Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Most csak annyit, hogy aki a "gyorstolto kabel felaras, nem jar az autohoz" mondatot leirja, az me'g nem nagyon latott egyenaramu toltooszlopot (me'g ha be is szurt egy ilyenrol tobb kepet is). Ezek utan mi a feneert kuzdenem vegig a frocsogeset?
Egyben van igaza: nem suv-okat kene gyartani bazi nagy akkuval az elektromos autozasi igenyekhez. De ez meg pont ugyanaz amit az itteni cikk is mond: legyenek kicsi autok kicsi akkuval (ahhoz kepest amit most probalnak eladni uj elektromoskent). En is szivesen megtiltanam bizonyos autoknal a zold rendszamot (phev 2l feletti motorral, vagy szemelyauto 2t osszsuly felett). De az hogy ez (is) hibas szabalyozas, nem jelenti azt hogy maga az e-autozas hibas. Csak hogy ujra kell huzni a hatarokat. -
axioma
veterán
A 80-100Ft-os kwh-nkenti _varosi_ toltessel az a gond, hogy a phev-nek ott mar nem dragabb de egyszerubb benzint toltenie, mint aramot (vagy e-auto masodiknal inkabb a benzinessel indulni). Es aki Bp kozepso reszen tolt, az velhetoen arrafele fogja elhasznalni is. Raadasul ott az infrastruktura is jobban megvan, mint kivul, szoval ott erdemes lenne olcsobban adni. Nyilvan Mo-on nincs tul sok olyan nagy varos, aminek a terulete miatt ez hasonloan ervenyes lenne, de ahol surun van sok szmog ott mindennel egyutt szamitva megerheti a kedvezmeny.
fyi, mielott sajat erdekemet emlegetne valaki: szinte sose toltok kozteruleten (2 ev alatt talan 5 alkalom, ebbol egyszer csak tesztelni), es a belvarosi toltok nekem messze is vannak.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül
Ezt kár volt ideírnod, teljesen vállalhatatlan számmágia.
Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)
Norvégiában bődületes adó van az autókon, ebből engedtek az elektromos autóknál, emiatt azok simán versenyképesek lettek árban a belsőégésűekkel, ráadásul elég gazdagok ahhoz, hogy a Model S tényleg majdhogynem népautóvá váljon náluk. A kedvezményeket lassan kezdik elengedni, de még mindig elég sok van.
DRM is theft
-
tha_answer
őstag
Villanyt akkor vesz az ember foautonak ha:
1000 km
5perc barhol
20 ev foelemcsere nelkulAddig szopakodas van, az instant nyomatekot meg a valtoba szerelt villanymotor megoldja.
Ja es eletciklusra is jobban jon ki:
Ez a financial times szosszenet tokeletesen bemutatja miert hulyeseg jelenleg a gigaakksi, es miert van igaza a cikknek, es miert hulye az eu a kisautok kinyirasaval.Aki meg ultima ervkent a helyben kibocsatott co2-t hozza mikor mar meg van szoritva jopar helyrol, intezze el csaladjat, ok is co2 bocsatanak ki.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem tudom, hogy milyen adó van Norvégiában az autókon (és az üzemanyagon), de azt a statisztikákból jól lehet látni, hogy Norvégiában 8 havi nettó átlagjövedelemből tudod megvenni azt az autót, amiért Magyarországon 20 hónapig kell dolgozni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
titán
2019-ben 15 millió új autó kelt el, vajon tíz év elég arra, hogy ehhez legyen annyi akku, hogy már messzire is villanyautóval kell mennünk? És elég gyorstöltő?
Csak a Tesla csak Németországban 2 éven belül már 1,5M autóra elegendő akkumulátort fog gyártani. 10 év simán elegendő lenne, de ennyire gyorsan nem fog haladni. Ha néhány országban lesz is teljes átállás, az EU-ban (a 15M EU értékesítést jelent) sokkal lassabb lesz. Saját számításaink a növekedési ütemmel (+) szerint 10 év múlva EU-ban 50-60% körüli újautó eladás várható (PHEV + BEV) villanyból a mostani 12,3% (160k / 1,3M 2020 októberi adat) helyett. A full EV a fele (25-30%) lesz a mostani 6-7%-ról.
Nem árt tudni, hogy most egy 3 százalék alatti szegmens a Föld nevű bolygón a villanyautóké, ugyanakkor a tíz év előtti 0,0%-hoz képest a fejlődés szinte végtelen nagy, tehát lehet komoly növekedési százalékokat produkálni. Ez olyan, mint amikor a valutapiacon nagyot megy a forint: a béka segge alatt könnyű.
Na most, akkor attól fél, hogy 100% lesz az EV, vagy attól, hogy a növekedési ütem lelassul, és mégsem lesz EV. De mint említettem, jelenleg 12,3% a részarány itt, és így is tartja a növekedési ütemet.
Most, hogy ezt így leírtam, ez egy nagyon merész elképzelés a villanyautósításról úgy, hogy ma még nem létezik piacképesen az a technológia, amivel a dízelek funkciója kiváltható: messzire menés gyors feltöltéssel, olcsón.
1000km-t 9,5 óra alatt lehet megtenni Teslával. Teljes költség: 38 euró.
Ne jöjjön senki a hidrogénnel, nagyon klassz, de ahhoz, hogy minden sarkon 700 baros hidrogént tankolj, amit napelemekkel bontottak az óceánok vizéből, már húsz éve kéne csinálnunk. Ez a technológia pedig még nem is létezik ipari méretekben.Nem is valószínű, hogy ennek valaha értelme lenne. Túl drága az infrastruktúra, a szállítás, minden.
Esetleg kevesebb autó kell – amiben azért van ráció. Ahhoz persze nem férhet kétség, hogy a villanyautózás egyre nagyobb szeletet tesz majd ki, csak az a bibi, hogy a villanyautózás drága, és elég nehéz megmagyarázni a népnek, hogy ugyanazt a funkciót mondjuk a duplájáért kellene megvenni (már ha kapsz még 20-30% állami támogatást), és meg kell kötni pár kompromisszumot.
Haverom most kapott 3-as BMW-t 16M-ért (céges autó). Model 3-at szeretett volna, de a német cégnél azt nem hagyták jóvá (.de hatás). Ugyanazért a funkcióért nem duplája a 17M-ba kerülő Model 3. A Tesla nagyobb, jobban felszerelt, sokkal erősebb és olcsóbb fenntartani. És drágább 7%-kal. Egyikre sincs állami támogatás.A legemlékezetesebb kamuzás a GM-é ebben a műfajban, a Chevy Volt/Opel Ampera elektromos autó volt, mert annak kellett lennie, hogy megmagyarázhassák, miért önti az adófizetők pénzét az USA ebbe a csődtömegbe. Ja igen, van benne egy benzinmotor is, amivel 500 km-t megy és egy villany, amivel 50-et. Ez akkor mi? Elárulom: egy plug-in hibrid.
Chevy Volt/Opel Ampera a valaha készült egyik legjobb autó. Egy rexes villanyautó. 2011-ben ez annyira a saját kora előtt volt, hogy arra szavakat nehéz találni. A szoftvere nagyon gyors, okos, mindent tud, minden beállítható, okos üzemmódok, városi közlekedésre megfelelő méretű aksi, alacsony autópályás fogyasztás, erős, nagyon stabil, kényelmes, jól megtervezett. Zseniális. Napi használatban van egy Chevy Volt, és városban jobb vele autózni, mint a Leaffel. A hatótávja (50-70km) pedig elegendő a napi városi közlekedésre. A Leaf a vibrációmentes közlekedéssel és a ProPilottal nyer pályán, azért 8 év nem múlt el nyomtalanul, de nincs 8 évnyi 12milliónyi előny a Leafben. Ha valaki ki akarja próbálni a villanyos közlekedést élvezetét, jobb autót nem is lehet találni rá, mint a Volt/Ampera.
Viszont azt, aki mégis inkább nem kis pénzt tesz ebbe, védhetnék azzal a hatóságok, hogy előírják: a gyártók kötelezően adják meg, mik a jellemző, átlagos töltési teljesítmények, mekkorára csökken télen a hatótáv, és külön, nem összemosva az átlaggal: hány km a hatótáv autópályán. Az is megérne egy misét, ha a motorok és az akkuk tartósan leadható teljesítményét is közölni kéne.
Ezen gondolatmenet szerint belsőégésű motornál meg kéne adni a valós pályás fogyasztást, a valós városi fogyasztást, és a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A tartósan leadható teljesítényt értem a legkevésbé. Ki akar tartósan leadni sokszáz lóerőt?Ja, hogy ezt nem lehet egyetlen, vagy max. három számmal leírni? Sajnálom. Az autók árát sem.
Semmit sem lehet leírni 3 számmal, minden egyszerűsítés.Mercedes EQC, amit tényleg kiválóan lehet egyenáramról villámtölteni (benzinárban), csak amikor gáz van és AC töltésre lenne szükség, ott őszülsz meg.
Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre.A szakadatlan fejlesztések árán mostantól már akár a Renault Zoé képességének a felét is tudja (11 kW) váltóáramról – eredetileg 7,4-ről indultunk.
