Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Rolly
veterán
a 208-as esetében nincs igazad nem kényszer megoldás - még csak nem is olyan mint a Kona, hogy alulról pluszba rárakták az akkut. Maga az alváz van úgy kialakítva és a teljes szerkezete, hogy az akkuk beleférjenek a két változat között kb annyi a különbség, hogy az akkuk miatt 20-30 literrel kisebb a csomagtartó és az első lábtérben a szőnyeg 5-10 cmrel rövidebb .
Az elrendezés előnyei:
- elektromos, benzin, diesel - de akár hibrid hajtásláncot is tudna fogadni
- mivel nem egy lapban vannak az akkuk a hátsó lábtér nagyobb kényelmesebb (kisautó ellenére) és nem a nyakadban van a lábad mint sok elektromos autó hátsó ülésénél. Ezért például nekem a Zoéban a fejem a kárpitba ér itt az e208ban nem
Hátránya az akku elrendezésnek:
- több szerelést igényel a kocsi gyártása közben
Amúgy a PSA autói fogyasztásának a légellenállás - például normális hűtőmaszk - (ugye abban nem gyúrtak rá annyira az aerodinamikára) és a kisebb hatékonyságú elektronika az oka (a teslához képest).
amúgy ha indul a siófoki töltő szívesen kipróbálom e208-cal (bár messze van de legalább meglátom mit tud hosszabb úton a kocsi - mivel nem nagyon megyünk messzire). Ami már kiderült róla, hogy hidegen nagyon zabás míg az akku és az utastér nem melegszik be, de szerencsére 5-10 perc alatt már ez normalizálódik szóval csak az első 3-5 km-t érinti... -
Rolly
veterán
szerintem 16A-ral tölteni valóban nincs de 6-8A-ral már most is megvan kb mintha egy sütőt bekapcsolna mindenki... vacsora készítésnél sincs ebből gond vagy a vasárnapi főzésnél, hogy egyszere szinte mindenhol elkezdenek sütni főzni (tudom nem mindenhol van elektromos sütő, meg nem süt mindenki, de egyre több van és meg lehet oldani. Plusz tölteni se fog mindenki minden nap és nem fog egyszerre. Jó vezérelt tarifákkal (okosórákkal) jól lehetne ezt kezelni. Például adott városban adott utca 23-1 között tud tölteni a másik utca 1-től 5-ig ... ha ekkor tölt 38 Ft az áram ha ezen kívül akkor 80 ft ... fejlesztést igényel, de nem megoldhatatlan a mai világban
-
-
Elf
aktív tag
Rendben.
Csak ne tegyünk úgy mintha jelenleg a villanyautózás nem követelne jóval több kompromisszumot a hagyományos autókkal való közlekedéshez képest.
Kétségtelenül vannak előnyei és kétségtelenül vannak hátrányai, nyűgjei is.
A közterületi töltés módja az egyik hátrány.
Van akit zavar, van akit nem, de ne hazudjuk el.[ Szerkesztve ]
-
az alap az lenne, hogy akárhány elektromos autó töltését elviseli egyszerre. jelenleg arról van szó, hogy a háztartási fogyasztás mellett van annyi tartalék benne, hogy hébe-hóba egy-két autót fel lehet tölteni, de ez messze van a szolgáltatás szintű töltéstől.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Elf
aktív tag
válasz bambano #1460 üzenetére
Értelek.
Jelenleg nincs meg a belsőégésű járművek a töltéshez használandó üzemanyag terjesztésének az alapja.
Az alap az lenne, hogy akárhány belsőégésű autó töltését elviseli egyszerre.
Ha csak a környező utcákból odamenne mindenki tankolni a legközelebbi benzinkúthoz akkor egyrészt nem férnének oda, másrészt elfogyna az üzemanyag.Az hogy ez egy jelnleg nem létező igény azzal nem foglalkozok mert ilyen vagyok szkész. Nálam az alap azt jelenti hogy akárhány autó töltését elviseli egyszerre.
Ha csak a felét az a fél-alap. A negyed az alap-alatti és ha csak párat az meg a subalap-alatti. -
senior tag
Én hajlamos vagyok elfogadni, hogy tíz éven belül eljön az akkumulátoros villanyautók kora. Csakhogy.
1. Tíz év múlva csak az EU-ban szükség lesz évi néhány millió tonna akkumulátorra csak az autókba, és lehet még egyéb járulékos igény is (pl. töltőpontokra, házi napelemes töltéshez, stb.) Ugyanakkor én nem látom, hogy a reciklálás megnyugtató módon meg lenne oldva. (Az EU 50%-os előírása meg eléggé röhejes, már elnézést.)
2. Ha az elektromos autók ára lemegy a benzinesek szintjére, sőt az alá (vagy a benzinesé megy fel), és lesz használható infrastruktúra, akkor feltehetően mindenki villanyautót akar majd (állófűtés rulez). A lengyelek is. Azaz oké, hogy pillanatnyilag mindenki csak saját napelemről tölti az autóját, és csak nyáron, ez később nem alakul majd ilyen fényesen.
3. A villamos áram termelést sok országban lehet még zöldíteni, de Németország példája mutatja, hogy ennek vannak korlátai. Azaz lesz egy szint, ahonnan már nehezebb és drágább (és ami drága az ritkán zöld) lesz továbblépni. Az atomerőmű pedig a zöldek szerint nem zöld. Ha jól értem. (A fúziós sem lesz az, mert ott is keletkezik sugárzó hulladék. Talán.) Erre megoldást csak a tárolás jelentené, viszont akkor jönne az 1-es pont csak több nagyságrenddel megfejelve.
4. A környezetvédelmi előírások miatt egyre több villamos erőművet zárnak be (atomerőműveket is), emiatt egyre több ország válik exportőrből importőrré. Vagy szeretne válni...
Szóval lehet, hogy a villanyautók elhozzák a kényelem új szintjét, meg a kristálytiszta városi levegőt, de hogy mi lesz a környezettel?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Rolly
veterán
1) van már technológia ami 95%-ban újrahasznosítja a lítium akkukat (német startup) és ha jól tudom több tonnás teszten is túl vannak - csak még nem nagyon van hozzá nyersanyag.
Itt megoldották a lítium sérült és bontott akkuk szállítását is - mert ugye ezek erősen tűzveszélyes anyagok
2) nem az elektromos autók ára fog lemenni, hanem a belső égésűek ára fog nőni sajnos a CO2 büntetések miatt (EURO7 vagy nem lesz vagy nagyon drága lesz emiatt)
3) igen a zöldülés egy szintig olcsón kivitelezhető utána az akkuk miatt drága és nem teljesen környezetbarát. Szerencsére technológiák fejlődnek bekerülési költségek drasztikusan csökkennek de szerintem is kb 15-20 év lehet mire elfogadható kompromisszum lesz az atom mellett / helyett akkuban tárolni az energiát és sokkal több megújulót telepíteni
4) a következő 20-30 évben ez atom nélkül nem megy. Ha jön a fúziós akkor az nagyon jó lehet több okból is, mert bár sugárzó anyag minimális származik onnan de közel se addig és olyan arányban sugárzó mint az atom hulladék.
15-20 év múlva a nyugati államok eljutnak oda, hogy 50%-70% körüli elektromos autójuk lesz. Mi itt pedig oda, hogy 30% szerintem. Tehát az átállás gyors lesz, de nem azonnali -
-
senior tag
Mindenhol azt hallom, hogy nyugodjak le, van technológia. De valahogy mindig nagyon kevés konkrétum hangzik el. Mi az hogy német startup? Erre alapozzuk a jövőt? (A probléma ott kezdődik, hogy nincs olyan, hogy lítium akku. Jelenleg is van sokféle mechanikailag és kémiailag különböző aksi, és a jövőben még több fajta lesz, ezekre mind többé-kevésbé egyedi technológiát kellene kifejleszteni. És a fenntarthatóság azt jelentené, hogy az alkotóelemek 99%-át újra tudjuk hasznosítani, pl. magát a lítiumot...)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Rolly
veterán
Fortum és Umicore a két európai cég aki az LI akkuk újra hasznosításában elvileg a legelőrébb jár. A Fortum 80%+ arányú újra hasznosítást tud elvileg már. A Umicore pedig 95% elérhetőről beszél. (most több időt nem szántam rá.
Egy jelenlegi autó akku 10 évet (15 évet) simán el van a kocsiban, majd még 10-15 évet másodlagos felhasználásként áram tároló egységben és akkor kell majd újra hasznosítani. -
tha_answer
őstag
Tipikus mennyunk a wcre is tronyossal h hamarabb behozzuk a pluszco2-t bicskeig meghosszabitott esete.
Hogy ertsd ezzel nem megoldod a problemat hanem elodazod.
Jelenleg nyilt verseny van,maradjon is igy mint ideologiai szarakodas lenne amit itt sokan szeretnenek.
Es ne feledjunk el egy kigyuladt lithiumakksi oltasanak problematikqjat, biztos jootlet telepakolni vele az otthonokat?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Igen is (egyideju 16A toltes), meg nem is (volgyidoszakban kiszolgalni oket). Egyreszt 230-as toltok nagy tobbsege 10A. Masreszt a lenyeg, hogy ha napi 30 km 6kWh kell, akkor egymas utan 2-3 auto is visszatolti a folyamatosan rendelkezesre allo 10A-bol egy ejszaka alatt (vagy osztozva az amperen, mind1). Es sok helyen ennyi igeny se lesz. Vezerelt kapcsolo kell neki eltolt programozassal es ennyi.
-
Ezekiell
veterán
válasz #06658560 #1471 üzenetére
Ami elromolhat, el is romlik - és a szervízen nagyot nyer a gyártó, szóval nem annyira érdeke az örök élet Na, nekiláttam konteózni, megyek inkább inni
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
senior tag
Azt hiszem elengedem a témát. (Azért megnéztem őket, már azt az extrém keveset, ami a honlapjukon elérhető. Az Umicore pl. konkrétan (ultra) magas hőmérsékleten elégeti az aksikat, ami nem ég el, az kb. a benne lévő fémek, azokat tudja kinyerni (a nehézfémeket további feldolgozással, a maradék könnyebb anyagokat tartalmazó salakot meg lepasszolja más feldolgozóknak). Mindeközben kristálytiszta hegyi levegő távozik a kéményeken. Ami azért tényleg valami. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
titán
válasz 7Heads Drago #1461 üzenetére
Minden kamion nem lesz 5 év múlva villanyos. Én azt mondtam, hogy normális jelenség lesz az úton. Értsd, mondjuk minden 100. kamion. Mire mind az lesz? 15 év? Megvettük. Én inkább 25-öt mondanék.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Akkor is részben kompromisszumos. Sok teherhordó elem és erősítés nem ott van, ahol optimális, ami növeli a költségeket és a tömeget. Ez azért van mert a PSA csoport is csak kényszerből gyárt villanyt. Kell nekik a kvóta miatt. De egyetlen darabbal sem gyártanak többet, mint amit a kvóta megkíván. Nehogy még elterjedjen. Úgyhogy nem gyártottak dedikált villanyos platformot, csak addig mentek el, míg azt megoldották, hogy egyáltalán gyártható legyen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ha full villanyosra akarunk állni, akkor bizony szükség lesz mindenhol a minimum 16A, de inkább 25A folyamatos töltésre. Amíg a városi futrinkák vannak többségben, addig nincs ezzel gond, de minden nap 10A-ről nem töltesz fel egy 50kW-os autót. Márpedig a minden autóban benne vannak a nagy távolságot utazók is. Abból azért van sok.
Össze lehet adni, hogy Budapesten hány autó van, és mennyi villamos teljesítmény megy be (távvezeték és helyi termelés). Tényleg, komolyan, nem jön ki a matek, egyelőre. Egyszerűbben: még ha 10A-rel számolok, akkor is gáz, ha az utca/háztömb minden lakásában egyszerre megy 12 órán keresztül a villanyrezsó teljes teljesítményen (=félig(!) töltött aksi).
Szóval a villanyautózásnak nem a zöldség vagy nem zöldség a problémája (igen sok zöldség az itt volt ebben a topikban), hanem az elektromos infrastruktúra hiányosságai a probléma. Nem annyira az erőművi kapacitás, mert az tényleg megoldható akár egyre zöldebb kiserőművekkel, hanem eljuttatni az energiát a végfelhasználóhoz. Ahhoz szinte a világ minden naf-köf és köf-kif trafóját le kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
uraim, meg a kokemeny elvtarsak is nyilt versenyt akarnak, azutan h abbahagytak a bev tamogatast, csodbe is megy egy csomo gyar.
se usa, se kina, se japan delkorea nem tollja fullba a hulyeseget, hanem a nyitott verseny hive. az eus balfaszok meg az utolso versenykepes ipart vagjak haza az euban. nem mellesleg az atlagemberrel jolkibasznak, raadasul meg kornyezetvedelmileg sem lefutott teljes eletciklusra a dolog.
mindenesetre a lebegtetes, meg a tobbi dolog, elobb utobb megunjak a gyartok, es nem fognak az eu piacra ilyet gyartani, kiadjak masnak.
az zoldokorkor meg korunk hasznos idiotai.
figyelem: johet a villany, ha vbban zold eletciklusilag (ez nincs bizonyitva) es ha nincs ez:
https://www.theguardian.com/money/2020/nov/28/electric-cars-porsche-charging-network‘Why did it take nine hours to go 130 miles in our new electric Porsche?’
A Kent couple love their new car – but their experience suggests there are problems with the charging network"de addig had lehessen mar valasztani. erdekes hogy alatalaban a moralis felsobbrenduek a nagoybb szabadasg hivei, itt meg neha virtualis lincseles menne legszivesebben.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #1478 üzenetére
A porsche taycan egy elb..zott konstrukció. Ha nem csak írnál, hanem olvasnál is néha, 1000 hozzászólással ezelőtt már kifejtettem a hibáját. Nem a töltőhalózat rossz (vagy nem csak), hanem maga az autó. Na meg az ember, aki használta, egy idióta. Mert lehet azt viszonylag ésszerűen is tölteni. Ha szeretnéd (interpolációval, nem fogom végigcsinálni) bármikor be tudom mutatni, hogy 250 km-t 10 óra megtenni egy benzinessel. Persze még mindig, hátha valakinek tldr,: a Porsche Taycan egy szar autó
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
forceberg
veterán
válasz bambano #1435 üzenetére
Csináltam egy gyors számolást Magyarországra, mennyi villamos energia kellene, ha csak elektromos autókkal járnánk? Ha nem számoltam el:
3,8M autó
17e km / db / év ---> 46,5km/nap - átlag
176,7M km/napEV-vel megoldva ( 0,0002MWh / km - 20kWh / 100km EV átlagnak használva ) :
35340MWh / nap1 Paks 1 blokk termelése: 12000MWh / nap (4*500MWh)
Tehát + 3 paksi blokk és megvan a kocsik szükséges árama
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
tha_answer
őstag
ja ezt a porschenal nem tudjak, es nem mertek fel elore. mind hulye aki ott van.
"nem érted a problémáját azoknak, akik a dolog hiányosságaira mutatnak rá. Mintha elvből nem szeretné valaki a villanyautókat."
"Felőlem jöhet a 100% átállás is, ha működik a technika. Jelenleg, és 5 év múlva sem fogunk ott tartani, hogy mindenki számára opció legyen ez. A tervezhetetlen szabályozói környezet és az adminisztratív ellehetetlenítés..."
szoval ha annyira fasza miert is kell tiltani? ofkoz kapjon a villany tamogatast indulasra, infrastrukturafejlesztesre, stbre, de miert is kell tiltani?
hogy lehet hogy kina japan korea usa a szabad versenyt hiszi es nem ezt az eussr-t?
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #1482 üzenetére
ja ezt a porschenal nem tudjak, es nem mertek fel elore. mind hulye aki ott van.
