- Aliens: Dark Descent beszámoló
- Escape from Tarkov
- EAFC 24
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- World of Tanks - MMO
- GTA VI
- PlayStation 5
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Somatom #1701 üzenetére
Hozd el, tudom, hogy a bringa gyorsabb. Néhány éve napi 40+-t mentem bringával az irodába. Elindultam Rácalmásról, Iváncsáig árkon bokron át, ott felszálltam vonatra, majd kelenföldről a belvárosba hajtottam. Szinte minden nap egymás után. Amíg a műtőasztalon ki nem kötöttem. Azóta nem érdekel, hogy a bringa gyorsabb-e.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz Petyka366 #1697 üzenetére
Az üzemanyag cellás dolgokat inkább ne piszkáljuk.
A Toyota Mirai 76.618,49 euró kezdőártól megvásárolható.
A kombinált fogyasztása 0.76 kg/100km 113 KW (154 PS) Az üzemanyag tartály mérete 5 kg.
A töltés nem egyszerű, nagyjából 1 liter folyékony hidrogén 10 perc alatt pumpálható át a járműbe.
Ráadásul vesztesége a tárolás, folyamatosan fogy az üzemanyag álló helyzetben is.A házi töltés megvalósítható, Nagyjából 250 ezer dollár egy olyan töltőállomás, ami naponta két jármű feltöltésére elegendő hidrogént állít elő vízből.
A legközelebbi nyilvános töltőállomások. Graz, Bécs és mellette Neudorf
A 100 kilométerre jutó energia igény legalább háromszorosa a ma használatos elektromos autókénak.
Nem ez fogja leváltani "a 25 éves Suzuki Swiftet".Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
Elég nagy +1 - mondom ezt biciklisként.
És bicikli vs EV megint a körte vs alma, EVket hasonlítsuk szépen a normál autókhoz a társalgásban, különben full értelmetlen demagógiába csap át a dolog.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
válasz Somatom #1707 üzenetére
Harmadik átolvasására kezdem sejteni, hogy mire gondolsz. Őszintén megmondom, rohadtul nem érdekel, hogy zöldebb, sárgább, vagy kékebb a villanyos. Nálam valahol a döntési lista végén kullog. Korábban V6-tal, meg Subaruval jártam. Érdekes elmélkedni róla, de max ennyi ideig érdekel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
senior tag
válasz arnyekxxx #1692 üzenetére
Hát, sűrű elnézéseket kérek. Tanulmányozni fogom a román népszokásokat. Valójában a cikket a google dobta fel az elsők között, és csak illusztrációnak szántam, miszerint vannak fenntartások (egyes nem tájékozott emberekben) a nukleáris hulladék hosszú távú kezelésével kapcsolatban. Mint mondtam, én nem vagyok atomenergia ellenes, de ha jobban magamba nézek, bennem is vannak. De most így sokkal nyugodtabb vagyok, köszönöm. (BTW, hol is épült meg végül Magyarországon a kiégett fűtőelemek végleges elhelyezésére szolgáló tároló? A google-lal képtelen vagyok megtalálni. )
Az EU-ban egy ideje (2006-tól) csökken az atomenergia mennyisége. (Persze főleg Németországnak köszönhetően. Viszont nemsokára jönnek a belgák is. Meg az angolok? Bár ők már nem EU...) 2050-ig 30 év van még, és addig jó pár erőművi blokk el fogja érni az életciklusa végét, és bennem van bizonytalanság, hogy lesznek-e helyettük újak.
Amúgy az atomerőmű megújulókkal (szél, nap, stb.) nem a legjobb párosítás, ezért is feltételezhető, hogy szerepük csökkenni fog. De lehet, hogy ezt is rosszul tudom.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
vagy te képzelted azt, hogy ők versenyeznek, miközben ők is pont azt csinálták, amit te: saját szokásuk szerint gyorsítottak.
A ford edge-ből a for petrányi árlistája alapján NINCS benzines, tehát nem v6-os benzinessel "küzdöttél" meg, hanem egy s4 dízellel, ami kiviteltől függően 240 ló, de akkor automata, vagy 190 ló, manuális váltóval. a kocsi saját tömege 1912 kilótól fölfelé és összkerekes.
Szóval nem egy hiperszuper csúcs autót takartál meg, hanem egy konyhaszekrényt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Somatom #1701 üzenetére
oké, de akkor azt a videót a vágás előtti állapotában nézzük
mentek egy kört, mcs a biciklivel nyert pár percet, majd a végén mindkét pasi megkérdezte a gizit, hogy elviheti-e. mcs a vázon, a másik fickó kocsival hogy érzed, ki nyert?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
válasz bambano #1713 üzenetére
Tisztázzuk! Most akkor csajozunk, vagy közlekedünk? Mert ha mindkettő számít, akkor a HD -val indulok a versenyen és már rég levarrtam a csajt, mire odaérsz az autóval. Egyébként meglepődnél, hogy milyen bukszák bringáznak a városban. Az embernek nincs kedve megelőzni. Csak megy mögötte, nézi hátulról ....
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz bambano #1712 üzenetére
Lehet, hogy most épp nincs, de régebben biztosan volt.
[link]A fekete füstöt okádó túltöltött dízelt könnyű felismerni, és az nem ilyen volt. Na meg a hang is nagyon árulkodó. Volt benzin V6-om annak elég jellegzetes hangja van. Meg a kékes füst sem jellemző a dízelekre. A listát böngészve valószínűleg a 2.7 V6 lehetett.
Szóval nem egy hiperszuper csúcs autót takartál meg, hanem egy konyhaszekrényt
Nem tudom mit akartál ezzel mondani. Ez már a tükörben első pillantásra nyilvánvalóvá vált.
Persze, egy értelmetlen behemót dög, hogy lenne már csúcsszuper bármi is. A következő zöldnél már nem így indult.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
axioma
veterán
Attol fugg, nekem hianyzik belole a biztonsagosan biciklivel kozlekedes, ami kb. Mo-on szinte barhol serul, kiveve talan amit az elmult 3 honapban adtak at es nem forgalmas.
Egyebkent en is jartam jardan, mert baromira nem figyelnek a bringasokra, es a jardan meg nagyritkan egy rovid szakaszt kiveve sose volt gyalogos (mondjuk alkalmasnak se volt alkalmasabb mint az ut szele, aszfaltminosegre, valoszinuleg lassabb is, de mindenkepp biztonsagosabb). -
8th
addikt
A turbós motorok és a dupla-kuplungos váltók korát éljük. [link] Picit nagyobb autó mint a Leaf és hasonló teljesítménnyel pont ugyanúgy megy.
"A panamera legalább belátta, hogy nem úgy megy az, és abbahagyta az izmozási kísérletet 60 után nem sokkal, és kis különbséggel lassan előzött meg."
Engedelmeddel ezen hangosan felröhögtem. Ne haragudj eddig tudtalak komolyan venni. Még a leghokibb első generációs dízel Panamera is letudja a százas sprintet 6,3 másodperc alatt. Nem tudom te melyik bolygón élsz.
-
axioma
veterán
Gyalogosok korul toltam, v lementem az utra [kocsilejarokon]. Bkalasz pomazi vege, azokra az ingatlanokra senki nem jar gyalog, a hev-atjaroknal van neha a dombrol aki lejon a zebrahoz, de hossziranyban senki nem hasznalja. Nem egy Bp belvaros szintet kell elkepzelni...
Amugy 5+ eve volt, azota lehet h mar veseko-zuzo lett belole, nem szempont a karban tartasa. -
dabadab
titán
-
8th
addikt
válasz dabadab #1722 üzenetére
Tényleg máshogy gyorsul. Hatvanig 2-3 tizedet ráver arra a baszom nagy kombi skodára. Most tényleg ettől kell beszarni?
Teljesen mindegy meddig gyorsulsz esélyed nincs egy Panamera ellen. A dízel is három másodperc alatt letudja a hatvanas sprintet, a benzines pedig még hamarabb. Porsche nem trolibusz...[ Szerkesztve ]
-
ha szerinted ez a legutóbb belinkelt két videó nagy durranás, akkor meg kell kérdeznem: TE vezettél már erősebb autót?
8.9-es 0-100 az egy jó érték egy tisztességes autónak.
8.9-es 0-100 az egy nevetséges érték, ha túlhájpolod a szekered. gyorstankoló matricát azért ne tegyél rá, az túlzás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
Nem lehet hogy félreértettél valamit? Szerintem azt akarták hogy egyáltalán elindulj, mert a villanyautósok vagy hibridesek legtöbbször iszonyúan lassítják a forgalmat,és ez már sok autósnak feltűnik. Kegyetlen lassan indulnak és 40-nél már nem mennek gyorsabban.
Nekem is volt két esetem. Az egyik egy prius 2 volt aki a Kerepesin úgy indult el hogy 3. voltam mögötte a lámpánál és sárgán jöttem át, 30 sec volt míg átvánszorgott, utána 30-35 a belsőben. Csak nehogy beindujon a benzinmotor.
A másik meg egy új zöldrendszámos merci vágott elém a Mogyoródin, úgy hogy nagyot kellett fékeznem. Középre állt, ott ment végig, és 30. A sarkon mikor nagy nehezen elfordult jobbra, (a telefonját nyomogatta zöld lámpánál,) és melléértem egy pillanatra úgy láttam győzike rokona, a méltán népszerű, és szimpatikus laci volt. (vagy egy nagyon hasonló figura)
Általában ezek at autók inkább hihetetlenül lassítják a forgalmat.Nem a technika miatt.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Azért kicsit vicces, hogy egy zöldségről szóló topikban arról megy a vita, hogy melyik autó, hogyan gyorsul lámpától lámpáig. Energiapazarlás ez így is, meg úgy is. A Panamera lóereje pont olyan fölösleges a városban, mint a Leaf -é, vagy a Tesla -é. 240LE? A Kalosom cirka 70 lovas lehetett, de nem éreztem, hogy feltartanám a forgalmat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz mjani1172 #1728 üzenetére
A Prius egy lassú autó. A villanymotorja 20 lóerő, nem is tud villanyhajtással közlekedni rendesen, besegít neki a 1,5 De az még mindig csak olyan, mint a KGST.
Aki Priust úgy vezet, hogy a villanyra koncentrál, az jól megszívja, nagyobb lesz a fogyasztása, mintha rendesen gyorsított volna.A plugin hibridek nagy része is csak dísznek kap villanymotort, hogy megkapják a zöld rendszámot. Az Ampera/Volt és a BMW i3 üdítő kivételek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Somatom #1729 üzenetére
zöldségről szóló topikban
Épp ezaz, a cikk sem erről szólt, hanem arról, hogy lehet-e villanyautót jól használni. De a topik egy részében el lett térítve a téma, a zöldlobby ( ) elrabolta.
A zöldség egy jó, pozitív velejárója az elektromos hajtásnak. Ha valakinek elsődleges szempont, az vegye azért, akinek nem, az meg vegye a többi dologért.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Somatom #1729 üzenetére
A villanyautóban a lóerők nem kérnek enni. Úgy lehet valami 150 (Amper/Volt) 400 (kis Model 3) vagy akár 600 lóerős (nagy Model 3), hogy közben a fogyasztása 130 Wh/km (=13kWh/100km), és nem kell cirkuszt rendezni, és füstfelhőt eregetni, hogy ezek a lóerők kijöjjenek belőle. És átlagfogyasztást sem befolyásolják érdemben (130 helyett 140 lesz, ha minden zöld lámpánál rendesen elindul az ember, na bumm), miközben ha ezt egy benzinessel teszed, a gatyád is rámegy a tankolásra. A szegény Subarum 13-14l-t evett, pedig eléggé tojással a lábam alatt hajtottam. És amikor 700ezer volt a sima mezei 105ezres nagyszervíz, akkor letámasztottam, és azóta is szinte folyamatosan áll. Akkor dőlt el végleg, hogy nekem villany kell.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
medica
senior tag
válasz Somatom #1729 üzenetére
így van, nem az a lényeg hogy gyorsul hanem hogy drága: az autó (15 milliót egy dodgemért?). Beetették a sok gyökeret az ingyentöltéssel: annak vége (ugyanannyiból hozod ki mint egy sima benzinest, csak nem 5 perc alatt töltöd meg/fel hanem 12 óra alatt - az applikációk lehúzása megérne egy külön topikot, a legtöbben észre sem veszik miért-mennyit emelnek le a számlájukról, csak németországban vagy 60-féle szolgáltató van), ingyenparkolással: kész a tervezet ennek eltörléséről. Városban szüttyögni elmenne a kenyérpirító ha max 5 milla lenne újonnan. Akkor talán elgondolkodnának rajta hogy a sok kényelmetlenségért cserébe óvja a környezetet (ami full kreténség, nem zöldenergiából tölt, környezetterhelés miatt legalább 10 év kell a nullára redukáláshoz, stb.). Talán nem véletlen hogy europán kívül sehol sincsenek ilyen a készülő eu7-eshez hasonló szankciók (inkább a döglődő eus autóiparnak van hozzá köze). Talán nem véletlen hogy menekülnek az euból az autógyárak. A skandinávot meg hagyjuk: minden évben kint vagyok, ha nem lenne ingyenes az úthasználat, komphasználat, stb villanyautóval, senki sem venné. Ezek ott kikerülhetetlen és csillagászati összegek.
Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz
-
8th
addikt
Én a 150lovas verziót néztem és mellé egy hasonló teljesítményű de méretben szándékosan egy kategóriával nagyobb családi tepsit, hogy direkt ne valami kompakt sportmodellt állítsak mellé mert az nem lenne fair. Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót. Leaf II e+ vs. Astra 1.6 Turbo. Miről is beszélünk? Persze önmagában nézve fasza a Leaf hét másodperc körüli gyorsulása csak pont egy véges hatótávval rendelkező villanyautónál nincs ennek az ég világon semmi értelme. Lehet vele gyorsulgatni de az ilyen "durva" bánásmód úgy leszopja az aksit mint szájerjózsi a brüsszeli pajtikáit. Aztán némi mókázás után lehet toporogni a töltőn negyed-fél órát, hogy tovább tudj menni. És akkor még nem raktad "tele" csak rátöltöttél valamennyit. És mindezt mennyiért?
mod: És igen, vezettem már erősebb autókat. Nem keveset és valóban erőseket. Az ezredforduló környékén rendszeresen jártam szlalomversenyekre, majd később már gyorsulási versenyekre is. Minden kézi váltós autóból ki lehet hozni a gyári gyorsulási értékeit de akár annál jobbat is. Ütni kell és tudja.
Elf az szerintem is jobb volt.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Dehogy szopja le. Nem kér sokkal többet enni, mert a villanymotor hatékonysága igen magas (90%+). Hagyd a benzingőzös berögződéseket. Ráadásul a visszatöltés miatt a mozgási energia egy jó része visszajön. Villanyautó városban alig fogyaszt, ha nyomod neki, ha nem. Nyugodtan nyomhatod bármikor, jópár napig elvan egy töltéssel. A villanyautót (különösen a Leafet) a sebességtől megnövekedett légellenállás szopja le, nem a gyorsulás.
Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót.
Hivatalos gyári adat annyi, mért valós 240 körül.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Hogyhogy nem a zöldségről szólt? Akkor minek optimalizálni? Erős motort bele, meg nagy akkut, oszt had szóljon! Mondván, nagy motorral lehet kicsit gyorsulni, kis motorral viszont nem lehet nagyot. Nagy akkuba lehet keveset tölteni, de kicsibe nem lehet sokat.
Áramfelhasználásban meg ugyebár szinte nincs is különbség.
Én ebben is érzek némi ellentmondást. A Wattok nem csak úgy keletkeznek, hanem Voltokból, meg Amperekből alakulnak át. Azt nem hiszem, hogy ugyanolyan tömegű, méretezésű egy 80 lovas villanymotor (és a hozzá tartozó rendszer), mint egy 240 lovas. Az autó egyéb összetevőiről nem is beszélve. Ha egy 80 lóra méretezett futóműre rászabadítasz 240 pacit, akkor sanszos, hogy szétszalad a ménes. Szóval, ha a cikk szerint az akku kapacitását célszerű optimalizálni a városi használatra, akkor a jármű többi összetevőjét miért nem?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz Somatom #1739 üzenetére
A 380 lóerős Model 3 hátsó motor (egy motorosban csak az van) 32kg. Nincs váltó, így nem kell plusz súly ott sem az extra nyomatékra. Nem a motor, hanem az aksi súlya számít.
Szóval, ha a cikk szerint az akku kapacitását célszerű optimalizálni a városi használatra, akkor a jármű többi összetevőjét miért nem?
Még mindig az egyik leghatékonyabb autó a Model 3, pedig az az egyik legerősebb villanyos. Tudom, városban a régi ioniq hatékonyabb volt (az új már nem az), de nem sokkal. Városban a Model 3 simán elvan 100 alatti fogyasztással (benzinesek kedvéért =9,5kWh/100km) A Leaf csak 240 lóerős, és 130 fölött fogyaszt. Szóval továbbra sem "a lóerők fogyasztanak".[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Mennyi lenne a rendszer súlya, ha csak egy 100 lovas motort kéne kiszolgáljon? Ahhoz akkuból is kevesebb kell. Ha csökkentjük a teljesítményt, akkor a feszültség és/vagy az áramerősség is csökkenthető. A szerkezeti elemek súlyáról nem is beszélve. Pl. 80 lóerőhöz elég egy 175 -ös gumi is.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz Somatom #1741 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a matek, egy csomó dolgot kihagysz az egyenletből.
Az akkumulátor kellően gyors töltéséhez nagy méretű akkura van szükség. Még mindig ökölszabály a 3,5C. Ha kicsi az akksid, egyszerűen nem tudod elég gyorsan tölteni ahhoz, hogy távolsági használat kényelmes legyen. Ha pedig nagy az akksi, akkor a teljesítmény magától jön, csak akarni kell.
A gumikban semmi extra nincs, minden épkézláb autón rendes gumi van, légy szíves ne akarj senkit 175-ös gumira kényszeríteni. Ott van a BMW i3 borzalmas 155-ös kerekeivel, és 110-es városi fogyasztásával. Non-stop életveszély autópályán. Városban elmegy, de ott sem művel semmi csodát. Erős közepes fogyasztást tud. De ennyi erővel a 175 helyett lehetne 125, ahelyett 63, sőt, igazából megint eljutunk a biciklidhez. Hajrá, sok sikert hozzá.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
plömplöm
őstag
javíts ki, ha tévednék, de ez a 3.5C igaz kicsi és nagy akkunál is. inkább az a kérdés, hogy mennyi idő alatt mekkora hatótávolságot jelent ez. azaz ez a "nem tudod elég gyorsan tölteni" félreérthető, mert 3.5C-vel tudod ugyanúgy tölteni, azaz pont ugyanolyan gyorsan, csak egységnyi idő alatt kisebb távolságra lesz ez elég.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
titán
válasz plömplöm #1743 üzenetére
nem tudod elég gyorsan tölteni
Ezért mondtam már korábban, hogy a töltést villanyautót használói szemmel km/h-ban kell megadni, a gyorsaság így értelmezhető leginkább. Egy 50kWh-s aksit 1000-1100km/h-val, egy 70-est 1400-1500-zal lehet tölteni legfeljebb, ha az autó jó hatékonyságú. Egy 30-ast pedig 600-zal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
-
axioma
veterán
Ennek csak akkor van jelentosege, ha eleve felmerul a gyorstoltes, ahol az akku hatar lehet. Ellenben a varosi, kis akkus gepeket otthon 10A-rol etetik (jo, tudom, nalad nem abban van a marketingertek ), ott nem mind1, hogy mekkora akkuba kell beletolteni azt a hianyzo 20-40km-t, 15km/h-val?
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5