Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Tehát ezt is csak magunknak köszönhetjük.
Már többször olvastam ezt az érvelést.
Ez abszolút nem így van, vagy nem ilyen értelemben.
A legtöbb idióta dologban a törvényhozók és a gyártók döntenek.Senkit nem kérdeznek meg ilyenről ez nem az átlagember hatásköre, hanem inkább(nagy) politika.
Pl :Nem akartam androidos tv-t, csak egy jó mminőségű nagyobbat. De nincs.
Nem akartam új, széteső Dsg váltót, mikor a régebbiek jók voltak, de nincs más.
Nem akartam szerelhetetlen klímakompresszort, ajtózárat, papírbútort, háromhengeres kisturbós sz.rt,de más már nincs. (vagy elérhetetlen)
Ez kényszer. -
dabadab
titán
Nos, az elektromos autós cikkeknél azokról az emberekről soha senki nem beszél akik vidéken élnek és nem csak húsz-harminc kilométerre járnak dolgozni
Nem, az elektromos cikkeknél csak és kizáról azokról szokott szó lenni, akik naponta kétszer lenyomják a Budapest-München távolságot. Ugyanis folyamatosan megy a nyavalygás azon kis kisebbség részéről, akik az átlagnál (hát még a mediánnál!) jóval többet mennek és alig esik szó a másik 80%-ról. Te is ezt csinálod.
DRM is theft
-
batai15
félisten
Pontosan, tökéletesen le írtad , és még nem esett szó a megélhetésről sem.
A dízelek, benzinesek azért sem lesznek olyan alternatíva mert horribilis összeg a magasnyomású rendszer turbo, motor szinten tartása .
Ez már nem az a szint hogy csipegi az olajat , rá töltünk néha és megy tovább. Ha az autó le térdel ,le térdel.
És bizony egyre drágábbak a kopó részek.
Hallottam olyat hogy mazdába turbo le kotlott 700 volt .
Aza baj hogy 20 evesen sem lesz sokkal olcsóbb ez a cucc.
És ez csak egy .
Valamelyik nap bejött egy roma bácsi a boltba Pestre jár dolgoznia f astraval ,500 ezer km van benne ,1.6 benzin . !2 év alatt durván 220ezer km ment vele. És 300 ezer km körül volt benne mikor vette .
Egyre silányabbak a kocsik , régebben azt lehetett mondani egy dizelre hogy 300ezer gond nélkül elmegy .
Most ott tartunk hogy 200 ezer km körül legyen vagy fél Miska a bukszába hogy nyugodtan merj vele közlekedni.
És ez csak rosszabb lesz ahogy egyre több 1.0 3 henger szaladgál majd .
Nem tudom mi lesz itt ,de brutális dolgok várhatóak az életszínvonal tekintetben . -
titán
Mit számítasz 10 percnek? A Model 3 Superchargeren (és 10 év múlva a független infrastruktúra nagy részén) 10 perc alatt 200km hatótávot kap. 15 perces pisi, kaja alatt 250km-t (2 óra menet). Ezt ugye úgy kell érteni, hogy otthon tele elindulsz, mész 3 óra alatt 350km-t, majd egy 15 perces megállás után újabb 250-et. Tehát 5 órás és 600km-es út alatt 15 percre kell megállni. 10 év múlva megfizethető áron lesz használt M3 (reálértéken 5M).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
15-25 perc 10%->80% 250 ezer Wattos egyenáramú töltővel. Remélem, lesz belőle kombi is, mert ebbe csak úgy férnénk be négyen, ha a cuccainkat utánfutón húznánk. Ez elvileg lehetséges, mert a két tonnás Model 3 910Kg -ot vontathat (az 1,2 -es Kalosom is kb. ennyit húzhatott, az Espace -emen pedig két tonnás horog van). Már, ha összegyűjtenék 350 ezret egy vonóhorogra. Persze, azt nem tudom, hogy négy személlyel és utánfutóval mennyi lenne a hatótáv.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Én meg akkor veszek belsőégésűt legközelebb, ha 2,5 literből megtesz 100km-t pályán. Lehetnek irreális elvárások, és akkor az ember simán megmagyarázta magának, hogy mi miért nem jó.
Ahogy egy belsőégésű hajtáslánc sosem lesz 80% hatásfokú, egy kémiai akkumulátortelepet (bármilyen most ismert vagy közeljövőbeli kémiával) sosem lehet 10 perc alatt 100%-ra tölteni. Képtelenség. Az akkutöltést kW-ban (vagy mégjobb km/h-ban mert az beleszámolja a hajtáslánc hatékonyságát is) lehet számolni, és nagyobb akksival gyorsabb töltés érhető el. De nem időben, hanem teljesítményben. 100%-ra (vagy közelébe), ahogy minden töltési görbe a végtelenbe konyul, értelmetlen gyorstölteni bármilyen autót (és a tartósságnak se használ).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
tokeletes post. ezt csatolnam hozza.
https://www.valaszonline.hu/2019/12/19/klimavaltozas-politikai-kovetkezmenyek-kovacs-fodor/
"Minél nagyobb a morális felhatalmazás, annál több erőszakos cselekmény alól lehet felmentést szerezni. Az erős ideológiák sajátossága, hogy a velük szemben állókat mindig bűnösnek kiáltják ki.
Talán a legelvetemültebb ilyen érvelés Hitleré volt, aki a világ megmentésének parancsával indokolta a zsidók elleni harcát. „Ha a zsidó a marxista hitvallás segítségével győzedelmeskedik e világ népein, győzelmi koronája az emberiség halotti koszorúja lesz, és akkor ez az égitest ismét emberek nélkül fog bolyongani a világűrben, mint sok millió évvel ezelőtt, mert az örök természet kérlelhetetlenül megbosszulja parancsai megszegését. Hiszem, hogy a mindenható Isten akarata szerint cselekszem, amikor a zsidóval szemben védekezem és harcolok az Úr művéért!” Sokan ilyennek látják a Föld jövőjét a klímaváltozás után. Amilyennek Hitler leírta.
A zöld ideológiának is megvannak mindenesetre a maga bűnösei, akik veszélyeztetik az életet bolygónkon. A nyugati fogyasztói társadalom, az elit, a korábbi generációk, a népességrobbanás, az őserdők kiirtói. A világ megmentőjének morális felsőbbrendűsége megfelelő alap lehet egy szélsőséges, megbélyegző, az egyéneket, egyes nemzeteket bármi áron korlátozó gyakorlatra. Véleményünk szerint ez a fordulat néhány országban be is következik majd. Talán ma még elképzelhetetlennek látszik. Ne feledjük azonban, hogy Hitler ideológiájától sem féltek egészen addig, amíg valósággá nem vált."https://varkonyigabor.blog.hu/2020/11/24/dokumentumfilm_a_zold_technologiak_kornyezeti_hatasairol_es_gazdasagi_kovetkezmenyeirol
"Teng Hsziao-Pinget idézték, aki annak idején elmondta, hogy a Közel-keletnek van olaja, nekik meg van ritkaföldfémük és számos fontos nyersanyaguk, és a Kína felemelkedéséhez a világ gazdaságát az olaj alapról erre kell átállítani, ha gazdasági hegemóniát akarnak elérni.""Az Arte szerkesztői nem a villanyautó ellen készítették a filmet. Nem is erről szól a poszt. A "Greenwashing" ellen viszont mindenképpen. A film végén egyértelműen kimondják, hogy a célnak kell lennie a fosszilis alapú gazdaság átváltoztatásának, és a dekarbonizációnak. Nem mindegy ugyanakkor, kinek a kezébe helyezzük a gazdaság motorjának az indítókulcsát, mennyire szolgáltatjuk ki magunkat egy másik függőségnek, és mennyire akarjuk elfelejteni, hogy a jelenlegi életmód energia intenzív és ezt semmilyen, zöldnek mondott technikával sem lehet meg nem történtté tenni."
[ Szerkesztve ]
-
titán
Rossz példa. Csináld meg ezt egy ürülőfélben lévő benzines autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt kiürül, holnap úgyis elmész a kútra, ami messze van, most nem esik útba, de ezt az utat még pont kibírja.
Ehhez képest a villanyautót otthon minden nap töltöd, nem kell sehova menned érte. Egyik villany sincs nálunk sosem 50% alatt. Ha aza alá esik, rögtön megy fel a töltőre. Nincs értelme lefogyasztani, hiszen otthon tankolod, nem kell külön utakat tenni vele. Napokig kibírja bármelyik villanyautó a hó alatt, sokkal tovább, mint egy benzines.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Dehogy. Télen. Ne vicceljünk. A 8,8kWh-s Voltom tud télen 45km-t. Nyáron 70-et.
Az autópálya árt meg a rosszul tervezett, nagy légellenállású autóknak, kis sebességnél sokat bírnak. A légellenállás a sebesség négyzetével arányos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
A 70% akkus ionom tud 70km-t, igaz sose autopalyazom vele, szoval a leaf-es 70km eros anti-marketing (igen, en is be tudok olyat allitani az auton hogy 40-et mutasson... de egyreszt minek, masreszt meg idolegesen tobbet fogyaszt de kis auto hamar befu"t utana mar csak neha egy par percet kapcsolok ra.)
-
Ck.
addikt
Pont rosszakat linkelsz, ezekben még nincs hőpumpa, a régi, fűtőszálas verziók, valamint a villanymotor is még a régebbi konstrukció, kevésbé hatékony és a rekuperáció sem az igazi bennük. Az akku öregedés is sokkal jellemzőbb ezekben. 2013 vége/2014 eleji autók már a facelift változatok.
[ Szerkesztve ]
-
"legalább az állami/önkormányzati intézményeknél lenne lehetőség töltésre ahol általában elég sokat várakoztatják az embert de ez jelenleg még nincs így.": szerintem ez teljesen rossz irány, hogy tegyük egyszerűbbé az odajutást és hatékonyabbá a hivatalban történő várakozást. még véletlenül se.
oldják meg, hogy ne kelljen odamenni. 2020 vége van, feltalálták ezt a web nevű izét.
a pesti csúcsforgalomra is az lenne az igazi megoldás, hogy ne kelljen odamenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
azért ne a döntéshozók legyenek a hibásak, hogy megfelelő normákat várnak el az új autóktól ... Az meg hogy gázzal mit tud irreleváns, ha az lett volna a megoldás akkor a gyártók azt választották volna, hogy gázüzemű autókat csinálnak (volt ilyen Skoda gyártott így csak nem kellett a kutyának se ezért leállították. Elvileg most talán a dácia csinál majd gáz-benzin hibrid üzemű autókat)
amúgy az új benzin motorokkal sincs gond ha az ember nem az olcsó üzemanyagot választja, hanem a megfelelő prémiumot. Akkor nem fog kokszosodni . Ha kokszosodik az euro6 akkor azt az euro 4-5 kiküpi a levegőbe .... -
tha_answer
őstag
-
#06658560
törölt tag
Az autógyárakat keresztbe szopatták azok a normák, szabályok, vagyis rohadtul nem velük voltak azok megalkotva. Ráadásul pont nem volt egyetlen autógyárnak sem érdeke egy olyan hitelesítési metódus, ami metódust pont nem arra találtak ki, hanem egy gyors összevetésre alkalmas mérésre.
"Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság."
És ezt az autógyárak mondták is, tudták is az elejétől fogva, mégis bevezették az akaratuk ellenére.
"Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest."
És voltak is lépesei az autógyáraknak, csak nem vették az emberek. Szintén régóta ismertek a gázos hajtás előnyei a gyárak számára. -
#06658560
törölt tag
Ezt bármilyen mérési metódus esetén garantálni tudom, hogy van olyan felhasználói mód, amire igaz az ekkora túlfogyasztás. Meg kéne már érteni, hogy nem lehet valós forgalmi helyzettel validálni egyetlen járművet sem, mert nem reprodukálható, nem összehasonlítható két mérés egymással.
-
"Valahogy usa piacon mégis sikerül nekik eltalálni egy valós fogyasztás körüli értéket a prospektusokban. Európában meg megy a parasztvakítás."
Az USA fűje mindig zöldebb effektus.
Kiszállításhoz fiesztákat használunk. Három volt egyszerre lízingelve.
A három járművet általában azonos kollégák használják. A legtakarékosabb szállító 8 liter alatt teljesít, a legpazarlóbb 11 felett.Nem mindegy, hogy mennyi megállásra van szükség városban, 100 kilométer levezetéséhez. Sok ügyfél és belvárosi dugó esetén a gyári fogyasztás meg is duplázható. Ezt nem tudja tükrözni a gyártó adata. Én úgy fogalmazok, hogy járművek egymáshoz képesti fogyasztását lehet értelmezni a gyári adatokkal. Nagyjából azonos körülmények között tesztelnek. (Elméletileg.)
Elektromos autókkal sokkal kedvezőbb lenne a helyzet.
De nincs lehetőség saját töltőbázis kialakítására. A nyilvános töltőhelyek szabad helyei nem kalkulálhatóak.
Azt meg nem tehetem meg, hogy átgondolatlanul rendeljek e. autókat. Senki sem fizeti meg a járművek töltőkhöz széthordását majd a visszahozásukat. Két embernek félnapos elfoglaltság a napi töltés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tha_answer
őstag
na ki is bukott a moralis felsobbrenduskodes. (mocsoksag)
Fodor Gaborek jol leirtak:
"Azonban, ahogy Steven Pinker Az erőszak alkonya című könyvében rámutat, az erkölcsi felhatalmazással megölteket összeadva jóval nagyobb számot kapunk, „mint az erkölcstelen ragadozás és hódítás áldozatait összeszámolva”.
Minél nagyobb a morális felhatalmazás, annál több erőszakos cselekmény alól lehet felmentést szerezni. Az erős ideológiák sajátossága, hogy a velük szemben állókat mindig bűnösnek kiáltják ki.
Talán a legelvetemültebb ilyen érvelés Hitleré volt, aki a világ megmentésének parancsával indokolta a zsidók elleni harcát. „Ha a zsidó a marxista hitvallás segítségével győzedelmeskedik e világ népein, győzelmi koronája az emberiség halotti koszorúja lesz, és akkor ez az égitest ismét emberek nélkül fog bolyongani a világűrben, mint sok millió évvel ezelőtt, mert az örök természet kérlelhetetlenül megbosszulja parancsai megszegését. Hiszem, hogy a mindenható Isten akarata szerint cselekszem, amikor a zsidóval szemben védekezem és harcolok az Úr művéért!” Sokan ilyennek látják a Föld jövőjét a klímaváltozás után. Amilyennek Hitler leírta.
A zöld ideológiának is megvannak mindenesetre a maga bűnösei, akik veszélyeztetik az életet bolygónkon. A nyugati fogyasztói társadalom, az elit, a korábbi generációk, a népességrobbanás, az őserdők kiirtói. A világ megmentőjének morális felsőbbrendűsége megfelelő alap lehet egy szélsőséges, megbélyegző, az egyéneket, egyes nemzeteket bármi áron korlátozó gyakorlatra. Véleményünk szerint ez a fordulat néhány országban be is következik majd. Talán ma még elképzelhetetlennek látszik. Ne feledjük azonban, hogy Hitler ideológiájától sem féltek egészen addig, amíg valósággá nem vált."https://www.valaszonline.hu/2019/12/19/klimavaltozas-politikai-kovetkezmenyek-kovacs-fodor/
jelen esetben az a mocsok aki 15 eves kocsival jar es 3 gyereket nevel.
hatravinni, lekohogni![ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
senki nem erről beszél itt szerintem... - legalábbis én nem - nekünk 15 éves Fábiánkat cseréltük le, vagy egy használtban gondolkodtunk 4 millió körül vagy egy elektromosban 6-6,5 körül. Végül jött a pályázat pályáztunk és 8,5ért vettünk elektromos autót újonnan úgy, hogy
- az várhatóan a következő 15 évre kiszolgál minket. 3 milliót raktunk bele 2,5 volt a támogatás így nettó 75e körül lesz a havi törlesztő. Havi üzemanyag számlánk korábban 30-35e Ft között volt amit ezzel most ki tudunk váltani (napelem miatt ez 0-ázódik) tehát havi 40e Ft körül van az autó....
használt 3-4 éves autót ha vettünk volna ott már nincs garancia és a szervizek is 100+ körül van (attól függ melyik páros-páratlan évi ... 150 is lehet) illetve 1-2 kopó alkatrész bejöhet. Tipikus probléma adblue tartállyal de ha benzinest veszünk az meg koszolódna (napi 2x 30 km-t megyünk körülbelül).
most az elektromosra 5 év garancia van a következő 5 év szervize (300e ft körül lesz összesen)
Ha esetleg 5 év múlva eladnánk az autót akkor az körülbelül 5-6 millió között fog érni - jelenlegi használt autó árak alapján - míg ha most egy benzinest veszünk 3-4 között annak az ára 2-3 közé esett volna.
Ki lehet számolni:
- évi 400e Ft üzemanyag "megtakarítás" azaz öt év alatt 2 millió Ft
- 5 év alatt kb 300e szerviz megtakarítás (ha nincs nagyobb gubanc a diesel / benzin alternatívával mert akkor több)
- műszaki 5 év alatt 1 lesz... míg a diesel-benzinnél 3 lenne (60e Ft)
megtakarítás: 2,3-2,4 millió forint
Eladásnál egyik autónál 1 millió bukó (diesel benzin párosnál) míg elektromosnál 2,5-3 millió amiből 2,3-2,4-et visszahozott az autó...
Tehát most:
- elektromossal járunk
- közel 0 CO2vel (ugye a napelem gyártásánál lévő CO2 az van)
- azonnal fűt így nem kell garázs télen és nem kell télen járatni, hogy kiolvadjon a kocsi
- nem kell vigyázni hogy jaj hideg
- itthon tudjuk tölteni (évi útközbeni töltés lesz kb 10 esetben * azaz 300 perc töltés) amúgy 2 hetente jártunk benzinkútra (2 hetente 10 perc évi 260 perc (4 óra)) ebben sincs nagy különbség
* nyáron még lehet útközben se kell töltenünk mert 240 km-t szoktunk menni rokonokhoz és 340-et bír elvileg az autó... és célállomáson tudunk tölteni 3x10A-ral (azaz míg ott vagyunk 1 napot simán feltöltünk) -
Elf
aktív tag
Héló,héló,héló, lasícsá!
Elhangzott ez a mondat bambano-tol:
[azért járni villannyal Pesten, mert akkor nem szennyez a belvárosban, pontosan ugyanakkora mocsokság, mint Thaiföldre meg Malajziába exportálni a szemetet.]Kíváncsi lettem hogy ha villanyal járni mocskosság akkor milyen dolog belsőégésűvel.
Háromszor kérdeztem meg de sajnos nem jött rá válasz.
Nyílván azért mert még mocskosabb dolog ezt meg nem fogja bambano leírni mivel ő belsőgégésűvel jár és az elismerhetetlen hogy ő még mocskosabb annál amit elítél.
Vaaaaaagy, leírja hogy bocs ez egy szerencsétlen mondat volt mert azért mégiscsak jobb ha direktbe nem fossuk tüdőn egymást , de ez is nyílván elísmerhetelen mert több száz hozzászólása menne vele a kukába.
Szóval marad a sunnyogás.
Persze lehet csak elfelejtett válaszolni ez esetben elnézést, és feltenném a kérdést:Ha villannyal járni Pesten, azért mert akkor nem szennyez a belvárosban, pontosan ugyanakkora mocsokság, mint Thaiföldre meg Malajziába exportálni a szemetet, akkor belsőégésűvel járni Pesten az olyan mintha a szomszéd utcába exportálnám a szemetet?
-
Elf
aktív tag
Érdemben válaszolva:
Kétségtelen hogy van egy réteg amelyik már tud autót fenntartani de még nem tud megfizetni elektromosat belőle. Sajnos ők nem tudnak mit tenni
Ellenben rengetegen tudnának venni elektromosat de nem adja ki nekik a matek, kényelmetlen, nem tetszik a formája, nem menő, satöbbi.
Ők azok akik nem fognak gyalogolni/kerékpározni/rollerezni/buszozni de amikor megveszik az új akármit a régi helyett legalább elektromos legyen mert azzal is beljebb vagyunk egy kicsit.
Ha globálisan nem is de legalább mögöttük nem lesz bűz.
Ha ezt megteszik azt köszönöm. -
-
dabadab
titán
-
titán
Dehogy szopja le. Nem kér sokkal többet enni, mert a villanymotor hatékonysága igen magas (90%+). Hagyd a benzingőzös berögződéseket. Ráadásul a visszatöltés miatt a mozgási energia egy jó része visszajön. Villanyautó városban alig fogyaszt, ha nyomod neki, ha nem. Nyugodtan nyomhatod bármikor, jópár napig elvan egy töltéssel. A villanyautót (különösen a Leafet) a sebességtől megnövekedett légellenállás szopja le, nem a gyorsulás.
Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót.
Hivatalos gyári adat annyi, mért valós 240 körül.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#16820480
törölt tag
A vadi új SR+ Model 3 kerül 15 millióba a magyar oldal szerint, minden kedvezmény nélkül.
-
titán
Ha a mezei dízel Astra szinte nulla felszereltséggel 8,7m és az olcsó Leaf támogatással 8,5m, akkor melyik a széles tömegek számára elérhető autó? Egyik se, mert azok a használt autók. De akkor most arról beszélünk, hogy villany vagy belső égésű, vagy arról, hogy új vagy használt?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csak reakció a nálad beakadt minden szar, ami villany lemezre. Az M3 a legjobban teljesítő autó a rénszarvasteszten. Legalábbis sokáig az volt, nem tudom, hogy azóta jött-e jobb. Ha észreveszed, mindig csak reakciókat adok, nem vezetem a vitát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5