Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Egy allitassal vitatkoznek mielott elolvasom a hsz-eket is: a cikk szerint a suzuki olcsobb mint az e-auto. En konkretan 2 eve csereltem egy suzuki alto-t peugeot ionra. 400e vs. 2,25M. De [azon az erzesen kivul, hogy dugoban allva nem kornyezetszennyezek, sot 1 eve a delejt is napelembol kapja] ezt az arkulonbozetet munkanapi 35 km plusz ha masfele is azzal mentunk, a ceges 15e/ho kedvezmenyes parkolas meguszasaval kb. 3 ev alatt hozta volna [akkor me'g a 38Ft arammal szamolva] vissza. Es persze a ket auto azert eg es fold. [A felteteles mod a covid miatt nem jarok be okan van benne.]
-
axioma
veterán
Nem akartam korai hsz-ekre valaszolni, de ion kis akku [ma pl. 72km-rel fogadott] de tud chademo-t, szoval nem feltetlen van osszefugges.
Amugy meg egy me'g korabbi, hibrid a rosszat egyesiti temahoz: range extender. Sot az i3 rex-nel is lehetne specialisabban megoldani, csak a jogszabalyi kornyezet miatt nem eri meg ha mar nem szamit elektromosnak. Pedig megoldhatna a tavolsagpara nagy reszet, es sulyban-bonyolultsagban is olcsobban, mint a 'rendesebb' hibrid. -
axioma
veterán
Huhh, a sokadikra nem birtam. Ulj be egy elektromosba ill hibridbe, es vezess akar sportosan, majd nezd meg h mikortol kezd a fek belepni [labadon vszinu nem erzed de a muszerfalnak lehet ilyen nezete]. Vagy nezz meg egy e-autot, az enyemnek is mondta a szerelo hogy rozsdasodik a tarcsa a nemhasznalattol... [jo, en ertelemszeruen noi modszerrel vezetek, de a legtobb lassitas nem fekpedalos - pl. Uromon at mikor mennem kell es a lefele iranyokban].
-
axioma
veterán
A phev tulajok kozul akinek sajatja, annak erdeke tolteni 38Ft-bol is boven, ha anyagilag nezzuk. Normal [mondjuk 2 liter alatti motoros] phev palyan nem domborit olyat, h a suv-manias megvenne az ingyen parkolas miatt [a tobbitol meg el kene venni a zoldet].
Az Amperankban - egy Berlin oda-visszaval terhelten - jelenleg 1.6l/100km benzinfogyasztas van, es csokken [ingazashoz full aram, neha szol a rendszer hogy tmk-ban meg kell jarassa a motort...] -
axioma
veterán
válasz tha_answer #273 üzenetére
Es? En is matematikus vagyok, ossze tudok rakni 3 szambol egy negyediket ugy, hogy alatamasszon.
Aki sokat megy egy nap, az ne vegyen kis villanyautot, ebben eddig is mindenki egyetertett. Nekem meg anyagilag [is] megerte a befektetes. Es? Ez megfer egymas mellett. -
axioma
veterán
Ami csak 1x hangzott el: miert is uj autok araival jon mindenki? Hasznaltbol is van zoldrendszamos.
Es ami a lenyeg: igen, en is olvasom a cikkeket az uj e-autokrol, amiket 5 ev mulva kene megvennem. Siralmasan nincs kozte kicsi meretu, nem csak akkuban, fizikailag se... szoval koszonom a cikket, remelem en is, hogy lesz me'g fordulat es nem csak bata'rokat lehet megvenni [europasitott kis kinai pl. nekem johet].
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Az elso mondatban benne van: CSUCSIDOBEN. Joerzesu e-autos ma is akkor tolt otthon, amikor nem kell senkinek az aram. Az enyem konnektora 0:05-kor indul peldaul...
-
axioma
veterán
Ok, akkor majd atallitom az orat. De nem jobb lenne ha ezt a szolgaltato szabalyozna' (vezerelt tarifa autokra)? Most vagy a 38Ft-ost hasznalod, vagy azt, akkor mar tenyleg nem foglalkozik vele az autosok tobbsege, nem erdeke.