A 11kW AC töltés önmagában is túl gyors, a Leaf 7kW-ot, a Tesla 11-et tud, de általában 2kW-tal töltöm, mert minek több. Van itthon 22kW-os töltő is, de oda kár rádugni, nincs hova rohanni, egy éjjel így is elég megy bele, hogy egy hétig használjam. Csak a szokásos élő fába is bele akarok kötni.van egy 125 kWh-s akku, keresek egy 100 kW-os töltőt és egy óra alatt belenyomok egy százast.
Ki az a bolond, aki egy töltőn ül egy órát? Az EQC 100kW-tal tölt 60%-ig, és 80%-ig 75-tel. Utána épeszű ember úgyis tovább áll. Csak az fog rajta maradni, aki be akarja bizonyítani, hogy a villanyautó szar. A maradék 20% arra való, hogy AC-n feltöltsd, ha nagyon muszáj. De aúgyis, nem értem, honnan szopta ezt a 125kWh-t, mikor az EQC 80kWh-s? És a csúcs 112kW. A 100kW érték a 10-80% közötti átlag (valóban tudja ezt). Pont amit keresett, az van megadva. Elég lett volna csak kicsit tovább olvasni.
Ja igen, és a maradék 20 százalékot már lassan tudod csak felvenni, ami óriási szívás a percdíjjal operáló gyorstöltőkön. De nem baj, mert a gyorstöltő kábel úgyis feláras, mit hittél, csak úgy jár egy villanyautóhoz?
Egyre jobban kijön, hogy egy sík idiótával van dolgunk, aki csak fröcsögni akart egy cikket. A kábel az oszlop része, hogy lenne már feláras??Vagyis ha egy hagyományos gyártó nem akarja kukázni a régi cuccait, megcsinálja plug-innek, ami praktikusan valami nagy és nehéz technikán alapul, de még nehezebb lesz, és dübörög az elektrifikáció. Az első 50 kilométeren. Már ha csávó, aki ezt kapta cégautónak, hajlandó töltögetni.
Ami épp a városi használat lenne. Ha nem használnák rosszul az autókat azok akik direkt utálják őket, és csak kényszerből használják. De ez nem az autó hibája, hanem a gazdájáé.
Akármilyen hihetetlen, volt olyan villanyautós, aki meglepődött azon, hogy egyszer majd fizetni kell a töltőhálózatok áramáért. Kiderült, hogy nem is annyira keveset, mindenki az otthoni 37 forintos rezsicsökkentős árra számított, amikor kitalálta, hogy belevág a buliba, de aztán kiderült, hogy ez inkább 100, esetleg még több. A gyorstöltés egyébként szerintem is jogosan feláras extra, csak az elég rossz kombó, hogy eleve nem szólt senki, hogy azért autópályán az a 350-400 km inkább 200, majd az Ionity bevisz egy 300 Ft közeli kilowattóra árat... Nyilván van ennél olcsóbb, de az a helyzet, hogy amikor a villanyautó akkuja üres, a máshol nem mindig opció.
Köszi az együttérzést, de azért nem kell sírni a villanyautósokért. A villanyautó 90%-ban otthoni 37 forintos áramról töltődik. A maradék 10%-ot kell drágább helyen (persze nem 300 ftos ionitiy) tölteni. 100-150 Ft-jával még mindig csak 2-3l-nyi folyékony fogyasztás költségére jön ki a matek. A teljes átlagon (90%+10%) meg 1-1,5l-re.Mit mondjak, a töltőhálózatoknál mindent meg is tesznek azért, hogy egy követhetetlen és tervezhetetlen erdőbe vigyék a customert, aki sokkal inkább rá van szorulva arra, hogy akkor és ott töltsön, ahol jár. Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod.
Szóval igen, ezek pont nincsenek. Percdíjas töltés van egy szolgáltatónál.
százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?
Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen. Mármint bankkártyával, annak ellenére, hogy cikkben az van, hogy azzal nem lehet. Mi az apám f...ával lehetne? Az összes kút bankkártyával működik. Összes.Hogy az életben lehet, hogy a rendelkezésemre álló forinttal nem tudom csak úgy kifizetni, ha töltöttem?
Kinek adod oda a pénzt? Elhozod hozzám? Okés. Megoldjuk neked.
Akárcsak egy olyan ódivatú helyen, mint az (automata) benzinkút.
Automata benzinkutak is kártyával működnek, nem kpvel. 2020 (lassan 21) van. Kolléga, jó reggelt! A cikket is írógépen írja?Ahogy az sem normális, hogy a töltők nem a rájuk írt maximális teljesítményen töltik az autót, hanem mondjuk a felén-kétharmadán, aztán oszd be, hogy ez valami kompatibilitási/szoftverprobléma az autód és a töltőoszlop között, vagy csak szívatnak.
Ez tényleg egy gusztustalan szokás. Ráírják, hogy 50kW, aztán van 90-100A kimenő árama, az meg jó esetben is csak 40kW. Normális hálózatokon ilyen nincs.
Egyrészt szerintem még Norvégiában is visszatetsző, hogy Tesla Model X jellegű autókhoz szoctámot adnak, mert minden, amit az energiatakarékosság jegyében csinálunk
A norvégok szerint nem visszatetsző, a villanyos penetráció nagyon nagy. 2020 szeptemberben 80% fölötti az új villanyautó eladás. Működik. Ha van rá keret az államkasszában, miért ne. Innen Mo-ról ne okoskodjunk már helyettük. A sok ostoba norvég a fos villanyautóikkal.Nem tudom, a fejlett demokráciák meddig tudják még megmagyarázni a választóiknak, hogy ezt a tőlük beszedett adóikból kell a gazdagok zsebébe tömködni
Mondom 80%. Nem csak a gazdagok. A 80 az 80. Ne féltük már szegény politikusokat ennyire.
Ezzel csak annyit akarnék mondani, hogy a magyar rendszer toronymagasan az értelmesebbek közé tartozik olyan szempontból, hogy értékhatárt is megad a támogatáshoz
Csak épp annyira ostoba a rendszer, hogy pont a legkevésbé használható villanyautókat támogatja. Aztán jön majd az elégedetlenség, amikor megpróbálják eladni az autókat 5-10 év múlva, és nullát érnek a sok jó villanyautó között az alulfelszerelt, alulmotorizált, alulenergizált autóikkal, amiket vásárláskor be kellett szorítani az értékhatár alá.Itthon viszont az a bibi, hogy a támogatási összeg egy nap alatt elfogy, és ha már mindenki beváltotta az ingyenpénz-kupont, akkor a villanyautók piaca egyszerűen megáll
Dehogy áll meg. Minden évben +65% az értékesítés növekedése évről évre. Csak az hülye elosztású támogatás nélkül jobban átgondolt konstrukciók fogynak.
1900 környékén betiltották volna a lókereskedelmet, mert büdös a lócitrom?
Hát, az a nagy büdös helyzet, hogy 1900-as évek legelején tényleg kitiltották őket például Budapestről a sok lócitrom miatt.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ribi
nagyúr
válasz tha_answer #904 üzenetére
TC cikke is elég sokat elmond erről:
"Egy német szervezet kiszámolta, hogy a Leopard 2 harckocsi ugyanolyan környezetvédelmi címkét kapna, mint egy 1,4-es Golf, hála annak a tömegkorrekciós képletnek, ami alapján a CO2-osztályokat beállították, mivel a tank 62 tonnás. Csak sajnos a Fiat 500 meg nem. Szopó!"
Kiváncsi vagyok melyik autógyártó találja ki, hogy ballaszttal árulja a kocsit, hogy könnyebben átmenjenk ezen a fasságon. Otthon te meg szépen kiszedheted belőle és lesz egy könnyű autód.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #904 üzenetére
Pont ez az érdekes, hogy egy hatalmas (2m széles), 800LE-s családi sportkocsi teljes életciklus kibocsátása kb. ugyanannyi, mint egy kis, városi benzines futrinkáé. A kis városi futrinka EV-ké meg nagyon kicsi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ribi
nagyúr
Nézheted így is, meg úgy is, hogy régóta tudjuk azt a kibocsájtást amit itt sokan megváltóként mutatnak be elektromos címen. Csak akkor mégis minek elektromos ha van kis autó elég régóta? Ja hogy tönkreteszik a kis autókat és akkor már csak a nagy benzinzabálókhoz lehet mérni? Végülis így kell ezt, csak ne mondja senki, hogy a környezettvédelemhez ennek az egésznek bármi köze lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
A grafikonon Midwest van amúgy, ahol 60% a szén az energiamixben, ami rohadt szar, szóval sima csúsztatás ez a grafikon, mert szándékosan a legszarabbat mutatja be és próbálja beállítani átlagnak, ami hazugság. Csak sokan lusták utánanézni, és benyalják...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
batai15
félisten
Az ampera valóban jó autó, ha ilyen értékben vásárolnék még egy gyerekkel is valószínűleg ampera lenne , legalábbis mostani élet helyzetben ideális lenne .
Igaz komótosan de tisztán benzinesen is lehetne használni ami akár egy horvátországi utazást is lehetővé tenne.[ Szerkesztve ]
-
Tewe013
őstag
válasz Ezekiell #912 üzenetére
Semmi csúsztatás nincs benne, mert a grafikonon több helyen is szerepel, h mit vesznek alapul és ott ez a helyzet, egyébként lehet ennél rosszabat és jobbat is találni. Azt sem látom, h ez a grafikon bármit átlagnak próbálna beállítani amikor tisztán és olvashatóan oda van írva, h hol ez a felállás.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Akkor inkább úgy mondom, hogy ebből általánosítani nem lehet, és itt se próbálja senki, mert ez konkrét worst case scenario közeli.... Ennél kb mindenhol jobb az energiamix.
De mondjuk akkor lenne nem csúsztatás, ha oda is írná a grafikon, hogy "ez egy 60%os szénmixel valós, ami ultraszar".
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #904 üzenetére
Álomvilágban élsz, milyen mai ICE fog tudni 20 évet főelem csere nélkül? Néhány gyártónak a 2-3 évet is nehéz kihúzni lánc szakadás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre."
Gondolom amikor világ végén faluban fogy el a delej és nincs a megyében sem gyorstöltő. Vagy amikor elmész rokont látogatni, neki meg csak 230V van, még 400V csatlakozás sincs kiépítve.
"Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre."
Nem tartja reálisnak a tíz éven belüli 3%-ról 100%-ra növekedést az elektromos hajtású járművek tekintetében.
"Egy rexes villanyautó. 2011-ben ez annyira a saját kora előtt volt, hogy arra szavakat nehéz találni."
Csak éppen nem REX volt, mert volt olyan üzemállapota, amikor a belsőégésű motor is tudta hajtani a kerekeket. A Volt 2 meg nettó milliós ráfizetés a gyárnak.
"Ezen gondolatmenet szerint belsőégésű motornál meg kéne adni a valós pályás fogyasztást, a valós városi fogyasztást, és a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A tartósan leadható teljesítényt értem a legkevésbé. Ki akar tartósan leadni sokszáz lóerőt?"
Régen úgy volt megadva, 50/90/130. Aztán lakott területen belül/-kívül/átlag.Csak jöttek a nem tudom kik, akik szerint csak egy szám kellett.
"Semmit sem lehet leírni 3 számmal, minden egyszerűsítés."
Csak lehetne akkor már úgy, hogy annak értelme legyen. Meg kellett volna hagyni az NEDC, WLTP ciklusokat annak, amik, egy reprodukálható összevetésnek, nem pedig adózási, "büntetési" és minden egyéb jogi vacak alapjává tenni, amik után muszáj volt azzal reklámozni. emlékszem a franciák kezdték ezt tolni, a CO2 kibocsátás alapú adóztatással.
"Ami épp a városi használat lenne. Ha nem használnák rosszul az autókat azok akik direkt utálják őket, és csak kényszerből használják. De ez nem az autó hibája, hanem a gazdájáé."
Ha hozzám vágnának egy plug-in vagy elektromos autót, akkor egyiket sem tudnám jól használni, ha akarnám se. A környékemen nincs töltő, ahol tölteni tudnám. Ezen a környéken, ahol a cégautónak is nagy népszerűsége van a céges juttatások között elég sokan nem tudnak vele mit kezdeni, hiába akarnának. Mert sem otthon, sem a cégnél nincs elég parkolóhely, és töltő végképp. Ha meg valakinek igényelni kell egyet, akkor mire megvalósul az akár két évbe is beletelhet. (Kolléga szomszédja példája alapján)
"Egyre jobban kijön, hogy egy sík idiótával van dolgunk, aki csak fröcsögni akart egy cikket. A kábel az oszlop része, hogy lenne már feláras??"Vagy nem. A Chebdo vagy melyik rendszerhez való kábelt rendszeresen csak feláras extraként lehet megvenni az autó mellé, legalábbis német oldalakon konfigurálva. (Poénból szoktam nézegetni hol járnak manapság, és ha hibridet rakok össze, rendszeresen ott van extra tételként a kábel. PSA, Hyundai/KIA, Ford modellek esetén, de mintha a Jag I-Pace is így járt volna korábban.)
"A villanyautó 90%-ban otthoni 37 forintos áramról töltődik."
Most még. Pár éve már volt jogszabály/rendelet alkotva rá, amely alapján a normál lakossági árnál drágább lett a töltés. Mivel nem érintett, nem követtem. De lényeg, a jogszabályi keret már megvan a bármikor külön kategóriába soroláshoz.
"Az összes kút bankkártyával működik. Összes."
Mármint odamész, feltöltöd és utána akár Paypass-el kifizeted kártyával, nem kell egyáltalán telefon hozzá?
"Dehogy áll meg. Minden évben +65% az értékesítés növekedése évről évre. Csak az hülye elosztású támogatás nélkül jobban átgondolt konstrukciók fogynak."
Ellenben Kínában, amint megszűnt az állami támogatás, azonnal földbe állt a dolog. Németeknél is most megtolta az állami szubvenció, anélkül kevesebb fogyott volna.
"Hát, az a nagy büdös helyzet, hogy 1900-as évek legelején tényleg kitiltották őket például Budapestről a sok lócitrom miatt."
De nem az egész országból, kontinensről. -
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
https://seekingalpha.com/article/4254995-teslas-long-range-model-3-heavier-co2-footprint-toyotas-camry-hybrid
ja tudom, a seekingalfa is .de nem mintha barmit szamitana...
"Summary
Magical thinking is commonplace in sustainable energy discussions, but it attains epic proportions when discussions turn to battery electric vehicles.
Tesla's Model 3 and Toyota's Camry Hybrid are both classified as mid-size cars.
Toyota's Camry Hybrid LE uses 1.9 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 211.1 grams per mile.Toyota's Camry Hybrid XLE uses 2.1 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 244.5 grams per mile.
After accounting for battery manufacturing and electric power emissions, Tesla's long-range Model 3 has a well-to-wheels CO2 footprint of 278.1 grams per mile."
mint lathatjuk a fentebbi semleges elemzoportal is ezt hozta ki, pedig ok kb leszarjak az ideologiat mert azt nezik mivel lehet penzt csinalni. annak meg nincs szaga.
hiaba urak, a fizika az fizika, az energiasuruseg kellemetlen dolog mi?
szoval, meg mindig: 1,5 tonna felett barmilyen szemelykocsit kitiltani a belvarosokbol. marcsak a hely miatt isdacia spring varosban tokeletes.
az ajanlatom meg mindig all: aki arcoskodva tiltana minden szenhidrogennel meno kocsit, az nem ul tobbet repulore, capsici?a co2 ha nem erget tobbet akkor se lesz megoldas, ki kell venni az emberi elme meg hatartalan
https://qubit.hu/2020/11/24/tejjel-tisztitanak-a-legkort-amerikaban
szoval ha ki lehet venni akkor az marad hogy valtoba villanymotor gyorsulashoz varosba dacia spring, palyara urdiesel. csodaakku, fuzioseromunel meg mnki rimac-al fog jarni az mar jau lesz[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #919 üzenetére
Amióta új motor vagy a régi generálja szükséges.
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #923 üzenetére
Én itt most konkrétan a három betűs márkára gondolok, ahol hivatalosan nem kell cserélni, ellenben vékony mint a bicikli és szeret szakadni.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
felesleges altalanositani ebben. kb ugyanaz a balfasz mentalitas mint a teslamotorok beazasa konstrukcios es elmeleti hiba miatt is. ezek megoldhato problemak es meg is oldjak.
tehat mig hajtas szinten se a teslaban nem kell se bmwben elvileg elettartam alatt cserelni foelemet, addig az egyikben akksit elobb utobb kelleni fog. ez a nem mindegy.Ribi megmondta a lenyeget: ha a kornyezetvedelem lenne a lenyeg, akkor adott suly felett tiltas. dacia spring tokeletes varosba. ja hogy buksisimogatasra nem jo hat istenem
amig csodaakksi es fuzios eromu nincsen, addig nem all-in a villanyhajtas, csak tomeg szinten: villamos, troli, vonat.
individualis szinten nem tobb mint celszerszam. de ugyanez igaz a spacedieselre. varosban alkalmatlan, tiltani kellene mert uzemmeleg elerese az hosszu ido, es nem idealis hofokon levo terheles csinal ki leginkabb minden szerkezetet. ami csak tobb szemetet eredmenyez a legvegen.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Hát ha lemerül az akku,vagyis nincs benne elég szufla hogy elektromosan hajtsa,nekem ne mond hogy olyan ön súllyal az az 1.4 7x paci csodákra képes . Egyébként próbáltam feltöltött akkuval 150ig penge ,amúgy is valami 16x a vége,de tisztán benzin motorral pályán beveri a 8 9 litert is akár , és gyenge. Keress rá ha nem hiszed.
Pontosan ez a kettes Prius gondja is hogy pályán ahol az elektromos motor nem segít be , gyenge az 1.5.
Ritkán járok pályán szóval nem lenne gond , tisztán elektromosan 2 naponta kéne tölteni dinamikus vezetés mellett .[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #06658560 #917 üzenetére
Gondolom amikor világ végén faluban fogy el a delej és nincs a megyében sem gyorstöltő.
Mi az hogy "ott fogy el"? Te használtál már bármit, ami akkumulátorral megy? Olyan nincs, hogy valami hirtelen, paff, elfogy. Ez olyan mint azt mondani, hogy szar a benzines, mert ha a világ végén fogy ki a benzin, akkor 20 km-t is kellhet gyalogolni a kannával a kútig.
Csak éppen nem REX volt, mert volt olyan üzemállapota, amikor a belsőégésű motor is tudta hajtani a kerekeket.
Van egy külön kapcsolható, speciális üzemállapota, amikor behúz egy kuplung, és akkor van kihajtás. Ha azt a "gombot" nem nyomod meg, akkor REX-ként működik.Régen úgy volt megadva, 50/90/130. Aztán lakott területen belül/-kívül/átlag.Csak jöttek a nem tudom kik, akik szerint csak egy szám kellett.
És azok is oltári kamu számok voltak.
Vagy nem. A Chebdo vagy melyik rendszerhez való kábelt rendszeresen csak feláras extraként lehet megvenni
Type 2 kábel. De az nem a gyorstöltő, amire a cikkíró írta, arra utalva, hogy anélkül még csak tölteni sem lehet. Az egy olyan lassú töltőhöz való, ami nélkül leélheted az egész életedet.Most még. Pár éve már volt jogszabály/rendelet alkotva rá, amely alapján a normál lakossági árnál drágább lett a töltés.
Erről kérnék linket, én nem tudok ilyenről.Mármint odamész, feltöltöd és utána akár Paypass-el kifizeted kártyával, nem kell egyáltalán telefon hozzá?
Nincs telefonod? Így kezdtem: "Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen." Szóval, kérem jelentkezzen.Ellenben Kínában, amint megszűnt az állami támogatás, azonnal földbe állt a dolog. Németeknél is most megtolta az állami szubvenció, anélkül kevesebb fogyott volna.
Földbe: [link]
De nem az egész országból, kontinensről.
Teljes kontinensről most sincs szó. Csak UK. Sőt, teljes kitiltásról sem, csak nem lehet majd forgalomba helyezni újonnan. Közlekedhet.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #920 üzenetére
https://seekingalpha.com/article/4254995-teslas-long-range-model-3-heavier-co2-footprint-toyotas-camry-hybrid
seekingalpha
Jó, ha tudod, hogy az egy Tesla shortos befektető antiTesla blogja, amivel a célja, hogy beleállítsa a földbe a Tesla árfolyamát, és keressen rajta egy valag pénzt. Az elmúlt egy évben oltárit bukott, gatyája a földön.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Uhh, nem úgy működik egy rexes autó, ahogy elképzeled. Az akku 16kWh-s, de csak 9 kWh-nyit enged a rendszer kivenni belőle. Amikor teljesen üresnek látod, akkor van még benne 7kWh-nyi tartalék. A motor folyamatosan jár, tölti az akksit. Sokkal több energiát tud beletölteni, mint amennyit egy gyorsítás során kiveszel. Teljes teljesítménnyel tudsz gyorsítani a villanymotorral, és a deficitet a rex visszatölti.
Nekem van, nekem nem kell elmagyaráznod. 165 fölött nem megy, tudom. De 130-tó 160-ig nagyon jól gyorsul.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
batai15
félisten
Persze azért irnak mást a facen.
Meg ha 4 5 literrel járni lehetne a pályán is nem kinlódnának a tart móddal , meg a motor csak áram termelésre lenne nem hajtásra is.
Hallottam már olyat is aki állítja hogy a hsdje kizárólag áram termelésre van a kocsiba ,holott mindenki tudja hogy ez hülyeség .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
[link]
Meg is van . Így sem rossz a fogyasztás , a pálya nem az erőssége és pont.
Elhiszem hogy egy Budapest Gödöllő távon fickós meg keveset eszik ,de egy egy hosszabb távon reális nagyon is a súly /teljesítmény arány mellett a benzin fogyasztás .Persze akkor ellenfele nem lenne ha itt is elég jó lenne ,de ahogy a cikk is írja alapvetően hatótáv növelő benzinmotorral ellátott elektromos autó , és ezzel nincs is gond. Város és agglomeráció az erőssége .
Ezért is írtam hogy nekem ideális lenne.
Jelenleg automata dízelem van , jó megváltott a maszek így sokszor rövidet megyek ,beveri a 8 litert is.
Egy amperat ideális lenne, főleg hogy váltani sem kell hosszú útra meg amúgy se szoktam sietni .
De most még keret nincs következő autónál kritérium meg az új/pár éves max .[ Szerkesztve ]
-
titán
Prius nem jár el 4,5 literrel pályán. 6 liter, amit tud. 4,5 városban. 3-as Priusom volt.
Volt is 6 literrel jár pályán. A tart mód nem csinál semmit a fogyasztással csak "védi a városok levegőjét". Értsd, tartalékolja az áramot, magasan tartja a motor a töltöttséget, hogy amikor megérkezel vele a városba, akkor tisztán közlekedhess.
A motor csak akkor hajt, ha a "Hegyi" üzemmódot választod, egyébként csak áram termelésére szolgál.
De úgy bírom, hogy tapasztalat nélkül osztod az észt. Van még valami, amihez hozzá tudnál így szólni? Tök jó ám.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
batai15
félisten
válasz yodamester10 #933 üzenetére
Corollat akarok pár év múlva ha sikerül .
Vagy egy kis futkoraszos autót , mellé meg egy amcsi v8at
Tisztán elektromos kizárólag akkor jöhet szóba ha nyerek a lottón és lesz mellette egy v8 .
Nem vagyok mazochista hogy egy olaszországi út esetleg külföldi nyaraláson keresgessem a töltőket meg ott rostokoljak hogy feltöltsön.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
"1000km-t 9,5 óra alatt lehet megtenni Teslával. Teljes költség: 38 euró."
Hiszem fiam hiszem. Hogyne hinném! Korábban linkeltem egy videót, amiben Wuppertal -ból vittek haza lábon egy Tesla -t. Ha ezret menne 9,5 óra alatt, akkor a dízel Passat nem vert volna rá cirka hat órát.
Tegnap jöttünk ki melózni először az én autómmal. GPS szerinti 130 -ra tettem a tempomatot. Bp. - Jettingen cirka 800Km. Ponty 8 óra alatt tettük meg.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
batai15
félisten
Ne haragudj de tudom minden áron védeni kell a véleményed . Csak hogy egyáltalán nem is degradaltam az autót .
Láthatóan igen elfogult vagy , így én nem kívánlak meg győzni. De szólj azoknak is akik cikket írnak vagy kevésbé elfogultak hogy hülyeséget beszélnek .
Ne gondold azt hogy kizárólag te szoktál beszélgetni tulajokkal meg olvasni csoportokat . Én meg csak azt írom amit olvasok ,de ezek szerint mindenki hazudik aki mást mond mit te.
Érdekes felcsapom a facebukot ampera+pálya+fogyasztással foglakozik pár poszt . Yes of korsz hülye vagyok .
De mint írtam elfogultság , meg defenzív stílus ,holott kutyát nem érdekli hogy van amiben a kocsi nem brillírozik ,szal nem értem miért is kell mindenáron meg sértődni .
Nem vagyunk vita partnerek a témában ,szal én lapozok.[ Szerkesztve ]
-
titán
Vannak akik nem tudják, hogyan kell használni egy Teslát. El tudom képzelni, hogy olyan hülye volt, hogy 6 órát vert rá egy passát.
[link] Ez egy M3 Performance 1000km teszt: 9:55 110km/h-es Norvégiában, őszi hidegben. Ha Long Range lett volna, vagy mehetett volna 130 körül, akkor kb 9 óra lett volna meg vele. Nyáron még jobb számokat tud.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
batai15
félisten
-
tha_answer
őstag
ja, nem a szamok szamitanak hanem hogy ki irta. Istenem XD dehat mit vartunk aki kepes ilyet leirni:
"Egy 4-500kg-nyi akkupakk az autó teljes élettartamának az összes energiáját képes eltárolni, míg a fosszilisbe tonnaszám öntöd a naftát ugyanannyi energiakivételhez."
ezt tenyleg komolyan irtad? mert ez ugye azt jelenti, hogy az eletben nem kell tolteni.
hameg kell akkor meg egyikbe naftat toltesz, masikba aramot.fyi:
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #942 üzenetére
Tömeget töltesz bele? Áramnak nincs tömege.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tha_answer
őstag
wtf? energia kell bele. egyikbe folyadek formajaban, masiknak aram formajaban. az csak ugy terem benne az aram mi? de egyaltalan nem ertem miert lenyeg hogy tomeg vagy sem?
egyiknel tankba tesszuk az energiat, masiknal akkuba. egyiket ki kell cserelni elobb utobb biztosan. masikat nem.
https://eandt.theiet.org/content/articles/2020/08/new-internal-combustion-engine-design-produces-zero-harmful-emissions/
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz yodamester10 #949 üzenetére
Szerintem te meg vakvágányon jársz , előtte el kéne olvasni az előzmény kommenteket is. Ez szintén nagy gond .
Mondjuk sokat elárul az is hogy miért jobb az elektromos autó . Nem jobb ,ahogy a hagyományos sem jobb tőle ,csak eltérő a felhasználási módjuk .
Segítek az ampera autópálya fogyasztása volt a téma .
Szal kár volt ezért billentyűzetet ragadni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care