Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz arnyekxxx #1401 üzenetére
A EU/világ autóparkja átlagosan 10 évente lecserélődik (EU átlagos élettartam) ha kell, ha nem. Ha villanyosra, ha benzinesre, ha gőzösre, tök mindegy.
a tárolás 100% hatásfokkal
Folyékony tárolásnál a tárolás hatásfoka 100%, a felhasználásé 30%Villamos tárolásnál a tárolás hatásfoka 88% (saját adatok, AC -> inverter -> akku -> inverter), felhasználásé (töltő->tárolás->átalakítás mozgási energiává visszanyeréssel) 80%, összesen 0,8*0,88=70%
70% vs 30%
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
Szolj mar kerlek az evolucionak is hogy mongyonle a fotoszintetizalasrol. Ertsd napenergia atalakitasa, tarolasa. Vhogy megse akksiznak, pedig az elektromossagot hasznalja a termeszet...
Akksis kamion. Jovicc. Teherszallitast vasutra kell tenni. Nem hatekonytalan elektromos kamionba.
-
titán
válasz tha_answer #1403 üzenetére
A természet autóval sem gurul. De hogy jön ez most ide???
A marhaságaidra nincs értelme válaszolnom. Bocs.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
a villanyáram termelésnek autózás szintjén ugyanúgy nincs meg az alapja, mint a mesterséges üzemanyagnak. mindkettő gyerekcipőben jár. ebben a pontban döntetlen a verseny.
a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek megvan.
a villanyáram felhasználásának autózás szintjén nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek igen.
mindkét technológia környezetsemleges.tehát a mesterséges benzin két pontban jobb, mint a villany, kettőben döntetlen. én meg azt nem hiszem el, hogy többszáz millió autót kicserélni olcsóbb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
A kamionos projectet felejtsd el. Közúton 40 tonnába kell beleférni. Nekünk még pótkerekünk sincs, csak egy tank van a kettő helyett és a pótkocsi támasztólábát lecseréltették alura. Így nyertek kb. plusz egy tonna raksúlyt. Szóval, csak ennyire nem számít a súly. Próbálok dél körül tankolni, mert akkor van esélyem arra, hogy nem kell várnom. Percre ki van számolva az időnk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz Somatom #1406 üzenetére
Kamionnal tankolnod kell, ami időveszteség, a villanykamionok töltése a kamionpihenőkben, pihenőidőben lesz megoldott.
A vontatók tömege nem fogja meghaladni a mostani vontatók tömegét. 10 tonnában (tankolva) sok lehetőség van.
A kamiontöltős projekteken dolgozunk, ezt kérlek bízd ránk
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Én rád bízom, csak annyi a javaslatom, hogy mielőtt nagyon belemélyednél, menj egy kéthetes kört egy kamionnal! Vagy elérsz a tervezett pihenőhelyig, vagy nem. Az EU gyönyörűen kitalálta a kötelező pihenőidőket, csak parkolókat nem épített hozzá. A német kelet-nyugati pályákon délután háromtól esélyed sincs megállni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
Bazdki. Elemi logika. A kamionok tomege korlatozva van, ha az energiusurusegi deficit miatt kevesebbet tud vinni, tobb kamion kell.
Kis tulzassal az egesz kozuti teherszallitast at kell tenni vautra. Ez szabalyozasi es politikai kerdes, amit tamogatni kell. A masik vicc a kamionvonatok az autopalyan. Wtf.
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
válasz bambano #1405 üzenetére
"a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek megvan."
WUT? Most ez itt a villanyárammal működő számítógép előtt ülve a villanyárammal működő világítás alatt miközben a villanyáram tölti a telefonomat nem tudom értelmezni.
Most vagy az van hogy valami tök más értesz az alatt hogy villanyáram előállítás és terjesztés mint én vagy az egyikünk tök hülye.
Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off."mindkét technológia környezetsemleges."
Igen elfogadom. Adott esetben lehet. De a végterméket az egyik esetben fel kell használni a másikban meg el kell égetni. És az égés nem lesz soha környezetsemleges."nem hiszem el, hogy többszáz millió autót kicserélni olcsóbb"
Tök 8 hogy olcsóbb-e vagy sem, mert ki lesznek cserélve. Ahogy 50 éve is ki lettek, meg 20 éve és majd 20 év múlva is. Ez már tény. Az még kérdéses hogy ki mire fogja cserélni.. -
Elf
aktív tag
válasz tha_answer #1409 üzenetére
Van lejjebb! Áramszedős kamion!
-
titán
válasz tha_answer #1409 üzenetére
Tökéletes megoldás volna. Tiéd a (vasúti) pálya. Ha te meg tudod oldani, hogy mindent vasúton szállítsanak (arra sincs elegendő infrastruktúra, mielőtt valaki ebbe nem gondolna most bele), akkor világszerte utcák fogják hordozni a neved. Senki sem áll előtted, hogy megoldd ezt a problémakört. Addig maradnak a mások számára megoldható problémák. Ilyen a villanykamion.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off.
Ez nem ilyen egyszerű. Az infrastruktúra nincs kész egy teljes átállásra. A mai hálózat nem bírná el. A nagyfeszültségű távvezetékhálózat még igen, de az utolsó kilométeres 20kV és 400V már nem. Nincs elég, és elegendő teljesítményű trafó. Nagyon nagy küzdelem (bár ez 2020-ban még csak üzletpolitikai) most is elegendő delejt szerezni a drót végébe, több hónapos közelharc az áramszolgáltatóval.
A számításaink szerint a teljes átállás a mai 20kV-os és főleg 400V-os hálózattal nem kivitelezhető. Komoly infrastruktúra fejlesztés szükséges ehhez is. És akkor még a termelésről nem is beszéltünk. Ha lesz elég drót, akkor az még kevés, ha nem jön ki rajta elegendő energia, mert a drót túlsó végén füstöl az összes generátor a túlterheléstől.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
Na vmiben akkor egyetertunk mindharman. Es van meg lejjebb, piezzoaramtermeles a burkolatban.
A last mile problemat nem oldja meg a vasut. De minden mast kb igen. Csak egy kerdes: last milenal szoktak pihenni a kamionok vagy "autopalyavonatozas" kozben?. Benzinkut meg nem szokott lenni a piheno kozeleben ugye? ^^
-
Rolly
veterán
válasz #06658560 #1390 üzenetére
nem mondtam, hogy jobb az akkutechnológia a dieselnél de azért elégetésnél kicsit máshogy hasznosul belőle az energia (tény sokkal rosszabb a végeredmény megtehető kmerben nézve mint a diesel, de co2 ben meg fele harmada)
Tehát pontosítanálak:
- egy diesel vagy benzines autó 1100-1200 kg
- egy elektromos modell 1450 kg, tehát a különbség 450-350 kg ami amúgy a kocsi aljában van ami miatt sokkal masszívabb jobb az úttartás de ezek lényegtelen paraméterek
- ebbe a 450-350 kg-os akkupakkba jelenleg már kocsiban lévő akkukban 50 kWh energiát vagyunk képesek tárolni. A mostani már bejelentett és gyártásba is került új technológiával kb 70 kWh-t tudunk tárolni
egy benzines / diesel autóban 45-55 literes tank van ami ami 5,7-es fogyasztással azért nem megy el 1000 km-t (elírtad fent 10000 lett de értem ) inkább 800-900 km közötti a valós.
közben a mai technológiával akkuban 250-300 új technológiával 350-450 km-t tudunk megtenni 1 töltéssel.
egy 0-80 töltés tipikusan 30 perc gyorstöltőn. Egy tankolás pedig 5 perc (hát inkább 10 de mindegy is tény, hogy kevesebb idő - amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állni tehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)az, hogy mennyire hátrány egy kis árú elektromos autó (tesla akkuméret, ár és gyorstöltés miatt más kategória minden szempontból ott már most 300-400 km körül kell megállni és 15-20 perc max a töltés) az csak a felhasználástól függ...
- mi évi 20.000 kmt megyünk
- ebből heti 300 km Budapest és agglomeráció úgy hogy heti 3 nap mozgunk (amúgy home officeból dolgozunk a párommal)
- így heti 1x töltjük az autót általában napközben mikor itthon vagyunk (reggel 8-tól este 5-ig kb ... így az adott napi áram termelés tulajdonképpen az autóba megy egyből a napelemből)
- évi 10-12 alkalommal megyünk apósomékhoz (180 km ahol tudunk 3 fázisról tölteni azaz míg megebédelünk és beszélgetünk feltölt annyit az autó, hogy vissza is tudunk jönni tankolás nélkül)
- szüleimhez évi 10 alkalommal megyünk ez 250 km ezt lassú tempóval (kb 90-nel) kibírná az autó de autópályán ahol lehet ott gyorsabban megyünk bár 110 a max mert 0-ás 4-es 44-es úton megyünk) így célszerű Szolnokon tölteni 20 percet. Ott szoktunk aludni éjszaka megint tele a tank áramról. Így visszafelé is max 20 perc töltés kell
- évi egyszer megyünk Horvát tengerpartra vagy esetleg valamilyen szigetre nyaralni (akkor repülő) ezeket elektromos autóval nehéz kivitelezni (bár Horvát tengerpart cirka 3x30 perc töltéssel elérhető és annyit amúgy is megállunk)
- ezen kívül van még pár 150-200 km-es utunk fél napos egyeztetéssel az ország különböző pontjain ahol általában AC destination töltővel míg megbeszélek tudok annyit tölteni (3-4 órás egyeztetés kaja), hogy ne kelljen várnom a töltésre. (van egy elektromos rollerem ami befér a csomagtartóban ha a töltő a megbeszélés helyétől messzebb van.) Ha mégis út közben kell tölteni akkor abban a fél órában tudok dolgozni mobil neten így nem kidobott időHa ezt így megnézed akkor évi 20 (nagyon max 30) esetben kell pénzért töltenem és várni a töltésre egyéb időben nem kell.
Korábban átlag kéthetente kellett benzinkútra mennem ami (közel van hozzánk) + 2 km kitérő és így 26x-5-10 perc / év volt.
Persze aki állandóan nagy távokat megy az ne vegyen elektromost. Sehol nem írtam, hogy neki megfelelő. Sőt aki nem tud otthon tölteni azt is le szoktam beszélni róla...
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #1397 üzenetére
tény de ezért írtam, hogy még akkor is jobb ha köztes akkuba tárolod le. És itt tényleg nem kell a szállításra befektetés a mai elektromos hálózat képes szállítani az áramot , és már van technológóia arra, hogy a szállítási kapacitásokat és felhasználásokat úgy optimalizálják, hogy nem kell a szállító vezetéket cserélni hozzá, hanem a nap és szél erőművek a ki nem használt kapacitással lokális akku szigetekbe tárolják át / le az áramot. Természetesen minél több lépcső van a termelés és fogyasztás között úgy lesz egyre kisebb az hatékonyság.
-
Rolly
veterán
azt még kihagytad a folyékony tárolásnál, hogy az előállításnál is van veszteség és a szállításnál is tehát az a 30% könnye eshet felére is vagy még kevesebbre ... miközben a másik oldalon már szinte mindent is számoltál
Más: a fotószintetizálásnál is számít a beeső fény erőssége ha sok világosabb zöldek a növények ha kevesebb akkor sötétebb - több klorofilt tartalmaznak - zöldek a növények. Illetve a növények hozzászoktak ahhoz, hogy x mennyiséget kapnak és abból szednek ki amennyit tudnak. Ezért van az, hogy van olyan növény ami árnyékban is jól el van szórt fényben és van amelyiknek tűző nap kell...
Ráadásul a növények cukorban tárolják az energiát amit éjszaka felhasználnak és CO2t termelnek tehát végülis minden növényben található egy "kémiai" akku ami ha kimerül akkor meghall a növény. Tipikus eset ha egy sötét szobába rakunk egy növényt egy ideig még vény nélkül elvan de gyorsan elkezd kimerülni és elsárgulni...[ Szerkesztve ]
-
jaja, bedugod a dugót a hálózatba, ami 230v 25 amperre van méretezve.
két eset van:
1. kijön belőle ez a nagyjából 5.7 kW és pont
2. kihúzod belőle azt a 600 kW-nyi teljesítményt, amire a modern gyorstöltők képesek, és kettő tized másodperc alatt leég az egész a p...ba.tudjunk már különbséget tenni a háztartási fogyasztás között, ami mondjuk 400 kWh per HÓNAP és a gyorstöltés között, ami 800 kWh per ÓRA. ismétlem: óra. egyiknél a kismegszakító 25 ampernél korlátoz és kb. sose használod ki, a másiknál 1500 ampernél.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nemcsak neked:
fotószintetizálást azt jobb pc-ken meg maceken csinálják PhotoShopban.a növény az fotoszintetizál, de nincs el recept nélkül. ugyanígy szervízt a benszülött varázslók isznak, az autót szervizben javítják és a motor elöl van.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
a vasut nem csak hatekonyabb mint a kamionbuzulas, hanem sokal jobban automatizalhato, ami jarvanyos vilagban qrvaeros szempont. egy kamionban hany ovitaxi akksi van elpazarolva?
fijjuk, meseljetek mar a foldnek hogy qssoltassa be a fotoszintezist pls
hogy mivan? mikoze a beeso feny erossegenek, ahoz hogy a beeso fenybol (legyen az barmilyen eros) milyen hatekonyan allit elo kesobbi energiakivetel szempontjabal barmilyen vegyuletet. ha beesik kis feny akkor a kis feny x szazaleka, ha sok feny akkor a sok feny x szazaleka. ovoda.
jaja, szenhidrogenek is kemiai akkuk , igy mar megfelel?
en nemtom hogy milyen tankok vannak de az inkabb 60-70-80l.
1390 am vegre egy elfogoluatlan iras toled, nice.
bambanonek igaza van. mar megint. egyelore ket pontban jobb az mesteresegesbenzin, kettoben keteselyes. de meg legjobb legrosszabb esetben is 2-2 az allas. hagy dontson a vegfogyaszto. a stuttgarti tablazat utan onamitas azzal jonni hogy be kell tiltani mert egeszsegtelen. akkor tegyek a hatarertekeket nullara. ja hogy akkor palacsintat sem suthetsz? igy jartal
uj meno irodahaz, mindenhova gyorstolto ofcourse. kiszamoltak es a keruleti gerincvezetek nem birna. pont ahogy bambano irta. welcome to real life.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
nem látok ennyire bele, és nem is a szakterületem de ma a hazai maximális fogyasztási csúcsot ki tudjuk szolgálni ami 6000-6500 MWh fogyasztási csúcsot jelent. Ez körülbelül a csúcsra járatott hazai hálózati szolgáltatás lehet.
Az óránként hálózatba betáplált áramra mindig van egy kb 3-5%-os "puffer rakva" hogy lehetőleg sehol ne essen le 230 V alá az áram - ha jól gondolom valahol láttam egy ilyen kimutatást. Ez napi maradék szaldó kb 10.000 MWh.
Megfelelő helyen az országban ezeket le lehetne úgy tárolni, hogy ne okozzon problémát.
Illetve a csúcs és a völgy időszak közötti áram különbséget ki lehetne használni (kapacitás megvan hozzá ha csúcsban is működik a hálózat) így ezt kihasználva és jól vezérelve lehetne az autó töltéseket megoldani...
Tegnapi nap így nézve maradt a hálózatban ki nem használt kapacitás (szállítási termelési - termelésin javítani kellene) közel 20.000 MWh.
Tehát a hálózatban ma van 20.000 MWh kihasználatlan kapacitási tartalék (persze nem mindig hanem napon belül elosztva) és 10.000 MWh maradék szaldó áram.
Megfelelő menedzseléssel és tároló kapacitással ezeket lehetne az autók töltésére használni ez pedig napi körülbelül 150.000.000 km megtételére elég energia lenne itthon ha 100%-ig ki tudnánk használni.
Itthon 3,6 millió személygépjármű van ami napi átlag 40 kmt megy ami 144.000.000 km.
Tehát ha a fenti kapacitást ki tudnánk használni és állandóan csúcsra tudna járni a hálózat és az áram felhasználását tudnánk optimalizálni akkor pont kifutná a mostani hálózat kapacitása a szükséges autózás energiáit papíron.
És ez fontos, mert
- akkor ki lenne centizve...
- de szerintem ha 10-15 éven belül az autók 30%-a elektromos lesz itthon akkor az azért jelentős lenne (szerintem elérhető) és ezt a mai hálózat pont elbírja a még szükséges tartalékokkal.Abban igazad van, hogy sok helyen az országban a 400V-os alrendszerekkel probléma van és sok helyen a 20 kV-os hálózatokkal is. S ezért - bár politika - nem a legjobb a rezsicsökkentés, mert a hálózat fejlesztésére valakinek fordítania kell pénzt...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1421 üzenetére
Csak az a baj a vasúttal, hogy vas út kell neki.
Meg, hogy össze kell várni párszáz tonna rakományt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ha megtalálod a táblázatot, miért nem nézed meg?
jól láthatóan csúcsidőben (18 óra utáni időszak) a fogyasztás legalább 40%-át IMPORTÁLJUK. tehát sehol nem vagyunk termelésben a fogyasztáshoz képest, különösen téves azt állítani, hogy van tartalék a rendszerben. NINCS.az megint egy erős tévedés, hogy bármikor is +5% lenne a rendszerben. a rendszer zömében pontosan, egészen kis százalékon belül pontosan annyit táplál be, amennyit a fogyasztók felvesznek. mivel a termelés és a fogyasztás kiegyensúlyozatlansága frekvenciacsúszást okoz, amiért balhé van, ezért minden országnak kötelessége 15 percen belül kiegyensúlyozni a termelését és a fogyasztását.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
válasz bambano #1425 üzenetére
ez ezek a hozzaertok akarnak villanykamionbuzulast kiepiteni.
Somatom: szolj mar a teherhajoknak hogy ne kelljen millio tonnakat osszevarni.
mi megy hamarabb tonkre? a vas ut vagy az aszfalt ut?
bocs 1390 helyett 1416 @ Rolly. ha maskor is legalabb ennyire targyilagos es elfogulasmentes lennel, sokat segitene a vita meneten
[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1426 üzenetére
Sztem egyszerűbb megvalósítani az indukciós töltésű kamiont, mint csatornát ásni a logisztikai központokhoz. Még az is nagyon lelassítja a szállítást, ha vasúton viszik a kamionokat két gyűjtőpont között.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
válasz bambano #1425 üzenetére
jó lenne ha értelmeznéd amit írok.... de idézem magam "Tegnapi nap így nézve maradt a hálózatban ki nem használt kapacitás (szállítási termelési - termelésin javítani kellene) közel 20.000 MWh." - tehát én azt írtam, hogy szállítási termelési - termelésin javítani kellene nem értem hogy ez alapján miért ne lenne számomra is világos, hogy a 40%-ot importáltuk...
de jelenleg paks1 egyik blokkja áll tehát nem termelünk maximálisan mert van kiesés. És akkor adott pillanatban olcsóbb volt venni (ráadásul főként osztrák vízerőmű áramot) mint termelni idehaza ha megnézed simán tudtuk volna hazai forrásból ha szükséges kiszolgálni az igényet gázerőművekből csak tartalékolási - gazdaságpolitikai és termelési költség oldalról nem érte meg azt választani...
+5% nem is kell ha figyelmesen olvastad két tételt írtam:
- csúcs amit csúcson a hálózat szállítási oldalon elbír
- és a plusz szaldó áramot amennyivel többet pumpálnak a hálózatba, hogy mindenhol "kifolyjon" a konnektorból tuti az áram. Ez utóbbi tárolásáról és felhasználásáról írtam mert ha sok végponton lenne akkus tároló akkor azok mint egy puffer tudnák ezt tárolni is kiszolgálni ha kell így a fő hálózatra pumpált szaldó jobban tudna hasznosulni -
titán
válasz tha_answer #1415 üzenetére
Második bekezdésedre:
Nem beszéltem semmilyen last mile-ról vasútnál, sőt azt mondtam, hogy megoldhatatlan a probléma, mert a vasút maximális kapacitása nem képes ellátni a feladatot. És vasutat fejleszteni sokkal speciálisabb (csak vasúti szállítást old meg) és drágább, mint általánosan felhasználható energiaellátást fejleszteni. Has mégis felerőlteted a vasútra a mostani kapacitás mellett nagyon hosszú vonatokkal, hamar beleütközöl egy kontrollálhatatlan logisztikai problémába a folyamatos átrakodásokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz bambano #1428 üzenetére
mondjuk az egy érdekes történet lenne, hogy villanykamionokat a határon felgórnák a rolbára, és ott megoldanák, hogy lehessen tölteni... átgurul az országon úgy, hogy nem számít vezetési időnek, feltankolják, majd mehet isten hírével.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
válasz bambano #1428 üzenetére
volt ilyen régen, sajnos politikai érdek nem fűződött hozzá illetve az útadótól vett volna el bevételt ezért előbb privatizálták majd beszántották ha jól emlékszem. Ráadásul a vasutakat is kellett volna még fejleszteni hozzá, hogy minden fő irány tudja kezelni az átmenő kamionokat szállító szerelvényeket, mert főleg ahol egy időben egyirányú forgalom mehet ott nagyon nagy galibát tudtak okozni az ilyen szerelvények (például Békéscsaba - Szeged).
Ha lenne politikai akarat akkor gyorsan rá lehetne kényszeríteni az átmenő forgalmat legalább. -
tökre jó lenne, ha az ilyen szintű mellébeszélést hanyagolnád. és nem, nem vagyok troll csak azért, mert én megnéztem az általad linkelt anyagot, te meg nem.
lássuk a táblázatot 18-19 óra közötti soron:
rendszer terhelés: 6257
erőművek terhelése: 3592
import (tény): 2718
tehát a tény az, hogy a most leállt paks1 egy darab blokkjával számolva, ami tudomásom szerint 440MW-os, HAT DARAB PAKSI blokk teljesítményét importáltuk."de jelenleg paks1 egyik blokkja áll tehát nem termelünk maximálisan mert van kiesés.": tehát ha paks1 nem állna, hanem minden blokkja padlógázon üzemelne, akkor nem hat, hanem öt paks1 blokknyi áramot importálnánk. Jelenleg fizikailag négy blokk van Paks1-en.
ez azt is jelenti, hogyha felépül paks2 és paks1 leáll, akkor sem lesz szabad kapacitás, mert az csak azt fogja jelenteni, hogy nem öt, hanem egy régi blokknyi teljesítményt kell importálni a mostanival azonos felhasználás mellett. ha elterjed a villanyautó, akkor majd többet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
titán
A gond a 208-cal (meg többi villanyosított belső égésűvel), hogy kényszermegoldások. Nem villanynak lettek tervezve, hanem menet közben "alakulnak át" azzá, hordozva minden problémát. Egy optimálisan villanyautónak tervezett modell egyáltalán nem, vagy nem számottevően nehezebb, mint egy azonos kategóriás belsőégésű típus.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
Hat igen huzzunk ki kabelt,trafot minden autopalyapihenomelle, meg a betont terheljuk, koptassuk a gumit, stb.
Senki nem beszelt csatornarol. Csupan h kenytelenek egymashoz alkalmazkodni. Ha ott megy, menni fog vonatnal is. De megegyszer megkerdezem egy vasuti sin hany evig jo? Egy aszfaltut? Ki kell epiteni. Es? Problem?
Beszarok most nem szamit a gumikopas? Egy negyventonnas kamionon mennyi gumi is van? ^^
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
"amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állni tehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)"
Oké, de akkor a sorba állóst a sorba állóssal kéne hasonlítani nem?
Ha sokan vannak akkor a töltőnél is sokan lesznek és lesz sor ott is. -
Elf
aktív tag
válasz bambano #1419 üzenetére
Akkor a "a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja" azt jelenti hogy nem lehet otthon mindenkinek 1500 amperes gyorstöltője?
Mondjuk ez szerinten nem az "alapja" hanem a kapalja. De legyen neked.
Miért akarna valaki 1500 amperes gyorstöltőt otthonra?
Este bedugja a villásdugót, reggelre lassú akkukímélős és hatékony módon tele van. Szkész.No,s ha így fel lehet tölteni az elektromos autót otthon akkor mennyiben nincs meg a villanyáram előállításának és terjesztésének az alapja?
-
senior tag
Egy ilyen néhány gigawattos kamion gyors töltőt hogy kell nagy vonalakban elképzelni? Sok kábel lesz, vagy speciális aksik (töltő elektronika?) lesz és magasabb töltőfeszültség?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-
7Heads Drago
veterán
Ahha. 1 kamionnál még talán, de egy parkolóban lesz még kb 100. És ezt a főutak mellé kb 50 kmenként képzeljük el. Akkor az mekkora teljesítményű kábeleket/trafót jelent? Ez még messze van a valóságtól.
Arról nem is beszélve hogy a Mwh töltés egyáltalán nem lesz pénztárca barát. Se otthon, se közúton.
Folyamatos gyorstöltes mellett pedig nagyon közel van az egész üzemeltetési költség a hagyományoshoz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
tha_answer
őstag
válasz 7Heads Drago #1447 üzenetére
Az ideologiai alapon leves alapban messzevan a valosagtol. Ezcsak egyenes kovetkezmenye. A leghatekonyabb legzoldebb a vasut. A last mile kivetelevel azt kell tolni. Ja hogy a cegeknek jobban alkalmazkodni kell hozza? Hat istenem.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz 7Heads Drago #1447 üzenetére
nem holnap lesz minden kamion elektromos
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN