- Star Trek Online -=MMORPG=-
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Assetto Corsa Competizione
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
- EA Sports WRC '23
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- PlayStation 5
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #63262 üzenetére
Ja de nem úgy csörrent mint nekem, hogy mittomén 60km/h 2e fordulat parketta gázon? Mindezt már megtett 60 km úton tehát full meleg motornál, de Szegeden átdugózva. Abból kiérve kigyorsításkor. Mindig ilyen araszolgatás után a kigyorsításokkor hallottam. Nem is feltétlen az első gyorson.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dethroner
veterán
-
gordonfreemN
addikt
válasz 2ozzmexy #63314 üzenetére
5w-30 6100 motul, gyátási évet már nem tudok sajna, nincs meg a doboz.
Olakszűrő mann volt fenn, most filtron ment fel és castrol edge 5w-30 C3.
Hűtőfolyadékot 2019-ben, 50k km-rel korábban. Olyan ment bele amit a könyve ír, 50-50 keveréssel talán de ahogy írja a szervíz manuál az tuti.
Gyertyát is ekkor cseréltem, vagy lehet kicsit korábban (a karbantartós excelem otthon van most én meg meloba), de úgy 160-170e km körül, most 225 van benne.
Gyárit vettem bele, mert a sima tipusazonos gyertya nekem nem volt jó.Gondom volt még az alapjárati motorral, megszorult a tengelye a szelepnek. Cseréltem utángyártottra, de ebben a rossz csapágyillesztés miatt a tengely kibe jkezdett járni, uh idő hiányában beolajoztam a régit és megjárattam azóta nem köszörül, de cserés lesz, csak a bontottal is megszivtam, a gyái meg horror
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #63559 üzenetére
Műszaki előtt a Zsigulit motort szoktam mosni, mert mindenhonnan dől az olaj. Itthon, festékszóróba töltött brigéciol, aztán durr neki nagynyomásúval. Generátor kimarad a tervek szerint, de néha felülírja ezt valami véletlen mozdulat. Jó előre kell, mert utána nem indul be, csak pár óra törődés után, de semmi baj :-)))) még mindig akarod, Joe? :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #63604 üzenetére
Nekem nagyon gyorsan rámdurrog az ABS, nem hiszem, hogy abban a kocsiban működne, ha már a barna maci majdnem bement, úgyis csak rátette a lábát a fékre Peti. Kipróbáltam havon, ha én fékezek 50ről hamarabb megálltam mintha beleálltam volna a fékbe. Métereket nem tudok mondani, elfelejtettem, 2017ben volt utoljára hó. De az "utas" érzés volt a legrosszabb. Az abs kattogott a talpamban a kocsi meg csak csúszott. Szerencsére nem éles helyzetben, csak próba volt, de a kis falumban nagyon közeledett a sarok. Tegnap se jött senki. Ha nem léptem annyira a fékre, hanem csúszáshatáron próbáltam tartani, akkor volt nagyobb lassulás érzés is.
De amit már írtam, hogy nyári gumival száraz úton melegben vészfékezést próbálgatva 4ből 1szer sikerült akkorát fékezni, hogy a lassulás érzékelő megkattogtassa gyorsan az elakadásjelzőt az durva. Főleg az, hogyha pedálba állva abs-ezik a kocsi akkor 10ből 1x se! Csak akkor kattogott gyorsan a vészindex ha nagyon odafigyelve csikorgáshatáron tartottam az elsőket. Sávban haladva ez nem is sikerült, mert poros út szélen a jobb első hamarabb feladja. Üres út közepén 90ről fékezve, kb 40-50 nél, mert akkor már bemelegedett a gumi. (Gondolom)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
őstag
válasz 2ozzmexy #63637 üzenetére
Swift 2005 - egy szezon alatt 2 litert használok el. Amikor kezd kifogyni ősszel (lehet látni a vízsugáron hogy már alig jön) veszek egy télit, pont belemegy a 2L, tavasszal amikor kezd kifogyni szintén pont belefér 2L. Így sosem jár üresen, nem kell tárolni a 4-5L kannát, és nem is fagy bele.
Mondjuk eltartott 1-2 évig mire rájöttem, de mindig próbáltam elkerülni, hogy keverjem őket"... and I hope you have a great day!"
-
DarkByte
addikt
válasz 2ozzmexy #63690 üzenetére
Values, nem vector (vesszővel tagolt értékek).
Amúgy kellene tudni írni vesszőt is, csak olyankor még extra idézőjelekkel is körbe kell venni az értékeket a fájlban (mármint a csv-ben, Excel-be nem kell beírni, azt magától kellene csinálnia exportkor, esetleg konfigurálni lehet kell hozzá). Ha idézőjeleket akarsz átvinni azt pedig duplázással kell escape-elni. (szintén export konfiguráció, nem neked kell így beírni)
Én viszont szerintem vak vagyok, a screenshot-olt képen nem látom második átnézésre se hol írja az elválasztó karaktert hogy micsoda.
Véleményem szerint továbbra is ha engedi, magával a naviba vegyen fel pár kedvencet, majd exportáljon egy ilyen fájlt az USB-re, utána meg lehet nézni PC-n mit produkált. Az a baj ez a kézikönyv is egy angol nyelvű fordítása, és az ilyen technikai dolgoknál már nem mindig sikerül mindent helyesen áthozni.
-
Jadro
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Akkor nem azzal van a baj, hogy a külső sávban 110-el megy, hanem azzal, hogy baromira képtelen felvenni a forgalom ritmusát és legalább az előzésre felgyorsítani, vagy megvárni amíg a gyorsabb elmegy.
Mint az élet más területén, itt is szar az a szemlélet, hogy csak ő létezik, a többiek meg oldják meg ahogy akarják. Sajnos ez sima autóúton is ugyanúgy nagy baj. Pont emiatt biztonságosabb az autópályán menni 110-el, mint a közúton 90-el. Előbbin legalább nem jönnek szembe ilyen retardéltak.
Az sem mindegy, hogy az M5 vagy az M6 pályán mész 110-el. Előbbin kb lehetetlen, mert van a külső sáv ami kamion sebességű és van a belső ami meg az ennél sokkal gyorsabb. M6-on meg pilinckázhatsz szépen a külsőben Bp.-től pécsig fixen a legnagyobb fokozatban 110-el. Fékezned, váltanod kb nem is kell.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Előzés elött körbenézek, ha nem jön senki, rálépek a gázra, megelőzöm a kamiont, ez ilyen egyszerű. Vagy ha olyan a szitu, akkor 130-140-el előzöm meg, akkor már nem púposkodhat senki. Aki meg 200 felett közlekedik, az ne csodálkozzon, ha kijönnek elé, mert arra senkinek nem kell számítani, h valaki ennyire gyorshajt.
[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Nem kötekedni akarok, mert én a WagonR-rel bemegyek a belső sávba 140-nel előzéskor ha kell, meg otthagyom a ballagó Audist is, de ne már a szabályosan közlekedőt állítsuk pellengérre, és a szabálytalanul közlekedő gyorshajtók alá kelljen dolgozni mindenkinek.
Ki kellene szűrni az ilyen folyamatosan 140-150-nel közlekedőket és a sebességhatárok betartásával máris nem lenne meg ez a problémás sebességkülönbség.De volt már olyan is, hogy igenis 110-zel mentem a belső sávban mint az előttem haladó legalább 20 autó, mégis tolakodott mögöttem okoska.
Viszont a legnagyobb bajnak azt tartom, hogy ha sávot vált valaki vagy elkezd egy kanyarodást, mert pl. a városban nem számít arra, hogy egy hülye 100 felett jön, vagy az autópályán 180-200-zal, akkor őt hozzák ki hibásnak, mert nem adta meg az elsőbbséget. Na ennek a gyakorlatnak kéne véget vetni sürgősen.
-
simonjoe
őstag
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Az írásodból azt veszem, ki, h csak Te és egy elv, senki és semmi más!!
Tudod, h a közlekedésben pont ez a deviáns és talán ez hordozza magában a legtöbb veszélyt??
Ennél ez sokkal, de sokkal összetettebb. Ha elfogadóbbak és toleránsabbak vagyunk már más a kép. 37 éve van jogosítványom, több millió kilométert vezettem csont nélkül, ebből csak hetet hivatás szerűen. Többnyire itthon Európában, de olykor óceánon túl is. El kell, h keserítselek. Sehol sincs "rend" az utakon! Most volt egy közel 1200km-es lengyel utunk, ez végig pálya. A szlovákoknál is volt idétlen, a cseheknél is és a lengyeleknél is. Nem akadok ezen fenn, hisz Q...vára nem vagyunk egyformák, még a közlekedésben sem. Ajánlom a Törökországi közlekedést, de nem egy-két napra! Onnan hazatérve borulnál térdre, h milyen aranyosan ügyesen vezetnek az itthoniak.
Én továbbra is azt tartom, h ha partnerként tekintünk egymásra a közlekedésben, türelemmel, empátiával egész más lenne a helyzet.......még az utakon is!!Joe
-
őstag
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
"A magyraok nem tudnak autópályán közlekedni, ha tetszik ha nem, nyeljétek le a békát, jobb lesz mindenki napja. "
Szerintem értem a jelenséget amire utalni próbálsz, de ezt nem lehet ennyire általánosítani.
Az, hogy valaki nem ismeri fel a forgalmi szituációt, és random behúzza valaki elé a belsőbe nagyon nem egyenlő azzal, hogy valaki 110-es utazóval közlekedik.Egyrészt fogyasztás, amiről szó is volt: kisebb benzines, vagy alapvetően nem pályázásra kitalált autókkal rendszeresen látom hogy 110-es utazóra van beállva egymás után sok-sok autó. Ez az a sebesség ahol még értelmesen fogyaszt, de halad is, aránytalanul sokat enne 130-nál. De ez nem jelenti azt, hogy ne tudna körültekintően előzni, vagy 2-3-4 kamion előzése során felgyorsulni 130-140-ig, hogy biztonságosan befejezze az előzést mások jelentős feltartása nélkül.
"az autópálya azért van hogy relatíve gyorsan és biztonságosan haladj rajta, éppen ezért is fizetős, mert különben nem nyernél vele semmit, ha kifizeted a pályamatricát akkor nem 1-2 lehajtót fogsz megtenni rajta."
Amikor éves megyei matricát lehet venni 5k-ért, akkor egyrészt nem érv a drágasága, és nem érv az sem, hogy 1 vagy 100 lehajtót megyek.
Azért közlekedünk autópályán, mert teljesen irracionális lenne 20 falun végigmenni, 30 lámpás kereszteződésben megállni, zebráknál gyalogost átengedni. Nem azért mert rettenetesen sietünk, hanem mert ez az ésszerű, hatékony, legkevésbé fárasztó mód. Nincs köztes célpontunk, és szeretnénk elkerülni a "helyi" forgalmat, gyalogosokat, bicikliseket, mezőgazdasági gépeket. Ahogy a "helyi" forgalomnak sincs szüksége az átmenőreAz érvelésed alapján az autópályán kétféle elfogadható viselkedés van:
1) beállsz egy kamion mögé, és 85-90-nel szélárnyékban elmehetsz ameddig akarsz.
2) 125 és 140 között közlekedsz a belsőben, és ha valaki nálad gyorsabban közelít, akkor amint lehetőséged van rá elengeded.Értem, hogy ez így kényelmes lenne neked, de attól még aki 110-zel közlekedik nem szükségszerűen idióta
"... and I hope you have a great day!"
-
Siriusb
veterán
válasz 2ozzmexy #63896 üzenetére
Lehet, hogy én értelek félre, de azt a türelmet a másik irányba is kellene gyakorolni, nem csak a gyorshajtók felé. Ebből kiindulva ha valaki nagylegény, akkor legyen a traffipax előtt is nagylegény. Olyankor miért lehet betartani a sebességhatárt?
Nem akarok (további) vitát gerjeszteni, csak azt szeretném kifejezni, hogy egymást segítve kellene közlekedni és nem egymást taposva.
-
válasz 2ozzmexy #63873 üzenetére
Már bocsánat, de a te fejedben van "valami félre kötve"!
"Azért nem nevezném őket állatnak, inkább öngyilkos jelölteknek, mert a tempó kevés a kamionok lendületből előzéséhez (ezért rendszeresen be is szorulnak közéjük), cserébe a többieket meg akadályozzák."
Ha beszorul két kamion közé és ott halad akkor miért is akadályoz bárkit is?"Akadnak néhányan akik félnek ennél gyorsabban menni, nekik javaslom a gyakorlást, tessenek igen sokat vezetni, ígérem a rutin nem fog fájni."
Ha valaki fél az ne menjen gyorsabban, pont. (ha igen akkor inkább csak előtted, hogy véletlenül fel ne bosszantson) Félelemmel nem szabad vezetni, sokkal nagyobb galibát okoz mint az ha 110-el araszol."Mondjuk azt nem értem, miért probléma, ha valaki a külső sávban 110-zel megy az autópályán."
Mert nem fog ott maradni, "
Aha, tehát már látó is vagy és pontosan tudod, hogy mit fog csinálni az a csiga!"ugyanis ma Magyarországon (sőt, igazából bárhol az EU-ban) 5km-en belül tuti lesz egy kamion ami 85-el "ballag", és amint ez bekövetkezik ki fog jönni előzni és ugyanezzel a 110-el tervez besorolni a belsőben 140-150-el érkezők elé..."
Nos először, ha egy 150 km/h-val közlekedő karaván van mellette ahol egymás lökhárítóján száguldanak a versenyzők, oda úgy sem tud/mer besorolni. Másodszor ha tegyük fel egy másik univerzumban van egy megfelelő hézag a belső sáv Fittipaldiai között akkor a 110 bőven elég sebesség különbség egy 85-el haladó kamion megelőzéséhez!"(itt említeném meg hogy germániában tudok 210km/h-val a 4 sávból a jobb szélsőben menni,"
Gratulálok! Amit eddig összehordtál az alapján "germániában" 210-el mennek a kamionok, kisteherautók és öreg gépjárművek is!Sorolhatnám még de felesleges.
Kinyilatkoztatsz, általánosítasz, felsőbbrendű, közlekedőistenként.
Tapasztalatom alapján aki 110-el közlekedik az nem fog vagánykodni, szlalomozni a kamionok között, stb. Szépen elcsorog a külső sávban és kész!
Igen vannak olyanok is akiket lefestesz, de nem ez az általános.
Amúgy meg 110-el tök szabályosan közlekedik az autópályán, változtasd meg a szabályt és akkor majd mondhatod, hogy takarodjanak!
Sokkal gyakoribb mikor kamion előz, kamiont 2 kilométeren keresztül, mert kb. 4-el tud többet, de képtelen a seggén maradni!
Mint ahogy azok az állatok sem általánosíthatóak akik képtelenek 180 alá lassítani és bárkit, bárhol (akár leállósávban) előzgetnek!Az autópályás közlekedés egy veszélyes üzem, ahol figyelem, rugalmasság és tolerancia is szükségeltetik a biztonságos haladáshoz
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz 2ozzmexy #63979 üzenetére
Szerintem ezek az emberek tényleg bepánikolnak mindentől..
Gondolj bele, mikor egy hétvégén ünnep miatt nincs bót, előtte úgy vásárolnak, mint ha egy hónapot kéne túlélniük egy bunkerben.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #63999 üzenetére
Útba ejtettem hazafele még 2 mol kutat, egyiknél sem volt benzin. Ez ma 5 kút. Még 2/3-ig van, nem feszülök rá. A maximum az, h hétvégén előveszem a sajátot, és nem megyek melózni jövő héten, míg nem találok benzint.
Durva, h bp-en nincs benzin a saját kút hálózatában, tényleg olyan, mintha fentről leszóltak volna, h bp-re ne szállítsanak.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #64043 üzenetére
Én járattam be eszterga padon traktor motort frissen fúrva. Ezt most felejtsd el, hogy az melegszik. Nyáron volt és kézmelegnél nem lett több. 1000el forgattuk
A termoszt ha hozzáférsz kézzel lehet ellenőrízni fasszául. Vagy esetleg a csöveket. Mármegint a Lada jut eszembe. Megfogod az alját ketyegő hideg motornál. Ha az alja jéghideg marad a teteje melegszik akkor jó. Itt most a venti figyeléssel nem tudsz operálni, mert a kihűlő motor azt feltételezi, hogy nem zár be a termosztát, kikeringeti a vizet a nagy körbe.
De szerintem normál üzemállapot is lehet ha visszahűl kicsit. Mert a fűtőradiátor nem ingyen okádja a meleget.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
-
őstag
válasz 2ozzmexy #64181 üzenetére
Nagyon király lehet visszanézni akár 4k-ban is ahogy valaki eltalál.. nyilvánvalóan segít a felelősségrevonásban, de az hogy az ember alól kiesik egy autó 1-2-3 hétre azért, mert más olyan állapotú autóval közlekedik ami egy műszaki vizsgán nem mehetne át, vagy azért mert épp videót vág a telefonján.. na innentől az én bajom, mert hiába nem én vagyok a felelős, vagy nem én viselem az anyagi vonzatát, nem kevés kellemetlenséget okoz akár csak egy kis koccanás is.Arról ne is beszéljünk, hogy ha ez nem csak egy koccanás, hanem valami komolyabb baleset, amiben maradandó sérülést szenved bárki. Lehet cinikusan mutogatni a dashcam-re, de az nem ment meg senkit.
Engem is zavar az életben tartott autók kulturája - pontosan annyit szabad rákölteni, amennyivel még működik. Rettenetesen rossz minta.
"... and I hope you have a great day!"
-
tatararpad
őstag
válasz 2ozzmexy #64323 üzenetére
Akkor még feleslegesebb volt, az ilyen autós kompresszoroknak sokméteres kábele szokott lenni. Amit gyárilag adnak mellé azt most mondjuk nem tudom, de ha csak emiatt lenne ott, olcsóbb lenne hosszú kábellel venni a kompresszort mint betervezni hátra egy plusz portot. Amúgy igen, más gyártóknál is ez megy sajnos.
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #64323 üzenetére
Szerintem a 12V-os aljzat inkább a defektjavito készlet miatt van hátul... - minden egyéb miatt, amikor még nem volt divat, vagy nem is adtak kompresszort az autókhoz, már akkor volt olyan autó (pl. 2006-os Nissan Note), ahol a csomagtérben megvolt az aljzat, ez hűtőládához, kompresszorhoz és egyéb árammal működő dolgokhoz jó, pl. ott fújtam fel a matracokat, a labdát, stb. A kereket meg soha, nem azt használtam.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #64492 üzenetére
Azért nem golyóálló.
Vitara:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162212343&t=9221578De amúgy elég sok képet felrakott emberünk korábban is.
Most csak kimondottan a képek miatt, de így kiragadva az szövegkörnyezetből megtévesztő lehet.
https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1846878&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9220774[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #64503 üzenetére
A félreértés elkerülése végett: én pl. szívesen vettem volna 1,4T-t újonnan, főleg még a hybrid előttit, csak "kicsit" elszálltak az árak közben.
Szóval nem leszólni akartam az autót/motorját (hiszen örülnék ha ilyenem lenne), hanem a golyóállóságát árnyaltam a linkelt példákkal.. :-)És az főleg használtan vásárolva lehet gond, hiszen nehéz kiszűrni ilyen viszonylag fiatal autóknál, hogyan bánt vele előző gazdája, ha egyébként nem látványosan lelakott (az autó).
Ha újonnan venném, biztos vagyok benne, hogy tizenévig használnám nagyobb gond nélkül.
(Legalábbis ezt várnám tőle, mert a mostani autóm is 20 éves/240.000km-el és a fődarabok -motor, váltó, kuplung- gyáriak és bontatlanok.)Sajnos kénytelen vagyok használtakat nézegetni és itt inkább az 1,6 szívó jön szóba, kevésbé érzem rizikósnak, bármennyire is tetszene egyébként az 1.4T rugalmassága.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs