Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #60842 üzenetére
Jó, akkor tereljük arrafelé.
Én lusta vagyok, nekem a lándzsás mosó good enough, nem szoktam mindenféle kemikáliákkal szórakozni ezen felül. A móvári Xtreme Wash-hoz szoktam ellátogatni 2-4 hetente, mindig végigmegyek majdnem az összes programon (aktív hab-samponos mosás-lágyított vizes öblítés-wax-cseppmentes öblítés; a kefés kimarad, azzal nem vagyok hajlandó az autóhoz nyúlni), a kosz mértékétől függően 1200-1400 Ft/alkalom. Ha végeztem, egyből indulok haza, nem bohóckodok ott még félreállva, mert valóban megszárad cseppmentesen.
A belső takarítást már otthon csinálom, mert a mosónál lévő porszívó ugyanolyan gyenge, mint a garázsban rendszeresített Zanussi, úgyhogy akkor minek dobáljam oda is a 100-asokat?
Szóval porszívózás, aztán a műanyagokat áttörlöm Sonax ápolóval (de a Pronto sem rossz), a szőnyegeken meg gyökérkefével megyek át, és kész.Télen még szoktam minden második vagy harmadik alkalomnál alvázat is mosni, további 2-300 Ft.
Az egésszel végzek egy óra alatt, nem megy rá az egész napom, ami 3 autóval szorozva azért nem mindegy.
Ja, és ezen kívül legfeljebb csak a bogarakat szoktam letörölni autósampomos vízzel és mikroszálassal egy-egy hosszabb út után hazaérve. Viszonylag frissen, nem odaszáradva még egész könnyen lejönnek így is.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #60842 üzenetére
Még nem rohadt bele... (igaz ritkán tankolom tele, kb 8 és 20 liter közötti mennyiség szokott lenni a tankban, csak ami elfogy 4-5 hét alatt)
A Corollában állt egyszer 4 hónapig (önerőből lophatatlan volt a jármű ) és beindult vele.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz dethroner #60994 üzenetére
Ez szép és jó de azért a ló túloldalára se kellene átesni. Aztán lehet anyazni amikor az ember mondjuk megy haza délután a munkából, és be van állva a város, mert boldog-boldogtalan 200m-re is autóval megy. (És itt most hangsúlyozottan nem azokra gondolok, akiknek tényleg muszáj az autó, mert van ilyen, ez tény)
Lehet haragudni erre a véleményre, attól van alapja bőven.Még mielőtt le leszek hurrogva, részben a fent említettek miatt szinte mindig bringazom városon belül.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61001 üzenetére
Nem nagyon ide tartozik, csak egy példa.
A felforralt és lehűtött tej 0 – +5 °C-on tárolva több napig eltartható, és fogyasztható.
Erről ennyit.
Az autót, mindenki úgy és annyit használja saját kedvére amennyire szeretné, illetve amennyire a pénztárcája engedi.
Ez mindenki saját magánügye.
Az autó akkor lesz amúgy kevesebb az utakon, ha megint totális vírus helyzet miatt, Home-Office lesz, érezhetően kevesebb volt) vagy szmogriadó.
Ne felejtsük el, évekkel ezelőtt kevesebb volt az üzemanyagok ára, akkor is dugó volt, meg most is.
Mondjuk ha nem menne be mindenki a kereszteződésbe annak ellenére, hogy nem tudja azt biztonságosan elhagyni, szerintem a dugók 60%-a megszűnne. Hiába zöld, ha nem tudsz menni, mert a keresztirányú forgalom akadályoz.
Összefoglalva: sajnos nem lesz jóval kevesebb autó, csak kevesebb lesz ideiglenesen.
Árstop ide, árstop oda, beleértve az élelmiszereket, minden kegyetlenül drágul.
Azért nem meri kivezetni az üzemanyag árstopot, mert elszabadulna az infláció. Micsoda, már most elszabadult. Ez közgazdaságtan. Nem a kis ember érdekli, hogy 480-forintért tankolhasson. Ez az egész parasztvakítás, amit kegyetlenül megfizettet velünk máshol.
Itt be is fejeztem, mert felidegesítem magam.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
nagyúr
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61033 üzenetére
Kerékpár, roller,Se gway-Ninebot és motoros. Budapest szépsége.
A kérékpársáv csak dísz, persze tisztelet a kivételnek.
A motoros még a leg kulturáltabb. A kerékpáros futár, egy kinzó kamra. Néha az infarktus kerülgeti az embert, ahogy közlekednek. A roller és a Se gway-Ninebot, már külön vezetéstechnikai tudást igényel, hogy ne csapd el őket. Hungária körgyűrű 3 sávjában, ide-oda a sávok között, ahol éppen haladni tudnak. Förtelem. Persze ez tiltott nekik, de csinálják. Végül is, ez mind közlekedési kultúra. Amúgy nekem az 1-es villamos kellene, amivel évtizedekig jártam, de meguntam. Ez egy frekventált járat, mert Budapest elég sok gettóján végig halad. Rendesen túlélés volt a munkába járás. Ezért sem járok BKK-val. Kerékpárral meg bejárni 15km-ről Pesten, öngyilkosság.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
válasz dethroner #61006 üzenetére
Persze, ahogyan a bringások közt is van hülye, úgy találsz olyat az autósok, motorosok, gyalogosok között is aki ön és közveszélyes. (Lásd pályán rollerezo, vagy zebrán minden helyzetben kilépő gyalogos)
Csak amíg bringásokat buszra ülteted az embert, annak túl sok értelme nincs mert az nem fogja csökkenteni a város forgalmát (az autós szempontból ugyanazt erősíti, mint ami az alap probléma, csak plusz kényelmet ad az autósoknak, hogy arra se kell figyelni), mint autóról-barmilyen közösségi közlekedőeszközre (nem csak buszra gondolok itt)Meggyőzni úgyse fogjuk egymást, nagyon más véleményen és nézőpontok vagyunk, valószínűleg az is számít, hogy más városban vagyunk, de azt nem lehet vitatni szerintem, hogy feleslegesen sok autó van a városokban, dugóban alldogalni pedig senki nem szeret.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61055 üzenetére
Suzuki Swift
Görgess lefelé.
Swift 1.2L lágy hibrid 5MT 2WD GLX 5.790.000 + 170.000 a metál fény + 145.000 az átírás, vám és adó és egyéb. Ha ezeket összeadod, akkor kijön a 6.105.000 és nincs benne biztosítás, se a tankolás.
Ami most augusztus 1-től, megint drágult 450.000-el.
Szóval a sok vásárolt kiegészítő nélkül ennyi. Ha a teljes költségvetést nézem, kb. 6.700.000 mindenestől.
AtHoS: Fején találtad a szöget. Csütörtökön éjszakás leszek ( 18:30), de ha szólnak, hogy délután menjek a Suzuért, akkor az autóért megyek és késni fogok.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61072 üzenetére
Lehet máshol is olvastam dolgokat, pl kuplung hiba.
Hol vitted el a vezetéket hátra?
A tiédben van hátul radar és holtérfigyelés?
Szerk,
A MIO 818-ra, nincs polár szűrő sajnos.
No meg nekem van Smartbox III-is, vagyis a bizti táblára is kötnöm kell.
ncc1701:[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
AMD Power
titán
válasz dethroner #61080 üzenetére
Hát annyira nem fogtam magam vissza.... Mondta az instruktor aki velem volt, hogy ez élményvezetés, nem verseny.
Ncc1701 Megértem. Használtan 80 Milla egy ilyen. Az autón még biztosítás sincs. Le volt a felelősség vállalási nyilatkozatban.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
nagyúr
válasz dethroner #61104 üzenetére
Ehhez képest nálunk úgy nézett ki hogy anyósék hívtak hogy van a szalonban egy kék Baleno (nekik már egy éve volt ilyen) ha szeretnénk gondolkodjunk rajta max 2 napot és menjünk papírozni.
Aztán azon a héten le is mentünk, ott állt az autó bent intéztük is a papírokat.
Nem mondom hogy nem izgultam mert korábban soha nem gondoltam volna hogy valaha lesz új autóm szalonból, de nekem például a bringám nagyobb izgalmat okozott (több mint fél évig olvastam mit vegyek és 3 hetet vártam rá mivel elkeverte a német UPS )...Més que un club!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61109 üzenetére
Itt vagyok, csak jött a futár. Persze, megint a Suzuhoz hozott kütyüt.
Gondolom, hogy nem lesz benne. Ezt mondom én is, csak elírás több helyen. 2022-es modellben is van egy kis facelift, de ezt nem találom sehol.
dethroner: #61112: Tényleg, lehet, hogy ott van.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61352 üzenetére
Mio 818 kamerám van, ennek ez a bekötö egysége. Kompletten vettem. Nem néztem, hogy melyik tud többet.
ncc1701: Bingó! Ez is benne van. Ma waxoltam telibe, csili-vili
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
addikt
-
eami
addikt
válasz dethroner #61423 üzenetére
és az újban már nem lehet az anyós ülés magasságát állítani.
van pár apróság ami eléggé vissza lépés sajnos. Nálam ezért is billegett hogy cseréljek e 2019es scrosst az újra (ami gyengébb is ráadásul). A szalon eddig segített a döntésben mert bár hónapokkal ezelőtt rögzítettem a vásárlási szándékot gl+ automata vagy manualisra 3 féle színben, úgy tűnik Fehérváron ennyi idő alatt sem sikerült sorra kerülni. A mostanira mondjuk fizettem +2 év garit a 3 éven felül, szóval még raerosebb....
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz dethroner #61423 üzenetére
Szerintem az túl "jó" bele gondolták... Egyébként szerintem tök ugyanaz a visszapillantó van a 22-es rav4-emben mint a 17-es scrossomban volt (lehet ez is visszabutított valahonnan avagy éljen a hiánygazdaság).
Másik téma, a lehető legrosszabb körülmények között (már ennek a guminak, mert inkább télies) eddig majd 10k kilométeren nekem ok volt a GY vector 3, nagy kopást nem látok és nem csúszkál szerintem (mondjuk full gázon kipörög poros, köves úton de ez ugye FWD vs AWD különbség is, Scross AWD volt ez meg most FWD).
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #61526 üzenetére
Tuti nem,ez a telefon eddig úgy ment hogy az usbc kábel fixen a kocsiban van, beulok, beindit,vár amíg a rádió megszolal, telefon rádug és megy utána.
Jött egy frissítés a playboy áruházban, balgan ranyomtam hogy összes frissítés... aztán csak tölteni hajlandó a telefont, semmi mást, másik ugyanilyen telefonnal ugyanez. Az sosem volt csatlakoztatva hozzá mert ketteske telefonja...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
-
burgatshow
veterán
válasz dethroner #61540 üzenetére
Ha ugyanaz az ISG van benne mint a Vitara/Scrossban akkor az az 5 LE inkabb 13-14. Meg hat ugye villany, szoval nyomateka az egekben. Tokre erezni, meg a nagyobb sulyu kocsikban is.
mefistoteles: egyebkent gazpedal allas fuggo is, figyeld meg, hogy ha finomabban taposod neki van, hogy ra sem kapcsolja.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz dethroner #61559 üzenetére
Tudományosan nem tudom alátámasztani ami történik, de tény, hogy a fentebb leírt szituációban (hideg start 3.-ik fokozat) meglódul a kicsike, még akkor is ha leveszem a gázról a lábam!
Nem vagyok hülye, tudom, hogy nem lesz belőle hirtelen lamborghini, de swifthez képest bizony megugrik!
De abban igazad van (és egyébként ezt a lágyhibrideknél mindenhol meg is említik), hogy a két rendszer teljesítménye nem összeadódó teljesítmény, tehát nem lehet x+y módon számolni.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
válasz dethroner #61565 üzenetére
Fogalmi dugóban vagy, de legalább is direkt félre értelmezel...
A hidegindítás az nem azt jelenti, hogy hideg van, hanem, hogy akkor indítod a motort. (de ezt persze te is tudod) Nincs magas alapjáratom, mint mondtam HARMADIKBAN nyomja meg az autót. Az is természetes szerintem, hogy harmadikban nem veszem le a lábam a gázpedálról, de előfordult és akkor is húzott! A start-stop rendszert is feleslegesen keverted bele, semmi közvetlen köze nincs az elektromos rendszer besegítésének kérdésében.
És még egy lényeges dolog.
Én nem azt mondom, hogy az a kőbevésett igazság minden autó esetében amit én tapasztalok, viszont amit én tapasztalok azt elég nehéz lenne bárkinek is cáfolni, anélkül, hogy az autóm volánjánál ülne![ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61568 üzenetére
Végre nem én kezdtem.
A te autód erősebb. Ezt, hogyan kell érteni, talán régebbi?
Lehetséges, hogy az még 6000-nél adja le azt a nyomatékot, amit a miénk 2000-nél?
Elég sokat gyorsítok vávárosban, illetve harmadik fokozatban is rengeteget. Mi tolja meg a Suzut, azt nem tudom, de 'megtolja valami' Ezt a kollégák is megjegyezték, hogy megy ez rendesen. Az egér mozi,ahogy itt hívjátok, azt mutataja, a motor segítve van. Azt én sem gondolom, hogy 3 paci ennyit nyomna, inkább a max nyomatékot érzem kiadni. Diesel-ről jöttem, ott éreztem ezt gyorsuláskor. A nyomaték miatt, ragadsz az ülésben. Jó, azért nem 4G-vel gyorsul, de érezhető a +erő, az autóhoz képest.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
addikt
válasz dethroner #61577 üzenetére
Én keveslem?????
Gyakorlatilag minden hsz-ben arról írok, hogy milyen dinamikusan lehet vele közlekedni.
Tényleg nem sok sem a lóerő sem a nyomaték, ez tény, (bár ugye arról nincs fogalmam, hogy nálad mi a sok) de jól ki lehet használni, főleg egy ilyen pici, könnyű kasznival.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
nagyúr
válasz dethroner #61577 üzenetére
Nekem az előző és egyben első autóm egy Honda Civic Vti volt (1.6 L, 160 Le). Ahhoz képest a Baleno a kis 1.2 literes, 90 lovas motorral tényleg gyengébb de szerintem egész korrekten mozgatja a könnyű kasztnit. Bár 4 felnőttel már azért érezhető a kis motor erőlködése.
Més que un club!
-
burgatshow
veterán
válasz dethroner #61577 üzenetére
Én 2 literes TDI-k után ültem át a Crossba, simán hozza azt a szintet erőben és nyomatékban érzésre (mert ugye könnyű, így a súly - LE arány kb. ugyanott van). Bár egyébként sem sokkal marad el az általam vezetettektől (310 Nm - 150 LE, a Cross meg ugye ~240 Nm - ~130 LE).
Szóval a matek kb.:
- Ford Mondeo kb. 1600 kg és 150 LE = 10,5:1
- VW Passat Variant kb. 1400 kg és 150 LE = 9,5:1
- S-Cross 1225 kg és 130 LE = 9,4:1Nyilván a nagy homlokfelület miatt a végsebességnél sem segít, de úgy gondolom hétköznapi használatban semmivel sem másabb mint dízel elődjei.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #61604 üzenetére
Az a bajom már a Jazz ajánlásokkal, hogy rohadtul túl vannak árazva (de a szopóbenzines, szálkás-fapados Suzukikkal is hasonlóképp érzek). Abszolút minden drágult, tudom, és a japán autókért évekkel ezelőtt is többet kértek, mint az olaszokért, de mostanában még fokozottabb lett a helyzet szvsz. A megbízhatónak vélt típusok nekem úgy tűnnek, hogy nagyobb arányban drágultak, mint a sztereotípiák miatt lenézett darabok, de ha kicsit nyitottabban állunk hozzá a keresgéléshez, lehet találni más gyöngyszemeket is értelmesebb áron, amik semmivel sem rosszabbak, sőt sokszor még többet is nyújtanak ebben-abban.
Természetesen a saját Jazzemet szeretem, és bátran ajánlom mindenkinek, aki ilyesmi kategóriában keres, de nem szabad vakon elmenni az alternatívák mellett sem.Hányinger Mini: Igazad van, barna bőrbelsővel mennyivel jobban fest!
Csak kár, hogy ebbe a kockázatosabb BMW N47 került, pedig ez az R55-ös generációjú Clubman kivitel a legnagyobb kedvencem a szokatlan ajtajaival.szaniszlokar: 👍
(Én a Musát választanám a 3 általam linkelt közül, de még jobban tetszene, ha lenne benne csigusz. )[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #61553 üzenetére
"Gyorsításkor amikor besegít, akkor a benzinmotor teljesítményét visszafogja, ezáltal próbál fogyasztást csökkenteni."
Te határozottan rosszul értelmezted, vagy fordítottad a szöveget. Nálam biztos nem így működik. Gondolj már bele egy kicsit. Alacsony fordulton fékez. Ez . -
addikt
-
addikt
válasz dethroner #61623 üzenetére
Nekem ugyanezt mondta a srác, ha jövőre vissza viszem a maradékot akkor beszámolják. (bár ha 4 literes flakont bontanak akkor azt úgy is ki kell fizetni, de 3-4 év alatt össze jön egy ingyen olajcserére )
Egyébként nem vagyok motoros szaki, de kétlem, hogy ha 16-os helyett 20-ast raknak bele vagy fordítva akkor bármiféle katasztrófa történne.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #61616 üzenetére
Meglátszik a válaszodon, hogy nem te vezeted a Swiftet. Ha leközelebb belülsz akkor az egérmozin válts arra a képre ahol mutatja az energia áramlását. Legalább 3 zöld pálcikád legyen, de jó ha több. Amikor elindulsz minden váltás után besegít amíg le nem csökken 2 pálcikára. Képes 1000-1500-től segíteni, ott nem veszi el a gázt. Az egérmozi pedig a valóságot mutatja. A feszültségszabályzótól függetlenül mindig megemelkedik a rendszer feszültsége motorfék üzemmódban. A kék nyilak pedig plusz, és az erőtlen tartományban segít. A kis akksi feltöltése elég agresszív vezetési stílust kíván sok motorfékkel. A lejtő is segít. Működhetne úgyis ahogy elképzelted, de ez nem az. Remélem érted miért az alacsony fordulatnál segít be. Ott fogyaszt sokat, és ott erőtlen. Vitara hibrid tulajok megerősíthetik, hogy váltásnál érezhető a rásegítés, Igen, a Vitara 48V-s, de csodák nincsenek. Nem kell ehhez Suzuki szakember.
Nézd meg a reklámjukat. Az élet pedig azt a változatot erősíti. A jó oldala a dolognak ha egy kicsit tempósabban vezetsz a megfelelő stílusban akkor biztos, hogy kevesebb benyába kerül a mutatvány. -
Qtya123
őstag
válasz dethroner #61662 üzenetére
Bárdinál, unixnál minden utcáról beeső embernek adnak 10%-ot, legalábbis régebben így volt. Már ezer éve nem vásárolok náluk.
Akkoriban volt egy autókölcsönzős ismi. Rajta keresztül vásároltam, 48%-os kedvezmény volt a Bárdinál. Aztán mikor már mindenkinek volt autószerelő és egyéb ismerőse túl sokan használták a kedvezményt, így bezárták a kiskaput. Telefonszámot rendeltek az adott céghez és arról kellett asszem sms-t küldeni és úgy élt a pultnál állva és akkor élt csak a kedvezmény.
Unixnál meg dolgozik haver, ő is 40% feletti kedvezménnyel vett nekem cuccokat.
Egy ideje nem szórakozok már a bárdiunixal, mikor ott van a kauffer, vagy a kovács autó, ahol mindenféle mókolás nélkül megvan a bárdiunix -48%-os ár...
Bárdiunix meg sz@rjanak sünt a lehúzós mentalitással, amellyel sok szerelőnek asszisztálnak, illetve az utcáról beeső embereket lehúzzák.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61750 üzenetére
+1
Egyetlen bajom van, az egyes fokozat. Van amikor újból kell kuplungolni, hogy bevegye. Siralmas, pláne naponta a dugóba. Másfél hét múlva lesz, az első szervíz, megfogon nekik jegyezni, mert szétvág az ideg.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #61805 üzenetére
A jó abroncs átka... húzza maga után esőben a "kakastarélyt", ezért veri fel a mocskot, az első is húzza csak a padlólemez alján landol meg a kocsi oldalán.
Mondjuk az a magyar aszfaltozó melósok érdeme hogy az útpalya hiába a szélei felé lejt, mégis megall rajta a víz... szerintem hungarikum mint a cikkcakkban vitt aknafedok amit nem sikerül síkba aszfaltozni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."