Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1049 üzenetére
Nekem már írták, hogy ne használtat hasonlíts újhoz!
Nem tudom, hogy mennyi lehet egy használt villanyautó. Ha három milla, akkor máris "csak" 2,6 milla mínuszban vagy, ami az autóban áll. Egy gtk -s eset után érdekelne, hogy mennyit csengetne a biztosító a három millás e-verdára.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
"olvasd el még egyszer: az OECD-ben a villamosaram termelésnek a hatásfoka a primary energy supply-ra vonatkoztatva 30%. Vagyis ami energiahordozóból áramot termelsz, annak az energiatartalmanak a 70%-a megy a levesbe. A belső égésű motorok hatásfoka 30-38% között szokott lenni, vagyis nagyságrendileg a kettő megegyezik. És mielőtt jönnél a megújuló marhasággal: a szél és nap 2019-ben Európában kőkemény 600 Twh-t tudott összehozni, az európai primary energy supply 26.000 Twh. Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló. "
-
nagyúr
válasz tha_answer #1052 üzenetére
Oké, de akkor te is olvasd el még egyszer. Csak mert te a 50 kwh-t 100%-os hatásfokkal számoltad, így nagyon sok értelme nincsen az összehasonlításnak...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1052 üzenetére
Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló
Ilyen debilségeket miért írsz le? Az EU teljes áramfogyasztásának 18%át megújulók adják, és ez 10 év alatt duplázódott, 2030-ra pedig 32% a cél (amit tartanak is). Csak hitelteleníted magad ilyenekkel...Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
7Heads Drago
veterán
Mert a töltőkábelt sokkal jobb felrakni mint tankolni a kútnál?
Szerintem a rengeteg kötötség miatt még mindig egy belsőégésű motor, vagy egy hibrid a rugalmasabb.
A nagyobb működesi zaj, vagy a vibráció miben korlátoz? 90-130 tempó között amúgyse a motorzaj ami meghatározó, sokkal inkább a futóműé.
Alacsony sebességnél halható nyilván, de erre megoldás lehet a hibrid.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz tha_answer #1019 üzenetére
felesleges attol barmit is varni, aki szerint az akksi egy elettartamra valo energiat el tud tarolni
Én sem várok attól semmit, aki ezt nem érti. Nem baj. Tényleg.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1058 üzenetére
Pontosan. Végre. Nem az benzint kell összemérni az akkumulátorral, hanem az aksit a tankkal, vagy a benzint az elektronokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1060 üzenetére
Első sor.....
De csak ezt nézd meg, ha már IEA-tól linkelsz: https://www.iea.org/reports/world-energy-balances-overview#oecd-countries
A megújuló energia a második, bőven előzi a szenet/atomenergiát/olajat.Szóval amit írtál, hogy "Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló" az irtózatos baromság. Már megint...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
-
tha_answer
őstag
jogos. a viz is beleszamit en meg leragadtam a wind meg solarnal.
csak tudod nem lehet mindenutt vizet pakolni
de a tobbi marad:
"???????
1 kg akksiba hany km utra elegendo energia (neked elektron XD) van?
1 kg benzinben hany km utra elegendo energia van?"illetve: primary energie supply-s irast meg mindig nem ertette meg a tag. es sztem nem csak o.
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1064 üzenetére
Na, csak megértetted, hogy nem csak szél és nap van. Jólvan, akkor tisztáztuk, miért írtál baromságot, örülök h segíthettem megérteni, a többi beszélgetésetek nem érdekel
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
forceberg
veterán
-
Ezekiell
veterán
válasz bambano #1067 üzenetére
Ezért hülyeség az atomenergia démonizálása pl. Amíg nincs jobb megoldás, addig atom nélkül nincs függetlenség a szén/olaj/gáz kombótól.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1065 üzenetére
Hááát.... A vízenergia általában nem annyira környezetbarát. A vízerőművek előtt van egy duzzasztó gát, ami területeket elárasztó tavakat eredményez. Plusz a megnövelt vízfelülettel nő az elpárolgó víz mennyisége is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1071 üzenetére
Egyszeri nagy környezetrombolással/átalakítással jár, de utána nagyon effektívek és 0 CO2 kibocsátók - de valóban nem ideálisak az építkezés miatt. Ettől függetlenül megújuló energia, és nagyon fontos.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
batai15
félisten
Én azért bízom benne hogy megoldja az elektromos gondjaikat ha nem is a mi generációknak , de az azt következőknek az ITER .
akkor fene se bánja ha minden elektromos lesz ,mert lesz Kraft. -
tha_answer
őstag
instant nyomatek
max 5 perc
kb 1000km
az emberek nagyresze az instant nyomatekrol mond le inkabb mint az utobbi kettorol, illetve az megoldhato plusz elektromotorral a valtoba IS.amig nem tudja a fentit egy elektromos auto, addig az atlagembernek nemigazan alternativa.
