Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Persze, mert akkor már nem volt fűtési szezon.
Most hirtelen nem találom a kapcsolódó tanulmányt, miszerint a közlekedés cca. 25%-ban felelős a komplett légszennyezésért, míg a fűtés kb. 45%-ban.
Szerk.: [link]Míg 2000-ben a lakossági fűtésből származó egészségkárosító részecskekibocsátás (PM10) az összkibocsátás 24 százalékát tette ki, addig 2013-ban már 45 százalékát. Az egészséget leginkább veszélyeztető legapróbb részecskék (PM2,5) kibocsátásának 74 százalékáért a lakossági égetés volt a felelős.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
ja, állva, ha a v8-at hátramenetbe kapcsolod, behúzott kézifékkel.
eszerint: [link] "elég nyomni neki, hogy 7,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órát."
vagyis lomha csiga.egy rendes v8-at a tesla is csak elsőre hagyja állva, másodikra már nem. másrészt a v8-ban nem csak a hangja jó, hanem a vezetési élmény is, amit a villanyosok sosem fognak tudni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
én is remélem, hogy te se.
hiába van villanyod, amiről azt hiszed, hogy gyorsabb, az esetek zömében pontosan annyival fogsz gyorsulni, mint az előtted menő.
ráadásul a villanyok zömén gazdaságos gumi van, nem teljesítmény.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
-
"Még sosem (!) volt olyan, hogy zöldnél bármilyen fosszilis közel maradt volna,": ők tudták, hogy verseny van?
gondolom, nem."nem haldoklik, hörög, és üvölt torka szakadtából úgy, hogy az egész utca kérdőn odafordul": ez, sokak szerint, feature, nem bug
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
batai15
félisten
Városi forgalomban ép eszű ember a villanyt sem tapossa mert hamar bele ugrik valakinek a hátába .
De egy nagy teljesítményű autóval is lehet normálisan közlekedni.
Jó ebből a szempontból hogy nyomod megy ,nem kell melegíteni,nem kell váltani(és így nincs elromlo automata sem) tényleg jó a villany.[ Szerkesztve ]
-
rendben van, megértettem.
tehát te bejársz a nyugdíjas klubba 110 gátfutás versenyezni, és utána vered a melled, hogy mindig te nyersz. meg hogy te már beértél a célba, mikor a nyuggerek még mindig a járókeretüket próbálják a gáton áthajítani. [link][ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Egon
nagyúr
Nagy öröm számomra olvasni, hogy már nem "csak" klímaszakértő vagy, hanem jós is...
A jelek szerint a second hand windowsok értékesítése nem várt mellékhatásokkal is jár...
Kizártnak tartom, hogy 1-2 éven belül tömegesen legyenek lakótelepi töltők nálunk. 4-5 év múlva talán.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Somatom
veterán
Éjszakai töltést? Aztán miért? Az csak azért olcsóbb, mert van fölös kapacitás. Ha azt elszívják a villanyautók, akkor nem lesz olcsóbb. Lehet támogatni, hogy a jelenlegi 1000/20 villanyautóhoz többszáz autós töltőállomást alakítsanak ki (annál a háznál kivételesen erre hely is lenne, mert az elmaradt beruházások miatt egy nagy, üres terület van a ház előtt), de annak a plusz költségét előbb-utóbb valakiken be fogják vasalni. Vajon kiken? Azt a töltést biztosan nem lehet majd az otthoni költségével számolni. Jó esetben olcsóbb lesz, mint egy autópályás, benzinkutas töltés, de abban biztos vagyok, hogy az ott lakó villanyautósoknak nem lesz tőle őszinte a mosolya.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
Németeknél elég sok Teslát hagytam le 130-150 közötti sebességgel haladva, utolérni meg nagyjából csak olyankor ért utol, ha következő lehajtónál lépett le a pályáról. De volt, hogy egyik pályáról másikra hajtva záróvonalon keresztül sietett előzni három autót is, hogy két kilométer múlva szinte álljon mellettem, mert 110-zel se ment, miközben nekem nem okozott gondot a 180-as tempóval haladás.
-
Somatom
veterán
"elérhető lesz széles körben"
Az előző autómat akkor vettem, amikor még itthon próbáltam megkeresni a boldogulásra valót. Egy 2004 -es Daewoo Kalos volt. Egyik haveromé volt, a felesége használta, talán még a tetőn is volt horpadás, de semmi komoly. Viszont csak 60 ezer volt benne, műszakilag hibátlan állapotban, amit én megőriztem (klíma, ablakok, belső lámpácskák, minden működött). Sem a vezérlés kopóinak cseréjétől, sem a négy db. 175/70-13 -as téligumitól nem fakadtam sírva, amikor meg kellett vennem rá. Zömében kb. ilyen kategóriájú autókat látok a lakótelepek parkolóiban. Amikor tavaly megtalált egy kamikaze, akkor 420 -at adott a biztosító a GTK -ra. Hogy lesz ebből széles körben villanyautózás?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Budapesten a kertváros már extrás lakóhely. Az átlagnak elérhetetlen a kertvárosi környezet. A kertvárosi fecskék nem fognak nyarat csinálni. 20 házról, húsz családról beszélsz. Én pedig egy házról és 900 családról, tippre hasonló nagyságú területen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
Végre valami konkrétum. És ezek milyen teljesítményű/típusú töltők lesznek? Mennyibe kerül a használatuk? Rajtuk lehet-e hagyni éjszaka az autót, vagy a töltés befejezése után büntet? (Ha nem, és 2,5%-nál több elektromos autó lesz, akkor az konfliktusokat jelent. Ha igen, akkor felszámoltunk pár százaléknyi parkolóhelyet. Idővel egyre többet. Persze, ha minden parkolóhelyen lesz töltő, az minden gondot megold, csak ki fogja azt finanszírozni?)
Szerk: Ha már finanszírozás: mennyibe kerül egy töltési pont kiépítése, illetve a töltési (áram)kapacitás biztosítása?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Somatom
veterán
No, igen. A fizika határait nem lehet átlépni. Nagy áramátvitelhez vastag kábelek kellenek, különben nem töltés, hanem főzés lesz. Az áramerősség és a feszültség fordítottan arányos, tehát a kábelek, csatlakozók terhelését a töltőfeszültség növelésével lehetne csökkenteni, de annak is vannak korlátai.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
10 év múlva a Modell 3 a jelenlegi tapasztalatok szerint, (az S ből kiindulva) már inkább nyűg lesz, sok gonddal, fáradt akksival.
Azért az S-nél van baj bőven.
Természetesen ez csak az én véleményem nem tény.
Én egy hete vettem új autót, és 4 évre gondolkodom előre.
A mai világban 10 évre előre senki nem lát.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Olvashatod itt (is) az e-autók töltésidejével kapcsolatos kritikát. Látható az eredményeken, hogy a vízhűtés, meg a "különleges" ötvözet annyit érnek, mint halottnak a beöntés. Ha nagyságrendileg akarják csökkenteni a töltésidőt, akkor növelni kell a feszültséget.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A fogyasztáscsökkentés és a zöldség nem szinonímák. Mekkora gumik vannak rajta és milyen súllyal koptatja? Nem mindegy, hogy négy ilyen gumi lekopott felülete terheli a környezetet, vagy két bringagumié. Az egyéb luxusbefendezésekről nem is beszélve. Ezeknek az előállítása is környezetszennyező. Totál fölösleges rongyrázás az egész. Ez egyáltalán nem a zöldségről szól.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
a legkisebb fogyasztású elektromos autó a Hyundai Ioniq , tegyük hozzá, hogy Leafből a nagy akkussal tudnak végig menni, a kicsivel tölteni kell.
a Tesla jó hatótávja főként a kasztni áramvonalasságának köszönhető, amúgy kb 15% előnye van a többi elektromos autó fogyasztásához képest[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
hát neten bármilyen tesztet néztem mindben az Ioniq nyert fogyasztásban... persze a kisebb akku hátrány ahogy a nagyobb akku lassabb töltése is... de fogyasztásban az Ioniq - az általam nézet tesztek alapján (főleg Björn tesztjeit nézem ). Sőt ha a mostani M3akat nézzük akkor mivel nincs benne hőszivattyú így télen még biztosabb, hogy rosszabb a fogyasztása mint az Ioniqnak... Az frissített M3at jövőre majd meglátjuk...
-
axioma
veterán
Haaat... az ujabb villanyokban jobb a becsles? [Pontosabban: mire hozzam kerulnek hasznaltan akkor is jobb marad?]
Ugyanabbol a garazsbol indulva (homerseklet kevesbe fuggo) egyik nap 72 masik nap 86 km-t saccolt az autom megtehetonek. Nem gond, mert 40 alatti km volt a terv, vegul megdobta egy 25 km-rel ma egy plusz ke're's, de azert nem volt annyival jobb mar az elso kor utan se, mitn amit az indulasbol kiolvashattam volna. Mondjuk annyi kulonbseg hogy az egyiknel a tolto me'g rajta volt, a masiknal a konnektor elotte par oraval mar kikapcsolt, en most ezt tippeltem fo kulonbsegnek.
Azert Bp-en belul siman akadhat hogy van plusz 20 km kerulod mert me'g mindig jobb most elmenni mint maskor otthonrol es akkor 40+20. -
Rolly
veterán
-
tha_answer
őstag
hogy is mondja az angol? time is money.
jo lenne szemellenzo nelkul a kraftot nezni. nullas nyomatek. egy a villanynak. 50eres energiasuruseg: egy az icenek. hidegen uzemeles kevesebb romlas: egy a villanynak.
eddig 2:1 a villanynak, es a hidegen uzemeles az csak mernoki szemmel szamit, a nepseg szarik ra. szoval eddig 1:1.a masik meg: mi a fontosabb? a szabad mozgashoz valo jog, vagy a zoldterror, ami mint kiderult nem szamit a vilagon, mert a vilag tobbi resze szarik ra.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
mivel ott max 120-szal lehet menni .... HAndráséknál is kevesebbet fogyasztott az ioniq... nem tudsz meggyőzni ... szerintem elfogult vagy a M3mal amivel nincs baj jó autó nagyon csak annyit nem ér szerintem amennyibe kerül. Alapból nem vennék nem európai autót. Majd Y esélyes lehet ha már Berlinben gyártják... illetve az új 2021-es M3 sokkal jobbnak néz ki a korábbiaknál...
-
8th
addikt
Olyan nincs, hogy elindulsz, és 2-3% difinél nagyobb eltéréssel érsz célba. A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.
Hiába számolod ki hogy x kilométerre y energia még pont elég hogy biztonságban hazajuss ha bejön az egyenletbe egy nem várt tényező. Unokahúgom néhány éve a szomszédos településről hazafelé tartva ott ragadt az úton hófúvás miatt. Három órát gubbasztott az autójában mire kitúrta a hóból egy helyi traktoros. Járatta a motort fűtött zenét hallgatott. Csináld meg ezt egy merülőfélben lévő elektromos autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt lemerül de ezt az utat még pont kibírja. Ugyanez a szitu ha van mondjuk egy teljes útzáras helyszínelés valamelyik autópályán. Lehet, hogy ott kell ülj másfél órát és fűtesz, hogy ne fagyjon meg a család a megtehető hatótávod meg folyamatosan csökken emiatt. Ennyit a nagyon pontos kiszámolásról.
-
Somatom
veterán
Szóval, nincs semmi rongyrázó benne. Egy Leaf 8 milláról indul, egy M3 18 milláról. Ha 8 -ért veszek egy Leafet, 10 -et meg átutalok a Greenpeace -nek, akkor sztem többet tettem a környezetért, mintha vennék egy M3 -at.
axioma:
Nekem nem kell megmagyaráznod, hogy miért használsz autót bringa helyett. Csak magadnak.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ck.
addikt
“A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.”
Én nagyon támogatom a villanyautók elterjedését, de a fenti állításod sajnos csak részben igaz. Sík úton az lenne, de amíg csak távolságot és haladási sebességet tervezel meg, valamint egy közbeeső töltőt, nagyon csúnya meglepetések lehetnek egy-egy nem várt emelkedőnél, főleg ha teljesen ismeretlen a terep, családi nyaralás pl. És nem minden emelkedőt követ lejtő, hogy visszanyerj valamennyit.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja 40-nel me'g kb. en is, na jo lehet hogy inkabb 39, csakhogy akkor 4.5km-re volt a munkahelyem, a terdszalagmutet elott voltam me'g, es a lanyok is bringaval jottek velem az elso 1.5km-en a sulijukig (telen kispolszki). Csak az elet ment tovabb es a kov. sulik 8.5 majd most 15+km-re, es en is melohelyet valtottam...
-
senior tag
Szerintem sem autó akkumulátort, sem powerwall-ba valót nem kellene gyártani addig, amíg nincs technológia a 99,5%-os újrahasznosítására. (Csak hogy ne tűnjek telhetetlennek. Persze 99,9% jobb lenne.)
Az emberiség úgy egy-két évtized múlva rá fog csodálkozni egy pár (tíz) millió tonnás, vegyes kémiai összetételű, de egyaránt gyúlékony és veszélyes anyagnak számító akkumulátor hegyre. És akkor nem szívesen lennék a helyében.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
8th
addikt
Az utolsó mondatoddal nem értek egyet. Egy xxl aksis újszerű tesláról még talán el tudnám képzelni de mivel az extrém példa az összes átlagos megfizethető(bb) villanyautóhoz képest szerintem maradjunk a magyar realitás talaján. Vegyünk alapul mondjuk egy három millióba kerülő használt 24kWh Nissan Leaf-et. Télen annak mennyi a valós hatótávja? 70km? Mínusz öt fokban három óra álló fűtés esetleg egy kis ülésfűtéssel és rádiózással megtámogatva mennyi energiát is vesz ki az aksijából? Ott azért szemmel látható lesz a hatótávcsökkenés míg egy benzinesnél/dízelnél jóformán meg sem látszik az a két liter mínusz. Ez a nem mindegy. Persze fel lehet hozni példának a nagy aksis Model 3-at csak az egy húszmilliós autó de használtan is minimum tizenöt. Szép és jó autó nem vitás de csak egy nagyon-nagyon szűk réteg engedheti meg magának. Egy kis aksis használt Leaf-et azért már jóval többen.