni.
Egy próbát megér ennyi pénzért, ha nagyon valami nem jó még mindig vissza viheted a boltba.
Ahogyan a mondás is mondja "próba cseresznye". (Így láthatatlanban)(#74771) Agostino Lehet volt benne "Dugós frusztráltság is nem tudom", de akkor ha sikeresen elgázolt volna szinte bizonyos nem lett volna szemtanú. Mert akkor éjszaka/hajnal rajta kívül akkor egy teremtet lélek sem gyalogos sem autós, de még egy macska sem volt a környéken. Mayd lehet egyszer leírom részletesen az esetet.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
6030D
őstag
válasz korcsillio #74785 üzenetére
Hasaggymeg: most már ne is menj, mert bezártak. Az a bolt csak nyáron van, mivel egyben van a kocsmával. Igazából a bolt is csak ilyen bemutatóterem szerű, de ugye tudsz vásárolni is, vannak kirakva dolgok. Illetve ha bármi problémád van, nem kell Bp-re menni, mert oda elviszed és elintézik.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
korcsillio
addikt
-
geotigris9
tag
válasz joysefke #74767 üzenetére
Csak annyit tudok mondani akkor ragaszd fel inkább, ha már végleges helyén van a stopli. (Addig még beteszteled hol jó a stopli véglegesen, lehetőleg ne esőben nagy porban sárban csapassál, hogy az esetleges dzsuva ne menyen ott be a stoplinál.) Teljesen szed szét a cipőt (tépőzár ki a héjéről meg nyelv is hátra húz talpbetét ki) felrakásnál és lehetőleg eggyik irányból haladva szépen rá kell simítani a matricát. Ha esetleg mentél a cipővel közvetlenül előtte tedd ki napra egy kicsit, hogy az esetleges izzadság távozzon belőle szellőzőn ki kicsit és utána ragaszd bele úgy és figyelj, hogy ne keljen korrigálni a ragasztásnál, mert nem jó többször ragasztani. Magyarul elsőre jó legyen a ragasztás lehetőleg. (Csak ha nagyon percíz akarsz lenni ezekre érdemes figyelni.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #63761920 #74781 üzenetére
Ez a veszély mindig fennáll,ugyanis bár ilyenkor lehet engednek az árból,de a választék már meglehetősen silány.Vagy méret,vagy szín,esetleg típushiányok vannak ezért én azt ajánlom,hogy a boltok raktárkészletét figyeld és az alapján válogass.(A K2 például rendesen vezeti mi van neki készleten.)
(#74779) 6030D ...röhej,hogy hetente elkarikázok ott 2-4x,mégsem álltam meg soha bemenni és szétnézni! Ha egyedül vagyok azért mert megállás után tócsa szokott keletkezni alattam,nejemmel meg azért mert félő nem tudom időben kihozni onnan és oda az aznapi tekerés.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#63761920
törölt tag
válasz Hasaggymeg #74776 üzenetére
Végül-is mindegy nincs a méretembe
6030D melyik bolt?[ Szerkesztve ]
-
-[Sikoly]-
csendes tag
Sziasztok. Nemrég vettem egy kona stab vázat amin d.o.p.e. rendszer van és az lenne a problémám, hogy nagyon hangos erős rugozás mellett a vázat és fékbakot összekötő pálca a forgaspontoknál. A gömbcsukloknak ugye van egy minimális holtjátéka és ez okozza a kopácsolást. Lehet ezzel valamit csinálni vagy ez normális?
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #74776 üzenetére
Szerintem egy ilyen Focus van kiállítva a váci boltban, nagyon brutál. Bár a honlapjuk szerint trekking váz, meg urban felhasználásra van. cooi111 ha Bp környéki vagy, akkor esetleg kérdezz rá náluk, most akciósak úgyis a készleten lévő kerékpárok.
joysefke: ok, az enyém 089l, akkor az a sima... még jó, nekem így is kell bele egy betét, mert alacsony a lábfejem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
joysefke
veterán
Köszi a tippeket!
1,
megnézem mennyi a mozgása, de emlékeim szerint nem sok, pár centi...2,
Wide vs sima:sima:
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sh-m089l-mtb-shoes-418854wide:
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sh-m089le-mtb-shoes-wide-418879 -
joysefke
veterán
válasz -=RelakS=- #74770 üzenetére
igen
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
őstag
válasz joysefke #74753 üzenetére
Ugyanilyen cipőm van (azt hogy wide, hol jelzik? vagy white akart lenni? ) + 530-as pedál. Ezt a pedált ugye lehet húzni még 15-ös kulccsal, egyik kézzel a másik oldali hajtókar, másik kézzel a villást húzva meghúzom erőből és jó. Lehet, hogy a 15 cm imbuszra még kellene valami cső, de tekerj vele, és állj meg időnként, kell neki idő, hogy kitekeredjen, el lehet azt kapni félúton is, szerintem.
Beállítás: a stopli előre-hátra helyzete az egyénfüggő, láttam, hogy talpból tekersz, először úgyis fura lesz, az jó a bütyökhöz. A ki-be, illetve csavarás beállításnál én azt csináltam, hogy felraktam úgy, hogy a cipő ne érje a hajtókart meg a láncvillát, de minél beljebb legyen. Aztán elmentem tekerni, és a seggem egyik fele elkezdett fájni. Azon a stoplin állítottam, azóta jó. A stoplicsavart, ha nagyon megtéped, akkor marad a talpon jelölés a fogak miatt, azt tudod később használni, ha szétszeded, vagy jelöld be filccel. Én a csavart egyszer hagytam el, szerencsére a ház előtt, azóta mindig megtépem azt is, soha nem szakadt bele. Fontos, hogy felváltva húzd meg.
Az a matrica jó dolog, de nem sokat bír. Bár lehet venni utána is... 2-3 vizes használat majd mosás után darabokban szedtem le (a súlyod miatt a talp barázdái széttépik), azóta nincs semmi. A gyöngyvászon felől több víz jön be, mint alulról, de egy sarasabb menet után úgyis szét kell szedni az egész cipőt mosásra.
A pedál rugós részét fújkáld valami olaj spray-vel, én szilikont használok. Könnyebben, megbízhatóbban old.Neked is mozog a cipő becsatolt állapotban a pedálon? (eleje 1 cm, sarok ~4 cm)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
K_Gabor
tag
válasz dokee78 #74772 üzenetére
Ahogy a múltkor írtam, lidl-ben volt(talán még van ha keresel) ha jól emlékszem 2.500ért elvileg erősebb egy kicsivel, de formára kb ugyanez.
Az az én tapasztalataim alapján simán jó annyiért, egyik este pont sikerült végre lemerítenem a rendes lámpám és jól elvoltam azzal a tartalékkal is.
Mondjuk ahogy nézem ez legalább tölthető elemekkel van szóval a pirospont jár neki.Felhasználás kérdése az egész.
Magamból kiindulva néhány szempontot figyelembe véve nem nehéz eldönteni jó-e: mennyire akarsz nappali világosságot magad előtt/a mérete nem zavar-e/anyagminőség pl.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
dokee78
félisten
válasz geotigris9 #74759 üzenetére
Az a lámpa készlet megéri vajon?
Más:
Mely kerékpár márkáknak van külön XC kategóriája?
Ghost-nak találtam,bár lehet csak a webshop kategorizálta be.Van ez a táblázat.
Tourney-Altus között érezni a különbséget?
Vagy Deore-SLX
Tehát amik közel állnak egymáshoz.
Vagy inkább kinézetbeli különbség van?
Mert valószínűleg tágabb határok közt biztos érezni,például:Altus-Deore.
Remélem érthető mire akarok kilyukadni. -
Agostino
addikt
válasz trialboj #74750 üzenetére
: ))) csak nagyon érdekelt hogyan nézhet ki a pálya, de először nem írtad meg hol van. gondoltam megnézem az adatlapodat, helyileg hol van, hátha google maps segít. a lakhelyed viszont nincsen az adatlapodon. van viszont egy drónos blogod. azt kicsit nézegettem, ott láttam egy maps fotót amikor röptetted, de asszem gond volt a jellel. azon volt kettő utca. beállítottam a kettő utcát és a legkisebb távon egymáshoz képest nagyváradon voltak. ez mondjuk így leírva elég creepy, de mentségemre közadattal dolgoztam : ))))
74759 - geotigris9: nem vonom kétségbe, sok embert tud zavarni akár az is, hogy ő áll a dugóban te pedig eltekersz mellette. vagy csak heccből szivatnak. engem egyszer bringás! akart elütni, szemből tekert felém ezerrel a hülyegyerek, jó heccnek gondolta mikor merem elrántani a kormányt. teljesen döbbenettel megálltam és félregurultam. ő röhögött egyet aztán asszem az árokban kötött ki, mert nem számolt az út és a füves rész közötti kavicsos sávval. szóval van ilyen is.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Matykoh
tag
Sziasztok!
Országútizáshoz keresek cipőt, Delta klipsszel kompatibiliset. Igazából "csak" tanulásra, "megszeretésre" kell, szóval lehetőleg minél olcsóbban.
Tudtok ajánlani esetleg valamilyet? Korábban a sportsdirect sajátmárkását néztem (RBS100 talán), de nem jutottam dűlőre, jó lehet-e. (Az Arénában felpróbálható?)Köszönöm a segítségeteket
-
joysefke
veterán
válasz geotigris9 #74763 üzenetére
Koszi a tippeket mindenkinek!
Igen adtak hozzá valami vízzáró matricát, de még nem raktam fel. Van ennek valami trükkje? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #74758 üzenetére
Imbusz kulccsal inkább nem tudod eléggé megtépni mintsem elszakítsd a menetet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Jester01 #74701 üzenetére
Ugyanakkor emelkedőn van leginkább jelentősége a súlynak,vagyis de,a lejtőn is komoly különbség van egy 13 és egy 8 kg-os bringa haladása között.A monti igazi erénye a rossz úton mutatkozik meg,és mivel sok jó útról itt nem tudunk beszámolni kijelenthetjük,hogy,a monti egy erényes kerékpár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz joysefke #74753 üzenetére
Még az SPD-hez hozzá tenném nagyon húzd meg a stopliknál a csavart, mert gond lehet, ha kicsit is nem megfelelően vannak meghúzva és meglazulhat elmozdulhat esetleg. De túl ne húzd mert a menet is megszakadhat a másik nekem már pattant el (eltört) alátét, hogy kicsit túl erőteljesen húztam meg szóval erre is figyelj oda. Ha a karmok is már jól bele martak a cipő aljába akkor jó, de így nagyon fixre csak akkor húzd ha már biztos vagy a stopli végleges pozíciójával.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz joysefke #74753 üzenetére
Igen! - Ez lemaradt még, sok próbálgatás, de ha meg van a végleges pozíció, már a következő cipőnél gyorsabban fog menni a dolog.
Adtak hozzá matricákat - mármint a cipőbe?
(#74762) Runner_fxr FSA hajtókar van a montimon ,de azt nem tudom volt-e hozzá gyárilag ilyen alátét, mert pedál nélkül érkezett a bringán. [?]
szerk.: Na megnéztem van rajta mélyedés.(Másik bringámon van belevájva a pedál.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
Nem kell minden hajtókarhoz, viszont a jobb hajtókaroknál direkt van az alátétnek süllyesztés, oda érdemes tenni alátétet. De ezt egyébként csomagolják is a minőségi hajtókarok mellé. Sőt, új bringa mellé is szoktak adni, ha olyan hajtómű van rajta. Csak sokan eldobják, mert nem tudják mihez kéne használni.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Runner_fxr #74758 üzenetére
Nem is halottam még ilyenről? (Nálam is kicsit bele van "maratva".. .)
(#74753) joysefke A pedálnál az elején még a rugó feszítést állítsad a leggyengébbre, ha gyárilag nincs úgy beállítva. Mert még nincs jól megkopva így is f@szán kell, hogy fogja a stoplit.
A másik jó tanács próbáld főleg az első időkben megállás előtt még jóval korábban oldani az egyik stoplit (amelyik lábadat fogod elsőnek letenni megállásnál azt) ha tudod, hogy mindjárt meg fogsz állni. Mert ezzel csökkentheted az esés valószínűségét még, ami a gyakorlatlanságból fakadhat.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #74758 üzenetére
Milyen egy ilyen pedál alátét? Még sosem használtam.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
geotigris9
tag
válasz korcsillio #74729 üzenetére
Most csütörtöktől: [link]
(#74737) Agostino Csak hogy tudd nem vicceltem egyszer volt rá nálam precedens Pesten, hogy szánt szándékkal el akartak ütni minden kétséget kizárva. Volt egy kis aszta k..va mi a f@s.om volt ez !? Volt már sok minden az előtt ami megesett bringázás közben, de ez volt a legparásabb. (kb. 3 - 4 éve történt) Kár, hogy nem volt valami fedélzeti kamerám amikor az eset történt. ..
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
Az a kiforgácsolódás szerintem nem a menet, hanem ha nem raksz alá pedál alátétet és belemar a hajtókarba a pedál csavarja. De amúgy valóban jól rá kell húzni, bár meg is lehet szakítani, szóval azért nem tanácsos ész nélkül. Ez tipikusan olyan dolog ami benne van az ember kezében ha már jó párat betekert. Akárcsak a kormányszárnál. Ezekhez nem is kell nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz joysefke #74755 üzenetére
Pl vigyél imbuszkulcsot, és ha útközben érzed, hogy nem stimmel, állíts a stoplin. Akkor tépd meg véglegesre, mikor már úgy érzed, hogy teljesen kényelmes, mert ha közben szétmegy a cipő is, akkor csak mozogni fog.
Legalábbis az én cipőmben egy kartonhoz hasonló lap van, nem tudom, még mennyi állítgatást bírna.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
pc360
addikt
válasz joysefke #74753 üzenetére
Nyugodtan tépd rá rendesen, jobb, mintha menet közben lelazul és esetleg a kihulló pedállal szétmarod a menetet (egy Hone hajtókarral ezt már eljátszottam... :s). Rendes, 20-25 centis pedálkulcsra gondolok, egy 10 centis imbusz nagyon kevés hozzá. A hajtókarnak a rátépéstől nem lesz semmi baja, és ha alaposan bezsíroztad a menetet, a leszedéssel sem lesz gond. Egy szervizes srác egyszer még azt is mondta, hogy az se baj, ha az erős ráhúzás miatt kiforgácsolódik egy picike a menetből (az a kevés plusz fém főleg új pedál-hajtókar kombó esetén jelenik meg a belső oldalon), legalább látod, hogy jó munkát végeztél. A bringán semmi mást nem kell ennyire meghúzni, mint a pedált. Illetve ismételd meg pártíz km után a dolgot!
Az SPD-t nem ismerem, nekem sokkal természetesebb a Time rendszer. Szerintem próbálj ki még pár settinget, és úgyis tudni fogod, hogy melyik terheli legkevésbé a lábad és melyiknél nem veszed észre, hogy milyen szögben is áll a lábfejed. Ha nagyon elöl van, akkor néha kibicsaklós érzésed lehet, mivel nem tudod mindig vádliból tartani a pedált - ekkor hátrébb kell húzni a stoplit. Ha nagyon hátul van, akkor meg nem tudsz úgy ráspiccelni, az meg hátrány lehet, ha egy kicsit rákapcsolnál. Ezt te érzed, a saját anatómiádon és erőnléteden is múlik. A saját tapasztalat igényét nem lehet megkerülni tudományosan.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
joysefke
veterán
válasz -=RelakS=- #74754 üzenetére
jó lenne mihamarabb megtalálnom az optimális állapotot:
Pénteken balatonkör, szombaton Tolna 50MTB teljesítménytúra...nem akarom, hogy szétcsessze a térdemet.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz joysefke #74753 üzenetére
mondjuk úgy, hogy eltartott egy ideig, mire belőttem, hogy ne folyton kipatentolás közeli állásban legyen a lábam, vagy ne folyton úgy, hogy a stopli kifelé fordítja a bokámat (két ellentétes végállapot)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
joysefke
veterán
beadtam a derekam: taposópedálról SPD-re váltottam, ezzel kapcsolatban kéne kis segítség
-(1) a patentpedált (PD-M540) megzsíroztam és érzéssel becsavartam a hajtókarba. Elméletileg 34-54Nm nyomatékot írnak. Én egy kb 10-15cm-es imbusszal húztam meg érzésre. Jó ez így, vagy kellett volna a nyomatékkulcs? Nem nyírom ki a hajtókar gyenge alumenetét ugye?
-(2) Stoplit próbáltam oldalirányban középállásban, függőlegesen pedig pont a nagylábujj alatti gumónál egy picit lejjebb rakni. A cipő egy Shimanó M089- wide.
Azt érzem, hogy a lébfej haladási iránnyal bezárt szögével és a patent oldalirányú kitérésével kell még egy picit játszani...
Ti sok próbával állapítjátok meg, hogy mi a legjobb pozíció, vagy van tudományosabb megközelítés?
J.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz trialboj #74750 üzenetére
Lapáttal megformálni, vízet locsolni rá aztán megszárad és megszilárdul. Ahol lakok hát 20km-es körzetben 5 ilyen pálya is van nem nagy durranás, kisebb nagyobbak, ez meg itt van tőlem 10 méterre: kép. Régi szép idők, hányszor vittek innen a balesetire xD
Bár a kép még 2013ból van, azóta az elejére építettek tetőt is hogy akik amíg bátorságot gyüjtenek ne hogy nnapszúrást kapjanak a forró nyári melegben, ellenkező esetben az eső elől legyen hová elbujniuk. Plusz azóta durvábbra építettek mert akik a kezdetektől ápolgatták a helyet azóta felnőttek és hát durvábban nyomják most. Évente van verseny is rendezve több kategóriában
Itt van egy másik épített az évek során : kép2
a többiről nincs kép mert már eléggé lepukkantak elhagyatot lett.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Agostino #74748 üzenetére
Még képet sem toltam fel, honnan jött le várad? Amúgy igen.
Erről lenne szó: [link] Habár itt a melós rész nincs lefotózva, mert ez arra készült, hogy reklámozzam pár embernek, hátha megtetszik nekik, és jönnek segíteni.
A gaz nem olyan vészes, simán ki lehet húzgálni szerintem, a gond ott van, hogy nem olyan kemény a föld az ugratókon. Ezt parasztosan úgy kell megoldani hogy ugrálunk rajta, és jó lesz ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Agostino
addikt
válasz trialboj #74745 üzenetére
nagyvárad? fogj egy sarlót, köszörűt, pár liter vizet és uccu neki. sarlóval gyorsan lehet haladni és bringával biztonságosabban szállítható, mint egy kasza vagy ilyesmi. vagy nem iszod meg a két liter vizet, hanem teszel bele kb negyed kiló sót, csapott evőkanál mosogatószert, összerázod, lefújod amit nem akarsz ott látni fűfélét, majd vársz pár hetet. fiatalabb növények hamarabb megmurdelnek, az idősebbek tovább bírják, de hát ez már csak így megy.
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
veterán
válasz -=RelakS=- #74746 üzenetére
Végre valamire ajánlhatjuk a wd40-et
(#74745) trialboj
Érdemes összeállni haverokkal, fiatal srácokkal, akik ugrálnának, elég lelkesek tudnak lenni[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz IMIIKE1998 #74742 üzenetére
szerintem inkább veszek valami csavarlazítót ^^
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
trialboj
őstag
Követem ezt a topikot úgy ahogy, de nem igazán olvastam még olyanokról akik épített pályán mennének, stb.
A lényeg hogy egy közeli erdőben ráleltem egy kicsi épített pályára, arcom leszakadt hogy eddig nem is hallottam róla, pedig 100-200 méterre onnan jártam sokat. Nagyon jól elszórakoztam rajta úgy is hogy a legtöbb ugratót nem mertem megugrani, csak átgurultam, és néha picit elemelkedtem a földtől, tekerni alig kellett, inkább csak okosan pumpálni, testsúly áthelyezni, de eléggé elfáradtam.
A gond az vele hogy elég elhagyatott, van pár ugrató amit teljesen benőtt már a gaz stb.
Arra gondoltam kimennék és megpróbálnám helyrehozni, esetleg összekaparni mellé még pár kisebb ugratót amin erőt gyűjthetnék a nagyobbakhoz.Csinált már valaki ilyesmit? Bringával tudok kijutni, szóval csak kis ásót v lapátot tudok vinni, ami elfér a táskámban, ilyesmivel max a meglévő pályát tisztíthatom ki? Érdemes eső után menni hogy puhább legyen a föld?
Bármi tanács tipp jól jönne, persze majd ráguglizok, és remélem YTon is találok valamit, csak gondoltam hátha volt már innen is valaki hasonló helyzetben."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
IMIIKE1998
őstag
válasz -=RelakS=- #74740 üzenetére
Lehet nem használ, de a meleg szappanos víz csodákra képes.(Na meg rozsdára, ha nem törlik le utána. )
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74727 üzenetére
Ha tiszta olajsár volt a görgőd és arra rakta az új láncot, az valóban igénytelen munka. Mint már írtam a görgőket és lánctányérokat mindenképp tisztítani kell csere előtt. A többi koszt már nem a szerelő feladata eltávolítani. Ha kisebb vagy nagyobb szerviz van akkor természetesen alaposan áttisztítom a váltókat és olajozom is, vagy szét is szedem ha szükséges. De ha belegondolsz, valaki fizet egy fogaskoszorú cserét, meg egy lánccserét, ami nálunk konkrétan 1600ft munkadíjat jelent, az nem kötelez szerintem arra, hogy patyolatra pucoljam a váltód is a görgőkön kívül.
-=RelakS=-: Forgáspontokat nyomatékkulcs nélkül nem érdemes elkezdeni szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz IMIIKE1998 #74739 üzenetére
Roncsolás nélküli megoldások érdekelnének
Jelenlegi helyzetnek annyi a hátránya, hogy így az egyik oldalon nincs porvédő kupak. Merthogy sikerült becsavarnom anélkül, és így szorult meg a nyüves
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
IMIIKE1998
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
GYááá!
Szét akartam szedni a fully lengő láncvillájának a csapágyazását, hogy megkenem fasza lesz, nem fog nyiszogni.
Namármost. Két darab ipari csapágyat találtam, azokat gondolom kimondottan nem kell kenni.
Hanem, ami tengelyre rá vannak szorítva, annak a két végén van 1-1 csavar, porvédővel. Mint kiderült, azok a csavarok nem a rendszert tartják össze, hanem a porvédőt a helyén, így mikor jött szét, nem is kellett volna paráznom.
Hanem. Sikerült úgy meghúznom az egyik csavart, hogy nem mozdul.Kérdés:
Hogy a fenébe távolítunk el egy megszorult csavart egy csőből, aminek mindkét vége csavarmenetes, belül teljesen kerek, és egyik végén sem áll ki belőle semennyi, tehát megfogni nem lehet? A csapágyakba beszorulva meg vígan forog, még az sem hatja meg, ha félig-meddig ráülök a bringára, hogy valami szorítást adjon neki...Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Agostino
addikt
válasz geotigris9 #74726 üzenetére
hát az igazán nagyon nem lenne szép... : ))) and now for something completely different. leadtam a bringát beállítás / átnézés / generálra és ha már ott voltam megkérdeztem milyen nyereg mögé szerelhető csomagtartó szerelhető fel. a monti vázamnak köszönhetően állítólag csak nyeregrúdra rakhatók játszanak. van ezekkel tapasztalata valakinek? jók / nem jók? ki kell valamit találnom, mert a hátizsákom alatt úgy megizzadok hogy rossz nézni is...
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
HEAHEA
aktív tag
Sziasztok! Megtetszett egy cross kerékpár, mi a vélemény róla, érdemes lehet beruházni rá? Specialized Crosstrail Comp. Azt mondták 1 szezont futott, 1komolyabb bovden ledörzsölödés van rajta, kisebb esztétikai hibákkal a használatból eredendően, nem kell rá költeni, mivel egy nagy generál lett rajta csinálva.
Köszi előre is a segítséget! -
szjoci
őstag
válasz Gézengúz #74730 üzenetére
Olcsóbb valamivel mint itthon (pl.), ha ráérős akkor meg lehet próbálkozni bármelyikkel szerintem. Mondom ezt úgy, hogy pár éve az avid fékeimhez én is valami 4-es vagy 8-as pakkot rendeltem aliról és fogott annyira mint a gyári pofa. Rakok egy voksot a másodikra, annál szebb a körítés
[ Szerkesztve ]
-
korcsillio
addikt
válasz geotigris9 #74722 üzenetére
Mikortól?Van szórólap hogy mik lesznek?
-
Jester01
veterán
válasz makoss #74727 üzenetére
A bútorszállító viszont nem fogja kitakarítani
Van olyan szervíz, ahol az ÁSZF-ben benne van, hogy koszos cucc esetén x forint takarítási díjat számolnak fel, de legalább megcsinálják. Ha előre szólsz, hogy "elnézést, de koszos" akkor talán még bunkónak sem fognak nézni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
makoss
veterán
válasz Runner_fxr #74711 üzenetére
Háát, az a helyzet, hogy ha nem 240 órát dolgoznák havonta, csilli villi lenne a biciklim, meg jutna másra is idő, így sajna nem
De ha én értek hozzá, akkor mikor láncot veszek, fogaskereket, akkor normális helyre rakom nem rá a kosztól alig látszó váltóműre!
Ez olyan mint ha vennék 1 új bútort és a kosszal, szeméttel teli lakásba rakom.Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
Agostino
addikt
válasz Jester01 #74718 üzenetére
ha már sztorizunk. nemrég kezdtem el tekerni budapest belvárosában. kálvária tér, kálvin, deák ferenc tér be melóba. odafele nem volt semmi gond sem, visszafelé... amit csak lehet mindent behúzott a nap. egy gyerek elémugrott a párizsi utca környékén, szó szerint. nem tudom mit gondolt, szerencsére nem volt gond. baross szentkirályi sarka sebészetnél, suzukis szarik a farma és kigurul elém. még élek... : ))))
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74721 üzenetére
Shimano ragaszkodik ezekhez a kónuszos csapágyazásokhoz, pedig én is szívesebben látnék benne egy ipari csapágyat, ami könnyen cserélhető ha baj van vele. A kónusznál az a lényeg, hogy tökéletesen be legyen állítva, akkor hosszú életű is lehet. Mielőtt használatba veszem, kilazítom a csapágyat és megnézem mi az a legutolsó pont ahol még épp nem kottyan, hogy a lehető legkisebb terhelés érje. Így remélhetőleg nem egy hamar lesz vele gond.
-
geotigris9
tag
Ha valakit érdekel leszek bringás cuccok az Aldiba.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #74716 üzenetére
Napokra a vásárlás után elkezdett egyik pattogni,megvizsgáltam és picit nagynak éreztem a hézagolást.Utánanéztem a neten,majd szorosabbra állítottam egy hangyányit,mire elhallgatott.Kis időre rá ugyanazt tette a másik,én pedig megismételtem a műveletet a másik pedálnál is,mely szintén elhallgatott.Újabb 2-3 hónap után mintha picit megszorult volna egyik,darabosan mozgott ahogy kezemmel forgattam a hajtókart lánckenéskor.Szétszedtem,pucoltam,zsíroztam és bár szemre nem láttam hibát,most mintha egy kicsit "marna" ahogy forog,vagyis érzik a vázon és hallatszik is az a jellegzetes fém a fémen hang,a pedál meg jó sokat pörög ha meghajtom.Már tapasztalatból tudom,hogy az a pedál melyet megpörgetsz és sokat forog,meg még hangja is van az elindult a kukázás irányába.Meglehet én voltam figyelmetlen a hézagolánál és enyhén túlhúztam,vagy a kontraanya nem volt rendesen megbikázva és tovább csökkenhetett a hézag,de egy 16e forintos pedál csak rendesen kellene legyen hézagolva mikor elhagyja a gyártósort! Bosszantó,mert ez azért nem 2 forintos sz@r.
(#74720) Crytec210...csak példák voltak ipari csapágyasra,nálam meg általában.hamarabb tönkremegy a csapágy mintsem lekopjanak a tüskék.Szerintem különbözik a pont ahol mi egy pedált avétosnak minősítünk.Én is hajtom és hajtottam a rossz csapágyas pedált is,de a tökéletes pedál nem igazán forog 3-4nél többet akárhogy meghajtod,hallani közben meg nem hallod,hogy forog,csak látod.Tiédek még ilyenek?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Hasaggymeg #74717 üzenetére
Szerintem tolem kapott mar eleget a 6k-s csoda platform pedal, de meg nem vettem eszre, hogy halott lenne, viszont amilyet linkeltel eloszor, olyan az ellensegemnek se igazan kivannek, plane nem fix, anyagában levő tüskékkel, mert az elég hamar elkopik, ha az ember rendszeresen hasznalja, aztan a hajara kenheti az egeszet.
A gyari, a linkelthez hasonlo pedallal az a problema, hogy oldal iranyban keskeny, lelog rola a cipo, ezert alapbol kenyelmetlen, meg polirozod is a hajtokart.Everybody lies.
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #74713 üzenetére
Jót dagonyázhattál. Pont a takargatás része miatt nem vonz saras tekerés, persze nem mindig kerülhető ki sajnos. Nyomjál be egy alaposan meleg-vízben is megmosott citromot szőröstül bőröstül úgy, hogy felkarikázod cukorba belemártod kicsit, esetleg friss vajas vagy margarinos kenyérrel. Nálam már volt, hogy segített akkor amikor már a megfázás küszöbén voltam tehát éppen már kezdtem tüsszentei, de még tényleg csak a határán voltam.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Jester01
veterán
válasz trialboj #74713 üzenetére
Szegény. Tegnap én is elindultam igaz csak aszfalton. Félúton elkezdett zuhogni az eső, vagy 40 percig úgy szakadt, hogy alig láttam. Telefon meg iratok a mez zsebében voltak, mondom átrakom a nyeregtáskába nehogy elázzanak. Már majdnem hazaértem amikor egy hátranézéskor feltűnt, hogy lóg a táska. Már csak egy tépőzár tartotta a háromból. Vicces lett volna ha pont akkor hagyom el amikor nem csak egy belső meg egy szerszámkészlet bánta volna.
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #74714 üzenetére
Súlytól nagyon függhet,hisz nem mindegy mekkora erővel nyomod azt a pedált.80+ kilósan elég ha kiállsz,hogy ~100kg körüli erővel terheld.Nekem a "gyári" vagy 3 hónap ~1000km-t tartott.Nejem pedálja immár 3 éves 15-18e km-es és még gyári! Amúgy meg van itt szélesebb is.
(#74713) trialboj...ne izgasd magad,mert a stressz,hogy megfázol rosszabb az immunrendszerednek mint amilyen jó az ilyen utólagos cévitaminszedés.Egy kockás minden kibír!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74712 üzenetére
Ha kisszervizre van behozva akkor illik teljesen letakaritani a váltókat is. És át fújni olajjal. De csak egy lánc, sorcsere miatt, csak a legdzükségesebbeket. Én mondjuk mindig takaritom és olajozom, de elvileg nem lenne kotelezo.
Egyébként a saint pedáloddal mi volt a baj?
-
veterán
válasz Hasaggymeg #74712 üzenetére
Annyira hamar azért nem
Az pedig, amit linkeltel, szerintem keskeny es sokra nem megy vele.(#74713) trialboj
Kád forró víz, közben teázgass, forró csokizz. Neocitran a durva helyzetre.
Az elso kereknel epp az a baj azzal a sarvedovel, hogy megfogja a sarat, aztan egybeall, nekem ezt a bico megoldotta annyival, hogy fogta magat es letepte az egeszet, ahogy elindultam vele,m mert engem nem erdekelt, en menni fogok vele[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
trialboj
őstag
Nem kezdődött valami jól ez a mai nap. Már reggel sem volt kedvem tekerni a felhős idő miatt, aztán a felfedező út elején lyukra futottam (elhagyatott részen túl sok kutya miatt visszafordultam), és mikor indultam volna haza elkezdett szakadni az eső.
Fent voltam már egy viszonylag magas dombon, ahonnan jó pár bringás ösvény vezet le. Az eső elállt (1 óra várakozás után egy viszonylag fedett helyen), de ahogy a földes útra értem 2 tekerés után blokkolt az első kerék a ráragadó sártól.
Túlzás nélkül a taknyomon csúsztam lefele, mert a meredek helyeken nem tudtam hogy lejönni lábon sem, többször belegondoltam hogy otthagyom a bringát és segítséget kérek v nem tudom. A ráragadó sártól annyira nehéz volt, és annyira csúszott az út, hogy csak vonszolni bírtam magam után. Ha letisztogattam hogy forogjon a kerék 1 fordulat sem kellett hogy ismét blokkoljon.
Végül keresztbe kasul jöttem a leveles részen, mert ott legalább nem dagasztotta a sarat, 3 percenként behalucináltam hogy lapos a hátsó kerék, de nem éreztem hogy tényleg puhul-e mert takarta 3cm sár.
Messze a legrosszabb utam volt, ráadásul mire kiértem az aszfaltra elkezdett szakadni az eső. Hazafele 30 al toltam, hogy hátha nem izzadok ki nagyon, de nem is ázok meg túlzottan. Nem volt nálam a gumibugyi sem a telónak, az is zavart hogy lehet hazavágtam teljesen.
Forrófürdő, forrócsoki, már megvolt, és fel is öltöztem rendesen. Lehet még valamit tenni hogy elkerüljem a holnapi komoly megfázást? Nagyon nem szeretném ha ezután az elcseszett nap után még 3-5 napra ágyba is kerülnék.
A mezőn készült képek a már "letisztított" bringát mutatják, amit egy pocsolya segítségével oldottam meg, úgy hogy a tenyeremmel hámoztam a gumiról a sarat, és próbáltam felcsapni rá a tenyremmel, hogy kissé tisztuljon a hajtás, amin rettenetesen érződött a sok sár. Hazaérve meglepően tiszta volt a lánc, legalább erre jó volt a szakadó eső, kicsit féltem is erősebben tekerni az emelkedőn, nehogy hazavágjam a sok sár miatt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #74707 üzenetére
Én ipari csapágyasat vennék,mert ha rendesen nyomod neki (heti 100-200) akkor hamar meghal minden 10e alatti.Pl.
(#74709) makoss...igazság szerint neked kellett volna tisztán odavinned. Amúgy meg de,szerintem szaki nem úgy adja vissza.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74709 üzenetére
A görgőket és a lánctányérokat igen. Viszont a kerékpár takarítása nem a szervizes dolga, hanem a tulajdonosé.
A másik kedvencem amikor számonkérik a rozsdás kormányt, esetleg vázat, egyéb alkatrészeket. Sokan összekeverik a kerékpárszerviz és a restauráló műhely fogalmát.
[ Szerkesztve ]
-
makoss
veterán
Üdv!
A bringám szervízben volt, mert hátsó fogaskerék és lánc is lett cserélve.
Bocs ha hülyeséget kérdezek, de a hátsó váltóműt nem kellett volna letakarítania mielőtt felteszi a láncot?
Tiszta redva...Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
flash-
veterán
a gyári pedál a cross kerékpáromon hamar szétment, valami újat vennék..
klasszikus féle pedált vennék valami jó minőségűt(márkát) nem igazán találok nagy választékot..
illetve van több fajta..
(80%ban aszfalton megyek, 20% erdő-földút)sokaknak látok a brinán mostanában ilyesmit:
[link]vagy pedig ilyen klasszikus félét?
[link]nem tudom mi a különbség a gyakorlatban..
illetve az spd pedál mennyire ad nagyobb hatékonyságot?
[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
Sziasztok,
ez milyen lehet? [link]
modnjuk egyre jobban gondolkodom, hogy nem outi (igazabol fitness) kellene, hanem valami ami picit jobban birja a magyar utakat)
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Jester01 #74701 üzenetére
Nekem nem ezt mutatja a tapasztalatom
Több év versenyszerű montizás után leptem meg magam egy országúti géppel (2001, Giant Tour edition), és bizony sokkal jobban lehetett vele felfelé menni. Leginkább azért mert merevebb volt és nem volt benne első teló ami nylete volna az energiát. Ugyancsak könnydebben lehet váltani ülve és kiállva tekerés között is, ami hosszabb távon plusz kényelem.
Több ismerősöm váltogatta akkor már montiban a országúti meg a terep kerék szetteket, de azért az országúti bringa csak jobb. Persze lehet hogy csak nekem volt rossz a montim és nagyon jó az országutim
[ Szerkesztve ]
Deye rendszerek felügyelete, javítása - Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez nagyon nem jó ötlet. Pláne nem komolyabb hajtásnál ahol 30- nál indul egy sor. A hajtóművön a lánctányérjaid is sokkal hamarabb elkopnak egy lenyúlt lánctól. Én ezt a megoldást senkinek sem ajánlom. Láncot cseréljünk időben, mint fékbetétet vagy külső gumit.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
Pont arról beszélek, hogy ha ugrik, akkor cserélem. Eszerint nyilván megtörtént már velem.
Teljesen mindegy a nagytányér mérete, meg a pörgetés, ha az ember ígyis, meg úgyis nagyjából 3 fogasra van utalva, és a többit szökőévenként használja. Az is mindegy, hogy a legalsó 3-ról, vagy kicsit föntebbi 3-ról van szó. Az egyenletlen kopás nem kikerülhető.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Jester01
veterán
Nekem úgy rémlik már levezettük a múltkor, hogy emelkedőn az elvégzendő munka leginkább a gravitáció ellenében van és lassan mész, tehát ott például az outi kisebb lég- és gördülési ellenállása pont nem segít sokat. A szenvedéshez meg csak annyit, hogy a montin jellemzően alacsonyabb áttételek vannak, amikkel kellemesen fel lehet menni az emelkedőre. Cserébe az outin nagyobb végsebességhez is van fogaskerék. Ez az elmélet és nekem az eddigi tapasztalataim is ezt mutatják.
Jester
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 25
- Home server / házi szerver építése
- Külpolitika
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Eredeti játékok OFF topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Anime filmek és sorozatok
- iPhone topik
- CES 2025: idén sem lesz hiány MSI notebookokból
- További aktív témák...