Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
válasz #26097408 #136 üzenetére
2030-tól már nem lesznek újonnan forgalomba kerülő belső égésű motorral szerelt autók UK-ban, sima hybridek sem. 2035-től pluginek sem. Valószínű ezt egyre több ország fogja követni. Nyilván addig még van pár év, de gondolj bele mekkora elértéktelenedése lesz a hagyományos autóknak. Lehet húzni a dolgot, de előbb-utóbb be fogtok ti is állni a sorba. Számomra ez sosem tisztán csak a megtérülésről szólt. Egyéb élvezeti cikkekre is sokan költenek, amiknek végképp nincs semmi megtérülésük.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Én fordítva látom. Plugin-hybrid Meecedesben ülök és minden alkalommal megváltás, amikor lenyúlhatom aZasszony Leafjét.
Eredetileg mi is Lexust néztünk, de az IS 300h törpéknek lett sajnos tervezve, pedig nagyon tetszett. Az NX-RX és ES-széria árban túl nagy falat, a GS pedig már kifutott modell és ez érződik az UK main dealerek készletén is. Nektek melyik modell vált be? -
Ck.
addikt
Ez egy C350e, végül ez lett a Lexus IS 300h és a BMW 330e helyett. A Lexusban nem értem el a kormány aljától a pedálokat. Maga az autó nagyon jó és bitang erős, az álló rajtja is bámulatos, 3 óra alatt fel lehet tölteni, autópályán ‘Charge’ módban pedig 20 perc alatt. A hybrid rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, egyedül azt nem szeretem, hogy a villanymotor is össze van kötve a váltóval és érződik hogy vált az első indulásnál, tisztán elektromos üzem ellenére. De igazából egyszerűen csak rájöttem, hogy sokkal jobb úgy vezetni, ha egyáltalán nem indul be semmilyen motor. 3 évesen korom óta troli-mániában élek.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Nekünk méretben az NX is bőven elég lenne, az RX mellette már indokolatlanul nagy számunkra. 2017 körüli premiert néztünk, de a közel £30 ezer árcédula egy kicsit meredek. Meglátjuk mi lesz. Igazából az év 350 napjában tökéletes volna a full elektromos, egyedül a maradék 2 hét az, ami az éves Anglia-Magyarország útnál gondolkodásra ad okot. Nem szeretnék emiatt autót bérelni, főleg nem belső égésűt. Ha már egyszer villanyautóm lenne, ki nem hagynám a lehetőséget, hogy keresztbe trolizzam fél Európát.
Igazából a legnagyobb probléma a töltőhálózatok nem egységes rendszere. A többség magánkézben, van 100 féle szolgáltató és a mai napig sűrűn előfordul, hogy nem lehet kártyával az oszlopon fizetni, csakis aktív előfizetéssel rendelkező, egyenleggel feltöltött RFID-vel. Ezt a stressz faktort nem szívesen vállalnám viszont be egy szokásos Anglia-Franciaország-Belgium-Hollandia-Németország- Ausztria-Magyarország útvonalon. Nem akarok/fogok/tudok 100 millió RFID kártyát igényelni és előfizetni, valamint annyira aprólékosan és akár hatalmas kitérőkkel megtervezni az utat, hogy 1-2 megbízható, bevált szolgáltató oszlopánál töltsek. Számomra ez a legnagyobb visszatartó erő. Ha mindenhol lehetne bankkártyával fizetni az oszlopon, akkor különösebben nem aggasztana a dolog. De így, hogy sokan az előfizetéssel akarnak magukhoz láncolni és bankkártyás használatot szándékosan nem támogatni, így egy kicsit necces és egyben dühítő is. Arról nem is beszélve, ha valami gixer van és nem ismerem az átkelő országok nyelveit, vagy épp nem üzemel a töltő, akkor végképp meg vagyok lőve, könnyen rémálommá tud válni egy ilyen út sajnos, ha a következő töltő túl messze van, vagy épp rázár a kábelre, mint nálad. Velem is volt ilyen, hogy nem tudtam tölteni, mert az előttem levő autó már 45 perce próbálta kihúzni a kábelt, sikertelenül. Pedig nagyon szeretném, ha megoldható lenne, Tesla nélkül. Legfőképp £20 ezer alatti használt piacon.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #329 üzenetére
“Ha használtat veszek se járok sokkal jobban. Ott már valszeg bele kell nyúlni az akkuba, illetve még kisebb a hatótáv a használtság miatt.” Erős tévhit, ami hozzá nem értő, első szériás Nissan Leaf tulajok hülyeségén és rossz használatán, tapasztalatlanságán alapszik, amivel végül elterjedt az internet.
Mi nemrég vettünk egy 2015-ös facelift Leaf-et, 60 ezer km-rel. Igen, azt amiben nincs aktív temperálás. Azt, ami arról vált hírhedté, hogy az is jobb, ha gyalog jársz mezítláb, vagy ha minden nap taxiért fizetsz. De mi szeretünk hülyeséget csinálni és veszélyesen élni. Nos, az akksija márciusban volt 94%-os. Nem, azóta nem mértem, egyszerűen nem éreztem szükségét, hatótávban sincs észlelhető különbség, belső egésűn sem merünk kompressziót 5 percenként. De mivel jövőre már 6 éves lesz, szerintem holnap reggel első dolgom lesz, hogy nyitáskor hívom a roncstelepet, megkérdezem van-e hely az autónak és mikor lehet vinni, mert neten azt mondják, hogy 3-4 év után a villanyautók akksija kuka, ígyis kisebb csoda, hogy 5 évig húzta. Sőt, a legjobb, ha már nem a saját lábán megy, az akksija úgy sem bírná, inkább kérünk egy trélert, max levonják a költségét a kapott anyagárból.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #339 üzenetére
Kicsit elragadtattam magam, én kérek elnézést. Nem konkrétan ellened irányult, tudom, hogy nem írtál egyébként sem konkrét éveket, csak nagyon sűrűn találkozni kijelentésekkel, miszerint 5 év és kuka az akku, stb. A hatótáv mellett ez tűnik a másik legnagyobb félelemnek, főleg ha használt autóról beszélünk.
Egyébként a legtöbb gyártónák 7-8 év garancia van az akkupakkra, ahol 70% alatti kapacitás vesztés esetén cserélik.
Teljesen megértem azt is, hogy jelenleg nem mindenkinek jön ki a matek a magas árak miatt, az alacsony futás és a jelenlegi home office helyzet miatt jelenleg épp nekünk se, mert hetente 1x megy az autó 30 km-t, de ettől függetlenül teljesen más érzés így 5 évesen is beleülni, mint egy mai vadonatúj dízel vagy benzinbe. Mondom ezt úgy, hogy néhány hónappal ezelőttig tűzbe tettem volna a dízelekért a kezem, annyira oda voltam értük. Aztán kipróbáltam néhány hybrid és elektromos autót, 2 hét múlva pedig már nem volt meg az 520d.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Georgexy_hun #345 üzenetére
Csak egy kérdés: A 900 km-es út során hányszor állsz meg pihenni, wc, kv, stb? Mi rendszeresen teszünk meg hosszabb utakat, 2-3x ilyen hosszú távokat is, ráadásul kutya is jön, 2-3 óránként ígyis-úgyis megállunk egy fél órára. Ennyi erővel addig tölteni is lehet az autót, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz #16820480 #351 üzenetére
Mi konkrétan csak azért csináljuk ezt, mert évente egyszer meglátogatjuk a családot idehaza és sokkal nagyobb élmény autóval, mint repülővel. Mellette pedig a kutyus mindenhova velünk jön és sosem raknám be a repülő rakterébe, a csomagok közé, a vaksötétben. Az felér egy állatkínzással, nem is értem hogyan létezhet ez az opció.
-
Ck.
addikt
válasz CanceRed #355 üzenetére
“Nem beszélve az akkupack karbantartási, (tervezett) elavulási cseréjének az áráról.”
Nincs ilyen, hacsak nem 20 évre tervezel. A legtöbb elektromos autó akkumulátorára 7-8 év garancia van és amennyiben addigra 70% alá csökken a kapacitás, cserélik. 8 év után pedig (én személy szerint jóval hamarabb) egyébként is autót váltanak.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Nem kell 15-20 millás Tesla a töltés miatt, régi Leaf 25 perc alatt felmegy 10-ről 80%-ra a Chademon.
-
Ck.
addikt
válasz #06658560 #383 üzenetére
Mit jelent az, hogy elfogadható? Hatótáv vagy fizikai szükségletek szempontjából? Mert utóbbi esetben nem tartogatnám a család vizeletét és kábelfektetési igényét, kínoznám a kutyát, csak hogy előbb odaérjek. Nem véletlen van a hivatásos sofőröknek is 4.5 órában meghatározva a maximális egyhuzamban lenyomott vezetés, majd azt minimum 45 perc pihenőidő követ.
A mi esetükben közel 2000 km-rel van szó egy irányba, van aki pihenés nélkül egyben lenyomja, csak tankolni áll meg és a folyó ügyeket is csak akkor intézi el, kívánom hogy sose találkozzak össze ilyenekkel, rendkívül balesetveszélyes.
Mi helyette félúton megállunk egy éjszakára valamelyik hotelben, reggelivel, majd kipihenve kezdjük a második felét az útnak.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
A márkák stimmelnek, a sorrendet nehéz lenne leírni, ráadásul többször ismétlődő szekvenciák voltak, azonban következő alkalomra mindig eltért a sorrend.
Kiegészítés, volt egy lengyel és egy ruszki is, utóbbi volt a 29 éves Zsiga. Vele volt a legkevesebb bajom.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Csak rutin karbantartást soroltál fel. De azon kívül van még hosszbordásszíj, vezérműlánc/szíj, befecskendezők, nagynyomású szivattyú, dpf, turbó, kettőstömegű, kuplung, vagy automatánál ott a hagyományos hidrodinamikus vagy CVT, esetleg duplakuplungú, akkor itt is történhetnek dolgok, valamint ott a katalizátor, kipufogó rendszer és még sorolhatnám egy darabig. És akkor még egy komplett motor generálról nem beszéltem, ha rendet tesz a lánc (ala’ BMW), vagy épp elkopik a vezérműtengely vagy olajpumpa (ala’ VW csoport). Ott van továbbá a modern motorok kokszosodási problémája is. Reggelig lehetne sorolni milyen alkatrészek tudnak meghibásodni egy ICE-ban, amikkel az BEV-k nem rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz -Faceless- #463 üzenetére
Nincs ilyen.
-
Ck.
addikt
válasz CanceRed #470 üzenetére
Nem kellene válaszolnom mert már ígyis csak idegesítesz, valószínű ez a is a célod, de hazugnak azért ne nevezz. 60 ezer km és nagyon sok azon múlik, hogyan van/volt az autó használva, mennyit van lemerítve, illetve fullig töltve, mennyit lóg teltitöltött akkuval a töltőn feleslegesen, hányszor dugják fel a majdnem teli töltött akkuval ismét a töltőre egy-egy “elugrok a közeli boltba”, milyen sűrűn van csak rá töltve 20 és 80% kötött, stb. Lehet kímélően használni és gallyra is lehet vágni. De tudod mit? Legyen igazad, eladom a BEV-t (ha ezek után meg lesz valaki olyan hülye, hogy megveszi), a PHEV-ből pedig végleg kiszereltetem a nagyfeszültségű rendszert és az akkut. Így rendben leszünk?
(#472)”oszd el 5-tel és simán kitelik belőle egy 4 éves EURO6 dízel. Ennyi.”
Pontosan. Az új helyett egy 4 éves használt dízel. Remek összehasonlítás, mellette pedig az év üzlete. Ennyi. Rohanok a boltba...
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Mi jelenleg nem tudjuk, nagyon sokszor nem. Nincs privát felhajtónk és garázsunk se. Amikor épp a ház melletti közparkoló szabad és sikerül ott megállni, akkor a gyalogos járdán keresztül vezetve oldható csak meg a töltés, akkor is rettegve, hogy majd kinek fog nem tetszeni. Nagyon sokszor viszont csak a publikus töltőkre vagyunk hagyatkozva. Költözés tervben.
Ha elérhető közelségben van publikus töltő, akkor nem feltétlen szükséges minden háztartásban privát töltési lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Épp ez az, hogy így sem jelent gondot. A PHEV-t mindennap a járdán keresztül töltöm, amikor pedig a BEV nem fér el, akkor elgurulok vele a közeli CHAdeMO-hoz. Szerencsére csak 5 percre van és 25 perc alatt megvan a 10-80%.
Megértem persze azokat is, akiknek otthon egyáltalán nem oldható meg és a legközelebbi publikus töltő akár egy mások településen van és ráadásul az is lassú, na oda tényleg kell még pár év, hogy normálisan használható infrastruktúra kiépüljön és belevághassanak az elektromos autózásba.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
“A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.”
Én nagyon támogatom a villanyautók elterjedését, de a fenti állításod sajnos csak részben igaz. Sík úton az lenne, de amíg csak távolságot és haladási sebességet tervezel meg, valamint egy közbeeső töltőt, nagyon csúnya meglepetések lehetnek egy-egy nem várt emelkedőnél, főleg ha teljesen ismeretlen a terep, családi nyaralás pl. És nem minden emelkedőt követ lejtő, hogy visszanyerj valamennyit.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Pont rosszakat linkelsz, ezekben még nincs hőpumpa, a régi, fűtőszálas verziók, valamint a villanymotor is még a régebbi konstrukció, kevésbé hatékony és a rekuperáció sem az igazi bennük. Az akku öregedés is sokkal jellemzőbb ezekben. 2013 vége/2014 eleji autók már a facelift változatok.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #904 üzenetére
Álomvilágban élsz, milyen mai ICE fog tudni 20 évet főelem csere nélkül? Néhány gyártónak a 2-3 évet is nehéz kihúzni lánc szakadás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #919 üzenetére
Amióta új motor vagy a régi generálja szükséges.
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #923 üzenetére
Én itt most konkrétan a három betűs márkára gondolok, ahol hivatalosan nem kell cserélni, ellenben vékony mint a bicikli és szeret szakadni.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Sokak vágya teljesült, végre kapható egy csupa elllektromos kombi. Sajna a magyar piacon nincs jelen, de egyszer hátha.
MG5 EV: [link]Állami támogatással együtt £24.495 (9,8 M Ft-tól), 52.5 kWh akkupakk, WLTP kombinált hatótáv: 214 mérföld / 342 km, városi: 276 mérföld / 441 km.
7 év / 80 ezer mérföld (128 ezer km) teljeskörű garancia, természetesen az akkupakkra is. Elgondolkodtató. -
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #1140 üzenetére
Csak az a duplakuplungos váltó rondít bele nagyon a képbe, ráadásul 6 sebességes. A CVT jobban passzolna hozzá.
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #1162 üzenetére
Mik azok az urdieselek? 3 oldala olvasom ezt a kifejezést, de még mindig értelmezési problémáim vannak.
-
Ck.
addikt
válasz Hieronymus #1628 üzenetére
“Amúgy az Otto motor az, aminek hamarabb kell mennie a süllyesztőbe.
Alacsonyabb a hatásfoka és magasabb a szén-dioxid kibocsájtása valamint a fogyasztása, a Diesel motorhoz képest. Miután a dízel motorok szennyezését majdnem teljes mértékben meg lehet szüntetni. a CO2 kivételével, értelmetlen a benzin motorok megtartása.”Mégis számos gyártó döntött úgy, hogy elengedi a dízeleket és a hybrid/elektromos autók mellett csakis benzineseket fejleszt, a dízelek mellett egyre kevesebb gyártó tart ki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5