Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
Ugy latom a fizikaval hadilabon allnak itt.
Kb 50xeres energiakulonbseg van a benzin es az akksi kozott. Mirol beszelunk?Craddle to craddle kell nezni a dolgokat, ja estechnologiasemlegesen.
Elindulni villannyal erdemes es fekezni is, palyazni belsoegesu. A fizikat nem lehet megbaszni, sotetzoldek. Villanymotor 0tol levo nyomatekat aki nem hasznalja az hulye. A benzin es diesel 50xeres energiasuruseget nem, az ishulye. Itt mnki hulye? :D
Clio e-tech. Varosba dacia spring. Varosba a 1.5 tonnanal nehezebb barmilyen technologiaju szemelyautot kulon adoztatni.
Autobahnra urdiesel.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
Igy van. Stuttgartban a kijarasi tilalom alatt nem volt csokkenes a legszennyezettsegben, hala az urdieseleknek. Csakez nem illik a narrativaba itt sokaknak ugye?
A szennyezes es az energiapazarlas legnagyobbresze a lakossagi futesnel kepzodik. Ezzel kell vmit kezdeni maganember szintjen.
A hippokrita tiltcsakbe a nagysagrendekkel energiasurubb meghajtast propagalokat meg az osszes legitarsasagnal banlistre tenni. Ja es hajokra sem szallhassanak.
A kozlekedes soran keletkezo legszennyezesnek csak egy resze co2 meg egyeb gazok, fekpor, gumikopas stb akad rendesen, meg egyszereuen a menesbol fakado por.
A sok elindulas megallasra uzem szempontjabol a villanymotor az idealis, marcsak a 0tol ado nyomatek miatt is, illetve kevesebb fekkopas, kevesebb fekpor.
Ugyanakkor a gumit jobban gyilkolja, es ha a 2.2 tonnas suly ala qrvanagy gumit teszunk akkor vajon mennyi reszecske marad ott az instant gumigyilkolas utan?
Varosba tomegkozlekedes, illetve barmilyen uzemu kocsi progressziv sulyadoztatasa. Bicikli meg mindenhol jo. :DCelra valasztom az idealis jarmuvet. Varosba dacia spring, hetvegi menes (hibrid)benzin, autobahn urdiesel.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
sotetzoldeknek:
nox: nehogy azthigyjetek hogy csak a diesel erintett, a nagynyomasu benzinesek is erintettek, nemhiaba dpfezik azokat is. egyszeruen a nagy nyomason/magas homersekleten letrejovo egesireakcio mellektermeke a nox, nagyon lesarkitva. persze, ertjuk, huzzon rogton jol a kocsi, azaz alacsony fordulaton kis displacementel is... a megoldas a valtoba villanymotor, es meg is van az instant nyomatek" If we only consider those scenarios in which renewable energy sources are used during the operating phase – synthetic fuels, green electricity and green hydrogen – the pendulum swings towards the combustion engine driven with synthetic fuel. "
https://www.fvv-net.de/fileadmin/user_upload/medien/pressemitteilungen/FVV_LCA_Life-cycle_analysis_Frontier_Economics_R595_final_2020-06_EN.pdfBambano: milyen kocsikat hajtasz?
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
tokeletes post. ezt csatolnam hozza.
https://www.valaszonline.hu/2019/12/19/klimavaltozas-politikai-kovetkezmenyek-kovacs-fodor/
"Minél nagyobb a morális felhatalmazás, annál több erőszakos cselekmény alól lehet felmentést szerezni. Az erős ideológiák sajátossága, hogy a velük szemben állókat mindig bűnösnek kiáltják ki.
Talán a legelvetemültebb ilyen érvelés Hitleré volt, aki a világ megmentésének parancsával indokolta a zsidók elleni harcát. „Ha a zsidó a marxista hitvallás segítségével győzedelmeskedik e világ népein, győzelmi koronája az emberiség halotti koszorúja lesz, és akkor ez az égitest ismét emberek nélkül fog bolyongani a világűrben, mint sok millió évvel ezelőtt, mert az örök természet kérlelhetetlenül megbosszulja parancsai megszegését. Hiszem, hogy a mindenható Isten akarata szerint cselekszem, amikor a zsidóval szemben védekezem és harcolok az Úr művéért!” Sokan ilyennek látják a Föld jövőjét a klímaváltozás után. Amilyennek Hitler leírta.
A zöld ideológiának is megvannak mindenesetre a maga bűnösei, akik veszélyeztetik az életet bolygónkon. A nyugati fogyasztói társadalom, az elit, a korábbi generációk, a népességrobbanás, az őserdők kiirtói. A világ megmentőjének morális felsőbbrendűsége megfelelő alap lehet egy szélsőséges, megbélyegző, az egyéneket, egyes nemzeteket bármi áron korlátozó gyakorlatra. Véleményünk szerint ez a fordulat néhány országban be is következik majd. Talán ma még elképzelhetetlennek látszik. Ne feledjük azonban, hogy Hitler ideológiájától sem féltek egészen addig, amíg valósággá nem vált."https://varkonyigabor.blog.hu/2020/11/24/dokumentumfilm_a_zold_technologiak_kornyezeti_hatasairol_es_gazdasagi_kovetkezmenyeirol
"Teng Hsziao-Pinget idézték, aki annak idején elmondta, hogy a Közel-keletnek van olaja, nekik meg van ritkaföldfémük és számos fontos nyersanyaguk, és a Kína felemelkedéséhez a világ gazdaságát az olaj alapról erre kell átállítani, ha gazdasági hegemóniát akarnak elérni.""Az Arte szerkesztői nem a villanyautó ellen készítették a filmet. Nem is erről szól a poszt. A "Greenwashing" ellen viszont mindenképpen. A film végén egyértelműen kimondják, hogy a célnak kell lennie a fosszilis alapú gazdaság átváltoztatásának, és a dekarbonizációnak. Nem mindegy ugyanakkor, kinek a kezébe helyezzük a gazdaság motorjának az indítókulcsát, mennyire szolgáltatjuk ki magunkat egy másik függőségnek, és mennyire akarjuk elfelejteni, hogy a jelenlegi életmód energia intenzív és ezt semmilyen, zöldnek mondott technikával sem lehet meg nem történtté tenni."
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
hogy is mondja az angol? time is money.
jo lenne szemellenzo nelkul a kraftot nezni. nullas nyomatek. egy a villanynak. 50eres energiasuruseg: egy az icenek. hidegen uzemeles kevesebb romlas: egy a villanynak.
eddig 2:1 a villanynak, es a hidegen uzemeles az csak mernoki szemmel szamit, a nepseg szarik ra. szoval eddig 1:1.a masik meg: mi a fontosabb? a szabad mozgashoz valo jog, vagy a zoldterror, ami mint kiderult nem szamit a vilagon, mert a vilag tobbi resze szarik ra.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
no offense, de kezd magadon mielott a videki tiefightereket be akarjatok tiltani.
talan nem tetszik az 50eres energiasuruseg. a fizika kemeny dolog. ertem en.
szoval: nincs tobb repules. vilagos? nincs tobb tengerhajozas. vilagos? illetve csak akksirol mukodo repulon meg hajon.pontosan errol beszel a cikk: ha a moralis felsobbrenduseg elharapozik, akkor lesz itt meg haddelhadd.
megoldas? szintetikus uzemanyagok "zold"energiaval eloallitva. fuzioseromu.
illetve a co2 kivonasa a levegobol. mert hiaba villanyauto, az eddig odatett benne lesz, meg a villanyhajtas szeneromuveibol folyamatosan dogivel[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #832 üzenetére
"Ma reggel jelent meg a Focus-ban egy igen hosszú tudományos cikk arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.
Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett. "
https://www.focus.de/auto/news/diesel-fahrverbote-kaum-verkehr-trotzdem-schlechte-luft-corona-entlarvt-fahrverbote-als-sinnlos_id_11866874.html
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
latom a szovegertelmezes nem megy. stuttgartban urdieselekkel jarkalnak, nem szarokkal mint kinaban.
ps: https://www.naftemporiki.gr/story/1477021/oi-epistimones-proeidopoioun-to-psisimo-kreatos-prokalei-tosous-rupous-osous-kai-ta-autokinita
a sutogetes annyi szennyezes mint a kocsi. jo mi? tillllcscscscsakbe![ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
segitek: fek, gumi, nagyobb tomeg, nagyobb kopas.
tovabbra is tartom, 1.5 tonna felett barmilyen kocsit belvarosbol kitiltani.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
hat persze, nem kopik soha. legyen. a gumit meg jobban gyilkoljak az instant nyomateknak hala 1-1.
tudod az a baj, hogyha levenned a szemellenzot akkor latszik, hogy a legjobb megoldas a villamos meg a troli. semmilyen kocsi.
egyebkent ha nagyon ra vagy feszulve a fekre,
1. nem igaz h nem kopik, mert a nem hasznalat miatt a rozsda eszi, es ha arra rafekezel az kellemes
2. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/04/28/fekpor-szuro_tesztelesen_kaptak_a_volkswagent/szoval akkor hosszutavon ki lehet venni a feket.
marad a 1.5 tonna ban
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
hat persze, meg ahogy azt moricka elkepzeli, foleg ha szennel van az aram generalva
linkeltem egy metaanalizist fentebb regebben, eletciklusra veve legkevesbe a szintetikus uzemenyagokkal hajtott jarmu terheli a kornyezetet. persze ha lesz fuzios eromu, mas lesz a keplet.megsugom, a legzoldebbek akkor vagyunk ha mindekeppen autozni akarunk ha veszunk egy lada samarat
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
Villanyt akkor vesz az ember foautonak ha:
1000 km
5perc barhol
20 ev foelemcsere nelkulAddig szopakodas van, az instant nyomatekot meg a valtoba szerelt villanymotor megoldja.
Ja es eletciklusra is jobban jon ki:
Ez a financial times szosszenet tokeletesen bemutatja miert hulyeseg jelenleg a gigaakksi, es miert van igaza a cikknek, es miert hulye az eu a kisautok kinyirasaval.Aki meg ultima ervkent a helyben kibocsatott co2-t hozza mikor mar meg van szoritva jopar helyrol, intezze el csaladjat, ok is co2 bocsatanak ki.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
https://seekingalpha.com/article/4254995-teslas-long-range-model-3-heavier-co2-footprint-toyotas-camry-hybrid
ja tudom, a seekingalfa is .de nem mintha barmit szamitana...
"Summary
Magical thinking is commonplace in sustainable energy discussions, but it attains epic proportions when discussions turn to battery electric vehicles.
Tesla's Model 3 and Toyota's Camry Hybrid are both classified as mid-size cars.
Toyota's Camry Hybrid LE uses 1.9 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 211.1 grams per mile.Toyota's Camry Hybrid XLE uses 2.1 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 244.5 grams per mile.
After accounting for battery manufacturing and electric power emissions, Tesla's long-range Model 3 has a well-to-wheels CO2 footprint of 278.1 grams per mile."
mint lathatjuk a fentebbi semleges elemzoportal is ezt hozta ki, pedig ok kb leszarjak az ideologiat mert azt nezik mivel lehet penzt csinalni. annak meg nincs szaga.
hiaba urak, a fizika az fizika, az energiasuruseg kellemetlen dolog mi?
szoval, meg mindig: 1,5 tonna felett barmilyen szemelykocsit kitiltani a belvarosokbol. marcsak a hely miatt isdacia spring varosban tokeletes.
az ajanlatom meg mindig all: aki arcoskodva tiltana minden szenhidrogennel meno kocsit, az nem ul tobbet repulore, capsici?a co2 ha nem erget tobbet akkor se lesz megoldas, ki kell venni az emberi elme meg hatartalan
https://qubit.hu/2020/11/24/tejjel-tisztitanak-a-legkort-amerikaban
szoval ha ki lehet venni akkor az marad hogy valtoba villanymotor gyorsulashoz varosba dacia spring, palyara urdiesel. csodaakku, fuzioseromunel meg mnki rimac-al fog jarni az mar jau lesz[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
felesleges altalanositani ebben. kb ugyanaz a balfasz mentalitas mint a teslamotorok beazasa konstrukcios es elmeleti hiba miatt is. ezek megoldhato problemak es meg is oldjak.
tehat mig hajtas szinten se a teslaban nem kell se bmwben elvileg elettartam alatt cserelni foelemet, addig az egyikben akksit elobb utobb kelleni fog. ez a nem mindegy.Ribi megmondta a lenyeget: ha a kornyezetvedelem lenne a lenyeg, akkor adott suly felett tiltas. dacia spring tokeletes varosba. ja hogy buksisimogatasra nem jo hat istenem
amig csodaakksi es fuzios eromu nincsen, addig nem all-in a villanyhajtas, csak tomeg szinten: villamos, troli, vonat.
individualis szinten nem tobb mint celszerszam. de ugyanez igaz a spacedieselre. varosban alkalmatlan, tiltani kellene mert uzemmeleg elerese az hosszu ido, es nem idealis hofokon levo terheles csinal ki leginkabb minden szerkezetet. ami csak tobb szemetet eredmenyez a legvegen.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
ja, nem a szamok szamitanak hanem hogy ki irta. Istenem XD dehat mit vartunk aki kepes ilyet leirni:
"Egy 4-500kg-nyi akkupakk az autó teljes élettartamának az összes energiáját képes eltárolni, míg a fosszilisbe tonnaszám öntöd a naftát ugyanannyi energiakivételhez."
ezt tenyleg komolyan irtad? mert ez ugye azt jelenti, hogy az eletben nem kell tolteni.
hameg kell akkor meg egyikbe naftat toltesz, masikba aramot.fyi:
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
wtf? energia kell bele. egyikbe folyadek formajaban, masiknak aram formajaban. az csak ugy terem benne az aram mi? de egyaltalan nem ertem miert lenyeg hogy tomeg vagy sem?
egyiknel tankba tesszuk az energiat, masiknal akkuba. egyiket ki kell cserelni elobb utobb biztosan. masikat nem.
https://eandt.theiet.org/content/articles/2020/08/new-internal-combustion-engine-design-produces-zero-harmful-emissions/
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz yodamester10 #953 üzenetére
semmilyen fika nem megy. csupan az van hogy nem uber alles jelenleg a villany, es ez nehany fundamentalistanak nem tetszik ha szova van teve.
-
tha_answer
őstag
ez mindent elmond, mobile.de felmeres az euro 7 kapcsan:
"Egy igazán érdekes pont van: ha azonos ökológia egyenleg lenne a szintetikus üzemanyagokkal használható belső égésű motoroknál és a villanyautóknál, akkor a megkérdezettek döntő többsége, közel 56 százaléka a belső égésű motort választaná. Csak minden ötödik megkérdezett választaná a villanyautót, ha bizonyíthatóan azonos lenne a teljes ökológia lábnyoma a két megoldásnak."[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
"A villanyautó 100 km-en 20 kwh áramot fogyaszt. Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra. Vagyis energiafelhasználás szempontjából a gázolaj kevesebb energiát fogyaszt, tehát kevésbé szennyez. Anyagigeny szempontjából még a legnagyobb fanboyok is tisztában vannak vele, hogy az EV-k gyártása NAGYSÁGRENDEKKEL több nyersanyagot igényel mint a belső égésű motoroké."
