Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Az elektromos autók elérhetővé tételéről itt egy érdekes beszélgetés, bár azt hiszem felénk ez annyira nem lenne működőképes, ahogy egyre kevésbé működőképesek a telefonos előfizetések hasonló modelljei.
De ami viszont simán működhetne, városokban főleg, az a megfelelő áron kínált ride sharing, mint ami már van BP-en évek óta, a belvárosi autók jó részét ki lehetne váltani azért, ha azok felfutnának. -
#16820480
törölt tag
Ezt el lehetett mondani néhány évtizede a benzinről is. Honnan lesz benzinkút minden sarkon? Hogy jut el oda a benzin? Ki fizeti ki az infrastruktúrát? Aztán mégis valaki kifizette és kiépítette, mert most létezik. Ki gondolta volna 60-70-80 éve, hogy majd 5 kilométerenként lesz az út mellett benzinkút. Ugyanez lesz majd elektromossal is, ha jobban terjed. Hosszú távon történő szállításban egyelőre lehet, hogy hidrogén lesz a megoldás, rövidebb távon meg BEV.
Energiaellátásra meg valószínűleg nem 1-2 atomerőmű lesz az ország közepén, és onnan húzzák vezetéken mindenhova az áramot, hanem helyenként lesznek kisebb erőművek, akár megújulóra alapozva, és azt tárolják majd vagy akkumulátorokban, vagy például sűrített levegős tárolókban. Az egészben az a szép, hogy rengeteg megoldása van a problémának, és mindenhol úgy lehet alakítani, ahogy helyileg optimális. -
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #212 üzenetére
Számold hozzá a karbantartást is, mondjuk az olajcseréket, a kopó alkatrészek cseréjét, az esetleges hajtásrendszer meghibásodásokat, és így tovább.Ezek nincsenek egy elektromos autónál egyáltalán. Persze, tudom, akkupakk, de azért azok is elég jól bírják. Ráadásul az elhasznált akku az újrahasznosítható jelentős részben, az elpöfögött benzin/gázolaj meg kb semennyire.
-
#16820480
törölt tag
Csak a két fajta közötti eltéréseket soroltam fel (teljesség igénye nélkül). Persze, elektromoson is van felfüggesztés, meg fedélzeti rendszer, meg egyebek, de a motor és hajtás kb egy porszívó egyszerűségű cucc, szemben a belsőégésű motorokkal.
7Heads Drago: Persze, nincs ingyen az áram sem, de amiket eddig láttam számolásokat, ott jelentősen kevesebbre jön ki, mint a benzin. Bár ezek nem itthoni számokkal voltak, hanem olyan helyeken, ahol már kicsit elterjedtebb az ilyesmi. Töltőből is lesz majd több, remélhetőleg addigra kb szabványosított csatlakozókkal.
Az, hogy mennyien értenek hozzá más kérdés, de ha ez probléma, akkor egy hibrid is probléma, mert annak is a fele az ugyanolyan rendszert használ, mint egy elektromos.Somatom: 1x16A? Az elég kevés. Ahova most költözök majd, az egy 60 lakásos ház, lakásonként 3x16A-rel.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #258 üzenetére
Például: [link] vagy [link], de azt hiszem azt a videót sem néztétek meg, amit korábban linkeltem, ott a UK grid igazgatója beszélt róla, hogy milyen már működő vagy tervezett megoldásaik vannak (például régebbi autókból kivett akkupakkok újrahasznosítása helyi (otthoni) energiatárolásra, ahol lehet).
-
#16820480
törölt tag
Elméletben jól hangzik, csak a gyakorlati probléma az vele, hogy egy akku az rohadt nehéz, nem nagyon fogod tudni külön emelő nélkül megmozgatni (hacsak nincs ilyen 10-15 kilós darabokra bontva, de azt nem tudom megoldható lenne-e a szerkezete és az elemek összekapcsolása miatt hatékonyan). Ezért nem megy az a módszer sem, hogy nem töltőállomás van, hanem út közben kicseréled egy másik, feltöltöttre, amit az adott helyen töltenek, majd beteszik egy másik arra látogató kocsiba, stb.
A másik gond, amit látok, hogy mivel az akku az különösen gyúlékony a nagy tömege mellett, így stabilan és biztonságosan kell rögzíteni. Ez pedig elég nehéz lenne egy kivehető cuccnál. Nem hiába akarja a Tesla is az autók vázába integrálni a cellákat, mert így leghatékonyabb a beépítésük. A kivehető megoldásnak ugye betonstabilnak kell lennie, mert ha egy kicsit is elkezd lötyögni az a másfél tonnás telep a padlóban, akkor eléggé instabillá teheti az autót. Egy ilyen rögzítés meg jelentős súlyt és térfogatot adna az amúgy is nehéz BEV-hez. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk tegyük fel, hogy meg lehet oldani így technikailag. Itt ugyanúgy bejön az is, hogy mennyire kényelmetlen, és hogy mondjuk egy lakótelepes, utcán parkoló ember hova tenni azt a plusz telepet, amikor éppen nem a kocsiban van. De még kert esetén sem biztos, hogy lenne hova tenni.
Ha mondjuk akkora lenne a plusz telep, mint amekkora akkuk egy mostani benzinesben vannak, az még működhetne, de annál jóval nagyobb és nehezebb dögökről van szó. -
#16820480
törölt tag
válasz HUN_Sector #323 üzenetére
Hát igen, a kőolaj kitermelése és finomítása kimondottan környezetbarát
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #331 üzenetére
Érdekes megoldás, de azért itt is ki kell építeni egy elég masszív töltőkapacitást, csak a tetejébe még van egy jó komplex csere mechanizmus is. Plusz azért így is jó öt perc, ha nincs előtted senki, a gyorstöltőkkel meg éppen azon vannak, hogy 10-15 percre lenyomják a töltési időt. Itt ugye még az is játszik, hogy csak a saját gyártó állomásán cserélheted.
Meglátjuk majd pár év múlva hol lesz a cég és még mindig ilyen olcsó lesz-e a dolog. Kínában elég általános a sok nagy ígéret, meg féktelen költekezés a vállalkozások részéről, aztán mennek sorra csődbe (LeTV például a nagyobbak közül). -
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #391 üzenetére
Nem hiszem, hogy kellene 2020-ban Mo-on relevanciája legyen, hiszen jelenleg nincs is annyi elektromos autó jelenleg az országban. Ez egy fejlődési irány, ami megoldást kínálhat egy bizonyos problémára Tudod, van aki csak panaszkodik, hogy így is szar úgy is szar, van aki pedig gondolkodik és kitalál valamit, amitől nem lesz szar.
-
#16820480
törölt tag
válasz Donki Hóte #396 üzenetére
Nem kell vele beszívva 100mph feletti sebességgel ütközni, és akkor nem fordul elő ilyesmi?
dabadab: Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját, de mondjuk egy városét megoldja egy éjszakára, és akkor következő nap megint töltődhet fel.
Az a másik meg majd elválik mennyire jó, de van belőle már működő megoldás már, csak finomítani kell a hatékonyságon, meg terjednie kell: [link] , [link] -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #595 üzenetére
Nem hiszem, hogy kinyírnák a kisautókat. Most még rossz az ár/érték arányuk, de pár éven belül lemehet ez olyan szintre, ami már elfogadható.
Méretben ott az id3, Leaf, Honda E, meg elvileg a Tesla is akart valami 25e$ alatti modellt hozni valamikor, ami gondolom kis méretű lenne. -
#16820480
törölt tag
Az 5 milliós autó sem olcsó, ugyanúgy nem tudom egy összegben megvenni, mint a 10 milliósat. De lényeg például a Tesla esetében nem is ez, hanem hogy láthatóan egy elég jól kigondolt stratégiával állnak a dologhoz, és először kezdték a felső kategóriával, aztán amikor eléggé lement az ár, akkor lépkedtek egyre lejjebb is. Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja.
A másik meg amit valahol nyilatkozott Musk, hogy ők nem arra fognak törekedni, hogy meglegyen az 100km hatótáv, mert az kevesebbet számít, mint hogy legyen egy élhető 2-300 mérföldes autó (nem emlékszem most a pontos számra, de valami ilyesmi körül volt). És ez amúgy eléggé hasonlít a gondolatmenetre, ami ebben a cikkben van, hogy nem minél nagyobb akkukat tennének a kocsikba, amik nehezek és nem olcsók, hanem annyit, ami elég, és inkább lejjebb szorítani az árat, meg gyorsabb töltési lehetőséget biztosítani mellé. -
#16820480
törölt tag
Igen, egyelőre sajnos az. De ha mondjuk pár éven belül lenne megfizethető 2-300km-es hatótávú kocsi, amit mondjuk 10 perc feltölteni és ahol most benzinkutak vannak, ott lenne többnyire töltőállomás is, akkor az szerintem komoly tömegeket tudna elérni (beleértve engem is).
-
#16820480
törölt tag
Simán el tudom amúgy képzelni, hogy a következő generáció töltőállomásait a benzinkutakkal ellentétben (amik az olajcégek érdekeltségi körébe tartoznak) áruházláncok üzemeltetik majd. Simán megérné szerintem nekik, hogy felrakod tölteni, közben elintézed a bevásárlást fél óra alatt. Heti 2x ezt megcsinálva simán elég a napi ingázáshoz is. És még a Spar/Tesco/Lidl parkolók is jobban kihasználtak lennének (minden parkoló egy "benzinkút").
schawo: Lehet rossz példa, de telefonban hogy oldják akkor meg a 40-50-60W-os töltést? Mert nem a telep méretének növelésével, hiszen a 15-20W-hoz képest nem nőttek többszörösére a kapacitások.
-
#16820480
törölt tag
De most őszintén, az egész beszélgetés elején kijelentetted, hogy azért nem akarsz/tudsz e-autót használni, mert nem praktikus vele 1000+km-t letolni a német munkahelyig. Most meg ott tartunk, hogy miért nem bringázik az, akinek munkahelyre oda-vissza 30-40km-t kellene tekernie, és ennek 80%-át legalább közveszélyes forgalomban (mert bringaút nincs). Szerintem ez nem egészen fair érvelés így
Én is adnám, ha mondjuk Budapest úgy nézne ki, mint Amszterdam, és olyan könnyű lenne bringázni, de ez attól tartok még kevésbé reális, mint hogy 10 év múlva mindenki elektromos autóval jár. -
#16820480
törölt tag
A volt cégemnél a hivatásos sofőr mondta egyszer, hogy azért nem megy 160-170-nél többet autobahnon sem, mert annál gyorsabb tempónál nem lenne biztonságos az emberi reakcióidő miatt. Egyszer rossz ütemben húz ki elé valaki és mindketten meghaltak (közel 100km/h-s sebességkülönbségű ütközésnél). Egyszerűen nem éri meg az, hogy 10 percet nyerjen egy 200km-es úton.
Persze aztán vannak emberek, akik a mindhez is értés mellett még F1 versenyzők is, ezredmásodperces reakcióidővel. -
#16820480
törölt tag
Nem egészen erre gondoltam, hanem hogy neked az a felhasználásod, hogy időnként vezetsz 1000km-t, közte meg max helyben mozogsz, amihez jó a bringa, nem jó az e-autó. Más meg mondjuk nem vezet 100km-nél többet egyhuzamban, de napi szinten ingázik 30-40km-t. Erre meg a bringa nem jó, főleg nem BP-en. Lehet meglepő amúgy, de pont a kertváros az, ahol egyáltalán nem bringásbarát a közlekedés, mert egy deka bringaút nincs. Ahol lakok, onnan kb 15-16km lenne a munkahelyre bringázni, ami annyira amúgy nem sok, de ennek a 60-70%-át a kátyús főútvonalon a forgalomban tekerve kéne megtegyem, vagy alternatívaként a jobbkezes utcákon kanyarogva. Összességében tömegközlekedek amúgy, mert nem sokkal lassabb, mint a reggeli dugóban araszolni, és nagyjából felébe kerül a bérlet, mint a benzin, ha ezt a távot napi szinten autóznám.
És nem azért lakom a város peremén, mert szebb és kellemesebb környezetet akarok, mert szebb még talán, de kellemesebb az erősen relatív, ellenben a városban bent lakni iszonyat drága, albérlet és lakás vásárlás is. -
#16820480
törölt tag
Ne érts félre, imádok amúgy bringázni, és ha lenne normális bringaút (széles, autóktól elválasztott sávban, a'lá hollandok), akkor simán letekerném a 2x16-ot naponta, mert annyira nem sok az Azért írtam amiatt írtam, mert a kolléga itt vehemensen tiltakozott oldalakon át, hogy őt ne próbálja meg senki rábeszélni az elektromosra, közben most meg már ott tartunk majdnem, hogy ő tukmálja a bringázást (mint valódi zöld megoldást).
Amúgy meg van olyan ismerősöm, aki az Istenhegyi út környékéről jár dolgozni az Árpád hídhoz bringával, bevásárolni is (mert nincs autójuk), és még csak nem is olyan sportos alkat, ha ránézel. Nem lehetetlen feladatAmúgy meg a tisztább városhoz egy elektromossá alakított tömegközlekedés és teherszállítás is sokat tudna tenni, de azt hiszem az még lassabb folyamat felénk.
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1023 üzenetére
Talán a Tesla X és Y abban a kategóriában versenyez, de sajnos tényleg kevés ilyen jellegű autó van elektromosból. Még hot hatch sem annyira sok egyelőre. Manapság a SUV a divat és ezért azt erőltetik.
Azon én is meglepődtem múltkor, hogy egy közvélemény kutatásban nyomós érv volt angoloknál például a lakókocsi vontathatóság Oké, arrafelé divat, így valószínűleg el fog menni mellettük az ipar, mire rájönnek, hogy az egy kihaló szokás. Ahogy szintén elmegy az ipar amellett, aki még mindig dombornyomott kártyával vagy csekkel akar fizetni, mikor már mobil appban is lehet. -
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1033 üzenetére
Körúton belül rendkívül sok benzinkút is van legalább Meg parkolóhely, ha már ott tartunk. Belvárosban lakó számára benzines kocsi is nyűg, amikor a napi ingázást megduplázza a parkoló kereséssel a háztömb körül.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1095 üzenetére
És a kedves szénhidrogán azt is tudja, hogy megfulladunk tőle. De nyilván ez a jó választás, remélem a dízelesek kezdik a folyamatot
Nem mintha amúgy általános igény lenne az 1000km hatótáv is.De biztos általános igény a bonyolult hajtáslánc, a 40x filterezett kipufogó, ami még mindig mérgező, a fekete füstöt okádó csotrogányokkal együtt.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére
Az autó előállításának CO2-je/szennyezése nem a városközpontban keletkezik, ahol sok ember lélegezni próbálna, másrészt pedig azon lehet még bőven fejleszteni (teszik is), míg egy belsőégésű motor már nagyon nem megy feljebb hatásfokban.
Már az is amúgy jobb, ha egy hőerőműben égetik el az üzemanyagot, mert ott sokkal komolyabb szűrőrendszeren mehet át a kijövő füst, illetve a termelt hőt jobban tudják hasznosítani, például környező épületek távfűtése és egyebek.Egyéb területeken is folyik fejlesztés, nem az egész ipari kibocsájtást a személyautókon akarják leverni. Itt egy példa a sok közül. Mostanában néztem lakást itthon, és az egyik kivitelező mondta, hogy pár éven belül például nem lehet már gázfűtést építeni társasházba, csak hőszivattyús rendszert. Ez is egy szempont volt lakáskeresésnél nekem.
Tewe013: A CO2 lekötéshez irdatlan energia kell. Ahogy a hidrogén kinyeréséhez is vízből például (ami mondjuk a szintetikus üzemanyagok egyik építőeleme). Ezt mivel oldják meg? Megújulókkal? Nem egyszerűbb lenne akkor már a megújulókból nyert energiát egyből oda vezetni, ahol hasznosan elköltjük, és nem 2-3 hurkon keresztül nagyobb és nagyobb veszteséggel használni?
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1120 üzenetére
tipikus "enjolvagyok" mentalitas. nem lepodok meg
Pontosan ezt az énjóvagyokot toljátok ti a fosszilis kapcsán.hat igen. szegeny fak! ha tomegesen van hasznalva mnkeppen ki kene szamolni h a fagyhatar hany meterrel megy lejjebb. aztan kifagy az osszes bokor.
Azt vágod, hogy a hőszivattyú egy technológia, és nem csak geotermikus van, hanem olyan is, ami levegőből veszi ki a hőt? Mi lesz vele? Felmelegíti a napfény újra, amiből az emberiség léptékével mérve korlátlan áll rendelkezésre. De amúgy a geotermikus is ilyen 150-200 méter mélyről veszi a hőt, nem talajszintről, ráadásul társasházak (lakótelepek) környékén tipikusan sok fa él Ennyi erővel állíttassuk le a melegvíz forrásokat is, mert megfagynak a fák Az megvan amúgy, hogy kb egész Izlandon a fűtést geotermikus energia adja és távfűtéssel viszik körbe a szigeten? -
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1129 üzenetére
Ez sajnos ilyen, de azért nem szabad teljesen feladni, mert szar a rendszer. Ha mindenki feladná, akkor sosem lenne változás, és esélyesen még rosszabb lenne idővel, ahogy a legnagyobb profit, legkisebb ellenállás irányába megy a piac/ipar/egyebek.
Nem mindenhol lehet mindent megtenni, de ahol lehet, ott érdemes törekedni rá. Persze nekem amúgy igazából mindegy, mert nem nagyon lesznek gyerekeim, és az én életem során még a jelenlegi tempóval sem valószínű, hogy el tudnánk pusztítani a bolygót. Azok aggódhatnának jobban, akiknek van családjuk, és esetleg nem a korai halálukat kívánják. -
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Igazából a padlólemezbe illene tenni az akksit, egy kb 10 centi vastag, az egész utastér alatt elterülő blokkban. Ott nem lenne olyan problémás, ha 300kg, mert alacsonyan van a súlypont és pont középen van. Bár ehhez lehet, hogy át kellene tervezni az egész alvázat, ami sok pénz.
-
#16820480
törölt tag
Részben igaz az, hogy azért vállal egy család kevesebb gyereket, mert fejlett országokban már nem hal meg ötből három, meg nem kell a megélhetéshez a földeken kapáló minél több gyerek, de a másik fele meg az, hogy azért is vállalnak kevesebb (esetleg nulla) gyereket, mert akkora anyagi vonzata van már egyet is felnevelni. Plusz idő, energia, pénz. Illetve ha már választás és nem kényszer a gyerekvállalás, ott jön ki, hogy mennyire sokaknak nem ez a prioritás/életcél, hogy utódja legyen.
schawo: Szóval pont úgy, mint az audiofilek?
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1309 üzenetére
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1334 üzenetére
Ott láthatod a konszenzust, az egész energiaipar halad a megújulók felé. Az autóipar meg az elektromos felé. Többek között mert az elektromosság az egyik legjobb energiaforrás, mivel optimálishoz közeli hatásfokkal alakítható át, szemben például a fosszilis anyagokkal, amiknek a jelentős része hővé alakul csak. De ez is le volt írva azokban, amit linkeltem.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1375 üzenetére
Csak az a gond, hogy ha megújulóval akarod a biodízelt termelni, akkor ott is a napelem (vagy akármi más) hatékonyságából kell kiindulni, csak még arra jön rá az elégetés meg hajtáslánc hatékonysága, ami drasztikusan ront a képen. Ha meg fosszilisből termelt energiával csinálod, akkor mit is nyertünk vele?
A napelemnél jóval magasabb amúgy a szél hatásfoka (90% feletti), és azokat szintén elég sok helyre lehet telepíteni. Olajfinomítót gondolom nem szeretnél a szomszédba, de valószínűleg biodízel farmot sem, jó az amíg valahol a világ végén csinálják és onnan hajóztatják ide.
Összességében én köszönöm, akkor sem kérek bioüzemanyagot, ha amúgy 100% hatásfokkal lehet megtermelni, mert nem szeretem a környékemen közlekedő füstöt okádó csotrogányokat. A helyzet az, hogy egy szarul karbantartott elektromos lokális kibocsájtása az élettartama alatt változatlanul nulla. Egy szarul karbantartott ice meg hát látható mit művel. És aztán az is tök reális elvárás, hogy majd mindenki szépen viszi szervízbe, meg nem engedi lerohadni a kocsiját, ahogy jelenleg is történik ugyebár.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1503 üzenetére
Van városi ága is, a rengeteg csomagszállító és futár például. Ott elég gyorsan fog tudni terjedni, mert a napi mennyiséget bírhatja, éjszakára meg felteszik tölteni a telepen.
Rolly: Ukrajna nem EU, nem kell az itteni normáknak megfeleljen, és lehet akkoriban még Románia sem volt az, amikor ez történt
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1527 üzenetére
[link]
Persze, sok autó, de nem is kell gyorstöltő nekik, leteszik este 7-kor, reggel 7-re legyen feltöltve.Rolly: Ja, bocs, valóban fordítva olvastam valamiért Tényleg 2007 óta tag Románia, úgy tűnt pedig, hogy nincs még annyira rég óta :-O
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1621 üzenetére
A rendeletekkel főleg nem a vevőket, hanem a gyártókat terelik, mert ezek nélkül a legtöbben eléggé csak alibi kínálatot mutatnak fel (tessék, van, csak kapni nem lehet, vagy csak xy piacra van, vagy igazából szar, de elektromos), mert így nem kellene semmi pénzt ölni a fejlesztésbe, csak tolnák a belső égésűt, amíg kifér a csövön.
Ha másik oldalról nézed, akkor biztosan vannak sokan, akik szívesen vennének elektromost, csak nem tudják megfizetni. Ezen segítene például, ha nagyobb mennyiségeket gyártanának. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #1627 üzenetére
Már egyszer linkeltem, de tessék újra: [link]
Gázos nekem sem annyira kéne, akkor már inkább egy hibrid. Még ha legalább teljesen LPG üzemű lenne, de ahogy olvasom, ott is kell benzin, mert a motor bemelegedéséig azzal megy. Ezzel városi közlekedésben szinte semmit nem lehet akkor nyerni.
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #1663 üzenetére
Ez egyébként működik például a hollandoknál. Ők leszarják a hideget, esőt, bringáznak és kész (pedig az sem egy napfényes mediterrán ország). Mondjuk arrafelé elég jó infrastruktúrája van ennek, rengeteg bringaút, bringatárolók, stb. Kellene ilyen irányba menni BP-en is.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1688 üzenetére
Nekem már a 150 körüli árcédula is elég húzósnak tűnt egy bringáért, amikor vettem, de kb ilyen árban volt egyáltalán értelmes, amit élvezek használni. Az 1 milliós ebringa az már kb robogó kategória árban és ott kérdéses, hogy melyik kedvezőbb.
arnyekxxx: A RedmiCar Note Lite Max S Plus, amiből az ablaktörlőt hagyták ki, de kicsit kényelmesebb az ülése, vagy a RedmiCar 9X Mini Pro, aminél nem tudod lehúzni az ablakot, de cserébe van FM rádió és infra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Vallás
- Nintendo Switch
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Háztartási gépek
- További aktív témák...