Új hozzászólás Aktív témák
-
noPublicFG
senior tag
Olvasgatom a különféle érveket, benzines vs diesel vs elektromos vs hybrid autókról. Háááát, nagyon balkáni érvek még! Mindenki a saját igazát szajkózza, de azt senki nem érti, hogy az igényhez vásároljunk már, ne az instagramra!
Nekem is megvan a véleményem természetesen. Nincs saját autóm (már). Helyette, amikor kell bérelek autót. Kétszer egy évben amikor magyarországra látogatok, és plusz kétszer, mikor kirándulni indulok. A többi utazás mind tömegközlekedés. (Busz, vonat, repülő - igen a családom másik fele egy másik kontinensen él.)
Mi a legzöldebb?
A saját autó, legyen az belsőégésű, vagy elektromos, vagy ezek kombinációja biztosan NEM!plus ça change, plus c'est la même chose
-
Plebi
senior tag
Én is szívesebben látnék skoda citigo, vagy ahhoz hasonló villany autókból többet és ezt megvásárolható formában. A dacia megoldása a citigo hiánya miatt egy nagyon végletes megoldás lett sajnos. Annak is meglenne a helye, de nem támogatás nélküli 6 milliós áron. Annyi volt idehaza az a hatalmas mennyiségű megvásárolható citigo is és azért más liga a két autó.
A lényeg az, hogy sokkal több 4-6 millió közötti, 200-300 km-es hatótávú villanyautó kellene a kereskedésekbe, mint a citigo. Tudom, hogy városban, kis tempóval sokkal többet is tud menni.
Én jelenleg egy 3-as plug-in priusszal szemezek. Akkor sem ölöm meg, ha csak elugrok vele a heti bevásárlásra, vagy rossz idő miatt mégis kocsival mennék munkába a rövid táv ellenére, de tankolható és takarékos hosszútávú autónak is jó. Nekem a 16 km körüli tisztán villanyos hatótáv bőven elég.
Gigabyte B450 Aorus Pro; Ryzen 5 3600; 16GB DDR4 3200 HyperX Predator, Sapphire Pulse 6600, SSD-k+HDD; NZXT H510 Elite; CM Silent Pro M2 620W; NZXT X62 Kraken; Dell 2311H; XSX; PS5
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #202 üzenetére
Na, az már nem lesz annyira környezetbarát. Most is a lakóhelyeken levő alacsonyfeszültségű hálózattal van a probléma. Ha beviszik a nyagyfeszt, akkor transzformátorok kellenek a lakóhelyeken. Ez nem éppen környezetbarát. Akár így, akár úgy, dúlni kell mindenképpen és rengeteg kábelt húzni. Ahhoz meg nyersanyag kell, aminek szintén szűkében vagyunk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
engem érdekelne, hogy miért jó a nulláról ébredő "nagy" nyomaték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ck.
addikt
-
Somatom
veterán
Indulásnál jól jön. Mondjuk, azt tervezik, hogy 0 -ról 50 -re 5mp alatt gyorsuljon az autó. Ehhez kell 100Nm. Ha egy motor a max nyomatékának csak 50% -át adja le alacsony fordulaton, akkor úgy kell tervezni, hogy ez az 50% 100Nm legyen. Vagyis, fölöslegesen túl kell méretezni a motort. Ha 0 fordulattól tudja a 100Nm -t, akkor elég egy kisebb csúcsnyomatékú motor is. Ezért tartom jó megoldásnak a hibrid rendszert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dajkapeter
senior tag
Mi párommal sokat túrázunk. Én zölden gondolkozom. De mikor elindulunk Pestről és átlagosan másfél óra alatt érünk oda ahová tartun. Múlt héten Bodajk körnéykére ruccantunk le, tőlünk 90 km, kis falu (elektromos autó -> ). Három hete a Megyer hegyi tengerszemnél jártunk, az 240 km oda, két település között poros parkolóba lehet megállni. Nekünk nincs értelme az elektromos autónak. Hétvégente nem maradunk a 4 fal között. És évente legalább egyszer megyünk Horvátba nyaralni, a déli részére a mi 800 km. A mi felhasználásunk mellett a kis 206-os peugeot bőven kiszolgál minket és 6 litert eszik a kis mohó benzines. A belvárosba is megyünk hetente 2-3 alkalommal ami miatt nem jó egy nagy autó, hisz parkolni is kell valahol. Ha nekem valaki erre ír egy használható elektromos autót annak le a kalappal. De előre írnám, hogy Horvátot egy fenékkel toljuk le. Tömegközlekedés okés, mert a gyerekek és párom is bkv-val jár, én bringával (10-30 km naponta). Vagyis mi pont nem arra használjuk az autót amire az elektromosat kitalálták. Nem 30-50 km-t megyünk vele naponta munkába. Ja és nincs 20-30 millánk venni egy nagyteljesítményű elektromos autót, plusz panelbe lakunk (20 tömbre jut 2 DARAB töltő)!
Minden elismerésem az EU-nak, de Magyarországról biztos nem fognak kifogyni a fosszilis tüzelőanyagú autók az elkövetkezendő 30 évben... Ha csak ahogy korábban már más is írta, lejjebb nem megy az ára, feljebb pedig a hatótávja az elektromos autónak.
U.i.: töbször is vezettem már elektromos autót, munka kapcsán, tudom milyen.[ Szerkesztve ]
Ha írásommal megsértettelek akkor annak valószínűleg nem én vagyok az oka....
-
cinemazealot
addikt
Nekem az az érzésem, hogy ez az egész közúti közlekedési kultúra (nemcsak itthon, de itthon főleg) eltorzult egyfajta gladiátor játékká. Amikor már úgy választunk autót, hogy az rendelkezzen megfelelően nagy nyomatékkal vagy töréstűréssel, az azt jelenti, hogy a társadalom eltorzult és nem egy szabályos közlekedésben való harmonikus részvétel vagy egyáltalán az A-ból B-be való eljutás a cél (amit nagyon sok esetben közösségi közlekedéssel is meg lehetne vagy legalábbis meg kellene tudni tenni), hanem az aszfalton mint küzdőtéren való túlélés és a másik leigázása (erkölcsileg és fizikailag egyaránt). Ezt iszonyú mértékben tüzeli a piaci környezet is (nagyobb, erősebb, gyorsabb, kényelmesebb... igékkel hirdetve az újabb és újabb paripákat), és ez óriási nagy baj. Hiszen minél nagyobb (nehezebb, magasabb, komfortosabb, hangszigeteltebb stb.) valami, annál több energiát kell magával cipelnie, így gyakorlatilag semmivel nem lesz több, mint egy kis autó kis akkumulátorral, épp csak jóval több helyet foglal, jóval több energiát emészt fel és jóval több idő feltölteni.
A cikk alapvetően erről szól, és aki e helyett belelát mindenféle olyat, hogy cseréld le a mostani autódat elektromosra, mert attól zöldebb leszel, annak komoly gondjai vannak a szövegértéssel. A cikk nem a jelenlegi és jövőbeli jármű tulajdonosak kritizálja. Értelmezésem szerint inkább annak a gazdaságpolitikai rendszernek próbál ajánlást tenni, ami ma -- számos dokumentált és a tudományos élet által korábban is előre jelzett környezeti probléma megoldása helyett -- előrébb tartja a luxust és a gazdasági érdekeket annál, hogy valódi megoldás születhessen egy ma már mindenkit sújtó problémára. Ez a megoldás pedig a takarékosság és a mértéktartás: minél kevesebb tömeg megmozgatása minél kevesebb energia befektetéssel.
És ugyan fentebb azt írtam, hogy ez nem elsősorban a jármű tulajdonosoknak szól, nekik is muszáj lesz változtatni: hiába csábító a nulláról ébredő nagy nyomaték, a száguldás, a komfort, a kényelem, a luxus... úgy kell közlekednünk (és nem feltétlenül vezetnünk, hanem közlekednünk akár közösségi eszközökkel is), hogy ne legyen szükség ezekre. Aki pedig mégis vezet, annak a KRESZ továbbra sem ajánlás, hanem olyan szabály, ami vonatkozik arra is, akinek pár száz lóval és pár millával több van a segge alatt, sőt arra is, akinek pár százezer kilométerrel több van a lábában. Lehet persze pampogni a közutakat kitáblázókra, de az nem mentesít a felelősség alól. A felelősség pedig már ott kezdődik, hogy mibe ülünk be reggel.
Még egyszer köszi a cikket, élveztem minden sorát!
-
Somatom
veterán
válasz cinemazealot #209 üzenetére
"A felelősség pedig már ott kezdődik, hogy mibe ülünk be reggel."
Részben. De, hiába ülsz be egy szuperződ autóba, hogy elmenj das bótba vásárolni, ha ott olyan terméket veszel, amit tengerjáróval, meg 30 literes fogyasztású kamionnal szállítottak a Föld túloldaláról.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Ezzel az egész számolással csak egy bajom van: 35-60 km napi használatra én nem fogok 7-10 millát kidobni az ablakon. Persze akinek sok van az költse.. hátha jut belőle nekem is.
35 km x 365 nap x 0,06l gázolaj x 380 gázolajár = megközelítőleg 300.000 ft éves üzemanyag költséget jelentene pl egy Golf 5-nél. Nekem valahogy nem jön ki a matek hogy miért érné meg venni. Minimum napi 100km kellene.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
danu23
csendes tag
Érdekes, hogy a többség úgy nézi le, és gondolatmenetben úgy vonja le a következtetést, hogy még nem is vezetett elektromos autót, nemhogy azt használja.
Egyébként nem is kell mindenkinek, csak aki ilyet szeretne vezetni, használni, fenntartani.
És igen, ehhez kell induló tőke, optimális esetben otthoni töltési lehetőség, olyan elhasználási profil, amit az autó is tud.
Ennyi.
Én kiszámoltam, és belevágtam.
Mindenki 12M-s új autóról beszél elektromosba, pedig benzinest-dizelt sem csak a szalonból veszünk! A többség nem!
Én egy 3 éves, 2.gen. e-Golfot vettem, használtam 8M Ft-ért Németo-ból. 10.000 km volt benne, inkább nem is használt volt, csak kipróbált.
Ez gyakorlatilag egy Golf VII kívül-belül. Konzervatív alkat vagyok, hagyományos kinézetű villanyautót akartam. Csomagtartó is kb csak 20l-el kevesebb a sima Golf-nál.
230 km-t tud nyáron klímával, most télen inkább csak 200-210 km. Ez nekem, a napi használatba bőven elég, kb. heti 2x töltöm itthon. Békéscsaba-Budapest távot is megjártam vele, Békéscsaba-Szeged útvonalat töltés nélkül (család, 4 személy, nyár, klima, cucc).
Teljesen tökéletes arra, amire való. Bővül a töltő hálózat, az már nem akadály. A mobiliti töltő szolgáltatónál van roaming töltés, így az ő kártyájukkal 10.000 euurópai töltőn lehet tölteni plusz regisztráció nélkül, és forint-ba kifizetem.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
Somatom
veterán
válasz cinemazealot #211 üzenetére
Helyes hozzáállás! De, a nagyobb szennyezésekkel kéne kezdeni és úgy haladni a kisebbek felé. Kivonni az összes foszcilis meghajtású hajót és vitorlásokkal végezni a tengeri szállítást. Teljes repülési tilalom, stb., stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
danu23
csendes tag
És az autó a beállított időpontra, vagy telefonos app-vezérléssel temperálja magát (hűt-fűt). A hőszivattyú miatt nem fogyaszt sokkal többet télen sem, ez nem kifogás. Ja és beülés tán 1 perc (!!) után fujja a meleget vagy hideget, nem kell várni a bemelegedésre. És eleve már meleg kocsiba (nyáron lehűtött) ülök be.
Mindenkinek megvan az a kényelmi dolog, amiért pénzt ad. Van aki bőr ülést, napfény tetőt, dizájnos felnit, nagy SUV autót, tengerpati utazást, USA utazást fizet. Azok sem térülnek meg, ez sem fog. Nem az autó keres pénzt, hanem aki használja.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
danu23
csendes tag
e-Golfot használok, és a fékezés nem úgy megy, ahogy elképzeled.
Ha a "gáz" pedált feljebb engedem, akkor 'motorfék' lassít, minél jobban engedem, annál erősebben (és még külön 3 fokozat van a beállításban). Ha lerántom a lában a "gáz" pedálról, akkor teljes erővel "motorfékez".
Itt a motorfék sokkal erősebb, mint a benzines, vagy dizel autónál.
Ha eléri a motorfék a 0,3 G lassulást, akkor még a féklámpát is bekapcsolja!
Ha a "motorfék" lassítása, nem elég, akkor nyomom a fék pedált, és az akku állapot alapján, ha van hova visszatölteni a termelt áramot, nincs tele, akkor még fokozza a regeneratív fékezést. Látom is, jelzi a km-óra mellett, követhető. De ha erősen nyomom a fékpedált, jobban akarok lassulni, akkor a max visszatöltés mellett rendes tárcsával is fékez.
Namost!!
Ezt úgy csinálja, hogy te észre sem veszed! Te csak lassítani akarsz, elveszed a gázt, megnyomod a fékpedált. Nyomod erősebben, ahogy a benzines-dizel autóban is, ha jobban akarsz lassulni, ott sem várod, mit csinál a motorfék.
És nem is érzed az átmenetet, mikor kapcsol be a rendes fék, olyan puhára hangolták a határt.
Ha vészfékezni kell, akkor is többet tud, mert mikor lekapod a lábad a gázról, és tövig nyomod a féket, akkor a kocsi már a dinamikus gáz felengedéskor max motorféket ad (ez bebólintós kategória, úgy kezdi megfogni a kocsit), és utána jön a max fék a pedálról a tárcsára. Az a 0,2-0,5 másodperc, amíg a lábad átér a fékpedálra, addig már rég dinamikusan lassul az autó, ez métereket jelent a fékútban, ahol az utolsó 50 cm is sokat számíthat!!
Békéscsaba-Gyula között átmegyek a kocsival, 2 körforgalom, 3 lámpa, hogy nem használom a fékpedált! És nem, nem tartom fel a forgalmat, én inkább a dinamikus csapatba tartozom!!
És ahol olyan a motorfék lassítás, kigyullad a féklámpa! Más is látja, hogy lassulsz.
Nem kell ilyen autót vegyél, nem azért írtam, csak hogy tudd, hogy működik.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #212 üzenetére
Számold hozzá a karbantartást is, mondjuk az olajcseréket, a kopó alkatrészek cseréjét, az esetleges hajtásrendszer meghibásodásokat, és így tovább.Ezek nincsenek egy elektromos autónál egyáltalán. Persze, tudom, akkupakk, de azért azok is elég jól bírják. Ráadásul az elhasznált akku az újrahasznosítható jelentős részben, az elpöfögött benzin/gázolaj meg kb semennyire.
-
Somatom
veterán
"Nem az autó keres pénzt, hanem aki használja."
De, ahhoz olyan autó kell, amivel pénzt lehet keresni. Négyen vagyunk kollégák. Négy kamionos, kétheti cuccával ki kell jusson Németországba, majd két hét múlva vissza. Délután ötre kell kiérnünk. Hogyan férnénk be a cuccunkkal egy E autóba és hány óra alatt érnénk ki? Nekünk onnan még tovább kell mennünk a kamionnal, nem utazhatunk 20 órát kifelé. Fejenként 50 Eurót adnak, vagyis 300 Eurót kapok az oda/vissza útra. Persze, az igazi bíznisz az, ha megbízásra hazatrélerezek egy autót. Tudsz erre ződ alternatívát? E-autóval kétszer két nap lenne az út, szállást kéne fizetni. A tankolásért fizetni kéne, sztem az autópályadíjat sem úsznám meg, a gumik azon is kopnak, viszont max ketten férnénk be, ami utanként 200 Euró mínusz. Tréler vontatásról pedig szó sem lehet. Szóval, nemhogy pénzkeresés nem lenne, hanem totál bukó lenne. Szvsz. néha jó lehet egy e-autó, de többnyire jó esetben csak szenvedés, rosszabb esetben még bukó is.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz #16820480 #218 üzenetére
Ebédeltél ma?
Volt már olyan pc-d, amiben kiszáradtak a kondenzátorok?
Telefonodban/pcden volt már szoftverfrissítés?
Elektromos autóban is van hajtómű, hajtóműolajat illik cserélni, féket karbantartani dettó, plusz kaptál a nyakadba egy nagyfeszültségű hálózatot is. A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
15-16 hónapos várakozás egy villanyautóra, jó eséllyel azért, mert nem bírták összetákolni a szoftverét, rotfl...Szerintem ezt a nem kell karbantartani mítoszt lehetne már hanyagolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Akkor pedig vastagon fog a ceruza. Egyik cimborám mellékkeresete, hogy egy ismerős papírlebonyolító cégnek az import, használt elektromos autókhoz megfelelőségi tanusítványt állít ki a hazai forgalombahelyezéshez. Jó pénzt keres vele. Szervízekben sem tud bárki hozzányúlni egy elektromos autóhoz. És akkor még nem beszéltünk törésről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #218 üzenetére
Nem lesz ingyen az elektromos se. Ha tölteni akarod otthon venned kell töltőt, esetleg bővíteni a hálózatot. Nálunk csak pl 220 van amivel csiga lenne. Mellesleg ugye a E autó töltésért is fizetsz, most még keveset később majd többet. Illetve illene figyelembe venni azt is hogy pl E autóval nem fogsz 130-al autópályázni, mivel marha gyorsan fog merülni. Szóval jó eséllyel nőnek majd az utazási idők. Helyben persze rövidebb lesz és kényelmes ha van miről tölteni. Viszont ha csak lent áll a panel előtt szép lesz amikor reggel indulnál -10 fokban egy 40% akkuval. Persze nyilván szól hogy baj van telos appon keresztül.
Én mindenféleképpen hibridben gondolkozom. Pl egy Hyundai Ioniq És ahhoz viszonyítva nekem a full elektromosak elvéreznek. [link]
649 km-en 15,82 litert fogyasztott (2,9 l/100 km-es fogyasztás). Ebből 547 km Budapesti és agglomerációs közlekedés volt, a 102 km pedig egy autópályás fogyasztásteszt. Ezen a végig hibrid üzemű fogyasztásteszten 130 km/h-ás tempó mellett fűtéssel, esőben 5,4 l/100 km-es átlag jött ki. Ha ezt a tesztet kivesszük a képletből, akkor 547 km-en 10,3 literes üzemanyagfogyás jön ki, ami 1,9 l/100 km-es fogyasztást eredményez. Az akkumulátort esténként feltöltve napi 60-70 km-es távok esetén nagyjából ilyen fogyasztással meg lehet úszni 100 km-enként a szintén kb. 1,5-2 liternyi árú villanyáramon túl.
Egy ekkora akkut viszont már nem olyan nagy gond 220-ról tölteni. (9kw)
Karbantartás: Mivel nagyon kevés az ilyen autó, kevés a szervizes aki ért hozzá. Ez miatt gondolom az árak az egekben vannak. Itt nálunk 2-3 szerelő is van hagyományos autóra. Elektromosra egy se. Esetleg egy szoftveres javítás se lesz ingyen amit jó eséllyel a hivatalos szervizben a teljes cég rezsivel számolva fogsz kipengetni. Nem hinném hogy marha nagy lenne a különbség a végén az elektromosra. Főleg ha nem hulladék motoros autóhoz képest nézzük.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #223 üzenetére
Amíg elbírja a trafóház. Volt egy telkem, azon kértem 380 -at (3x25A). Egy év múlva haveromnak már beintettek, hogy nem bővíthető a hálózat, mert trafót kéne cserélni. Ha jól tudom, most 1x16A jár, afölött opcionális (tehát símán mondhatnak nemet). Az 220 Volton 3,5KW, de akkor semmi más nem megy a lakásban. Persze, ez sem úgy van méretezve, hogy azonos hálót mindenki azonos időben járatja csúcsra. Márpedig az e-autósoknál ez valószínűsíthető.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
cinemazealot
addikt
Nem értünk egyet. Egy nagy ipari entitás sokkal nehezebben változtat stratégiát az egyszerű kisembernél, hiszen az sokkal többe kerül. Ráadásul amíg a kisember fogyaszt tőle, nem is érdeke változtatni. A kis egyén (először egy személyben, idővel pedig többed magával) viszont dönthet úgy, hogy elkezdi bojkottálni a nagy ipari entitást működtető piaci szegmenst, így az idővel rá fog kényszerülni a váltásra.
Például: a brazíliai őserdők felperzselése és olajpálmával való beültetése sosem fog abbamaradni, amíg Te vagy én megvesszük azt a számtalan olyan élelmiszeripari terméket, ami azt tartalmazza. Ha viszont Te is és én is, és még több millió embertársunk így dönt (ami nem nehéz, hiszen történetesen a pálmaolajra bőven vannak alternatívák), akkor az olajpálma ültetvényekből élők észre fogják venni, hogy a kereslet elapadt, váltaniuk kell.
ON példa: én inkább megjavíttatom a 19 éves motorikusan kiváló, de egyébként rohadó küszöbű autómat, mint eladjam (vagy leadjam a bontóba) és vegyek egy úja(bba)t, mert azzal azt a fogyasztói társadalmat pörgetném, aminek az iránya momentán rohadtul nem szimpatikus.
-
-
Somatom
veterán
Nálunk mindenhol 16 -os biztik vannak. Van egy ex önkormányzati lakásom, ahol még 10A -s bizti volt. Ahelyett is csak 16 -ost raktak fel. De, még ha lehetne is 25, vagy 32A, kétlem, hogy elbírná a rendszer, ha a környéken mindenki megigényelné és egyszerre ki is használná.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
WiZARD
addikt
Én is kiszámoltam, belevágtam 1.5 éve, nagyon örülök hogy így döntöttem. Úgy tűnik megérte (anyagilag is).
De ezt mindenkinek magának kell számolni, a saját felhasználási módja, lehetőségei, szükségletei szerint. Nem mindenkinek ugyanaz fog kijönni.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
#26097408
törölt tag
válasz cinemazealot #227 üzenetére
Igen ez egyszerun hangzik. Ne vegyunk palmaolajas cuccot. Az alternativa ketszer annyiba fog kerulni. Ne vegyunk steak-et hanem inkabb csirkehust mert az jobb a foldnek. Sot inkabb husutanzatot vegyunk mert az meg jobb...dragabb. Egyunk sok zoldseget, gyumolcsot, egeszseges dolgokat...nem olcso.
Eleg csak elmenni a boltba es megnezni ki mit vesz. Latni dogod hogy az atlag melos szerenyen fog koltekezni es a penztarcajahoz merten vasarol nem pedig ugy hogy zoldebb legyen. -
Noukoum
veterán
De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell?
Mert nyilván egyik napról a másikra áll át az összes belsőégésű autó villanyautóra. Melyik lesz ez a nap? 2022.06.09. ? Néha nem ártana gondolkodni mikor ilyennel érvelünk. Nem 1 napos az átállás, évtizedek vannak rá
Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval?
Mert most minden város mellett van egy atomerőmű. Kabaré .
Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást?
Tudod Németroszágban hány darab atomerőmű van? Honnan pótolja? Mondjuk napelemparkal és modern és vagy átalakított szénerőművel. Utóbbit természetesen rövidtávon.
Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri?
Pont ahogy eddig.
A hajókat is tisztán áram hajtja majd?
Egy ideig biztosan nem. Ha fejlődik a hidrogén akkor az lesz, de ha nem akkor villany.
Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag?
Ahonnan most van elég alapanyag az üzemanyag előállításához. Igény kérdése, mint minden ilyesmi.
Stb., stb.
Mondhatod nyugodtan, láthatod mindenre van válasz.#197WiZARD
Nem csökken villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél sem.
Persze nagyobb sebesség fenntartásához több energia kell, így többet fogyaszt.
Nagyobb sebességnél ugyanannyi energiával kevesebb hatóvot tudunk megtenni. Magyarul csökken a hatékonyáság. A dízel autó ellenben nagyobb sebességnél a hatékonyabb, hiszen nagyobb távot tud megtenni nagyobb sebességgel mintha azt kisebb sebességgel tenné meg.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
WiZARD
addikt
"A dízel autó ellenben nagyobb sebességnél a hatékonyabb, hiszen nagyobb távot tud megtenni nagyobb sebességgel mintha azt kisebb sebességgel tenné meg."
ezt ugye te se gondoltad komolyan?
Mennyit fogyaszt 100nál egy dízel, és 200nál ez mennyire csökken? Kár hogy 300al már nem nagyon mennek[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
#16820480
törölt tag
Csak a két fajta közötti eltéréseket soroltam fel (teljesség igénye nélkül). Persze, elektromoson is van felfüggesztés, meg fedélzeti rendszer, meg egyebek, de a motor és hajtás kb egy porszívó egyszerűségű cucc, szemben a belsőégésű motorokkal.
7Heads Drago: Persze, nincs ingyen az áram sem, de amiket eddig láttam számolásokat, ott jelentősen kevesebbre jön ki, mint a benzin. Bár ezek nem itthoni számokkal voltak, hanem olyan helyeken, ahol már kicsit elterjedtebb az ilyesmi. Töltőből is lesz majd több, remélhetőleg addigra kb szabványosított csatlakozókkal.
Az, hogy mennyien értenek hozzá más kérdés, de ha ez probléma, akkor egy hibrid is probléma, mert annak is a fele az ugyanolyan rendszert használ, mint egy elektromos.Somatom: 1x16A? Az elég kevés. Ahova most költözök majd, az egy 60 lakásos ház, lakásonként 3x16A-rel.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
"Melyik lesz ez a nap?"
Az, amikor a szolgáltató közli, hogy ennyi volt a kapacitás, most jönnek a gépek, amik feltúrják a környéket, mindenkinek be kéne pengetnie a hálózatfejlesztés költségének ráeső részét és le kéne mondani némi telekrészről, mert oda húznák fel az új, négyemeletes trafóházat, ahova bekötik az új, 5KV kábelt. Lehet, hogy kicsit zúgni fog, talán kicsit rákkeltő, de lesz áram az autókhoz.
"Mert most minden város mellett van egy atomerőmű."
Nyilván nincs, mert igény sincs rá. De, ha a leendő autóparkhoz méreteznek, akkor sűríteni kell az áramtermelő berendezéseket.
"Mondjuk napelemparkal"
Te beszélsz kabaréról? Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
"Igény kérdése, mint minden ilyesmi."
Ahha. Hány éves vagy, királyfi? Egyáltalán nem az igényen múlik. Igény most is lenne tiszta levegőjű városokra, csak az nem bíznisz.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #239 üzenetére
Tökre bosszant, hogy nem találom a korlátozós cikket. A Google dobta hajnalban egy keresésre, de nem mentettem el, utána meg sehogyan sem sikerült előcsalnom. Még engem is meglepett, hogy a mienknél tehetősebb országokban ilyen hamar korlátozzák az otthoni töltést a hálózatterhelés miatt. Ezt csak azért írtam, hátha vki ráakad a cikkre (Magyarul volt).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#26097408
törölt tag
Es szerinted a hivatalos szervizbe hozzaertobbek vannak mint Pistaba. Nekem ket eve konkretan vizzel toltottek fel az ablakmosom, telen meg befagyott es besult a motorja. Nem keves penzt fizettem ezert a remek hivatalos szervizert meg utana a javitasra.
Egyszovel ne vedd garancianak hogy hivatalosba ertenek is hozza es ott nem csesznek el semmit. -
-
-
Leslie13
tag
Sok véleményt olvastam, de nem mindent. Sok igazsáság van abban, hogy nagy városban jó lehet egy kis elektromos autó.
DE az, hogy az unió az euro7 meg xedik ki akarja nyírni a belső égésű motort a következő 20 évben szerintem nem járható, és látni, hogy törvényhozók között sok a műszaki gondolkodás még messziről sem értő analfabéta. Az elhiszem, hogy 10 év múlva Brüsszelben részben megvalósítható, de nagyon sok a korlát.
De, ahogy egy előttem hozzászóló írta, hogy, hol és mivel fogják tölteni?
Tudjátok mennyi áram kell egy gyors töltőnek? És mögötte milyen áram mennyiséget kell 30-40%os erőművel kitermelni? Mennyi a hálózati veszteség, mennyi mindent kell feltúrni az új trafók miatt?
Esetleg majd fúziós erőmű lesz akkor talán lehet belőle "zöld öszvér".
Korábban téma volt, hogy a nagy kontérszállítóhajók milyen elavult motorokkal és milyen pocsék üzemanyagot égetnek el, de ugye az nem köthető egy államhoz sem, és nem sok mindenkit érdekel.
Továbbá vidéken próbálja ki valaki az elektromos autózást, szerintem ott majd hogynem csak második autónak jó. Ja meg esetleg jön egy március 15ei itéletidő, kiváncsi vagyok az autópályán mennyi idő alatt merülne le.
És nekem itt jönne is egy ötletem. Szerintem cserélhető akkus rendszert kellene kitalálni. Azaz a benzinkúton megállnál és egyen aksikat lehet cserélgetni, amik felvannka töltve. Mennyivel rugalmasabb lenne az egész?
Én egyébként még 20 évig a nagy távokat igénylőknek a hibridet látom jó megoldásnak, de nem a BMW X5 5 literes motoros verzióját és társait. Továbbá a euro7 baromságai helyett miért nem kötelezik a gyártókat, hogy csak 80 %ban újrahasznosított anyagokból lehet új autót gyártani? -
Noukoum
veterán
ezt ugye te se gondoltad komolyan?
Mennyit fogyaszt 100nál egy dízel, és 200nál ez mennyire csökken? Kár hogy 300al már nem nagyon mennek
200? 300? És te kérdezed hogy komolyan gondolom-e? Mondjuk nézd meg hogy fix 32,5, 65 és 130km/h között mennyi a fogyasztásbeli különbség papíron a dízelautónál. Magyarországon még autópályán sem mehetsz 130-nál többel, tehát ennél többet kár is előhozni.#238Somatom
Az, amikor a szolgáltató közli, hogy ennyi volt a kapacitás, most jönnek a gépek, amik feltúrják a környéket, mindenkinek be kéne pengetnie a hálózatfejlesztés költségének ráeső részét és le kéne mondani némi telekrészről, mert oda húznák fel az új, négyemeletes trafóházat, ahova bekötik az új, 5KV kábelt. Lehet, hogy kicsit zúgni fog, talán kicsit rákkeltő, de lesz áram az autókhoz.
Legközelebb szóljál már légyszíves hogy ne etessem a trollt. Innentől egy értelmes ember sem vesz komolyan.
Nyilván nincs, mert igény sincs rá. De, ha a leendő autóparkhoz méreteznek, akkor sűríteni kell az áramtermelő berendezéseket.
Látszik hogy fogalmad sincs mennyi energiát fogyaszt a villanyautó.
Te beszélsz kabaréról? Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
Hány éves vagy, királyfi
Személyeskedés helyett inkább csinálj valami hasznosat, mert ilyen kamu és felesleges hozzászólásokkal csak terheled a Földet. Menj kapálni vagy bánom is én, bár kérdés hogy arra alkalmas-e a személyed. Mindenesetre a neved fel van jegyezve, tudva hogy kire ne pazarolja az ember az idejét.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ck.
addikt
-
Tewe013
őstag
Látom értelmes feltevésekre nem sikerült értelmesen válaszolni, de azért érdekelne, hogy ebben a részben mi volt a nevetséges? "Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki."
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Aliexpress tapasztalatok
- Sorozatok
- Fotók, videók mobillal
- Apple notebookok
- Jeorjosz7 károsultjai
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro 128GB gyári független 2025.04.03. Apple garancia
- GAMER PC - RTX 3070 - i5 12400F/13400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD -
- Új Realme Realfit F2 Pro ANC Hibrid fülhallgató 4 színben Fekete,Fehér,Kék,Pink
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.