Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Hmm, ezt megnézném. Egy benzines autóval lazán tartom a 130-as tempót az M1-M86 autópályán kb. 170 km-en keresztül (majdnem Sopronig).
A te villanyautód folyamatos 130-as tempóval meddig bírja?
Ha meg lassabban mégy, akkor máris igaz, amit korábban írtam
(Egyébként megnéztem, Sopronban 6 elektromos töltőállomás van, tehát előfordulhat, hogy valóban valamelyik közelében lenne elintéznivalód, de ennek ugyanannyi a valószínűsége, mint annak, hogy találsz egy fehér holló párt két fehér fiókával )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
Másodszor a CO2 kibocsátást drasztikusan kellene csökkenteni
Már megint te is elköveted azt a hibát, hogy úgy csinálsz, mintha az EGYETLEN környezetvédelmi probléma a CO2 kibocsátás lenne. Nem az. Azt a problémát, hogy az autók a városok levegőjét szennyezik, az elektromos autók tényleg elég jól megoldják, ahogy a zajszennyezést is.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
-
Rolly
veterán
Miért melyik a zöldebb?
Elektromos:
- gyártásnál jelenleg több CO2 kerül a levegőbe
- 40-60e km után visszahozza 1-1 autó a kezdeti többletet a diesel / benzineshez képest
- magyar áram mixszel nézve és 20 kWh átlag fogyasztással (ez wltpnél 20%-kal magasabb fogyasztás körülbelül) 60 gr CO2t bocsát ki... 10% töltési veszteséget és 10% szállítási veszteséget nézve ez 72 gr / km CO2
- nincs fékpor
Diesel (benzines):
- gyártásnál kedvezőbb CO2
- évenkénti olajcsere és olajszűrő csere
- fékpor
- adblue és fap adalék (dieselnél)
- gyári adat szerint (308-as 1,6 hdit ismerem) 100 gr CO2 kibocsátás jut 4,1 liter átlag fogyasztásra (wltp szerint) csakhogy a mi autónk átlag 5,6-ot fogyaszt azaz valódi 136 gr.
Ehhez még hozzájön a finomítás, kitermelés, szállítás CO2je (ugye az áramnál kb mindent számítottunk)
Tehát kijelenthetjük, hogy magyar árammix alapján 40-60e km után fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak. Egy autó átlag élettartama alatt 300e km-t megy.
Pár kérdés:
- az áram lehet zöldebb és várhatóan zöldebb lesz?
- mi van ha teljesen megújuló áramról töltöm?
- várhatóan egy mai diesel / benzines autó 3-5-10 éves korában mennyivel rosszabb kibocsátási értékkel bír majd a kopás - esetleg kiherélt katalizátor - miatt?
- mi az egyszerűbb a szén erőmű helyére sokkal kisebb CO2 kibocsátású biomassza vagy gáz erőművet telepíteni? Vagy minden Euro6-os dieselt még kisebb kibocsátásra erőltetni (ami már most sem tartható és kivitelezhető)
Ja és továbbra is csak a CO2-ről beszélünk a többi káros anyagról nem (ahogy például azzal sem számolunk, hogy négy fékbetét (60-70e kmenként) illetve féktárcsa csere 120-150e km után mennyi CO2... ahogy az olajcsere ....
#7008th
én ilyen esetben vinnék magammal egy elektromos rollert
#701Donki Hóte
nagyságrendileg 200 kmt tud megtenni 130-as tempót tartva... Bár BP belváros - Sopron távot feltehetően pont kibírna 130-cal (mert ugye az út egy része nem autópálya), de biztonság kedvéért egy pisi energiaital töltésre megállnék. Mostani időjárás alapján kibírná a kalkulátor szerint pedig tél van amikor többet fogyasztanak az e autók (értsd 16-os átlag helyett 18-20-at) -
senior tag
Szerintem az utolsó bekezdésem erről szólt... És nem vagyok elájulva tőle. (Példa: Az, hogy az elektromos hulladékot Európából Afrikába exportáljuk, végül is megoldja az elektromos hulladék problémáját. Európában.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
jbcs
tag
Én azt nem értem, hogy az autógyártók, miért nem a villanyautó + hatótávnövelő benzinmotor kombót erőltetik. Egy 40 - 50 kwh akksi + hatótávnövelésnek egy kis köbcentis benzin motor. Kiválóan lehetne optimalizálni egy kis köbcentis benzinmotort, egy meghatározott fordulattartományban működne mindig, örökélet egy nap élettartam. Nincs hatótávpara, ha nem kell, nem kapcsolod be a motort, csak ha szükséges, ha hosszútávra indulsz. Bár állítólag a Mazda dolgozik rajta, wankel motoros hatótávnövelőn, az fog igazán nagyot ütni.
-
Somatom
veterán
Sztem a muszájból "bármilyen" autó, minden egyéb esetben kerékpár zöldebb, mint az elektromos autó. A muszáj az pedig mindenkinek lelkiismerete szerint. Akik féltéglával verik a mellüket a zöldüléstől, azok közül soknak az elektromos autója állna kihasználatlanul, ha valóban a zöld környezet lenne számukra a fontos. Nekem senki se magyarázza meg, hogy a zöldséghez Tesla kell. Sztem senki sem vitatja, hogy a Tesla egy luxusautó. A Wiki definíciója a "luxus" szóra. Az öko-lábnyom csökkentése nem éppen a luxusról szól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Elf
aktív tag
Többség számára alternatíva?
Ezer féle igény és autó van.
Ha lenne többségi igény akkor lenne egy autó ami letarolja a piacot.
Elektomos autóból is ezer féle lesz. Aztán akinek megtetszik az vesz egy valamilyet.
Fontos a "tetszés" mert valjuk be a "tömeg" tetszetős autót vesz, nem pedig igényeiknek megfelelően praktikusat. -
Rolly
veterán
Sajnos valóban nincsenek ilyen autók, de pont azért mert annyira keveset menne főleg egy 50es akku mellett a motor, hogy nem érné meg üzemeltetni és karban tartani. Nálunk például évente 20 alkalommal kapcsolnak be és mi rendszeresen járunk 300 kmereket. Az a 1,5-2 millió ami a Rex motor extra költsége (i3nal kB ennyi volt), az kifutja 10 évre előre az összes gyorstoltes árát és töltési idejét is.
-
dabadab
titán
És nem vagyok elájulva tőle
Pedig egyébként ha a lokális szennyezést nem ott nyomjuk a levegőben, ahol sok ember van, hanem ott, ahol senki se, az határozott haladás - és ugye ennél azért a dolog összetettebb, hiszen pl. a magyar áramtermelés felét atomerőmű adja, ami senkinek a tüdejébe se pöfög, az viszont nem várható mostanában, hogy atomhajtású autóink legyenek.
DRM is theft
-
titán
válasz Donki Hóte #701 üzenetére
Nem értem miért ne bírná Budapesttől Sopronig a 130-as tempót bármelyik nagyaksis villanyautó Még mostani hidegben is. Most számoltattam ki a Leafre (222km otthonról Sopron belváros), és semmi gondot nem jelentetne neki. Teslának meg aztán végképp.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jbcs
tag
Lehet, hogy keveset kapcsolna be, de pont a hatótáv az emberek nagy szazalékának az ellenérve az elektromos autóval szemben es ezert nem vesznek sokan. Én tutira olyat választanék, amelybe van hatótávnövelő, még ha ritkán lenni is rá szükségem, hogy ne kelljen amiatt aggódnom, hogy a 150 km-es hatótáv, tényleg elég lesz-e 120 km-re pl. Szerintem tutira lenne rá igény, különösen addig míg a technika, infrastuktúra nem forrja ki teljesen magát. Nyilván fölösleges lesz a plusz motor, ha elérik az 5-600 km.-es hatótávot az autók és minden sarkon lesz töltő.
-
Somatom
veterán
A többség számára (értsd: olyan tömeg, aminek a platformváltása hibahatár fölötti változást hozna) most sem alternatíva a villanyautó. De, a bringa az lenne. Ha mindenki bringával járna, aki tehetné, az azonnal mérhető változást okozna. Nem kell a zöldüléshez villanyautó, Tesla meg pláne nem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Minek cipelnéd magaddal a benzinmotort, és az azt kiszolgáló teljes infrastruktúrát +2-300 kilóért, és 15-20% elektromos hatótávveszteségért? Jelenleg is pontosan ki lehet számoltatni minden utat. Olyan nincs, hogy elindulsz, és 2-3% difinél nagyobb eltéréssel érsz célba. A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Somatom
veterán
A fogyasztáscsökkentés és a zöldség nem szinonímák. Mekkora gumik vannak rajta és milyen súllyal koptatja? Nem mindegy, hogy négy ilyen gumi lekopott felülete terheli a környezetet, vagy két bringagumié. Az egyéb luxusbefendezésekről nem is beszélve. Ezeknek az előállítása is környezetszennyező. Totál fölösleges rongyrázás az egész. Ez egyáltalán nem a zöldségről szól.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Igen de rogton nagyobb a valoszinusege (tudom, minden az eppen aktualis megszolalo a legjobb sofor aki a masik hulyeseget is kivedi) de ha a balesetnel egyertelmu hogy 130 felett mentel akkor mar egybol te vetkesebb vagy ennyivel. Szoval en inkabb ugy tartom be a 130-at, hogy gps szerint 130 korul maradjon.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
titán
A Leaf akkutelepe 62kWh-nyi gyártási terhelést ró a környezetre, az M3 54kWh-nyit, és közben. Leaf gumiméret: 215/50R17, Model 3 235/40R18. Semmi extra. M3 nem egy SUV, te valamit összekeversz.
Ráadásul semmi rongyrázó nincs a Model 3-ban. Pontosan mire gondolsz, mint rongyrázás? Az egyetlenegy kutyaközönséges tablet méretű műszerfalra? Ami filléres tétel bárkinek? A Tesla fő extrái az Autopilot, és az alacsony fogyasztásból adódó nagy hatótáv.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Napi 35-50km-t (2 valos csaladi adat) egyikunk se tudna letekerni (47,59), foleg vinni a szukseges dolgokat is es/vagy vasarolni, a gyerekek szallitasarol nem is beszelve. Es ne mondd hogy koltozzunk mert nem lehet az egyikhez koltozni mert a masik 3 csaladtagnak pont rosszabb lenne mint most. Hidd el, eleg sokat sakkoztunk ezen, kb. a mar emlegetett faluhaz lenne a csillag kozepe, de akkor 50m2 lakas, mindenki kutyagol a bkk vege(i)n 10+ percet, csalad tobb mint fele 5km-nel tobb bringa egyiranyban, egy kivetellel bringasgyilkos fouthoz kepest nincs alternativa. Persze, 30-35 alatti egyedulallo ferfiembernek a fejevel ezt eleg nehez hozzagondolni, ezert irtam le.
-
Rolly
veterán
a legkisebb fogyasztású elektromos autó a Hyundai Ioniq , tegyük hozzá, hogy Leafből a nagy akkussal tudnak végig menni, a kicsivel tölteni kell.
a Tesla jó hatótávja főként a kasztni áramvonalasságának köszönhető, amúgy kb 15% előnye van a többi elektromos autó fogyasztásához képest[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
tokeletes post. ezt csatolnam hozza.
https://www.valaszonline.hu/2019/12/19/klimavaltozas-politikai-kovetkezmenyek-kovacs-fodor/
"Minél nagyobb a morális felhatalmazás, annál több erőszakos cselekmény alól lehet felmentést szerezni. Az erős ideológiák sajátossága, hogy a velük szemben állókat mindig bűnösnek kiáltják ki.
Talán a legelvetemültebb ilyen érvelés Hitleré volt, aki a világ megmentésének parancsával indokolta a zsidók elleni harcát. „Ha a zsidó a marxista hitvallás segítségével győzedelmeskedik e világ népein, győzelmi koronája az emberiség halotti koszorúja lesz, és akkor ez az égitest ismét emberek nélkül fog bolyongani a világűrben, mint sok millió évvel ezelőtt, mert az örök természet kérlelhetetlenül megbosszulja parancsai megszegését. Hiszem, hogy a mindenható Isten akarata szerint cselekszem, amikor a zsidóval szemben védekezem és harcolok az Úr művéért!” Sokan ilyennek látják a Föld jövőjét a klímaváltozás után. Amilyennek Hitler leírta.
A zöld ideológiának is megvannak mindenesetre a maga bűnösei, akik veszélyeztetik az életet bolygónkon. A nyugati fogyasztói társadalom, az elit, a korábbi generációk, a népességrobbanás, az őserdők kiirtói. A világ megmentőjének morális felsőbbrendűsége megfelelő alap lehet egy szélsőséges, megbélyegző, az egyéneket, egyes nemzeteket bármi áron korlátozó gyakorlatra. Véleményünk szerint ez a fordulat néhány országban be is következik majd. Talán ma még elképzelhetetlennek látszik. Ne feledjük azonban, hogy Hitler ideológiájától sem féltek egészen addig, amíg valósággá nem vált."https://varkonyigabor.blog.hu/2020/11/24/dokumentumfilm_a_zold_technologiak_kornyezeti_hatasairol_es_gazdasagi_kovetkezmenyeirol
"Teng Hsziao-Pinget idézték, aki annak idején elmondta, hogy a Közel-keletnek van olaja, nekik meg van ritkaföldfémük és számos fontos nyersanyaguk, és a Kína felemelkedéséhez a világ gazdaságát az olaj alapról erre kell átállítani, ha gazdasági hegemóniát akarnak elérni.""Az Arte szerkesztői nem a villanyautó ellen készítették a filmet. Nem is erről szól a poszt. A "Greenwashing" ellen viszont mindenképpen. A film végén egyértelműen kimondják, hogy a célnak kell lennie a fosszilis alapú gazdaság átváltoztatásának, és a dekarbonizációnak. Nem mindegy ugyanakkor, kinek a kezébe helyezzük a gazdaság motorjának az indítókulcsát, mennyire szolgáltatjuk ki magunkat egy másik függőségnek, és mennyire akarjuk elfelejteni, hogy a jelenlegi életmód energia intenzív és ezt semmilyen, zöldnek mondott technikával sem lehet meg nem történtté tenni."
[ Szerkesztve ]
-
titán
a legkisebb fogyasztású elektromos autó a Hyundai Ioniq
Az új ioniq hosszú távon nem fogyaszt jobban, mint a Tesla. Autópályatempónál többet eszik. Használtam ioniqot.
Nagy akkussal számoltam, az van itthon. A kicsi nem igazán jó távolsági használatra. A Leafek jelenleg Mo-n csak 45kW-tal tudnak tölteni, de épp most telepítünk 3 olyan töltőt, ahol végre kihasználható lesz a a nagy Leaf gyorsabb töltése (72kW körül lesz a felvétel, 35%-kal kevesebb időt kell majd töltőn tölteni).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Rolly
veterán
hát neten bármilyen tesztet néztem mindben az Ioniq nyert fogyasztásban... persze a kisebb akku hátrány ahogy a nagyobb akku lassabb töltése is... de fogyasztásban az Ioniq - az általam nézet tesztek alapján (főleg Björn tesztjeit nézem ). Sőt ha a mostani M3akat nézzük akkor mivel nincs benne hőszivattyú így télen még biztosabb, hogy rosszabb a fogyasztása mint az Ioniqnak... Az frissített M3at jövőre majd meglátjuk...
-
titán
-
axioma
veterán
Haaat... az ujabb villanyokban jobb a becsles? [Pontosabban: mire hozzam kerulnek hasznaltan akkor is jobb marad?]
Ugyanabbol a garazsbol indulva (homerseklet kevesbe fuggo) egyik nap 72 masik nap 86 km-t saccolt az autom megtehetonek. Nem gond, mert 40 alatti km volt a terv, vegul megdobta egy 25 km-rel ma egy plusz ke're's, de azert nem volt annyival jobb mar az elso kor utan se, mitn amit az indulasbol kiolvashattam volna. Mondjuk annyi kulonbseg hogy az egyiknel a tolto me'g rajta volt, a masiknal a konnektor elotte par oraval mar kikapcsolt, en most ezt tippeltem fo kulonbsegnek.
Azert Bp-en belul siman akadhat hogy van plusz 20 km kerulod mert me'g mindig jobb most elmenni mint maskor otthonrol es akkor 40+20. -
titán
válasz tha_answer #737 üzenetére
nem
Vannak, akik fejben még nem alkalmasak villanyos közlekedésre. Azoknak marad, hogy kivárják, míg az infrasturktúra megoldja, amit a fejük nem tud.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
nálunk sajnos kint alszik a e208... indulásnál ma eldobott (első 1 km-en) 20 km hatótávot majd mire hazaértem visszajöt 4 belőle és megtettem 6ot ... hideget nem szereti sajnos a e208 de amúgy nem fogyaszt rosszul, sőt a rossz fogyasztása 27 kWh 130nál -1 fokon is ennyi ha bemelegedett az akku
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #737 üzenetére
Nem mert sosem szoktam lemerülni. Nem hogy autóval amivel sokkal nehezebb megcsinálni.
Ahogy benzinből sem fogytam ki sose.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tha_answer
őstag
hogy is mondja az angol? time is money.
jo lenne szemellenzo nelkul a kraftot nezni. nullas nyomatek. egy a villanynak. 50eres energiasuruseg: egy az icenek. hidegen uzemeles kevesebb romlas: egy a villanynak.
eddig 2:1 a villanynak, es a hidegen uzemeles az csak mernoki szemmel szamit, a nepseg szarik ra. szoval eddig 1:1.a masik meg: mi a fontosabb? a szabad mozgashoz valo jog, vagy a zoldterror, ami mint kiderult nem szamit a vilagon, mert a vilag tobbi resze szarik ra.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
válasz tha_answer #731 üzenetére
És csak tovább folytatod ezt a veszélyes agymenést... Hitler, Kína, hatalmas összeesküvések, az elit, a fogyasztói társadalom... közben épp te bélyegzel meg másokat, és abszolút egyoldalúan, szélsőségesen egyoldalúan látod, és továbbítod (iróniára felkészülni:) az elit egy bizonyos csoportja által terjesztett dolgokat (magyarán olyan hiteltelen féligazságokat, és értelmetlen hazugságokat vagy csak hajlandó meghallgatni, amik illeszkednek a hibás előítéleteidbe, naiv elképzeléseidbe). A valóság persze nem így működik.
Egyébként tűkön ülve várunk végre valami konkrét megoldásokat is tőled, amikkel az olajlobbi, a gigavállalatok, a fél lábbal a sírban levő neo-liberalista gazdaságpolitika szájíze szerint "dekorbanizáljuk" a világot (mert az annyival jobb, ha ugyanazok a régi, tényleges "összeesküvők" dirigálnak, akik ide juttatták a világot). Szóval hajrá. Megtudtuk mi a probléma, megtudtuk mi a rossz irány, hogy ki az ellenség... halljuk a terveket. Mint kompetens szakértő, nyilván van pár a tarsolyodban. -
Rolly
veterán
mivel ott max 120-szal lehet menni .... HAndráséknál is kevesebbet fogyasztott az ioniq... nem tudsz meggyőzni ... szerintem elfogult vagy a M3mal amivel nincs baj jó autó nagyon csak annyit nem ér szerintem amennyibe kerül. Alapból nem vennék nem európai autót. Majd Y esélyes lehet ha már Berlinben gyártják... illetve az új 2021-es M3 sokkal jobbnak néz ki a korábbiaknál...
-
senior tag
"Tehát kijelenthetjük, hogy magyar árammix alapján 40-60e km után fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak."
Azért ennyire zöldeket (sic) ne jelentsünk már ki. Kb. 40e km után akkor van pariban a belsőégésűvel, ha kizárólagmegújulózéró kibocsátású forrásból(*)tankolodtöltöd. Forrás. Magyar mixre nincs forrásom, de 70-80e km rémlik, azaz ezután lesz "zöldebb", mint egy belsőégésű.Fenti listádból nagyvonalúan kihagytad a reciklálás energia/káros anyag/co2 stb. mérlegét. (Igaz, jelenleg nem is lehet tudni, hogy mi lesz a kivénhedt autó aksikkal.)
"az áram lehet zöldebb és várhatóan zöldebb lesz?"
Közmegegyezés szerint lehet zöldebb és várhatóan zöldebb is lesz. Apróbb légy a levesben, hogy várhatóan az elektromos autók gyorsabban terjednek, mint ahogy a zöld áram termelés bővül, így legalább pár évtizedig új fosszilis erőművekkel lehet csak kielégíteni a növekvő áramigényt. (És persze vannak a sötétzöldek, akik a vizi-, szél-, nap-, árapály-, nullponti-, stb. erőműveknek is csak az árnyoldalait látják.)"mi van ha teljesen megújuló áramról töltöm?"
Hát, ha van a kert végében vizi- vagy szél- vagy naperőműved, és direkt arról töltöd, akkor részedről megtetted amit lehet. (Ha eltekintünk attól, hogy egyáltalán nem kellett volna autót venned.) Ha van napelem a tetőn, de éjszaka vagy télen konnektorról töltöd, akkor nem."Ja és továbbra is csak a CO2-ről beszélünk a többi káros anyagról nem"
Én beszélek, csak senki sem hallgat rám. Pl.
- A zéró kibocsátás mítosza
- Az energetikai váltás biztosíthatja számunkra a fenntartható fejlődést? (14-29. oldal)
- stb.(*) Ebbe belefér az atom is. (És anélkül bajosan lenne pozitív a kép.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
titán
(Igaz, jelenleg nem is lehet tudni, hogy mi lesz a kivénhedt autó aksikkal.)
A kivénhedt autó aksik hatalmas érték. Közelharc folyik minden egyes bontott darabért a világon. Még évtizedekig üzemelnek helyhez kötött tárolóként. Jelenleg 100% visszaforgatás. A Tesla hivatalos visszaforgatási aránya >110% (több használtat vásárolnak vissza, mint amennyit kibocsátanak).evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!