"Van még egy szempont ami miatt a villanyautó ökológiája borzalmas, és ez az ára. Én egy 400e ft értékű fostalicskával járok. Ha vennék egy kicsiszar elemes kocsit 9m ft-ért akkor azt a 8.6m ft-ot meg kéne termelnem. Ennyi pénz (bármennyi pénz) megtermemtésének egész egyszerűen ökológiai lábnyoma van. Ez egy roppant fontos, és nem igazán hangsúlyozott szempont. "
-
tha_answer
őstag
"olvasd el még egyszer: az OECD-ben a villamosaram termelésnek a hatásfoka a primary energy supply-ra vonatkoztatva 30%. Vagyis ami energiahordozóból áramot termelsz, annak az energiatartalmanak a 70%-a megy a levesbe. A belső égésű motorok hatásfoka 30-38% között szokott lenni, vagyis nagyságrendileg a kettő megegyezik. És mielőtt jönnél a megújuló marhasággal: a szél és nap 2019-ben Európában kőkemény 600 Twh-t tudott összehozni, az európai primary energy supply 26.000 Twh. Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló. "
-
tha_answer
őstag
jogos. a viz is beleszamit en meg leragadtam a wind meg solarnal.
csak tudod nem lehet mindenutt vizet pakolni
de a tobbi marad:
"???????
1 kg akksiba hany km utra elegendo energia (neked elektron XD) van?
1 kg benzinben hany km utra elegendo energia van?"illetve: primary energie supply-s irast meg mindig nem ertette meg a tag. es sztem nem csak o.
-
tha_answer
őstag
instant nyomatek
max 5 perc
kb 1000km
az emberek nagyresze az instant nyomatekrol mond le inkabb mint az utobbi kettorol, illetve az megoldhato plusz elektromotorral a valtoba IS.amig nem tudja a fentit egy elektromos auto, addig az atlagembernek nemigazan alternativa.
van benne vmi wtf hogy mnki mondogatja hogy tervezze ugy az eletet h elektromos auto van es idobeosztasa legyen feloras kavezasokra, de nem lepne meg kicsit sem ha ugyenez a tarsasag hasznalja a telefon gyorstoltoket instant. semmi mas, tipikus kettosmerce
egy intergalaktikus terrorbombazas oldana meg a gondjainkat
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
porgess vissza. stuttgart, urdiesel, karanten. nem lett jobb a levego minosege.
aha zoldulnek. most is hetekig ugye?
segitek: a fentebbi egyenlet, ami latom elevenbe vagott, megoldasa: megujoloval/fuzioval termelt szintetikus uzemenyag, villanymotorral a valtoban. vagy csodaakksi. ja hogy az olyan mint a linux eve XD
-
tha_answer
őstag
válasz yodamester10 #1088 üzenetére
en nem vagyok ellene. en orulnek az instant nyomatek, 5 perces toltes, 1000kmre legjobban. jo kis en a robot kocsival audi
az mitol ellene leves hogy az ember leirja a primer energy supply miatt kozelsem annyira hudefasza? vagy ahogy bambano mondta a playeres cikk utan: arokba felgyujtani?
megegyszer: az automobil lenyege hogy akkor es oda ahova akarom. ez a villanytechnologia mostani korlatai miatt (akku) varosban jo csak, de ott a legjobb, minden mashova az onszopatas bizonyos foka.
ugyanakkor csak azert venni 10millios uj autot hogy a kornyezetet kimelem, hazugsag, mar csak a penz lerakasa co2. lentebb egy kollega mar pedzegette, de le lett hurrogva, mert fejen talalta a szoget.
akkor vagy legzoldebb ha nem fogyasztasz. vagy veszel egy elektromos saxot[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
kinaban urdieselt hasznalnak ja.hat persze. korabban betettem, stuttgartban mertek nem letezo csokkenest.
here we go again, atadom bambanonek a terepet
megegyszer:
0rpm nm
300 sec
1000kmezt csodakksi nelkul csak szenhidrogen tudja jelenleg. amennyiben naprendszer fuzios eromuve allitja elo, akkor co2 semleges, a fizikat (energisuruseget) meg lehet ignoralni, csak felesleges. jo feloras kavezast
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari