Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49217 üzenetére
Mert szeretsz veszélyesen élni...
Amúgy a legutóbbi hölgyet nem tudod überelni, neki a jégkaparás úrihuncutság volt, húzta a kart és törölte az ablakot mint az állat 80-al. (téliszélvédőmosó büdös, de mindent megold, 5 literből le is szedte az összes jeget ) Közben elhúzott 3 macisajt mellett padlógázzal, de hát az élet már csak ilyen, nem mindig adja ki..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #49302 üzenetére
Az alaptétel helyes, valóban ajánlott bekapcsolni időnként a klímát, akkor is ha nem kell a hűtés. A benne lévő olaj a felületeket és a tömítéseket is keni, ha sokáig nincs bekapcsolva akkor a tömítések kiszáradnak és idővel elengedik a gázt.
De ha nincs bekapcsolva, akkor nincs forgó alkatrész sem (kivéve az ékszíjtárcsa, de annak a csapágyát nem keni) vagyis a kompresszor ettől nem fog tönkre menni. -
ncc1701
veterán
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #49310 üzenetére
Köszi, ez jó tanács.
@blakey
Nálam mindig be van kapcsolva, mert az automata a hőmérséklet szabályzást preferálom. Így télen ha besüt a nap mikor fél úton vagyok elkezdi fújni a hideget. Igaz nem sokáig. Az első ablakot meg gyakran kell fújni, mert a belső keringetés átka a párásodás.
Köszi srácok. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49392 üzenetére
Sokat:
- nem szívja a Nap a fekete kárpitot
- nem melegszik fel annyira az utastér
- a piros-fekete gyerekülés nem lesz narancs-szürke
- nem párásodik be belülről reggelre.
A jégkaparás nem egy nagy meló, amilyen ritkán indítom be annyi ketyegés kell neki hogy átjárjon mindent rendesen az olaj, melegedjen a víz, hogy amint elindulok ne azonnal boruljon párába a szélvédő...@csaba1203: Szerintem dethroner a gyári defektjavítóhabra gondolt, a kukacozás után nem kell új szelep. A gond inkább azzal van hogy az abroncs belső vizsgálata ilyenkor elmarad, így nem tudod belül mondjuk nem karistolta e végig az oldalfalat ezzel gyengítve a szerkezetét. Ha utána beadod a gumisnak javításra, akkor okés. Nekem egy ilyen készlet azért van a teljesértékű pótkerék mellett, mert a pótkereket feldobom és ha véletlenül amíg nem készül el a defektes kapok még egy facsavart, akkor ne a trélert kelljen hívni...
Nálam az autónak mindig "harckészültségben" kell lennie, nem opció hogy nem indul vagy önerőből helyváltoztatásra képtelen, vagy az útszélén várok 1 órát a "sárgaangyalra" vagy az Assistance-ra... Nálunk kötelessége van minden járműnek, de akármelyik kocsiba ha beüllsz és elfordítod a kulcsot, azok indulni fognak és ha muszáj akkor elvisz a kontinens másik végére és vissza is hoz. Nem bohóckodunk ilyen kotlák betegágy bontószökevények autókkal, amelyik a fenti egyszerű feltételeket nem tudja teljesíteni, az vagy az autószerelőnél landol vagy (ha nem éri meg megjavítani) megy a háztól.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49407 üzenetére
Tudom h a defektjavító habra értetted, azon ritka emberek közé tartozom akik félmondatokból is meg szokták érteni amit írsz, max nem értek veled egyet.
Elég gagyi jégkaparót használhatott az előző tulaj ha összekarcolta az üveget, nekem a 19 éves corolla szélvédője sem volt karcos, pedig 19 évig télen jégkaparással indult a reggel.
Amúgy sokan mondták hogy el fog repedni alul a szélvédő (sőt még most is mondják sokan akiknek már elrepedt), érdekes, nekem egyik autón sem repedt el, lehet ez a jégkaparással van összefüggésben...
Igen, téli felhasználás volt a téma, de télen is süt a Nap, engem mindig a pára szivatott, ha extrém sportra vágytam, akkor hideg motorral indultam el BP-en és 10 perc után emlékezetből mentem a sávomban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
xmad
őstag
válasz dethroner #49525 üzenetére
Persze en kértem.. kb a 12.-ik szerviz volt aki nem azt mondta egyből hogy ez ilyen.. hanem ismerik a jelenseget. Alapvetően nem csak a kuplung a szar.. több olyan esettel is találkoztak ahol a csúszótengely ( amin a kinyomó csúszik) kopik meg.. csak váltóházzal együtt lehet cserelni. De azokban az autókban 50-60 ezer km volt. Nálam a csúszótengelynek nem volt baja, ránézésre a kuplungon se látszott semmi.. de valami mégis szar volt. Kuplung szett csere meg váltóházat is cseréltek biztos ami biztos.. így most olyan mint amikor elhoztam a szalonból.
ismerek egy srácot neki másodjára a szervíz ( egy másik szervíz)nem ezt a valeo-t raktba be hanem a Splashnek az Exedy szettjét, azzal állitólag megoldódik a gond. De tartom a kapcsolatot a sráccal 10-20 ezer km múlva megosztja a tapasztalatát.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #49535 üzenetére
De miért? A kuplung mozgó és kopóalkatrész, a felhasználás módja szerint folyamatosan változik mindene. Wannabe autószerelőként gondolkodva nem látok ebben semmi kivetnivalót.
A WagonR-ben meg "rúg" egyet a tányérrugó felengedéskor, amíg még teljesen hideg, aztán az első km után elmúlik. Újkora óta csinálja, még a gyári kuplung van benne 187k km-rel, valószínűleg a tányérrugó sajátossága.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #49608 üzenetére
Ez az Ő véleménye, hozzáállása. Én viszont szívesen megnézném annak az autónak az alját!! 15 év nem múlik el nyomtalanul, főleg ha rideg tartásban van az autó. Még ha garázsban tartja is, 14-15 télről beszélünk több kevesebb felsózott utakon történő közlekedéssel! Azt nekem ne mondja senki, h ez nyomtalan marad. Az meg milyen már, h akkor visszük korrózióvédelemre, ha törik?? Na, akkor már van értelme! Nekem teljesen mindegy, h ki mit csinál saját tulajdonával, de ne próbáljon megmagyarázni olyan jelenséget ami nem valós!!
Joe
-
Zolás
addikt
válasz dethroner #49611 üzenetére
Köszönöm a felesleges és kioktató hozzászólást, itt a fényerőt lehet állítani. Nem ez kell.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csiga8
senior tag
válasz dethroner #49752 üzenetére
Én néztem, gyári kupakfóliázott, a kupak alatt még SCT tépőfólia. A bolt biztos nem mókol vele.
Ez a fagyálló egy rossz sorozat lesz, nem hinném, hogy ennyire rossz tervezés. ( csak nem!)
Igen, igazad van sajnos. Szinte biztos, hogy nem fogja leszedni a polcról a bolt. Sokaknak nincs fagyálló mérője, meg miért is mérne? Gyári bontatlan csomagolás. Utána fog nagyon sokba fájni. Viszont ugyanabból a boltból vehet alkatrészt is....
-
beef
őstag
válasz dethroner #49850 üzenetére
"Rosszul képzeled ezt a dolgot. Egyrészt nincs benne 2 fűtőradiátor, másrészt olyan sincs a radiátor egyik oldala eldugul és ettől egyik oldalra fűt, másikra nem."
Nem írtam sehol hogy kettő radiátor lenne benne. Viszont most, hogy sikerült szétszedni és úgy rákötni a fűtéscsövet csak az egyik oldal melegszik fel, a másik hideg marad. Szóval dugulás ahogy gondoltam.
A kocsi orrában lévő hűtő valószínűleg azért nem dugul el, mert jóval vastagabb keresztmetszetű csövek vannak benne.Most jön hozzá új radiátor, a régit szétvágjuk, megnézzük. Csere után jelentkezem
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #49985 üzenetére
Ahol én olvastam róla, ott azt írta, hogy fékezésnél visszatölt a rendes akkuba és a li-ion-ba az ülés alá, majd valami 10km/h-nál lekapcsolja a start-stop a benya motort. Egyébként a fogyasztókat látja el az ISG, tehermentesíti a generátort. Van egy normál önindító is, hidegen az indítja a benyamotort.
Amikor leállította magát a startstop-al, az ISG generátor indítja meg az autót 0-ról.
Swift 12V-os rendszerre nem írta, hogy később tudna segíteni a hajtásban a benya motornak. Elvileg csak annyival segít, hogy ellátja a fogyasztókat, ezzel tehermentesíti a motort. -
ncc1701
veterán
válasz dethroner #49968 üzenetére
Az 1 éves, 27e km-t futott autóm nyöszörgő hátsó futóművét is pont ott szarták le, ahol volt. Nem kell hanyattesni a garitól, ha nagyon nagy kedved, és sok időd van, lehet pereskedni. Szerelő span tudna mesélni dolgokat, sokan nem tehetik meg, h éveket pereskedjenek, mert az autó munkaeszköz, ezért az első ilyen esettől kezdve már nem is visznek márkaszervízbe kocsit. Mert a maaszek olcsóbban tud karbantartani, folyadékokat cserélni. Mondjuk fele áron. Amit itt megspórolsz, abból évek alatt összejön egy elég szép pénz az esetleges javításokra.
-
válasz dethroner #50034 üzenetére
Nálunk az Scross 2-3 decit téved csak. Random utánaszámoltam párszor.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Siriusb
veterán
válasz dethroner #50079 üzenetére
Érdekes, a Trabantnál mi az üzemanyagtartályba dugtuk a mérőpálcát!
Bocs, ezt nem tudtam kihagyni.Mindig szoktam mesélni, hogy amikor mentünk le a fővárosból gyerekkoromban Trabival falura és megálltunk tankolni, akkor a benzinkutas nem a kúton tekergette, állította be, hogy milyen arányú legyen a keverék, hanem levett egy doboz motorolajat, kinyitotta, érzésre löttyintett a tankba a kívánságunk szerint, aztán nyomta neki a benzint. Viszonylag jól tudtak számolni, mert sosem lett baj belőle.