Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    Két baj van az eszmefuttatással.

    Az egyik, hogy az akku csak bizonyos számú töltést visel el, minél többször megy végbe a lemerül/feltölt ciklus, és minél jobban lemerül annál hamarabb tönkremegy. Ideális esetben 30-80% között használva a leghosszabb az élettartama, így használva sok-sok évig nem lesz gond. Ha viszont sokat töltjük nulláról 100%-ra, akkor pár ciklus alatt vége.
    Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.

    A másik, hogy szerencsére elég jó hatásfokú a fékenergia visszanyerés, szóval a nagyobb tömeg nem igazán számít a fogyasztásnál, nem úgy, mint egy benzines autónál...

    Szóval bőven nem elég még a hatótáv a legtöbb elektromos autónál, van hová fejlődni.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

Új hozzászólás Aktív témák