Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
jelenleg a kihasznált napelem adja a legolcsóbb áramot... még kb 2x-es túltelepítés esetén is gazdaságosabb (ha csak 1 egység áramot használunk el) mint egy atomerőmű által termelt áram. Paks2 30 ft-ért termel majd áramot. Portugáliai és spanyolországi napelemek jelenlegi áramára 4 cent környékén mozog körülbelül 15 Ft, de idehaza is 16-17 Ft körüli árral lehet már számolni új napelem telepítésnél.
Várhatóan ez csökkeni fog.
Ráadásul a legkisebb CO2 lábnyoma termelés alapján a napelemeknek van (élettartam alapján) tehát még itt is belefér többszörös telepítés még az utána következő legzöldebb atomhoz képest is.
Ami jelenleg még drága és nem környezet barát (élettartamra nézve azért már jobb mint más technológiák) az az akku és sajnos brutál nagy akuk nélkül sokszoros (5-10x-es) napelem kapacitást kellene telepíteni.
Természetesen a fenti napelem mellé rakott szél nagy részt ezt ki tudná egészíteni (nem kellene ekkora túltelepítés), de akkor is lenne a cikkben leírt problémás időszakok amire ki kellene találni olcsón fenntartható és gazdaságosan bevethető erőműveket - ilyen nem igazán van most -, talán a gázturbinás erőművek lehetnek ilyenek amik évi 1-3 hónapot mennek... Így a jelenlegi áram (akár atom nélkül) átlag CO2-je 150 alá lenne szorítható... Atommal meg 20-30-as szintet lehet hozni... (ha az atomerőmű építés COját is számoljuk) -
Rolly
veterán
válasz Tewe013 #1001 üzenetére
meg lehet oldani már ma is kb 5x-ös kapacitású napelem telepítés + akkupack kb 3 hétre .... persze gazdaságilag ez több mint 10x-es ár és a fenntartás is brutális (évi 0,5% degradációk esetén is ) szóval igen most az atom a "jó" - inkább legjobb választás, de 20 év múlva már nem az lesz... Persze nekünk paks1 helyére 12-17 év múlva kell megoldás... Tehát nem bírnánk ki 20 évig...
-
dabadab
titán
akkupack kb 3 hétre
Ez kb. 150 kWh, ami - ha sikerül közösségileg kihozni egy 2 MWh-s Tesla Megapackot (hogy tudjon működni az economy of scale) - úgy kb. 30 millió forint (netto 75k USD), szóval a 10x-es szorzónál jóval több lesz ott, mert amúgy egy ilyen havi 200 kWh-s fogyasztáshoz olyan másfélmillióból ki lehet hozni a napelemet.
DRM is theft
-
-
Elf
aktív tag
"legkozelebbi bkv 10-15 perc seta"
Hogy mennyire mások a fogalmaink.
A séta az kb. 4km/h. 15 perc alatt az 1km távolság. Illetve pont hogy nem távolság.
Ennyiért a bringát nem veszem elő nemhogy kocsit vásároljak.A gyerek most 10. Még 4 évig ide jár, eleve ez volt a terv.A kisebbik most 8. Szóval nem "2-4 evig jar valahova" hanem összesen 16 évig járnak. Utána önjáróak lesznek. Nem fogom reggelente szállítani semelyiket kocsival.
Persze ha 15 éve mégiscsak megvettük volna Vácon a kertes házat és onnét járnák be Budapestre teljesen más logisztikánk lenne. Akkor az lenne a tökéletes hiszen okkal döntöttünk a mellett.Mindegy, csak azt akartam vázolni hogy van ezer lehetőség amiből 997-et alapból elvetünk mert nekünk az nem pálya majd az ember a maradék háromra meg azt hazudja hogy csak abból lehet választani. Aztán megy az értetlenkedés hogy miért mondja a másik hogy csináljam máshogy hiszen csak EZ A HÁROM lehetőségem van?!?!
Ja és a 3 közül 1 és csak 1 a helyes! Aki máshogy döntött az rosszul döntött.
É akkor írok 180 kommentet hogy a másik miért döntött rosszul, há lássa má be!!
(nem rólad szól mielőtt félreérted ) -
titán
válasz dabadab #1004 üzenetére
Most telepítünk Siófokon egy 500kWh-s LiFePO4 telepet, amit napelemek és vertikális szélturbina hajt. Erre fog csatlakozni a 75kW-os autótöltő. Most köt a beton két héten belül indulás. Ez lesz a világ első sziget üzemben működő 100% megújuló energiával táplált villanyautó töltője. Ez itt egy még nem hivatalos bejelentés, hamarosan sajtóközleményben is látszik majd.
Ezután szinte minden töltőnk akkuteleppel (125-500kW) lesz megtoldva. Ezért tudok most neked mondani számokat. A 150kWh-ért a 30millió túl sok. Nekünk kicsivel 10 millió alatt marad egy ekkora telep a Tesláénál jobb 4000+ ciklusos lítiumfoszfát kémiával.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Varj, kiragadtal egy reszletet, ami me'g csak koszonoviszonyban sincs az alapvetessel [munkahely Nyugati mellol Lagymanyosra koltozott, ami nem csak tolunk, hanem bkv-tol _is_ messzebb van].
A valosagban Pomaz, 1.7km a hev. Azzal max Margit-hid v Batthyany 30-35 perc [mar persze 5-10 perc varakozas utan]. Majd atszallas, fonodoval nem probaltam, de ujabb 30-35 perc zotykolodes, na _onnan_ 10-15 perc a Duna partjan [amig az 1-es nem ment at, folott]. Ha otthonrol lehet idoben indulni, visszafele ugye kiszamithatalanabb, este 20-30 percenkent jon ugy hev h nem csak Bekasig, akkor kozelebb a 2 orahoz. Mindezt a szukseges felszerelessel, nagy notebook-kal, zh-kkal stb. es amikor egyidoben kell akkor a gyereknek is a feleig [neki kvazi-fix 1 ora + felsetalni az 1.7-t: nincs kozelebb matspec]. Eletszerubb a 1.5 ora utazas a 25-40 perc villanybol autozassal szemben? [Nekem tobbet er h a parom +2 orat itthon van.]
Gyereket nem 'kell' vinni, de en 10 evesen se a helyi suliba [kontraszelektalt] se egyedul sotetben lofralni nem orultem volna [plane amelyiket 3-4 evvel tippelte'k idosebbnek lany...] -
Elf
aktív tag
Oké, oké, értelek meg egyet értek, csak amit kiemeletem ahhoz fűztem hozzá a mondanómat mert ahhoz van mit. A többihez nincs mert egyet értek.
A lényeg hogy ha aki olyan helyen lakik ahonnét csak kocsival megfelelő neki közlekedni akkor azzal fog.
Csak ne tegyünk úgy mintha a körülmények áldozata lenne. Ez egy döntési folyamat eredménye amit önszántából hoz meg valaki. -
tha_answer
őstag
ez mindent elmond, mobile.de felmeres az euro 7 kapcsan:
"Egy igazán érdekes pont van: ha azonos ökológia egyenleg lenne a szintetikus üzemanyagokkal használható belső égésű motoroknál és a villanyautóknál, akkor a megkérdezettek döntő többsége, közel 56 százaléka a belső égésű motort választaná. Csak minden ötödik megkérdezett választaná a villanyautót, ha bizonyíthatóan azonos lenne a teljes ökológia lábnyoma a két megoldásnak."[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1014 üzenetére
Nyilván, mivel a villanyautó még nem tudja azt a komfortot nyújtani, mint a belsőégésű.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #1014 üzenetére
Semmit nem mond el. Én is tudok olyan felmérést csinálni ahol a megkérdezettek 100%-a azt mondja hogy itt nagyobb a jólét mint sógoréknál. Nem értem miért téma még ez, minden tényt elmondtunk. A többi már az embereken múlik.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
WiZARD
addikt
válasz Somatom #1015 üzenetére
Preferencia kérdése, nekem a füstösök nem tudják azt a komfortot nyújtani mint az elemesek.
Hang, vibrációk, bemelegedési idő, rugalmasság, benzinkútra kell járni, stb.
A szagokról ne is beszéljünk, de az az előttünk lévő autóra érvényes.(az azonnali fűtést, távirányított/időzített hűtést+fűtést nem mondom, mert az mindenféle kiegészítővel meg van oldva bizonyos kategóriától felfele)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
veterán
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #1020 üzenetére
Szvsz arra gondol, hogy este felteszi a garázsban a töltőre, és reggel feltöltve várja.
Ez elég ritka eset a belsőégésűeknélNyilván nem mindenkinek és nem minden esetben opció, de azért a villanyautósok jó részénél valós előny...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
válasz Donki Hóte #1020 üzenetére
Nem nagyon lehetsz benne a villanyautózásba ha még újdonság a villanyautó otthoni töltése.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Ha napi kevés futást veszünk alapul, akkor a belsőégésűvel talán egy héten egyszer kell tankolni. Hosszabb távon meg egyértelmű az előny.
Nem tudom, hogy van-e egyáltalán pakolható kombi, vagy egyterű elektromos.
Tavasztól őszig ne tudd meg, hogy milyen népvándorlás megy nyugaton. Egy elektromossal nem tudja húzni a lakókocsiját. Egyedül az e-tron tud 1,8 tonnát vontatni. Nagyon szűk az a felhasználási mód, aminél az elektromosnak előnye van.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz Somatom #1023 üzenetére
Mármint a London-Isztambul táv napi kétszer?
Mert eddig az volt a baj, hogy nem elég hosszú a hatótáv és sűrűn kell megállni tölteni.
Ha valaki úgy használja a benzinest, hogy heti egyszer elég tankolnia, akkor neki nagyon nagyon megérné egy villanyos...Aki él és nem boldog, az téved!
-
yodamester10
őstag
válasz Somatom #1023 üzenetére
Mindig ide kanyarodunk vissza.És a szerviz költség?A pakolásban igazad van mert nem nagyon van pl kombi elektromos de gondolom idővel olyan is lesz.Azt már többen is írtuk,hogy nem mindenkinek felel meg az elektromos autó de ha csak a napi városi dugókat nézem mikor melóba megyek és jövök fél 8-kor és fél 4-kor főleg mikor normális iskolai élet van akkor szinte csak az elektromos a legjobb alternatíva
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1023 üzenetére
Talán a Tesla X és Y abban a kategóriában versenyez, de sajnos tényleg kevés ilyen jellegű autó van elektromosból. Még hot hatch sem annyira sok egyelőre. Manapság a SUV a divat és ezért azt erőltetik.
Azon én is meglepődtem múltkor, hogy egy közvélemény kutatásban nyomós érv volt angoloknál például a lakókocsi vontathatóság Oké, arrafelé divat, így valószínűleg el fog menni mellettük az ipar, mire rájönnek, hogy az egy kihaló szokás. Ahogy szintén elmegy az ipar amellett, aki még mindig dombornyomott kártyával vagy csekkel akar fizetni, mikor már mobil appban is lehet. -
Somatom
veterán
Miért érné meg? Haveromtól 500 -ért vettem a Kalost, 60 ezer Km -rel. Centrálzár, klíma, eablak, szervókormány. Nekem ennyi elég egy kisautóban. Talán 6 évig volt meg, nevetséges összeget kellett ráköltenem, a fogyasztása is baráti volt és utánfutót is tudtam húzni vele. 90 ezernél törték tk -ra és kaptam érte 420 -at a biztosítótól. Előtte egy 93 -as, 1,1 -es Fiesta -m volt. 38 ezer volt benne, amikor hasonló árban megvettem a neppertől. Sejtheted, hogy arra is zérót kellett költenem. Miért érte volna meg nekem, hogy egy valag pénzem álljon elektromosban?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
válasz Noukoum #1022 üzenetére
Tényleg nem vagyok benne a villanyautózásban, de azt ebben a topikban már többször olvastam, hogy a villanyautónak leginkább Budapesten van előnye. Csakhogy Budapest lakosságának számottevő hányada olyan házban lakik, ahol nem lehet megoldani az otthoni töltést.
Nekik a hangyák hordják bele az elektronokat az akkuba (vagy mégis a töltőállomásra mennek, de akkor a kolléga által írt előny nem létezik )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Budapest+elővárosai szerintem itt a "Budapest" néven kezelt dolog, és utóbbiaknak nagyon is megoldható az otthon töltés általában, ahogy "tényleg" budapestiek egy jó részének is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
yodamester10
őstag
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Nemrég töltöttem a Peny-nél míg beugrottam vásárolni mire kijöttem volt mellettem egy Kona és beszélgettünk kicsit a tulajjal milyen télen hidegben a hatótáv stb.Nagy meglepetésemre több mint 300km és 200le a verda.
[link][ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1033 üzenetére
Nem mindenkinek kell EVt venni, nem mindenkinek praktikus - az vegyen EV-t, aki tudja otthon tölteni, ilyen egyszerű.
De mondjuk sehol nem is írtam körúton belüliekről, csak te próbálsz kötözködni szokásodhoz híven.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1035 üzenetére
Általánosításokat lehet tenni, de nem örökérvényű igazságként: minden általánosítás alól van kivétel (pl általánosságban a csokitorták finomak - amit én sütök, az speciel szar ). Szóval mindenkinek saját magának kell felmérnie/kiszámolnia/eldöntenie, és kicsit mindenkinek ki kell lépni a megszokott komfortzónájából ehhez (ami nem könnyű).
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Ez szimpla butáság, mindenhol jó ha villanyautó van. Az hogy Budapesten lenne a legfontosabb a városi levegő rossz állapota miatt az megint más kérdés. És ott is van garázs, ahol lehet tölteni egyébként. Persze nem mindenhol, de nem mintha most mindenki holnap villanyautót szeretne venni. Társasházi töltésre helyi töltők lesznek. Nem értem miért akarod mindenáron bebizonyítani hogy a magyarországi villanyautós töltőhálózat nem tart ott hogy minden ember villanyautóval járjon mikor 2020-ban ez egyáltalán fel sem merül? Ez csak kötekedés, melynek semmi értelme.
Ezt a kérdést majd akkor kell feltenni mikor betiltják az egész országban vagy csak Budapesten a belső égésű autókat. Addig teljesen felesleges.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1033 üzenetére
Körúton belül rendkívül sok benzinkút is van legalább Meg parkolóhely, ha már ott tartunk. Belvárosban lakó számára benzines kocsi is nyűg, amikor a napi ingázást megduplázza a parkoló kereséssel a háztömb körül.
-
Somatom
veterán
válasz Noukoum #1038 üzenetére
Úgy tűnik, hogy nem figyeled a szálat. Az volt a feltevés, hogy a villanyautó kényelmesebb, mert nem kell vele kútra járni. Ez azonban nem általános érvényű. Csak akkor igaz, ha huzamosabb ideig van ott egyéb elfoglaltságod, ahol tudod tölteni az autót. Ez jellemzően otthon, vagy munkahelyen oldható meg. Egyéb esetben bukik az elmélet. Sőt! Gyakrabban kell kútra járni és több időt kell ott tölteni. Ráadásul még a költségvonzata is nagyobb, mint az otthoni töltésé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nevemfel
senior tag
válasz Somatom #1035 üzenetére
Akkor jobb, ha városban, rövid távokat megtéve közlekedsz, nem laksz túl messze, viszont mégis csak tudod saját magad tölteni az autót, tehát sajád házad van, saját konnektorral. Ha menet közben visz rá a szükség a töltésre, akkor ráérsz annyi időre, hogy félórákat erre rászánhass. És persze van elég sok, szabadon elkölthető pénzed megvenni ezeket a támogatással is drága járműveket. Főként második járműnek. Ez azért elég vékony réteg, de hát ha egyszer ez a sok elektrozseni megmondta, hogy ez a lyövő, akkor ez a lyövő.
Cserébe megkapod a föld megmentője életérzést, tagja lehet a villanyautós sznobok klubjának, lesz honnan lenézni a többi múltszázadi dízel-búmerre.
Világos?
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1037 üzenetére
Mert megszoktad a benzint, kényelmes, ismered, és kicsit se vagy hajlandó másik alternatívát nézni, hanem egyből elutasitod, ahelyett, hogy felulvizsgalnad az elképzelésed, és akár kompromisszumokat kötnek, hogy a végén jobb legyen. Nem te, de érted, úgy általában sokan De ugyanez igaz amúgy sok EV evangelizalora is, akik meg mindenre az EVt akarják rahuzni...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #1042 üzenetére
Jól fogalmaztál, én biztosan nem. Útálok autóval bemenni a városba. A Kissvábhegyen lakok. Lefelé választhatok, hogy a Déli pályaudvarnál, a BAH -on, vagy a Moszkva téren álljak be a dugóba. Ez a szitu villanyautóval sem változna. Lemértem, otthonról indulva, mire leparkolok a Fény utcai piacnál, addig bringával hazaérek a vásárlásból. Nem beszélve az élmény faktorról. Amúgy meg van még egy Simsonom, egy robogóm, meg egy Harley -m. Hülye lennék autóba ülni, ha nem muszáj.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
válasz Ezekiell #1042 üzenetére
Nekem az alap közlekedési módom Budapesten belül a tömegközlekedés. Aki nem akar benzines autóval bébifókákat ölni és jégsapkát olvasztani, annak az első alternatíva nem az elektromos autó, hanem a tömegközlekedés!
Szóval a villanyautó hittérítők nem akarnak más alternatívát nézni, én igen. Budapesten belül nem a belsőégésű motorral szerelt személyautók kitiltása hozza meg az eredményt hanem minden személyautó kitiltása, hajtásmódtól függetlenül.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Rolly
veterán
válasz yodamester10 #1032 üzenetére
Az szerintem nem ez hanem a nagyaksis volt... Az inkább 13 körül van újonnan
-
Rolly
veterán
válasz Somatom #1040 üzenetére
Szerencsére az emberek általában 8 órát dolgoznak (gyárban, irodaházban) és ennyit kb otthon is vannak, tehát már csak töltöket kell telepíteni az irodaházak, gyárak parkolóiba, és a társasházak parkolóiba valamint lakótelepek parkolóiba... Szerintem pár 3*16A töltő ilyen helyeken bőven elférne
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #1044 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, tömegközlekedés/bicikli párti vagyok én is. De itt a kérdés nem a tömegközlekedés vs EVk, hanem hagyományos autók vs EVk. A tömegközlekedéssel szembeállítani az összes autót lehet kérdés formájában. (És a tömegközlekedésen nem a dízeles koromgyár buszokat értem, hanem modern elektromosakat/metrót/villamost/stbt)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
Szép elképzelés, de sanszos, hogy a kis magyar valóság más lesz. Olyan közterületi parkolókra gondolsz, ahol oldalukra borítják az autókat, hogy kényelmesen kiszerelhessék belőlük a katalizátort? Szted mennyi ideig működne az a töltő (már, ha nem a kábelt lopják el előbb)?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
"A villanyautó 100 km-en 20 kwh áramot fogyaszt. Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra. Vagyis energiafelhasználás szempontjából a gázolaj kevesebb energiát fogyaszt, tehát kevésbé szennyez. Anyagigeny szempontjából még a legnagyobb fanboyok is tisztában vannak vele, hogy az EV-k gyártása NAGYSÁGRENDEKKEL több nyersanyagot igényel mint a belső égésű motoroké."
"Van még egy szempont ami miatt a villanyautó ökológiája borzalmas, és ez az ára. Én egy 400e ft értékű fostalicskával járok. Ha vennék egy kicsiszar elemes kocsit 9m ft-ért akkor azt a 8.6m ft-ot meg kéne termelnem. Ennyi pénz (bármennyi pénz) megtermemtésének egész egyszerűen ökológiai lábnyoma van. Ez egy roppant fontos, és nem igazán hangsúlyozott szempont. "
-
nagyúr
válasz tha_answer #1049 üzenetére
Höhöjjj!
A gázolaj 50 Kwh energiatartalmát milyen hatásfokkal használja egy autó?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPad topik
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okos Otthon / Smart Home
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...