Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz AMD Power #46753 üzenetére
A (valós!) km önmagában szerintem egy sokadik faktor, és nagyságrendekben érdemes foglalkozni vele, de mondjuk egy 10 éves autó esetén a 150 vs. 200k km az kb elhanyagolható. Évi +/- 5k km.
Ha egy többet futott autó már olyan gyári alkatrészek cseréjén túl van, amire mondjuk a 150-et futott még vár (akár kopó dolgok - féktárcsák+betétek, futómű alkatrészek -, akár ismert típushibák stb.), akkor akár anyagilag jobban is járhat az ember egy többet futott ÉS karbantartott autóval, mert azok az anyagfáradásos dolgok részben már javítva lettek.
Persze emellett nagyon sok faktor van még, amit km alapján soha nem tud meg az ember - város/országút/pálya arány. Arról sem beszéltünk, hogy milyen korú autóról van szó, nyilván 3-4 éves autóknál van kínálat 100k km alatt is
De valószínűleg többen vannak olyanok, akik kevés km-es autót keresnek, nem véletlen éri meg tekergetni az órákat - kereslet-kínálat.
"... and I hope you have a great day!"
-
-
Zolás
addikt
válasz AMD Power #46976 üzenetére
Szerintem ezt fogom tenni. Várok még egy pár hónapot, adig is rakom össze a pénzt, hogy minél jobban álljon a hitel része. Ha meg jön egy jó használt jó áron közben, akkor eldöntöm, hogy megéri-e vagy sem.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, és a hasznos tanácsokat.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Bejon a kulseje. Belul persze terepjaros. A szovetkarpit helyett valami moshato eros mubor jobban illene bele. Amugy nem ismerem ennek a kategorianak a modelljeit, arait.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Nincs benne semmi vicc. Nem városban szaladgálós, nem családdal kirándulós és nem a kényelmesen csendes hosszútávfutó. Ez egy hobby, egy másod, de még inkább harmadikszámú autó, egy bolondozós autó, és akinek ilyenre van igénye, annak ez egy jó választás. Bár a dágványba inkább egy szamurájjal mennék
Normál használatra alkalmatlan, de aki ilyet keres az tökéletesen tisztában van vele.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Ültem benne a tavalyi pozsonyi autószalonon, a 194 centimmel a tetőkárpitot súrolom, nem kényelmes.
Más: Beszereltem a korábban említett oil catch can-t. Továbbra is tartom, hogy a motor tisztábban tartása érdekében megéri egy ilyen, főleg a közvetlen befecsis konstrukciók esetén, amilyen a Boosterjet is. De a régebbi, kopottabb motorokhoz is jól jön, amik több kartergázt termelnek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Tudom Suzuki topik, de én a Honda Jazz-en lepődtem meg. 7,2M az alapára. Egy éve az előző szériásnak 4,valamennyi volt az induló ára. Oké, hybrid lett, értem, de ez akkoris elég durva drágulás.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
pigmeus
tag
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Jimny-t már kapni sem lehet túl sokat adtak el belőle és nagyon rontotta a kvótát a suzukinál. Van még pár darab készleten, le kell rá csapni... még keres is vele az ember
(#47002) AMD Power
Nekem fél éveset akartak eladni, majdnem új árában Vitarát, másodjára mentem, hogy végigmérjük, kiderült egyből, hogy kétszer volt törve.... Majdnem vettem egy kifutó vitarát, amit addig 4,7-be adtak nekem már 5 millióba akartak eladni... Vettem újat...én a palimadár Ami jó meg kell venni, mert mire odajutsz, hogy rászánod magad, már más meg is vette... sajna hamarabb kellett volna kapcsolni autóvásárlás terén ... de hát lássuk be, már egy családi ház 60 millió, ahhoz képest 6 millió nem is pénz...[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #47002 üzenetére
Az idei emeles elott is 5 felett indult az alapverzioja, vagyis mar akkor is volt 2 millios felara a legtobb kisautohoz kepest. Csak nehogy ugy jarjanak mint a Mitsubishi, ami beszunteti a forgalmazast Europaban es a Amerikaban is, mivel nem veszi senki. 8.2 millioert indul az uj Nissan Leaf.
Ha az EU tovabb tolja a benzines autok arat az elektromosok fele, annyira lecsokken majd az uj auto eladas, hogy tobb gyarto vagy megszunteti az EU-s forgalmazast, vagy osszeolvad masokkal es az autozas lassan a gazdagabbak elojoga lesz, mikozben csokken a gazdasag es no a munkanelkuliseg.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #47002 üzenetére
Eddig olyan árak voltak, hogy bárki vehetett autót. Most jön az a világ, amikor majdnem luxus termék lesz, egyre kevesebbet fognak eladni, márkák fognak megszűnni. És csak drágul majd még tovább, egész addig, amikor már a használtat se fogja tudni megvenni és fenntartani az, akinek nincs elég jövedelme.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz AMD Power #47002 üzenetére
Néha heccből ránézek a Vitara/Scross használt árakba. Közel új árában fel lehetne rakni hahu-ra az 1 éves autót. (ok, ez automata, ami jelenleg nincs újba, de akkoris)
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Dvix
senior tag
válasz AMD Power #47002 üzenetére
Most a Yaris/corolla van az élen az eladásokban mert 4és 5 milláért már elérhető, jó és értéktartó autókat kínálnak. Nyilván a kezdeti gyártási metódus átalakítása aksis suzukikra, betett a cégnek, meg most az elrendelt vészhelyzet. DE valóban ha 5,5 milláért ránéznek az emberek a Corollára vs Vitarára, nyilván az előbbit választják sokan.
Ennyiért szerintem meg lehet venni azt az SX4-et. még lealkudsz pár százezret.[ Szerkesztve ]
-
válasz AMD Power #47020 üzenetére
Naigen, azt pl sose értettem, hogy van mondjuk 4M egy új autóra, akkor miért a 10M körüli autókat nézeget az ember, és akkor azt fenn is kéne tartani, nem csak megvenni..
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
PeterPH
senior tag
válasz AMD Power #47032 üzenetére
"ha 3-6 havi nettó keresetednél többet költesz autóra, akkor olyan autót veszel, amit nem engedhetsz meg magadnak"
Ezt, és ehhez hasonló maszlagokat rendszeresen elsütnek az ilyen "szakértők". Ez a hazai viszonyokra sosem volt alkalmazható, és jelen állás szerint ez még évtizedekig így is marad. -
blakey
titán
válasz AMD Power #47032 üzenetére
Nem ronda, de lehetne szebb is (mármin dizájn szempontjából). Ami tőlem telik azt megteszem, sokminden nem rajtam múlik. Kívül-belül, esztétikailag és műszakilag is igyekszem ugyanolyan szinten tartani, tehát ha kívülről jónak látszik akkor belül is olyan. Nálam ez így működik, értéktől függetlenül. Nem kirakatnak készítem, nem érdekel, hogy ki mit szól hozzá, saját magam miatt csinálom, utálom a koszos, rendezetlen dolgokat. Nehezen viselem ha valami nem gyári állapotú, még akkor is ha nem tökéletes. Szóval ez magam miatt ilyen, nem mások miatt.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47170 üzenetére
Nem tudom, miért a 76 lovas G13B-t ajánlják inkább, az M13A sokkal jobb, és még a szelepszárszimmering problémája sem érvényes rá.
És nem láttam, hogy említették volna a világításkapcsolót, pedig ugyanolyan típushiba, mint a váltó nyelestengelycsapágya. [kép]
szerk.: Mondjuk a használt Jazzes cikkükhöz is elég hosszú kiegészítést írtam a milyen autót vegyekben.
szerk. 2: Drága gumi? Fasza Hankook van 12-14k Ft-ért...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47180 üzenetére
Háááát, ha ezt el akarnánk adni, akkor 2 dolog lefelé nyomná az árát:
1, Nincs benne klíma*;
2, Lassacskán 200k km van benne, ami biztosan sokakat elriasztana (hozzáteszem, alaptalanul).Úgyhogy inkább megtartjuk, amíg ki nem pusztul alólunk. De mondjuk másik, ugyanilyen megbízható, ingázós autót nem is találnánk ebben az ársávban. Immár 8 éve jár napi szinten Ausztriában, ezalatt egyszer nem indult csak a végelgyengülésben elhalálozott akkumulátor miatt.
*Apum nem kérte 2004-ben, mondván azelőtt is megvolt nélküle, de amióta megtapasztalta az én Hondámban utazva, hogy milyen jó dolog, már bánja.
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47224 üzenetére
Pár kiegészítő/módosítás, és máris tetszetősebb.
A belseje meg szerintem eleve kellemesebb látvány, mint az SX4-é.Na jó, elég lesz az önpromóból.
(#47226): A műanyag legalább ápol és eltakar. Nélküle...
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47235 üzenetére
Akkor adok neked tippet 20 év japán autós múlttal a hátam mögött: a furcsán olcsónak elvitte a 6:20as az elejét, honnan tudom? Japán kormány olyan ronda kormány illesztessel!? Ha felnyitnad az elejét te is rögtön rajonnel.. (zarhid színe)
A drága jó lehet, de készülj fel rá hogyha valós a futás az olajat is csak 4szer cseréltek...Az elsőt felemeltetnem ott ha már markaszervizben van. mellesleg szerény használtautós tapasztalatom alapján a márkakereskedésben jobb állapotú példányok szoktak lenni, azok jobban rendbe vannak rakva és csak a karbantartott peldanyokat számítják be piaci áron, azt amelyiket ismerik... A neppernek nyernie is kell a bulin, ellenben egy márkakereskedésben nem ez a fő profil, tehát kisebb az árrés.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csaba1203
addikt
-
nagyúr
válasz AMD Power #47226 üzenetére
Ezt én így nem merném kijelenteni... ha lehet inkább alá kell nézni, mert alapból jó ha ott a műanyag... én már láttam nem egy kocsit ahol nem volt hátul és pont amiatt kezdett el rohadni, mert minden szar beragadt a kis zegzugokba, meg lemezperem mögé, amit nem tudsz egyszerűen kimosni semmivel, ahol meg van jól fedő gyár műanyag ott nem, mert könnyebben ki is mosható.
Szóval ez nem egyértelmű.
Én preferálom a műanyagot, mert előnyös... ha karban van tartva, de ez mindkét esetre igaz...
Persze választhatod azt is hogy nincs, és akkor valami alvázvédővel oldod meg a problémát hosszútávon magadnak.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47321 üzenetére
Nem számítanák be az Astrát?
Amúgy ez jónak tűnik (amit linkeltél), eleje és az oldala ködölve volt, viszont a bal hátulja telibe van fújva... 13 év alatt némi utcai harc tuti volt, összességében nem tűnik rossznak így képek alapján nem igazán tudok belekötni.Klímára tuti rá kell majd tölteni, szűrők, folyadékok, szíjjak, fékeket biztosan kell generálozni lassan (tárcsák, betétek, hátul dobok), az akku nem mai csirke, úgyhogy azt is cserélném a helyedben instant, a csomagtér műanyagjai inkább vizuálisan rontják az összeképet.
Felemelés után megnézni: rugók, szilentek, gátlók, csapágyak, mert ha ennyit használták (muhahaha ) futóművét utoljára Esztergomban állították be és a magyar utak... főleg BP-en... szóval érted.
Rozsda is izgi lehet 13 éves korában már. Azt a 20rongyot tessék elkölteni egy általad választott autószerelőnél állapotfelmérésre és ha ők is azt mondják hogy a futómű jó és nem rohad az alja, akkor minden okés."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47324 üzenetére
Huh, látom gondban vagy, segítek rajtad:
Én is így vettem a Vitarát, hogy tovább nem akartam várni, de két autót fenntartani sem futotta...
A megoldás: A régit forgalomból ideiglenesen vonasd ki, a KGFB bónuszod nem szabadul fel, de nem is kell rá fizetned sem kötelezőt sem súlyadót és állhat közterületen amíg van rajt rendszám. Mindez 2300 jó erős magyar forintodba kerül és 6 hónapig él, utána ha nem hosszabbítod meg, automatikusan visszakerül forgalomba. De ezalatt nem kell hogy érvényes műszaki vizsgája legyen, csak ugye használni sem tudod...
Ennek a hátránya, hogy az SX4 kötelezőjét A00-ból kell indítanod és párhuzamos üzemeltetés lesz, de így akkor is lesz "új" autód, ha még nem ment el az Astra...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47345 üzenetére
Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent...
Jön a nagyszervíze, amit korábban is írtam, fékek, futómű, vezérlés, szíjjak, generátor, vízpumpa, kuplung, ezekből a gyárik kb ekkoriban szoktak elkezdeni kihalni.
Na ezért ilyen olcsó... vagy a rongyosra patkázott felniktől... amit most elmondtam az anyagárban több százezer, akkor - ha valami műszakianalfabéta a tulaj - erre még a munkadíj... szóval foglalkozós autó."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47347 üzenetére
Naná, csak a többség ilyenekre tesz magasról, tudok olyan emberről nem is egyről aki azt sem tudja hogy fékfolyadékot cserélni kell pár évente, még mindig a gyárival autózik 16 éve, vagy a gyári tárcsákkal (limit alá vállasodva), gyári vezérműláncban már 300ezer van, de nincsen hangja, úgyhogy nem kell cserélni...
Futóműbeállítás csak úri huncutság meg a téligumi, szóval ne feszegessük, maradjunk annyiban hogy akkor cserélnek valamit ha megbukik miatta műszakin vagy tönkremegy.
Sosem járt az autó alatt, olajat is 3 évente cserél, mert megy évi 3ezret... érted már?Azért nem veszik meg, mert nem akarnak vacakolni ilyesmivel, költeni rá meg főleg nem, nekik az autó használati tárgy, beteszik a kulcsot és vezetnek, nagyritkán tankolnak, aztán ennyi, az autó ami nem ilyen az nekik egy fos és rozsdakupac bontószökevény. Amelyik közeledik a 200ezerhez az nekik anyagi csőd, bontóbavaló, de ha visszahúzod nekik 120-ra akkor boldogan furikáznak vele és fizetnek is érte 4-500ezer forinttal is többet, csak ne szólja már le a szomszéd hogy valami leharcolt szart vett és ne kelljen olajban fetrengeni minden hétvégén, az autószerelőnek meg műszakin és olajcserén kívül az utcájába se kelljen befordulnia, mert szerinte már az is 20ezer és hát ugye annyi pénze manapság kinek van... (szerinte csak a politikusnak meg a vállalkozónak)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #47399 üzenetére
Azert a futott km is szamit gondolom. A legtobb ilyen dolog futashoz kotodik. Lehetne cserelni havonta/hetente is mindent, de a karbantartasnak van egy optimalis es egy kritikus ideje. Egy taxis evente tobbszor cserel olajat, szuroket, mert sokat fut a kocsi.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47449 üzenetére
Ha felszereltségben is több (főleg biztonsági extrákban) akkor abszolúte... 4WD-t meg az Automataváltót engedd el, de a többi adja.
Neked is ugyanazt tudom mondani, mint korábban simonjoe-nak, működő klíma (ha lehet automata), 4 lufi, ABS+EBD+ESP, 4 vellanyablak, ez alatt nem érdemes használtautót venni 2020-ban. Ha jobban belegondolsz ezeket a full extrás F Astra is tudta... (Az EBD és az ESP kivétel)@ncc1701: Azért ne keverjük a szezont a fa***mmal, Mezőkövesden például lehet élni klíma nélkül, ott a 20perces dugó is olyan ritka mint a leánykollégiumban a figymacsattogás, de ettől még kényelmi szempontból jobb... Azért amikor az M0-n egy vezetésre genetikailag alkalmatlan szőröstalpú román felborul és ezért 500ember áll 1,5 órát, akkor a klíma must have, ebben igazad van. Ezért sem mindegy ki merre járkál, pjen-nek is igaza van abban hogyha kicsi távokat mész (mint Te), akkor mire lehül az utastér addigra ott vagy és csak a benzint pazaroltad. A hőérzetünk is más, vannak akik fázósak és 28fokban sem klímáznak, van aki (mint Te és én) 25 fok felett elkezd izzadni és (ugyan még extraként nem létezik, de a vízágy után szabadon) vízülésben érkezünk a célhoz... eléggé ciki amikor üzleti megbeszelésére mész és azzal kezded hogy ledobod a vizes pólód és felveszel egy száraz inget...
@Dvix: Mégis "porolót" vettél, nem? Amúgy egy racionális választás a faceliftes SX4, no nem az AT meg a 4WD, de kéziváltó+2 kerék hajtással, abszolúte korrekt, egészen gazdagon felszerelt. (2 guriga kicsit erős érte, de ugyanennyiért kapsz Auris-t is középfelszereltséggel alapmotorral)
@pjen: Valószínűleg azért, mert b@**nak töltetni a klímát, vagy mert kompresszort is cserélni kellene ami már zsebbe nyúlós vagy a legextrémebb magyarázat (máig nem értem, lehet nem is akarom): "többet eszik vele városban..." Mellesleg nem akkor kell a klíma amikor mozgásban van az acél, hanem amikor 30 alatt csorogsz, vagy amikor 50 fölé nem igazán gyorsulsz és minden villamosmegállóhoz 3 lámpa tartozik... és az 50 fokra felmelegedett utastér kiszellőztetéséhez kellene 3 cunami... nah akkor fújhatod a leengedett ablakot.
@eami: Nem lomhább ha karban van tartva és fel van töltve/ki van cserélve a kompresszor... sokan csak oáig jutnak vele hogy "valahol elengedte a gázt", tehát sóherek rákölteni 50-60ezret hogy kijavítsa egy szakműhely és újra feltöltse... nepperek jelmondata: "csak rá kell tölteni" (ezen mindig akkorát szoktam röhögni h nem értik miért fetrengek még fél órát utána a földön röhögőgörcsben... )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47675 üzenetére
Látom h kezd gyomorgorcsod lenni ettől az autó csere témától úgyhogy segítek kicsit:
Van pénzed a következőre és még lenneaz áldozat, csak az astra a gond akkor csináld úgy mint én. November 15-én hoztam a Vitarat, reggel az okmanyirodaban kezdtem és aznaptol a régit kivonattal 6 hónapra, tehát nem kell rá se kgfbt se sulyadit fizetni. Ha közben eladod, akkor automatikusan visszakerul forgalomba. Mi együtt mentünk az Okmányirodaba, a vevő haverja egyik tanú, másik egy ügyfél aki a sorára várt, kértünk ott egy formanyomtatvanyt és 1 óra múlva az új forgalmival vitte haza a srác lábon,névre írva...amig vártunk kötött rá online kgfbt... Csak akarni kell, és megoldod, amíg forgalomban van koltod a pénzed rá amit félre is tehetnél az újra már ha megvagytok pár hónapig kocsi nélkül."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Autós topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPad topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Ukrajnai háború
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kupon kunyeráló
- Steam Deck
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Renpho talpmasszírozó