Akarat kene szabalyozasi oldalrol [marmint rendeletalkotasi]. Muszakilag adott. De a [tul szocialis programu] jelenlegi vezereltre se kotheted ra a fali toltot sem, ez a jelen allapot, mert az autot tekintik a fogyasztonak, nem a toltoegyseget. -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #311 üzenetére
Nem az akku-meret, hanem a a napi hasznalat alapjan kell tolteni. Raadasul ha 230-rol toltod az 10A, 2.2kW. Az orankent 14 km, tehat ejfeltol 6-ig 3 turnusban is megvan a 30km. Es ne mar hogy az 50 haztartas nem hasznal nappal ennyivel tobbet... attol nem eg le a trafo?
-
axioma
veterán
Az mas. A cikk a toltok vezerleset akarna kozvetlenul befolyasolni [ami lehet hogy mar az amugy is epulo Steuerbox rendszerre epitene], de itthon nem merit ki [km-ben! ezt ugye a benzinesek kifelejtik, h az elektromos dugoban is km-ara'nyosan fogyaszt, nem a 7-10 liter kivaltasaval kell szamolni] az ingazok nagy resze az autot. A korlatozas amugy a fali toltokrol szolna, 3x32A az ami a 11kW-t kiadja, azzal viszont nem kell egesz ejjel tolteni. Itthon jellemzobb a hozza adott rofis toltovel csinalni, az 1x10A-re van korlatozva, nem mindegy... de azt me'g a cikk alapjan se akarja senki szabalyozni!
Amugy nekunk van 1x16A fali toltonk a haz kulso falan, de az az esetleges napkozbeni ujraelindulashoz kell, este a 10A-re van kotve [sot Ampera ha nem allitod at es nem szoktuk, 6A-esre default-ol]. Az akkunak is jobb. Egy elektromos suto hasznalata is van ilyen terheles... -
axioma
veterán
Igen, ez a lenyeg. Nappal sutnek, megy a szamitogep-tv-mosogep, ejjel ezek minusz. Ha nappal birja a trafo, ejjel eddig volgy volt, most ejjel miert ne birna?
A faluhaz amugy iszonyu rossz pelda: egyreszt ott a fonodo villamos elotte ami suru es baromi sok mindenre 1 atszallasos elerest ad, masreszt ott elegge bent van mar, megy a car sharing amire esetleg sok atszallas vagy ritkabb hely eseten menni kellene esnem jo a sima bkk, ha varoson belul marad. Igy nem lesz 900 ingazo auto, mert minek is ott auto napi szinten? -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #325 üzenetére
Mit, az alto->ion cseret amit irtam?
Alto dugoban 6-7l + havi 15000 parkolas [melonal] + egyeb ha barhova mashova megyek, eladva 400e-et kaptam erte. Az ion volt 2.25M, 16kWh fogyasztasra es 0 parkolasra. Megyek evi 10e km korul normalisan [covid miatt lett 2 ev 16e de ezt akkor nem szamolhattam bele], az akkor benzinessel 350-es benzinnel parkolassal, adokkal evente minimum ugy felmillio korul van, es akkor me'g az autoszerelot nem is szamoltam. Az ionnal meg 50-60e. Es mindenhol az alto javara tevedtem. Ha a kocsit 4 ev mulva ugyanugy 400e-ert tudom csak eladni, akkor nullan vagyok [de akkor semmi nem dragult se benzin, se parkolas se ado'k - megjegyzem az autom most majd masfelszer annyiert hirdetheto mint amiert 2 eve vettem, szoval ez csak nagyon elvi szamolas]. Es nem, nem felek hogy [7 evesen vett] + 4 ev alatt nulla lesz az akku, prius I akkuja regebbi technologia 16 eveskent lett frissitve. -
axioma
veterán
Milyen 1500 Amper? Milyen teljes tesla toltes? Arrol volt szo, hogy a napi ingazok hasznaljanak kis akkus autot. Aki napi sokat megy, annak nem feltetlen jo az elektromos. Tesla egy esetre tudom h hasznaljak varosban: egy taxis hazaspar. Letolnak 2 muszakot, a harmadikban toltik [na azt nem tudom mirol, de 400km az tobb mint ami 8 ora alatt 10A-rel jon - a tav sacc, egy taxissal dumaltam egyszer errol]. De ilyen felhasznalo azert nem gyakori.
-
axioma
veterán
válasz CanceRed #364 üzenetére
Ja kerem, az Ampera akkujat is autoa'rban cserelik, ha szakszervizhez ragaszkodsz. Mi az amperaval konkretan belefutottunk ebbe [egyik blokk csere], de egyreszt kb. az akku-rafizetes felevel olcsobban vettuk azzal, hogy nem vizsgaltattuk agyon hanem fel ora alatt dontottunk [es nem sok ampera maszkal ilyen idoben 60km-t tudva, telen is valos 50-52-t teljesitve, amit a csere elott is produkalt], masreszt ez a pechfaktor a benzinmotorral is osszejohet, rokonnak kikototte a nagyokos szerelo a klimat, ettol megszunt a motorhutes, kar ugyanugy bo felmilla. Es persze nem birta leverni rajtuk.
-
axioma
veterán
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Emberek, nem gondoljatok hogy az akku 0-100 kijelzese mar at van kalibralva a userre, nem a valos technikai adat?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Donki Hóte #405 üzenetére
Nem, 2021-tol csak annak nem lesz szaldos a napelem, aki az igert 30-40%tamogatassal csinaltatja a rendszert, azzal keverheted.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Oh bocs nem esett le, mas autos hirekkel nem vagyok kepben. My fault.
Nem tudom, h ujkent van-e, az utakon es hasznaltpiacon van, tehat opcio lehetne [meg ismerosnek van amugy]. Mondjuk az ara es a 4 szemely miatt csak ha hozzamvagjak akkor fogadnam el a rex-eset az ion helyett, az a keret nelkuli ajto meg visszafele nyilo hatsoajto... na jo, ion helyett talan, de ha mar zoe-m lenne, akkor me'g a rex-eset se biztos.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Egyreszt 30-40%, masreszt csak nem pest megye teruleten levo (nagy?)csaladosoknak, harmadreszt az invertertipus nem tartalmazza a gyartasi reszleteket, az enyem peldaul annyi hogy SolarEdge (gyarto) SE17K (vagyis az se megint a gyarto kodja, a 17K meg hogy 17kW-os). Es ilyen nev alatt barmikor gyarthat az SE invertert. (Na meg pont az SE nem lesz 10 ev alatt tmk cseres).
A koltozes nagyobb gubanc mert ott tuti uj szerzodes az uj tulajnak, szoval kesobb eladva kevesebbet er, mint magadnak erne ha ott maradsz. -
axioma
veterán
A benzinkut-epitest is behajtjak valakin. Es? A kozteruleti toltes dragabb lehet mint most 230-bol (bar jol szabalyozva igazabol csak a vezereltnel kene jobb legyen), de olcsobb per 100km mint benzinnel, a megterules valtozni fog, ezt alairom. Mar most kerdezgetik a toltopont-uzemeltetok, hogy javasoljunk kapcsolt szolgaltatasokat... a benzinkut nem tudom mennyire abbol el meg hogy benzint ad el, de nem csak azzal szamol, az biztos.
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #544 üzenetére
Ez szalmabab-erveles. A cegautohoz adtak benzinkartyat, nem erdekelte a usert hogy akarhol is toltse, plane otthon ahol neki penz, nem a cegnek.
Ellenpelda a sajat amperank, ami rendszeresen a tmk miatt inditja csak a benzinmotort (pre-covid is, minusz nyaralni megy a csalad esete). -
axioma
veterán
válasz #06658560 #596 üzenetére
Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk? Az utado az mas, azt nyilvan bele illene tenni. Meg jo kerdes, mi lesz pl. a benzinkutakon hasznalhato (altaluk kotelezoen ingyenes ha jol tudom) szolgaltatasokkal mint kereknyomas-ellenorzes es korrigalas.
Igen, ma me'g a mai akku a'rak mellett tamogataskent kapja a zold autos ezeket ingyen, meg mert nincs kritikus tomeg ami zavarna' oket. De az akku ara javulni fog, ha abba is beleraknak annyi munkaorat fejleszteskent (ha muszajbol, hat muszajbol) mint amennyit a mai "olcso" benzinmotor kifejlesztesebe beleraktak, es alltam nelkul is belathato kulonbsegre hozva a benzineshez kepest (varosi celra).
Ma en is azt mondom, hogy egy retegnek eri meg az e-auto csak, es akkor se uj autoval szamolva (de aki ujat vesz az ugyse a gazdasagilag megeri alapon dont...). De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk. -
axioma
veterán
válasz #06658560 #620 üzenetére
En csak olyan cikket olvastam a nemet phev-k kihasznalatlan toltojerol, ahol konkretan a benzint kifizettek (mind1 a penzugyi megoldas), a villanyt nem. Te tudsz masikrol is?
Igen, ma csak fix vegponti toltesen (vagy a ceg ahova naponta jar a user, vagy a lakohely) eri meg az elektromos. Bar a car-sharing e-autoit lehet hogy hozza kene csapni mint harmadik eset. -
axioma
veterán
válasz #06658560 #631 üzenetére
Az hogy tehetos, az viszonylagos. En jol keresek, de a ferjem meg az egyetemen tanit, kozepiskolai tanar fizuszintnek is hol alatta hol folotte, a Bp atlagot nem eri el. Itt inkabb attol vagyunk ilyen helyzetben, mert me'g 98-ban szalltunk be az elso ingatlanba (bekasi lakas) mielott az elso nagy arnovekedesi hullam volt, es utana meg epitkeztunk (akkor sok hitellel es befektetett energiaval, plusz kolcsonkeros evekkel, bolcsis-ovis gyerekekkel). Az itt irogatok kozul is gondolom nem egy fiatalnak vannak Bp teruleten kivul cs.hazban elo szulei [az inkabb a mi korosztalyunk], akkor ok most extran tehetosek? Csak hat mi eppen erre koltottunk es szamokkal alatamasztva befekteteskent, mig mas meg masra (persze hitelek, akkori szocpol stb.)
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #661 üzenetére
Ha ott elsz, akkor masok teljesen a korulmenyek (mind meglevo tolto infrastruktura, mind a kulonbozo uzemanyagarak, elektromos vetelezes, szokasos napi utak stb.), nem tul relevans a hazai kornyezetben.
Ha itthon elsz akkor viszont nem relevans hogy ott ki szamit tehetosnek. -
axioma
veterán
Szerintem te nem erted a cikket.
Egyreszt a userek fele' valoban van egy uzenet, hogy ne a maximalis akkut "az a biztos" alapon valasszak, hanem a hasznalathoz illeszkedot.
De masreszt, hogy legyenek is a hasznalathoz (mar ahol tenyleg jo az elektromos, ahhoz a hasznalathoz!) illeszkedo e-autok. A mai ujakbol nem tudnek olyat venni mint az Ion! 3.5m hosszu, ujonnan 100km akku, ma legyen 200, csak eltelt 9 ev. De nincs. Vannak suv-ok, vannak tavbajnokok, vannak "igazi autonak kinezok", de nincs varosban "barhol" megparkolok, napi 50km allando, 100 neha tavra meretezettek.
Igy a mai uj elektromos autokat tenyleg nehez azt mondani, hogy "ez a legjobb", a valasztek nem az e-autozas indokoltabb felet fedi - nyilvan itt egy olyan pillanat van amikor a piac (me'g) nem szabalyozza magat arra hogy egybeessen az igennyel, csomo minden torzit. [Es en 5 ev mulva ebbol akarnek a hasznaltam cserejere valasztani...][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En szivesebben latnek [korrekt, csak kiegeszito funkcioju] rex-eket mint villamtoltest, szoval toltes miatt nagyobbodo akkukkal nem velem kene vitatkoznod, hanem aki kinyirta a rex-es kategoriat.
Az teny, hogy a benzinnek nagyobb az energiasurusege, de az is teny hogy (autoba kerules elotti ponttol nezve, ohgy az akkutoltes hatasfoka mar oda kedvezoen legyen szamolva) szarabb a km-re vonatkozo energiafelhasznalas benzinbol. Ez mar szerintem onmagaban zoldebb felhasznalast ad villanyosra.
A nemet energiamixszel msot epp van egy rovid idoszak amikor el lehet rettenteni. De igy jocskan beleharapva a xxi. szazadba ma mar el lehet indulni a decentralizalt termeles fele, es a nemeteknel pont nagyot nott az EEG torveny ota a megujulo, idovel nyilvan lehagyja az atomeromuves idoket is. Raadasul ok invesztalnak abba is, hogy a fogyasztast (is) igazitsak a rendelkezesre allo teljesitmenyhez (steuerbox). Az osszkepet kell nezni.
Azt alairom, neked nem jo most a villanyauto, de hat azt tudjuk hogy te nem is vagy a tipikus ingazo, akiknek szol ez az egesz. -
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #692 üzenetére
OK, akkor pontositok: a jovedeki ado valamely kesobbi, kummulativan elojovo ka'r miatt elore megfizetendo dij? Koolajnal az elfogyas, pia/bago eseten a tarsadalmi a'ra tobb dolognak (leendo gyogyitas, leendo tul korai kieses a munkakepessegbol, kornyezetre artas valoszinusege, ilyenek). A lenyege a kerdesemnek azon lett volna, hogy ebbe beledaraltak az utadot is amibol (elvben...) felujitanak? Mert regen tuti kulon volt ilyen tetel a benzin araban. De akkor me'g nem volt helyi suly/telj.adokent beszedett penz, szoval lehet hogy oda suvasztottak (aminek az e-auto is alanya csak jelenleg epp 0-val, de a zold rendszam elotti idokben sztem volt aki mar fizetett ilyet e-re is).
-
axioma
veterán
Igen de rogton nagyobb a valoszinusege (tudom, minden az eppen aktualis megszolalo a legjobb sofor aki a masik hulyeseget is kivedi) de ha a balesetnel egyertelmu hogy 130 felett mentel akkor mar egybol te vetkesebb vagy ennyivel. Szoval en inkabb ugy tartom be a 130-at, hogy gps szerint 130 korul maradjon.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Napi 35-50km-t (2 valos csaladi adat) egyikunk se tudna letekerni (47,59), foleg vinni a szukseges dolgokat is es/vagy vasarolni, a gyerekek szallitasarol nem is beszelve. Es ne mondd hogy koltozzunk mert nem lehet az egyikhez koltozni mert a masik 3 csaladtagnak pont rosszabb lenne mint most. Hidd el, eleg sokat sakkoztunk ezen, kb. a mar emlegetett faluhaz lenne a csillag kozepe, de akkor 50m2 lakas, mindenki kutyagol a bkk vege(i)n 10+ percet, csalad tobb mint fele 5km-nel tobb bringa egyiranyban, egy kivetellel bringasgyilkos fouthoz kepest nincs alternativa. Persze, 30-35 alatti egyedulallo ferfiembernek a fejevel ezt eleg nehez hozzagondolni, ezert irtam le.
-
-
axioma
veterán
Haaat... az ujabb villanyokban jobb a becsles? [Pontosabban: mire hozzam kerulnek hasznaltan akkor is jobb marad?]
Ugyanabbol a garazsbol indulva (homerseklet kevesbe fuggo) egyik nap 72 masik nap 86 km-t saccolt az autom megtehetonek. Nem gond, mert 40 alatti km volt a terv, vegul megdobta egy 25 km-rel ma egy plusz ke're's, de azert nem volt annyival jobb mar az elso kor utan se, mitn amit az indulasbol kiolvashattam volna. Mondjuk annyi kulonbseg hogy az egyiknel a tolto me'g rajta volt, a masiknal a konnektor elotte par oraval mar kikapcsolt, en most ezt tippeltem fo kulonbsegnek.
Azert Bp-en belul siman akadhat hogy van plusz 20 km kerulod mert me'g mindig jobb most elmenni mint maskor otthonrol es akkor 40+20. -
axioma
veterán
En csak azt szeretnem tudatositani, hogy nem csak fiatal eleteros ferfiak szeretnenek napi par km-t kozlekedni, amikor Bp-re ingazasrol beszelunk. A jelenlegi autok helyett fele ilyen sze'les 1 vagy 2 szemelyes zart motorokrol esetleg beszelhetnenk me'g mint valos alternativa, csak nincs (es en azert felnek hogy letolnanak amig meg nem szokjak).
-
axioma
veterán
Eltarolom a nappali energiat es este abbol toltom az autot (is, meg arrol megy a haz). A szaldo megszuntetese utan, pontosabban amikor a vesztesegnel nagyobb lesz az ad/vesz a'r kulonbsege, erdemes lesz minden megtermelt energiat ha lehet inkabb tarolni kesobbi felhasznalasra. Nalunk napi fogyasztas 40kWh (atlag), de nem egyezik a ketiranyu telj.gorbe.
[Amugy valoszinuleg ezeket inkabb a grid-be teszik, nem az egyes haztartasokba, jot tesz a szolgaltatasi minosegnek es az iranyitasi rendszer dolgat is konnyiti.] -
axioma
veterán
Ja 40-nel me'g kb. en is, na jo lehet hogy inkabb 39, csakhogy akkor 4.5km-re volt a munkahelyem, a terdszalagmutet elott voltam me'g, es a lanyok is bringaval jottek velem az elso 1.5km-en a sulijukig (telen kispolszki). Csak az elet ment tovabb es a kov. sulik 8.5 majd most 15+km-re, es en is melohelyet valtottam...
-
axioma
veterán
Amire valaszoltam ott az volt a kerdes, hogy mit lesz a hasznalt autoakkukkal, azzal egyutt mar ertelmezheto. Igen, a maiakkal, masodfelhasznalas.
Amugy meg szaldoban is pont "annyiert" adom el amennyit beszed erte utana a szomszedomtol a szolgaltato. De jelenleg nem engedelyezett a hibrid inverter, azert kene a szaldo miatt nyafogoknak kilobbizni, hogy azt bevezessek jogilag is, ami technikailag letezik es kihagyna' a halozatot a tarolasbol. Mielott rajtunk csattan az ostor. [Pont ugyanaz pepitaban, mint a "jaj egyszerre fognak az autok tolteni, az esti csucsban" - par emberhonap munkaval ez mar tobb eve is kikerulheto lett volna (orszagosan) ennek megfelelo vezerelt csoportok(!) letrehozasaval, egymashoz kepest eltolt negyedorakban toltesekkel.] -
axioma
veterán
A 70% akkus ionom tud 70km-t, igaz sose autopalyazom vele, szoval a leaf-es 70km eros anti-marketing (igen, en is be tudok olyat allitani az auton hogy 40-et mutasson... de egyreszt minek, masreszt meg idolegesen tobbet fogyaszt de kis auto hamar befu"t utana mar csak neha egy par percet kapcsolok ra.)
-
axioma
veterán
Tok mind1, hogy attol hal bele hogy o megy bele az elotte menobe hulyebe aki kiment ele, vagy attol hogy a mogotte jovo, emberi reakcioidovel (nem)fekezo hulye megy obele. Es akar a jol karbantartott sajat autonak is lehet varatlan muszaki nyugje, a korulotte levoknek meg plane. Kockazatot csokkenteni lehet, de legjobban pont azzal ha nem megy tul gyorsan.
-
axioma
veterán
Gondolom ezzel a 30-40-nel engem szurkalsz. Pedig leirtam: munkahelyvaltas. Igy is kizarok jobb lehetosegeket azert, mert a varos tulvegen van. De pl. a ferjem is vegig az elte-n tanitott, csak mikor kezdte akkor a Nyugati melletti epuletben (tfk), most meg jogfolytonosan Budan, a Lagymanyosi hidnal. Nem lehet minden valtozasra alkalmas modon donteni lakasvasarlaskor, de azt se lehet hogy felepited az adott helyre az eletet majd minden nehany/partiz km-es valtozasnal ugrandozol, mar ha nem egy semmi mashoz nem kotodo ember vagy hanem csalad, iskolak, hitel stb. mert akkor kb. 2 evente kene hurcolkodni.
Tomegkozlekedes innenso vege nagyjabol 20 perc seta (lefele kevesebb haza inkabb ez a minimum), es meg nem is mi lakunk a legmesszebb tole.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple notebookok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Adobe Photoshop
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Mini-ITX
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Otthonfelújítási program (2024.)
- További aktív témák...