Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz #16820480 #351 üzenetére
Mi konkrétan csak azért csináljuk ezt, mert évente egyszer meglátogatjuk a családot idehaza és sokkal nagyobb élmény autóval, mint repülővel. Mellette pedig a kutyus mindenhova velünk jön és sosem raknám be a repülő rakterébe, a csomagok közé, a vaksötétben. Az felér egy állatkínzással, nem is értem hogyan létezhet ez az opció.
-
batai15
félisten
Pont gondolkodtam sétálás közben hogy mi volna jó megoldás környezet barát energia termelésre.
Megint oda jutottam hogy jelenleg a hibrid minél inkább az öntöltés rekuperáció kombó.
Mazda is aszem a wankelt erre akarja majd használni ,nem kimondottan a jármű direkt mozgatására.
Valaki írta a hidrogén meghajtást.
Ezzel az a gond hogy rohadt drága , kiforratlan , talán még több kompromisszumot kíván mint a tisztán elektromos autó. -
CanceRed
csendes tag
Ez mindig jó téma, a klímalufi.
Addig, amíg horror áron adják a villanyautókat, illetve rendkívül tisztességtelen módon
zöld rendszámot kapnak belső égésű (nem kis teljesítményű, magas káros anyag
kibocsájtású) motorral rendelkező járművek, addig pont nem érdekel a téma.Azt szoktam mondani ismerőseimnek, hogy egy villanyautó árának az 1/5-éből
lehet vásárolni egy EURO6-os motorral rendelkező, kis fogyasztású autót, a maradék
4/5-ből pedig még az unokáink is tudják majd tankolni.
Nem beszélve az akkupack karbantartási, (tervezett) elavulási cseréjének az áráról. -
Ck.
addikt
válasz CanceRed #355 üzenetére
“Nem beszélve az akkupack karbantartási, (tervezett) elavulási cseréjének az áráról.”
Nincs ilyen, hacsak nem 20 évre tervezel. A legtöbb elektromos autó akkumulátorára 7-8 év garancia van és amennyiben addigra 70% alá csökken a kapacitás, cserélik. 8 év után pedig (én személy szerint jóval hamarabb) egyébként is autót váltanak.[ Szerkesztve ]
-
CanceRed
csendes tag
válasz Ezekiell #360 üzenetére
Az megvan, hogy egy laptop akksi amikor már (kuka) az abból kivett 18650-es cellával
bármit tudsz üzemeltetni évekig? Semmi bajuk nincs, sem kapocsfeszültség, sem
teljesítmény terén. Max. 5%-os csökkenés van a gyári állapothoz képest. Egy ilyen
cellával, egy brutál fényű és teljesítményű KTM kerékpár első lámpával hetekig
kerekezhetsz este. Nincs mit alátámasztani, ezek tények.
Csak nem gondolod, hogy a kőolaj hatalmak elnézegetik a villanyfejlesztéseket
haszon nélkül? -
CanceRed
csendes tag
válasz 7Heads Drago #329 üzenetére
Pontosan, nagyon jól írtad. Nemrég olvastam egy Prius tulajdonos beszámolóját
az akkucsere összegéről és a "viszonylag" jó áron megvásárolt hasznát hibridről.
Nem volt elájulva szegénykém, nagyon durva hatszámjegyűt szurkolt le az akksiért. -
Ezekiell
veterán
válasz CanceRed #363 üzenetére
Nem válaszoltál a kérdésre, próbáld meg még egyszer: alá tudod támasztani valamivel ezt a "gariido után megdoglik az EV akksi" dumát valamivel?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
válasz CanceRed #364 üzenetére
Ja kerem, az Ampera akkujat is autoa'rban cserelik, ha szakszervizhez ragaszkodsz. Mi az amperaval konkretan belefutottunk ebbe [egyik blokk csere], de egyreszt kb. az akku-rafizetes felevel olcsobban vettuk azzal, hogy nem vizsgaltattuk agyon hanem fel ora alatt dontottunk [es nem sok ampera maszkal ilyen idoben 60km-t tudva, telen is valos 50-52-t teljesitve, amit a csere elott is produkalt], masreszt ez a pechfaktor a benzinmotorral is osszejohet, rokonnak kikototte a nagyokos szerelo a klimat, ettol megszunt a motorhutes, kar ugyanugy bo felmilla. Es persze nem birta leverni rajtuk.
-
BerserkGuts
őstag
Ez a 60km csak a városlakókra igaz akinek a szájában van minden munka, vásárlás, iskola, stb... de nem mindenki ilyen szerencsés van aki napi 100km-ert ingázik.
A fő probléma hogy lassan tölthető és rohadt drága amilyen modelt itt felvázoltál 900km? inkább 500-600 a reális mert 80%-ig szabad csak tölteni különben ártasz az aksinak magas fesztől tönkre megy a cella ha huzamosabb ideig az alatt van. Ritkán nagyobb távra ajánlják a teljes töltést.
És ami ilyen hatótávval rendelkezik az 40milla belépő szinten a normál 15-20milliós kocsik jó ha tudnak 200-300km-ert menni de azt vissza tölteni is sok idő nem mindenkinek jut a teslás future 20 perces töltés a csorok 6-8 orát töltögethetik (szegény csorók 15millás kocsival )
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Ck.
addikt
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Nem kell 15-20 millás Tesla a töltés miatt, régi Leaf 25 perc alatt felmegy 10-ről 80%-ra a Chademon.
-
axioma
veterán
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Emberek, nem gondoljatok hogy az akku 0-100 kijelzese mar at van kalibralva a userre, nem a valos technikai adat?
[ Szerkesztve ]
-
válasz CanceRed #363 üzenetére
"Csak nem gondolod, hogy a kőolaj hatalmak elnézegetik a villanyfejlesztéseket
haszon nélkül?"Azt ugye vágod, hogy ez színtiszta demagógia.
Az olaj kitermelők között nincs egyetértés. Az OPEC már ráfizetett a piac szabályzására. A többiek kijátszották.
Az autógyártók mára felismerték, hogy a gyártás lehetősége sokkal fontosabb, mint az üzemanyag.
Európában a belsőégésű motornak a jelenlegi formában befellegzett. Az euró7 norma bevezetése után nem lesz esély robbanómotoros járművek forgalomba hozatalára a személgépjárművek kategóriájában.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #376 üzenetére
A benzin/gázolaj árának nagyobb része adó. Vajon az állam majd egy vállrándítással lemond erről a bevételről? Ha nem, akkor vajon kiktől fogja behúzni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz BerserkGuts #373 üzenetére
Ez a 60km csak a városlakókra igaz akinek a szájában van minden munka, vásárlás, iskola, stb... de nem mindenki ilyen szerencsés van aki napi 100km-ert ingázik.
Igen, minden alól van kivétel, van a világon hétmilliárd ember, bármit találsz ki, azok közül legalább egynek valamiért az nem lesz jó
Ugyanakkor viszont azért szerintem ha egy megoldás az emberek 70-80%-ának jó, akkor ezt a tényt nyugodtan le lehet írni.
DRM is theft
-
Ck.
addikt
válasz #06658560 #383 üzenetére
Mit jelent az, hogy elfogadható? Hatótáv vagy fizikai szükségletek szempontjából? Mert utóbbi esetben nem tartogatnám a család vizeletét és kábelfektetési igényét, kínoznám a kutyát, csak hogy előbb odaérjek. Nem véletlen van a hivatásos sofőröknek is 4.5 órában meghatározva a maximális egyhuzamban lenyomott vezetés, majd azt minimum 45 perc pihenőidő követ.
A mi esetükben közel 2000 km-rel van szó egy irányba, van aki pihenés nélkül egyben lenyomja, csak tankolni áll meg és a folyó ügyeket is csak akkor intézi el, kívánom hogy sose találkozzak össze ilyenekkel, rendkívül balesetveszélyes.
Mi helyette félúton megállunk egy éjszakára valamelyik hotelben, reggelivel, majd kipihenve kezdjük a második felét az útnak.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
Jó cikk lett,igaz még nem teljesen elektromos autóval járok de sok mindennel egyet értek veled.
-
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz CanceRed #386 üzenetére
Anekdotikus érvelés.
Nem megy ez az érvelés dolog neked, ne erőltesd. Na nem mintha nagyon próbálkoztál volna, de nem is vártam mást.[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #393 üzenetére
Még mindig inkább, mint kifolyó benzin, nem? De ez azért nem kis baleset volt gondolom, elég durva tényleg...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
válasz Ezekiell #395 üzenetére
Ha megsérül a 20 eFt-os üzemanyagtartály és kifolyik belőle 15 eFt-nyi üzemanyag, arra csak legyint az ember, de ha a villanyautóban megsérül az akkupakk, az gazdasági totálkár
(kigyulladni pedig arányában nem gyullad ki több hagyományos autó, mint villanyos)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #302 üzenetére
A Tesla-féle akksi az nagyon-nagyon rövidtávú kiegyenlítésre alkalmas csak, tulajdonképpen arra jó, hogy áthidalja azt az időt, amíg az erőművek lekövetik a fogyasztás változását - erre meg azért van szükség, mert Dél-Ausztrália kicsi (mármint a lakosságot tekintve, kevesebb, mint kétmillióan élnek ott) és elszigetelt - pl. Magyarországon ez a probléma nem létezik, mert rá vagyunk kötve az európai hálózatra, az meg elég nagy, hogy kisimítsa a tüskéket.
Egyébként elég beszédes, hogy rendes számok egyik cikkben sincsenek, illetve a PM-es cikkben a "capacity of 100 MW" elég pontosan elárulja, hogy a cikkírónak fingja sincs az egészről (a cikk írásának időpontjában 129 MWh volt a kapacítása, a 100 MW a maximális teljesítménye).
Hogy perspektívába kerüljön ez a 129 MWh: a dél-ausztrál éves áramfogyasztás 2019-ben 12147000 MWh volt, vagyis fullra feltöltve kb. 5 és fél percnyi fogyasztást tud eltárolni. Márpedig napelemeknél a mi éghajlatunknál komoly szezonális tárolásra lenne szükség, vagyis a nyáron megtermelt áramot elraktározni télre, szóval nem percekre, hanem hetekre való áramot kellene tárolni (és nem kétmillió embernek, hanem négyszázmilliónak).
A másik meg egy kísérleti projekt, amiből vagy lesz valami, vagy nem, de meglepne, ha azt tényleg praktikusan alkalmas lenne TWh-s nagyságrendű áram tárolására.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"A benzin/gázolaj árának nagyobb része adó. Vajon az állam majd egy vállrándítással lemond erről a bevételről? Ha nem, akkor vajon kiktől fogja behúzni?"
Költői kérdés, gondolom.
Az gondolom tiszta ügy, hogy a robbanómotorok kivezetésé röpke 25-30 éves folyamat.
Az adó kiesénél, kezdetben nagyobb kiadás az elektromos járművek elterjesztéséhez adott támogatás.
Az állam érdeke a kőolaj kiváltása. Korlátozott készleteink vannak kőolajból. több évtizede mondják, hogy 30 éven belül el fog fogyni a készlet. Egyszer be fog következni a jóslat. Addigra át kell rendezni a dolgainkat.
Az állam meg más adónemekkel fogja pótolni a bevétel kiesést. Nem ez a gond.A nagyvárosok energia ellátását újra kell tervezni és kiépíteni. Nincs olyan település, amelyik képes lenne elviselni a gyors átállás energia igény növekedését. Jelenleg nincs valós alternatívája az elektromos autózásnak. Üzemanyagcella. sokkal drágább és több helyet foglal. Meg kell nézni egy német tengeralattjáró energia termelését. A mai technikai szintünkön felejthető. Hidrogén hajtás. Vagy nagyon drága az előállítása vagy környezet szennyező is.Tárolni csak veszteséggel lehet. Az acéltartály falán is, bármely vastagságú meglép.Ütközéskor instant bomba egy tele hidrogén tank.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
Pedig 2023-tól Magyarországon is megszűnik a házi kiserőművek bruttó elszámolása (vagyis az, hogy ha a te napelemed áramot termel, azt felszívja a szolgáltató hálózata és ezidő alatt visszafelé forog a villanyóra) és külön számolják el az általad megtermelt, illetve az általad elfogyasztott áramot, egymástól jelentősen különböző áron.
Vagyis neked kell gondoskodnod arról, hogy a nappal megtermelt áramodat estig tárold, amikor is betöltöd az elektromos autódba.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #398 üzenetére
Azt értem, hogy az állam érdeke a benzin/gázolaj kiváltása, de az adóbevételről nem fog lemondani. Azt pedig ugyanúgy az autósokkal fogja megfizettetni. Ha elektromos autósok lesznek, akkor velük. Plusz a hálózatfejlesztési beruházásokat is valakinek ki kell fizetni. Szóval a mézesmadzag időszak után nem lesz nagy bíznisz az a villanyautózás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Suzuki topik
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- MacBook Air 2017 Mint Az Új/8GB/256ssd/Akku 88%/1 hónap gar./p3365/
- 21,5" Samsung érintőképernyős monitor 1év garanciával MONITORCENTER
- Enermax Platimax 850 W moduláris tápegység (Platinum minősités) Beszámitok!