- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Automobilista 2
- Ingyenes az Epic Store-ban a Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Diablo IV
- Battlefield 2042
- Fallout 4
- Witcher topik
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bambano #1545 üzenetére
Akkor szólj a németeknek, hogy szabályt sértenek.
Az osztrák Shell tankolópisztolyon ott az E5 jelzés, A linkelt videón.
Többször tisztán látszik az E5.
További kérdés az E5 üzemanyagokkal kapcsolatban.
Esetleg számlát mutassak neked vagy fényképezzek oszlopokat a jelzésekkel?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
forceberg
veterán
válasz Hieronymus #1551 üzenetére
Ócskásnál vannak fent jegyzőkönyvek: [link]
Pl. októberben Sorokságon a 95-ösben 4,7%, a 98-asban 0,8% etanol volt. Cserébe több ETBE.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
tha_answer
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=fJQo1AhA-M8&feature=youtu.be&t=2342
Speedzone műhely: Jobb az osztrák benzin? Most kiderül!co2 kivonas nelkul nem fog menni a harc, a villany nem oldja meg, hiaba szeretnetek vilagmegvalto moralis felsobbrendusegben leledzeni.
https://www.anl.gov/article/turning-carbon-dioxide-into-liquid-fuel
The electrocatalytic selectivity, or “Faradaic efficiency,” of the process is over 90 percent, much higher than any other reported process. What is more, the catalyst operates stably over extended operation at low voltage.
“With this research, we’ve discovered a new catalytic mechanism for converting carbon dioxide and water into ethanol,” said Tao Xu, a professor in physical chemistry and nanotechnology from Northern Illinois University. “The mechanism should also provide a foundation for development of highly efficient electrocatalysts for carbon dioxide conversion to a vast array of value-added chemicals.”szoval megvan mar az 5perces csodaakksi? a fizika kemeny dolog a sotetzoldeknek
latom, amire kellemetlen valaszolni az ignoralva van. jo kis diskurzus
a villany oda a legjobb ahol nem kell napkozben tolteni, munkafolyamatot megszakitani miatta.
pl last mile futarok, kukasuto, stb. ide nagyon kellene, mert az allando 400meres inditgatas a belsoegesu halala csakhat az a franya energiasuruseg[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz 7Heads Drago #1555 üzenetére
én villanyra emlékszem. amazon meg hasonló házhozszállítós cégek emlékeim szerint ezresével veszik (pl. amazon 100 ezer darab riviant vesz).
a jobb házhozszállítós cégek már egy ideje úgy tervezik meg a kocsik pakolását, hogy a címzettekhez ne kelljen balra kanyarodni. csak jobbra vagy egyenesen. aki ezt meg tudja csinálni, az azt is meg tudja, hogy pontosan managelje az akksit és beküldje az autót, ha lemerülne.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
A PSAnal volt idő, hogy nem voltak elérhető benzines motoruk Magyarországon, mert a magyar üzemanyaggal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak (nem tükröztek, hanem nem adtak el motort). Itt mondjuk érdekes, hogy Romániában, Ukrajnában és tőlünk nyugatabbra nem volt gondjuk a benzinnel :)
Ez nem igaz, nem volt ilyen.Pláne a PSA motoroknál, amik sosem képviseltek normális, elfogafható szintet.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz mjani1172 #1559 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy a francia autóipart védjem de a PSA autók motorikusan nagyjából mindig rendben voltak. Az elhíresült 1.6 turbós "prince" motorjuk meg nagyrészt BMW fejlesztés szóval...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
titán
Ügyfélszondázás: Mit szólnátok hozzá, ha a kártyás fizetés helyett utólagos fizetéssel lehetne tölteni egyhavi egyben számlázással, és havi számlát lehetne kártyával (otp simple pay) vagy utalással fizetni?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tewe013 #1562 üzenetére
App akkor is kell, különben, hogyan számláznánk? Honnan tudná bárki is, hogy ki tankolt? Illetve van töltőkártya (vagy bármilyen szabadon választott nfc) is, azokat is lehet használni indításhoz, ha hozzá vannak kötve a fiókhoz.
Az a baj, hogy nem megoldható az érintős kártyás fizetés. Mivel az oszlop a terminál, minden oszlopot egyesével jóvá kéne hagyatni. Végtelen sok idő, végtelen sok költség. Benzines tankolásoknál, ahol egyszerre 10-20ezer forintokért tankolnak, elmegy, mert idővel visszahozza az árát. Egy villanyos kúton naponta összesen 100ezer forintot lehet eltankolni (ha sorban állva egymásnak adják aza autósok a drótot 0-24-ben), annyit, amennyit egy benzines kút 30 perc alatt kiszolgál.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
zseko
veterán
"Hétköznapi használatra nyugodtan legyen akkora az akku, hogy két töltés között 50%-ot merüljön max és 30-80% között tudjuk használni. Ergó a két nap és egy munkahét nagyon nem jön ki."
Nincs napi 15km amit mennem kell kocsival hétköznap munkába menet-jövet, úgyhogy szerintem nyugodtan számold újra. Nem hogy két nap, de akár még három hét is nagyon kijön egy 350km-es hatótávú autóval, ha nem 50%-ot veszek ki a kocsiból, hanem 80%-ot, de két hét az simán. Csak ilyen nevetséges áron, 8-11 millióért biztos, hogy nem fogok e-autót venni a napi 13 kilométer kedvéért.
HR24.hu
-
Tewe013
őstag
Alapesetben benzinkúton sem kell semmilyen adatot megadni, ha tankolok. Számlát külön lehetne kérni az oszlopon is és bepötyögnéd az adataid. Jó, értem ez így veszteséges, akkor legyen 1 app amivel tudok bárhol tölteni, ez költségekben nem egy nagy dolog csak a szolgáltatóknak kéne megegyezni. A jelenlegi módszer nagyon nem életszerű. Előre nézzem meg, h melyik szolgáltatónál fogok tölteni töltsem le a saját appját, regisztráljak, ha hosszabb útra megyek és esetleg 2szer is tölteni kell akkor meg szedjem le még1 szolgáltató appját és regisztrálj oda is. Ezt a koncepciót nem egészen értem, hogy gondolták, de remélem csak átmeneti.
-
titán
válasz Tewe013 #1567 üzenetére
Jó, értem ez így veszteséges, akkor legyen 1 app amivel tudok bárhol tölteni, ez költségekben nem egy nagy dolog csak a szolgáltatóknak kéne megegyezni.
Szerinted hogy egyezzen meg egy kis helyi szolgáltató egy EU-ssal? Persze, egyébként vannak ilyen rendszerek, ami szabadon befogad bárkit, csak ők ráteszik a saját jutalékukat és akkor lesz a 100 forintos kWh 150 forintos. És ebből is még kimaradnak az állami szolgáltatók (pl Mobiliti), mert azok aztán nem fognak semmihez csatlakozni.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1559 üzenetére
közben rákérdeztem ismerősnél... a nagyobb benzines motorok nem voltak és most sincsenek idehaza belistázva és nincs rájuk garancia ... mivel a hazai benzinnel (95-ös) kokszosodnak ... más országban elvileg nincs ilyen bajuk...
Amúgy a PSA benzinmotor a BMW-PSA közös fejlesztésből származik benzin motort (prince motor) elvileg a BMW fejlesztette miközben a dieselt a PSA és cserélték a technológiát...
Azóta az új PSA motorok mind ennek a prince motornak a tovább fejlesztései. Megfelelő olajcserével és megfelelő üzemanyaggal nincs velük gond, de ehhez 10e kmenkénti olajcsere és prémium benzin kell, s az, hogy keveset használják hidegen a motort...
Nekünk diesel van (BlueHdi) nincs vele gondunk szóval nem értem az előítéletedet... -
-
8th
addikt
válasz mjani1172 #1564 üzenetére
Peugeot 406 1.8 szívóbenzin. Használtan vásároltuk és öt év alatt amíg velünk volt közel hatvanezret raktunk bele motorikus probléma nélkül. Dugóban araszolva tizenegy körül evett amúgy nyolc alatt el lehetett járni vele. Két olajcsere között egy litert kellett rátöltögetni, az semmi. Olajat nem nyomta ki sehol, váltónál és féltengelynél sem. Más jellegű problémák voltak vele vastagon de motorikus szempontból teljesen problémamentesen tette a dolgát.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
axioma
veterán
Elorebocsatva, hogy nagyon ritkan toltok kozteruleten, nekem az lenne a fontos hogy amikor kell, az mindig mukodjon. Erre a hasznalatra egy olyan (de a problema az, hogy barmely szereplonel ervenyes) megoldas lenne nekem a legjobb, hogy elore veszek (mondjuk rendszam+titkos kod) 2-5-10 kWh-t, idokorlat nelkul (marmint 1 ev mulva jut eszembe elhasznalni) beletolt annyit amikor es ahol kell. Radugom a kocsit, megadom valahogy a kodjat, megmondja a varhato toltesi idot, elfogad, es csipog a mobilomra amikor kesz, van 5-10-15 percem eltakaritani onnan a kocsit.
Ha valamiert rendszeresen kozteruleten toltenek, az velhetoen nem utkozben, hanem ejjel lenne, ott nehezebb ezt jora megcsinalni, meg oda jobb lenne a berlet (egyben foglaltsag is).
Amugy nkm-nek ugyfele vagyok, nekik mar felvetettem, hogy miert nem lehet osszeregisztralni a kettot es arra a szamlara kapni (nem kwh-ban nyilvan, hanem toltesi ar ft-bant).
Kieg: amiket most reklamoznak (az online kasszak melle kotelezo onlien fizetesi megoldas bevezetesehez kis kezi kutyu) nem lenne beepitheto? Asszem gsm-es, ha azt nem zavarja a tolto, akkor pont most hallottam hogy az egyik megoldas eszkoz ara + 2% fix dij, se havi se semmi mas. Es ott gondolom a kiseszkoz mar maga engedelyes.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
közben rákérdeztem ismerősnél... a nagyobb benzines motorok nem voltak és most sincsenek idehaza belistázva és nincs rájuk garancia ... mivel a hazai benzinnel (95-ös) kokszosodnak ... más országban elvileg nincs ilyen bajuk...
Aha. Szóval ismét egy nagy semmi. Előre tudtam.
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1580 üzenetére
végülis semmi, hogy a PSA csoport nagyobb benzineseit nem forgalmazza itthon (jó ideje) mert az itthoni üzemanyaggal úgy kokszosodnak, hogy nem akarnak szopni a garanciális problémákkal. De más gyártóknál is gond van, mert aki az új turbós motorokat használják azok is gyakran 30-40e km körül megadják magukat... Én csak ennyit írtam, hogy PSA ezért benzines motorokat egy időben nem forgalmazott... Annyit pontosítom magam, hogy az alap 1,2 akkor is elérhető volt de nagyobbak nem.
Hogy itthon ez miért van az jó kérdés:
- nem megfelelő benzin minőség?
- nem megfelelő tankolási szokás (ócsó legyen a benzin)
- irreálisan rövid távok? (ezért kokszosodó benzines problémák főként nagyobb motoroknál?)
az egyéb személyes jellegő megjegyzéseidet meg hagyd meg magadnak ... -
bambano
titán
mint szolgáltatói tapasztalattal rendelkező mondom, hogy nagy marhaságot csinálsz, ha átmész hitelintézetbe.
"Végtelen sok idő, végtelen sok költség.": és? ha szedsz díjat, ami nem függ a töltéstől (belépési díj, havi alapdíj, stb), akkor az ezt fedezi.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
vajon a psa csoport azért nem forgalmazza itthon a nagyobb benzineseit:
a: mert Rolly kolléga konteókat emleget
b: mert nem férnek bele a hivatalos, publikus törvényekben leírt széndioxid kvótába?azért érdekelne, hogy a psa csoport például Romániában forgalmazza-e ezeket a benzines motorokat?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
válasz bambano #1585 üzenetére
mikor ez a probléma fennállt még co2 kvóta sem volt ... Úgy néz ki itt többen képtelenek értelmezni az írott szöveget... Korábban is azt írtam, hogy korábban, jó-pár éve, 4-5 éve volt ez az infóm. És most pont a ti cseszegtetésetekért újra rákérdeztem...
Tehát az, hogy 4-5 éve így volt annak semmi köze a kvótának, természetesen, hogy most már a kvóta miatt sem érhetők el ilyen benzin motorok... Most a legnagyobb benzines egy 1.6-os prince alapokon nyugvó tovább reszelt motor...De ide rakom csak neked amit írtam. Hogy meglásd a szövegben mit írtam a kedvedért félkövérre is rakom: "a nagyobb benzines motorok nem voltak és most sincsenek idehaza belistázva"
ha nem gond a korábbi hozzászólásomat nem keresem meg ahol múltidőben 3-5 éves távlatról beszéltem... Gondolom azt felfogod, hogy akkor még nem volt kvóta... -
7Heads Drago
veterán
-
mjani1172
addikt
Mondj akkor olyan PSA modelleket vagy motorcsaládot amit itthon nem lehet vagy lehetett kapni a benzin miatt.
Nincs ilyen és nem is volt.
Kitaláltál egy dolgot amit semmivel nem támasztottál alá.
Mindegyik PSA autó volt és van itthon.
Az más kérdés, hogy a nem fogyó, túlárazott, elavult, és ezért eladhatatlan dolgokat nem hozzák.(Nem tudom, hogy konkrétan van e ilyen most, de régen volt )
De ennek semmi köze a benzinhez. -
bambano
titán
válasz 7Heads Drago #1588 üzenetére
z32se
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
most először írsz konkrét időhatározót (4-5 év), korábban csak általánosakat írtál (#1583: "egy időben", #1516: "volt idő")
"ha nem gond a korábbi hozzászólásomat nem keresem meg ahol múltidőben 3-5 éves távlatról beszéltem...": de gond, mert én meg megkerestem és nem találtam ilyet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
Az ésszerű érvelés, ami arról szól, hogy a használat függvényében különböző megoldások lehetnek jók, a legkeményebb módon támadva van. (mintahogy ez a kovetkeztetes is amit a phs sracok csinaltak: "Amíg nincs alapvető technológiai ugrás az energiatárolásban, addig egyszerűen fölösleges, hogy a napi ingázáshoz is állandóan cipeljük magunkkal a felesleges tonnákat, miközben a fenekünk alatt lévő, zömmel kihasználatlan telepből négy másik városi autót zöldebbé tehetnénk. "
"Az elektromobilitás hozzá tud, és hozzá fog járulni részlegesen a hajtási mix optimalizálásához. Az azonban elég önkényes hozzáállás, hogy a belső égésű technikánál nullára húzzuk a kibocsátási értékhatárt. A német energia mixnél a nitrogén-oxid értéke egy elektromos autónak 80-100 milligramm per kilométernél van, a legmodernebb dízelek jelentősen ez alatt az érték alatt vannak. Annyira alacsonyak ezek az értékek, hogy nagyon forgalmas utak mentén is az összmisszió 1 mikrogramm/légköbméter alatt marad. Ez homeopátia! Az EU illetékesei be is ismerték, hogy nem a levegő minőségéről szól a dolog, hanem arról, hogy a belső égésűnél "zéró" legyen az elv. Ha azonban a nitrogén-oxid szintet valóban nullára akarnánk hozni, akkor az elektromos flottát azonnal be kellene tiltani, ami természetesen szinten nem ésszerű."
" A belső égésűeknél hosszú távon a CO2 emissziók nulla közelébe hozhatóak, a probléma ma a fosszilis alapú üzemanyag, amit lépésről lépésre helyettesíteni kell biogén és szintetikus üzemanyagokkal."
" Ha valóban CO2 csökkentés a cél, ezt nem lehet kengyeltartónak használni arra, hogy egyoldalúan favorizáljunk egy technológiát, és ezzel ártsunk minden egyéb megoldásnak és technológiának. Sajnos ma nem ismerik el regeneratív szintetikus üzemanyagok, mint például R33-üzemanyagok CO2 spórolási potenciálját. A 13 éves kísérleti Passatunk tökéletesen problémamentesen működik vele."
"Miért blokkolják ezeket?
Már beismerték nekem, hogy félnek tőle, hogy az akkumulátoros elektromos autók kifogynak az érvekből, ha ezek elterjedésével egyidőben megjelennének a szintetikus üzemanyagok. Ezért most minden erővel azon vannak, hogy a Re-fuel-ok az individuális mobilitásból ki legyenek zárva közép és hosszútávon. Egy mélységesen ideologikus vitában, ami időközben egy vallási háborúhoz hasonlít, minden trükkel dolgoznak azon, hogy a belső égésű motor mindenképpen meghaljon. Az ésszerű érvelés, ami arról szól, hogy a használat függvényében különböző megoldások lehetnek jók, a legkeményebb módon támadva van."
" Ha a fenntarthatóságot és a CO2 kérdését komolyan vesszük, akkor az egész technológiai diskurzust alapjaiban máshogyan kellene folytatnunk."
"Az energiát azonban szél, víz, vagy nap segítségével nem Európában fogjuk előállítani, hanem erre sokkal alkalmasabb régiókban a világon. Kiindulási alapnak elektromos áram mellett csak a levegőben megtalálható egyes komponensek kellenek. Mivel azonban nincs elektromos kábel Ausztráliából vagy Dél-Amerikából Németországig, ezért az üzemanyag sem Európában lesz előállítva. Energiatárolási problémánk van, ami ezen az úton meg is oldódna."
"Egy technológiát csak a munkahelyek miatt megtartani természetesen hibás lenne és hosszútávon drága szubvenciókhoz vezetne. A belső égésűnél azonban az ellenkezője a helyzet. Sok politikus harcával a belső égésű motorok ellen valami mást tapasztalhatunk: Az évszázados álma az emberiségnek, az individuális, automobilis – azaz önmagát mozgató – mobilitás, ami mindenki számára elérhető, titokban most számolódik fel. Az ideológiailag feltöltött vita egy törést fog okozni a társadalomban, amint az emberek észlelni fogják, hogy a "hatótáv mobilitás" csak a gazdagok számára lesz elérhető. Természetesen lehet valakinek az a véleménye, hogy az individuális mobilitást masszívan korlátozni vagy tiltani kellene, de akkor ezt szabadon és tisztán ki kell mondania annak, aki ezt képviseli, ahhoz, hogy erről tényeken alapuló társadalmi vitát lehessen folytatni."
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #1590 üzenetére
PSA-ból 108-as 4008-as nem forgalmaztak itthon hivatalosan.
Kérlek mutass egy 1600 cm3-nél nagyobb benzinest ami először Magyarországon helyeztek forgalomba 2014-et követően ... mobile.de-n és más külföldi oldalakon 2000-es benzinesek vannak szép számmal, de itthon még hahun sincs 1 db sem... -
mjani1172
addikt
-
plömplöm
őstag
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Motoros topic
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fujifilm X
- Automobilista 2
- Ingyenes az Epic Store-ban a Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A52 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 4. - 6. generációs i7 / xeon Mini Tower gépek RAM 8-64 Gb, ssd/hdd, akár 8 Gb VGA kedvező áron
- Lenovo X1 Carbon 7th - i5-8265U 1.6GHz 512GB SSD 16GB 14" WQHD (2560 1440) Kijelző
- ZTE Blade A31 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen