Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Két baj van az eszmefuttatással.
Az egyik, hogy az akku csak bizonyos számú töltést visel el, minél többször megy végbe a lemerül/feltölt ciklus, és minél jobban lemerül annál hamarabb tönkremegy. Ideális esetben 30-80% között használva a leghosszabb az élettartama, így használva sok-sok évig nem lesz gond. Ha viszont sokat töltjük nulláról 100%-ra, akkor pár ciklus alatt vége.
Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.A másik, hogy szerencsére elég jó hatásfokú a fékenergia visszanyerés, szóval a nagyobb tömeg nem igazán számít a fogyasztásnál, nem úgy, mint egy benzines autónál...
Szóval bőven nem elég még a hatótáv a legtöbb elektromos autónál, van hová fejlődni.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Wise (ex-TransferWise)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Assetto Corsa Competizione
- Projektor topic
- Monitor hiba topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- További aktív témák...