van benne vmi wtf hogy mnki mondogatja hogy tervezze ugy az eletet h elektromos auto van es idobeosztasa legyen feloras kavezasokra, de nem lepne meg kicsit sem ha ugyenez a tarsasag hasznalja a telefon gyorstoltoket instant. semmi mas, tipikus kettosmerce
egy intergalaktikus terrorbombazas oldana meg a gondjainkat
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1077 üzenetére
Nagyon szánalmas a vergődésed. S alap dolgokat nem tudsz felfogni. Már ma az éves átlag magyar, német mixszel fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak... (Francia, Norvég, Angol, Svéd áramra is bőven igaz...) Persze ahol csak szén erőmű van ott nem. De szerencsére az EU nagy része nem ide tartozik...
Az áram mixek jelentősen zöldülnek...
Hol könnyebb megfogni és szűrni vagy semlegesíteni a CO2 (és sok sok más káros anyagot? Minden autónál? Vagy pár erőmű modernizálásánál?)
Hol jobb a levegő minősége? Egy olyan városba ahol csak elektromos autók közlekednek vagy ahol csak belső égésű autók?
Melyik autóban ülnél inkább? Ami tele. 5 km múlva kezd el fűteni? Vagy ami egyből fűt? Mi lesz a mai Diesel és benzin motorokkal akik 5-15 km közötti utakon használják?
Ha a fenti kérdések alapján nem sikerül érdemben megvilágosodnod, akkor kérlek zárkózoz be az autoddal a garázsba és indítsd be... Én is azt fogom tenni - az enyém elektromos... :)
Mielőtt gigabuzizöldnek tartalnátok... Van 15eves dieselunk amit már nem használunk, van 3 éves Diesel autónk amit nem éri meg eladni így évi 3000-5000 kmt megyünk vele csak távoli utakra,amire való a Diesel... És van most elektromos autónk amivel 15-17e kmt fogunk menni. Ja és most veszünk majd kerékpárt és helyben azzal járunk (bár az nincs havi 20-30 km amit így ki tudunk váltani, mert munka miatt 30 kmerekre kell járnunk.
Tehát zöldnek tartom magam a szükséges autozasomra is megtermelem napelemmel az áramot, ahogy amit lehetett kiváltottam a házban is árammal (500-700m3 gázt)
-
Elf
aktív tag
válasz tha_answer #1052 üzenetére
A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Ha foszilis akor a szén banyaszatának és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Mert ha... izé... vákicsit..
-
-
válasz Somatom #1084 üzenetére
próbálj meg értelmezve olvasni.
sehol nem írtam, hogy kisebb a felülete. azt írtam, hogy kisebb a FAJLAGOS felülete.1 köbméter vizet ha egy méter magas tárolóban tárolsz, akkor egy négyzetmétert foglal el. ha 20 centi magas tárolóban tárolod, akkor meg 5 négyzetmétert.
az általam ismert víztározók mind mélyebbek, mint a folyók.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
-
Noukoum
veterán
válasz Somatom #1040 üzenetére
De ha társasházaknál ott lesz a töltő, kertes háznál alap a töltés, az autó pedig 500km-t elmegy télen nyáron városban pályán akkor hol lesz kényelmetlenebb? Mert nem kell kútra járni, csak nagy utak megtételekor.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
yodamester10
őstag
válasz tha_answer #1079 üzenetére
Látom te nagyon ellene vagy ennek az egésznek,javaslom húzd ki a számítógéped is mert az is árammal megy valamilyen módon
-
tha_answer
őstag
porgess vissza. stuttgart, urdiesel, karanten. nem lett jobb a levego minosege.
aha zoldulnek. most is hetekig ugye?
segitek: a fentebbi egyenlet, ami latom elevenbe vagott, megoldasa: megujoloval/fuzioval termelt szintetikus uzemenyag, villanymotorral a valtoban. vagy csodaakksi. ja hogy az olyan mint a linux eve XD
-
tha_answer
őstag
válasz yodamester10 #1088 üzenetére
en nem vagyok ellene. en orulnek az instant nyomatek, 5 perces toltes, 1000kmre legjobban. jo kis en a robot kocsival audi
az mitol ellene leves hogy az ember leirja a primer energy supply miatt kozelsem annyira hudefasza? vagy ahogy bambano mondta a playeres cikk utan: arokba felgyujtani?
megegyszer: az automobil lenyege hogy akkor es oda ahova akarom. ez a villanytechnologia mostani korlatai miatt (akku) varosban jo csak, de ott a legjobb, minden mashova az onszopatas bizonyos foka.
ugyanakkor csak azert venni 10millios uj autot hogy a kornyezetet kimelem, hazugsag, mar csak a penz lerakasa co2. lentebb egy kollega mar pedzegette, de le lett hurrogva, mert fejen talalta a szoget.
akkor vagy legzoldebb ha nem fogyasztasz. vagy veszel egy elektromos saxot[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1089 üzenetére
Nem tudom,hogy milyen statisztikákrol és levegő minőségekrol és milyen kutatási eredmenyekrol beszélsz, de sok műholdkép van a tavaszi lockdownrol,hogy hogyan csökkent a levegő NOX tartalma európában és Kínában is. Természetesen a kibocsátások egy része fűtés és gyárak... Tehát nem csak az autó szennyez...
Mesterséges üzemanyagra és hidrogenre is szükség lesz a jövőben, csak nem a közutakon, hanem repulokon és hajókon. Elég hülye megoldás lenne a zöld árammal rossz hatékonyság mellett hidrogént vagy mesterséges üzemanyagot előállítani és azt rossz hatékonysággal elhasznalni egy autóban (mindent számolva itt valahol 80% körüli lehet a veszteség, de lehet még több mert csak a belső égésű motorban 60% körüli a veszteség és szállítani kell plusz előállítani) miközben az áramot lehet tárolni (akkuban) és szállítani kis veszteséggel (20% körüli).
Ezért mesterséges üzemanyagot csak ott érdemes használni, ahol az akkuk súlya vagy térfogata problémát okoz...
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1091 üzenetére
Pénz lerakasa CO2, egy IT programozó home officeban saját eszközön napenergiával támogatva mivel rosszabb CO2 szempontból (amikor ennyi pénzt amennyibe egy elektromos autó kerül 1 év alatt meg tud keresni) mint egy gyári munkás napi 50 kmt autózva vagy buszozva 1 év keresetből vesz egy 4 milliós benzines daciat?
-
-
tha_answer
őstag
kinaban urdieselt hasznalnak ja.hat persze. korabban betettem, stuttgartban mertek nem letezo csokkenest.
here we go again, atadom bambanonek a terepet
megegyszer:
0rpm nm
300 sec
1000kmezt csodakksi nelkul csak szenhidrogen tudja jelenleg. amennyiben naprendszer fuzios eromuve allitja elo, akkor co2 semleges, a fizikat (energisuruseget) meg lehet ignoralni, csak felesleges. jo feloras kavezast
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz bambano #1094 üzenetére
Nem kerülte el a figyelmemet, abból lehet autókba tárolni akukkba tárolni amiből attolteni másik akkuban (autó) kisebb a veszteség mint a mesterséges uzemanyag előállítása és felhasználása során.
Remélem a te figyelmemet nem kerülte el, hogy nem vagy a mesterséges üzemanyagok ellensége,sőt írtam, hogy sok helyen nagyon hasznosak lesznek, de az nem az autózás.
S korábban éirtam, hogy komplett ipar fog az ingyen áramra felépülni...
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1095 üzenetére
És a kedves szénhidrogán azt is tudja, hogy megfulladunk tőle. De nyilván ez a jó választás, remélem a dízelesek kezdik a folyamatot
Nem mintha amúgy általános igény lenne az 1000km hatótáv is.De biztos általános igény a bonyolult hajtáslánc, a 40x filterezett kipufogó, ami még mindig mérgező, a fekete füstöt okádó csotrogányokkal együtt.
[ Szerkesztve ]
-
-
telerakod a szaharát kémiai reaktorokkal, tolsz bele vizet, szerzel valahonnan széndioxidot, kell még hozzá napfény.
mennyi a vesztesége annak, ha a szahara közepén gyűjtöd a napfényt? mennyi az alternatív költsége?"nem vagy a mesterséges üzemanyagok ellensége": az, hogy én mi vagyok, nem szokta elkerülni a figyelmem
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
válasz tha_answer #1095 üzenetére
Nyugi, mindenki már az első hozzászólásodtól értette, hogy te ideges leszel, ha villanyautók szoba kerülnek. Oké.
Ilyen nem mostanában lesz (ebből egy tételt tud, és akar ugyebár teljesíteni). Így jártál, bánatos leszel, amikor már nem marad más alternatívád. Te vagy a járulékos veszteség. Ha marad az irány, egy darabig még hugyozhatsz széllel szemben, de csak a frusztráció nő.
Ha pedig nem tetszik az irány, szavazz más politikusokra. Ez a lehetőséged mindig megvan. Szavazz olyanra, aki ingyen parkolást ad a fosszilisnek, és a mostani alap dupláját a villanyosnak, vagy aki ingyenessé teszi a benzint, vagy aki fizeti a v8 árának a másik felét. Ha nem találsz ilyet, legyél te az úttörő, indulj választáson.
Ha ezek mind kudarcba fulladnak, akkor egy idő után, kénytelen, kelletlen így néz majd ki a listád:
0rpm nm
900sec
500kmTúl fogod élni.
evDirect villanyautós töltőhálózat