Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#16820480
törölt tag
Nem egészen erre gondoltam, hanem hogy neked az a felhasználásod, hogy időnként vezetsz 1000km-t, közte meg max helyben mozogsz, amihez jó a bringa, nem jó az e-autó. Más meg mondjuk nem vezet 100km-nél többet egyhuzamban, de napi szinten ingázik 30-40km-t. Erre meg a bringa nem jó, főleg nem BP-en. Lehet meglepő amúgy, de pont a kertváros az, ahol egyáltalán nem bringásbarát a közlekedés, mert egy deka bringaút nincs. Ahol lakok, onnan kb 15-16km lenne a munkahelyre bringázni, ami annyira amúgy nem sok, de ennek a 60-70%-át a kátyús főútvonalon a forgalomban tekerve kéne megtegyem, vagy alternatívaként a jobbkezes utcákon kanyarogva. Összességében tömegközlekedek amúgy, mert nem sokkal lassabb, mint a reggeli dugóban araszolni, és nagyjából felébe kerül a bérlet, mint a benzin, ha ezt a távot napi szinten autóznám.
És nem azért lakom a város peremén, mert szebb és kellemesebb környezetet akarok, mert szebb még talán, de kellemesebb az erősen relatív, ellenben a városban bent lakni iszonyat drága, albérlet és lakás vásárlás is. -
axioma
veterán
Gondolom ezzel a 30-40-nel engem szurkalsz. Pedig leirtam: munkahelyvaltas. Igy is kizarok jobb lehetosegeket azert, mert a varos tulvegen van. De pl. a ferjem is vegig az elte-n tanitott, csak mikor kezdte akkor a Nyugati melletti epuletben (tfk), most meg jogfolytonosan Budan, a Lagymanyosi hidnal. Nem lehet minden valtozasra alkalmas modon donteni lakasvasarlaskor, de azt se lehet hogy felepited az adott helyre az eletet majd minden nehany/partiz km-es valtozasnal ugrandozol, mar ha nem egy semmi mashoz nem kotodo ember vagy hanem csalad, iskolak, hitel stb. mert akkor kb. 2 evente kene hurcolkodni.
Tomegkozlekedes innenso vege nagyjabol 20 perc seta (lefele kevesebb haza inkabb ez a minimum), es meg nem is mi lakunk a legmesszebb tole.[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #802 üzenetére
Hát ahol te laksz (ha még ott laksz), onnan én sem bringáznék be a Mammuthoz, az tutibiztos
De abban egyetértek a kollegával, hogy bár nyilván egy hangyányit kényelmetlenebb, de én speciel 5 km-re élek a szerkesztőségtől és ha az időjárás olyan, akkor megcsinálom biciklivel inkább. Persze, van benne szívás, de ez főleg az ostoba és átgondolatlan környékbeli úthálózat rovására írható, ami nagyon nincs bringára optimalizálva, nem pedig a biciklizés maga a probléma.
De azt is aláírom, hogy én nagyon szerencsés fickó vagyok ebből a szempontból, mert nem kell a gyerek(ek)et reggel iskolába vinni, meg nincsen mondjuk nálam egy létra és két vödör festék, ami szükséges a munkámhoz. De a bringás napokon nem vásárolok be és remélhetőleg egy méretesebb tesztcuccot sem kell magammal vinnem, szóval túl sok teljesen hétköznapi dolog gátolja komfortossági oldalról, hogy mindenkire igaz legyen, hogy ne menjél az autóval a városba, mert ejnye, ha közben másképp ez nem oldható meg.
(Amúgy a nejem sem dolgozik messze - mostanság kemény 3 méterre a konyhától, mert home office - de neki speciel meg kéne másznia a Rózsadombot az egyik irányból a másikig és vissza, az meg még pedelec cuccal sem okvetlen opció. Viszont kocsival az is 12-15 perc még forgalmas időszakban is, a BKK jellemzően sugárirányú hálózatszervezésének köszönhetően pedig ugye a külső kerületek közötti viszonylatok száma elhanyagolható, ergo busszal egy olyan 55 percre jön ki a menetidő az átszállások és a rásétálások miatt is. Magyarán a környezettudatos munkábajárásának hozadéka napi másfél óra lenne, aminél hasznosabb is, ha otthon varr magának ruhát ebben az időben ahelyett, hogy a háundemben megvenné :-) ) Ahány ember, annyi élethelyzet, sem a bringa, sem az e-autó nem való mindenkinek, de úgy biztosan nem lesz e-autózás, hogy baromi nagy és drága, prémium autókat gyártunk, miközben pont olcsó, kicsi, városi szaladgálósakat kéne produkálni, hogy az ilyen munkabajárós-gyerekhurcolós-bevásárlós utazásokat ne egy dízellel abszolváljuk.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
forceberg
veterán
Nekem nem az akkuk hatótávjával van a bajom, hanem, hogy pénztermelés címén le akarják cseréltetni az autóparkot. Ha bárkit is érdekelne a tisztább lét, akkor arra kellene törekedni, hogy kevesebbet utazzanak, főleg egyénileg az emberek. A környezetvédelem a meg nem tett kilométerekkel ÉS a le nem gyártott autókkal valósítható meg, de ez nem opció a tőkéseknek.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
senior tag
Bocsánat, figyelmetlenül olvastam.
A másodfelhasználást értem. És van is benne ráció: ne dobjunk ki egy 70%-os dolgot, ha még jó valamire. Engem az aggaszt hogy mi lesz, amikor már 0%-os lesz. Amúgy az autógyárak részéről ez zseniális húzás: ők megtettek mindent, visszagyűjtötték a leselejtezett aksikat, szépen újracsomagolták és értékesítették. Hogy az új tulaj mit kezd velük, ha tönkremennek, az már nem az ő problémájuk. És amúgy is a probléma csak 10-20-30 év múlva lesz akut. (Végül is a nagyszüleinknek, szüleinknek is igazuk volt: ők lelkiismeret furdalás nélkül használták a benzin/dízel autóikat, hiszen tudták, hogy az unokáik, gyermekeik majd megoldják a globális felmelegedést, meg a levegőszennyezést, ha eljön az ideje. És nekünk sem kellene kevésbé bízni a saját gyermekeinkben és unokáinkban.)
Az háztáji akkumulátor rendszer (amit nappal töltünk napelemről, éjszaka meg arról megy a ház, meg az autó töltés) nem tudom, hogy mennyire fenntartható. Jelenleg nem tűnik annak, mert még több akkumulátor gyártást tesz szükségessé, és az a jelenlegi technológia mellett nem fenntartható. De hátha egyszer még az lesz.
[Az offnál is offabb]
"Amugy meg szaldoban is pont "annyiert" adom el amennyit beszed erte utana a szomszedomtol a szolgaltato."A Tojásbolt 20 Ft-ért veszi nagy tételben a tojás darabját a tojásgyárból, és 50 Ft-ért árulja a vevőknek. De törvény kötelezi arra is, hogy ha beesik hozzá egy őstermelő 10 db tojással, azt köteles tőle 50 Ft-os darabáron megvenni. (Ha nagyon sok őstermelő esik be, akkor is.) Ez az őstermelők szempontjából végül is teljesen igazságos. Csak a nem őstermelők akadékoskodnak, hogy miért van, hogy egyre lepusztultabb az üzlet, és igaz-e hogy a tojásbolt tulajdonosai csődközelben vannak, és ha tényleg bezár a bolt, akkor mi lesz? (A példát loptam, de hátha valaki még nem ismerte...)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
két dologra gondol egyszerre:
1. a legtisztább autó az, amit nem kell legyártani. tehát ha valakinek van egy rendesen karbantartott, jól működő autója, azt rossz gondolat kidobni és gyártani helyette egy újat
2. teljesen mindegy, hogy milyen autóval jársz, hogy szervezed a közlekedést, az emberek mindig túl sokat fognak közlekedni. az egyetlen járható út az, ha megoldod, hogy ne keljen utazni. tipikusan: home office, ügyfélkapu, webes ügysegéd, netbank és társai.nem akarom mindig a régi szekeremet előtérbe tolni, de annál nagyobb hülyeséget, hogy egy nem kormoló, nitrogénoxidokat, széndioxidot nem kibocsátó, jó autót kidobjak itt emlegetett kacatokért, az minimum vicces. vagy téves.
mindezt két dologért csinálhatják:
1. az eu-s döntéshozók ostobák, mint egy pár rendőrcsizma
2. ipari lobbiknak úgy jó, ha drágább autót kell piacra dobni és azt kötelező megvenni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
Ne érts félre, imádok amúgy bringázni, és ha lenne normális bringaút (széles, autóktól elválasztott sávban, a'lá hollandok), akkor simán letekerném a 2x16-ot naponta, mert annyira nem sok az Azért írtam amiatt írtam, mert a kolléga itt vehemensen tiltakozott oldalakon át, hogy őt ne próbálja meg senki rábeszélni az elektromosra, közben most meg már ott tartunk majdnem, hogy ő tukmálja a bringázást (mint valódi zöld megoldást).
Amúgy meg van olyan ismerősöm, aki az Istenhegyi út környékéről jár dolgozni az Árpád hídhoz bringával, bevásárolni is (mert nincs autójuk), és még csak nem is olyan sportos alkat, ha ránézel. Nem lehetetlen feladatAmúgy meg a tisztább városhoz egy elektromossá alakított tömegközlekedés és teherszállítás is sokat tudna tenni, de azt hiszem az még lassabb folyamat felénk.
-
veterán
Városon belüli közlekedéshez a tömegközlekedés a legzöldebb alternatíva. Amelyik városban meg nincs városon belüli közlekedés (ha ugyan van ilyen, de akkor miért hívják városnak ) akkor bicikli/robogó. Aki napi többszöri városon belüli 2-6 km-es utak megtételéhez autóba ül (legyen az a legzöldebb elektromos autó) azt meg kellene büntetni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Atlantis
veterán
válasz tha_answer #811 üzenetére
Szerintem Leaf I van neki, csak nem meri bevallani... az idézett kijelentés más hajtásrendszer mellett nehezen elképzelhető.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
forceberg
veterán
Ez nem is csak konkrétan a villanyautózásról szól.
Az épp elég, hogy egy Euro 5-ös dízellel, ami karbantartott, szmogriadó esetén nem mehetsz be Bp.-re.
Ez szerinted nem bújtatott ösztönzés, hogy vegyél újat? Ez bőven 10 év alatti autókat is jelent. Átülni benzinesbe, amit pár év múlva megint kidobatnak veled? A felhasználókat büntetik a gyártók helyett. Az Euro 5-ös dízeleket kb. egy kaptafa alá veszik a régi füstölgő xarokkal. Normális üzemanyaggal a DPF-ben is alig termelődik valami. Az mondjuk érdekelne, hogy normális és xar üzemanyag mennyire befolyásolja az egyéb kibocsátási jellemzőket...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz #16820480 #810 üzenetére
Pont ez a baj, hogy bringával még a letekerhetően rövid távok is gyötrelmesek a fos infrastruktúra miatt. Biciklizzen a Gyömrőin az, aki már nem vár semmit az élettől.
Nekem könnyű, ha átvergődöm a Budagyöngye előtt valahogyan a másik oldalra, onnantól alacsony forgalmú utakon és utcákon elketyegek, de az nekem tiszta agyrémnek tűnik, hogy a biciklizésre amúgy alkalmas és sokak által használt budai hegyekből nincs átkötés a Moszkva-Hűvösvölgy kerékpárútra, tök őszintén egyetlen pontja sincs a János Kórház és Hüvi között, ahol normálisan át lehetne kelni a XII kerület felé. Vagy akár a Hárshegy felé, Kurucles felé. Mondjuk ez a rész autós szemmel is neuralgikus, ahol a Budakeszi-Páty betódulás találkozik a Solymár-Nagykovácsi betódulással, oszt mehetnek 1 db forgalmi sávon tovább.Iszonyúan kéne egy kötöttpályás megoldás Budakeszire, nyilván irgalmatlan drága, az elég toldozott-foldozott és olcsójános megoldás, hogy majd a Budakeszi úton lesz buszsáv (hol???) és akkor milyen franyek lesz a 22-essel bejönni. A kedvenc ötletem amúgy az 58-as villamos visszaállítása a Libegőig, onnan meg alagút Makkosmária felé és hopp, kilukadunk Budakeszin. Akkora enjoy-ride lenne, hogy egy csomó ember azért menne villamossal, mert maga a pálya és a látvány miatt is megérné De nagyon elmentem offba, sorry. Amit akartam mondani, hogy a városi e-autók mellé azért az sem ártana, ha lenne töltési infrastruktúra (de Schawo szerint lesz), meg normális kötöttpályás megoldás, B+R és bringás-rolleres szállításra felkészített tömegközlekedés, hogy pilisakárhonnan is be lehessen hozni a biciklit, amivel a Nyugatiból továbbközlekedsz.
De, hogy elrugaszkodjunk a fővárostól: a megyeszékhelyek alvóvárosai is gyengén vannak összekötve bringaúttal a központtal, speciel itt van Veszprém. Nemesvámos felé már sikerült megoldani a bekötést, de Tótvázsonyból te nem mész semerre bringával a 77-esen (pláne reggel), mert 10 percen belül darál le valaki. Tapolcáról szintén van bringaút Diszelig, de onnan tovább megint életveszély, pedig Monostorapáti csak +3 kilométer és onnan is a fél falu Tapolcára jár melózni. Gyulakeszi felé nulla kerékpár út van, miközben a főút szög egyenes és sík, röhögve elférne mellett (és az is legalább 2 km), szóval előbb kéne ezeket a regionális központokat bringaúttal összekötni a környező falukkal, mint Bp-Balaton biciklisztrádát álmodni...
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
axioma
veterán
Nem ertelek. Az autoban nem hasznalhato akkukat van csak ertelme haztaji tarolasra hasznalni, csak a haztaji tarolas miatt nem csinalnak tobb akkut.
Azt nem tudom hogy hany ev utan lesz full kuka, es addigra milyen feldolgozasa lesz. Az atomeromuvek hulladekat is csak mostanaban kezdtek el hogy mas modon ujra tudjak hasznalni termelesre. En jobban bizom a technologiai fejlodesben, mint te.
Nyilvan a szaldon nem keres a kereskedo pedig o szeretne, de ne allitsuk mar be ugy, hogy veszit is mikor nekem ingyen adja, ennyi volt a szomszedos pelda lenyege. Meg hogy a 15-16 Ft koruli felvasarlas meg nagyon a masik veglet, ami most a covid miatt nalunk lesz a tultermelessel. -
Rolly
veterán
mi ezért vettünk 50-es e208-at :), mert korábban is Peugeotnk volt, ha messzire kell menni akkor a 100tól induló töltés gyorsabb DC-n (ebben nyert a Zoéval szemben), bár éhesebb amúgy illetve itton tudjuk 3x16A-rel tölteni. És ugye ez 8,5 m volt (és ami nekem fontos európai). Így viszont egy jobb fogyasztási SR+ (átlagban 2-3 kWh / 100 km a különbség - autópályán több, bár nem tudom mennyi a M3 autópályás fogyasztása) mivel nem nagyon használjuk pályán így ha nem is irreleváns de nem érte volna meg a felárat.
-
8th
addikt
válasz tha_answer #811 üzenetére
Rengeteg még nem közvetlen befecskendezéses szívó benzines autó van forgalomban amit teljes megelégedéssel használna a tulajdonosa az idők végezetéig. Sőt ha újonnan még kapható lenne ilyen motorral szerelt autó biztosan azt venne megint. De már nincs. Ezeket a motorokat ellehetetlenítették a döntéshozók a gyökér euro6 normákkal. Ha egy öreg euro4 szívóbenzinest elgázosítasz az gázzal hajtva kevesebb rákkeltő szart fog kiokádni magából mint egy közvetlen befecskendezésű euro6 downsizeing benzinmotor benzinnel. Egyetlen tollvonással kidobatták ezeket a motorokat az autógyárakkal ami hatalmas kibaszás a vásárlókra nézve.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
"csak a haztaji tarolas miatt nem csinalnak tobb akkut"
Tehát pl. a Tesla Powerwall nem új akku lenne? Most, amikor háztáji napelem tulajok tömegei fognak háztáji aksit rendelni , azt fogják nekik mondani, hogy "Igényét előjegyeztük, várható szállítás 2035. Ha sokallja, vegyen ön is elektromos autót, és használja sokat, hogy legyen elegendő másodlagos felhasználásra alkalmas leselejtezett autó akkumulátor, és így előbb sorra kerülhet.""ne allitsuk mar be ugy, hogy veszit is mikor nekem ingyen adja"
Tehát miután Magyarországon minden háztartás (és cég) átállt saját napelemre, és mindenkinek nullás lesz az éves villanyszámlája, az áramszolgáltatók még akkor is bőven a pénzüknél lesznek.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
axioma
veterán
Ne forgasd ki a szavaimat, nem mondtam hogy nyer rajta (megelnivalora se). Nem is lesz szaldo, de mar regen nem is errol beszelunk.
Tesla powerwall-rol nem volt szo eddig, csak hogy ki hasznalja az e-autok mar gyenge akkuit.
A lenyeg, hogy szerinted nem zold az e-auto, tehat barmi ervet egy teljesen oda nem illo masik tema elorangatasaval, szoval nem etetlek tovabb. -
senior tag
"Last quarter, Tesla deployed 419 MWh of energy storage, which includes Powewalls, Powerpacks, and Megapacks." forrás
És lehet, hogy most nem tud, de keményen dolgozik azon, hogy növelje a gyártási kapacitásokat. És nyilván vannak/lesznek más gyártók is.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Rolly
veterán
azért ne a döntéshozók legyenek a hibásak, hogy megfelelő normákat várnak el az új autóktól ... Az meg hogy gázzal mit tud irreleváns, ha az lett volna a megoldás akkor a gyártók azt választották volna, hogy gázüzemű autókat csinálnak (volt ilyen Skoda gyártott így csak nem kellett a kutyának se ezért leállították. Elvileg most talán a dácia csinál majd gáz-benzin hibrid üzemű autókat)
amúgy az új benzin motorokkal sincs gond ha az ember nem az olcsó üzemanyagot választja, hanem a megfelelő prémiumot. Akkor nem fog kokszosodni . Ha kokszosodik az euro6 akkor azt az euro 4-5 kiküpi a levegőbe .... -
válasz tha_answer #811 üzenetére
oké, jogos a kritika, elírtam. széndioxidot bocsát ki, szénmonoxidot nem.
vectra, szívó benzines.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
densoft
tag
A 800-on felüli hsz. dacára az a véleményem, hogy egy sámlival jobban jártunk volna.
-
"azért ne a döntéshozók legyenek a hibásak, hogy megfelelő normákat várnak el az új autóktól": ha megfelelő normákat várnak el, akkor nem hibásak. de hol vagyunk ettől...
az új benzinmotor azért kokszosodik, mert nincs, ami letakarítsa a koszt. egyébként szerintem koszos kipufogógázt visszatolni a motorba az egy baromság. úgyhogy egy példa, hogy hol vagyunk ettől.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
-
Ezekiell
veterán
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #832 üzenetére
"Ma reggel jelent meg a Focus-ban egy igen hosszú tudományos cikk arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.
Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett. "
https://www.focus.de/auto/news/diesel-fahrverbote-kaum-verkehr-trotzdem-schlechte-luft-corona-entlarvt-fahrverbote-als-sinnlos_id_11866874.html
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
-
8th
addikt
Miért? Ki a hibás ha nem ők? Ők a hibásak. Mert korruptak és idióták. Idióták mert önmaguknál is nagyobb idiótákat alkalmaznak tanácsadónak és korruptak mert az autógyártókkal cinkosan összekacsintva évtizedeken át szemet hunytak a nyilvánvalóan elcsalt teszteredmények felett. Jó ideig senkit sem érdekelt mi mennyit szennyez pedig egy újszülött számára is nyilvánvaló volt, hogy az összes autógyártó a legpofátlanabb módon sorban csalja el a teszteket. Az illetékesek meg félre néztek addig.
Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest.Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság. vw ford psa mindnek van valami nyűgje. Nagy barátjuk voltam egy időben de már úgy vagyok vele, hogy kéne a fenének.
(#830) tha_answer: Még kaphatóak. A kérdés, hogy meddig...
[ Szerkesztve ]
-
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #833 üzenetére
azért ez érdekes, akkor itt ezen a videón a január-februári kínai lockdown következtében leálló forgalom következtében csökkent no2 kimutatást meghekkelték a gyíkemberek
[link] -
Rolly
veterán
válasz forceberg #839 üzenetére
minden autót tesztpadon fogyasztás alapján és kibocsátás alapján kellene műszakinként besorolni ... és akár adóztatni is... tényleg röhelyes, hogy 5000-es diesel plugin jobb besorolású egy 1000-es benzinesnél... ahogy az is, hogy egy szarrá hajtott gyárkémény euro 4-5-ös autót (ráadásul kiherélt részecskeszűrővel - ha egyáltalán volt benne) nem kapcsolnak le azonnal az utakon és vonják be a forgalmiját.
És abban is igazad van, hogy fogyasztás és kibocsátás alapján kellene adóztatni / szankionálni az autó gyárakat. De az idióta szabályozás (8th fórumtársnak ebben igazat adok) és az emberi hülyeség pont az az autó kategóriát húzza le ami kisebb fogyasztással tudna közlekedni... Mert mire minden elektronikai cuccot belerakunk (mild és egyéb hibrid), hogy megfeleljen addigra drága lesz...
#837 8th: a gázt az én is sajnálom, hogy nem terjedt el jobban, mert Skodából még mi is nézelődtünk gáz-benzin üzemű autót annó, de akkor nem vettünk később meg már nem voltak. -
#06658560
törölt tag
Az autógyárakat keresztbe szopatták azok a normák, szabályok, vagyis rohadtul nem velük voltak azok megalkotva. Ráadásul pont nem volt egyetlen autógyárnak sem érdeke egy olyan hitelesítési metódus, ami metódust pont nem arra találtak ki, hanem egy gyors összevetésre alkalmas mérésre.
"Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság."
És ezt az autógyárak mondták is, tudták is az elejétől fogva, mégis bevezették az akaratuk ellenére.
"Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest."
És voltak is lépesei az autógyáraknak, csak nem vették az emberek. Szintén régóta ismertek a gázos hajtás előnyei a gyárak számára. -
a jelenlegi helyzet kiválóan mutatja, hogy a fogyasztás miért rossz mérőszám. a kibocsátással meg az a baj, hogy melyik kibocsátás? neked melyik dízel a jobb? amelyik úgy kormol, mint egy gyárkémény (=látod a kormot, tehát nagyméretű részecske, tehát az orrod ki tudja szűrni) vagy amelyiken nem látszik semmi (=tehát mikroméretű kormot tol, ami lemegy a tüdődbe és rákot okoz)?
de az is kérdés, hogy megelégszel a szívó benzinessel, ami több co2-t tol, cserébe egyáltalán nem termel nox-ot, vagy kell neked a modern turbós benzines, amiből dől a nox, cserébe kevesebbet fogyaszt?
az eu-s döntéshozók ugyanúgy nem értik ezeket a dolgokat, ahogy te se.
egyébként meg azt az alapvető tényt nem kellene elfelejteni, hogy a fogyasztás elsősorban jobb láb méret, másodsorban autó méret/tömeg függvénye. tehát hiába erőlködsz jobb motoron, ha a hülye vásárló miatt az opportunista gyár 5 méteres kéttonnás autókat készít.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
latom a szovegertelmezes nem megy. stuttgartban urdieselekkel jarkalnak, nem szarokkal mint kinaban.
ps: https://www.naftemporiki.gr/story/1477021/oi-epistimones-proeidopoioun-to-psisimo-kreatos-prokalei-tosous-rupous-osous-kai-ta-autokinita
a sutogetes annyi szennyezes mint a kocsi. jo mi? tillllcscscscsakbe![ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #845 üzenetére
Ilyenkor jönne jól, ha használnál ékezet. Mert nem mindegy hogy urdiesel, vagy űrdiesel.
-
Rolly
veterán
nem tudom milyen pozícióba dolgozol de szerintem legalább valami európai szintű vezetőnek kellene lenned vagy nem is egyből világvezetőnek annyira okos vagy és mindenki más hülye...
1) benzines motorokra is van EURO besorolás és teszt
2) a szigorodás miatt az a minimális nox amit kibocsátanak az már több mint amennyit lehet ezért kell részecske szűrő... itt valamit nagyon kavarsz... nagyon régóta van benzinre is megkötés noxra
3) szerinted ha egy autó úgy kormol, hogy nem látsz tőle akkor ott egyáltalán nincs olyan méretű korom amit amúgy nem látnál és mikro méretű? pont ugyanúgy ott van csak nem látod a fától az erdőt akarom mondani a nagy koromfelhőtől az autót
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elemlámpa, zseblámpa
- Dying Light 2
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...