- PlayStation 5
- Előzetes élménybeszámolókon a Sand Land
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Steam topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Nintendo Switch
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Shakes&Fidget Online Szerepjáték
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Xbox Series X|S
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Olyan nincs, hogy elindulsz, és 2-3% difinél nagyobb eltéréssel érsz célba. A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.
Hiába számolod ki hogy x kilométerre y energia még pont elég hogy biztonságban hazajuss ha bejön az egyenletbe egy nem várt tényező. Unokahúgom néhány éve a szomszédos településről hazafelé tartva ott ragadt az úton hófúvás miatt. Három órát gubbasztott az autójában mire kitúrta a hóból egy helyi traktoros. Járatta a motort fűtött zenét hallgatott. Csináld meg ezt egy merülőfélben lévő elektromos autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt lemerül de ezt az utat még pont kibírja. Ugyanez a szitu ha van mondjuk egy teljes útzáras helyszínelés valamelyik autópályán. Lehet, hogy ott kell ülj másfél órát és fűtesz, hogy ne fagyjon meg a család a megtehető hatótávod meg folyamatosan csökken emiatt. Ennyit a nagyon pontos kiszámolásról.
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
Somatom
veterán
Szóval, nincs semmi rongyrázó benne. Egy Leaf 8 milláról indul, egy M3 18 milláról. Ha 8 -ért veszek egy Leafet, 10 -et meg átutalok a Greenpeace -nek, akkor sztem többet tettem a környezetért, mintha vennék egy M3 -at.
axioma:
Nekem nem kell megmagyaráznod, hogy miért használsz autót bringa helyett. Csak magadnak.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Rossz példa. Csináld meg ezt egy ürülőfélben lévő benzines autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt kiürül, holnap úgyis elmész a kútra, ami messze van, most nem esik útba, de ezt az utat még pont kibírja.
Ehhez képest a villanyautót otthon minden nap töltöd, nem kell sehova menned érte. Egyik villany sincs nálunk sosem 50% alatt. Ha aza alá esik, rögtön megy fel a töltőre. Nincs értelme lefogyasztani, hiszen otthon tankolod, nem kell külön utakat tenni vele. Napokig kibírja bármelyik villanyautó a hó alatt, sokkal tovább, mint egy benzines.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
“A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.”
Én nagyon támogatom a villanyautók elterjedését, de a fenti állításod sajnos csak részben igaz. Sík úton az lenne, de amíg csak távolságot és haladási sebességet tervezel meg, valamint egy közbeeső töltőt, nagyon csúnya meglepetések lehetnek egy-egy nem várt emelkedőnél, főleg ha teljesen ismeretlen a terep, családi nyaralás pl. És nem minden emelkedőt követ lejtő, hogy visszanyerj valamennyit.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Az https://abetterrouteplanner.com/ egy olyan célszerszám, ami mindent, az időjárást (szélirány, szélerősséget, hőmérsékletet), az extra utasokat, az emelkedőket, az aksi romlását, felszereltséget (pl. hőszivattyú) mind figyelembe veszi, és tűpontosan tervez. Ráadásul a legtöbb autóval össze lehet kötni, és az autó saját jellemzőit (múltbéli fogyasztási jellemzők) is figyelembe veszi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
De M3-ból az alap is messzebre megy, mint Leafből a plafon. Leafből plafonunk (e+ Tekna) van, M3-ból alap (SR+). Csak annyival drágább, mint amennyivel jobb. Semmi különös rongyrázás nincs benne. Jó, M3-ból létezik a bolond Performace változat, de az egy marhaság. Az olyan, mint Merciből az AMG. Azzal a különbséggel, hogy Teslából az alap is ~400 LE-s. De ez nem rongyrázás, egyszerűen ennyit ad ki a villanyos meghajtás, nem kell hozzá semmi extra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
En csak azt szeretnem tudatositani, hogy nem csak fiatal eleteros ferfiak szeretnenek napi par km-t kozlekedni, amikor Bp-re ingazasrol beszelunk. A jelenlegi autok helyett fele ilyen sze'les 1 vagy 2 szemelyes zart motorokrol esetleg beszelhetnenk me'g mint valos alternativa, csak nincs (es en azert felnek hogy letolnanak amig meg nem szokjak).
-
titán
Ugyanaz, mint a hálózati infrasturktúra többi részével. Ha nem lenne újrahasznosított villanyautó akkumulátor, akkor is szükség volna energiatárolókra, csak akkor oda többet kéne pluszban gyártani. Szóval oké, valóban ró környezeti terhelést az aksi, de nem a "villanyautóságukból" fakadóan.
Ha érted a mérleget.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én 40 évesen is még kenyérhajtású pedálossal jártam dolgozni, aztán mikor majdnem kinyiffantam (saját hiba oké), abbahagytam, nekem ez nem ér ennyit. A pedelec hajtás pedig nem véd meg a környező nagyvasaktól, inkább a még nagyobb sebességtől garantáltan megöl. Egy hiba. Minden tökéletes embernek ajánlom a nagyvárosi kerékpározást, a többieknek nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Eltarolom a nappali energiat es este abbol toltom az autot (is, meg arrol megy a haz). A szaldo megszuntetese utan, pontosabban amikor a vesztesegnel nagyobb lesz az ad/vesz a'r kulonbsege, erdemes lesz minden megtermelt energiat ha lehet inkabb tarolni kesobbi felhasznalasra. Nalunk napi fogyasztas 40kWh (atlag), de nem egyezik a ketiranyu telj.gorbe.
[Amugy valoszinuleg ezeket inkabb a grid-be teszik, nem az egyes haztartasokba, jot tesz a szolgaltatasi minosegnek es az iranyitasi rendszer dolgat is konnyiti.] -
axioma
veterán
Ja 40-nel me'g kb. en is, na jo lehet hogy inkabb 39, csakhogy akkor 4.5km-re volt a munkahelyem, a terdszalagmutet elott voltam me'g, es a lanyok is bringaval jottek velem az elso 1.5km-en a sulijukig (telen kispolszki). Csak az elet ment tovabb es a kov. sulik 8.5 majd most 15+km-re, es en is melohelyet valtottam...
-
tha_answer
őstag
no offense, de kezd magadon mielott a videki tiefightereket be akarjatok tiltani.
talan nem tetszik az 50eres energiasuruseg. a fizika kemeny dolog. ertem en.
szoval: nincs tobb repules. vilagos? nincs tobb tengerhajozas. vilagos? illetve csak akksirol mukodo repulon meg hajon.pontosan errol beszel a cikk: ha a moralis felsobbrenduseg elharapozik, akkor lesz itt meg haddelhadd.
megoldas? szintetikus uzemanyagok "zold"energiaval eloallitva. fuzioseromu.
illetve a co2 kivonasa a levegobol. mert hiaba villanyauto, az eddig odatett benne lesz, meg a villanyhajtas szeneromuveibol folyamatosan dogivel[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ez érdekes. Én a városban lakom és ezért nem kell oda/vissza közlekednem ahhoz, hogy bemenjek a városba. Igaz, hogy nem tudnék egy e-autót otthon tölteni, viszont nincs is szükségem arra, hogy azzal közlekedjek a városba és haza. Akkor most melyikünk a ződebb? Bár, való igaz, hogy én még fiatal és életerős vagyok, még csak 51 múltam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
Szerintem sem autó akkumulátort, sem powerwall-ba valót nem kellene gyártani addig, amíg nincs technológia a 99,5%-os újrahasznosítására. (Csak hogy ne tűnjek telhetetlennek. Persze 99,9% jobb lenne.)
Az emberiség úgy egy-két évtized múlva rá fog csodálkozni egy pár (tíz) millió tonnás, vegyes kémiai összetételű, de egyaránt gyúlékony és veszélyes anyagnak számító akkumulátor hegyre. És akkor nem szívesen lennék a helyében.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
titán
válasz tha_answer #766 üzenetére
Nincs
50eres50-szeres energiasűrűség. Egy 4-500kg-nyi akkupakk az autó teljes élettartamának az összes energiáját képes eltárolni, míg a fosszilisbe tonnaszám öntöd a naftát ugyanannyi energiakivételhez. Minden csak nézőpont kérdése.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
senior tag
Az attól függ, hova tárolod el. Ha van saját házi akku rendszered, akkor oké. A szaldó rendszerrel viszont nem tárolsz semmit sehova. Eladsz napenergiát dotált áron, utána meg veszel adott pillanatban rendelkezésre álló energiamixet. Pl. egy ködös, szélcsendes, téli napon zömmel fosszilis energiát.
dabadab #770: Ólom akksira. E-autó akkumulátorra nincs. Legalábbis mindenhol ezt olvasom. Vannak kísérleti technikák, amik részleges (50-70%-os) reciklálást biztosítanak (pl. közönséges fémeket kinyernek), egy csomó mindent elégetnek, a maradékot meg deponálják. Van esetleg valami referenciád?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
8th
addikt
Az utolsó mondatoddal nem értek egyet. Egy xxl aksis újszerű tesláról még talán el tudnám képzelni de mivel az extrém példa az összes átlagos megfizethető(bb) villanyautóhoz képest szerintem maradjunk a magyar realitás talaján. Vegyünk alapul mondjuk egy három millióba kerülő használt 24kWh Nissan Leaf-et. Télen annak mennyi a valós hatótávja? 70km? Mínusz öt fokban három óra álló fűtés esetleg egy kis ülésfűtéssel és rádiózással megtámogatva mennyi energiát is vesz ki az aksijából? Ott azért szemmel látható lesz a hatótávcsökkenés míg egy benzinesnél/dízelnél jóformán meg sem látszik az a két liter mínusz. Ez a nem mindegy. Persze fel lehet hozni példának a nagy aksis Model 3-at csak az egy húszmilliós autó de használtan is minimum tizenöt. Szép és jó autó nem vitás de csak egy nagyon-nagyon szűk réteg engedheti meg magának. Egy kis aksis használt Leaf-et azért már jóval többen.
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
titán
Dehogy. Télen. Ne vicceljünk. A 8,8kWh-s Voltom tud télen 45km-t. Nyáron 70-et.
Az autópálya árt meg a rosszul tervezett, nagy légellenállású autóknak, kis sebességnél sokat bírnak. A légellenállás a sebesség négyzetével arányos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Amire valaszoltam ott az volt a kerdes, hogy mit lesz a hasznalt autoakkukkal, azzal egyutt mar ertelmezheto. Igen, a maiakkal, masodfelhasznalas.
Amugy meg szaldoban is pont "annyiert" adom el amennyit beszed erte utana a szomszedomtol a szolgaltato. De jelenleg nem engedelyezett a hibrid inverter, azert kene a szaldo miatt nyafogoknak kilobbizni, hogy azt bevezessek jogilag is, ami technikailag letezik es kihagyna' a halozatot a tarolasbol. Mielott rajtunk csattan az ostor. [Pont ugyanaz pepitaban, mint a "jaj egyszerre fognak az autok tolteni, az esti csucsban" - par emberhonap munkaval ez mar tobb eve is kikerulheto lett volna (orszagosan) ennek megfelelo vezerelt csoportok(!) letrehozasaval, egymashoz kepest eltolt negyedorakban toltesekkel.] -
axioma
veterán
A 70% akkus ionom tud 70km-t, igaz sose autopalyazom vele, szoval a leaf-es 70km eros anti-marketing (igen, en is be tudok olyat allitani az auton hogy 40-et mutasson... de egyreszt minek, masreszt meg idolegesen tobbet fogyaszt de kis auto hamar befu"t utana mar csak neha egy par percet kapcsolok ra.)
-
Ck.
addikt
Pont rosszakat linkelsz, ezekben még nincs hőpumpa, a régi, fűtőszálas verziók, valamint a villanymotor is még a régebbi konstrukció, kevésbé hatékony és a rekuperáció sem az igazi bennük. Az akku öregedés is sokkal jellemzőbb ezekben. 2013 vége/2014 eleji autók már a facelift változatok.
[ Szerkesztve ]
-
kanyarodjunk vissza az eredeti kérdéshez: lámpától lámpáig történő versenyzésről szólt. ez lett kiterjesztve másik városban levő lámpáig. tehát de, megküldi, ami kifér a csövön.
tehát elvileg megy az elektromos kacatjával 130-cal az m1-en, én meg mondjuk megyek egy225-ös átlagot. Melyik ér oda hamarabb? mondom elvileg, mert az m1-en menő forgalom miatt nemigen lehet nagyon gyorsan menni.tehát vagy elfogadjuk az állításodat, hogy ezt a kérdést sebességkorláttal kell nézni, akkor az eredetiben is helytelen volt feltételezni a lámpától lámpáig kilövést, vagy az eredeti kérdést eredeti állapotában vizsgáljuk és akkor Sopronig pedál to metál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"legalább az állami/önkormányzati intézményeknél lenne lehetőség töltésre ahol általában elég sokat várakoztatják az embert de ez jelenleg még nincs így.": szerintem ez teljesen rossz irány, hogy tegyük egyszerűbbé az odajutást és hatékonyabbá a hivatalban történő várakozást. még véletlenül se.
oldják meg, hogy ne kelljen odamenni. 2020 vége van, feltalálták ezt a web nevű izét.
a pesti csúcsforgalomra is az lenne az igazi megoldás, hogy ne kelljen odamenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azért, mert az eredeti vita nem 130-ról szólt, hanem arról, hogy a jani városban lámpától lámpáig gyorsul, én meg mondtam, hogy akkor legyen a második lámpa másik városban.
tehát a vita arról szól, hogy egy BP-Sopron távot ki tesz meg hamarabb: ő a villanyautójával vagy én a benzinesemmel. legyél benne biztos, hogy én a benzinesemmel.
de hogy a kresz miatt aggódóknak is nyugta legyen: mondj két német várost, ami legalább 230 kilométerre van egymástól korlátozásmentes német autópályán.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mbotnd
tag
Én csak annyit mondanék röviden, hogy áramot szinte bárhogy lehet termelni, de a kőolajból kezdünk gyorsan kifogyni...
-
8th
addikt
Vagy negyven éve ezt hallgatjuk és azóta sem akar elfogyni. Tovább megyek vannak eddig még kiaknázatlan területek ahonnan évtizedekre elegendő kőolajat ki lehet nyerni. Nem a közeljövőben fog elfogyni.
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
#16820480
törölt tag
De most őszintén, az egész beszélgetés elején kijelentetted, hogy azért nem akarsz/tudsz e-autót használni, mert nem praktikus vele 1000+km-t letolni a német munkahelyig. Most meg ott tartunk, hogy miért nem bringázik az, akinek munkahelyre oda-vissza 30-40km-t kellene tekernie, és ennek 80%-át legalább közveszélyes forgalomban (mert bringaút nincs). Szerintem ez nem egészen fair érvelés így
Én is adnám, ha mondjuk Budapest úgy nézne ki, mint Amszterdam, és olyan könnyű lenne bringázni, de ez attól tartok még kevésbé reális, mint hogy 10 év múlva mindenki elektromos autóval jár. -
#16820480
törölt tag
A volt cégemnél a hivatásos sofőr mondta egyszer, hogy azért nem megy 160-170-nél többet autobahnon sem, mert annál gyorsabb tempónál nem lenne biztonságos az emberi reakcióidő miatt. Egyszer rossz ütemben húz ki elé valaki és mindketten meghaltak (közel 100km/h-s sebességkülönbségű ütközésnél). Egyszerűen nem éri meg az, hogy 10 percet nyerjen egy 200km-es úton.
Persze aztán vannak emberek, akik a mindhez is értés mellett még F1 versenyzők is, ezredmásodperces reakcióidővel. -
-
axioma
veterán
Tok mind1, hogy attol hal bele hogy o megy bele az elotte menobe hulyebe aki kiment ele, vagy attol hogy a mogotte jovo, emberi reakcioidovel (nem)fekezo hulye megy obele. Es akar a jol karbantartott sajat autonak is lehet varatlan muszaki nyugje, a korulotte levoknek meg plane. Kockazatot csokkenteni lehet, de legjobban pont azzal ha nem megy tul gyorsan.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #791 üzenetére
Sztem nincs ebben anomália. Kimegyek, két hét múlva hazajövök és itthon (Bp.) vagyok két hetet. Ez a körforgás. Az nem reális, hogy vki bringával toljon egy Németország oda/visszát. Még villanyautóval sem reális. De, otthon nem használom a dízelt, csak ha valóban muszáj. Egyszerűen szar autóval közlekedni Budapesten. Villanyautóval is.
A napi 30-40 Km -es ingázás már más tészta. Többet tölt vele autóban, mint én a Németországgal. Miért? Sztem azért, hogy szebb, kellemesebb környezetben lakjon. Ez pedig nem a környezettudatosságról, hanem a kényelemről, az érzésről szól. Ezt kompenzálja az e-autóval, de a környezet szempontjából nem ez lenne az optimális megoldás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- ASUS routerek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Rubik kocka
- Napelem
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)