Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #402 üzenetére
Ezt a karbantartás dolgot azért ne erőltessük.
Ha az ember egy normális autót vesz, nem igazán van gondja évekig.Megmaradva a valóságban a jelenlegi villanyautók kötelező/ajánlott szervizei nagyjából feleannyiból jönnek ki, mint a belsőégésű megfelelőjüké és kb. annyiból állnak, hogy évente cserélnek pollenszűrőt, kétévente meg fékfolyadékot.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #410 üzenetére
Elég nehezen megy neked a szövegértelmezés, ha szerinted bárhol olyat írtam, hogy a hibrid hülyeség. Fuss neki újra
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #411 üzenetére
Amikor néztem, a Toyoták kifejezetten drágák voltak a versenytársakhoz képest és a karbantartási költségek sem tűntek túl barátságosnak.
Nyilván ez új autóra vonatkozik, arra nem, hogy vesz az ember egy 15 éves darabot aztán három évig olajcserére se költ.
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #415 üzenetére
Tehát tényleg nem tudsz szöveget értelmezni, de azon a kommenten túl se jutottál, pedig beszélgettünk a hibridekről. Semmi baj, csak akkor ne "értem"-ezz a kommentedben, amikor láthatóan nem érted amit írok. Ajánlom hogy olvass tovább, leírtam, mikor tök jó a hibrid szerintem - és ne próbálj a számba adni olyat, amit nem írtam, miszerint a hibrid hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
forceberg
veterán
válasz mjani1172 #1250 üzenetére
Sajnos igaza van, minden új ember rengeteget fog szennyezni...
Annyit hozzátéve, hogy ott kellene megfogni, ahol korlátlanul növekszik a lakosság.
Csak aztán nem úgy kéne ezt, hogy "behozni" őket hozzánk feltölteni a létszámot, akik majd kiszorítanak minket.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz mjani1172 #1252 üzenetére
Amit Somatom ír, az csak annyi, hogy a népesség növekedése, azaz minden egyes új plusz ember hozzá fog adni a kibocsátáshoz. Az újabb generációk meg látjuk, hogy többet és többet akarnak, sajnos az embereknek semmi sem elég. Nem mindegy, hogy 10 vagy 20db Angus marhát kell tartani, hogy legyen mindenkinek bélszín.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1559 üzenetére
közben rákérdeztem ismerősnél... a nagyobb benzines motorok nem voltak és most sincsenek idehaza belistázva és nincs rájuk garancia ... mivel a hazai benzinnel (95-ös) kokszosodnak ... más országban elvileg nincs ilyen bajuk...
Amúgy a PSA benzinmotor a BMW-PSA közös fejlesztésből származik benzin motort (prince motor) elvileg a BMW fejlesztette miközben a dieselt a PSA és cserélték a technológiát...
Azóta az új PSA motorok mind ennek a prince motornak a tovább fejlesztései. Megfelelő olajcserével és megfelelő üzemanyaggal nincs velük gond, de ehhez 10e kmenkénti olajcsere és prémium benzin kell, s az, hogy keveset használják hidegen a motort...
Nekünk diesel van (BlueHdi) nincs vele gondunk szóval nem értem az előítéletedet... -
8th
addikt
válasz mjani1172 #1564 üzenetére
Peugeot 406 1.8 szívóbenzin. Használtan vásároltuk és öt év alatt amíg velünk volt közel hatvanezret raktunk bele motorikus probléma nélkül. Dugóban araszolva tizenegy körül evett amúgy nyolc alatt el lehetett járni vele. Két olajcsere között egy litert kellett rátöltögetni, az semmi. Olajat nem nyomta ki sehol, váltónál és féltengelynél sem. Más jellegű problémák voltak vele vastagon de motorikus szempontból teljesen problémamentesen tette a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1580 üzenetére
végülis semmi, hogy a PSA csoport nagyobb benzineseit nem forgalmazza itthon (jó ideje) mert az itthoni üzemanyaggal úgy kokszosodnak, hogy nem akarnak szopni a garanciális problémákkal. De más gyártóknál is gond van, mert aki az új turbós motorokat használják azok is gyakran 30-40e km körül megadják magukat... Én csak ennyit írtam, hogy PSA ezért benzines motorokat egy időben nem forgalmazott... Annyit pontosítom magam, hogy az alap 1,2 akkor is elérhető volt de nagyobbak nem.
Hogy itthon ez miért van az jó kérdés:
- nem megfelelő benzin minőség?
- nem megfelelő tankolási szokás (ócsó legyen a benzin)
- irreálisan rövid távok? (ezért kokszosodó benzines problémák főként nagyobb motoroknál?)
az egyéb személyes jellegő megjegyzéseidet meg hagyd meg magadnak ... -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1590 üzenetére
PSA-ból 108-as 4008-as nem forgalmaztak itthon hivatalosan.
Kérlek mutass egy 1600 cm3-nél nagyobb benzinest ami először Magyarországon helyeztek forgalomba 2014-et követően ... mobile.de-n és más külföldi oldalakon 2000-es benzinesek vannak szép számmal, de itthon még hahun sincs 1 db sem... -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1604 üzenetére
Hát bebizonyítottam, hogy 2 literes benzines motor például 2014 óta nem kapható idehaza... Pedig igény lett volna rá mert akkor az új puretech motorok még nem voltak elérhetőek így talán az 1.6 max 109 le-s motor volt ... de ennél nagyobb benzinest nem lehetett venni... a 2 liters volt akkoriban 136 le...
Amiben hibáztam, hogy 1,2 és kis motorokat írtam hogy az volt csak kapható de volt 1.4 meg 1.6...
Valótlanul állítottam, hogy volt olyan benzin motor amit itthon nem árultak? Nem mert a 1600 cm3-nál nagyobb motorok kiestek. Bizonyítottam, hogy máshol meg kapható volt
Tévedtem viszont abban, hogy - úgy elékeztem - 1,2 volt benzinesből csak, de volt 1,4 és 1,6 is ...
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
válasz mjani1172 #1662 üzenetére
Bicikli: gyenge, és életveszélyes vele közlekedni sok helyen a forgalomban, mert lófaszt se vesznek figyelembe vele és elcsapnak mint a szart. Cserébe legalább szarrá ázhatsz és fagyhatsz. Egy normálisabb elektromos robogó meg már veri a milliót. Felülről. Ettől akkor már jobb egy olcsó dobozos akármi. Pesten, vagy más nagyvárosban nem mondom, hogy merném használni, de itt ahol lakom, bőven elég lehetne számomra ilyen is (ha nem hullik szét az első évben), épp ezért is van benne az a szó a mondatban, hogy nekem. Mint írtam, két település közötti közlekedéshez kell valami, nem városba, ha csak ennyi lenne azt egyértelműen megoldanám rollerrel vagy görkorival.
De gondolom az összes ilyen kis elektromos autó csak és kizárólag szar lehet, amit amúgy ezerszámra lehet rendelni alibabáról már 2500 dollártól.
Nyilván van az a helyzet már, mikor megéri 8-10-12 millióért 'trabantméretű' fapados elektromos zsebautót venni. Na az én közlekedési szokásom még nem ez. Sem helyileg, sem távolságilag.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #1663 üzenetére
Ez egyébként működik például a hollandoknál. Ők leszarják a hideget, esőt, bringáznak és kész (pedig az sem egy napfényes mediterrán ország). Mondjuk arrafelé elég jó infrastruktúrája van ennek, rengeteg bringaút, bringatárolók, stb. Kellene ilyen irányba menni BP-en is.
-
titán
válasz mjani1172 #1728 üzenetére
A Prius egy lassú autó. A villanymotorja 20 lóerő, nem is tud villanyhajtással közlekedni rendesen, besegít neki a 1,5 De az még mindig csak olyan, mint a KGST.
Aki Priust úgy vezet, hogy a villanyra koncentrál, az jól megszívja, nagyobb lesz a fogyasztása, mintha rendesen gyorsított volna.A plugin hibridek nagy része is csak dísznek kap villanymotort, hogy megkapják a zöld rendszámot. Az Ampera/Volt és a BMW i3 üdítő kivételek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz mjani1172 #1798 üzenetére
A kosszériával már egy éve nincs komoly gond. A sorozatgyártás rendesen 2019 év második felétől megy, azóta általában jók a panelillesztések. A céges Teslán (2019 év vége) minden illesztés jól fut, kivéve a tetőüveg, az egy pár millimétert el van tolódva egyik irányba. Ezen kívül a a műszerfalnak mozgatásra volt egy kis nyikorgása, de az elmúlt párezer km után. De szerintem valamikor az még vissza fog jönni, nem tökéletes.
A ráncfelvarrott 2021 modelleket már Kínából szolgálják ki, azokkal még ennyi gond sincs.
A kárpitok nagyon-nagyon jók. A hófehér kárpit is kikezdhetetlen. Ilyen könnyen tisztítható kárpitot még életemben nem láttam. Nem lehet bekoszolni sehogy.
A letisztultság valakinek tetszik, valakinek nyilván nem. Ez olyan mint egy lakásberendezés. Kinek a modern, kinek a klasszikus jön be. Korábban autóban csak a klasszikus létezett, de lakberendezésben igencsak divatos. Autóberendezésben igazából nagy űrt tölt be.
Ha már belső tér szóba került: a hifi valami fantasztikusan jól szól. Az otthoni csövesemmel versenyezhet, nagyon élvezetes hallgatni. Minden autóban ott van a Spotify Premium előfizetés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz mjani1172 #1808 üzenetére
Nyilván sok autóból átfogóbb tapasztalatot lehet levonni.
Nálunk az volt az elv, ha van illesztési, vagy festési hiba, akkor addig nem vesszük át, amíg ki nem javítják, de elsőre jó volt. Sőt előre már Németországban körbe lett fotózva az autó. A tetőt nem vettük észre, az azért csúszott be, mert oda nem néztünk, ott nem kerestük a hibát. Egyébként mindig megcsinálják, ha az ember visszadobja panasszal. A rossz illesztés csak az ügyfél elfogadó hajlamából marad benn.
Az ajtócsukódás nem a legszebb hangú, mert nagyon könnyű, alumínium ajtók. Ez egyszerre előny és hátrány. Hang miatt hátrány, a fogyasztás miatt előny.
A zörgés leginkább a hatalmas beltéri tárolókban tartott mindenszar zörgése. Az első időben volt némi nyekergése az anyagoknak, de az idővel beáll. Számítunk rá, hogy visszajön.
Két hónap múlva jön egy kínai 21-es is, azzal össze fogjuk hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #1809 üzenetére
Volt szerencsém konkrét rénszarvastesztet csinálni konkrét rénszarvassal szemben -10 fokban, fulljég úton, tüskés gumikkal, Kia Sportage-el. Nem volt rohadt nagy fun (szegény rénszarvasnak még kevésbé, mert csak elcsaptuk.... )
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #1798 üzenetére
Nekem kimondottan tetszik az egyszerű beltér, fehérben nagyon szép. Végre valahol nem a vényes krómozott csíkok meg a bőr jelentik a prémiumot, kiráz a hideg tőlük. A tényleg nagy méretű képernyő is király, nem egérmozin kell nézni a navigációt (mint szó szerint az összes egyéb autóban), a szoftvere is elég jó és folyamatosan fejlődik (szemben azokkal az elavult szarokkal, amit a többi gyártó használ általában).
Ami nem annyira jön be, hogy nincs a kormány mögött kijelző, így mindig oldalra kell nézni, ahogy az sem, hogy minden szinte érintőképernyőn van, még a kesztyűtartó nyitója is. A középkonzol is lehetne szolidabb (például a láb melletti részen nekem nem is kellene oda semmi), és használhatnának még több matt anyagot. Illetve ami még nem annyira jön be, hogy az S és a 3 is szedán. Az Y jobb egy fokkal, de az is inkább SUV, mint hatchback. Kíváncsi leszek ha majd tényleg hoznak európai kisautót, akkor azt milyenre tervezik. -
Elf
aktív tag
válasz mjani1172 #1825 üzenetére
Ez érdekes felvetés.
Hol lenne a súlyhatár?
Ha 2-3 tonnás monstrum mitől monstrum? Az 1.5 tonnás még nem monstrum?
Mennyivel abszurdabb egy 80 kilós személy szállítása 2-3 tonnás járművel mint 1-1.5 tonnással? 2x? Ezért kapjon 2x büntetést?
Vagy a 2-3 tonnával átléptünk egy vonalat hogy na most már elég a többi ellenben nem számít?
Asszem könnyű bedobni egy ilyen dolgot de végig gondolva azért ez felvet pár kérdést.Mert ez azért messzire vezet.
Ez konkrétan a fogyasztói társadalom megadóztatása azért mert fogyaszt.
De erre meg már van adó/büntetés ÁFA a neve és fizetjük.
Vagy ezen túl lenne büntetés?
Aki gyalog jár azt nem büntetjük és után a közlekedési eszköz súlya alapján jönne a büntetés?
Mert nem mondja nekem senki hogy csak a 2-3 tonnás elektromos járgányokkal van a gond.
A súly az súly.
Biztos akarunk ilyet? -
Elf
aktív tag
válasz mjani1172 #1833 üzenetére
Valamiért úgy gondolom hogy azt gondolod nem értek veled egyet.
Pedig de. Engem is irritál a pazarlás.
Annyi hogy a "feleslegesen nagytestű szar" alatt én minden személygépjárművet értek.
Te meg gondolom nem. De javíts ki ha tévedek.
Nem fogok kötekedni. A véleményed érdekel. -
Ck.
addikt
válasz mjani1172 #1833 üzenetére
Engem is. Amitől agyfaszt kapok, az a 90/60/90-es mánökkkkennn anyukák, akik tolják a hatalmas Land Rovereket, amit abszolút nem éreznek, valami furcsa okból kifolyólag egy keskeny úton több hely kell nekik, mint egy busznak vagy kamionnak és inkább leviszik a szembe jövő tükrét, mint hogy a 3 kilométerre levő padkához egy kicsit közelebb húzódjanak...szánalmas. Arról nem is beszélve, hogy semmivel sincs több hely bennük, mint egy tisztességes kombiban.
-
Elf
aktív tag
válasz mjani1172 #1841 üzenetére
Csak azt akarom jelezni van olyan nézőpont ahonnét ha megvizsgáljuk mekkora pazarlás egy Lincoln Navigator meg egy Opel Corsa akkor nem látszik a különbség mert olyan kicsi.
Azt érzem hogy olyan ez mint a közlekedésben:
Aki lassabb nálam az a tötymörgő aki feltartja a forgalmat, aki meg gyorsabb az a felelőtlen száguldozó barom.
Szóval aki kisebb járművel jár mint az enyém az csóró aki nagyobbal az meg hedonista.
Ez is egy vélemény, ami elég fura, de legalább logikus. Nem úgy mint az hogy 2 tonna felett pazarlás valami mert az már sok.Fontos hogy nekem nincs ötletem. Megoldom a közlekedésem ahogy nekem kényelmes, tegyen más is így. Amíg elférünk nem érdekel. Ha meg nem akkor megoldom.