Ezek szerint igen. A 600. hozzászólás körül már elmagyaráztam a miértjét. Egyébként olyan 2-3 év múlva már használható lesz a Taycan, kb. addigra terjednek el a 800V-os töltők. '20-21-ben új autónak megvenni marhaság.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1484 üzenetére
Tesla ugyanolyan töltési időket és teljesítményt tud 400V-on, mint a Porsche 800-on (tudna).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1486 üzenetére
Nem kívánok vitázni a fejedben lakozó káosszal. Elengedem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Ja en a mainak egy kicsit turbozott valtozatarol beszeltem, es az eredeti felvetes szerinti kertvarosrol, nem minden auto csak minden, kis tavokra hasznalt auto atallitasarol.
Tolteni meg a megtett km alapjan kell, nem az akku merete alapjan.
Igen, lakotelep nem jo, igen, ha Szegedre is azzal mennek nem jo, de en nem errol beszeltem (akar lehetne is olyan auto ami 230-rol nem tolt csak a dedikalt gyorstoltokon nagy tavokra), csak az ingazokra. Azokbol me'g boven lehet a mai kialakitassal is sokat javitani, nem az elektromos teljesitmeny az elso gatja ennek ma.
Ja es a technologia kesz, csak RKV-t kell tenni ele es voila, kozpontilag ilyesmit (bojlerek pl.) mar megoldottak egyszer. -
Rolly
veterán
PSA csoport azért most eléggé ráfeküdt az elektromos autókra. S nem kvóta autókat gyárt mint ahogy a VW csoport kezdte és csinálja (például a mai napig a Enyaq-kal is.
Az előzetes felmérések szerint 10% elektromos értékesítéssel számolt a PSA 208-asból, majd most kb 50%a a modelnek elektromos igényű és konkrétan nő a várólista mert nincs elég - vicces nem akkuhiányuk van - hanem inverter ... ezért volt, hogy az év elején megjelent autó opciós 3 fázisú töltője nem volt sokáig elérhető - nekünk ilyen lett - de most újra nem elérhető
Inverter azért nincs elég, mert ugye sokkal több elektromost rendelnek mint számítottak rá (10 helyett közel 50%-ra lenne igény) és 3 fázisú inverterrel 50%-ban számoltak az autóknál és közel 100%-ban kérik opcióként.
Most minden modell megkapta a faceliftet (3008-5008) viszont nagyon nagy a csönd a 308-assal kapcsolatban 1-2 éven belül várható új modell nem lepődnék meg ha egy 75 kWh körüli elektromos autó lenne. Persze kérdés, hogy a diesel/benzin motort megkapja-e gondolom igen mert a platform alkalmas rá és akkor már miért ne.
Illetve építés / tervezés alatt van a saját akkugyár tehát várhatóan saját akkugyárban megelőzhetik a VW konszernt , továbbá bejelentették, hogy nem fejlesztik tovább a diesel és benzin motorjaikat. Pedig nekik volt a legjobb diesel motorjuk (ami nem akadt fenn az érték hamisítási botrányon se).
Tehát a mostani facelift után minden modelljük elektromos lesz ami azt jelenti, hogy várhatóan 3-4 év (közben lesz akkugyár) és attól kezdve csak elektromos modellek fognak onnan is jönni.
Ja szoftver frissítés, bár nem ota de van windowsos program ami pendrivera letölti feltelepíti a szoftvert és sima pendriveról tudja a tulajdonos frissíteni az autó szoftverét. Sőt a frissítésről jön információ az appjukban. Úgy gondolom, hogy innen már technológiailag (mivel sim van már a kocsiban) az ota frissítéses szoftvert is ki tudnák adni.
Az Opelnél (mivel az is már PSA) konkrét szenzor helyek vannak az autó elejében (amivel később akár okosítani is lehet szerintem az autót.
Ha már szenzorok / vezetés: M2-esen az adaptív tempomat / sávtartóval végig tudtam menni beavatkozás nélkül, de a 2-es út újpest-dunakeszi körfogalom között is működött végig a sávtartó (pedig szar felfestés kátyús út szarútszél), szóva meglepően jól működnek rajta ezek a funkciók (nem nem egy Tesla de nincs fényévekkel lemaradva... 2-3 évvel maximum) -
Rolly
veterán
no miért szar autó a porsche taycan? A cikkben teljesen a tulaj volt hülye, mert egy 250 mérföldet megtenni képes autóval nem tudott megtenni 130 mérföldet.. kb mintha elindulnál egy üres tankos benzinessel és nem töltenél a közeli kúton mert bár a következő kút 50 km-re van de 45kmre van még nafta csak odaérek ... De ilyen hülyék diesel és benzines autóval is vannak (én is értem már benzinkútra 0 kmrel )
Én szívesen vennék Taycant - inkább mint ModelS-t , csak annyit nem tudok autóra költeni , mert az év 95%-ban elég lenne otthoni töltéssel az is, ha meg valahova megyek akkor meg van Ionity (keletre még nem érdemes vele menni, de más irányba már lehet ) nyugat Európában már jó a töltő hálózat és horvát tengerpartra is le lehet jutni[ Szerkesztve ]
-
"konkrétan nő a várólista mert nincs elég - vicces nem akkuhiányuk van - hanem inverter ...": de hát az egy szögegyszerű hajtás, hogyhogy nem tudják megcsinálni? inverter? nincs felesleges sokol rádiójuk a raktárban? vagy legalább egy gemkapcsuk meg MacGyver telefonszáma?
ej-ej... blama ez.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
szoval ha annyira fasza miert is kell tiltani? ofkoz kapjon a villany tamogatast indulasra, infrastrukturafejlesztesre, stbre, de miert is kell tiltani?
""nem érted(ertitek) a problémáját azoknak, akik a dolog hiányosságaira mutatnak rá. Mintha elvből nem szeretné valaki a villanyautókat.""
"egyszeruen az emberek fuggetlensege a jelen es kozeljovo toltesi idokkel hatalmasat csokken". de ezt csak engem, zavar ugylatom mint klasszikus liberalist.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz bambano #1492 üzenetére
ha te készülsz 100e eladott autóra és ebből 10e elektromosra és a piaci igény a modell bejelentése és a világ változása miatt változik akkor nem biztos, hogy pár hónap nap alatt tudsz változtatni és olyan mértékben növelni az alkatrész berendelést és gyártást, hogy mindent tudjál teljesíteni... nem olyan probléma... Amúgy szerintem jelentkezned kellene PSA vagy valamelyik autógyárnál mert annyira profi vagy, hogy ilyen nem fordulna elő
-
tha_answer
őstag
mellébeszélésben meg te vagy a profi bambano szvsz nem igy ertette.
****
"Az akkus elektromos autók terjedni fognak, világ szinten mindenhol, hiszen számos jó tulajdonsága van a technikának. A mi kontinensünkön az átbillenést ugyanakkor nem az fogja elhozni, hogy ez a megoldás minden élethelyzetben a perfekt megoldás. Akkor nem kellene ilyen mértékben szubvencionálni, és nem kellene minden egyebet ellehetetleníteni mellette. A mi kontinensünkön az hozza el az átbillenést, hogy a gyártók megértették, hogy kidobott pénz ebben a környezetben minden euró, amit nem a villanyra költenek. Lehet ezt a technika diadalaként tálalni, de élénk fantázia kell hozzá."
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1493 üzenetére
Azt azért vitatnám, hogy a függetlenség csökken. Áramhoz könnyebben jut az ember, mint benzinhez, vagy gázolajhoz. De, sztem nem fogják leállítani a finomítókat. Ha meg rákényszerítenek a villanyosra, de nem tudom otthon tölteni, akkor berakok a csomiba egy dízel áramfejlesztőt, oszt mindenki bekaphassa.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1498 üzenetére
A dízelesek már tudják a 400 Voltot. Egy otthoni lassú töltést ki lehet velük váltani, csak elég zajosak.
Ezekiel:
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tippmix
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bluetooth-headsetekről általában
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!