Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.
Ide azért elkelne némi real-life adat is, meg azt sem látom a levezetésben, hogy az 500 km-es autóban egy háromésfél-négyszer nagyobb akku használódik.
DRM is theft
-
dabadab
titán
A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol.
Oké, akkor egy zárt garázsban járasd az autódat egy fél óráig, letekert ablakokkal - ja, hogy ANNYIRA azért nincsenek jó szinten.
Persze, rengeteget javultak, de attól még bőven jön belőlük egy csomó káros anyag.Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol?
Attól. Egy elektromos autó a fékezések elenyésző százalékában használja cask a féktárcsát, amúgy mindent intéz a generátorüzemmód.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.
Próbáld meg azt a flepnit egy kicsit nyomkodni, mert azzal tudod beállítani az egypedálos üzemmódnál (vagyis nem kell nyomni a fékpedált, a gázpedállal intézel mindent, kb. mint a dodzsemeknél ) a lassítás nagyságát.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Egyébként az a helyzet, hogy az, amit a cikk feszeget, hogy miért drága és nagy hatótávolságú villanyautók vannak kicsi és olcsó darabok helyett, arra úgy tűnik, hogy az az egyszerű válasz, hogy mert ez az, ami kijön a matekból.
A villanyautó drága. Megy szépen lefele a felára, de jelenleg drága. Abban a szegmensben, ahol a két másodperc alatti 0-100-zal lehet villogni, ott nem feltűnő a felára, de a városi kisautóknal brutális. Ezért volt jó ötlet Muskéktól az, hogy olyan szegmenst céloztak meg, ahonnan nem árazták ki magukat rögtön és ahogy olcsósodott a technika, úgy mennek egyre lejjebb. Igen, a Tesla 3 a maga 18 milliós kezdőárával még mindig nem az a kimondott népautó, de a tendencia látszik. Kis városi rohangálóba meg majd akkor lesz értelmes elektromos, ha meg tudják csinálni, hogy ne kerüljön az háromszor annyiba, mint a benzines társa - de ez egyelőre nem megy, ha meg már sokkal drágább, akkor nincs értelme azon fogni arányaiban elég kevés pénzt, hogy kispórolják belőle az akkut meg az extrákat.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Ez a 60km csak a városlakókra igaz akinek a szájában van minden munka, vásárlás, iskola, stb... de nem mindenki ilyen szerencsés van aki napi 100km-ert ingázik.
Igen, minden alól van kivétel, van a világon hétmilliárd ember, bármit találsz ki, azok közül legalább egynek valamiért az nem lesz jó
Ugyanakkor viszont azért szerintem ha egy megoldás az emberek 70-80%-ának jó, akkor ezt a tényt nyugodtan le lehet írni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #302 üzenetére
A Tesla-féle akksi az nagyon-nagyon rövidtávú kiegyenlítésre alkalmas csak, tulajdonképpen arra jó, hogy áthidalja azt az időt, amíg az erőművek lekövetik a fogyasztás változását - erre meg azért van szükség, mert Dél-Ausztrália kicsi (mármint a lakosságot tekintve, kevesebb, mint kétmillióan élnek ott) és elszigetelt - pl. Magyarországon ez a probléma nem létezik, mert rá vagyunk kötve az európai hálózatra, az meg elég nagy, hogy kisimítsa a tüskéket.
Egyébként elég beszédes, hogy rendes számok egyik cikkben sincsenek, illetve a PM-es cikkben a "capacity of 100 MW" elég pontosan elárulja, hogy a cikkírónak fingja sincs az egészről (a cikk írásának időpontjában 129 MWh volt a kapacítása, a 100 MW a maximális teljesítménye).
Hogy perspektívába kerüljön ez a 129 MWh: a dél-ausztrál éves áramfogyasztás 2019-ben 12147000 MWh volt, vagyis fullra feltöltve kb. 5 és fél percnyi fogyasztást tud eltárolni. Márpedig napelemeknél a mi éghajlatunknál komoly szezonális tárolásra lenne szükség, vagyis a nyáron megtermelt áramot elraktározni télre, szóval nem percekre, hanem hetekre való áramot kellene tárolni (és nem kétmillió embernek, hanem négyszázmilliónak).
A másik meg egy kísérleti projekt, amiből vagy lesz valami, vagy nem, de meglepne, ha azt tényleg praktikusan alkalmas lenne TWh-s nagyságrendű áram tárolására.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #402 üzenetére
Ezt a karbantartás dolgot azért ne erőltessük.
Ha az ember egy normális autót vesz, nem igazán van gondja évekig.Megmaradva a valóságban a jelenlegi villanyautók kötelező/ajánlott szervizei nagyjából feleannyiból jönnek ki, mint a belsőégésű megfelelőjüké és kb. annyiból állnak, hogy évente cserélnek pollenszűrőt, kétévente meg fékfolyadékot.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #411 üzenetére
Amikor néztem, a Toyoták kifejezetten drágák voltak a versenytársakhoz képest és a karbantartási költségek sem tűntek túl barátságosnak.
Nyilván ez új autóra vonatkozik, arra nem, hogy vesz az ember egy 15 éves darabot aztán három évig olajcserére se költ.
DRM is theft
-
dabadab
titán
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz
Ez az adat honnan van? Mert amúgy inkább 50k+ összegeket szoktam látni.
viszont például mennyi szoftver van egy g astrában
Nyilván elkerülte a figyelmedet, hogy 2020 van és jelenleg K Astránál tartunk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz -Faceless- #463 üzenetére
Gondolom, ha kérnék bármi konkrét számot akár műszaki (hány évente kell akkucsere) akár pénzügyi (konkrétan mekkora haszon van egy akkucserén), akkor a választ várhatnám ítéletnapig
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Nos, az elektromos autós cikkeknél azokról az emberekről soha senki nem beszél akik vidéken élnek és nem csak húsz-harminc kilométerre járnak dolgozni
Nem, az elektromos cikkeknél csak és kizáról azokról szokott szó lenni, akik naponta kétszer lenyomják a Budapest-München távolságot. Ugyanis folyamatosan megy a nyavalygás azon kis kisebbség részéről, akik az átlagnál (hát még a mediánnál!) jóval többet mennek és alig esik szó a másik 80%-ról. Te is ezt csinálod.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #487 üzenetére
Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját
Arról volt szó, hogy grid szinten tudjuk-e tárolni az elektromos energiát.
Nem tudjuk és nem is nagyon látszik, hogy ez változna. Amit tudunk csinálni, az az átmeneti bufferelés, annál többre nincs technológia még csak elméleti szinten se.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #519 üzenetére
Ha az átmeneti bufferelés áthidal már egy éjszakát
Ha áthidalna, akkor nem átmeneti bufferelésnek hívnánk Sem a kapacitásuk, sem a teljesítményük nem teszi alkalmassá ezeket a megoldásokat arra, hogy ilyesmire használjuk őket, arra jók, hogy a rövidebb völgyeket meg hullámokat kiegyenlítsék. Mondom, nézd meg a nagyságrendeket, nagyon nagy szakadék van aközött, amit tudunk produkálni meg amire szükség lenne. Mókás gyakorlatként kiszámolhatod, hogy ha a komplett Balatont felszivattyúznánk a Kékes tetejére, akkor azzal mennyi ideig lehetne árammal ellátni Magyarországot.
Meg megint elfelejted, hogy nálunk vannak évszakok is és télen jóval kevesebb napsütés van, mint nyáron, szóval itt tényleg szezonális tárolás kellene, ha komolyan akarnának napelemeket használni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk?
Hány éves vagy, királyfi?
Nem, a jövedéki adó azért van, mert az autósok hagyományosan jól lehúzható társadalmi réteg volt, aztán már így maradt most is, amikor már kb. bárkinek van (lehet) autója.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #632 üzenetére
Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?
Nekem nem rémlik, hogy a nagy autógyárak a drága luxusautók felől próbálták volna megközelíteni az elektromos autózást, kezdve egy praktikusan kb. értelmezhetetlen roadsterrel (a benzines Elise-eket is elég gyakran utánfutón viszik ki a pályára - nem véletlenül), aztán egy értelmezhetetlenül erős nagy szedánnal, majd egy nagy SUV-vel és így szépen mendegélve lefele. Ehelyett voltak mindenféle kicsi, béna, gyenge de baromi drága elektromos kisautóik (már akinek volt egyáltalán, ugye).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Másodszor a CO2 kibocsátást drasztikusan kellene csökkenteni
Már megint te is elköveted azt a hibát, hogy úgy csinálsz, mintha az EGYETLEN környezetvédelmi probléma a CO2 kibocsátás lenne. Nem az. Azt a problémát, hogy az autók a városok levegőjét szennyezik, az elektromos autók tényleg elég jól megoldják, ahogy a zajszennyezést is.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
És nem vagyok elájulva tőle
Pedig egyébként ha a lokális szennyezést nem ott nyomjuk a levegőben, ahol sok ember van, hanem ott, ahol senki se, az határozott haladás - és ugye ennél azért a dolog összetettebb, hiszen pl. a magyar áramtermelés felét atomerőmű adja, ami senkinek a tüdejébe se pöfög, az viszont nem várható mostanában, hogy atomhajtású autóink legyenek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül
Ezt kár volt ideírnod, teljesen vállalhatatlan számmágia.
Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)
Norvégiában bődületes adó van az autókon, ebből engedtek az elektromos autóknál, emiatt azok simán versenyképesek lettek árban a belsőégésűekkel, ráadásul elég gazdagok ahhoz, hogy a Model S tényleg majdhogynem népautóvá váljon náluk. A kedvezményeket lassan kezdik elengedni, de még mindig elég sok van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Depression #966 üzenetére
Szerintem nem olyan nagy titok, mert itt a fórumon többször is előkerült: régebben V6-os (C?) Vectrája volt, most meg talán egy Astra (de az biztos, hogy a nemkopel márka termékei közül valami)
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tegye fel a kezét az, aki meglepődött. Az egyre több szél- és napenergia, amit nem lehet eltárolni, elég egyértelműen adja ezt az eredményt. Aztán persze az se lesz örömünnep, amikor egyszerre lesz sok nap és szél is, mert akkor meg a túltermelés lesz a gond.
DRM is theft
-
dabadab
titán
akkupack kb 3 hétre
Ez kb. 150 kWh, ami - ha sikerül közösségileg kihozni egy 2 MWh-s Tesla Megapackot (hogy tudjon működni az economy of scale) - úgy kb. 30 millió forint (netto 75k USD), szóval a 10x-es szorzónál jóval több lesz ott, mert amúgy egy ilyen havi 200 kWh-s fogyasztáshoz olyan másfélmillióból ki lehet hozni a napelemet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz bambano #1118 üzenetére
egy földed van, egy légköröd van. ha szennyeztél, beszívod.
Jó, akkor nyilván nálad is az utasfülkébe van vezetve a kipufogócső, mert hát teljesem mindegy az egész, igaz?
Ja, nincs? Mert már az a fél méter is azt a különbséget jelenti, hogy negyedórán belül belehalsz vagy nem?
Vagy telenyomod a szobád O3-mal, hiszen a légkör felső rétegében van ózon és ott direkt szükség van rá, akkor nyilván abból se lehet semmi baj, ha belélegzed - ja, de, belehalsz.
Hát, akkor esetleg újra kellene gondolni ezt az "egy légkör" dolgot, mert lehet, hogy azért nem teljesen mindegy, hogy azon az egy légkörön belül hol vannak azok a gázok.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz bambano #1124 üzenetére
Az hogy jön ide? Mert nem tudom, hogy te mire emlékeszel, de az is határozottan helyhez kötődő dolog volt, a négyes reaktornál nagyon gyorsan bele lehetett halni, aztán ahogy egyre jobban szétterült a szennyeződés, úgy lett egyre kevésbé káros, Magyarországon már igazán komoly veszélyt nem jelentett, Sidneyben meg semmilyet.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Azt gondolom te is belátod, hogy az azért nem egy fenntartható gazdasági modell, hogy megveszik a napelemet X pénzért, aztán még annak is fizetnek, aki hajlandó használni az áramukat
A negatív árak (amik főleg a németekre volt jellemző) az energetikai súlyos problémáit jelentik, nem olyasmit, amire direkt hajtani kellene, hanem éppen ellenkezőleg, el kell kerülni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz bambano #1316 üzenetére
teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket. egy hete lehet kb. az utolsó alkalom, amikor ilyen kiderült.
Igen, és addigra már patchelve is volt. Azelőtt meg mikor is?... Meg hát nézzük meg az adatokat: aszongyahogy Tesla vehicles are almost 90% less likely to be stolen than the average car, according to a new report from Highway Loss Data Institute.
Szóval erőlködhetsz, attól még nekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog. Annál egy szebb hang van, amikor Pratt és Whitney bácsik tf-33-as gyereke felüvölt. természetesen nyolcasával, mert a v8 a pokolban is v8.
Namármost az van, hogy ilyesmiből pont ugyanannyit találsz egy Teslában, mint egy Astrában
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz E.Kaufmann #1294 üzenetére
többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak
Tapasztalataim szerint folyamatosan kutya idők voltak az elmúlt kb. három évtizedben, mert azóta olvasok folyamatosan ilyeneket a mindenféle fórumokon - csak a konkrét ok változott.
Ja, és közben meg az "akkor még tudtak autót építeni" időszak is folyamatosan tolódott, ami érdekes módon mindig kb. oda esett, amilyen korú használtautót nagyjából elviselt az átlagmagyar pénztárca
szívesen vennék elektromosat, ha nem egy fél lakásba kerülne
Ez tulajdonképpen annak a jele, hogy elég olcsók felétek az ingatlanok
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #1627 üzenetére
Nem igazán látom, miért tudna nagyobb gyártott mennyiség olcsóbb lenni.
Ne már:
Fix költség (fejlesztés etcetera) / darab.
Nagyobb fejlesztési büdzsé, amiből már érdemes apróbb gyártási optimalizációkat is kihozni, mert a nagyobb volumen miatt megéri.
És még egy rakat más dolgot biztos te is hozzá tudsz tenni ehhez a listához.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Le Mans Ultimate
- Windows 11
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari