Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
-
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69004 üzenetére
Nem nagy kunszt de rühellek szerelni, most épp a traktorom volt kettéhúzva, szerencsére már csak egy puklungbowden meg a kábelkanócok híjja van. Nekem a Lada elsőre 85öt ment egy kuplungtárcsával, most már elhagytuk a dupláját, de marhára nem várom, hogy szerelgessem. Alapvetően abban reménykedem, hátha csak annyi volt a bibi, higy nem volt utánállítva a kinyomó karnál a kopás és nem volt holtjátéka.
Viszont tavaly hoztunk ki vele 1,4 tonna fát az erdő mélyéről éppen felolvadt reggeli fagy után ilyen taknyon, csúnyán kivágott tuskókon ugrálva. Akkor se a kuplungot füssintettem meg hanem az alapjáraton kopogás nyilván megnyalta a hajtókarcsapágyakat, van azóta kis hangja.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69010 üzenetére
Pont most lapoztam bele az egyik Suzuki face csoportba és ahogy látom pár napja ott is olaj téma ment:
"Lágyhibrid (K14D) motorolaj ügyben van fejlemény. Kolléganőm hosszasan levelezett a Totalcar Olajdoktorával, és kiderült pár új infó. Ez a post azoknak szól, akik kerülnék az ECSTAR olajat, valamelyik jobbnak gondolt márkát / típust választanának. Valaki írta itt, hogy ő Motul Eco-Clean 0W-20 (API SP, ACEA C5) típust használ. Ez nem jó, mert az ACEA-nál nincsen lefelé kompatibilitás. (Az API és az ILSAC-al ellentétben.) A C5-kifejezetten alacsony HTHS viszkozitású olaj, ami ha nincs megengedve vagy előírva akkor nem szabad használni. Az A5/B5-nél is könnyebben folyik 150 C-on. (ACEA A5/B5 HTHS viszkozitása a 2,9....3,5 mPas értéktartományban van)Valaki más írta, hogy ő Eneos X Ultra 0W-20-at (API SP/RC, ILSAC GF-6A) használ, ami szintén nem jó a fent említettek miatt.A gépkönyvben szereplő előírások alapján és pl. az Eneos keresőjét használva ezek jók:1. ENEOS SUSTINA 0W-202. ENEOS ULTRA 0W-20 (ezt tehát az „X” nélküli Ultra!)Esetleg még Eneos X-Prime 0W-20 is jó lehet, de annak a HTHS viszkozitásáról nincs infó.Az Olajdoki egyébként ezt ajánlotta: TOYOTA ADVANCED FUEL ECONOMY EXTRA 0W-20Számomra is furcsa, hogy egy modern, közvetlen befecskendezéses, turbós, részecskeszűrős motorhoz ezek az előírások, de az Olajdoki szerint a motor konstruktőrök tudják, mit terveztek és ahhoz milyen olaj kell."
A válaszok között meg volt egy ilyen, ami szintén belemegy a részletekbe:
A C5 az A1/B1-el van párban HTHS tekintetében és az viszont szerepel a Suzuki gépkönyvben a K14D-nél. A1/B1 olajat amúgy nem kapsz, 2016-ban megszűnt, helyette jött a C5 a tesztek számát és követelményeit kibővítve de a határértékeket megtartva. Az A5/B5 valóban más tészta viszont ez nincs is felsorolva a K14D-nél.2.9 mPa*s HTHS feletti 0W-20 nem létezik, tehát ACEA A2/B2, A3/B4 vagy A5/B5 minősítést ilyen SAE fokozatú olaj soha nem fog kapni. A megszűnt A1/B1 is külön kezelte a 0W-20-akat, a többire 2.9 feletti, a 0W-20-ra 2.6-2.9 értéket előírva. A C5 ugyanezt megtartotta.Az Olajdoki lehet benézte melyik motorról kérdezed? Az érvelés jó része a K14C-re vonatkozik amire valóban igaz. A másik lehetőség hogy valaki valamit félreértett és azt kérdezte, ACEA A5/B5 helyett használható-e C5. Erre a válasz valóban nem. Viszont újra, a K14D-nél az A5/B5 fel sem merült soha, az előírásban A1/B1 szerepel (0W-20-ra HTHS: 2.6-2.9 mPa*s) amit az ACEA hivatalos dokumentumai szerint is a C5 váltott ki a megszűnése után.UI:Az ajánlott olajokról meg annyit hogy kicsit mintha elment volna a szponzor kínálata felé... de pont ugyanúgy a híg "RC" változatokat ajánlja, aminél igaz az adatlapon nincs megadva HTHS de nem felfelé fog kilógni a többi (mint írtam, alapvetően 2.9 alatti) 0W-20 közül. Így viszont nem igazán értem miért építette az egész érvelést arra hogy az ACEA C5-nél és API SP/RC-nél a HTHS túl alacsony lesz, mert az előírtból ezek sem lógnak ki.Itt valami félreértés lesz. Jó lenne tudni mi volt a pontos kérdés.[ Szerkesztve ]
-
pex156
csendes tag
válasz 2ozzmexy #69026 üzenetére
Persze, igen. Pontosabban, nekem ez csak menet kozben jon/jott elo, szoval mar elindulni nem kell.
Olyan elofordult, hogy mire hazaertem nem sikerult neki befejezni, de amikor kesobb elindultam vele folytatta, amig vegul sikerult.
Ha jol ertem a #69024 youtube videoban az illetonek, mar egy hete vilagitott. Meg 24000km eseten ez nyilvan nem eltomodes, hanem szenzor hiba. -
pex156
csendes tag
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69057 üzenetére
Cégek esetén értem, hogy nem szórakozik ezzel, nincs ideje. Magánszemély esetén a Netrisk megvan fél óra alatt. De ugye sokan még a mai napig félig meddig esetlenek a digitális világban ügyintézések terén. Náluk a Netrisk nem játszik, azzal meg nem szórakoznak, hogy alkuszokhoz mászkáljanak, vagy a biztosítójukhoz bemenjenek újrakötni. Nálam 5000 Ft a limit. Ha ez alatt van az emelkedés, akkor nem szórakozok vele, felette meg már elvi kérdést csinálok belőle, hogy mindenképp váltok, húzzák le a nénikéjüket.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69075 üzenetére
Amúgy nem is értem a sztoriban Japánnak sem ezt a sz@rrágó hozzáállását. Eladnak egy rakat autót, nagy részükkel semmi baj.
Itt van egy (valószínűleg valamilyen gyártási hiba miatt) olaj helyett benzinnel feltöltött blokk és megy a vergődés, ahelyett, hogy küldenének egy blokkot.
Meg hozzál számlát, hogy MOL-nál tankolsz, nem pedig Shellnél.... És olyan országban nincs is Suzuki, ahol nincs MOL nem? Azok már mind tönkrementek mi? Meg az a párezer Suzka is itthon, amelyik életében nem járt MOL kúton. Vicc.Én amúgy a sztoriban már rég jogi útra tereltem volna a dolgot. Hátha.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz 2ozzmexy #69099 üzenetére
Én úgy tudom (mondjuk nekem már cserélték), hogy nem a fékhatás megy el, hanem a fékrásegítés! Azért az nem ugyanaz. Tehát lehet izomból taposni a fékpedált, ahogy azt tettétek korábban (én már szervós hülyegyerek vagyok - nem vezettem "igazi" autót).
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69100 üzenetére
Ezért van az, hogy amit tudok, általában magam cserélem.
Ha az időm nem engedi, vagy olyan dolog, amihez nincs aknám, vagy erős szerszámom (begyógyult futómű alkatrészekhez pl), vagy meghaladja a tudásom, akkor szerelőhöz viszem. De akármit is csináltatok szerelőnél, utána mindig A-Z-ig átnézem a javított/cserélt részt.
Majdnem mindig találni valamit, hol kisebb, hol nagyobb dolgot....
Az rendszeres, hogy a műanyag burkolatot az alján nem teszik vissza az összes csavarral, hanem 1-2 hiányzik. Vagy épp nincs meghúzva mindegyik csavar.
De olyan is volt, hogy a műanyag burkolat alatt egy csavarhúzót felejtettek. Vagy pl mikor megvettem a Crosst és elvittem egy nagyszervizre (hűtőfolyadék, gyertyák, szíjak, minden), akkor a légszűrőházra menő csövet nem dugta vissza. Azt, ami a motortér elejére van kivezetve, hogy ne meleg levegőt szívjon az autó.De olyan is volt, hogy nem én csináltam az olajcserét időhiány miatt és túl volt töltve jó 3 decivel.
A régi autómat, mikor elvittem Debrecenben az elvileg legjobb és legigényesebb műhelybe alváz+üregvédelemre, mikor hazahoztam azt is végig átnéztem, minden a helynén van-e a burkolatok közül. Mikor a jobb első dobbetétet néztem, látom egy picit kilóg alóla valami papír. Lebontottam kicsit a dobbetétet, erre látom, hogy egy jó adag papírt a sárvédő végében benne hagytak, amit maszkolónak használtak. Jó nagy adag bent volt. Vissza is mentem és sűrű elnézések mellett lebontották a dobbetéteket és kiszedték. Hozzá is tették, hogy húú hát nem sokan vették volna észre ezt az ottfelejtett cuccot.Gumisok megint egy külön történet. Régen volt ilyen beéső kulcsnyílásos kerékőröm. Hiába állsz felette és mondod neki, hogy légyszíves NE légkulccsal húzd meg, mert szétmegy a profil, csak azért is nekiállna annak, úgy kell rászólni ismét.
Apám 1 éves Swiftjével elment téli-nyári kereket cseréltetni. Szarul tette alá az emelőnek a nagy gumibakját és berepesztette a műanyag burkolatot az alján... Lehetett cserélni.De nyilván nem elvárható, hogy mindenki konyítson annyira az autóhoz, hogy a szemmel látható javításokat ellenőrizgesse. Ez a bosszantó amúgy. Ha nem vagy kicsit autószerelő, kicsit kőműves, kicsit vizes, kicsit villanyszerelő, stb... akkor csak a szerencsén múlik, hogy nem-e szívod meg valamivel, amit a "mesterek" csinálnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kicsirics77
veterán
válasz 2ozzmexy #69129 üzenetére
Első gyertyacsere volt de hidegen alapjáraton semmi baja nem volt eddig, semmi dadogás semmi hiba,most melegen csinálta mikor megáltam a vasúti átjáróban, ott kezdte el, hibakód ki lesz olvasva még ma ha minden jól megy van ismerős a szomszédban aki ezzel foglalkozik.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69110 üzenetére
Azé' az a liter benzin az olajban dolog má büdös volt nekem is. És nem csak érzékszervileg. Mert eddig se a Ladát se a motort nem sikerült így telehuggyantani.
Hallod, ebbe a hszbe írom nem válaszolok amarra is:
Gtk esetén, ha eljut oda az ügy, hogy a biztosító kiperkálja nekem a kölcsönösen kialkudott gtks pénzemet a motorra, akkor utána ülhetek fel rá és motorozhatok ugyan úgy vidáman, meg a műszakit is megadják meg minden havájtruváj?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69216 üzenetére
De azokat a nagy íves karcokat mi a f.sszal csinálták? Az olyan mintha rajztűvel valaki kiélte volna magát.
Tudja valaki mennyi a gyári új mérete a tárcsának? Rá kéne mérni, basszus ez tuti alatta van. Ilyen szarul nem karistolja össze 2 hét alatt a betét..
Én bármit el tudok képzelni a márkaszervizekröl, de ez egy kicsit sok. Ekkora szarrágást már majdcsak nem csinálnak.
Bár az 1 hónaposan lecseréltetett olajam sztorija sem 1xű, a szervizes összeveszett velem, hogy ő újkorába megmondta, hogy nem kell olajat cserélni, ez már nem zsiguli. Mondtam neki, hogy semmi baj mester, itt a kannám, adjad ide majd beletöltöm valamibe. Baszki nem adta ide azt mondta ez olyan új olaj, hogy neki is jó lesz még valamibe.
Nem is hagytam ott sosem a kocsit a 2db éves szervizen ott álltam mellette, hogy lássam milyen színű akármit tölt bele...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69259 üzenetére
Én nagyon agyaltam a Cross megvásárlása előtt egy Corollán. Próbálgattam is, hogy milyen, aztán átültem a Crossba, hogy az milyen, majd vissza a Corollába, hogy újra összehasonlítsam.
Tény, hogy a Corolla beltere finomabb volt, meg úthibán átmenve nem pattogós a hátulja, mint a Crossnak. Sokat agyaltam rajta, aztán úgy döntöttem, hogy Cross, mivel 1 millával volt drágább a Corolla, de azt mondtam, hogy nem érzem, hogy összességében annyival többet ad, hogy azt az 1 millát rádobjam, mert a beltér valóban minőségibb, így érthető a felár de számomra másban nem adott többet, ennyi felárat meg nekem nem ért pusztán a beltér.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69393 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy sok helyen van az, hogy adott egy lakótelepi parkoló, ahol még úgy ahogy mindig van hely. Aztán mellé épül néhány új építésű tömb, és akiknek nincs keret/akarat arra, hogy a lakóparkban lévő mélygarázst csillió Ft összegben megvegye még a lakás mellé, azok ezeket a szomszédos lakótelepi helyeket használják, sokszor teljesen élhetetlenre maxolva. És onnantól a fákról is az autók lógnak. A zöld részeken állnak, kanyarívben állnak, stb... Simán összeszámolsz 10-15 autót is, amelyik nem kijelölt helyen áll, hanem ahol nagy nehezen le tudja rakni. Ha minden egyes parkolóhelyen lenne töltőpont, akkor is lenne minden nap fixen 10-15 autó, aki este hazajön és nem jut neki.
Plusz vannak olyanok, akiknek heteket áll ugyanott az autója, mert olyan ritkán használja. Ezek is fix töltőpont foglalók lennének.
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #69397 üzenetére
Ha lenne mondjuk 5M-ig, Golf meretu uj elektromos (akar allami tamogatassal csokkentve), akkor lecserelnem ra, hiszen csak uj, okosabb szemben a 17 eves (de 22 eves) konstrukcioval. De jelenleg ilyen nem nagyon van, a Dacia Springnis tobbre jott ki talan meg tamogatassal is, es kisebb a merete is.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #69402 üzenetére
Nekem elektromos oldalon nem kellene több, mint 100 esetleg max 200 km hatótáv, azzal letudnám a helyi köröket nagyrészt.
Golf méret is bőven elég, több sem kell, 2 főnek elég nagy. Minden más használatra van cél jármű úgyis.
Leaf ugyanúgy használt, és nem is fiatal, mivel lennék előrébb? Semmivel kb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- DXRacer használt szék eladó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen